Ugy dontottem, hogy forwardolom a WizzAir-es e-mailemet, hatha erdekel Teged is ami megesett velunk, es meg a mai napig is csak addig jutottunk (6 het alatt + telefon), hogy ugyanarra az e-mailcimre kene kuldenem a (meg nem kapott?) panaszomat, amire ez is eredetileg ment. A telefonos ugyfelszolgalat nem tudott erdemben nyilatkozni rola arra hivatkozott a srac, hogy nem tudnak semmit rola, mert nem erkezett semmilyen ilyen temaju visszajelzes hozzajuk.
Az "elnezest keres" aktusa nemhogy elmaradt ezidaig, de a kozony szintje egyenesen megdobbentett. Megtorpantam. Mi a teendo ha a masik felet (akinel megrendeltem egy szolgaltatast, es az nem teljesult a fizetes ellenere sem) nem igazan erdekli a foglalas, a jarattorles, vagy a karterites koruli anomaliak orvoslasa, es a jo hirneven -esetlegesen- ejtett seb? Igazandibol tudom a valaszt, de a jog utjara terelni ilyen ugyeket kinosan erint, ertekesnek velt hirnevet, szamomra pedig, masra szant ertekes idot.
Szomoru ez epp abbol kifolyolag, hogy a "Mi gyerekunk" legitarsasaga teszi ezt egy olyan kenyes piacon, mint a kenyelmi szolgaltatasok, es a legi-szemelyszallitas, ahol naponta "betamadjak" egymast a rivalisok is. Tudom azt is, hogy a "fapados" legitarsasagok nem epp az utasok kenyelmi igenyeit celozzak, hanem koltseghatekonysagra torekedve epp az irodakat es ugyfelszolgalati halozatokat sporoljak meg az online ugyintezessel. De ez a fajtaja az ugyintezesnek, -gondolnam- tan mukodtetheto jobban is ennel. 3 het a valaszra. (Ez all a honlapon. Eroforras problemak miatt....es szives megertesuket...es, hogy koszonjuk.)
-2008-ban? E-mail-en? Ugyan maaaar!
A ket masiktol mashogy fogadnam, es valamiert mashogyan is reagalnam le ezt az ugyet.
Amikor a "Mi fiunk" a dobogora all mashol-maskor, akkor osztozunk az oromeben, es buszkeseget is erzunk sokan, vagy megint masok az "-Ez igen! Hisz magyar!" mondatokig is eljutnak. Megertem oket. Ellenben ilyenkor meg, valahogy keserubbnek hat az a pirula.
Udvozlettel,
Tamas Londonbol, a Nephropidae-k nagy baratja.
-----Original Message-----
Sent: Tue, 19 Feb 2008 05:40:42 -0800
To: customerrelations@wizzair.com
Subject: Torolt jarat, elfogadhatatlan ugyintezes.
Tisztelt Ugyfelszolgalat!
Az alabbi emailt a kovetkezo okbol kifolyolag irom Onoknek:
A tegnapi napon szandekoztunk volna kedvesemmel par napra Magyarorszagra utazni (Londonbol) a jovobeni hazassaghoz szukseges papirok Budapesten, majd Pecsen valo ugyintezeseert - es nem mellekesen edesanyam 56. szuletesnapja kedveert. Mivel az elso allomasunk Budapest lett volna (Anyakonyvi Hivatal) ezert esett a WizzAir-re a valasztasunk az odafele utra. Az ejszakai erkezes miatt senkit nem akartunk haborgatni, igy az EasyHotel Oktogon-ban egy ejszakara szallast foglaltunk. A visszautazas idoontja 21-en (Csutortok) volt esedekes, melyre a RyanAir Sarmellekrol indulo, es a Stansted-re erkezo jaratara vettunk jegyet.
A hetfoi nap folyaman 15.30 korul kaptam egy telefonhivast az Onok cegetol, hogy sajnalatosan, de a 19.50-re kiirt gep tobb mint ket oras kesessel 22.10-kor fog indulni a Luton repterrol, es a "becsekkolas" ennek megfeleloen alakul. (Elismeroen fogadtam a keszseges tajekoztatast, hisz elhitette velem, hogy barmi is tortenne a jarattal, arrol tajekoztatva leszunk.)
Jo utashoz meltoan az indulas elott 2 oraval a repterre vitettuk magunkat egy ismerossel. (Ami 1.5-2 oras kocsikazast jelent, hisz Luton nem egy kozeli reptere Londonnak.)
Odaerve (20 orakor) az elso meglepetes az volt, hogy az "Indulo jaratok" tablan a WizzAir Budapest 19.50 szerepelt meg, es sem "delayed" sem "cancelled" nem volt feltuntetve. Erre kerdeztem ra a WizzAir egyik beszallo kapujanal allo fiatal holgynel, aki egyszeruen azt kozolte, hogy: "Nem csak a 19.50-es repulo nem indult idoben, hanem egy gep sem fog ma indulni a WizzAir-tol. Faradjak az Aviance Ticket pultjahoz, ahol tan tobb informacioval szolgalnak."
A pultnal ket szerencsetlen repteri alkalmazott viselte a mar ottlevo mas utasok felhaborodott, es kerdo hangnemet. (Hamar kiderult, hogy majd mindnyajan kaptunk telefonhivast, es ez mindenkit elringatott abban a hitben, hogy a legnagyobb rendben van a foglalasa.) Tobb felreertheto informaciot is kaptunk. Eloszor szo volt a reggel indulo EasyJet jaratarol, de az hamar betelt. Voltak akik a Becsbe indulo EasyJet-nel leltek meg a megoldast, Sopronikent. Aztan egy szerdan indulo WizzAir-rol beszelt a fiatal pultos lany, de kesobb, a legkozelebbi mar csutortokon lett volna. Volt az utasok kozt olyan fiatal lany is, akinek egy 3 napos ittlete nyulik hosszabbra, es sem etelre nincs penze, sem a szallashelye nem megoldott. Hitelre nem adjak ezeket a szolgaltatasokat, sehol Londonban. Az (angolul) segitsegere sieto utastarsak sem tudtak tiszta, ertheto, ertelmezheto informaciot szerezni neki arrol, hogy mit takar a 70 Euros szallaskoltseg, mit intez a WizzAir ilyen esetben, mit tesz a hibajabol tortent, es abbol fakado kellemetlensegek enyhiteseert, hogyan gondoskodik az "utasairol".
Ezek fenyeben, iteljek meg Onok.
(A pikanteria, hogy volt "utastars", aki nem kapott telefonhivast, igy 17.50-kor kint volt a repteren, ezert idoben ertesult a WizzAir "nem-szolgaltatasarol", igy az EasyJet masnap reggeli gepere meg felfert.)
Amit Onoknek hala elvesztettunk, elszalasztottunk:
Edesanyam szulinapja (ismerik a reklamot: a Megfizethetetlen.),
Ujabb alkalmat kell keresnunk a hivatalos papirok magyarorszagi intezesehez,
Ujabb szabadnapok mindkettonknek (egyutt napi 80 font kiesessel),
Minimum 8-10 ora mindkettonk idejebol, es par telefon otthonra.
Megsporoltam Onoknek a repterrol hazaut arat, hisz ujbol az ismeros segitseget kertem.
Es most, amit en varok Onoktol:
Termeszetesen a jegyunk arat,
az EasyHotel foglalas arat,
a RyanAir-es visszaut foglalasanak arat (csatoltan az adatok),
es hogy minderre nem az Onok altal a honlapon emlitett 3 heten belul valaszoljanak, hanem legyen az maximum egy het.
A bankszamla adatai amire varjuk az Onok gesztuserteku atutalasat:
Szamlatulajdonos: -------------
Bank: -------------
Szamlaszama: ----------
Sort Code: -------
Erdeklodessel varom valaszukat:
Szakaszosan közli a Wizzair a járattörlést
Mennyire jó arc a Wizzair ügyfélszolgálata, hogy fapados létére utánatelefonál az utasainak és közli, hogy a gép 2 órával később indul? Tamás esetében a probléma abból adódott, hogy 2 órával később kiderült, az összes aznapi járatot törölték. A másnap reggeli járatra viszont csak azok fértek fel, akiket véletlenül nem hívtak fel és korábban mentek a reptérre. Nincs bocsánat.
DonCiccio 2008.03.31. 12:36:52
:-)))
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.31. 12:39:59
Mi a kérdésed?
bakter012 2008.03.31. 12:40:40
nem várt fordulat 2008.03.31. 12:41:05
Col.Maybourne 2008.03.31. 12:46:54
Utazz hagyomanyos legitarsasaggal es nem lesznek ilyen gondjaid (ha ismered a jogaidat, persze).
Business Class utast meg nem hagytak ott sehol... :)))))
JuliÁnusz barát / gyengeelméjű fikabajnok 2008.03.31. 12:49:15
JuliÁnusz barát / gyengeelméjű fikabajnok 2008.03.31. 12:50:26
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.31. 12:59:11
Percenként csak egyszer küldd be, akármilyen fontos a mondanivalód!
BiG_ 2008.03.31. 13:08:54
Anélkül nem megy a szekér...
De legalább tudta a számlaszámot!
Bár úgy tűnik, ez az ellen sem véd...
Üdv!
elwood 2008.03.31. 13:08:57
Jó tudni azt is, hogy gagyi ez a cucc, de érdekelne, hogy amit a szerződésben ír aszerint jár-e el.
(Én is úgy látom, hogy a fapadnak vannak rizikói, pont a ilyen esetek.)
elwood 2008.03.31. 13:10:22
Sonica 2008.03.31. 13:20:39
Luton szintén, este 9-kor bezárt minden bolt, csak a bár volt nyitva meg egy kis vegyesbolt (alkoholmentes italok és a klasszikus háromszög szendvics). Helyszínen azt közölték, hogy kártérítést kapunk, vagy visszafizetik a jegy árát, vagy választhatunk ingyenesen egy másik utat majd. Persze itthon már egész másképp hangzott, AKKOR választhattunk VOLNA másik járatot, vagy másnap jöhettünk volna vicc-airrel. Ráadásul össze-vissza hazudoztak, hogy most mi is van a géppel. Minden alkalommal valami mást mondtak. Verzió A) mivel a fapadosok azért olcsók, mert maximális a kihasználás, a reptéren a minimiális időt töltik el, majd tovább is indulnak, valamelyik reptéren később tudtak csak leszállni, így innentől borult a napirend.
Verzió B) valamelyik városban nem tudtak rossz idő miatt leszállni, ezért volt a késés.
Verzió C) (a kapitány már ezt mondta), valami alkatrész meghibásodott, annak a cseréjére kellett várni. Hát szuper, még jó, hogy nem zuhantunk le.
Hetekig leveleztünk az ügyfélszolgálattal, nekünk is vagy 3 hét volt, amíg írtak. Ezt:
"Ügyfélszolgálatunkra érkezett levelére reagálva sajnálatunkat fejezzük ki az Önt ért kellemetlenségért, és egyúttal az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni. Járattörlés és késés esetén a vonatkozó jogszabályok korlátozzák, illetve kizárják a légitársaság felelősségét minden olyan esetben, amikor a késés vagy a járattörlés a légitársaság érdekkörén kívül felmerülő olyan rendkívüli esemény miatt következik be, mely minden erőfeszítés ellenére elkerülhetetlen. Ilyen körülménynek tekintendők az olyan nem várt technikai problémák is, melyek a repülés biztonságát veszélyeztetik. Fenti vis maior okokból eredő késések esetén az Utasok abban az esetben választhatnak átfoglalás, visszatérítés, illetve kredit jóváírása között, amennyiben nem használják fel repülőjegyeiket. Önök a később induló járatunkkal elutaztak, tehát a fentiek értelmében sajnos nem áll módunkban a repülőjegyárak visszatérítése. Kérjük szíves megértésüket."
Szóval soha többé vicc-air.
pizsama 2008.03.31. 13:27:58
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.03.31. 13:29:10
www.nfh.hu/data/cms8477/legi_utasok_jogai.pdf
Ebből lehet csemegézni aztán indítan ia megfelelő papírmunkát.
Szép napot
rockstopper 2008.03.31. 13:44:11
Az összes ékezetes betűt kijavítani tessék.
És az esetleges más hibákat is.
Darth Revan 2008.03.31. 13:49:53
Viszont az EasyHotelt az oktogonnal minden kispenzu utazonak tudom ajanlani. 17 EUR/ ej/ szoba!!! Bar a szoba nagyon pici, de tiszta + sajat furdo + WC.
M. Péter 2008.03.31. 14:21:23
L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2008.03.31. 14:28:17
21 órát késett a gép (végül el sem indult), másik jött értünk Franciaországba. Persze nem sikerült abba a városba, ahol vártuk, ezért 300 km-t buszoztattak is.
Soha ne vegyetek jegyet Wizzair gépre!
Max ha nagyon ráér az utazás...
gumo 2008.03.31. 14:32:45
Amit múlt csütörtök óta a British Airways művelt, azzal tele van a Times (nekem személyesen is részem volt benne). Valószínűleg az összes fapados együttvéve nem szívatta még annyira az utasait, mint a BA múlt héten.
thomasmore 2008.03.31. 14:34:34
2008.03.31. 14:38:19
Walmer 2008.03.31. 14:42:10
gumo,
jól hangzik, de mérget azért ne vegyél rá.
Walmer 2008.03.31. 14:44:24
Erre is igaz a mondás. Olcsó húsnak híg a leve.
DrJohnson 2008.03.31. 14:50:17
Tutu 2008.03.31. 14:54:39
moli 2008.03.31. 14:54:56
moli 2008.03.31. 14:58:40
elwood: szerzodes szerint a jarulekos karok megteriteserol szo sem lehet, es vegulis ertheto, hiszen ezert fapad.
anarch 2008.03.31. 15:01:24
wizzair.com/useful_information/travel_conditions/
A cancellation rész. Ha tehát nem időben szólnak róla, akkor áttenni másik járatra, vagy minden pénz vissza ÉS szállásköltség (napi 70 EUR, közlekedéssel) ÉS telefonhívás ÉS pénz.
Ez az elmélet... Feljelentő telszám az EU oldalain, pár poszttal ezelőtt már linkeltem.
Clear-water 2008.03.31. 15:07:08
Nyáron akartak az apósék Stockholmba jönni meglátogatni minket. Négy légitársaság hozza - viszi őket olcsóbban mint a Wizz-Air. Sterling, Lufthansa, Air France és a Malév!!!
Ebből csak egy fapados. A nagy lótúrót olcsóbbak. Drágán adják a semmit. Igazi hazai cég lettek.
Bravó.
M. Péter 2008.03.31. 15:07:35
Begin 2008.03.31. 15:17:59
Eredetileg este fél tízre szólt volna repülőjegy visszafele, ám a Wizzair két héttel az utazás előtt e-mailben közölte a menetrend-változást: a gép kora délután indul vissza... Ezzel oda is az utolsó nap, hisz a sziget másik feléről ki kell érni a bérelt kocsival a reptérre, azt le kell adni, időben (legalább két órával korábban, hisz kitört a biztonsági őrület) be kell csekkolni.
Kár a változásért, de mit tegyünk, olyan nagy választási lehetőségünk nincs, ha nem fogadjuk el a változtatást, talán visszakapjuk a hat hónappal korábban betett pénzünket, de ebből aznap vagy másnap már nemigen jutunk haza... Ugrott az utolsó nap ;-( na sagschon mondaná atpijkamo, fapados, mit vártál... "kicsi repülőjegyár, kicsi tánc..."
Kocsi leadva, családdal, bőröndökkel be a reptérre kettőkor, az indulási monitoron egy bíztató sor a WizzAir budapesti járata mellett: késik... Egyelőre nem tudni mennyit. Becsekkolni nem lehet, bőrönddel le-föl séta, mígnem megjelenik: várható indulás 18:30... Hogy hol és mikor lehet becsekkolni, azt bizalmasan elárulja valaki az információnál, valószinűleg a hetes pultnál fél öttöl... A hetes pultnál egyelőre a római gép utasai tülekednek, de beállunk mögéjük, hogy amint lehet szabaduljunk a cuccoktól... Eljő a fél öt, az öt, már Budapestre indulók is gyülekeznek körülöttünk, csak épp az olasz gép lezárása után bezárt pultnál nincs senki. Háromnegyed hatkor végre megkezdődik a check-in, bár a böröndőt a mérlegelés után még nem adhatjuk le, azt kézben kell átcipelni a reptér egy másik pontjára, hogy ott legyünk a röntgenezésnél, hátha van valami a csomagban, amiért ki kell nyitni. Nincs, így hat után immár egy kicsit szabadabb mozgáslehetőséggel tudakoljuk, hogy mikorra várható a gépünk indulása. A szabadabb mozgáslehetőséghez társul egy "Cola+szendvics" utalvány is, amit a gáláns légitársaság becsekkolásnál nyomott a kezünkbe, ma mindenki a mi vendégünk felkiáltással!
Nem fokozom, a gépre 9 után jutunk fel, ám itt a kapitány közli, hogy minden lehetséges indulási időpontot lekéstünk, a légtér most annyira telített, hogy egy darabig nem fogunk felszállási engedélyt kapni. Ülünk a melegben, egyelőre még üditőt se vásárolhatunk (mondanom sem kell: a fedélzeten természetesen már nem érvényesek az utalványok, itt mindenért keményen fizetni kell)... Tíz óra tízkor végre elkezd gurulni a gép, és alig egy órával az EREDETILEG (vagyis még az e-mailben közölt menetrendváltozás előtti időkben) TERVEZETT időpont UTÁN felszállunk...
Mi ebből a tanulság? A WizzAir túlzottan rendszerető, túlzottan alapos légitársaság, ha nem ilyen lenne, ki se b.szott volna velünk... Hisz ha mindent ugyanígy csinál, ahogy ezen a tavalyi szép nyári napon (és ahogy általában máskor is) szokta volt csinálni, csak még egy kis trehányságból mindezt megfejelei azzal, hogy ELFELEJT bennünket értesíteni a menetrend-változásról, akkor átnapoztuk-átfürödtük volna krétai nyaralásunk utolsó napját, este kényelmesen leadtuk volna a bérelt kocsit, és jó hangulatunkban még ezt a megszokottnak mondható csekélyke órás késést is megbocsátottuk volna...
Tüntessünk tehát felebarátaim a még tramplibb, még trehányabb, hogy mit ne mondjak: még magyarabb WizzAir-ért!!!
Detre 2008.03.31. 15:18:39
Tavaly a viccair párizsi járatával mentem, de az is késett két órát, szerencse, hogy akkor nem volt csatlakozásom. A pilóta viszont turbóra kapcsolt, így a kétórás késést másfelesre redukálta. Skyeurope-nál tegnapelőtt sikerült Bécs-Párizs-Bécs jegyet vennem 4990 HUF-ért mindennel együtt. Az emberek EZÉRT utaznak fapadossal, mert jóval olcsóbb. Minek is venném meg a malévjegyet csak oda ennek az árnak a 10x-eséért?
Fordulj ügyvédhez szerintem, mert ez tényleg undortó. A Wizz gépei nagyon jól felszereltek, nem hiszem, hogy műszaki hiba szokott velük lenni, sokkal inkább az van, hogy más reptereken késnek, és akkor csúszik az egész napi menetrend.
gaborpesti 2008.03.31. 15:20:04
Koppenhaga-Budapest tulfoglalas.
Csupa dan, MALEV alkalmazott sehol. 4 oraba telt, es abba hogy tudtuk jogainkat (250Euro+koltsegterites(szallas,taxi,kaja)+helyettesito jarat akar mas cegnel kerulovel is) hogy a masnap reggeli gepre felkeruljunk, es SAS meghitelezze a szallas+koltsegteritest. Persze MALEVos masnap se, hangposta nuku, vegul egy kedves SAS es kisero tudta megszerezni a 200 Eurot. De legalabb masnap elsoosztalyra volt csak helyunk.
De kozben MALEV tol semmi proaktiv kommunikacio nem volt. Azt hiszem 2000Euro buntetest szokott megitelni az EU ilyen esetben ha odaig jut.
passenger 2008.03.31. 15:20:44
elwood 2008.03.31. 15:26:04
Mákvirág 2008.03.31. 15:28:02
Wizz Airrel ellenben legalább ötször, és apró késéseket leszámítva semmi gondom sem volt.
-putyin- 2008.03.31. 15:29:22
"Verzió C) (a kapitány már ezt mondta), valami alkatrész meghibásodott, annak a cseréjére kellett várni. Hát szuper, még jó, hogy nem zuhantunk le. "
ja, hát az ilyen.
Neked javaslom az autóstoppot.
fogalmatok sincs, hogy mennyire kiszolgáltatott helyzetben vannak a légitársaságok egyéb, felettük lévő szervezeteknek. Jó lenne, ha utánaolvasnátok, mielőtt leszeditek valakikről a keresztvizet. a repülés sokkal szigorúbb áramlási szabályozás alá esik, mint hinnétek. a slotok szorosak, és valóban elég egy átstart a rossz időjárás miatt és borul az egész járat oda vissza. És nyugodtak lehettek, egy légiirányító nem osztályoz, hogy fapad vagy sem, az megy, aki slotot kapott. Az ilyen esetekre van biztosítás, lehet kárigényeket benyújtani.
Több alkalommal utaztam a fikázott légitársasággal is, és pont annyira volt rossz, mint a MALÉV, CSA, vagy a törökök. Ja, és silver dunával is úgy vágtak waiting listre mint a huzat a MALÉVnél egy mezei Brüsszel esetén.
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.03.31. 15:30:14
Airport Business Park C2, Lőrinci út 59
2220 Vecsés, Hungary
Ide kell mennie a forradalomnak, hogy elsőként állítsa őket falhoz.
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.03.31. 15:31:33
-putyin- 2008.03.31. 15:33:55
moli 2008.03.31. 15:47:38
if you are not at the point of origin of your journey, we will arrange compensation towards the cost of overnight expenses.
egyebkent meg ugyis rafogjak erre: Should we cancel your flight due to reasons OUTSIDE the control of Wizz Air (unavoidable extraordinary circumstances such as Air Traffic Control, weather, industrial action (other than industrial action by Wizz Air employees), terrorist alerts or security reason, airport or runway closure, civil unrest, acts of God and safety reason)
jerryboy · http://bodicsek.blog.hu 2008.03.31. 15:50:27
anarch 2008.03.31. 15:52:05
moli 2008.03.31. 15:55:33
a srac az origin of his journeyjanal volt.
moli 2008.03.31. 16:04:35
TALAN a luton-london transzfer dijat kaphatta volna meg, de azt a haverjaval intezte.
egyedul a wizz repulojegy ara illeti meg.
ez van, bebukta :/
tréfás kedvű felhasználó 2008.03.31. 16:05:12
osztovata 2008.03.31. 16:12:11
Azóta nem repülök velük. Szerintem nincs összefüggés az ár és a színvonal között.
rozima 2008.03.31. 16:15:29
Az alabbi Europai Bizottsagi honlapon (Air Transport Portal of the European Commission) sok hasznos informacio, a legiutasok jogaira vonatkozo EU-s rendelet, illetve link talalhato a legiutasok jogairol:
ec.europa.eu/transport/air_portal/passenger_rights/information_en.htm
Es megtalalhato rajta az EK 261/2004 rendelet vegrehajtasaval megbizott magyarorszagi szerv neve es elerhetosege.
Az EUs rendeletet - szerencsere - nem ismerem betu szerint, igy csak feltetelezem, hogy az is kiderul belole, hogy mi sorolhato vis maior kategoriaba.
Mas kerdes, hogy a szolgaltatok nem keszsegesek a karigenyekkel szemben, hiszen sokaknak az elso sikertelen probalkozas - e-mail, telefon, stb. - utan elmegy a kedvuk az ugyintezestol, es inkabb lemondanak arrol, hogy egy kisebb osszegu karesetnek utanajarjanak.
Csak zarojelben jegyzem meg, hogy bar rendszeres ViccAir utazo vagyok, eddig nehany 10 perces kesesnel tobbet nem tapasztaltam a tarsasagnal. Sot, eddig a legtobb kellemetlensegem (elkallodott csomag, stb.) a Lufthansa-val volt (tobb alkalommal is), pedig utaztam szamos "fejlodo" orszag legitarsasagaval is.
workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.03.31. 16:15:40
Amikor hívtam a légitársaságot, azt mondták ez szinte mindennapos...jaaa!!!
BA 2008.03.31. 16:24:47
moli 2008.03.31. 16:34:06
Loarea 2008.03.31. 16:42:50
Loarea 2008.03.31. 16:44:05
Walmer 2008.03.31. 16:51:52
az ezüst kártyára vered magad? benne van a benefitjeiben, hogy elsőbbséged van túlkönyvelés esetén? Vettél volna full flex economyt 230ezerért. tuti, hogy mentél volna.
csgabor 2008.03.31. 17:35:47
Aki pedig a nem fapadosokra eskuszik, az biztos nem volt ott amikor a British Airways uj terminaljat megnyitottak:
index.hu/politika/bulvar/heath0328/
En ott voltam, nem kivanom senkinek....
csgabor 2008.03.31. 17:41:49
csgabor 2008.03.31. 17:43:17
mákosnudli 2008.03.31. 17:57:55
Walmer 2008.03.31. 18:00:03
csgabor 2008.03.31. 18:07:33
..::Froschlama::.. (törölt) 2008.03.31. 18:30:19
evergo 2008.03.31. 19:19:34
Marvin (törölt) 2008.03.31. 19:25:53
Valoban kisebb a hely rajtuk, de meg mindig kenyelmesebb, mint mondjuk Romaig zotykolodni egy napot a buszon. Lehet valasztani.
Lődörgő Hollandi 2008.03.31. 19:58:03
A Skyeurope-nél egyszer elfelejtett eljönni a kapitány! Hat órát vártunk a reptéren az idős, beteg apámmal, mire végre beismerték, hogy nem lesz járat! Két héttel később megint törölték a járatot, de mire ez kiderült, már mindenki a check-in ben volt. Onnan meg se ki se be. Ráadásul a check-in végeztével az összes alkalmazott hazament, mint aki jól végezte dolgát. Három órába tartott mire visszajött valaki és kiengedett minket a reptérről!
Szóval fontos ótra csakis normális légitársaság!
moty 2008.03.31. 20:36:52
moty 2008.03.31. 20:43:44
semmicico 2008.03.31. 21:48:22
Én azt hittem hogy a forradalom a Szíriusz Kibernetikai Társaságpiackutató részleget állítja majd először a falhoz ...
www.freeweb.hu/toppen/olvas/nagy/galax.htm
2008.03.31. 21:51:57
Ezzel szemben most feb. vegen volt a nagy vihar mindenfele, Montrealtol Budapestig minden gep ugy kesett, hogy szerencsere rendre elertem a csatlakozasokat (Toronto, Frankfurt). Sot, Frankfurtban toroltek is a gepet, a kesobbire szo nelkul tettek at, es a transfereket intezo pultnal hegyekben alltak az asvanyviz/udito/alma/csoki/stb. keszletek, es barki elvehetett, amit akart. Nem volt lazadas, nem volt szabad rablas, rend volt. Igy is lehet csinalni...
Es a ViccAirrol annyit, hogy csak reggeli geppel szabad menni, az szerencsere nem tud kesni, mert egy egesz ejszakaja van megerkezni :D Az estieken meg fel kell keszulni a kesesre, akkor nincs meglepi! Ez van...
tomigonzo 2008.03.31. 21:58:01
nekem is volt mar minden, wizz, sky, airberlin, austrian, meg a banat tudja de mindenhol le lehet zongorarazni a problemakat ha hatarozott vagy (es nem varod ki a 3 hetet a valasz emlire)
evergo azt a 600 koronat is vissza lehet szervalni ;)
tulpon 2008.03.31. 22:15:45
Herlock Sholmes 2008.03.31. 22:17:51
Adamm23 (törölt) 2008.03.31. 22:50:49
Persze, tapasztalatból mondom, ez nyilván nem összehasonlítható egy "rendes" légitársasággal, de mivel fapados a cucc, sajnos ezek a malőrök benne vannak.. és nem hinném, hogy csak a Wizzair-nél fordul elő ilyesmi... és sajnos igen, az Ügyfélszolgálat is fapados, hiszen nyilván ők is gyakran a "0 Ft-os" jegyárakból gazdálkodnak :S
loggoll 2008.03.31. 22:56:46
Sokkal olcsóbb, mint egy nem tervezett éjszakai szállás. :-)
greg_garcia 2008.03.31. 23:00:03
Hát akkor inkább megyek közvetlenül a Wizzel 60 ezerért. És bizakodom, hátha nem késik.
Milkykee 2008.03.31. 23:18:12
glad az egyetlen 2008.03.31. 23:30:16
Volt egy foglalásom 3 hónapal késöbre, aztán amikor egyszer ránéztem láttam, hogy az adott járat már nincs a menetrendben. Felhívtam őket és tényleg törölték. Arra kérdésemre hogy erről mikor akartak tájékoztatni néma csönd volt a válasz!
Így én skyeurope-al mentem amig ki nem vonultak innen.
Ennek ellenére azt mondom, hogy ez benne van a pakliban fapadosnál. Ha valakinek ez a lehetőség nem fér bele az ne válassza a fapadot.
Amúgy a nagy légitársaságoknak már van fapados ársávuk (pl az osztráknak is).
bkat 2008.03.31. 23:52:04
pleasantry 2008.04.01. 00:00:09
en hibam volt.
aze' megrohadhatnak felolem is mondjuk.
baliquez 2008.04.01. 00:00:11
ApukadHUN 2008.04.01. 00:11:54
Két apró infó:
1. A fapados légitársaságok legrettegettebb ellenfele a hitelkártya. Nagyon sokan nem tudják de a hitelkártya amellett, hogy sokat kell fizetni érte, nyújt egy olyan szolgáltatást, ami néha nagyon jól jön. Mégpedig azt, hogy a kifizetett összeget vissza lehet reklamálni. A jó az egészben az, hogy a bank az ügyfele érdekeit képviseli, azaz: ha jelzed, hogy a kifizetett összegért nem kaptál árut/szolgáltatást (persze van vagy száz féle indoklás, amivel ezt megteheted), a bank szépen visszaveszi a pénzedet. Az eladó/szolgáltató pedig bizonyítsa be, hogy márpedig ő szolgáltatott...
2. Ez egy kicsit homály számomra, de olvasgattam az elmúlt években olyan híreket, hogy elég keményen szankcionálják manapság a légitársaságok járat törléseit/késéseit. Azaz elég magas kártérítési igényt lehet benyújtani feléjük. A helyetekben én részletesebben utánanéznék ennek.
Mindenesetre - szerintem - kérdezzetek rá a bankotoknál mik a lehetőségek, és Wizzéknél is kérdezzétek meg, hogy ugyan mit is írnak az EU-s jogszabályok erről a kártérítés dologról. Ha valaki, ők biztos tudni fognak róla...
ApukadHUN 2008.04.01. 00:15:40
mat 2008.04.01. 00:20:53
pleasantry 2008.04.01. 00:24:52
mat 2008.04.01. 00:36:13
cantaloupe 2008.04.01. 00:40:21
-nincs ingyen kaja/pia a gepen
-nem mindig fovarosrol, konnyen megkozelitheto repterrol indul
-lekutyaglok egy maratont, mire a kaputol a borondokig jutok
-nem var a gep szepen kitisztitva, keresztbe rakott biztonsagi ovekkel, hanem ugy, ahogy az repterre erkezo utasgarda hagyta
De az, hogy torolnek, fel napot kesnek, az nem tartozik a kenyelmetlenseg kategoriajaba...marmint ha allandoak ezek a kesesek.
Arrol nem is beszelve, hogy nagyobb keses eseten az utasoknak egy ingyen ital jarna...a legitarsasag nem menne csodbe 6 liter asvanyviztol es kolatol, viszont az utasokat egy kicsit kiengesztelne es ereznek a megertest.
Nekem csomagot fapados meg nem kevert el, Air France egyszer...de meg aznap delutan kihoztak hazhoz, megvolt benne minden hianytalanul.
glad az egyetlen 2008.04.01. 01:01:16
A fapadosjó árának egyik alapja a gépek 100%-os kihasználtsága (azaz jön egy gép aztán megy is tovább tankolás után, és így tovább egyésznap). Ha egy járat kiseik akkor borul az egséz nap é snincs beugró gép mint egy nagy társaságnál.
Nekem se tetszik, de törvényszerű sajna.
Én pl transzfernek nem használnék fapadost, felelőtlenség lenne.
Col.Maybourne 2008.04.01. 07:15:52
1. Ha nincs (eleg) penzed repulni, akkor menj fapadossal. Mercedesre sem futja mindenkinek ugye... De nem is reklamalsz a Suzukidban, hogy miert nincs masszirozo az ulestamlaban...
2. Ha megengedheted magadnak akkor utazz hagyomanyossal. Ok segitenek ha bajba jutsz (persze csak akkor, ha beszelsz nyelveket, ismered a jogaidat, van legalabb egy arany torzsutaskartyad).
Akiket szivatnak a nagyok (LH, BA, AA, SK, stb) azoknak tisztelettel uzenem, hogy tessek ismerni a jogaidat, tessek mosolyogni, tessek a torzsutas kartyat lobogtatni es minden el lesz intezve. Esetleg tessek a fonok hivasaval fenyegetozni...
200-300 ezer merfoldet utazok evente repulovel. Soha nem szivattak meg, soha nem veszett el a csomagom, miert? Mert nem hagyom magam, ennyi.
Walmer 2008.04.01. 09:36:47
Walmer 2008.04.01. 09:55:52
cantaloupe 2008.04.01. 13:05:56
en hasznaltam mar fapadost transzfernek, konkretan Amszterdam-Bp. kozott, minden rendben volt. ;)
De a hatranyokkal igazad van.
Azt viszont nem ertem, miert hiszik itt sokan, hogy az aranykartya valami nagy kunszt. Az utasnak jogai azert minden esetben vannak, megha zoldfulu is, nemcsak ha lerepult mar x ezer km-t.
mat 2008.04.01. 13:56:14
amikor Lufthansáék elhagyták a csomagomat, úgy le voltunk szarva az összes többi utassal együtt mint annak a rendje. Ferihegyen közölték hogy erről ők nem tehetnek, fölvették a jegyzőkönyvet, és adtak két telefonszámot, amit utána két hétig senki nem vett föl. erre írtam egy levelet az angoloknak (angolul), hogy csomag nuku, tájékoztatás nuku. semmi. ezek után fogtam magam, és írtam szépen a németeknek is egy levelet (németül), és annyit sikerült elérnem, hogy utána minden nap fölhívott egy ügyintéző ferihegyről, de kb olyan hangon mintha elhinné magáról hogy telefonon keresztül is meg tud gyilkolni, és minden nap elmondta hogy még nincs hír a csomagomról. a poggyász a visszaindulásom napjáig sem érkezett meg, és Ferihegyen annyit tudtam elérni kb fél óra üvöltözés, és e-mailek mutogatása után, hogy a túlsúlyomnak csak a felét kellett kifizetnem, és fölbasztak nemtom hány ezer mérföldet a Miles and More kártyámra. Hát kösz. Csomag ettől még nem lett. Londonban aztán bementem abba az irodába, ahol a jegyet vettem, aholis kiderült, hogy a csomagom el se hagyta Londont, úgyhogy fogta a nő, telefonált egyet, és másnap meg is kaptam a cuccomat. ennyi volt. a karácsonyi ajándékokat meg kiosztottam márciusban.
M. Péter 2008.04.01. 15:03:26
Nekem eddig meg fapados nem vesztett el borondot, es a arkulonbsegbol neha meg lehet venni a borondot es a tartalmat is.
Walmer 2008.04.01. 15:20:06
Általában point to point nem nagyon vesznek el csomagok. Átszálláskor annál inkább. timbuktuba melyik fapad megy? Kipróbálnám:-)
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.01. 15:34:28
A fapadost nem tudom, de az igazi légitársaságok rendesen megtérítik a kárt. Olyat meg nem teszek a csomagba, amivel negatívba juthatnék.
--
Repüljön a BA-val: Reggeli Londonban, ebéd New Yorkban, csomagok Kalkuttában.
Milkykee 2008.04.01. 16:35:59
Nem az utazás minősége volt a kérdés, hanem arról a tényről, hogy fizetek egy szolgáltatásért és nem kapom meg.
Hidd el, van pénzem normál légitársasággal utazni, de ezidáig én is úgy voltam vele, egy két órás utazásért miért fizessek dupla annyit.
Végül be kell látnom, kénytelen leszek BA-el utazni innentől kezdve.
Ráadásul hiába ismerem a jogaimat, attól a gépet törölték.
Hiába tudok nyelvet ha az ügyintéző sem tud.
Egyébként meg a nagy légitársaságok sem mindig tehetnek arrol, ha valami történik----->Heathrow terminal 5.
A másik pedig, akár először repülsz, akár 500.szorra, a jogaid akkor is a jogaid, amint a hitelkártyádról átvándorol a pénzed a légitársaság számlájára. (barátnőm a példa, tavaly nyár, Amszterdami hétvége után elfelejtették őket feltenni a repülőre, kártérítés, 2 géppel hazajutottak fél nappal később, első osztályon, alvás szállodában, all inclusive stb. lehet így is!)
Otiska 2008.04.01. 22:16:18
Ha az ember repülővel akar utazni - tök mindegy, milyen légitársaság és hova - számítson rá, hogy gyakorlatilag bármi megtörténhet vele.
Pff. Oké.
M. Péter 2008.04.02. 09:47:47
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.02. 10:46:34
A járattörlésért és késésért kártérítés jár:
www.andreiground.com/index.php?lang=HU&p=view.news&id=1196421537.3620
Col.Maybourne 2008.04.02. 12:41:10
Ha elhagytak a csomagodat (ami ugye nem igaz, mert kesobb meglett...) akkor miert nem vettel egy rend ruhat magadnak, meg mindent amire szukseged van? A szamlat meg kuldd el a legitarsasagnak, kifizetik.
Nekem valahova eszak Svedorszagban nem erkezett meg idoben a holmim, mondtam jo, akkor veszek egy bakancsot, mert egy kulszini fejteses banyaba kell mennem. Mondtak jo. 3000SEK volt, rendben ki is fizettek masnap. Cash.
Col.Maybourne 2008.04.02. 12:45:51
A csomag elvesztese a legszuperebb dolog ami tortenhet veled. Azt hazudsz a tartalmaba amit akarsz es a normalis legitarsasagok ki is fizetik azonnal.
A csomag kesese masik tortenet, ilyenkor is jogod van vasarolni magadnak. Ezt is ki szokas fizetni. Lasd fentebb, de pl kb fel eve Belfastban nem erkezett meg idoben a csomagom (csak masnap delre igertek) ezert kenytelen voltam a repteren oltonyt venni. Csak a Hugoek voltak nyitva, baromi draga volt, de kifizette a BMI ket hettel kesobb. Hatarozott fellepes, mosoly, es minden mukodik.
Col.Maybourne 2008.04.02. 12:51:33
Az aranykartya valoban nagy kunszt. En pl Star Alliance Gold (is) vagyok. Ezzel csupancsak a kovetkezo elonyok jarnak (a teljesseg igenye nelkul):
1. Check-in: FIRST CLASS (nem business, FIRST!). Te meg allj sorba szepen.
2. Mindig van helyed ha 24 oraval indulas elott foglasz. Mindig, mert maximum VELED kozlik, hogy tulfoglaltak a gepet.
3. Amig en az excluziv varoban tomom a fejem meg iszogatok, addig TE fizetsz ugyanezekert a folyoson es meg sorba is allsz.
4. Ha lekesem a csatlakozas nekem nem kell sorbaallni, en a lounge-ban intezem az egeszet. Es engem visznek el a kovetkezo geppel es nem TEGED.
5. FAST LANE @ Security nekem, sorbanallas: NEKED.
Ez csak nehany kiragadott pelda.
Ugyhogy ne irigykedj...
moli 2008.04.02. 14:59:15
M. Péter 2008.04.03. 15:00:55
2008.04.03. 15:11:45
Egyébként eddig a fapadosok közül én még csak Blue1 és Norwegian járaton utaztam, és egyik sem késett, (viszonylag) kedvesek voltak a légiutas kísérők és még a csomagom is megérkezett :) Lehet, hogy ez csak északon megy ilyen jól?
Nekem egyszer Finnair kavarta el a csomagomat Helsinki-Vantaa reptéren, de kb 4 órával később már hozta is a futár, így legalább nem nekem kellett vele hazabuszoznom :)
Párizsról meg annyit (valaki írta, hogy már 3X elvesztették a csomagját), hogy a CDG egy nagy rakás sz@r!!! KB 2 hete voltam ott, hihetetlen, hogy mennyire nem utasbarát az a reptér (arról nem is beszélve, hogy még a reptéri dolgozók nagy része sem beszélt angolul, ami azért szerintem megengedhetetlen!!!). Több ismerősöm csomagját is elkeverték már ott, az egyikéből pedig néhány ékszer is eltűnt (szerencsére nem túl nagy érték, inkább "eszmei értéke" volt).
2009.06.26. 21:54:30
Ez a 2009.06.26.-i arcátlan fos baromkodásotoknak szól! Mindenkit le fogok beszéni rólatot tetvek! Menjetek tönkre, mocskos állatok!