Tékozló Homár

UPC: kábelhosszabbítás csak vesztegetésre

2008.02.28. 12:40 | jackyll | komment
Két bohókás UPC-s történet a szolgáltató csatlósai háza tájáról. Az első helyzetben egy naiv ügyfél kábelhosszabbításért könyörög, a második nyertes pedig országjáró túrára külte az ügyfélszolgálat beltéri egysége cserekészüle miatt:
Néhány hete költözés mellett döntöttünk, elkezdtem nézegetni a lehetőségeket, hogyan tudnék pénzt spórolva jobb szolgáltatást vásárolni magamnak a televízió, az internet és a telefónia terén. Mivel már volt UPC előfizetésem, s mivel mindenki lebeszélt a T-Com "Apakezdődik" szolgáltatásáról, úgy döntöttem, maradok a sokat gyalázott cégnél, de egy ezrest spórolva megvásárolom a "három az egyben" ajánlatot, így már vonalas telefonom is lehet. (Ami totál pénzkidobás, mivel két mobil is van otthon, de ha akarnék faxot, akkor már az is lehetne.) Felhívtam hát az ügyfélszolgálatot, ahol háromszori beszélgetés után sem tudták megmondani, hogyan is lehetne mindezt megvalósítani: mondjam-e le a mostani előfizetést és kössek újat vagy egyszerűen átírják a nevemre a plusz szolgáltatást és kész. Mindegy, megbeszéltük, hogy megadott időpontban kijönnek, bekötik a Tv-t, a netet és a telefont, a többi el lesz rendezve.

A jelzett időpontban megjelent két fiatalember nálam és nagy örömmel közölték, hogy akkor elérkezett az idő! A szerelés közepén hirtelen felvonták a szemöldöküket: ugye nem lesz telefon, Mondtam, de igen! Az baj, mert arra nem készültek, szerződést sem adtak nekik. Telefonálás, negyed óra múlva az illetékes közölte: kössék be, majd kiküldik postán a papírokat! Ez meg is történt, majd bementünk a szobába, ahol a TV állt. Beüzemelték, és ekkor olyat mondtam, mire láthatóan nem voltak felkészülve: nem lehetne-e, ha a kábel nem a szoba közepén húzódna keresztül, mint egy demarkációs vonal, hanem mondjuk a fal mellett, majd az ajtó felett áthaladva érné el rendeltetési helyét? A válasz: ugyan már, az nem a mi feladatunk! Arra külön brigád van, 2400 Ft/kiszállásért!

Hívom a központot, kérdezik: miért nem mondtam, hogy a lakás nincs bekábelezve? Mondtam: be van kábelezve, de nem ér el a TV-ig, csak ha ízléses drótakadályt képez a parketten. Újabb kérdés: miért nem vesztegettem meg a kint lévő kollégát, hogy hosszabbítsa meg a kábelt? Azért, mondtam, mert az első gondolatom az volt, hogy agyonverem a fickót egy kesztyűbábbal! Másrészt közölte, hogy hozzá sem nyúl, a céget ugyanis 2400 Ft illeti meg! Kérdeztem: meghosszabbíthatom én magam? Igen, de akkor semmit nem garantálnak! Abban maradtunk, hogy másnap kijön valaki, aki illetékes a kábelhosszabbításban.

Pénteken meg is jött az élő hosszabbító: megállt a lakás közepén, kérdezte, mi a probléma. Elmondtam. Válasz: ja, az nem az én feladatom! Miért nem mondtam el érthetően a telefonban, mi a baj?! Vettem néhány nagy levegőt, majd szigorúan a "Tisztasági csomagra" koncentrálva elé tettem egy tál süteményt, egy nagy pohár szörpöt és egy ezrest, és lám, minden megoldódott! Sőt! Bónusz, szépészeti kéréseimnek is eleget tett a kolléga, akinek ezúton szeretnék köszönetet mondani! Közben elbeszélgettünk, s összeszámoltuk: a UPC-n belül legalább hat külön brigád dolgozik, s mindegyik más és más részfeladatot lát el, a bekötéstől, a kábelezésen át a hosszabbításig - s mindegyik külön eljárási díjat szed!

Rég voltam jogász, nem is igen érdekelt a dolog soha, de emlékeim szerint ez a kötelező 2400 Ft-os sarc a Versenytörvény számos passzusát megsérti, így lehet, hogy ebből ügyet kreálok a magam szórakoztatására!

Makumba

---

Tudom,hogy aki a UPC-vel áll kapcsolatban (Hűségnyilatkozat) az sikeres ember nem lehet,de talán némi tanulságul szolgálhat az alábbi eset annak, aki mégis arra vetemedik, hogy velűk kapcsolatba lépjen. Kb. 5-6 éve vagyok a nevezett (gagyi) cég előfizetője, történt, hogy ma reggel meghalt a beltéri egységem, telefon a 1221-re (8.15-kor), készséges hölgy mondja semmi gond, kicserélik, vigyem a Betacomhoz ők vannak a legközelebb (telefonon érd: nekik van (philips) de csak ezüst, nekem fekete, tehát nem cserélik ki. Logikus nemde!). Tovább, UPC XVI ker Vezér út kirendeltség (ügyintéző kedves, a főnök az irodában röhögcsél) nekik nincs, a  főnök egyébbként sem tud mondani semmit! (gondolom IQ -) a készülék régi szar, de megnézi hol lehet még. (Nagykanizsa, Miskolc, Bp). Van a Moszkva téren,sőt a Kinizsi utcában is,ha sietek még kaphatok.

12.45-kor telefon 1221-re, felmondanám a szerződésem, válasz nem lehet, merthűségnyilatkozatom van! mire: hogy végsőkig kitartok, mint Szálasi a romok alatt, igaz az adást nem nézhetem, induljak túlélő túrára, hogy kapjak beltéri egységet, vagy mire?

Megjegyzem, már akkor gyanút kellet volna fopgnom, amikor négy évvel ezelőtt, Monoron (irodát nyitottam) mélyen a szemembe nézve nevezett cég képviselője megkérdezte: Miért kell nekem KÉT telefonvonal!

Kéárdéseim: ha már régi előfizető vagyok le vagyok sz@rva, miért nem lehetett regeel kideríteni, hogy nincs ilyen készülék, miért az ügyfelet kell küldözgetni,ki mit szegett meg a hűségnyilatkozat hatálya alatt. Ki fizeti a kiesett munkabéremet? Üzenet a UPC-nek: nem fizetek a továbbiakban és találkozunk a Bíróságon!

László
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mqqq 2008.02.28. 12:52:04

Szép történetek, igazán kár, hogy egyik levélírónak sincs igaza.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.02.28. 12:52:33

á látom nem is lett probléma mert a javítás is dobogós :)

nálunk ez úgy volt otthon, hogy megkérdeztük hogy mi van ha a szoba távolabbi pontjára át akarjuk tenni a tévét? ez esetben ráhagytak a kábelra +5 métert. ingyen. csak modani kellett nekik.

úrilány 2008.02.28. 12:53:50

"mqqq 2008.02.28. 12:52:04"
na jó, de panaszkodni muszáj, senki sem akar kimaradni belőle...
... a legtöbb "levél" amúgy ilyen a homáron

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.02.28. 12:55:55

a második sztori szar. az ember összevissza hadovál. nem is értem hogy jön egyik mondatából a másik. kéremszépen modemcserénél nem te járkálsz baszod, hanem felhívod a központot, hogy elromlott lehet kijönni cserélni. leszarom ha az új modem piros, csak legyen. és hipszhopsz kijönnek. ingyen. lúzerke

Levai Jutka 2008.02.28. 12:58:20

Mitől országjárás az, ha valaki a XVI. kerületből bemegy a Moszkva térre??? Az ilyen mindenért szenvedő idióták meg is érdemlik, hogy bíróságra menjenek, jól elbukják a pert, és a szolgáltató, aki kivételesen körültekintően járt el és mindent megtett az ügyfél boldogulásárt, behajtsa rajta a díjat és az igénybevett kedvezményeket, kamatostul!

kavinton 2008.02.28. 12:59:48

Makumba: ez egy ismert jelenseg, ha meg fizetsz neki pár eFt-t megoldja okosban a full tvt(hoboval) is. Ja es meg garantaljak is h ha auditalnak akkor kijon es visszakoti. Luzer vezetoseg...

Laszlo: birosagra felesleges menni, mert sokba kerulne. A kiesett munkabert meg alapbol senki nem fizeti ki egy ugyfelnek, mert az elmaradt haszon es ezt ugye a torveny is megmondja ne fizesd ki az ugyfelnek :) (EHT)
Annyit tudok javasolni, hogy ha nem akarsz sokat jarkalni, akkor irj levelet, vagy mailt (levelnél a boritekra, mailben a targyba "VIP csoportnak") es panaszkodj. Erre kedvesen fognak reagalni.

Pepin bácsi 2008.02.28. 13:09:20

Tízben se' :(
Az UPC meg monnyon le.
Szerintem a Digi jobb. És óccóbb is

Céadaoin (user ID 44540) 2008.02.28. 13:09:54

Agyonverni egy kesztyűbábbal... ez nagyon jó, de azért egy koax (ugye, koax volt?) elosztót-hosszabbítót még én is össze tudok dugni...

Mokele-Mbembe 2008.02.28. 13:15:38

JÓREGGELT, HOMÁR!

miapöcs garancia ven egy koaxra??

BiG_ 2008.02.28. 13:15:40

A kábelhosszabbítás helyett a péniszhosszabbítást próbáltad-e? Szerintem előbb leszel sikeres... :-)))

Amikor édesanyámnál a TV mellé utólag bekötötték a netet is az upcék két éve, akkor kértem, hogy legyen olyan hosszú a kábel, hogy körbevezethessem az előszoba plafonján át a kisszobáig, mert ott a gép. Megcsinálták ingyé', de azért én utólag(!) adtam némi vizitdíjravalót, mindenki mosolygott és szánsájn-hepinessz.
Most akkor én szerencsés-e vagyok? Vagy csak sikeres-e?

Üdv!

MR.G. 2008.02.28. 13:24:10

Tehát, ha jelzi a kedves ügyfél, hogy kell neki kábelezni, akár több métert is, akkor kimegy a kollega és megcsinálja egyszerre a bekötéssel, csak szólni kell...
amúgy mint tudjuk mindekit meg lehet venni, akár 5 méter kábelt is tőle, sajna nem egyedi dolog kis hazánkban...

Második sztorihoz szeretném azt hozzáfűzni, hogy ki kell cserélnie az személyes ügyfélszolgálatnak azt a rohadás beltérit...
Régi előfizető amúgy nincs leszarva, csak éppen ha aláírt egy hűséget, hogy valameddig fenntartja azt a szerződést, akkor nem lehet lemondani, mert bizony fizetni kell, ha a Vodánál csinálok ugyanezt, ott is ez van...
Nyugodtan lehet menni bíróságra....

Ja és tessék beszerezni egy UPC-s ismerőst, és meg vannak oldva a problémák :)

MR.G. 2008.02.28. 13:26:28

Hurrá Torpedó részére az infó:
a beltéri a UPC Directhez kell. műűhódas TV :)

rejszmatyi 2008.02.28. 13:28:01

Beszarás, hogy egyesek manapság képtelenek önállóan egy koax kábelt meghosszabítani?? Miből áll az egész? Ősi román szokás, hogy nem tudsz meghosszabítani egy kábelt..

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.02.28. 13:29:07

UPC = Utolsó Posta Cegléden ???

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.02.28. 13:32:07

a második sztoriból egy büdös kukkot nem értek.

Sokorai_Atala 2008.02.28. 13:36:02

Nekem telefonember kötött be költözéskor valamit, és meglátta, hogy mind a két szobában van telefondugó, ami állítólag szabálytalan, vagy be kell jelenteni, vagy fizetni kell utána, vagy felnégyelnek, és kerékbetörnek.
Adtam egy ezrest neki, és soha többé senkit nem érdekelt a dugóaljzataim száma. Az ezrest amúgy is adtam volna. Spóroltam-e?

Sokorai_Atala 2008.02.28. 13:38:28

Bakfitty!
Én is belezavarodtam az ezüst és a fekete színek kombinációjába, meg a márkák felsorolásába, meg az utca nevekbe:) Ja

Tajparaszt 2008.02.28. 13:40:56

Á főnöknek ázé jó, hogy nágyon ráér áz ilyenekre:) Vettél vóna 5000-egy újfájtá szárt:) Oszt nem furikáznál össze visszá. Szép is lenne tálicskával rohángásznom, há kimegy áz internet:) Veszel autómatice installt oszt kész:)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2008.02.28. 13:48:35

Ezt most nem is értem... Tényleg van olyan ember, aki egy koax meghosszabításáért kihívja a UPC-t? Akkor te lehetsz az is, aki a tv behangolására kihívja őket, ugye?

Becsokizok, ezért tart itt ez az ország...


(ui.: tök ingyen, szánalomból segítek. Kell egy papa koaxdugó, egy anya koaxdugó, meg két méter koax kábel. Arra vigyázz, hogy a kábel ellenállása ugyanolyan legyen mint a bejövő kábelé, ami már a szobádban van (rá van írva a kábelre, csak le kell olvasni, ohm a jele), mert ha nem, lehet, hogy szemcsés lesz a kép. Ha dugóból csavarost veszel, akkor egy késen kívül amit a csupaszoláshoz használsz fel más szerszám nem is kell. Netto 5 perc szerelés, kábel eldugással legyen 15.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.02.28. 13:57:42

MR.G. 2008.02.28. 13:26:28

de hát én nem is kérdeztem mihez kell a beltéri egység. igaz a commentemben modemet írtam. egyre megy ezt is és azt is úgyanúgy kell cseréltetni. upc felhív szakembert ingyen kihívatni cserekészülékkel aznapra.

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.02.28. 13:59:31

ennyi hulyet
bazki, bena no vagyok de meg en is oda pakolom a tevet, ahova teccik, oszt nincs tele madzaggal a haz

Attee 2008.02.28. 14:02:55

Mongyuk ha meg valaki tényleg ennyire műszaki antitalentum (van ilyen), áthívja a szomszédék 10 éves Pistikéjét, oszt megcsináltatja vele egy ötszázasért.

UPCvel szerződést kötni különben is ősi román szokás. Újraszerződni meg hülyeség.

Nekem egy másik cégnél van minden, korrektek, TV első osztályú, 50valahány adó, majd mind magyar, interneten semmit nem korlátoznak (pl. p2p kapcsolatokat) sebesség 15/15mbit papíron, valójában jelenleg 130mbit/s!!! körül (3500ért havonta...)
a telefonról 3 hónapig nem küdtek számlát, mert nem volt pofájuk csekket küldeni 100ft miatt...

Erről ennyit.

Porcelán az elefántboltban 2008.02.28. 14:09:56

Ez, ami most van, már nem sima koax-kábel, hanem valami optikai izé.

Egyébként én is mondtam, hogy szeretném a tévét néha kivinni a konyhába, meg az erkélyre levegőzni, stb. erre odaqurtak vagy 30 méter kábelt, azóta is tele van vele az egész szekrénysor alja. Mindkét tévéhez, ingyé, még borravalót sem kaptak (nem is várták, úgy húztak el, hogy időm sem volt felajánlani.) Persze ez úgy volt, hogy akkor kötötték be az egész házban mindenkinek, úgyhogy talán ezért voltak ilyen lazák.

Ja, és nekem nincs olyan irritáló okostojás-stílusom, hogy kapásból lerázzanak, kerüljenek, mint a leprást, stb. Az a tapasztalatom, hogy néha ilyen "emberi apróságok" sokkal többet számítanak a dolgok sikeres elrendezéséhez.

:)

Flaggx 2008.02.28. 14:20:26

Hm... én átkábeleztem barátnőmék egész lakását (Teve máshova került két szobában, számítógép szintén). UPC-s hálózat. Séta egy műszaki boltba, 10m kábel megvesz (akkor volt oan 1000 HUF) plusz két csati, biztos ami biztos. Fél óra alatt megcsináltam, nem kellett hívni jómunkásembert.

1 éve megrendeltem neten (szerdai nap), másnap hívtak, hogy pénteken mikor jöhetnek. Péntek délután 2kor volt netem. A szerelő meg automatikusan hagyott is rá vagy 4 m kábelt, biztos ami biztos. Ennyi.

Egyetlen hibájuk, h még nincs egész pesten kiépítve:((.

Flaggx 2008.02.28. 14:22:45

Atte:

130 Mbit/s? 3500 forintért havonta? Ez meik szolgáltató, pls áruld el!

ezvannn 2008.02.28. 14:34:10

Attee 2008.02.28. 14:02:55

Megkérdezhetem az intergalaktikus szolgáltatód nevét,ami már képes a 130mbit/s es hozzáférésre?

traxx 2008.02.28. 14:34:51

UPC-s előfizető (sikertelen ember) vagyok én is. Kb 1 honapja "eltünt az online ledből a fény"... UPC-t felhívtam, másnap emberke kijött, cserélt, ellenörzött, és minden ok lett. Mondtam, szeretnék majd egy tv-t a gép mellé. Kaptam tőle ajándékba egy szűrőt, mert hogy az kell, és akkor frankó lesz. Nem kellet semmit sem fizetni, mindent megcsinált tökre ingyé' azaz hogy nem, mert a havi díjban ez is benne van...

ezvannn 2008.02.28. 14:36:27

Bár a 15 megabit/s et is eléggé rekeszizom-mozgató 3500 ért.
Japáni e vagy?

Beerhead 2008.02.28. 14:44:15

A szolgáltató egyébként a digikábel
www.digikabel.hu/Internet.html
itt lehet rendelni, de sajnos csak nagyon kevés címen. Pl. nálunk sincs még :((((

Szakyster 2008.02.28. 14:45:45

Nah, nem azért, de az, hogy 'nincs garancia a kábelre', az azt jelent(het)i, ha gajra megy a modem, akkor te vagy a hibás, neked kell kifizetni, mert 'nem előírásszerűen volt bekábelezve', vagy mi. Ne tegyetek ugy, mintha ujdonságot mondtam volna :)
Amugy ha jól tudom, akár egy számítógéppel+infra/bluetooth/adatkábel+mobiltelefon kombóval lehet faxot küldeni-fogadni,de szoljatok, ha tévedek...

winston01 2008.02.28. 14:48:47

Aki egy koaxkábelt megtoldani nem tud, sikeres ember nem lehet.

taddeus-ua571 (törölt) 2008.02.28. 14:50:34

Üdv,

1)
Kábelhosszabbitás? Bekötéskor megkérdezték, hol a tv? Megmutattam, s elmondtam, hol menjen a kábel. Mire mondták, h sincsatornát, U-szöget, stb felejtsem el, ledobják a parkettára, azt kész. Rendben van, csak hagyjanak rá a kábelre, KÉRTEM! Ráhagytak vagy 10m-t, én meg vettem 3m sincsatornát, felraktam a parketta szegélyléc fölé, bele a kábel, oszt jóccakát. Ennyi. Azonkivül minek irta alá a kedves ügyfél a bekötési nyilatkozatot, mellyel elismeri, h megtörtént a bekötés?? Ha aláirta akkor meg jogos a 2400. Semmilyen szolgáltatónál nem kábelezik át naponta az előfizető cuccait ingyé. Azt meg hagyjuk má, h meg kell kenni a munkást, mert erről szól ez az ország.
Amúgy meg a szolg. a kábelmodem ethernet portjáig/tv csatlakozójáig tart az ÁSZF-ük szerint. Magyarán, ha nem működik, és odaáig van hiba, ingyé javitanak, ha működik de esztétikai nyűgök vannak, akkor 2400, mintahogy akkor is, ha belekontárkodtál, mert akkor meg ugye a szolg. tulajdonát bizgeráltad. Ennél egyszerűbb dolog a világon nincs.

2)
El kellene olvasni az ÁSZF-et!
idézet:
"Az Elôfizetô cseregarancia iránti igényét személyesen az ügyfélszolgálaton,
írásban, telefonon vagy egyéb hírközlési úton (pl. email) közölheti a Szolgáltatóval. A csere
a forgalmazónál történik jegyzôkönyv felvétele mellett. A cserét lehet kiszállással is kérni, ez esetben a
Szolgáltató kiszállási díjat számol fel."

továbbá:
"Kiszállási Díj: A Berendezés üzembe helyezése, javítása, CSERÉJE, begyûjtése, valamint Áthelyezés esetén fizetendô díj. 3.750 Ft +ÁFA"

Remélem külön magyarázatot ez nem igényel!
Szerintem többet telefonáltál el ennél! Ennyi!
Valóban lehet menni a biróságra egész nyugodtan...

üdv

bizonytalan  2008.02.28. 14:51:07

elsőhöz csak annyit, hogy én sem vagyok sikeres, de nekem már az első ember is odabaszott tök ingyen egy 10 méter kábelt, de már a bekötésnél is inkább körbevezette az egész szobában, nehogymá az ajtó felett menjen el, mert az nem esztétikus. szóval még 10 méter.

második sztori nekem kicsit gyanús, mert nekem még egyszer sem sikerült elérni az ügyfélszolgálatot telefonon, pedig hívtam volan őket sűrün. bekötésnél elbasztak mindent amit csak lehetett. viszont az on-line chatnek nevezett valami segített. egyébként meg kurva anyjukat.

Szőke/Badár párosban meg kurva nagyot csalódtam.

Kifordított kacagány 2008.02.28. 14:58:07

Attee 2008.02.28. 14:02:55
jó lesz az neked 1Mbit/s-nak is. ha valamihez nem értesz, legalább ne reklámozd

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.02.28. 15:10:16

130 Mbit/s van nekem is. A Vogonok szolgáltatják. (Nem tom zrt-e...) Jár hozzá ingyé kábel + bábelhal.

Attee 2008.02.28. 15:10:55

kacagány, de jól tudod, hogy nálunk mekkora sebesség van...:)

Elismerem, hihetetlennek hangzik, de attól még annyi az annyi. Van más világ a UPC-n és a Tékomon kívül is.

Egyébként a házba optikai kábelen jön a cucc.
Annyit még elárulok, hogy Debrecen bizonyos részein elérhető ez a szolgáltatás...

winston01 2008.02.28. 15:14:01

Kifordított kacagány

Ha nem tudsz olvasni, ne reklámozd:

Sörfej 2008.02.28. 14:44:15

nikii 2008.02.28. 15:14:34

Egyszer festettünk egy lakást, na, az be volt kábelezve! Még a WC-kben is volt net.

AlulírottFentemlített 2008.02.28. 15:18:39

Új építésű társasházban lakom.
Upc a tv és a net.
Tömbjeggyel utazom.
Totalfooddal és Gastroyallal etetem magam.
Mészárosnénál prepraráltatok.
Raiffaisen-ben fialtatom a lóvét.
Pannon netshopból rendelek folyamatosan.
Vodkanarancsozom a DokkCafe-ban.

Viszont kaptam pluszba bekötéskor 50 méter kábelt :-))

Grafit Macska 2008.02.28. 15:21:22

Attee! Földim!+ Nálunk digis net van, az nem hinném, hogy ilyen gyors! Nálad? Tvnetwork-ös?

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.02.28. 15:24:58

nekem UPC
eddig 2szer jött kecóra ilyen-olyan okból (mondjuk egészen pontosan az első azért jött h bekössön mint új ügyfelet, a másik meg azért h megjavítsa azt amit az első elbarmolt)
soha nem fizettem a szerelő embernek
elvégezte a dolgát megkérdeztem mivel tartozom aszondta semmivel, ebben egyetértettünk, mosolyogtam, ő is, elment, viszlát, boldogság, ennyi

Attee 2008.02.28. 15:29:18

Sörfej a szolgáltatót és a csomagot eltalálta, én szándékosan nem írtam nevet.

A helyszín, pedig, mint említettem volt, Debrecen

Attee 2008.02.28. 15:30:30

Grafit, most igen, de hangsúlyozom, hogy hivatalosan 15/15mbit/s.

A többi csak ráadás...:)

Grafit Macska 2008.02.28. 15:32:31

Igen,Attee, értettem, és tettem is erre utalást. Köszönöm.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.02.28. 16:07:07

Makumba :
Miért nem kértél meg valami havert aki meg tud egy antennakábelt toldani?
Vagy magad? Nem nehéz és nem kellett volna ezeknek a parasztoknak fizetni.

Én az ADSL-t (és a UPC-s kábelnetet) is csak azért hagytam a szerlőknek bekötni, mert korábben még nem volt dolgom kábelmodemmel és ADSL router aktiválásával...

birdito 2008.02.28. 16:08:50

1. Kabelt szerelni nem mindenki tud. Pl. ha no lennek, akkor en sem tudnek. Ennyi erovel akkor konyvelje magadnak baze. Csak elkonyveled a bevetelt, meg a kiadast oldalt, azt joccakat (tudud, tartozik meg kovetel oldal. Csak vigyaz mikor melyik!)

2. Amugy meg tenyleg a szajukba kell ragni, meg minden szart elore megkerdezni, mert ami neked egyertelmu (pl. hogy nem az eloszobaban van a TV, hanem mondjuk a nappaliban, es nem a kozepen) az nekik egyaltalan nem az. Amugy pl. Digi internetesek azzal kuzdottek nalunk, hogy minel jobban el tudjak rejteni a kabelt, hogy nem legyen szem elott. Meg mondtam nekik, hogy jo volna, ha a masik szoba vegeig elerne a kabel, mert eccer majd oda teszek egy szamitogepet. Szo nelkul rahagytak 3 metert. Persze meg lett e jutalmuk (1e Ft).

cbc 2008.02.28. 16:54:57

Tesó,

elárulok egy titkot. Te azon a UPC-s telefonon a büdös életben nem fogsz faxolni, alkalmatlan rá.

De örülök hogy megtetszett :)

báró Leopold 2008.02.28. 19:01:35

Nekem eddig az UPC-vel soha semmi bajom nem volt, de tényleg. Pedig tartoztam nekik már fél éves netdíjjal is és nem küldtek rám senkit, kifizettem nem volt semmi zűr, később új előfizetést tudtam kötni gond nélkül, ha két hónapig nem fizetek (jó lenne már benevezni kártyás fizetésre, mert rohadtul elfelejtem mindig) akkor szólnak, de jó ideig nem kapcsolják ki a netet, mikor elcsesződött a net másnap reggel gyüttek, nagyon udvarias, jófej szerelő megjavította. Ja igen amikor szerelték be a netet zokszó nélkül kábeleztek, pedig vagy 15 méter kábelt kellett fektetniük...(igen én is látom)

flobertgida 2008.02.28. 19:25:28

Bocs az off-ért, de nem értem a 130Mbitet amit Atte irt mert, az előfizetöi kapcsolatipontok 100Mbitesek!,+Nem lehet megmérni sem,szerintem

Kifordított kacagány 2008.02.28. 19:26:43

winston01 2008.02.28. 15:14:01
az olvasni tudás még nem egyenlő a hiszékenységgel.
sokkal valószínűbbnek tartom, hogy 130kbyte/s-al töltött le valahonnan és azt nézte be, mint hogy valóban 130Mbit/s sebességet ad neki a szolgáltató. ha 15Mbit-et ír, még el is hiszem neki.
mellesleg kiváncsi lennék, melyik az a tartalomszolgáltató, amelyik ilyen sebességgel kiszolgálja.
és ugye ha már így erre terelődött a szó, akkor egy hiteles sebességmérést is belinkelhetne. akkor talán elhiszem amit mond.

flobertgida 2008.02.28. 20:04:16

Kifordított!
Igazad lehet,valószinüleg gond van a bit,kbit,Mbit értelmezésével. Ha jól gondolom csak ethernethálózat lehet,de az efioldal biztosan nem gigás, max az uplinkje,nem beszélve arról hogy pár emberke kiakasztana egy gigás vonalat ami még belföldböl sem párezer forint.
Kérnék egy sebességmérést hogy higgyünk!
(www.speedtest.net)

Kifordított kacagány 2008.02.28. 20:32:19

igen, valószínűbb, hogy igazam van, mint az, hogy házi használatra 3500 pénzért ilyen extrém sebességű hozzáférést osztogassanak.

Sir Ishtulp 2008.02.28. 21:07:06

cbc: upécés telefonom van, egyenesen a kábelmodemből kapom a vonalat, és olyanokat faxolok naponta többször is, hogy te az el sem hiszed.

flobertgida 2008.02.28. 21:36:00

Persze,persze megy a fax,de a fáma azt tartja hogy voip-en a fax esetleges,mármint vagy megy vagy nem,akinek megy örüljön, akinek nem az ne buslakodjon.:-))

Vladimir Harkonnen 2008.02.28. 22:28:43

"Hívom a központot, kérdezik: miért nem mondtam, hogy a lakás nincs bekábelezve?...
Kérdeztem: meghosszabbíthatom én magam? Igen, de akkor semmit nem garantálnak!"

Én ezt nem értem!
Tehát, ha a villanyszerelő bekábelezi a 1200 nm-es házat, telenyomja splitterekkel, erősítővel, és ők az elejére rálógatják a kábelüket akkor oké a dolog. Ha én toldok rá 3m-t, akkor ugrik a garancia?

Laktam egy olyan helyen, ahol a bekötőember a függőfolyosóról befúrt az előszobába, és belógatott 2 m vezetéket, tett rá aljzatot. Azt mondta eddig az ő dolga, a többi a miénk, oldjuk meg, hogy elérjen a telefon a szobáig. Bár akkor még Matávnak hívták, de a lényeg gondolom nem változott!
A saját házamban már behúztunk mindent mindenhova. A telefonos/KTV-s csak a ház sarkáig jött, ahol megmutattam hová kössön, aztán menjen Isten hírével!

Dervenkál Egon 2008.02.28. 22:34:23

Minek kábelezi 2008-ban internetet? Bejön a lakásba. Ráver az ember egy wifi routert, azt csókolom. Nálunk fél éve volt bekötés, akkor beállítottam, azót reggel a klotyón olvasom az onlájnt, ölemben a laptop, kezemben a kv.
A tévét meg nem nézem, úgyis csak fos magyar adók vannak a csomagban, meg a gyerek rajzfilm csatornái. Meg az asszony sorozatai, amiknek az adott évadját fél éve láttam a klotyón reggel. :))))

taddeus-ua571 (törölt) 2008.02.28. 22:48:49

Valadimir Harkonnen!

1) A "..." helyére a következő való:
Mert ha említette volna, akkor nem ezt a technikust küldik, hanem azt, aki első körben bekábelezi a lakást, és 2. körben megy ki az, aki installálja a szolgáltatást a kábel végére.

2) Ne keverjük össze az analóg telefon vonalat a kábeltv/kábelnet szolgáltatással. Kissé eltérő technológián alapulnak, eltérő eszközökön jut el a lakásodik, mások a hibalehetőségek is. Nem véletlen, hogy egy telefonkábelnél le se bagózza mit teszel a végére, de ha a kábelnetes koaxot úgy hagyja ott, hogy nincs a végén a modem, te meg beledugod a a levehető ajtajú NDK turmixgépedbe, akkor ne csodálkozz, ha feljelentenek, mert szétment vmelyik vonalerősítő, vagy cmts, mert úgy gondoltad, hogy te majd megtoldod a kábelt annyira, hogy elérjen a turmixgépig :))

Kee 2008.02.29. 01:06:50

Nem értem egy kábelcseréhez miért kell tudomány, akár koaxiális, akár optikai. A koaxiális forrasztás nélkül is teljesen jól működik, az optikai meg készre van gyártva. Olykor nem értem az ember magától miért nem tud előhívni akár egy guglit, akár a szomszédból valakit, ne adj isten bemenni egy műszaki boltba, esetleg felhívni, sorolhatnám a végtelenségig. Én 10 évesen már forrasztottam koaxot, nagyon nehéz volt már akkori fejjel rájönni, hogy a belső/külső részt hova forrasszam. De még anélkül is működik /ezek a csavaros megoldások/. 1 szó mint száz én a szerző lustaságát kritizálnám, mert a telefonálás/idegbaj/homároidizálás helyett tényleg össze jött volna magadtól az a kábel. És akkor még nem ecseteltem azt, hogy a brigád nem megy ki, kevesebb kocsikázás nekik, tehát környezetbarátabb megoldás.

De remélem csak kamu az egész és a hozzászólásra ráérő embereken vadul nyihorászóan röhögnek a cikket kitaláló főhomárok... valahol ott a homárközpontban :D

eLzsÉ 2008.02.29. 02:38:31

Mivel sikeres ember én sem vagyok, nyilván nálam is UPC van, vívtam is velük sokat egyéb okokból, de kábelhosszabbításból még semmilyen probléma nem adódott.
Itt fenn, meg lenn az irodában is az ajtó fölött végződik a UPC kábele, onnantól a sajátomon megy, senki nem firtatta soha, pedig mindkét helyen cseréltek már modemet. Úgyhogy aki attól berezel, hogy ők majd nem garantálnak semmit, holott képes lenne meghosszabbítani a kábelt, az csak nyugodtan panaszkodjon itt, aligha fog bárkit meghatni...

Az más kérdés, hogy ez a "be-e van-e kábelezve a lakás?" egy baromság. Egyszerűen más a terminológia, mint amit a józan paraszt azon értene.

Nekem volt egy olyan esetem, hogy egy lakásban a TV a Matávtól volt és rendeltünk oda UPC netet. Folyosóról konyhába befúr, modem lebasz, kész.
De aztán lemondtuk a Matávot és rendeltünk TV-t is a UPC-től. Lakás be van kábelezve. Hetekig semmi, egyszercsak megjön a számla a TV-ről. Oszt ezt hogy? Hát úgy, hogy ők a netes kábelre a TV-t már rákötötték, lakásba nem kötelesek bemenni, fizess bazmeg.
Bizony nem kevés erőfeszítésbe került rábeszélni őket, hogy a netet és a TV-t is szíveskedjenek már átkötni a TV-kábelre.

Balfasz egy banda, de az ügyfélnek ettől még nem kell balfasznak lenni...

Megdobbent 2008.02.29. 07:17:50

A kesztyubabos pofanveronel a pont es a heti frappans dij :)

Vladimir Harkonnen 2008.02.29. 07:29:01

taddeus-ua571 2008.02.28. 22:48:49

Tehát az UPC nem "bolondvédett" cuccokat használ, ezzel saját magának hibaforrást biztosítva? Mert gondolom a többség nem kérdez a fenti esetben, hanem maga intézkedik, mint a hozzászólásokon is látszik.
Ahol eddig digitális rendszert láttam, ott az üf. csak az analóg részhez fért hozzá, ott meg nem tud elrontani semmit.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.02.29. 08:40:17

Tv-, internet- és telefon-rendelés. Régen. Kint -20°C, 70-80 km/h változó irányú, szúrós jégkristályokat hordó szél. Kertváros, családi ház.
Háztetőn kívánság szerint behozva a kábel,régi antenna mellett a szűrő-elosztó berakva, tv-hálózatra rákötve, a kért helyre lehozva, ráhagyva vagy 10 m, internet- és telefonbeállítás megkezve, telefon azonnal, net nyet. Oszlopra hatszor visszamászva, az "elmeszociális" tv-csomag miatt felrakott szűrők leszedése egyesével, amíg elég erős nem lesz a jel.
Mindez este, sötétben, miközben "Bámult a(z öt) gyermek (meg egy aggódó nagymama, két és egyre idegesebb szülő) nagy szemét kinyitva", és a delta T meghaladta a 40 °C-ot.

Nagy unszolásra elfogadtak egy-egy szelet, kínlódásuk alatt kisült almás süteményt, meg egy-egy forró teát.

Fiatal alvállalkozók voltak. Bété, nem Zéerté.

Kájzerszóze 2008.02.29. 09:20:26

még jó nem egy nagy barna "kábelt" hagytak ott neked...

UPC - monnyon le!

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.02.29. 12:56:56

UPC egy car, nem mintha az én szolgáltatóm jobb lenne de nálam speciel a kábelezés ugy folyt hogy hova kéri a fél centis lukat... majd behuzta a kábelt és a gépig elvitte tekert rajta kettőt mondván 2méter plusz elég lesz... :)))) Természetessen semmit nem kellet fizetni,se a bekötésért sem a késöbbi új rendszer építésénél sem.Ettől még a netszolgáltatások egy halom car de legalább nem kell mindenért fizetni.
Az upc nem alválalkozokkal szereltet?

taddeus-ua571 (törölt) 2008.02.29. 19:25:57

Valadimir Harkonnen,

Szó nem volt arról, h ne lenne "bolondbiztos". Miért ne lehetne? Szerinted az kizárja az olyan jellegű hibákat? UPC ide vagy oda, nem hiszem, h létezne olyan "bolondbiztos" rendszer, amire bármilyen tervező/kivitelző is 100% garanciát vállalna papirral stb., és mivel köztudott, hogy az előfizető a legnagyobb állatfajta :) (tisztelet a kivételnek), igy van, aki meg tudja valósitani a fent emlitett esetet, mindeféle "bolondbiztos" védelem ellenére. De nem kell amúgy egy egész szolgáltatóig példáért. Simán elmondhatnám, h haveromnak a 99%-ra beigért, egyáltalán nem olcsó vargáné, "bolondbiztos" servertápja, h vitte magával a procikat, meg az alaplapot, és hiába a gari, meg a bevizsgálás, vehetett újat mindenből.
Ennyit a "bolondbiztos" megoldásokról..

üdv

Kifordított kacagány 2008.03.01. 11:46:45

túlfeszvédő 2e ft. bár tény, hogy olcsóbb megbízni a tápban(ami nem bolondbiztos), csak néha az eredmény drágább.
szerintem nem vonható párhuzam egy hulladék táp és egy kábelhosszabítás közé. a kábelezésnek nagyságrendekkel kisebb a kockázata

FéeVerte 2008.03.01. 23:44:52

Hehe. TV antenna csati dugaszt (így hívják?) két kis csacsa-bacsa női kezemmel cca 10 perc alatt cseréltem.
Gagyinet Szereld Magad cuccot nem egész 1 óra alatt szereltem magam, pedig a rothadék ágyneműtartó mögé bújkáétam telcsidugót cserélni.
Ha nekem sikerült, más ügyfélnek is összeujöhet a dolog.

SimonTheSaint 2008.03.05. 11:26:56

Valóban szánalmas, hogy minden egyes részfeladatot külön brigáddal végeztetnek, de képtelenek összekoordinálni a csapatokat, és az ügyfélnek 10-szer kell kiszállási díjat adniuk az UPC-nek. De szerencsére olykor akad ez-az a csomagtartóban, amit fel lehet használni. :)
süti beállítások módosítása