Tékozló Homár

A címke miatt visszaválthatatlan a sörösüveg?

2008.03.07. 10:35 | ge | komment
A nem szabvány üvegeket sosem fogadta el az üvegvisszaváltó, azokat most már jóérzésű ember a szelektívbe hajítja, de olyat még nem hallottunk, hogy a címke miatt ne vennék be az egyébként eukonform palackot. Aki tud valami közelebbit, szóljon nekünk, addig  lövöldözünk rájuk a kert végében, meg üvegezünk egyet a holnapi házibulin.
 
Helló Homár! Most jövök a sarki kisboltból. Visszavittem pár sörösüveget. Erre közlik velem, hogy nem vesznek vissza pár üveget. Staropramen. Oké, megértem, más a formája, azt hazaviszem. No de hogy az Edelweiss és a Paulaner teljesen eukonform egyenüvegeit se? "Mert nem veszi tőlem vissza Dreher, meg az Ászok..." Más címkéjét nem tudják leáztatni, vagy mi? (Heinekent visszavették, az Edelweiss meg ugyanúgy Brau Union Hungária...) Még jó, hogy alapvetően borfogyasztó vagyok, és a szelektív hulladékgyűjtő elfogad minden borosüveget... Seik
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.07. 10:38:08

Azért nem veszi vissza, mert nem nála vetted. Leáztatod, és azt mondod, leázott.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.07. 10:38:30

Két cikk között lehetne várni egy kicsit, még a SAVanyút se emésztettük meg.

Fuxika 2008.03.07. 10:42:35

Persze, mert a SAVanyú szőlőből készült bornak az üvegét nem veszik vissza.

Egyébként meg

2 béka+ 2 gólya = ?


=2 gólya, mint tudjuk

Natura 2008.03.07. 10:48:36

Na most akkor még egy harmadikat, ami ettől is szarabb.

Amúgy rájöttem, hogy nem kaptatok fizetésemelést, és úgy döntöttetek, akkor jól tönkreteszitek az oldalt.. ugye, ugye, ugye?

Najó, asszem részemről átszoktam máshová.

Sikamlós Jim DiGriz 2008.03.07. 10:49:54

A Tesco üvegvisszaváltósa nem vette vissza a citromos Fanta üvegét, csak a narancsosét. A szabál az szabál.

tofu 2008.03.07. 11:01:37

Pancser vagy mert a Edelweiss és a Paulaner üvege kb. 1cm vel alacsonyabb mint a szabvány.

Secnir 2008.03.07. 11:08:50

a lidl automatája se veszi vissza a címkehibás vagy más címkéjű üvegeket...

MosoMasa 2008.03.07. 11:13:30

én leáztattam a cimkét és azokat vittem visszaváltani, mondván reggel azt mondták itten, hogy a cimkét veszik vissza, az üveg má nem is érdekes. Csak böfögtek. Aztán átvették persze a cimkenélküli üveget... hát hogy ez mire jó?

Sáfrány 2008.03.07. 11:19:56

Pont most viszitek vissza a sörösüvegeket mikor előreláthatólag ismét megnövekedik a kereslet a molotovkoktélokra? Szépen, leáztatott címkével tegyétek le kimosva, üresen a legközelebbi szadesz-iroda elé, aztán dőljetek hátra és várjátok türelemmel a híreket a legújabb koktélpartikról.

ex-dr. vuk 2008.03.07. 11:34:18

Lattunk mar heinekenües uvegben mas sort :)

Egyebkent pl. a Spar automataja kidobja mindig a pilsner urquell uvegjet, pedig az betetes... mindig "kezzel" kell visszavetetnem.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.03.07. 11:51:51

Üveges sör? Csak cserébe.
Én beviszem az üres üveget, és tele hozom ki - sosincs problémám.

optipista 2008.03.07. 11:54:16

Ez nem azért van mert ha már egyszer elvitte az ember akkor úgyis ott hagyja és akkor szépen az üvegvisszaváltós rakja el a lét?

Mokele-Mbembe 2008.03.07. 12:09:57

Nekem a SPAR motoros egysége a BECK'S-es üvegeket dobta vissza. Aztán jött a humanoid és behúzta...

Pepin bácsi 2008.03.07. 12:35:40

én dobozos sört iszok, f@szom se bíbelődik a visszaváltással. És az üres dodozt is lehet szelektíven gyűjteni, sőt kell is, abból lesz a szuzuki.

2008.03.07. 12:35:48

na most ez megérdemel egy országos nyilvánosságot, hogy a sarki kisbolt 14es IQjú eladója épp mit mondott ?
Elképesztően pancser már ez az oldal. :(

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.03.07. 12:42:00

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.03.07. 11:34:18
jól sejtem,hogy a C*rlsbergről van szó:D?

Gumidomino 2008.03.07. 12:43:30

tudtam hogy összeesküvés csak nem volt bizonyítékom

Tajparaszt 2008.03.07. 12:49:18

A sör az szar, de hozzá lehet szokni:)

Szumi 2008.03.07. 12:51:30

SZERETNÉK VELED PROBLÉMÁT CSERÉLNI.
ESZMÉT, ELMÉT NEM.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.03.07. 12:51:55

29/2005. korm.r. a betétdíj alkalmazásának szabályairól

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.03.07. 12:56:48

egyébként amióta megjelent a 0,66-os heinekken, mamapicifia nem bajlódik az üvegekkel, csak szelektíve kidobja

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.03.07. 13:32:17

Pepin bá, én nem tudom, hogy van vele, de nekem jobban esik az üveges sör, mint a dobozos :) Viszont a post az aztán tényleg nem semmi. Nekem csak a képen látható üvegek kellenének, persze mind original állapotban. Azért nem semmi a postoló sem, a bort szereti, de fityeg nála a Paulaner, Staropramen, meg az Edelweiss, szar buli lehetett :D CBA-ban meg visszaveszik a Paulanert, múltkor segédkeztem 3 rekesznyi visszavételében. :P

LyukasBogrács 2008.03.07. 14:13:49

Ha egyszer lesz saját házam (nem Quantum fogja épiteni), akkor biztos lesz vezetékes sör is: hordót, szénsavpalackot a pincébe, rozsdamentes csöveken jöhet fel az étkezőbe, meg a garázsba, ahol a csapok lesznek.

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.03.07. 14:17:11

LyukasBogrács 2008.03.07. 14:13:49
és a wc,fürdőszoba,hálószoba?????????

=Ford Prefect= 2008.03.07. 15:43:05

Egy dán komám sört gyüjtött. 1340 különböző üveges söre volt, és persze tele mindegyik. Gyakorlatilag a lakásban minden helyet a gyüjtemény foglalt el...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.03.07. 15:47:59

EnZsolt 2008.03.07. 13:32:17
"Azért nem semmi a postoló sem, a bort szereti, de fityeg nála a Paulaner, Staropramen, meg az Edelweiss, szar buli lehetett :D "

Gondolom tényleg gáz lehetett.. sírva itták a sok sört mert kevés volt a bor... :D

Amúgy a megoldás: FÉNYMÁSOLÓ !
Nem próbáltam, de mi van ha visszaveszi a LIDL szerkezete? Ha csak a cimke vonalkódját nézi, át lehet verni.

Csak erkölcs kérdése, hogy ezekután a féldekás üvegekre ne a legdrágább betétdíjas vonalkódot ragaszd/nyomtasd...

Gyermek koromban :) Apu üvegeit összegyűjtve sokszor fel tudtam ülni az utazóvidámpark körbe-körbe repkedő ufójára, az volt a kedvencem. Ilyenkor mindig azt kívántam, hogy bárcsak jöjjön át több felnőtt látogatóba, mert egyedül alig ivott meg hetente egy-két üveggel a sörből. 10ft volt egy menet ami 5 üveg ára volt.

Ma azt hiszem 5*25 Ft-ból nem tudsz egy kört menni...

Mylady 2008.03.07. 15:53:14

Micsoda pazarlás! A sört inni kell, nem gyűjteni!
Főleg, hogy gyorsan romlik.

repe 2008.03.07. 16:02:49

A fehérvári auchan-ban azért nem váltották vissza az üveget, mert nem volt rajta cimke.

linne 2008.03.07. 17:01:30

él még a Homár? Vagy sirályok lakmároznak oszló tetemén?!

Gobbi Hinta 2008.03.07. 17:05:47

a fehérvári madaras teszkóban van dobozos is jóól ;) na asszem megyek is tankolni

neet 2008.03.07. 20:15:30

Amikor 2 ft volt egy sörösüveg (barna, zöld), még érdeems volt visszacűgölni. A szörpös, fehér átlátszó) még többet fialt. Mostanában az ótómaták b..sznak visszavenni az üvegeket. Visszacűgölök 3 nagyszatyrot és kapok érte 200 Ft-ot. Nagy biznisz. A 40 ft-os pezsgősüveg is kuka lett. Miért? Persze tudom, h egyszer már kifizettem és azt kapom vissza, ez nem extra kereset, de jó azt hinni, h most lett x száz levásárolható összegem, vagy csak nekem maradt meg a gyermekies öröm?
Másrészt valaki elmagyarázza, mi történik a visszavett üvegekkel? Csak kimossák vagy újból olvasztják (??) feldolgozzák, stb? Mondjuk egyik esetben sem értem, miért ne lehetne mindet visszavenni. Az egyik üveget ki lehet mosni-olvasztani, a másikat nem? Mintha nem arról szólna a nagyvilág meg a csap, ha kinyitom, h én tegyek a világ tisztaságáért és a fákért, mert ki ha én nem? Erre az üvegek 80-90%át nem veszik vissza tőlem. Valaki amgyarázza el lécci, miért?
köszke
neet

neet 2008.03.07. 20:16:53

öö, a fáknak nem sok köze van az üveghez, keverem a dolgot az írjunk a papír mindkét oldalára dologgal...

neet 2008.03.07. 20:20:50

Ha már természetvédelem, vágjatok hozzám baccot, de a gyerek szobatisztává válásáig is elfogyasztottunk némi pempörszöt, az asszem 500 év alatt bomlik le. De valahogy nem éreztem át a mossunk-áztassunk kakás pelust- életérzést. Az intim betétek is kibírják fél évezredig a bokor alatt, vagy hamaarbb lebomlanak? Mert azt nem átlag 2 évig használjuk, mint a babák a pelust...

Vladimir Harkonnen 2008.03.07. 20:37:50

neet 2008.03.07. 20:15:30
Amikor 2 ft volt egy sörösüveg (barna, zöld), még érdeems volt visszacűgölni. A szörpös, fehér átlátszó) még többet fialt.

Sőt a boltoknak megérte visszavenni, mert a nagyker ára magasabb volt! '83 nyarán egy göngyöleg raktárban (Ma már ez is misztikusan hangzik) dolgoztam akkor a sörösüveg kisker ára 2 Ft volt, a kereskedő ha visszaküldte 2,20-at kapott érte! Akárhogy nézem ez 10%-os haszon. Megvolt ennek is a hátulütője: szarrá kopott sörösüveg amit nem szelektált ki a palackozó, megszáradt egér az üvegben, stb...
De nem volt ennyi szemétbe dobott üveg.

Seik 2008.03.07. 22:05:34

Én írtam a fenti levelet. Sajnos ez egy homár-teszt volt.
Szinte biztos voltam benne, hogy az alkohol-related levél már bejegyzést ér. Az meg annyira nem, amikor arról írtam mailt, hogy az államtól a direkt marketinges cégek vásárolják meg a te és az én nevemet és címemet - hozzáteszem, teljesen hivatalosan, legálisan. Meg persze leginkább arról írtam, hogy az eladás letiltható, a DM megelőzhető. Fogyasztóvédelem. Lenne.
A homár egy érdekes fogyasztóvédelmi oldalnak indult. De ez a lassú állat sikerrel ásta bele magát a sötét tengerfenékbe.
Olvass, szenvedj.

Kisangyal 2008.03.07. 22:24:43

A rendőr morfondírozik:
- Nem értem! Én keresek százezret, az asszony nyolcvanat, havi tízezer összejön a piásüvegekből is, mégsincs soha pénzünk!

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.03.07. 22:54:05

Seik: a Homár átalakulóban van, mint ahogyan a világ is.

De szar ez a 2048x768-as felbontás :(

besz@rok 2008.03.08. 00:25:25

A 2 literes pillepalackos 'apamf@szatudjahogymivoltebbenasz@rban' froccsnekvaloval nincs ilyem gondom. Visszavaltani nem tudom, igy el sem kuldenek a pics@ba vele.
Viszont b@szottul sz@r az ize...

Condottiere 2008.03.08. 01:07:32

A Staropramen meg Borsodi termék, ha jól tudom alakra ugyanaz, mint a sima borsodi.

neet 2008.03.08. 08:17:45

Valdimir,
akkor ezek szerint csak kidomesztoszolják?

Kniight 2008.03.08. 09:39:32

Haverom apja módszere a következő volt:

Egyesével megkérdezte az visszaváltós nénit, hogy ezt az üveget visszaveszik-e?
Ahol nemleges választ kapott, azt véletlenül elejtette.
Érdekesmód visszavették az üvegeit.

LyukasBogrács 2008.03.08. 12:25:31

A teszkóban a visszaváltó ablak mellett van egy hatalmas szemetes kuka, abban gyűjtik a visszaválthatatlan üvegeket.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.08. 12:36:37

Van műanyag flakonos sőr is, tessék azt venni.Egyébként a nem veszem vissza mert nem itt vetted dolog az mennyire szabályos? Amúgy fogyasztóvédelem(vedelem)
szempontjából? Sőt van ahol azt mondják csak levásárolhatod az üveg árát azt nem fizetik ki :D Különösen szeretem azt az üvegeket amit sehol nem vesznek vissza, nem betétes, fő a környezetvédelem!

Hahn Gábor 2008.03.08. 15:13:24

Hagyjuk a fogyasztóvédelmet, hagyjunk mindent...

Bemész Tescóba... Megveszed, megiszod...

Persze üveget visszavinni sokkal közelebb van a sarki kisbolt... Milyen felfogás ez?

És a boltos a szemét, hogy megkér, vásárold le nála?

Egyébiránt üveget csak akkor köteles visszavenni, ha számlával igazolni tudod, hogy ott vetted... ennyi, s nem több...

VonalZoo 2008.03.08. 15:26:28

Horvátországban is csak úgy veszik vissza az üveget, ha viszed a blokkot magaddal.

Slowly 2008.03.08. 18:01:21

Üdv!

Napokban vetetm HB búzasört. Volta rajta egy külön rátett cimke, rajta nagy betűkkel, hogy "nem visszaváltható", mondom OK. De, hogy amikor észrevettem, hogy az alatta levő eredeti cimke is magyar, szépen leszedtem az update cimkét, és alatta az a látvány fogadott, hogy "visszaváltható"... na akkor ez most mi a f@sz?! külföldi import sör magyar cimkén magyar update cimke?! akkor most mi van??

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.03.08. 18:07:48

A Cora automata visszaváltója még a (az amúgy EU-szabvényos) szászrégeni Silva sörös üvegeket is megette.

rambójános 2008.03.08. 19:12:41

Miért nem tudok írni a Pannonos posthoz?
Nem mintha akarnék, csak idegesít.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.03.08. 20:05:15

Az üzletben csak olyan sörösüveget vesznek vissza, amilyen sör ott is kapható!
Pl nem vesznek vissza Soproni Szüzet, ha csak rendes Sopronit tartanak.

Viszont ha egy kisboltban veszel mondjuk 6 Lövenbraut, a Tescoba is visszaviheted, mert ott is tartanak olyat...

A visszaváltott üvegek árát pedig több helyen (Tescoban is) levásároltatják, adnak egy blokkot, h majd azt add oda a pénztárnál, és a végösszegből levonódik az, ami az "üveges" blokkon szerepel.

(Ilyen visszaváltásból (11üveg-3 személy) van egy 199Ft-os bicskám pl. Legalább nem került pénzbe :D)

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.09. 01:21:53

A teszkóban nekem a pénztárnál símán kifizetik minden vásárlás nélkül.Lehet hogy ezt ne kiabáljam nagyon? :D
Valamikor még a multik elötti kökorszagban mikor még állatokkal éltünk együtt és barlangban laktunk mindent , mindenhol visszaváltottak, most miért nem?Miért kellene nekem blokoznom hogy ott vettem ha árúl olyat?Miért nekem kellene bizonygatnom hogy nem müködtetek irattárat visszamenőleg egy évre a bevásárlások miatt?Amugy a levásárlos dolog miatt simán büntetnek, most kérdeztem meg mert nagyon bunkó volt egy boltos, és mintha számlát sem adna, na okozok majd neki egy kis fejfájást ha már ennyire taho :D

ojio 2008.03.09. 01:48:16

Gyakorlatilag nem vagy köteles levásárolni a visszaváltott üvegek árát, hanem ők kötelesek kifizetni azt. Persze ha kapsz egy negatív blokkot, és bemész, akkor már úgyis vásárolsz... De nem vagy köteles. (Legalábbis néhány éve még így volt, azóta sem hiszem, hogy ezen változtattak.)

A kisboltos meg azért nem vesz vissza minden üveget, mert nem tudná hol tárolni... Nem is tudom, hogy kötelező-e visszavenni bármilyen üveget.

Viszont nem értem, miért szűntették meg rengeteg üveg visszaváltásának lehetőségét. Az ember azt gondolná, hogy az a legkörnyezettudatosabb (de szép szó lett), ha az üveg kimosásával hasznosítják újra, nem beolvasztással. Aztán az is lehet, hogy a mosószer károsabb, mint az olvasztásra/újragyártásra elhasznált energia megtermelése, nem tudom.

szbszig 2008.03.09. 10:02:52

Így van, borozzon a magyar, ne sörözzön! :)

fakkjú 2008.03.09. 14:38:09

a mi boltunkban üvegvisszaváltó automata müködik és blokkot ad amit levásárolhatsz,pénzt véletlen se ad ki.

elvileg köteles vagy visszaváltani azt az üvegfajtát amit árusitasz...de az ésszerüség 6árain belül :-)))

Vidocq001 2008.03.09. 16:05:46

Köcsögök a sörösök. Töpörödött törp köcsögök, mögdöglötök :DD Ezt a sörgyárosokra+szállítókra értettem, sörivók véletlenül se szíják mellre:)

Seik 2008.03.09. 18:35:26

andrei: na de az irány és a mérték...

euAgWzgmmtq7K 2008.03.10. 02:21:55

engem az a kérdés foglakoztat, hogyha amúgy rokkermódra benyomom a dugót a borosüvegbe, aztán a csöves aki kiszedi a kukából visszaváltja, és visszakerül előbbutóbb a gyártósorra, akkor mi a fenét kezdenek vele :D ha azt a dugót valaki kiszedi onnan, én leszopom magam :D

hurmazs 2008.03.10. 07:51:42

Mint kisboltos:Eddig voltak nagykerek ahonnan bármilyen sört rendelhettél és még vegyesen is elvitték az üveget.Most
nem kis pénzzel a háttérben a Dreher kitalálta hogy az ő söreit csak egy (!)
nagyker hordhatja.Na ezért most válogathatjuk az üvegeket és mi se tudjuk némelyik üveget visszaadni sehova.ENNYI.

Láma 2008.03.10. 09:04:23

Tehát a tv. idevágó része:

"A kereskedő köteles az általa forgalmazott betétdíjas göngyöleget visszaváltani..." Címkéről szó nincs... És mivel egy multi göüngyölegraktárosa lennék (bazz, már sikeres ember nem leszek), bizton állíthatom, hogy a sörgyárak pont szarnak a címkére...

Elszabadult Alkar 2008.03.10. 10:17:23

külföldiül írt cimkével a bort sem veszik vissza. 2napig áztattam-sikáltam 70körüli borosüveget, a buliközbenkaparásztuklepoénból féligvagyteljesen benyomást elérni igyekezve, vártam 1hetet, másik boltba lecipeltem tróglival - hát úgy sem vették vissza: MERT NEM OLVASHATÓ RAJTA A CIMKEFELIRAT "betétdíjjas termék"!!!!! azt hiszem, akkor őrültem meg.
miért nem jó, ha benyúl az üvegnek alul?! régen ilyenkor hümmögtek, hogy "ez jó, eznemjó, ezjó!"!!!!!

hurmazs 2008.03.10. 10:35:19

Azért azt se mondjuk, hogy minden sörösüveg ugyanolyan!Például ha nem tartok
Amstel,Bucklert mit csináljak a visszahozott üvegekkel.A nevezett boltban valószinüleg csak Dreheres söröket tartanak és ők NEM visznek el csak saját üveget.

besz@rok 2008.03.10. 12:52:24

d.hardman 2008.03.10. 02:21:55

Akkor rokkermodra asszem nekiveselkedhetsz magadnak az alanti felvetel megtekintese utan! :-D
Hajra!

www.youtube.com/watch?v=JDftmFPFnzQ

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.10. 15:02:04

hardman, várjuk a videót az önszopásról ugyanis a dogó a gyárban kiszedhető, vákumos gép minden vackot kiszív az üvegből ami néha el is töri az üveget de dugót benne nbem hagy.Amugy meg a boltos nemszokta a dugotartalmuakat visszavenni.
Azt én megértem hogyha mondjuk borizű kalácssört nem árulnak akkor nem veszik vissza az üvegét sem, azt nem értem miért kellene blokkal igazolnom hogy ott vettem
azt amit egyébként is árulnak?
De ezt a kérdést megoldottam, találtam olyan boltot ahol már tényleg csak azt az üveget nem veszik vissza ami egy péniszt mintázz vagy tiltott önkényuralmi jelképnek minősül :D
A levásárlásról annyit hogy sehol nem kötelezhet erre, az egy dolog hogy csak a pénztárnál van pénzforgalom, de vissza kell téríteni az árát mert nem levásárolható felirat van rajta hanem visszaváltható.
hurmazs ha csak dréherest tartotok minek veszitek át? :D Amugy meg világosíts fel hogy a beszerzéskor az üveg árát is kifizeti a tulaj vagy csak a betétdíj nélküli összeget mert utobbinál még felfogná az agyam az üvegrasszizmust :D

hurmazs 2008.03.10. 15:54:41

Mi nindenfélét tartunk, posztban szereplő
kisközértről beszélek.
Persze,ugyanannyiért vesszük mint adjuk.
Már leirtam mi okozza most a problémát.
Eddig bármelyik nagyker elvitt bármilyen üveget,most a dreherest/ászok,dreher,köbvili,hb. stb/
csak a dreher szállitó szétválogatva.
Ez plusz hely,idő és még mindig nem biztos hogy van olyan rekeszem amilyen kell.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.10. 19:38:10

Neszenjeked kisbolt, teszkoban csak arra hogy üvegezzen minimum 2 ember van :D
Még mindig csak azt értettem meg hogy idő, meg válogatni kell.Ennyi erővel tényleg a multik győztek.

a kertész tömlővel 2008.03.10. 21:15:50

a ssarki boltba tölem nem veték vissza a borsodi bivaly üvegét mert h ök csak sima borsodit árul,,mondom néni ez ugyan az az üveg csak barna és más a cimke.nem értette meg.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.11. 18:14:35

Na az is érdekes, ha eltünik a cimke akkor meg azért nem veszi vissza?Miért nem gyárt valaki ehető palackot és meg van oldva.
süti beállítások módosítása