Tékozló Homár

Szakaszosan közli a Wizzair a járattörlést

2008.03.31. 12:32 | jackyll | 105 komment
Mennyire jó arc a Wizzair ügyfélszolgálata, hogy fapados létére utánatelefonál az utasainak és közli, hogy a gép 2 órával később indul? Tamás esetében a probléma abból adódott, hogy 2 órával később kiderült, az összes aznapi járatot törölték. A másnap reggeli járatra viszont csak azok fértek fel, akiket véletlenül nem hívtak fel és korábban mentek a reptérre. Nincs bocsánat.
Ugy dontottem, hogy forwardolom a WizzAir-es e-mailemet, hatha erdekel Teged is ami megesett velunk, es meg a mai napig is csak addig jutottunk (6 het alatt + telefon), hogy ugyanarra az e-mailcimre kene kuldenem a (meg nem kapott?) panaszomat, amire ez is eredetileg ment. A telefonos ugyfelszolgalat nem tudott erdemben nyilatkozni rola arra hivatkozott a srac, hogy nem tudnak semmit rola, mert nem erkezett semmilyen ilyen temaju visszajelzes hozzajuk.

Az "elnezest keres" aktusa nemhogy elmaradt ezidaig, de a kozony szintje egyenesen megdobbentett. Megtorpantam. Mi a teendo ha a masik felet (akinel megrendeltem egy szolgaltatast, es az nem teljesult a fizetes ellenere sem) nem igazan erdekli a foglalas, a jarattorles, vagy a karterites koruli anomaliak orvoslasa, es a jo hirneven -esetlegesen- ejtett seb? Igazandibol tudom a valaszt, de a jog utjara terelni ilyen ugyeket kinosan erint, ertekesnek velt hirnevet, szamomra pedig, masra szant ertekes idot.

Szomoru ez epp abbol kifolyolag, hogy a "Mi gyerekunk" legitarsasaga teszi ezt egy olyan kenyes piacon, mint a kenyelmi szolgaltatasok, es a legi-szemelyszallitas, ahol naponta "betamadjak" egymast a rivalisok is. Tudom azt is, hogy a "fapados" legitarsasagok nem epp az utasok kenyelmi igenyeit celozzak, hanem koltseghatekonysagra torekedve epp az irodakat es ugyfelszolgalati halozatokat sporoljak meg az online ugyintezessel. De ez a fajtaja az ugyintezesnek, -gondolnam- tan mukodtetheto jobban is ennel. 3 het a valaszra. (Ez all a honlapon. Eroforras problemak miatt....es szives megertesuket...es, hogy koszonjuk.)

-2008-ban? E-mail-en? Ugyan maaaar!

A ket masiktol mashogy fogadnam, es valamiert mashogyan is reagalnam le ezt az ugyet.
Amikor a "Mi fiunk" a dobogora all mashol-maskor, akkor osztozunk az oromeben, es buszkeseget is erzunk sokan, vagy megint masok az "-Ez igen! Hisz magyar!" mondatokig is eljutnak. Megertem oket. Ellenben ilyenkor meg, valahogy keserubbnek hat az a pirula.

Udvozlettel,
Tamas Londonbol, a Nephropidae-k nagy baratja.


-----Original Message-----
Sent: Tue, 19 Feb 2008 05:40:42 -0800
To: customerrelations@wizzair.com
Subject: Torolt jarat, elfogadhatatlan ugyintezes.

Tisztelt Ugyfelszolgalat!

Az alabbi emailt a kovetkezo okbol kifolyolag irom Onoknek:

A tegnapi napon szandekoztunk volna kedvesemmel par napra Magyarorszagra utazni (Londonbol) a jovobeni hazassaghoz szukseges papirok Budapesten, majd Pecsen valo ugyintezeseert - es nem mellekesen edesanyam 56. szuletesnapja kedveert. Mivel az elso allomasunk Budapest lett volna (Anyakonyvi Hivatal) ezert esett a WizzAir-re a valasztasunk az odafele utra. Az ejszakai erkezes miatt senkit nem akartunk haborgatni, igy az EasyHotel Oktogon-ban egy ejszakara szallast foglaltunk. A visszautazas idoontja 21-en (Csutortok) volt esedekes, melyre a RyanAir Sarmellekrol indulo, es a Stansted-re erkezo jaratara vettunk jegyet.

A hetfoi nap folyaman 15.30 korul kaptam egy telefonhivast az Onok cegetol, hogy sajnalatosan, de a 19.50-re kiirt gep tobb mint ket oras kesessel 22.10-kor fog indulni a Luton repterrol, es a "becsekkolas" ennek megfeleloen alakul. (Elismeroen fogadtam a keszseges tajekoztatast, hisz elhitette velem, hogy barmi is tortenne a jarattal, arrol tajekoztatva leszunk.)

Jo utashoz meltoan az indulas elott 2 oraval a repterre vitettuk magunkat egy ismerossel. (Ami 1.5-2 oras kocsikazast jelent, hisz Luton nem egy kozeli reptere Londonnak.)
Odaerve (20 orakor) az elso meglepetes az volt, hogy az "Indulo jaratok" tablan a WizzAir Budapest 19.50 szerepelt meg, es sem "delayed" sem "cancelled" nem volt feltuntetve. Erre kerdeztem ra a WizzAir egyik beszallo kapujanal allo fiatal holgynel, aki egyszeruen azt kozolte, hogy: "Nem csak a 19.50-es repulo nem indult idoben, hanem egy gep sem fog ma indulni a WizzAir-tol. Faradjak az Aviance Ticket pultjahoz, ahol tan tobb informacioval szolgalnak."

A pultnal ket szerencsetlen repteri alkalmazott viselte a mar ottlevo mas utasok felhaborodott, es kerdo hangnemet. (Hamar kiderult, hogy majd mindnyajan kaptunk telefonhivast, es ez mindenkit elringatott abban a hitben, hogy a legnagyobb rendben van a foglalasa.) Tobb felreertheto informaciot is kaptunk. Eloszor szo volt a reggel indulo EasyJet jaratarol, de az hamar betelt. Voltak akik a Becsbe indulo EasyJet-nel leltek meg a megoldast, Sopronikent. Aztan egy szerdan indulo WizzAir-rol beszelt a fiatal pultos lany, de kesobb, a legkozelebbi mar csutortokon lett volna. Volt az utasok kozt olyan fiatal lany is, akinek egy 3 napos ittlete nyulik hosszabbra, es sem etelre nincs penze, sem a szallashelye nem megoldott. Hitelre nem adjak ezeket a szolgaltatasokat, sehol Londonban. Az (angolul) segitsegere sieto utastarsak sem tudtak tiszta, ertheto, ertelmezheto informaciot szerezni neki arrol, hogy mit takar a 70 Euros szallaskoltseg, mit intez a WizzAir ilyen esetben, mit tesz a hibajabol tortent, es abbol fakado kellemetlensegek enyhiteseert, hogyan gondoskodik az "utasairol".

Ezek fenyeben, iteljek meg Onok.

(A pikanteria, hogy volt "utastars", aki nem kapott telefonhivast, igy 17.50-kor kint volt a repteren, ezert idoben ertesult a WizzAir "nem-szolgaltatasarol", igy az EasyJet masnap reggeli gepere meg felfert.)

Amit Onoknek hala elvesztettunk, elszalasztottunk:
Edesanyam szulinapja (ismerik a reklamot: a Megfizethetetlen.),
Ujabb alkalmat kell keresnunk a hivatalos papirok magyarorszagi intezesehez,
Ujabb szabadnapok mindkettonknek (egyutt napi 80 font kiesessel),
Minimum 8-10 ora mindkettonk idejebol, es par telefon otthonra.

Megsporoltam Onoknek a repterrol hazaut arat, hisz ujbol az ismeros segitseget kertem.

Es most, amit en varok Onoktol:
Termeszetesen a jegyunk arat,
az EasyHotel foglalas arat,
a RyanAir-es visszaut foglalasanak arat (csatoltan az adatok),
es hogy minderre nem az Onok altal a honlapon emlitett 3 heten belul valaszoljanak, hanem legyen az maximum egy het.

A bankszamla adatai amire varjuk az Onok gesztuserteku atutalasat:

Szamlatulajdonos: -------------
Bank: -------------
Szamlaszama: ----------
Sort Code: -------

Erdeklodessel varom valaszukat:
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DonCiccio 2008.03.31. 12:36:52

EGYszerre milyen sok lett a fapados reklama. Nem megy a Malévnek?
:-)))

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.31. 12:39:59

Te is tudtad, hogy fapados.

Mi a kérdésed?

Col.Maybourne 2008.03.31. 12:46:54

Fapados? Igy jartal...
Utazz hagyomanyos legitarsasaggal es nem lesznek ilyen gondjaid (ha ismered a jogaidat, persze).
Business Class utast meg nem hagytak ott sehol... :)))))

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.31. 12:59:11

Blogrontó szú!

Percenként csak egyszer küldd be, akármilyen fontos a mondanivalód!

BiG_ 2008.03.31. 13:08:54

Azért törölhették a járatokat, mert a fapados reklamálók letépték a repülőgépek ajtajait.
Anélkül nem megy a szekér...

De legalább tudta a számlaszámot!

Bár úgy tűnik, ez az ellen sem véd...

Üdv!

elwood 2008.03.31. 13:08:57

Megértve a kellemetlenséget, ki lehetne bontani ebből, hogy volt-e szerződésszegés is ?

Jó tudni azt is, hogy gagyi ez a cucc, de érdekelne, hogy amit a szerződésben ír aszerint jár-e el.

(Én is úgy látom, hogy a fapadnak vannak rizikói, pont a ilyen esetek.)

elwood 2008.03.31. 13:10:22

Ja, egyébként kereket kell vinni és akkor Treviso-ba elvittek volna ... vagy mi.

Sonica 2008.03.31. 13:20:39

Vicc-air: egyszer mentem velük és utoljára, akkor 6 órát késett a járat. Persze gépindulás előtt 2 órával kinn kell lenni a check - in-re, így több mint 8 órát szívtunk ott.

Luton szintén, este 9-kor bezárt minden bolt, csak a bár volt nyitva meg egy kis vegyesbolt (alkoholmentes italok és a klasszikus háromszög szendvics). Helyszínen azt közölték, hogy kártérítést kapunk, vagy visszafizetik a jegy árát, vagy választhatunk ingyenesen egy másik utat majd. Persze itthon már egész másképp hangzott, AKKOR választhattunk VOLNA másik járatot, vagy másnap jöhettünk volna vicc-airrel. Ráadásul össze-vissza hazudoztak, hogy most mi is van a géppel. Minden alkalommal valami mást mondtak. Verzió A) mivel a fapadosok azért olcsók, mert maximális a kihasználás, a reptéren a minimiális időt töltik el, majd tovább is indulnak, valamelyik reptéren később tudtak csak leszállni, így innentől borult a napirend.
Verzió B) valamelyik városban nem tudtak rossz idő miatt leszállni, ezért volt a késés.
Verzió C) (a kapitány már ezt mondta), valami alkatrész meghibásodott, annak a cseréjére kellett várni. Hát szuper, még jó, hogy nem zuhantunk le.

Hetekig leveleztünk az ügyfélszolgálattal, nekünk is vagy 3 hét volt, amíg írtak. Ezt:

"Ügyfélszolgálatunkra érkezett levelére reagálva sajnálatunkat fejezzük ki az Önt ért kellemetlenségért, és egyúttal az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni. Járattörlés és késés esetén a vonatkozó jogszabályok korlátozzák, illetve kizárják a légitársaság felelősségét minden olyan esetben, amikor a késés vagy a járattörlés a légitársaság érdekkörén kívül felmerülő olyan rendkívüli esemény miatt következik be, mely minden erőfeszítés ellenére elkerülhetetlen. Ilyen körülménynek tekintendők az olyan nem várt technikai problémák is, melyek a repülés biztonságát veszélyeztetik. Fenti vis maior okokból eredő késések esetén az Utasok abban az esetben választhatnak átfoglalás, visszatérítés, illetve kredit jóváírása között, amennyiben nem használják fel repülőjegyeiket. Önök a később induló járatunkkal elutaztak, tehát a fentiek értelmében sajnos nem áll módunkban a repülőjegyárak visszatérítése. Kérjük szíves megértésüket."

Szóval soha többé vicc-air.

pizsama 2008.03.31. 13:27:58

Biztos valami terrorfenyegetettség volt a reptéren. Hiába no, ezért kell inkább a Die Hard 3-at kiadni a 2. rész helyett!

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.03.31. 13:29:10

Az üsszes EU légitáraság által betartandó törvnéy erről is niylatkozik, szóval azt kell elővenni.
www.nfh.hu/data/cms8477/legi_utasok_jogai.pdf
Ebből lehet csemegézni aztán indítan ia megfelelő papírmunkát.
Szép napot

rockstopper 2008.03.31. 13:44:11

Hol vagy Majmász?
Az összes ékezetes betűt kijavítani tessék.
És az esetleges más hibákat is.

Darth Revan 2008.03.31. 13:49:53

Arra semmi eselyed sincs, hogy a szallast meg a visszautad megteritsek. Nem olyanok.. :)

Viszont az EasyHotelt az oktogonnal minden kispenzu utazonak tudom ajanlani. 17 EUR/ ej/ szoba!!! Bar a szoba nagyon pici, de tiszta + sajat furdo + WC.

M. Péter 2008.03.31. 14:21:23

Col.Maybourne: Jartal mostanaban Heathrow-n British Airways-zel?

L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2008.03.31. 14:28:17

soha nem utazom velük többet.ó, egyszer elég volt.
21 órát késett a gép (végül el sem indult), másik jött értünk Franciaországba. Persze nem sikerült abba a városba, ahol vártuk, ezért 300 km-t buszoztattak is.

Soha ne vegyetek jegyet Wizzair gépre!
Max ha nagyon ráér az utazás...

gumo 2008.03.31. 14:32:45

"Fapados? Igy jartal... Utazz hagyomanyos legitarsasaggal es nem lesznek ilyen gondjaid" -

Amit múlt csütörtök óta a British Airways művelt, azzal tele van a Times (nekem személyesen is részem volt benne). Valószínűleg az összes fapados együttvéve nem szívatta még annyira az utasait, mint a BA múlt héten.

thomasmore 2008.03.31. 14:34:34

Ez történik ha nincs verseny egy piacon: szarnak a vevőre.mivel a wizzairnek vannak olyan úticéljai amik csak velük érhető el,azt a súlyos marhaságot képzeli,h simán leszarja ügyfeleit.nem baj,a busz,vonat úgyis olcsóbb,néha még kocsival is jobban megéri Európába utazni,wizzairt meg azt csinál amit akar(bár májusban lesz velük egy próbautam...).jó öreg Skyeurope,bárcsak visszatérne Bp-re...

2008.03.31. 14:38:19

az a para, hogy ezek a mocsok vicc-air mindig vis-maiorra hivatkozik, innentol kezdve nincs mit tenni. Illetve van, egyszer be kene oket perelni a picsaba, es akkor bizonygathatjak, hogy mi volt a para...

Walmer 2008.03.31. 14:42:10

A visszaút, meg a hotel teljesen reménytelen. Senki sem térítené meg, nemhogy a wizz.
gumo,
jól hangzik, de mérget azért ne vegyél rá.

Walmer 2008.03.31. 14:44:24

thomasmore, lehet hogy kocsival olcsóbb (amúgy nem) de ki a szar akar vezetni napokat úgy hogy összesen 3 nap szabija van. mire megjössz, csak egy csókolom anyukára van időd, azt mehetszi s vissza.

Erre is igaz a mondás. Olcsó húsnak híg a leve.

DrJohnson 2008.03.31. 14:50:17

gumo: Ami a T5-ön volt az a BAA hibája volt, persze a BA utasok nézték be az egészet mert onnan az összes járat BA...

Tutu 2008.03.31. 14:54:39

A Wizzair ugyfel szolgalata egyebkent is hiresen pocsek. En egyszer Pesten majdnem 9 orat uldogeltem a repteren. A panasz levelemre 3 honap utan valaszoltak. Erdekes hogy masfel hettel azutan, hogy en a Fogyasztovedelemhez fordultam! Biztos tul sok panaszt kapnak es nem tudjak feldolgozni :) Hajra Wizzair!

moli 2008.03.31. 14:54:56

tavaly mikor mallorca-ra mentem wizzair-rel, a szallasom a dragabb helyen foglaltam azert, mert az olcsobb helyen foglalot kertek. es tudom, hogy a wizzair hajlamos lemondani az utat, hiszen ezelott 1 esetbol 1-szer megtette (velence)

moli 2008.03.31. 14:58:40

jaes a mallorcai jarat is kesett eleget.

elwood: szerzodes szerint a jarulekos karok megteriteserol szo sem lehet, es vegulis ertheto, hiszen ezert fapad.

anarch 2008.03.31. 15:01:24

Pedig vissza kell hogy térítsék. Törvény is kötelezi őket, saját szabályzatban is ez van. Egyetlen kivétel van: a vis maior. Volt azon a napon hóvihar-égszakadás-földindulás, tenortámadás?

wizzair.com/useful_information/travel_conditions/
A cancellation rész. Ha tehát nem időben szólnak róla, akkor áttenni másik járatra, vagy minden pénz vissza ÉS szállásköltség (napi 70 EUR, közlekedéssel) ÉS telefonhívás ÉS pénz.

Ez az elmélet... Feljelentő telszám az EU oldalain, pár poszttal ezelőtt már linkeltem.

Clear-water 2008.03.31. 15:07:08

Olcsó???
Nyáron akartak az apósék Stockholmba jönni meglátogatni minket. Négy légitársaság hozza - viszi őket olcsóbban mint a Wizz-Air. Sterling, Lufthansa, Air France és a Malév!!!
Ebből csak egy fapados. A nagy lótúrót olcsóbbak. Drágán adják a semmit. Igazi hazai cég lettek.

Bravó.

M. Péter 2008.03.31. 15:07:35

DrJohnson: A BA csak annyiban hibas, hogy elhitte a BAA-nek, hogy mar az elso napon minden rendben fog menni es az osszes jaratot athelytezte a T5-re, nem tanitotta be a sajat alkalmazottait, a kommunikacioja kb ugyanolyan jo volt mint a Wizzaire, az utasoknak csak £100-t adtak, hogy oldjak meg a szallast amikor a szallodak mar £200-ot kertek, stb.

Begin 2008.03.31. 15:17:59

Tavaly nyár, tenger, napfény, Kréta - de hát ez is véget ér egyszer...

Eredetileg este fél tízre szólt volna repülőjegy visszafele, ám a Wizzair két héttel az utazás előtt e-mailben közölte a menetrend-változást: a gép kora délután indul vissza... Ezzel oda is az utolsó nap, hisz a sziget másik feléről ki kell érni a bérelt kocsival a reptérre, azt le kell adni, időben (legalább két órával korábban, hisz kitört a biztonsági őrület) be kell csekkolni.

Kár a változásért, de mit tegyünk, olyan nagy választási lehetőségünk nincs, ha nem fogadjuk el a változtatást, talán visszakapjuk a hat hónappal korábban betett pénzünket, de ebből aznap vagy másnap már nemigen jutunk haza... Ugrott az utolsó nap ;-( na sagschon mondaná atpijkamo, fapados, mit vártál... "kicsi repülőjegyár, kicsi tánc..."

Kocsi leadva, családdal, bőröndökkel be a reptérre kettőkor, az indulási monitoron egy bíztató sor a WizzAir budapesti járata mellett: késik... Egyelőre nem tudni mennyit. Becsekkolni nem lehet, bőrönddel le-föl séta, mígnem megjelenik: várható indulás 18:30... Hogy hol és mikor lehet becsekkolni, azt bizalmasan elárulja valaki az információnál, valószinűleg a hetes pultnál fél öttöl... A hetes pultnál egyelőre a római gép utasai tülekednek, de beállunk mögéjük, hogy amint lehet szabaduljunk a cuccoktól... Eljő a fél öt, az öt, már Budapestre indulók is gyülekeznek körülöttünk, csak épp az olasz gép lezárása után bezárt pultnál nincs senki. Háromnegyed hatkor végre megkezdődik a check-in, bár a böröndőt a mérlegelés után még nem adhatjuk le, azt kézben kell átcipelni a reptér egy másik pontjára, hogy ott legyünk a röntgenezésnél, hátha van valami a csomagban, amiért ki kell nyitni. Nincs, így hat után immár egy kicsit szabadabb mozgáslehetőséggel tudakoljuk, hogy mikorra várható a gépünk indulása. A szabadabb mozgáslehetőséghez társul egy "Cola+szendvics" utalvány is, amit a gáláns légitársaság becsekkolásnál nyomott a kezünkbe, ma mindenki a mi vendégünk felkiáltással!

Nem fokozom, a gépre 9 után jutunk fel, ám itt a kapitány közli, hogy minden lehetséges indulási időpontot lekéstünk, a légtér most annyira telített, hogy egy darabig nem fogunk felszállási engedélyt kapni. Ülünk a melegben, egyelőre még üditőt se vásárolhatunk (mondanom sem kell: a fedélzeten természetesen már nem érvényesek az utalványok, itt mindenért keményen fizetni kell)... Tíz óra tízkor végre elkezd gurulni a gép, és alig egy órával az EREDETILEG (vagyis még az e-mailben közölt menetrendváltozás előtti időkben) TERVEZETT időpont UTÁN felszállunk...

Mi ebből a tanulság? A WizzAir túlzottan rendszerető, túlzottan alapos légitársaság, ha nem ilyen lenne, ki se b.szott volna velünk... Hisz ha mindent ugyanígy csinál, ahogy ezen a tavalyi szép nyári napon (és ahogy általában máskor is) szokta volt csinálni, csak még egy kis trehányságból mindezt megfejelei azzal, hogy ELFELEJT bennünket értesíteni a menetrend-változásról, akkor átnapoztuk-átfürödtük volna krétai nyaralásunk utolsó napját, este kényelmesen leadtuk volna a bérelt kocsit, és jó hangulatunkban még ezt a megszokottnak mondható csekélyke órás késést is megbocsátottuk volna...

Tüntessünk tehát felebarátaim a még tramplibb, még trehányabb, hogy mit ne mondjak: még magyarabb WizzAir-ért!!!

Detre 2008.03.31. 15:18:39

Hát, azért utazik az ember fapadossal, mert az icipici pénzért vállalja a kockázatot, hogy nem időben indulnak a gépek.

Tavaly a viccair párizsi járatával mentem, de az is késett két órát, szerencse, hogy akkor nem volt csatlakozásom. A pilóta viszont turbóra kapcsolt, így a kétórás késést másfelesre redukálta. Skyeurope-nál tegnapelőtt sikerült Bécs-Párizs-Bécs jegyet vennem 4990 HUF-ért mindennel együtt. Az emberek EZÉRT utaznak fapadossal, mert jóval olcsóbb. Minek is venném meg a malévjegyet csak oda ennek az árnak a 10x-eséért?

Fordulj ügyvédhez szerintem, mert ez tényleg undortó. A Wizz gépei nagyon jól felszereltek, nem hiszem, hogy műszaki hiba szokott velük lenni, sokkal inkább az van, hogy más reptereken késnek, és akkor csúszik az egész napi menetrend.

gaborpesti 2008.03.31. 15:20:04

A MALEV-se jobb.

Koppenhaga-Budapest tulfoglalas.

Csupa dan, MALEV alkalmazott sehol. 4 oraba telt, es abba hogy tudtuk jogainkat (250Euro+koltsegterites(szallas,taxi,kaja)+helyettesito jarat akar mas cegnel kerulovel is) hogy a masnap reggeli gepre felkeruljunk, es SAS meghitelezze a szallas+koltsegteritest. Persze MALEVos masnap se, hangposta nuku, vegul egy kedves SAS es kisero tudta megszerezni a 200 Eurot. De legalabb masnap elsoosztalyra volt csak helyunk.

De kozben MALEV tol semmi proaktiv kommunikacio nem volt. Azt hiszem 2000Euro buntetest szokott megitelni az EU ilyen esetben ha odaig jut.

passenger 2008.03.31. 15:20:44

Fapadosoktól többet nem várhatunk.Wizzair-rel mi háromszor utaztunk eddig, Párizs, London, Stockholm uticéllal, nem volt rosszabb, mint teszem azt a Ryanair Frankfurtba, nem beszélve a legutóbbi kalandról, amikor másfél napot kellett dekkolni a stansteadi reptéren az Icelandexpressre várva.Hiába no, olcsó húsnak híg a leve, ahogy ezt már fentebb említette valaki.

elwood 2008.03.31. 15:26:04

Tényleg, tudja valaki miért olcsóbb az oda-vissza jegy mint a csak oda ?

Mákvirág 2008.03.31. 15:28:02

Háromszor utaztam British Airways-sel. A fenti Wizz eset kutya füle hozzájuk képest.
Wizz Airrel ellenben legalább ötször, és apró késéseket leszámítva semmi gondom sem volt.

-putyin- 2008.03.31. 15:29:22

látom, sok szakértőt összefújt itt a szél.

"Verzió C) (a kapitány már ezt mondta), valami alkatrész meghibásodott, annak a cseréjére kellett várni. Hát szuper, még jó, hogy nem zuhantunk le. "

ja, hát az ilyen.
Neked javaslom az autóstoppot.

fogalmatok sincs, hogy mennyire kiszolgáltatott helyzetben vannak a légitársaságok egyéb, felettük lévő szervezeteknek. Jó lenne, ha utánaolvasnátok, mielőtt leszeditek valakikről a keresztvizet. a repülés sokkal szigorúbb áramlási szabályozás alá esik, mint hinnétek. a slotok szorosak, és valóban elég egy átstart a rossz időjárás miatt és borul az egész járat oda vissza. És nyugodtak lehettek, egy légiirányító nem osztályoz, hogy fapad vagy sem, az megy, aki slotot kapott. Az ilyen esetekre van biztosítás, lehet kárigényeket benyújtani.
Több alkalommal utaztam a fikázott légitársasággal is, és pont annyira volt rossz, mint a MALÉV, CSA, vagy a törökök. Ja, és silver dunával is úgy vágtak waiting listre mint a huzat a MALÉVnél egy mezei Brüsszel esetén.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.03.31. 15:30:14

Wizz Air Hungary Légiközlekedési Kft.
Airport Business Park C2, Lőrinci út 59
2220 Vecsés, Hungary

Ide kell mennie a forradalomnak, hogy elsőként állítsa őket falhoz.

-putyin- 2008.03.31. 15:33:55

látom átjött neked amit írtam.

moli 2008.03.31. 15:47:38

anarch:

if you are not at the point of origin of your journey, we will arrange compensation towards the cost of overnight expenses.
egyebkent meg ugyis rafogjak erre: Should we cancel your flight due to reasons OUTSIDE the control of Wizz Air (unavoidable extraordinary circumstances such as Air Traffic Control, weather, industrial action (other than industrial action by Wizz Air employees), terrorist alerts or security reason, airport or runway closure, civil unrest, acts of God and safety reason)

jerryboy · http://bodicsek.blog.hu 2008.03.31. 15:50:27

Te nem olvastad az apróbetűst? Bármikor törölhetik a járatodat, és nem jár neked más, csak a pofád. Meg esetleg a jegy ára vissza, mind az 1999 Ft. rtft&c.

anarch 2008.03.31. 15:52:05

moli, pontosan ezt írtam én is. Egyes egyedül a vis maior-ra hivatkozhatnak. Pont ezért kérdeztem az első mondatban, hogy volt-e tenorista hóvihar aznap...

moli 2008.03.31. 15:55:33

anarch: if you are not at the point of origin of your journey, we will arrange compensation towards the cost of overnight expenses.

a srac az origin of his journeyjanal volt.

moli 2008.03.31. 16:04:35

az elore tervezett idore foglalt szallas koltseget amugy se kaphatna vissza, hanem helyette addig kap szallaspenzt, amig el nem tudjak szallitani, itt viszont meg a kiindulo orszagban volt, nem a foglalas helyen (de az ugye amugy is nonszensz, hogy a lefoglalt szallas letelte elott indulsz haza, hogy ne a kiindulo allomasodon legyel de megis visszakaphasd a szallas arat.). a retur repulojegy ara meg azert ugrik, mert az egy masik legitarsasagnal van es azt az utas mondta le, nem a ryanair.
TALAN a luton-london transzfer dijat kaphatta volna meg, de azt a haverjaval intezte.
egyedul a wizz repulojegy ara illeti meg.
ez van, bebukta :/

tréfás kedvű felhasználó 2008.03.31. 16:05:12

ki mondta nektek, hogy azert mert fapados ceg, nyugodtan keshet + lemondhatja a jaratot? oriasi marhasag! nem ezert olcso, hanem mert szopatnak a csomagokkal, nincs ingyert kaja, kicsi az ulohely, stbstb... de ezek mind kenyelmi funkciok, semmi kozuk magahoz a repuleshez, mint olyanhoz.

osztovata 2008.03.31. 16:12:11

Eddig utaztam Ryanair-vel, Wizzairrel, Germanwings-szel és Norwegian-nal. Nekem bevált. Ellenben Alitalia-val ahanyszor mentem mindig szivatott. Egyszer felivtak a csaladot, hogy sajnos rossz hírt kell közölniük...szerencsére nem lezuhantam csak késtem egy napot :)
Azóta nem repülök velük. Szerintem nincs összefüggés az ár és a színvonal között.

rozima 2008.03.31. 16:15:29

Tenyleg nem erdemes fikazni egy legitarsasagot, inkabb, meg ha utanajarast is igenyel, panaszt kell tenni, es elni kell a karigennyel.

Az alabbi Europai Bizottsagi honlapon (Air Transport Portal of the European Commission) sok hasznos informacio, a legiutasok jogaira vonatkozo EU-s rendelet, illetve link talalhato a legiutasok jogairol:
ec.europa.eu/transport/air_portal/passenger_rights/information_en.htm

Es megtalalhato rajta az EK 261/2004 rendelet vegrehajtasaval megbizott magyarorszagi szerv neve es elerhetosege.

Az EUs rendeletet - szerencsere - nem ismerem betu szerint, igy csak feltetelezem, hogy az is kiderul belole, hogy mi sorolhato vis maior kategoriaba.

Mas kerdes, hogy a szolgaltatok nem keszsegesek a karigenyekkel szemben, hiszen sokaknak az elso sikertelen probalkozas - e-mail, telefon, stb. - utan elmegy a kedvuk az ugyintezestol, es inkabb lemondanak arrol, hogy egy kisebb osszegu karesetnek utanajarjanak.

Csak zarojelben jegyzem meg, hogy bar rendszeres ViccAir utazo vagyok, eddig nehany 10 perces kesesnel tobbet nem tapasztaltam a tarsasagnal. Sot, eddig a legtobb kellemetlensegem (elkallodott csomag, stb.) a Lufthansa-val volt (tobb alkalommal is), pedig utaztam szamos "fejlodo" orszag legitarsasagaval is.

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.03.31. 16:15:40

Inkább késsen, meg töröljék, minthogy úgy járjak mégegyszer, mint az egyikkel hazafelé, ahol 3 mp alatt elvette a beszállás előtt egy alkalmazott a kézipoggyászom a méretére hivatkozva (addig 2 ellenörzésen átment hiba nélkül) és mire hazaértem, hiányzott belőle a Palmtopom, ami nekem kivételesen nagy értéket jelentett, másnak semmit szinte.
Amikor hívtam a légitársaságot, azt mondták ez szinte mindennapos...jaaa!!!

BA 2008.03.31. 16:24:47

Ba-nel dolgozom LHR T5, nemcsak a BAA a hibas, de leginkabb a BA, mert semmi trening nem volt 3-szor voltunk a terminalban elotte "idegenvezetessel". A vezetoseg sosem foglalkozott a dolgozoi javaslatokkal. Persze mondanom sem kell, hogy az elso napon egy vezeto sem mert elobujni, este 11 kor lattam az irodaban 2-ot kozuluk. Az utasoknak nem tudtunk infot adni mert mi sem tudtunk semmit. Vicc az egesz, a BA is fapadossa valt mar az economy utasoknak mindenkeppen.

Loarea 2008.03.31. 16:42:50

én eddig vagy Skyeurope-pal, vagy British Airways gépeivel utaztam és mindkettővel meg voltam elégedve... meg arról is meg voltam győződve, hogy az árkülömbség a kényelmi dolgok és az ingyen/fizetős ital miatt van..... azt hiszem naív vagyok és mostanában (hálisten) keveset repülök....

Loarea 2008.03.31. 16:44:05

ja egyébként nálunk is volt túlfoglalás British Airways-nél, így kénytelenek voltunk túrista osztály heyett első osztályon megtenni a London New York utat... kérem szépen, így is lehet :)

Walmer 2008.03.31. 16:51:52

PUTYIN,
az ezüst kártyára vered magad? benne van a benefitjeiben, hogy elsőbbséged van túlkönyvelés esetén? Vettél volna full flex economyt 230ezerért. tuti, hogy mentél volna.

csgabor 2008.03.31. 17:35:47

Fapados vagy nem fapados ez szerintem megengedhetetlen. Egyebkent meg gondolom a fapadosokra is vonatkoznak a szabalyok, hotel (nem am 75 euro, hanem amennyibe kerul), koltsegterites, stb.

Aki pedig a nem fapadosokra eskuszik, az biztos nem volt ott amikor a British Airways uj terminaljat megnyitottak:
index.hu/politika/bulvar/heath0328/

En ott voltam, nem kivanom senkinek....

csgabor 2008.03.31. 17:41:49

Picologus: persze, igy is lehet, velem is volt mar ilyen KLM-mel, de ettol fuggetlenul, ha esetleg az elso osztalyon nem lett volna hely, akkor szevasz-tavasz, gondolom ezt realizalod...

csgabor 2008.03.31. 17:43:17

BA gepen nincs mindig etel ital, legalabbis 1 ora 50 perces uton nem volt. Ugyanazon az uton pl. a SWISS-nel volt legalabb egy szendvics....

mákosnudli 2008.03.31. 17:57:55

Mindenkivel egyetértek, aki itt panaszkodik a visszérre, teljesen igazatok van, de én 6X repültem velük Brüsszelbe és soha egy percet sem késtünk.

Walmer 2008.03.31. 18:00:03

csgabor, ha első osztályon nincs hely, akkor jönnek a túlkönyvelésre vonatkozó kompenzációk.

csgabor 2008.03.31. 18:07:33

Walmer, persze, nyilvan, de ha neked aznap kellett volna menni, akkor kb. mindegy....

..::Froschlama::.. (törölt) 2008.03.31. 18:30:19

Repültem már Skyeurope Wizz Malév stbstbstb. A wizz a legganébb:D Skyeurope már majdnem normál kategória...

evergo 2008.03.31. 19:19:34

Hát igen, wizzair. persze volt olyan is hogy kényelmesen és késés nélkül utaztam, szóval azé nem minden szar. a stewardessek is kedvesek, szoval semmi baj. Azonban az már baj, hogy 2006 juniusában akartam stockholm-skavstarol pestre utazni és akkor még nem lévén dombornyomott kártyám, a wizzairnek banki átutalással rendeztem a 600 valahány koronás jegyárat - ami 5 napon belül nem ért oda a svéd wizzaires bankszámlára ugyhogy törölték a foglalásom. Próbáltam visszaszerezni a pénzem, kb 15 ször hivtam őket kb 4-5 hónapig, legalább 6-8 ügyintézőnek magyaráztam újra a történetet, legtöbbször a lengyelországi központhoz akartak kapcsolni, mert az intézi a valutás ügyleteket, de többször rá kellett mordulnom a szerencsétlen ügyintézőre h nem beszélek lengyelül-németül, és csak kicsit angolul, szoval lennének szivesek... többször faxoltam is... azóta sem kaptam vissza a 600 valahány koronámat, egyszerűen inkorrekt viselkedésmód és üzletpolitika. szóval ennyi. azért fogom még használni a wizzairt, mert ez is egy alternativa hazautazni, de bizony nagyon csalódott vagyok. És kérem ne tessék cinikusan arra hivatkozni, h hát kérem ez a fapados, mert attól ideges leszek. Meg hogy benne van az apróbetűben, mert nagyon jól tudják h a f..szom olvassa el a három oldal apróbetűt. Én csak utazni akarok, biztonságosan, időben. Ha tudják ezt szolgáltatni. Ha nem, akkor bár több pénzért de keresek másik szolgáltatót. A túlfoglalás című történet meg a világ légiforgalmazásának a szégyene. Rohadjanak meg.

Marvin (törölt) 2008.03.31. 19:25:53

Nekem sem volt eddig meg problemam veluk. Ha mondjuk kesne par orat, akkor sem vernem magam. Meg mindig jobb, mint a "rendes" tarsasagok es sokszoros ar. Ja hogy ott van szolgaltatas is? Na jo! Akkor inkabb kifizetek egy reggelit a wizzair-en 15 EUR-ert, mint a MALEV-on a jegyarban + 100-150 EUR-ert.

Valoban kisebb a hely rajtuk, de meg mindig kenyelmesebb, mint mondjuk Romaig zotykolodni egy napot a buszon. Lehet valasztani.

Lődörgő Hollandi 2008.03.31. 19:58:03

Fontos útra sosem szabad fapadossal menni. Olyan az, mint a kutya vacsorája. Én egy évig jártam SkyEurope-val meg Wizzair-rel Amszterdamba és a Wizzair Sokkal jobb volt!

A Skyeurope-nél egyszer elfelejtett eljönni a kapitány! Hat órát vártunk a reptéren az idős, beteg apámmal, mire végre beismerték, hogy nem lesz járat! Két héttel később megint törölték a járatot, de mire ez kiderült, már mindenki a check-in ben volt. Onnan meg se ki se be. Ráadásul a check-in végeztével az összes alkalmazott hazament, mint aki jól végezte dolgát. Három órába tartott mire visszajött valaki és kiengedett minket a reptérről!

Szóval fontos ótra csakis normális légitársaság!

moty 2008.03.31. 20:36:52

Egyetértek Hollandival, ha azért megyek, mert nővérem születik, vagy nagyanyám megházasodik, akkor vegyünk egy Malév jegyet... Én nem repülök sokat, viszont naponta kb 10-15 repülőjegyet foglalok utazási irodában. Ezek a rémtörténetek csak kis cseppek az elégedett utasok tengerében.... Na ez így elég költői volt :) De a lényeg az, hogy egy wizz jegy mondjuk 20-30-40 ezer, míg egy Malév ugyanarra a dátumra 45-60-70 ezer... hát ez a különbség. Nagy tanulság, ha az ember külföldön van, legyen nála legalább 50000 Ft tartalék pénz vagy bankkártya stb. hogy bármikor ilyen esetben haza tudjon húzni (Európában, más kontinensen ez az összeg kb 250000 Ft).

moty 2008.03.31. 20:43:44

Azért tartják szarnak sokan a Wizzairt, mert ez Magyarország legnagyobb forgalmú fapados cége, vagyis amivel sokan utaznak, ott jobban előjönnek a problémák is. Mondjuk a Meridiana nevű olasz fapadossal kb ötvenedannyian repülnek mint a Wizzel, nem is panaszkodik rá senki. A reklamációról meg annyit, lehet hogy a Wizzair ügyfélszolgálata szar, de pl az Easyjet ügyfélszolgálata meg annyi, hogy angol nyelven írhatsz nekik egy mailt... pedig eléggé jelen vannak a magyar piacon.

semmicico 2008.03.31. 21:48:22

EnZsolt 2008.03.31. 15:30:14

Én azt hittem hogy a forradalom a Szíriusz Kibernetikai Társaságpiackutató részleget állítja majd először a falhoz ...

www.freeweb.hu/toppen/olvas/nagy/galax.htm

2008.03.31. 21:51:57

Az a nagy kulonbseg a fapad es a nem fapad kozott, hogy a fapadosoknak rohadtul nincs semmilyen reprezentacioja a reptereken, igy max a helyi erot lehet csesztetni, akik vagy szarnak rad, vagy szarnak rad. Pl Lutonon kaptunk 3 fontnyi tamogatast, amibol egy viz+szendvics kombo mar nem nagyon jott ki. Koszi...

Ezzel szemben most feb. vegen volt a nagy vihar mindenfele, Montrealtol Budapestig minden gep ugy kesett, hogy szerencsere rendre elertem a csatlakozasokat (Toronto, Frankfurt). Sot, Frankfurtban toroltek is a gepet, a kesobbire szo nelkul tettek at, es a transfereket intezo pultnal hegyekben alltak az asvanyviz/udito/alma/csoki/stb. keszletek, es barki elvehetett, amit akart. Nem volt lazadas, nem volt szabad rablas, rend volt. Igy is lehet csinalni...

Es a ViccAirrol annyit, hogy csak reggeli geppel szabad menni, az szerencsere nem tud kesni, mert egy egesz ejszakaja van megerkezni :D Az estieken meg fel kell keszulni a kesesre, akkor nincs meglepi! Ez van...

tomigonzo 2008.03.31. 21:58:01

nem vagytok eleg hatarozottak az ugyfelszolgalatosokkal :)))
nekem is volt mar minden, wizz, sky, airberlin, austrian, meg a banat tudja de mindenhol le lehet zongorarazni a problemakat ha hatarozott vagy (es nem varod ki a 3 hetet a valasz emlire)

evergo azt a 600 koronat is vissza lehet szervalni ;)

tulpon 2008.03.31. 22:15:45

Bárcsak lenne lóvém/időm repülgetni ide-oda...

Herlock Sholmes 2008.03.31. 22:17:51

Ügyfeles csajhoz odamegy, jól megkúr, repül, örül.

Adamm23 (törölt) 2008.03.31. 22:50:49

Ezek szerint szerencsés vagyok. Akárhányszor repültem velük, mindig jól alakult minden. Én a történtek ellenére sem választanék másik (fapados) társaságot, kövezzetek meg érte:)

Persze, tapasztalatból mondom, ez nyilván nem összehasonlítható egy "rendes" légitársasággal, de mivel fapados a cucc, sajnos ezek a malőrök benne vannak.. és nem hinném, hogy csak a Wizzair-nél fordul elő ilyesmi... és sajnos igen, az Ügyfélszolgálat is fapados, hiszen nyilván ők is gyakran a "0 Ft-os" jegyárakból gazdálkodnak :S

loggoll 2008.03.31. 22:56:46

A "fapados" jó, de mielőtt ilyennel utaznál olvasd el Ács Gábor Fapados forradalom című könyvét.
Sokkal olcsóbb, mint egy nem tervezett éjszakai szállás. :-)

greg_garcia 2008.03.31. 23:00:03

Ne menjek fapadossal. Marha jó. Akkor hogy menjek nyáron Krétára? Lufthansával? 600 ezer forintért, 2 átszállással? 9 óra alatt? Vagy Malév-Olympic-kel 300K-ért? Vagy komppal? Na ne.
Hát akkor inkább megyek közvetlenül a Wizzel 60 ezerért. És bizakodom, hátha nem késik.

Milkykee 2008.03.31. 23:18:12

Sziasztok. Kedvesem és én ugyanezzel a járattal mentünk volna haza. Elolvastam az üzletszabályzatot, melyben egyértelműen le van írva, ha törlik a járatot, milyen információkkal kell ellátni a k. vevőt, akinek éppenséggel az a legfontosabb, hogy fél éve nem látott családjához végre hazajuthasson. Na ez nem történt meg, az indiai származású ügyintéző, aki angolul alig beszélt, még nehezítette a dolgunkat. Igen, Easyjet elvitt volna másnap hajnalban, fejenként 160 fontért. Jelzem, december elején vásároltam a két jegyet összesen 80 fontért. Szar a wizzair, nyári szabadságunkkor 5 órás késéssel érkeztünk vissza Londonba. Az, hogy mit lehet veszíteni ezzel, általában tényleg megfizethetetlen. Persze semmi kártérítés egyelőre, várjuk a választ az emailre. De azért még aznap este(éjjel) mikor visszaértünk a reptérről az albérletünkbe, felhívtam a magyarországi ügyfélszolgálatot, ahol z ügyintéző már azzal kezdte, hogy ő nem hibás :)) Majd mikor megkérdeztem, őszerinte mennyire engedheti meg magának egy nemzetközi cég 2008ban, hogy így bánjon a vevőivel, közölte, ebben nem foglalhat állást. :D

glad az egyetlen 2008.03.31. 23:30:16

A wizz air engem is megszopatott már bár máshogy.

Volt egy foglalásom 3 hónapal késöbre, aztán amikor egyszer ránéztem láttam, hogy az adott járat már nincs a menetrendben. Felhívtam őket és tényleg törölték. Arra kérdésemre hogy erről mikor akartak tájékoztatni néma csönd volt a válasz!
Így én skyeurope-al mentem amig ki nem vonultak innen.

Ennek ellenére azt mondom, hogy ez benne van a pakliban fapadosnál. Ha valakinek ez a lehetőség nem fér bele az ne válassza a fapadot.
Amúgy a nagy légitársaságoknak már van fapados ársávuk (pl az osztráknak is).

bkat 2008.03.31. 23:52:04

Viccer sz@r. Mi Brusszelbol abszolut nem hasznaljuk, miutan szivtunk parszor, inkabb Malev ezen a tavon. Eloszor is a Brusszel repter nem Brusszlben van, hanem az orszag deli reszen, 50 Km-re Brusszeltol. A transzfer ara oda-vissza 22 ajro. Egy repjegy a viccernel 170 ajro (handling fee nelkul!! AMit csak akkor tudsz meg, hogy mennyi, ha mar megadtad minden bankkartya adatod. Kosziiii!) Szoval fapaddal is a "kis" 200 ajromnal vagyok, ugyhogy ebben a viszonylatban csak nagyon ritkan eri meg, ha telleg valami akcio. De eljatsszottak ezerszer ezt az esti " Ja, bocs nem is Charleroi-bol megy a gep, hanem Liege-bol..." stb. Szoval allati gagyi az egesz. En baromi sokat utazom, de veluk inkabb tobbet nem.

pleasantry 2008.04.01. 00:00:09

en nagyon szegyellem magam, es azt szeretnem mondani, hogy en meg lekestem 3 perccel a checkint marcius 21-en lutonon, es a rugalmatlan es csunya angol no nem engedett mar fel a gepre, igy volt lehetosegem 12 orat varni a kovetkezo jaratra.
en hibam volt.
aze' megrohadhatnak felolem is mondjuk.

baliquez 2008.04.01. 00:00:11

Érdekesmód Blue1-el sosem volt problémám, pedig az a SAS fapados cége. Skandináviában nem mernek ilyeneket csinálni mint amit a Vizel meg az Easybet megenged magának errefelé.

ApukadHUN 2008.04.01. 00:11:54

Sziasztok!

Két apró infó:
1. A fapados légitársaságok legrettegettebb ellenfele a hitelkártya. Nagyon sokan nem tudják de a hitelkártya amellett, hogy sokat kell fizetni érte, nyújt egy olyan szolgáltatást, ami néha nagyon jól jön. Mégpedig azt, hogy a kifizetett összeget vissza lehet reklamálni. A jó az egészben az, hogy a bank az ügyfele érdekeit képviseli, azaz: ha jelzed, hogy a kifizetett összegért nem kaptál árut/szolgáltatást (persze van vagy száz féle indoklás, amivel ezt megteheted), a bank szépen visszaveszi a pénzedet. Az eladó/szolgáltató pedig bizonyítsa be, hogy márpedig ő szolgáltatott...
2. Ez egy kicsit homály számomra, de olvasgattam az elmúlt években olyan híreket, hogy elég keményen szankcionálják manapság a légitársaságok járat törléseit/késéseit. Azaz elég magas kártérítési igényt lehet benyújtani feléjük. A helyetekben én részletesebben utánanéznék ennek.

Mindenesetre - szerintem - kérdezzetek rá a bankotoknál mik a lehetőségek, és Wizzéknél is kérdezzétek meg, hogy ugyan mit is írnak az EU-s jogszabályok erről a kártérítés dologról. Ha valaki, ők biztos tudni fognak róla...

ApukadHUN 2008.04.01. 00:15:40

Ja az egyest a Wizzair egy fő-informatikusa mondta, egy előadáson. Farkába harap a kígyó. vagymi

mat 2008.04.01. 00:20:53

szerintem tökmindegy hogy melyik légitársasággal utazol. amikor először repültem Lufthansával 2 hétig nem jött meg a csomagom. viszont most jöttem haza először ryanair-rel, és abszolút meg vagyok elégedve. 20font volt a jegyem oda-vissza, percre pontosan indult a gép, előbb érkezett, és nem volt purtis maga a gép sem. azért azt elmondanám, hogy ugye kést meg ilyeneket nem lehet felvinni a gépekre, de a ryanair járatain tudsz venni egy egész késkészletet...

pleasantry 2008.04.01. 00:24:52

mat, ha kezigranatot is lehet kapni, legkozelebb veluk megyek haza.

mat 2008.04.01. 00:36:13

azt pont nem lehet

cantaloupe 2008.04.01. 00:40:21

Szerintem a fapadossal az alabbiakat vallalom be:
-nincs ingyen kaja/pia a gepen
-nem mindig fovarosrol, konnyen megkozelitheto repterrol indul
-lekutyaglok egy maratont, mire a kaputol a borondokig jutok
-nem var a gep szepen kitisztitva, keresztbe rakott biztonsagi ovekkel, hanem ugy, ahogy az repterre erkezo utasgarda hagyta

De az, hogy torolnek, fel napot kesnek, az nem tartozik a kenyelmetlenseg kategoriajaba...marmint ha allandoak ezek a kesesek.

Arrol nem is beszelve, hogy nagyobb keses eseten az utasoknak egy ingyen ital jarna...a legitarsasag nem menne csodbe 6 liter asvanyviztol es kolatol, viszont az utasokat egy kicsit kiengesztelne es ereznek a megertest.

Nekem csomagot fapados meg nem kevert el, Air France egyszer...de meg aznap delutan kihoztak hazhoz, megvolt benne minden hianytalanul.

glad az egyetlen 2008.04.01. 01:01:16

cantaloupe

A fapadosjó árának egyik alapja a gépek 100%-os kihasználtsága (azaz jön egy gép aztán megy is tovább tankolás után, és így tovább egyésznap). Ha egy járat kiseik akkor borul az egséz nap é snincs beugró gép mint egy nagy társaságnál.
Nekem se tetszik, de törvényszerű sajna.
Én pl transzfernek nem használnék fapadost, felelőtlenség lenne.

Col.Maybourne 2008.04.01. 07:15:52

Ahogy olvaslak benneteket egyszeru a tanulsag:
1. Ha nincs (eleg) penzed repulni, akkor menj fapadossal. Mercedesre sem futja mindenkinek ugye... De nem is reklamalsz a Suzukidban, hogy miert nincs masszirozo az ulestamlaban...
2. Ha megengedheted magadnak akkor utazz hagyomanyossal. Ok segitenek ha bajba jutsz (persze csak akkor, ha beszelsz nyelveket, ismered a jogaidat, van legalabb egy arany torzsutaskartyad).

Akiket szivatnak a nagyok (LH, BA, AA, SK, stb) azoknak tisztelettel uzenem, hogy tessek ismerni a jogaidat, tessek mosolyogni, tessek a torzsutas kartyat lobogtatni es minden el lesz intezve. Esetleg tessek a fonok hivasaval fenyegetozni...
200-300 ezer merfoldet utazok evente repulovel. Soha nem szivattak meg, soha nem veszett el a csomagom, miert? Mert nem hagyom magam, ennyi.

Walmer 2008.04.01. 09:36:47

moty, az easyjet honlapján van angol callcenterszám, elérhető és a segged kinyalják. Például, ha elbarmolod a dátumot, vagy a nevet, és még aznap hívod őket, egy qrva szó nálkül cserélik free of charge

Walmer 2008.04.01. 09:55:52

és a legfontosabb, bár valaki már írta korábban. Egy fapadosnak a legritkább esetben (vagy akkor sem) van képviselete, a reptéren. Nem elérhetőek. ha valami baj van senki nem fog tudni segíteni. Nincsenek benne a nagy, Amadeus, galileo, stb foglalási rendszerekben, gépeik túlhajszoltak,. Valami olyasmi, mint a Malévnál a Toronto, New York volt. 3 gép repül éjjel nappal. Ha a vissza Torontót törlik, kiesik a masnapi new York is, stb. Az egyik angol kollégám manchesterből, inkább FRA átszállással jött Lufival, mint bevállalja a közvetlen Jet2-t.

cantaloupe 2008.04.01. 13:05:56

Glad az egyetlen:
en hasznaltam mar fapadost transzfernek, konkretan Amszterdam-Bp. kozott, minden rendben volt. ;)
De a hatranyokkal igazad van.

Azt viszont nem ertem, miert hiszik itt sokan, hogy az aranykartya valami nagy kunszt. Az utasnak jogai azert minden esetben vannak, megha zoldfulu is, nemcsak ha lerepult mar x ezer km-t.

mat 2008.04.01. 13:56:14

Col.Maybourne
amikor Lufthansáék elhagyták a csomagomat, úgy le voltunk szarva az összes többi utassal együtt mint annak a rendje. Ferihegyen közölték hogy erről ők nem tehetnek, fölvették a jegyzőkönyvet, és adtak két telefonszámot, amit utána két hétig senki nem vett föl. erre írtam egy levelet az angoloknak (angolul), hogy csomag nuku, tájékoztatás nuku. semmi. ezek után fogtam magam, és írtam szépen a németeknek is egy levelet (németül), és annyit sikerült elérnem, hogy utána minden nap fölhívott egy ügyintéző ferihegyről, de kb olyan hangon mintha elhinné magáról hogy telefonon keresztül is meg tud gyilkolni, és minden nap elmondta hogy még nincs hír a csomagomról. a poggyász a visszaindulásom napjáig sem érkezett meg, és Ferihegyen annyit tudtam elérni kb fél óra üvöltözés, és e-mailek mutogatása után, hogy a túlsúlyomnak csak a felét kellett kifizetnem, és fölbasztak nemtom hány ezer mérföldet a Miles and More kártyámra. Hát kösz. Csomag ettől még nem lett. Londonban aztán bementem abba az irodába, ahol a jegyet vettem, aholis kiderült, hogy a csomagom el se hagyta Londont, úgyhogy fogta a nő, telefonált egyet, és másnap meg is kaptam a cuccomat. ennyi volt. a karácsonyi ajándékokat meg kiosztottam márciusban.

M. Péter 2008.04.01. 15:03:26

Col.Maybourne: Ha eddig meg nem vesztettek el csomagodat, akkor mazlista vagy. Azt is magyarazd mar meg, hogy a jogaid ismerete hogy akadalyozza meg azt, hogy elveszitsek a poggyaszodat. Ha Timbuktuba ment a borondod, hiaba ismered a jogaidat. Mit csinaltal volna, ha mult heten van csatlakozasod Heathrow-ban, megerkezel, attszallsz, majd a vegallomason kiderul, hogy nem raktak at a borondodet. Ezt mind egy hagyomanyos legitarsasag csinalta.

Nekem eddig meg fapados nem vesztett el borondot, es a arkulonbsegbol neha meg lehet venni a borondot es a tartalmat is.

Walmer 2008.04.01. 15:20:06

"Nekem eddig meg fapados nem vesztett el borondot"

Általában point to point nem nagyon vesznek el csomagok. Átszálláskor annál inkább. timbuktuba melyik fapad megy? Kipróbálnám:-)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.01. 15:34:28

"a vegallomason kiderul, hogy nem raktak at a borondodet."

A fapadost nem tudom, de az igazi légitársaságok rendesen megtérítik a kárt. Olyat meg nem teszek a csomagba, amivel negatívba juthatnék.

--

Repüljön a BA-val: Reggeli Londonban, ebéd New Yorkban, csomagok Kalkuttában.

Milkykee 2008.04.01. 16:35:59

Col.Maybourne

Nem az utazás minősége volt a kérdés, hanem arról a tényről, hogy fizetek egy szolgáltatásért és nem kapom meg.
Hidd el, van pénzem normál légitársasággal utazni, de ezidáig én is úgy voltam vele, egy két órás utazásért miért fizessek dupla annyit.
Végül be kell látnom, kénytelen leszek BA-el utazni innentől kezdve.
Ráadásul hiába ismerem a jogaimat, attól a gépet törölték.
Hiába tudok nyelvet ha az ügyintéző sem tud.
Egyébként meg a nagy légitársaságok sem mindig tehetnek arrol, ha valami történik----->Heathrow terminal 5.

A másik pedig, akár először repülsz, akár 500.szorra, a jogaid akkor is a jogaid, amint a hitelkártyádról átvándorol a pénzed a légitársaság számlájára. (barátnőm a példa, tavaly nyár, Amszterdami hétvége után elfelejtették őket feltenni a repülőre, kártérítés, 2 géppel hazajutottak fél nappal később, első osztályon, alvás szállodában, all inclusive stb. lehet így is!)

Otiska 2008.04.01. 22:16:18

Egyébként köszi Homár ezt a sok repülős posztot - épp most készülünk egy 13 órás repülőútra a férjemmel, úgy, hogy én még sosem repültem, szóval baromira megnyugodtam.
Ha az ember repülővel akar utazni - tök mindegy, milyen légitársaság és hova - számítson rá, hogy gyakorlatilag bármi megtörténhet vele.
Pff. Oké.

M. Péter 2008.04.02. 09:47:47

Walmer: Attol, hogy nem megy fapados Timbuktuba, a csomagod meg nyugodtan mehet oda. Es persze, hogy transzfer kozben veszik el csomo borond, de pl. BA es AF 3-bol 3-szor vesztettek el a borondomet Parizs es London kozott, es ott nem volt atszallas. Szoval gyakran draga husnak is hig a leve.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.02. 10:46:34

Nem tudom mit kell ezen problémázni. A Wizzair az, aki nem fizet semmiért. Max 70 euróig. Bár itt meg van egy ilyen cikk:

A járattörlésért és késésért kártérítés jár:
www.andreiground.com/index.php?lang=HU&p=view.news&id=1196421537.3620

Col.Maybourne 2008.04.02. 12:41:10

mat,
Ha elhagytak a csomagodat (ami ugye nem igaz, mert kesobb meglett...) akkor miert nem vettel egy rend ruhat magadnak, meg mindent amire szukseged van? A szamlat meg kuldd el a legitarsasagnak, kifizetik.
Nekem valahova eszak Svedorszagban nem erkezett meg idoben a holmim, mondtam jo, akkor veszek egy bakancsot, mert egy kulszini fejteses banyaba kell mennem. Mondtak jo. 3000SEK volt, rendben ki is fizettek masnap. Cash.

Col.Maybourne 2008.04.02. 12:45:51

M.Peter,
A csomag elvesztese a legszuperebb dolog ami tortenhet veled. Azt hazudsz a tartalmaba amit akarsz es a normalis legitarsasagok ki is fizetik azonnal.
A csomag kesese masik tortenet, ilyenkor is jogod van vasarolni magadnak. Ezt is ki szokas fizetni. Lasd fentebb, de pl kb fel eve Belfastban nem erkezett meg idoben a csomagom (csak masnap delre igertek) ezert kenytelen voltam a repteren oltonyt venni. Csak a Hugoek voltak nyitva, baromi draga volt, de kifizette a BMI ket hettel kesobb. Hatarozott fellepes, mosoly, es minden mukodik.

Col.Maybourne 2008.04.02. 12:51:33

Cantaloupe,
Az aranykartya valoban nagy kunszt. En pl Star Alliance Gold (is) vagyok. Ezzel csupancsak a kovetkezo elonyok jarnak (a teljesseg igenye nelkul):
1. Check-in: FIRST CLASS (nem business, FIRST!). Te meg allj sorba szepen.
2. Mindig van helyed ha 24 oraval indulas elott foglasz. Mindig, mert maximum VELED kozlik, hogy tulfoglaltak a gepet.
3. Amig en az excluziv varoban tomom a fejem meg iszogatok, addig TE fizetsz ugyanezekert a folyoson es meg sorba is allsz.
4. Ha lekesem a csatlakozas nekem nem kell sorbaallni, en a lounge-ban intezem az egeszet. Es engem visznek el a kovetkezo geppel es nem TEGED.
5. FAST LANE @ Security nekem, sorbanallas: NEKED.
Ez csak nehany kiragadott pelda.
Ugyhogy ne irigykedj...

moli 2008.04.02. 14:59:15

andreiground: elolvastam, ebben sem latom, hogy miert kellene a wizzairnek kifizetnie a ryanair jegy arat es a tavoli helyszinen levo szallas foglalojat.

M. Péter 2008.04.03. 15:00:55

Col.Maybourne: Szerencsere engem jol megfizetnek a munkamert, igy nem vagy hazugsagra es csalasra rautalva. Uj oltonyt meg egyszeru venni a repuloteren, de francia sajtot, magyar szaloncukrot, vagy a nagymamad hazi keszitesu karacsonyi ajandekat nem.

2008.04.03. 15:11:45

Néhány megjegyzés a fapadosokról... Ahhoz, hogy olcsón repülj, először is a megfelelő helyen kell hogy legyél. Én pl. Helsinkiben élek és innen csak a Blue1 jár Pestre (ha éppen BP benne van a menetrendjükben) és igazából nem lehet olcsón megúszni velük egy hazautat. Ha a HEL-BUD útvonalon szerencsés vagy és veszel 69€-ért jegyet, akkor a visszaút már tuti biztosan min. 150 €. Egyszer egy hétvégére kellett hazamennem és minden lehetséges módot átnézve a legolcsóbban a következő módon jártam volna: Helsinki - Tallinn komppal, Tallinn - London Stansted Easy Jet-tel - éjszaka a reptéren, reggel London Stansted - Sármellék Ryanair-rel, onnan meg jópár óra kocsikázás Kecskemétig. Visszaút: Kecskemét - Sármellék autóval, Sármellék - Frankfurt am Main Ryanair-rel, Frankfurt - Tampere Ryanair-rel, Tampere - Helsinki vonattal. És így ezzel a több mint 2 napos európai körutazással megspóroltam volna kb 50€... Ezekután megvettem a jegyet a Malévnél 220€-ért oda vissza, mindennel együtt...

Egyébként eddig a fapadosok közül én még csak Blue1 és Norwegian járaton utaztam, és egyik sem késett, (viszonylag) kedvesek voltak a légiutas kísérők és még a csomagom is megérkezett :) Lehet, hogy ez csak északon megy ilyen jól?

Nekem egyszer Finnair kavarta el a csomagomat Helsinki-Vantaa reptéren, de kb 4 órával később már hozta is a futár, így legalább nem nekem kellett vele hazabuszoznom :)

Párizsról meg annyit (valaki írta, hogy már 3X elvesztették a csomagját), hogy a CDG egy nagy rakás sz@r!!! KB 2 hete voltam ott, hihetetlen, hogy mennyire nem utasbarát az a reptér (arról nem is beszélve, hogy még a reptéri dolgozók nagy része sem beszélt angolul, ami azért szerintem megengedhetetlen!!!). Több ismerősöm csomagját is elkeverték már ott, az egyikéből pedig néhány ékszer is eltűnt (szerencsére nem túl nagy érték, inkább "eszmei értéke" volt).

2009.06.26. 21:54:30

Köcsög Wizz Air, a kurva anyátokat!
Ez a 2009.06.26.-i arcátlan fos baromkodásotoknak szól! Mindenkit le fogok beszéni rólatot tetvek! Menjetek tönkre, mocskos állatok!
süti beállítások módosítása