Tékozló Homár

Ha kiadom a számlaszámot, balhé lesz

2008.03.25. 00:49 | ge | 131 komment
Miután az átutaláshoz a bank nem adja ki egy korábbi tranzakció adatait, egyetemista lány vesz egy nagy levegőt és e-bankot csináltat. Már a fülén is kódok jönnek, de a technika csak nem akar engedelmeskedni. Tanulság is van.
Szerda délután bementem a K&H-ba, hogy tegyek a számlámra pénzt, és azzal a lendülettel át is utaltassam a sulimnak, mint a félévi tandíjat. Az első részével természetesen gond egy szál se, hölgy átveszi a pénzt, mosolyog, hogy máris a számlámon van, papírt orrom al á dug, itt és itt alárni. Oké, mondom, de még nem fejeztük be, mert még ezt át is kéne utalni. Újabb papír - orrom alá dug, töltsem ki. Itt már zavarba jöttem , mert nem tudom fejből a számlaszámot.

A hölgy sajnálkozott, hogy akkor azt majd legközelebb, vagy ebank-on keresztül. Én pedig ott ülök ledöbbenve, hogy három éve csinálom ezt a bohóckodást, tehát már hatodjára, és csak az első alkalommal volt nálam a számlaszámom, eddig mindig vissza tudta keresni a kollegája a gépből a korábbi tranzakcióimat (vagyis konkrétan ezt a számlaszámot, nézték a gépet, diktálták, én meg ráírtam a papírra). Sőt, volt már olyan is, hogy az se kellett, mert a lány fejből tudta az egyetem számlaszámát. A hölgy néz, hogy hát ő olyat nem csinálhat. Régebben elképzelhető, hogy volt rá lehetőség, de ebből voltak bent balhék, é s ő nem meri ezt megtenni. Vagy jöjjek be megint a számlaszámmal, vagy interneten keresztül utaljam át.

Sajnos nem vagyok az a kötekedős-balhézós-csakazértis_magyarázz ák_meg_nekem_hogy_ezt_most_miért_is_nem alkat, így úgy döntöttem, veszek egy nagy levegőt, és akkor megkérem, hogy csináljon nekem ebank-ot, vagy micsodát. Jó, azzal nincs gond, papírt nyomtat, azt a láír. Sok-sok óra elteltével aktiválom, sms, ilyen kód, olyan kód, már a fülemen jönnek ki a kódok, mire sikerül ténylegesen bejelentkeznem. Nézem a felsorolt lehetőségek, tranzakció, átutalás - remek! Kattintanék - de nem lehet. Ott figyel a szürke szöveg, és sem mi. Egyszerűen semmit nem csinál, amolyan deadlink, bár ott legalább annyi bejön, hogy ezen a címen nem lehet elérni semmit. Minden számomra (éppen) haszontalan információhoz hozzá tudok jutni, meg tudok nyitni mindent, de átutalni nem lehet. Mérgelődök egy sort, aztán lenyugszom, sebaj, majd holnap.

Másnap ugyanez a bohóckodás a kódokkal, már kezdek hozzászokni. Keresem az átutalás fület - semmi. Értetlenkedek... Ezt később a nap folyamán többször is eljátszottam. Péntek reggel még tettem egy erőtlen kísérletet, hogy hátha menne az átutalás ezen a csodálatos ebank-on keresztül. Természetesen ismét eredménytelen voltam. Így fogtam magam, kiírtam egy papírra a sulim számlaszámát, és bementem a legközelebbi K&H Bankba, hogy átutaljam a pénzt... (ott azért nem kezdtem el reklamálni, mert nem a lakóhelyemen voltam, hanem másik városban a barátomnál, és sietni akartam, egyrészt nehogy megbüntessék, mert lejár a parkolóóra, másrészt meg a vonatomat is jó lett volna elérni).

Arra azért kíváncsi lennék, hogy mirefel az a szabály, hogy az ügyintéző nem nézheti ki az ügyfél kérésére az ügyfél korábbi tranzakcióit? Ha éppen ott az eszembe jut, és kíváncsi vagyok teszem azt az elmúlt 2 hónapomra, akkor nem mondhatnák meg? Vagy nem mutathatnák meg? Ha pénzt befizethetek, vagy éppen kivehetek, miután igazoltam magam, ez azért nem tűnik olyan nagy kérésnek.. .Szerintem. Persze lehet ez csak nekem evidens (nomeg az elmúlt három év tapasztalata).

A másik bosszantó dolog, hogy bizonygatják nekem, hogy mennyivel egyszerűbb az interneten keresztül elintézni valamit, errefel meg a technika már harmadik napja nem akar nekem engedelmeskedni. [Hozzáteszem, ne m valószínű, hogy bármit is rosszul csináltam, mert egyrészt ez nem valami bonyolult feladat, másrészt meg a barátom is ott volt mel lettem, és segített, a fiúknak meg tudjuk, hogy a szakértés benne van a génjeikben:-)]

És hogy milyen tanulságot vontam le ebből? A francba mindenféle ebank-kal, meg online átutalással, inkább elmegyek a bankba, sorszámot tépek, kivárom a soromat, és mindent személyesen intézek el. Ja, és ennyit a K&H-ról.

-Egyetemista lány-
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

viktor134 2008.03.25. 00:55:53

ha ilyen hülye vagy kidobott pénz a fősuli.

le kell ordítani a fejét az ügyintézőnek, meg bankot váltani, meg tudni kellene használni a netet is.

redzsina_filendzsi 2008.03.25. 01:02:46

én is késh e-bankon keresztül nyomom, érdekes, nekem még sosem volt semmi problémám, sőt, nagyon tuti.
és meg kell védjem a késh-t,mert a múltkor kedd du. 5kor jött rám a kérdezősködhetnék bankügyben, és lám, felvették a telefont (mikor csak robothangot reméltem) és tájékoztattak:)
késh rulez,na.

redzsina_filendzsi 2008.03.25. 01:04:16

megnéztem még egyszer, hátha rosszul emlékszem: tényleg nem bonyolult!
és még a pasim sem kellett hozzá!(najó,csak az első alkalommal:p)

candy · http://wunderbike.postr.hu 2008.03.25. 01:28:49

Énis káeshá meg ebank, nekem ilyen apróságok voltak, hogy elfelejtették a számom hozzárendelni (arra volt kérve az sms értesítő is, a logika diktálna bizonyos dolgokat), utána meg mikor sikerült, akkor meg letiltott, mondván darab ideje nem használtam...Most viszont működik, neptunos szopásra eccerűbb, mint minden hónapban elqrni egy fél napot a bankban...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.03.25. 01:55:47

Hehe, elektronikus bankolás rulez, bármelyik banknál. Én már egy éve csak valutával kapcsolatos ügyintézés miatt megyek bankba, egyébként meg - köszönöm szépen - hasznosabban is el tudom tölteni az időmet...

(Ha okmányirodába, meg orvoshoz mentek, ott is kérjetek időpontot! Azzal is rengeteg időt lehet spórolni...)

Gerike07 2008.03.25. 06:25:59

csillagom, előbb ki kell választani az aktív számlát, és máris aktiválódik az addig szürke átutalás menü. addig nem. ez azért van, mert sok embernek egynél több számlája is van, és nyilván szeretne jó számláról utalni.

mellesleg az 1-3000000 számon is segítenek, 0-24 óráig, legalább annyira bonyolult azonban oda csörögni, mint elolvasni a használati útmutatót :(

facsipesz 2008.03.25. 06:36:40

Bakker, mi ez a hiszti, pofámleszakad, hogy már ilyen gagyi posztok is beférnek ide. Milyen kis szerencsétlen nyuszi vagy te! Te alighanem eltévedtél ebben a nagy "internetesdi-bankosdi" világban, de a barátod is nagy játékos lehet. Ilyet írni: "ilyen kód, olyan kód, már a fülemen jönnek ki a kódok, mire sikerül ténylegesen bejelentkeznem", neked tényleg csak a sorbanállás való.

Homár, az ilyen garantáltan-lúzer-vagyok-és-le-is-írom-mert-hisztisnapom-van típust szűrjétek már meg.

Tilcsák Bea (törölt) 2008.03.25. 07:23:51

hülye az ügyintéző. ha azonosítod magad okmányokal, simán kiadhatja az utalási előzményeidet. (beazonosítás nélkül viszont valóban nem - és a befizetés nem minősük beazonosításnak)

homár molla2 2008.03.25. 07:26:14

elmentem a bankba, átutalást akartam indítani, de nem tudtam a számlaszámot, ahova pénzt akartam küldeni, ezért hazamentem, mert rájöttem, hogy balfasz vagyok. később a netbankkal is meggyűlt a bajom, ugyanezen okból kifolyólag.
ily röviden kellett volna ezt kérem.

pizsama 2008.03.25. 07:36:35

Ezt a "számlaszám vissza nem keresés" parát barátnőm is megjárta, csak ő az Erstével. Az ügy-nem-intéző lány ugyanis nem volt hajlandó megadni, pedig arról a számláról csak arra az egy számlaszámra szokott utalni.
Szerencsére másnap egy másik Erstés fiókban kifogott egy kedves, aranyos, segítőkész leányzót, aki mindezt zokszó nélkül megtette. Szóval bankfiókja és ügyintézője válogatja.

Megdobbent 2008.03.25. 07:46:35

Weh, K&H, de durva, tancolni akartok valami kamatert, vagy mi a bigyo van, hogy oda jartok? :o

shopshow 2008.03.25. 07:53:30

Íme a jövő generációja.
A tehetetlenség, a felkészületlenség, a szerencsétlenség egybefonása.
Az élő példa, hogy ma Magyarországon bárkinek lehet diplomája, csak pénz és segg kell hozzá. Az agy annyira nem fontos.

1. Bankba mész átutatltani. - Minimum előkeresed a bankszámlaszámot, amire utalni akarsz.

2. Ha az illető hölgy nem adja meg, akkor azonnal kérsz visszamenőleg egy teljes bankszámlakivonatot - mondjuk fél évre - ha nem volt sok átutalásod, akkor ez minimális költséget jelent - Ha már voltál, olyan hülye, hogy az 1. pontot nem tartottad be.

3. Nem megy a netes átutalás? Telefon. Biztos van ott a honlapon valami szám, ami éjjel-nappal elérhető.

Csak gratulálni tudok.

HZCs 2008.03.25. 08:08:48

Remélem informatikusnak tanul a drága :D

beachball 2008.03.25. 08:23:37

Leszakított ajtót visszarakni, netbanknál aktiválni és átutalni.
Legközelebb ajtószaggatás előtt tájékozódni, számolni tízig és azután blamálni magunkat.

zsoci 2008.03.25. 08:25:34

Nem igazán értem a bank ilyen hozzáállását. Ugyanis köteles - megfeleő azonosítás után - minden adatot ami az én banszámláimmal, kártyáimmal kapcsolatos kiadni.

Én is KH-nál vagyok. A saját pesti fiók folytos szórakozik valamin a Budaörsiben mindig minden megy azonnal.Ráadásul segítőkészek is.

Keress egy olyan fiókot ahhol kivácsiak rád és járj oda.

üdv Zsoci

Zsirparaszt 2008.03.25. 08:28:34

A paralimpiai csapat bankja.
A deadlink szót honnan leste a csillag?

mirror75 2008.03.25. 08:42:10

hát kisanyám, nem tudom milyen egyetemre jársz, de most hagyd abba! hogy valaki 4 osztállyal nem tudja kezelni a netbankot meg számlaszám nélkül megy bankba azt még csak megértem valahogy, de a jövő értelmiségiének egy banki utalás meghaladja a képességeit...
vazze homár, kiakasztasz már korán reggel!! :))

upho 2008.03.25. 08:42:12

valszeg nem is adhatja ki, megha faszsag is ez az eloiras. eddig kiadtak, orulj neki. kerj kivonatot, vagy ird fel otthon, de hogy a bankra huzd ra hogy huje vagy az mar tulzas :-)) elte ugye?

S0und 2008.03.25. 08:42:17

Arra mintha nem kaptunk volna választ hogy miért nem működött az átutalás funkció. Valszeg amikor létrehozták az e-bankot a csajszinak a kedves ügyintéző hölgy elfelejtett kipipálni egy-két dolgot az űrlapon. Ez kb. olyan mint fősuliról kikerülve első munkahelyemre megérkezve értek bankszámlaszámot ahova utalhatnak. Mivel az akkor meglévő junior számlám erre alkalmatlan volt, kénytelen voltam egy normális számlát létrehozni. Mivel nem vagyok-voltam sikeres ember így a Junior számlámat alakíttattam át normál folyószámlára a kedves OTP-nél. Ezt egy vidéki bankfióknál tettem meg, ahol az ügyintéző hölgyek mindannyian a nyugdíjkorhatárt karcolgatták (no offense). Lényeg a lényeg, hogy a junior->normál folyószámla átalakítást meg tudták csinálni, ellenben az e-bank funkciót már nem pipálták ki. Én meg otthon és naivan vártam hogy hátha jön a papír, és végre használni tudom. Gondolom a plusz egy pipa és az azzal járó adminisztráció már meghaladta a kedves néni képességeit, és ő úgy döntött, hogy ezzel már nem kínlódik. 2 hónap után bementem egy másik fiókba, ahol a korombeli hölgyemény értetlenkedve állt azelőtt, hogy miért nem készült nekem e-bank fiók. Azóta már nyitottam még egy számlaszámot a 2007 legsikeresebb bankjánál, bár az OTP-s számlám megmaradt, ajándék-adó ftw!

2008.03.25. 08:43:51

Ekkora lúz... sikertelen embert!
Ruhát is úgy veszel, hogy az eladó emlékezik a méreteidre? A boltban a pultus meg az ízlésedre?
Az ilyen szívjon csak, ha ennyire málé. Nem csodálom, hogy a bankos tyúk/kakas nem keresgélt a fél évvel korábbi tranzakciói között.

facsipesz 2008.03.25. 08:44:33

Mondhattam volna úgy is, hogy egyszerű, mint egy facsipesz. Életképes diploma lesz ebből, már most látszik:)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.25. 08:57:16

Azért az ebankolást, mint olyat nem dobnám kukába egyedi probléma miatt. Valószínűleg egy support megkeresés segített volna (valamilyen opciót nem aktiváltak, vagy ilyesmi). Én már lassan el se tudom képzelni az ügyintézést nélküle...

betépett felhasználó 2008.03.25. 09:06:51

MOST AKKOR HOGY HIVJAK AZT A KUTYAT?!!
vagy az egesz kutyatopic 1szivatas volt?
tiszta ideg vagyok.....brrrr

porthosz 2008.03.25. 09:18:36

én meg ismertem olyat akinek egyszerre 3 virusirtó volt a gépén és az mégis virusos lett... ő is a technikát szidta hogy milyen sz@r hogy 3 virusirtó sem tudja megvédeni a gépet... (ez jutott most eszembe ennek a topicnak a technikát szidó részletéről)

Tajparaszt 2008.03.25. 09:20:54

Nekem bejön amikor másik böngészőt indítok:)

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.03.25. 09:21:45

Ha bemegyek a bankba és igazolom, hogy én vagyok, akkor mindent, ami előtte van a gépben az ÉN számlámról ki kell adnia. Ezt diktálja a piac is - ha elégedetlen a kedves ügyfél, elmegy máshová. Indul a verseny a bankok közt is, szerencsére.

anarch 2008.03.25. 09:36:23

SOound, ez érdekes, nekem az első jópár fizetésem juniorra ment (mert ócsóbb volt a kártya meg a folyószla-vezetés). Akkor váltottam amikor komolyabb kártya kellett... Igaz formanyomtatványuk nem volt, kézzel kellett skríbolni egy kérvényt, hogy szeretném átalakíttatni lafóra, de megcsinálták...

Egy szimpla befizetést miért kell KÉT lépésben csinálni, miért nem direktben a címzett bankjánál. Befizetni bármely bankszámlára lehet (ld. másik homáros lehúzós story), még ha a bank vonakodik is... Nomeg orvoshoz is TB kártyával szokás menni, autót is csak jogosítvány-forgalmival... Nomindegy, kívánunk sok sikereket az életben :).

2008.03.25. 09:42:48

Kedves Egyetemista lány, és mindenki aki csalódott az e-bankban! Ajánlom figyelmetekbe ezen kis cikket: (Rájöttök, hová kell menni: A kódom csak egy szó amit én találtam ki, és egy másik, amit megint csak én...)


nezo.blog.hu/2008/02/19/bank_es_nezopont

hbe 2008.03.25. 09:42:48

Nem lehet az, hogy a folyószámla-kivonat utólagos kinyomtatása díjköteles, és azért nem akarják csak úgy nézegetni neked az utalásaidat a gépen? Ha kellenek az utalási előzmények, fizesd ki a díjat, és képernyő-nézegetés helyett nyomtat neked kivonatot. Mondjuk ezt az ügyintéző is felajánlhatta volna...

úrilány 2008.03.25. 09:48:17

de hát a pasija is ott volt mellette,nem értem, miért nézitek még így is hülyének? :P :)

Stress Testing As A Service 2008.03.25. 09:51:54

upho: "elte ugye?"

:D:D:D ott a pont

euAgWzgmmtq7K 2008.03.25. 09:54:48

ilyenek elolvasása után csak azt nem értem, hogy miért van, hogy velem mindig rendesek a bankban, megy nálam az ebank stb.
hmm, lehet azért, mert pl. ha utalni akarok valakinek, akkor magammal viszem a számlaszámot. erre nem gondoltál még? bölcsész-e vagy?

molekula 2008.03.25. 09:59:26

"Régebben elképzelhető, hogy volt rá lehetőség, de ebből voltak bent balhék, és ő nem meri ezt megtenni."

Még szép, hogy nem nézegetheti félévre visszamenőleg egy ügyintéző a banki tranzakciókat attól, mert ott ül az ügyfél.

Ha én írtam volna a banki szoftvert, le is tiltottam volna az ilyen funkciókat.

Ha van tranzakciós szám, akkor azt az egyet, az alapján nézhesse meg, különben ne "böngészgessen".

Az "Egyetemista lány" meg elég szomorú, hogy azt sem tudja, hogy ki kellett volna kérje az előző utaláskori kivonatot, és onnan bediktálni a számot.

Dee_ 2008.03.25. 10:30:11

Minek vitte volna cetlin a számlaszámot, ha eddig mindig megnézték neki, hova utalt? (Töb év után ugye papírokkal rohangáltok ti is ilyen esetekben arra számítva, hogy egyszer csak nem keresik vissza nektek?) Az ügyintéző miért nem mondta, hogy hogyan oldják meg a problémát, hogy ne kelljen hazamennie megnézni a számot, vagyis hogy lehúz neki egy listát az átutalásokról? Honnan veszitek, hogy nem az ügyintéző rontott azzal, hogy nem jelölte be a netes ügyintézést a számlán?
A bank miért nem lehet hülye?

shopshow 2008.03.25. 10:35:41

Dee

lehet, hogy az ügyintézőnek Ő volt a 30. idióta ügyfele aznap.
Itt már én is azt mondanám, hogy b*zd meg a számlaszámod. Ha nem kéred, én lesz*rom, hogy egy kivonatból meg lehet nézni.
De az is lehet, hogy csak nem dugták meg az éjjel.
Vagy az is lehet, hogy ebből a "lányból" is egyszer banki ügyintéző lesz, akihez majd bejön egy lány és vissza akarja keresni az előző utalását, és akkor a kör bezárult.

a bank is hibázott, ez tény.
de sajnos túl sok ilyen "túliskolázott" ember rohangál itt.

homár molla2 2008.03.25. 10:38:45

jó tanács a jövőre: felmarkolsz egy pár átutalási megbízást a bankban (kis fehér kétlapos cetli, piros betűkkel meg téglalapokkal), otthon kitöltöd ha kell, bankba bemész. ha van rá lehetőség, érkezteted - bedugod egy erre a célra kihelyezett kis automatába, ami ráprüntyögi a dátumot és a pontos időt -, nagy dobozba beledobod, hazamész. ha nincs ilyen doboz, akkor meg ügyintéző hölgy kezébe kitöltve-aláírva belenyomod, ő pöcsételi, felét visszadja, hazaküld nyugodtan.
persze mindez csak akkor, ha sehogy se jön össze az a fránya netbank vagy legalább telebank. ha meg nem megy az átutalás, meg kell állapítani az életképtelenség tényét, és vagy lakatlan tájakra visszavonulni, vagy Tajgetoszról önmagad levetni szükséges.

Vidocq 2008.03.25. 10:45:50

"Egyetemista lány" Átlátok ám a szitán :) Ezzel a nick-kel kompenzálod, hogy valójában satu hülye vagy! Bocsesz, nem rajtad nevetek, csak veled :DDD

Vidocq 2008.03.25. 10:47:02

Persze objetíven nézve a dolgot a Ká end Há is elmehet a p*csába.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.03.25. 10:50:13

Ez amúgy már régen is így volt: nem adnak ki bankszámlaszámot. Olyan ez, mintha nem lenne kiírva 600 helyre egy cég számlaszáma és azzal aztán baromira vissza lehetne élni. Nem is értem.

Vidocq 2008.03.25. 10:53:46

Jaja. Nem mintha e3gy cégbélyegzőn nem szerepelne a számlaszám. Télleg qrvára vissza lehet vele élni. Ha tudom a számlaszámot csak úgy merő visszaélésből tudok rája utalni. Levenni attól még nem. Ezé nem értem mé olyan szupertitkos. Mindegy. Esetünkben adva van egy "egyetemista lány" (bőccsészpicsa vagy csak szimplán hülye) meg az a fránya káendhábank

airelle 2008.03.25. 11:00:54

Ugye bölcsész a csaj? Mondjuk könyvtár-népművelő szakon?

elwood 2008.03.25. 11:03:30

Ez homár post a jövőnek szól. A cikíró hölgyet semmi nem menti meg, hogy elvégezze az intézményt és munkába áll !

Képzeljük el, hogy

- hidakat tervez,
- atomreaktort,
- vagy akár csak élelmiszerbiztonsági vizsgálatokat végez ...

... csak remélni lehet, hogy valami helpdeskre kerül. Csak ne banki átutalásokkal kelljen foglalkoznia ...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.03.25. 11:13:05

Kedves egyetemista lány !

Remélem legalább csinos vagy... Ha egy készpénzátutalási megbízárt nem tudsz kitölteni, de egy 110 C vagy D melltartót igen, akkor nagyon szívesen segítek !

Amúgy a technika ördöge az ilyen: rengeteg filmet láttam, ahol a gonosz számítógépet baltával verték szét. Ez amúgy is egy érdekes dolog: képes fél világokat elirányítani, de a fegyverzetben nincs egy félmegás puffer, hogy az utolsó parancsot tárolja...

Mindenesetre az ügyintéző hölgy előtt is le a kalappal: problémamegoldás nulla. Ha látom, hogy egy egységnyi sugarú user mit szeretne és engem ezért fizetnek, akkor lehet segítenék neki. Pl. így, hogy a számlaszámot azt nem mondhatom meg, de ha felhívod a netbankot és a "Tranzakció történetet" választod egy robot elsorolja, hogy mi volt a legutóbbi x tranzakció. Vagy ha van egy fényképes igazolványod akkor esetleg megnézem a gépben.

Ja.. nem ez az a bank, ahol táncolni kell, hogy felfigyeljenek rád? :D

Clear-water 2008.03.25. 11:15:21

Én komolyan nem értem ezt a mi-vagyunk-a-hű-de-tuti-okosok-a-posztoló-meg-mindig-hülye hozzáállást.
A bank tervezzen olyan webszolgáltatást, vagy adjon olyan terméktámogatást, hogy az alapján lehessen átutalni! Jegyezzék már meg a cégek, hogy az ügyfélnek mindig igaza van, vagy ha nem, akkor olyan kedvesen kell elhajtani, hogy még élvezze is.
Amikor Svédországban dolgoztam, volt egy bankszámlám, és olyan egyértelmű volt az utalás, hogy nyelvtudás nélkül meg lehetett oldani. Nem azért mert okoska vagyok, hanem mert jól volt megtervezve a szolgáltatás.
pl. Az ismertebb intézmények számlaszámára kapásból lehetett keresni úgy hogy a számlaszám helyére az intézmény nevét írta az ember. Gondolom az egyetemi számlaszám is ilyesmi kategória.

s_marky 2008.03.25. 11:17:51

Én évek óta K&H e-bankolok,és az egyik legbiztonságosabb és legjobb magyar e-bank!Sehova nem járok személyesen,se posta,se semmi,mindent netről...de vagányra sikerült...naszóval sorban állni ősi román szokás

Vidocq 2008.03.25. 11:19:10

Igazad van jegesmedve! Ne a csajt b*sztassuk. A bank "süllyedjen" már egy kicsit lejjebb, hogy a "szőkenők" számára is közérthető kezelőfelületet biztosítson a weben. Namegaztán a számlaszámról ne is beszéljünk...

Gumidomino 2008.03.25. 11:23:01

a múltkor a kendhából hallom hogy egy ügyfél ordít, mert rossz helyre ment az átutalása, késedelmi díjat kell fizessen!
és azt kajabálja hogy az ügyintéző diktálta a számot, ezért ő a hülye, ő fizessen!

Szelíd hangorkán 2008.03.25. 11:23:23

Lehet, hogy a posztíró hátrányos helyzetű, de egy banknak ezzel is számolnia kell, hogy az ügyfelei nem mind egy szálig logikusan gondolkodó, internetprofi droidok, hanem bizony öregemberek, gyatra képességű lányok-asszonyok, és egyéb társadalmi csoportok, amiket minden cég szeretne elfelejteni. Szóval úgy kéne megtervezni az e-bank felületet, hogy egyértelmű legyen, anyukám, aktiváld a számlád, amit úgy tehetsz meg, hogy 1. az egeredet ide és ide irányítod, majd kattintasz. Vagy ha tényleg nagyon sötét vagy, próbálj meg telefonálni, az talán könnyebben megy.

2008.03.25. 11:23:46

jegesmaci: korunk már elég bonyolult. Az emberi életképesség elérése nem egyenlő a kor múlásával, tanulni is kell hozzá.
Az őskorban az ilyen júzer nem maradt volna életben, mert megette voln a a kardfogú tigris. Akkoriban ugyanis AZT kellett megtanulni, hogy felismerjék a tigris nyomait és azt elkerüljék.
Ma meg az eBnkolást, autó vezetést, technikai kütyük használatát kell megtanulni. Aki nem tanulja meg az ostoba tudatlan lúzerré válik.
Ez ilyen egyszerű.

shopshow 2008.03.25. 11:29:39

Basszus, most komolyan miért kell még 2008-ban szájbarágóssá tenni a dolgot.

Azt, hogy egy öreg néni nem tudja kezelni az e felületet megértem.
Node egy egyetemista???

Basszus, ez aztán az életképesség.
A világ megváltozott.
Ha nem tudod kezelni, hát ne csináld. Akkor inkább állj sorba.

Ez a nagy baj a számítástechnikával. Minden hülye ócsóé hozzáférhet. Aztán csodálkozik, hogy nem úgy megy, ahogy Ő akarja.

Szelíd hangorkán 2008.03.25. 11:30:04

Jaj, lehet a telefonos segítség sem megoldás. Eszembe jutott az az interneten terjedt hangfelvétel, amikor egy végtelenül türelmes operátor próbált egy nyugdíjas házaspárnak 5 percen keresztül lediktálni egy telefonszámot, mert az öregék az istennek se tudták jól leírni. :-D

Manyizga (törölt) 2008.03.25. 11:36:10

Nem értem... ha nem adja ki a bankszámlaszámot, kérni kell egy aktuális/előző havi forgalmi kivonatot. Azt a kezedbe nyomják, ingyenesen. Azon rajta lesz. Ott a bankban.
Én így csináltam, amikor egy átutalást reklamáltam. (Jóvá is írták, mert igazam volt, szerintük is.)

Vidocq 2008.03.25. 11:41:27

Egyetemista lányt ennyi post után már úgy képzelem mit egy hús-vér barbie-t. Szerelmes vagyok bele... :) Lehet, hogy nem lenne közös témánk, de jól lehetne reprezentálni vele, mondjuk a Duna korzón vagy a Váci utcában... Amolyan pritivumenes csajszi, nosza he.

csucsundra 2008.03.25. 11:46:42

hát.. én is bölcsészlány lennék, de számlaszám nélkül nem szoktam utalni menni. csak a mundér becsületéért. egyébként meg consider both sides of the issue, ahogy a 20 IQs amcsi lektorcsajszi mondta nekünk gimiben angolórán. ha kicsit is jófej az ügyintéző, visszakeresi a pudvás számlaszámot.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.03.25. 11:50:15

Kedves Jegesmaci!

Ááá, dehogy nem mondom én, hogy tanulja meg, ugyan már.. ezelőtt 5-6 évvel simán csináltam elég jelentős mellékest mert hívogattak ebankos utalásért, email kliens beállításért, windows telepítésért, vagy csak azért, mert bekötötték a netet és bonyolult volt egy betárcsázós szolgáltatás telepítése. Ha valaki nem ért hozzá, fizesse meg a tanulópénzt.

Én pl. nem értek a gázszereléshez és szerszámom sincs, ha problémám van szakit hívok. Ha szakinak van problémája én megyek hozzá a "szerszámaimmal" azaz különböző diag progikkal.

Amúgy a külföldi felülettel vigyáznék, ha én fejlesztő lennék biztos kitolásból egymás mellé tenném a webfelületen az
- Átutalás indítása
- Számla visszavonhatatlan törlése
- Kód és számlaszám publikussá tétele
menüpontokat kitolásul azoknak akik nem értik az adott nyelvet :D

Vidocq 2008.03.25. 11:52:15

sambalabammbumbumm 2008.03.25. 11:50:15

Te aztán tele vagy jóindulattal ;)

Vasalt 2008.03.25. 11:59:24

K&H több mint tíz éve, Internetes ügyintézés a fene tudja hány éve, de soha nem volt vele bajom.
Én is meg kell hogy védjem őket, nagyon korrektek.
Ha ezt ennyire szarnak találod, van neked való bank. OTP-nek hívják, tegyél próbát.

jesszumpepi (törölt) 2008.03.25. 12:00:14

Na de mi a lett a kutyus neve?

Vidocq 2008.03.25. 12:01:07

Vasalt 2008.03.25. 11:59:24

Akkor ezek szerint tuti, hogy az egyetemista csaj a plasztik agyú barbie?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.03.25. 12:01:15

Ez a "befizetem a bankba a kp-t és azonnal átutalom" megoldás egyébként eleve lúzerségre vall.
Minek ezzel ennyit baszkurálni? Sárga csekk --> posta. (Ilyen esetekre pont megfelelő.)
Ez a procedúra egy bankfókban sokkal hosszadalmasabb és drágább, mint a sárga csekkes variáció.

Vasalt 2008.03.25. 12:11:11

Vidocq 2008.03.25. 12:01:07

Azt nem tudom, de a zotp-be' hamar leszokna a bankba járásról. Meg a zotp-ről is. Egyszer üzleteltem velük, amikor még az ifjú házasok kölcsönét ők folyósították és muszáj volt. Én is hamar leszoktam az odamászkálásról, és a kölcsön visszapengetése után elfelejtettem azt is, hogy valaha ott jártam. Így kerültem a K&H-hoz, amit azóta sem bántam meg, bár lehet, hogy ez azért van, mert én nem vagyok egyetemista és ha utalást akarok indítani, akkor tudom a számlaszámot. Plusz az én nőm nélkülem is tudja használni az ebankot. :-)
Ebben a helyzetben valóban a sárga csekk és Magyar Posta rulez.

Egyébként örülök neki, ha sok ilyen ember hagyja ott a K&H-t, mert ha mégis be kell mennem valamiért, ami elég ritka, ezzel is csökken a várakozás ideje.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.03.25. 12:19:29

Helioport · nezo.blog.hu 2008.03.25. 09:42:48

A Zunicredit, amire esküszöl, egy ideig nekem is kedvencem volt, de max havi 2 alkalom az ingyenes kp felvétel, egy-kettő helyett inkább négy-ötszáz a havi díj, és a második évtől fizetsz a kártyáért is.

Ezért most nálam a citibank 0 Ft-os számlája rulez. Korlátlan ATM használat bárhol ingyér? Nem piskóta.

Clear-water 2008.03.25. 12:23:37

Kedves sambalabammbumbumm, Kulics és többiek!

Nem ismerem a K&H bank webszolgáltatását, de ami a postból kitűnt, nincs olyan fül hogy "átutalás". Erre írtam első üzenetemet, hogy igen szegényes tervezésre vall a szolgáltatás. Ilyesmi dolgoknak egyből elérhetőnek kellene lennie, hogy pl. Átutalás, Fizetés (számlafizetés), Számláim áttekintése, Hiteleim áttekintése. Szerintem ezeket használja egy ügyfél 90 %-ban. Ne egyedi eset. Nekem most Erste bankban van számlám, arra is ráférne egy felhasználói teszt, percekig szoktam keresgélni, ha az aktuális számlaegyenlegemet akarom megnézni, és nem pedig a bank legfrissebb közleményeire vagyok kíváncsi.

Izgiribizgiriribizli (törölt) 2008.03.25. 12:27:37

Baszki, elmész úgy bankba pénzt utalni, hogy nem tudod a címzett számlaszámát és még neked áll feljebb?! LOL
Egyébként az e-bank használata qrva egyszerű, ha ez neked nem sikerült, az is LOL.
Ja, és hogy mé vannak sok kódok az ilyen netes bankszámlahasználatnál, azé, hogy a gonosz rablók minél nehezebben (jobb esetben sehogy se) törjenek be a virtuális pénztárcádba vaze.
Én beszéltem, uff. Nem érdekel, ha nem tetszik! Szevasztok! :)

csucsundra 2008.03.25. 12:27:51

Nelson, Vasalt:

szvsz a lúzerség főleg a tanulmányi osztályok jellemzője, mert tavaly ősztől egy csomó egyetemen ők rendelkeztek úgy, hogy tandíjat mosmá' postai átutalással ne, csak bankin keresztül..

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.03.25. 12:31:23

Posztból:
"Hozzáteszem, ne m valószínű, hogy bármit is rosszul csináltam"

Persze. A többi e-bankoló csak szerencsés csillagzat alatt született, azért tudnak utalni.

BTW Eg yetemen ne m tanítj ák a szók öz hel yes has ználatát?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.03.25. 12:40:37

urpi,

elég szemétség, ha így van. Törvényes-e vajon? (De ez már egy másik poszt lehetne.)

Boo 2008.03.25. 12:43:19

Kitsilány tudod, hogy nagyon fájsz a világnak?
(követelem, hogy dupla tandíjat fizessen)

Vidocq 2008.03.25. 12:43:30

Bastie 2008.03.25. 12:31:23

"BTW Eg yetemen ne m tanítj ák a szók öz hel yes has ználatát?"

E szempontból ne fikázzad a barbie-agyú csajszit baszki :) Néha az én billentyűzetem is duplázik vagy szarakszik. Itt a post-ban nem szoktam én se végig futtatni a helyesírási szótárt :D

Vidocq 2008.03.25. 12:45:44

Őszintén szólva nekem "Dóra a tulaj" meg az a k*cs*g Quantum jobban hiányzik...

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.03.25. 12:47:25

Kommentben még okés, nade posztban, ráadásul nem egyszer...

Egyszer talán feladás előtt át kellett volna olvasni.

Ja, olvasni...

Vidocq 2008.03.25. 12:54:55

Hát ez van. Írni tud, olvasni nem... Mondom én plasztikbarbie

Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.03.25. 12:56:09

Egyetemista lány! Libáért vettek fel a könyvtár-ruhatár szakra? Dolgozó fiú :)

csucsundra 2008.03.25. 12:56:38

nelson,
evvan.

egyébként meg sok a potenciálisan érdekes poszttéma-kár h mostanság ebből csak a butusság képeződik le. sic transit gloria..

BSz 2008.03.25. 13:02:10

Én kérek elnézést, de aki e-bankingot nem tudja használni és/vagy nem használja az sikeres ember nem lehet. Pláne ha egyetemista, nagyiknál még elnézhető.

Persze lehet bankfiókba járkálni munkaidőben, mert ugye az egyetemisták jórésze órára nem jár, csak aztán meg csodálkozunk miért kerül sokba az átutalás, hét igen, a humán erőforrás pénzbe kerül. vagy ez egy ujfajta mozgalom, ahol szegény szakképzetlen banki alkalmazottakat felduzzasztjuk, hogy mégse kelljen seggélyből élnie? Legalább nem az állam, hanem az ügyfelek pénzén duzzasztanak, nem úgy mint a hivatalokban.

Amugy köteles lett volna kiadnia a számlaszámot. Ennyit vétett a bank (az ügyintézőn keresztül). De a fentebb emlitett okok miatt mindig lesznek ilyen esetek (azok kedvéért akik nem olvasnak a sorok között: hülye munkaerő olcsóbb, nem kell csodálkozni, hogy nem kétdiplomásokat tesznek front officéba, meg ugye a banknak érdeke, hogy áttérj netbankingra, mert neki olcsóbb. Szerencsés esetben neked is).

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.03.25. 13:10:52

Jegesmaci,

Megértem a problémád, de hidd el, igazi hülyebiztos rendszer nincs. Már csináltam olyan windózos progit, hogy az inputja vonalkódolvasó volt, a billentyűzetet bezártam a fiókba az egérrel és a géppel együtt. Azt hittem, hogy sem a progit sem a gépet nem tudják elrontani mégis tönkre tudták tenni úgy, hogy letakarták a kabátjukkal a terminál szellőzőjét és a termék vonalkódok helyett csokipapírok kódjait olvastatták be.

Bizonyára ott van valahol a keresett menüpont, hiszen akkor nem egy homár-olvasó panaszkodna. Lám a többi káendhás megtalálja. Vagy elolvasták a használati utasítást, vagy szemfülesebbek, esetleg olyan bitagyúak, hogy értenek hozzá.

Van egy keresztlányom, 6-7 éves és olyan technikákat használ webezéskor amikkel én nem törődtem eddig, pedig tényleg megkönnyíti a dolgokat. Szóval nem kell zseninek lenni egy GUI felülethez, elég, ha figyelsz.

Pepin bácsi 2008.03.25. 13:20:29

K&H e-bank: bal felső sarok, számla és tranzakció fül lenyit, alatta:
1.számla információk
2.átutalások
3.

Pepin bácsi 2008.03.25. 13:23:29

....
3. közüzemi díjak
4. betétlekötés

összefoglalva: hüjep*csa vagy !

Ja, ha igazolod magad, megmondják számlaszámod, és megnézek a tranzakciókat is.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.03.25. 13:24:41

Pepin bácsi 2008.03.25. 13:20:29
"számla és tranzakció fül lenyit"

Ne ilyen rohamléptekkel. Ehhez már diploma kell.

Pepin bácsi 2008.03.25. 13:27:57

Bastie: azért ment két részletben a komment, hogy legyen idő értelmezni :)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.03.25. 13:41:46

Jelzem, akinek a káendhá e-bankjához használati utasítás vagy telefonos segítség kell, az valószínűleg lábon hordta ki az agyhalált.

Vasalt 2008.03.25. 14:05:12

urpi 2008.03.25. 12:27:51
Ezt nem tudtam, az én időmben még a sárgacsekk volt a divat.
De ettől a posttól akkor is ROTFL.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.25. 14:11:44

jegesmaci - te is elég sötét lehetsz ha az erste rendszerben mindíg percekig keresed a számlainformációk részt. (amúgy is ha egyszer megtalálod miért nem jegyzed meg hol van?)

nem erstéseknek itt egy erste menü:
ingyombingyom.uw.hu/erste_menu.jpg

az első menü első almenünél milyen megoldás lenne egyszerűbb?

javaslom a gondolatátvitel alapú rendszerprogramozást! ügyfél leül a gép elé, elkezd gondolkodni hogy is csinálja az utalást, erre a gép tüzijátékot lő a monitoron, és közli, hogy a "kívánt összeg átutalva!"

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.03.25. 14:13:43

Pepin bácsi, de mi a helyzet akkor, ha ugyan az átutalási űrlap nem sikerül de az "Egyetemista lány" egész jól kitölti a 110D melltartót? Segítünk-e neki-e?

Még egy megjegyzés: most már írd fel a számlaszámot, mert az UV (utóvizsga) csekket is el tudod hasonlóan utalni.. szükséged lesz rá... >:)

hagyma: volt Vácon egy olyan kolléganőm akinek akkora mellei voltak, hogy a lengőajtó már messziről előre köszönt neki... Na neki nem volt gondja az elutalással, mert posán állt sorba: nem kellett sokat előre engedték, mert a feneke is szép volt.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.03.25. 14:25:55

Aki esetleg Citis az a számlainformációkat teljesen meglepően a számlainformációk menüben találja.

Ha a történetre kíváncsi a múltból azt hiszem az egeret fölé kell vinni annak a számlának amire kíváncsi vagy és az egés bal szemét egyszer megnyomni. Felül nézetben bal. :D

Áááá, ez túl bonyolult, talán egy véres tampont az ablakon kidobáló pécsi bölcsész segítsége kellene.

Egyszer mondtam már, de cégünkhöz kellett felvenni egy titkárnőt és felkértek, hogy az alap számítógépes képességeket mérjem fel.

No, tulajdonképpen egy nagyszájú, önálló hölgy is megfelelet volna akár középfokú végzetséggel alap idegen nyelvtudással, ehhez képest jöttek a többdiplomás jányok.

Komolyan mondom nem tudom, hogy ki csinálhatta a szakdolgozatot, de se a gépelés, se a technikai tudás nem volt több, mint amit mondjuk egy óvónétől elvár az ember. Az önállóságról annyit, hogy ha nem mondom neki, hogy üljön le a számítógéphez, lehet állt volna...

Végülis azt vették fel amelyik csinosabb volt. De mivel nem sikerült 3 hónap alatt elsajátítani egyszerű folyamatokat, ezért repcsi lett a vége.

Clear-water 2008.03.25. 14:27:18

Kedves sambalabammbumbumm!

Gondoltam, hogy szakmabeli vagy. Tudom, hogy hülyebiztos rendszer nem létezik, éppen ezért kell a főbb menüpontokat úgy elhelyezni, hogy a felhasználó szemét kiüssék, és még akkor is lesz 10 % aki nem tudja hogy kell használni. Erre lenne hivatva az online mozgóképes súgó ami lépésről lépésre mutatja be a roppant egyszerű felhasználónak a menü felhasználási módját. Mivel pedig ezek az igen egyszerű felhasználók igen sok profitot hoznak a banknak, mivel a lekötéseiket általában nem újítják meg amikor a kamat nő stb. stb. megfogásuk megér ennyit.

OFF
Részvétem a vonalkódos felhasználóid miatt. Hihetetlen ötlettárral rendelkeznek a hülyebiztos rendszerek feltörésére. Verd át őket egy jó ötlettel!
Az egyik projektünkben a felhasználók sokat panaszkodtak a vezetésnek a sok bug miatt (mellesleg joggal). Erre terveztünk nekik egy egyszerű felületet, ahol a hibaüzenet messagebox ikonját saját ikonra, meg avi fájlra tudták cserélni. Onnantól kezdve csupa öröm volt nekik a hibaüzenet! Dícsérték is a progit annak rendje módja szerint.
ON

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.25. 14:32:41

jegesmaci - te informatika területen mozogsz? akkor pláne nem írtam volna le a helyedben hogy az erste netbankkal szenvedned kell.

nem elég érteni az informatikához, egy rendszer használatához az értő olvasás is szükséges. ezt elvileg álatalános 1-2-ben tanítják

Clear-water 2008.03.25. 14:41:36

Sajnos Torpedó, mikor hazaérek, és végigszenvedem a netbank belépés folyamatát ami belépési kód, felhasználónév + password + SMS (tudom a rosszfiúk miatt ilyen bonyolult) ezeket az infókat már nehezen szedi össze fáradt agyam. Na szóval még elkezdem böngészni a menüket... Sokáig tart na! Főleg mivel felbosszantom magam igen gyorsan.
Igen, tudom a megoldást, rámegyek a malév oldalára és megpróbálok repjegyet foglalni, és 5 perc anyázá után vissza. Na AHHOZ KÉPEST az Erste egy álom.

labi 2008.03.25. 14:53:07

Nekem már alapból furcsa, hogy valaki úgy akar átutaltatni pénzt, hogy nem tudja a számlaszámot amire utalni akar. Hozzáadva azt, hogy a netbank már túl bonyolult neki, akkor mit keres a felsőoktatásban? :)

66 éves anyám nyolc általánossal mind a két módszerrel simán. :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.03.25. 15:02:53

jegesmaci:
van igazság abban amit mondasz, és tényleg lehet más évek óta videós helpeket csinálni.
Ezek használatát én csak azért kérdőjelezem meg, mert azzal hogy elmondod nekik, hogy a segítséghez ide vagy oda navigálj és akkor látod az egyperces kis animációt a használhatóságról olykor egyszerűbb ha rögtön a megoldást mondod.

De tény: manapság be sem tanítják jól a felhasználókat egy adott program használatába. Másik tény: Nem az fogja használni aki tervezte. És akkor máris annál a tantárgynál tartunk amit ha "egyetemista lány" sikeres, Alkalmazás tervezés és ergonómia kapcsán fog tanulni.

Azonban ebben az esetben önös érdek (azaz nem egy unalmas munkahelyi feladat) hogy az adott feladatot elvégezd. Tehát ha nem is nyilvánvaló, akkor is meg kellett volna próbálni, ha nem megy segítséget kérni valakitől.

Nekem az tetszik, amikor egy rendszer mellé kapsz egy "játszóteret" is, ahol kipróbálhatod mindenféle kockázat nélkül, hogy mi is fog történni. Éleshez hasonló adatokkal stb.

Még egy érdekes dolog: hány raktárkezelő program van. Sokat ugyanis iratnak, pedig aki ismeri a szakmát tudja, hogy nem egy bonyolult dologról van szó. Csak azért mert nem az elképzeléseknek megfelelő helyen volt valami.

Amúgy bugos programot sikeres ember nem ír :) A hiba mindig hw vagy más sw miatt van, de már majdnem belekezdtünk a kijavításba:)

Malévvel nem utazunk, mert annyira sikeresek nem vagyunk, de a fapadosokat a fene vigye el, hogy netes fizetés után is felszámolnak tranzakciós díjat, holott semmilyen más vásárlás után nincs tr díj!!!!

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.03.25. 15:03:22

Még a végén az egyetemista lyán sírógörcsöt kap, mint a jakupcsekes műsorban egy másik ominózus hallgató...

Basszus! Ennyire gáz lenne a magyar felsőoktatás?

Clear-water 2008.03.25. 15:05:52

Miért nem lehet egy egyszerű számlaszám keresőfunkciót betenni a progiba? Végül is ez egy átutalást végző szolgáltatás, aminél az egyik bemenet a számlaszám. Mindig. Na már most az ember igen könnyen megtanulja az intézmény nevét, de a számlaszámát már nehezebben. Az emberi agy már csak ilyen. De ahelyett hogy a felhasználó szőkeségén háborodik fel annyi igen okos ember, ahelyett hogy a bank felhasználó ellenességén akadna ki. Igen, a felhasználó joggal elvárhatja, hogy a bankja valamilyen módodn kikeresi neki az intézmény számlaszámát ahová ő pénzt kíván utalni a bankon keresztül, ha már igen szépen leszedi a sápot utalás gyanánt.
A sok okos ember ezek szerint kapásból tudja az összes számlaszámot, ahová utalni szokott és teljesen természetes, hogy vágja teszem azt a saját számlaszámát nemdebár.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.03.25. 15:16:13

Labi:
Az én 83 éves nagymamám szemüveg nélkül(!!!) ír/olvas SMS-t és igény szerint képes unokatesóm gépéről videótelefonozni. Igaz van neki egy papírja ahová leírta mit, milyen sorrendben kell csinálnia, de akkor is!

Szeretnék én ennyi idősen majd a Marsra bolygóközi üzenetet küldeni, vagy használni a teleportot... De még jobban valami jó kis tengerparton koktélokat inni és horgászni.. :)

BiG_ 2008.03.25. 15:22:01

Te, az ilyen tehetségtelen "egyetemista" miért jött le a fáról? Szegény Darwin, nem is tudom, mire alapozta az evolúcióelméletét...

Üdv!

Xezs 2008.03.25. 15:45:49

Már nem azért a két fillérért, de azt esetleg nem várod el hogy az ügyintéző megrágja helyetted az ételt? Mit kell a bankot szidni mikor az ügyfél a balfasz? Egy átutalási megbízáshoz kell a számlaszám, sőt a kedvezményezett pontos neve is. Hadd ne az ügyintéző tudja már hogy mit akar az ügyfél. Ha egy kicsit tovább lát a drága ügyfél (bölcsész, ugye?) az orránál, rájön, hogy a legrosszabb megoldás ha az ügyintéző mondja meg a szlaszámot. MIért is? Előfordulhatnak problémák, pl. a korábbi szlaszám már nem él, ezt az ügyintéző nem tudja (nem kötelessége!) és rossz helyre megy a pénz. Na ilyenkor kié a felelősség? Az ügyfél az ügyintézőt vádolja, az ügyintéző meg nem fogja bevállalni hogy ő diktálta a bankszámlaszámot, egyébként is az ügyfél aláírása ott van a bizonylaton, tehát ő elfogadta ezt a tranzakciót. Az okokat sokáig sorolhatnám, de a lényeg egy: Ha hülye vagy, ne menj bankba (és főiskolára se!).

Clear-water 2008.03.25. 15:47:50

sambalabammbumbumm:

Nem kell malévnál venni repjegyet, de megpróbálni, azt lehet :) Nem tudom ki tervezte azt a weboldalt, de kb három év szüntelen módosítgatás után is szánalom. Egy vicc.
Egyszer kellett egy gyors jegy Stockholmba öreg szülémnek, és ő csak magyarul beszélő céggel volt hajlandó repülni, és így csak ők voltak kéznél. Két órám ment rá a foglalásra. Néha rátekintek hogy mit sikerült javítani, és még mindig vicsorra fakaszt...

Xezs 2008.03.25. 15:48:23

Ja és még egy fontos dolog: Egy bank életében napi szinten van változás. Változnak a törvények, változik az infrastruktúra, változnak a belső szabályok, minden változik. Az ügyfél és a bank biztonságáért. Tehát egy bank esetében NE, ismétlem NE várjuk el azt, hogy ami 3 éve működött, az most is fog.

Xezs 2008.03.25. 15:52:25

pizsama: a kedves, aranyos, segítőkész ügyintéző leányzók miatt van annyi banki csalás. Az ilyeneket ki kell rúgni. Nem a kedvessége miatt, hanem a szabályszegés miatt. A kedvesség nem azt jelenti hogy ész nélkül minden szart megcsinálok a béna ügyfélnek, még akkor is, ha szabályt szegek.

Clear-water 2008.03.25. 15:57:12

Xezs:

egy felhasználóbarát rendszer, amikor beírod a számlaszámot, akkor megpróbálja megkeresni a rendszerben, hogy ismeri-e. Ha igen, akkor rákérdez: ez a számlaszám ezé az intézményé. Ide akarja küldeni a pénzt? Intézmények számlaszáma többnyire publikus.
Nemcsak lenyeljük az ügyfél pénzét, hanem szolgáltatunk is. Végül is bárki elírhatja a számlaszámot.
Egyébként teljesen nevetségesnek tartom, hogy egy bank nem hajlandó kiszolgálni az ügyfelét - főleg egy ilyen kérdésben, hogy intézmény számlaszáma.

2008.03.25. 15:58:45

Azt felejtitek el, hogy egy olyan országban élünk, ahol az emberek HARCOLNAK az állam és mindenféle hivatal ellen. Csalások, átverések, becsapások mindenhol. Emiatta kell a cégegnek szigorítani mindent. Mert egyszer már rébasztak.
Tényleg élhetetlenné vált az országunk, hogy mindent szül.akvi kivonattal kell igazolni, a boltban a bankkártyás vásárláshoz még fényképes igazolványt kérnek, a postán levélátvételhez az ükanyám cselédkönyvének a számát is be kell mutatnom.
Nyilván a banki ügyintézőt is kirúgják, ha nem tartja be a szabályokat. Mert biztos már jó csomó csalás volt.

Ezek a dolgok sajnos miattunk alakultak így. Miattunk akik szeretnek csalni. Mert az állam is csal és elszedi a pénzünket. Ez a kuruc mentalitás, ami egyre élhetetlenebbé teszi Magyarországot. Sajnos.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.03.25. 16:23:08

Jegesmaci:
Mondjuk tehettek volna egy ellenőrző összeget a végébe, volt olyan progim amibe tettem. Így már nem lehetett milka csoki papírokat bevinni a rendszerünkbe:)

De sajnos nem így tervezték. Valaki már említette, hogy ez bizony az ügyfél aláírásával elfogadja. Na ja. végülis halálos ítélet is lehetne benne, szóval saját érdek leellenőrizni.

Kulics:
Anélkül, hogy politizálnánk sajnos tökéletesen igazad van. Annak idején '89-ben mi áltunk a legjobban. Emlékeztek? Lengyelek, csehek, szlovákok, románok, horvátok, észtek stb. fejletségben mind mögöttünk voltak. A mi országunknak volt a legjobb esélye a régió legjelentősebbé válásához. Hiszen egy csomó jó szakemberünk volt, nálunk folyt be a legtöbb pénz az államkasszába az adókból stb. Mégis az említett országok mind leelőztek bennünket fejlődésben (igen, még románia egyes részei is! Aki nem hiszi nézzen GDPt) és mégis itt a legdrágább a megélhetés, az autópálya, de egyben a legrosszabb minőségű is. Vmi nagyon nincs rendben.

És itt tartunk (lehet a bürokrácia hibája is) 6. szemesztert végzett tehát legalább 22 éves, jogosítvánnyal is rendelkező fiatal hölgy a pasijával nem képes elintézni egy átutalási megbízást 3 nap alatt... Pedig még számítógépe is van :)

Clear-water 2008.03.25. 16:35:26

sambalabammbumbumm:

Nekem eszembe jut, amikor Svédországban nyitottam internetes számlát.
Azzal a kéréssel mentem a bankba, hogy egy új számlát nyissak internetes bankkártyás fizetésekhez. Ugye ezen csakis annyi pénz van, amennyire éppen szükség van.
Ezek az emberek helyettem gondolkodtak: miért nem igénylek akkor egy internetes szolgáltatást, és onnan annyi bankszámlát nyithatok, amennyire szükségem van (ez vagy 5 éve volt) - kérdezték. Csakugyan. Aztán egy ügyintéző leült velem és egy 45 percben megmutatta hogyan használjuk a rendszert: számlanyitás, zárás, átutalás, külföldi átutalás (az ügyintézőnek jutott ez is eszébe, mert külföldi vagyok). Aztán velem megcsináltatta külön külön is. Mert erre ott volt idő, és így nem felejtettem el. Pedig nem is tudtam svédül (angol nyelvű támogatás akkor még nem volt, hmm. elnézést is kértek miatta).
Véleményem szerint valahol itt kezdődik a banki szolgáltatás, ezért is álltam az postoló mellé. Olyan nincs, hogy buta ügyfél, ha kell, akkor leülök vele, és bemutatom a rendszert.

2008.03.25. 16:49:42

jegesmaci: de igen, VAN buta ügyfél. Menj el egyszer ügyfélszolgálatosnak.
Egy svéd életszinvonalon élő banki dolgozót meg rohadtul nem kéne egy mai magyar munkavállalóval összehasonlítani. De tényleg nem.

Clear-water 2008.03.25. 17:00:03

Kulics:

Azt akarod mondani, hogy a relatív szegénység felmentést ad arra, hogy bunkók legyünk?
Háát. Erre nem gondoltam, hogy őszinte legyek. De tényleg nem. Ami a legszomorúbb, azt hiszem valahol nagyon fején találtad a szöget. Ez tényleg így megy: Ennyi a fizetésem, akárki kapja be, az ügyfelek meg örüljenek, hogy nem rúgok beléjük!

Pedig ha tudnák, hogy a svéd kollégájuk mennivel nem él jobban, mint ők! Mármint anyagiakban!
De hogy mennyivel nyugodtabb az életük, mert nem tesznek egymásnak keresztbe!

facsipesz 2008.03.25. 17:20:14

"itt a legdrágább a megélhetés, az autópálya, de egyben a legrosszabb minőségű is".

hoppácska. Nem vagyok nagy drágaautópálya-fan, de jártál te már az osztrák A1-en vagy Brno és Prága közt?.... Az M7 jobb volt a felújítása előtt, mint ezek.

Próbáljunk csak erre a tehetségtelen kis bölcsészrpalántára koncentrálni, lehet, hogy azóta már sikerült neki átutalni a lét, és magabiztosan haladhat tovább a jólmegérdemelt diploma felé vezető, mindenféle "kódokkal" telített, roppant göröngyös úton...

triple_sec 2008.03.25. 17:33:33

Jegesmaci, én is kb. négy éve használom a K&H netbankos szolgáltatását, és semmi bajom nincs vele. A kezelési felület pofonegyszerű, készségszintű alap informatikai ismeretekkel lehet benne boldogulni. Lehet, hogy a lánynak valóban technikai problémái adódtak, de ez esetben csak azt tudom mondani, mint Shopshow: ott a 24/7 telefonos üfsz. Azzal én is egyertétek, hogy ez a banki szabályzat, mely szerint az ügyfél nem nézheti meg a tranzakció történetét a fiókban, nagy butaság, és bankbiztonsági szempontból sem biztos, hogy indokolt, de azért a lánytól is elvárható lett volna az adott helyzetben egy kis talpraesettség.

hathuszas 2008.03.25. 18:30:31

nem itt "dolgozott" a Kulcsár Attila?

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.03.25. 20:34:10

Balhé-e lett-e?

A Palkovicsné már amúgy kiadta az ominózus számlaszámot. A laptoppal együtt. Köszönjük.

Apika001 · http://www.pofa.blog.hu 2008.03.25. 22:01:19

Kedves Egyetemista Lány!
Hidd el, hogy a hölgy a bankban a Te oldaladon állt, amikor nem adta ki a számlaszámot. Képzeld el a szitut, hogy bediktálja, aztán mégis rossz számlaszám kerül a megbízásra.
Pénz elmegy, visszajön, helyesbítés, pluszköltség (nem kicsi!). Akkor aztán azért replikáztál volna, mert rosszul diktálta. Pedig lehet, hogy Te értetted félre.
Üdvözöllek a világban! Átutaláshoz számlaszám kell. Az e-bankot pedig gyakorold! Hidd el, meghozza gyümölcsét!

Lombroso 2008.03.25. 22:15:06

Kedves egyetemista lány! Neptun van-e nálatok az egyetemen? Tudod-e használni? Ja, hogy azért mész inkább manuálba...

Slam 2008.03.25. 22:32:09

Api01-nél a pont.
olyan, hogy lediktálja az ügyintéző a szlaszámot, NINCS. aztán tényleg a bank lesz a hibás, ha rossz helyre megy.
az viszont működik, hogy kér a bankban szlakivonatot, utalások részleteti, aztán kitölti a kis pirosat, és mehet az utalás. onnantól kezdve az ügyfélé a felelősség ha azóta megváltozott a szlaszám.

Slam 2008.03.25. 22:34:40

ha tényleg ELTE, akkor ETR, nem szaros Neptun. :)

Jogging 2008.03.25. 23:34:32

Ha vidék akkor meg zsíros kenyér hagymával, nem szaros kinemszarjale az ELTE-t:)

Tajparaszt 2008.03.25. 23:37:38

Zsíros kenyér hagymával az fincsi. Az ELTE-t meg pont leszarom:)

Teru 2008.03.26. 01:08:09

Mint egy másik egyetemista csaj, csak azt tudom mondani: ostoba vagy.

Tajparaszt 2008.03.26. 09:13:56

Ostobáké a világ:) Nézd meg a Bricos történetet pölö:)

labi 2008.03.26. 14:56:16

"itt a legdrágább a megélhetés, az autópálya, de egyben a legrosszabb minőségű is"

Ugyanmár...
Az elmúlt három évben négyszer mentem Moosburgba ugyanazon az útvonalon. Hát esküszöm, hogy azóta ugyanott van egy 10 kilóméteres egy sávra beszűkülés felújítás miatt a "csodás" másországbeli autópályán. Persze szűkített sáv, és két oldalt betontömb, elbambulásról szó sem lehet. Élmény egy kisbusszal 10 kilométert vezetni pislogás nélkül. :)

labi 2008.03.26. 15:01:27

Mellesleg szörnyű dolog, hogy a civilizáció elnyomja a természetes kiválasztódást...
Akinek manapság túl bonyolult a netbank és a kódok használata (amiből manapság két valagnyit kell egy átlagembernek megjegyezni), az sok-sok évvel ezelőtt tuti túl vékony ágat kapott volna el egy másik fára átlendülés közben. Annak bezzeg esélye sem lett volna utána homárra írni. :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.26. 15:36:19

labi!

Szenzációsan írsz. Leestem a székről. :)))))))

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.27. 01:08:06

Az e-bank bizonyára szar meg nem működik, 50emberböl 1nek.Ebből az arányból az következik hogy nem a számítógép és nem is a rendszer hülye.Hogyha háttértámogatásként még egy pasi is szurkol neked, szegényt csak sajnálni tudom hogy így égeted :D

Hihetetlen de számlára utalni csak a célszámla számának ismeretében lehet.Vagy a tudakozót is úgy szoktad felhívni hogy fél éve volt egy kérdésed keresse meg és válaszoljon?Az tiszta sor hogy ott ül a gép előtt meg csak megnézi, csak hogy ez nem így működik.Én a csaj helyébe diktáltam volna a saját számom hogy oda is küldjél pénzt :D
Ha én valakinek küldeni akarok pénzt akkor viszem a számot hogy hova, tisztában vagyok hogy ügyfele vagyok a banknak és nem gyermeke akit mosolyogva lökdösnek előre hogy hanyatt ne essen.Tessék felkészülni, vinni a papírokat és nem rácsodálkozni hogy a technika ott tart hogy már feltaláltuk a kereket.
Ez is egy teljesen önleégető poszt volt :D

LKbeat 2008.03.27. 19:29:03

Az fizet tandíjat, akinek nem volt elegendő pontja a felvételinél ahhoz, hogy állami finanszírozású helyre bekerüljön. Ergo nem biztos, hogy olyan okos lány ez az egyetemsta. Ezzel már el is tértem a témától:P

pleasantry 2008.03.28. 13:41:37

nem olvastam el, hogy ki mit irt, mert mennem kene vecsesre, de azt gondolom, hogy ez az egyetemista lany nem okos.
maradok tisztelettel.

rexter 2008.03.28. 16:47:42

a vonatert kellett fizetni a parkoloraba, vagy a vonatra adta fel kesobb a holgy a kocsit annyira sietett?

LyukasBogrács 2008.03.29. 00:03:40

Én még neten keresztül tőzsdézek is.
Mondjuk nem is vagyok lány.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.03. 06:04:32

Egyébként ha besétálnék egy bankba és mondanám hogy pénzt szeretnék küldeni nekem is kiadnák a számlaszámot ahová utaltak?Vagy mindig ugyanaz a személy van ott aki emlékszik napi 1000arcra meg utalásra?Vagy akkor így nyugodtan információkhoz is juthatok? :D
süti beállítások módosítása