Tékozló Homár

Kerékbilincses banditák az Operánál

2008.04.07. 09:24 | szily | 98 komment
Ha van embercsoport, amely a jóérzésű állampolgárokból is belezési-csonkolási vágyakat vált ki instant módon, az a kerekbilincses brigád. No és mit érez az ember, ha ez a banda még szemérmetlen leplezetlenséggel csal is? Pont azt, amit levélírónk, tudod te azt jól!, aki vidéki, ezért egy híres fővárosi épület, az Operaház mellett szopatták meg. A sztori végén duplacsavar lesz, miszerint akár jogosan is büntethették volna, de ők annyira csalni akartak, hogy ezt sem vették észre, és inkább hazug indokkal rakták föl az eszközt. Élvezetes stílus, klasszikus sztori, jó olvasást!


Üdv!
szeretném jelezni mások okulására, hogy tegnap este az opera mellett, (állítólagosan teljesen jogszerűen ) megzsaroltak és kiraboltak.

Történt ugyanis hogy vidéki létünkre operába mentünk. (Gálaflanc, megjelenés estébé.) Autóval. (Természetesen parkolóhely sehol.) A Dalszínház utcánál kiáll vki egy helyről, örölök, hogy nem a forgalom közepén kell eldobni az autót, beállok a helyére. (Láthatólag a burkolat szerint is autómegállásra tervezett, mivel az út felöl burkolatváltással , a ház felőli járdától esővíz elvezető árkocskával van elválasztva, és minő véletlen: pont egy autó széles)

Operázunk. (Valami őrült kitalálta, hogy a művet eredeti nyelven, a zsinorpadláson feliratozva kell előadni, mert ez így trendi. Nos, így lehet az első néhány sorban fennakadt szemmel műélvező közönséget produkálni. (Mindenki a FELiratokat böngészi a színészi játék helyett.)
Opera végem taps, ruhatár, ausgang, autónál döbbenet: kerékbilincs az autón. Papír a szélvédőn: este fél kilenc felé erre jártak és döbbenten látták, hogy szerintük járdán állok négy kerékkel ezért aztán jól helybenhagynak.

Ott áltunk este fél 11-kor. díszgálában. Vörös fejjel. Nem egyedül: mindenkit végigbilincseltek. Most hogyan jutunk haza? (Vidékre nem járnak a bekvárt éjszakai járatai.) Mint a helyiektől megtudtuk, ez ott mindennapos eset, erre utazik valamelyik sunyi, szemét banda, mivel így tuti megvan a napi kvóta, nem kell egész nap az utcát róni.

Mert persze a környéken senki, a papír szerint : vagy a befizetett (éjjel!) csekket elfaxolva (éjjel, utcáról!) vagy személyesen az isten háta mögött, a kerület másik végénél, kpben befizetve a 14400HUF-ot. (Persze, az operába aktatáskányi pénzzel jár a zember!) Tehát ezért vannak itt a "segítőkész" taxisok.

Elmentünk, bankomat, pénzt kivettük, pénzt befizettük, természetesen nem tudnak visszaadni 15k-ból, (szolid ordítozás a vasrácsokkal védett "ügyintéző"vel: nem mi vagyunk az egyetlenek, akiknek vissza kellett adniuk, és egyáltalán, mit képzelünk?) Váltsuk fel a postán (éjjel!) vagy mittuggyák ők, oldjuk meg mi! Mire visszaérünk a kocsihoz, bilincs eltűnt, már senki a környéken. Pedig úúúgy megköszöntük volna a t kollegá(k)nak a kedvességét! Tehát: falhoz állítva, megzsarolva, lerabolva és kínunkban röhögve értünk haza. Kívánjuk a t szemfüles bandának, hogy ez legyen életük legnagyobb sikere!
szívből!

ui: Ma arra jártam, megnézni a helyszínt mégegyszer: tényleg parkolónak kialakított helyet nevezett az ismeretlen elkövető járdának. annyira már nem volt felvilágosult, hogy a helyzetnek megfelelő indoklást írjon a cetlire: miszerint az utca elején a díszburkolat kövei közé beszúrt tábla áll. Nem mondom meg, mi áll rajta. nem akarok ötleteket adni. :)
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.07. 09:36:41

Az nem baj, hogy ha a szabálytalankodókat megbüntetik, akár kerékbilinccsel. (Bár ez a sztori nagyon durva.) Az a felháborító, hogy ugyanakkor a keresztbeálló kopaszmercis mindig bántatlanul megússza.

hófehérke (törölt) 2008.04.07. 09:38:14

A poszt írója nem járhat túl gyakran operába...

hófehérke (törölt) 2008.04.07. 09:41:17

Persze nem szilyre gondoltam, hanem a kerékbilincsesre.

hófehérke (törölt) 2008.04.07. 09:44:43

Ja, és tudja valaki, mi áll a táblán? Nem járok túl gyakran az Opera felé.

Fairy Girl 2008.04.07. 09:47:01

Egyik ismerősöm autóját 4-szer (!!!) bilincsezték meg, majd vontatták el, mire felfogta, hogy NEM, OTT NEM PARKOLHAT. (Győrben volt ez.) Persze ez nem kevés pénzébe került, meg idegeskedésébe, de hát aki hülye...

A fenti sztori meg kissé tényleg izgalmas :/

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.07. 09:58:52

Akkor is lehet kerékbilincset felrakni ha van sofőr a kocsiban és jár a motor? Mert most tarolhatnának, Budapesten sok helyen az összes sávban "parkonlak" a kocsik. A BKV szrájk miatt áll a városban a forgalom.

pizsama 2008.04.07. 10:01:05

Aki operába megy, az előtte tájékozódjon, hogy a környéken hol lehet parkolni, és mondjuk ha kiderül, hogy nem tanácsos az opera közelében, akkor le lehet rakni az autót egy kicsit messzebb is, mondjuk Erzsébet-tér...

=Ford Prefect= 2008.04.07. 10:04:05

Kis utcákba be, üres helyet keres, leparkol. Sétál 100 métert.
Ennyi.

jesszumpepi (törölt) 2008.04.07. 10:05:38

Hej,Szily!
Hogy mentél be a szerkesztőségbe?Robogóval-e?

szily 2008.04.07. 10:08:09

nem mentem be, itthonról nyomom. Most kell majd rásdzoktatnom a kutyát a robogózásra. Ha valaki tud olyan, mellen keresztbe vethető - talán csecsőhordozó-szerű - zsákot, amiben egy tacskót el lehet szerezni, plz írja meg, hol kapni, és azonnal 80 százalékkal mobilabb leszek.

szily 2008.04.07. 10:09:20

csecsemőhordozót akartam írni, csak lemerülőben a klaviatúra.

ddd.dino 2008.04.07. 10:14:54

Mivel a többség már járt úgy, hogy időre ment valahova és nem talált parkolóhelyet, ezért emberileg átérezhető a helyzet. Mindazonáltal a cikk írójának azt javaslom, hogy a jövőben a díszburkolat sávszélessége helyett a kirakott táblák alapján ítélje meg, hogy ott parkolhat-e!
UI.: Operát kultúrhelyen eredeti nyelven adnak. Lefordított operát hallgatni kb. olyan élvezet, mint hangalámondásos filmet nézni a nyolcvanas években, ahol egy hang nyomta monotonban apukát, anyukát, az ikreket, meg a sátán kutyáját.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.07. 10:17:10

jééé a homár hozzászólt. ilyen sem nagyon volt még. jegyezzük is meg 2008.04.07.

elwood 2008.04.07. 10:21:57

Ebből a lényeg nem jön át. Most az parkolóhely volt vagy nem ? Ha esőben úgy nézett ki, de nem az volt az szívás, de ez van.

Az Operaház ajtaját meg le kell tépni. Nem telik nekik szinkronra a Zóna stúdiónál ? (Bár gondolom az előadott sztorik száz éve ugyanazok.)

jesszumpepi (törölt) 2008.04.07. 10:52:57

Szily máskor is hozzászólt már.

Loarea 2008.04.07. 11:03:53

opraház környékén inkább parkolóházba állok meg, sokba kerül, de olcsóbb mint a kerékbilincs (akkor is oda, ha késében vagyok, késtem le emiatt színdarab elejét, indultam volna el időben)

muty 2008.04.07. 11:15:37

A Nagymezőben lakom. Nem szeretem a kerékbilincses embereket, de...

Elviselhetetlen a szinházi szezon. Pontosan nem tudom, de legalább 5 szinház van egy háztömbön belül. Nos a sok-sok ember, aki szinházba szándékozik szórakozni, igyekszik a darab kezdete előtt negyed órával megérkezni. Ez általában fél hét körül van. Nos én, aki itt lakik ekkor érkezem haza munkából, és szeretném az autót leparkolni. Nem megy... (Volt más olyan nap, amikor másfél órát keringtem) Hogy mi a megoldá? Rém egyszerü. Aki szinházba/operába megy az legyen olyan kedves az Ó/Zichy utcában lévő parkolóházat igénybe venni, ami kong az ürességtől. Valóban belekerül mondjuk 1500,- huf ba. Cserébe nem kell idegeskedni, meg keringeni, meg kerékbilincstől félni, és én is le tudok parkolni. Pesze a művel szinházba járó ember, nem fog bemenni, hiszen hat után ingyen parkolhat, akkor miért fizessen.

Attila77 2008.04.07. 11:18:32

Hi,
Én pont ezért tartok egy akkus flexet magamnál minden esetben. Eddig már kétszer vágtam le a kocsiról kerékbilincset, természetesen ugyanazon a helyen :). Egy ideje már nem tesznek rá. Na ezért nem érdemes jogszerűtlenül megbüntetni...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.07. 11:21:33

Láthatóan sáros, koszos, munkábajárós L200-al Mitsubishire nem tesznek kerékbilincset, mert az a felező és a 2,5 literes dízel motor segítségével képes abszolválni a kerékbilincs okozta nehézségeket:)

fingerbangs 2008.04.07. 11:22:34

egyebkent abban mi a jo hogy egy parkolasra alkalmas helyen tilos parkolni?
ez kornyezetvedelem? vagy mi?

vidéki suttyó 2008.04.07. 11:23:22

Az "opera" ebben az esetben nem müfajt jelöl, hanem épületet, ezért kéretik nagybetüvel írni. Lásd: Opera, Operaház.

XoniX 2008.04.07. 11:40:31

Elobb-utobb mindig lyon egy nagytudasu okostolyas, aki hejesirasbol mindenkit kioktat, de a temahoz keptelen hozzaszolni...

Sokorai_Atala 2008.04.07. 11:43:14

Kedves muty, mindenben igazad van, de abban nem, hogy az említett parkolóház kong az ürességtől. Múlt héten voltam a S.Ö.R. előadáson a Révay utcában (Operától kb. 300 m), mivel tudtam, hogy 19.05 perckor megjelennek bilincsesék és a 25 m-ként kirakott megállni tilos tábláknál állókat mind-mind megbilincselik (esténként kb. 30-40 autót minimum) mentem egy kört a kis utcákban, ahol szintén nem volt sehol hely, és bementem az említet parkolóházba, ahol a 7. emeleten volt végre egy hely. Ugyanis, amelyik lenti helyeken nem álltak autók, azok bérelt, rendszámmal azonosított parkolók voltak, ahova kértek, ne álljunk be - teljesen jogosan. És ha valaki vidéki, bár a táblákat kellene ismernie, a parkolóházat nem föltétlenül. Amúgy 850 Ft-ot fizettem a parkolásért, nem volt olcsó, de a bilincs drágább lett volna:)

spmddr 2008.04.07. 11:44:51

Mennyire hangos az akkus flex? Pl. ha az Opera mögött este 11 körül bedurrantod az akkus flexet, nem köveznek meg az ott lakók?

Tudsz ajánlani márkát :)?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.07. 11:46:27

A szomszédom leszedte a kerékbilincset, le kellett engedni a gumit hozzá, kicsit gurigázni aztán a kocsival vagy ilyesmi.
El is hozta magával. Láttam a csomagtartójában.:)

Sokorai_Atala 2008.04.07. 11:54:26

Mondjuk, az valóban érthetetlen, hogy miért van minden 2. ház előtt tiltó tábla ezen a környéken, érdemes lenne összeszámolni. És valóban nagyon sok remek hely van az Operaház körül, ahova szintén nem lehet parkolni valamiért (a táblák miatt tudom:)): ha ezt egy környékbeli lakos esetleg el tudja magyarázni, megköszönném.

Flora2 2008.04.07. 11:55:49

Tényvalóság a gerilla-csapat, pont ugyanez az eset történt az én vidéki rokonaimmal is nemrég. Aki Pest megyéből jön be este színházazni, az honnan tudja, hol van a közelben parkolóház? Csak azt látja, hogy hely sehol, és mindjárt kezdődik az előadás. És honnan tudja, hogy létezik kifejezetten egy olyan gerilla-bilincselő csoport a VI. kerületben, akik kifejezetten a színházak körül parkolókra hajtanak? És honnan tudja, hogy este fél 11-kor hol lehet csekket befizetni a Belvárosban?

portások kedvence 2008.04.07. 11:58:22

Nekem is raktak fel egyszer a dohány street-en, ráasásul ott is értem őket, de zöldfülű voltam, és nem tudtam, hogy akkor kötelező leszedni nekik. Két kopasz köcsög, elégedetten otthagytak a szarban.
Mivel akkortájt épp pénzem sem nagyon volt, meglehetősen kellemetlen szituáció alakult ki.
Viszont egy építkezésről kértem kölcsön flexet, egy közeli boltos meg aszonta, ad áramot. Aztán flex mégse lett, mert elment ebédelni a koma, s mire visszajött, lebeszélte a főnöke. Tovább sétáltam, találtam még egy építkezést: flexet nem adnak, de pajszert igen. Na, az is több a semminél.
Kezdődött tehát a móka. Gyerekek, micsoda társadalmi összefogás alakult ki! Pl. lassított egy furgon, letekerte az ablakot, s aszongya: vedd le a kereket, úgy könnyebb! Nosza, megemeltem, mikor is rájöttem, hogy nincs is kerékkulcsom. Szereztem kettőt is, de mind más méret. Végül csak sikerült, sértetlen maradt a kocsi is meg az a szar is.
Csomagtartóba be, és másnap bementem az ügyfélszolgálatra, kérdezik, "kerékbilincs ügyben?", mondom, igen, és az a helyzet, hogy van nálam egy. Ej-ej, na mindegy, fizessem be a csekket, oszt jóvan.
Utálatos banda.

Tajparaszt 2008.04.07. 12:04:17

Engem csak feljelentettek...

Amúgy VII. ker. hétvégén rendezvény volt, péntektől parkolni az 56-osok terén tilos.
A mellék utcákban lomtalanitás, minden 3-ik parkolóhely televágva lomokkal. 5 óra és a közterületisek serényen bilincselnek. Ezek rohadt szemétládák, zéró tolerancia az lett volna, ha az anyjuk kiskorukban falhoz b@ssza őket. Csak szegény Lightweares csókát sajnáltam, aki még 5-kor sem tudott haza menni a cége elől, mert rátették a bilincset, pedig csak szerencsétlen leadta az aznapi árut. Persze, lehet azt mondani, hogy minek parkolt oda, de ez azért szerintem pöcs dolog volt, akkor razziázni amikor szét vannak szopatva az emberek.

A mozgássérült parkolót elfoglalót nem sajnáltam, és azt a barmot se aki mögé állt a szintén mozgássérült helyre. Pedig ez utóbbi láthatta volna, hogy a "kollegáján" ott a bilincs:)

xi00 2008.04.07. 12:08:06

nohát, ha eccer le tudod szedni, minek fizeted be?

vagy utánadmennek és basztatnak, akármeddig? mint manapság tóth b gábor, akinek ezúton kívánok fájdalmas elmúlást...

muty 2008.04.07. 12:10:55

Attila:
Én nem tapasztaltam, hogy ilyen sok tiltó tábla lenne. Vannak olyaok amelyek időkorláttal vannak ellátva.(Ó utca real melett délután, Mozsár u. operett melett szintén ebben az időben) az Ó utcában van egy rendőrségi épület, az előtt is van egy várakozni tilos tábla. Ha valaki megál kijön a közegúr, és felhívja erre a figyelmet.A Nagymezőben végig meg lehet álni (Zichy sarok ivétel, mert trolimegálló van).
Amit nem értek, az az, hogy akik másodikként megálnak a Nagymezőben, azoknak mi a tervük. Vagy akik az Eklektika terasza melett megálnak.
Arra, hogy mennyien voltak a garázsban, nem negyon tudok mit mondani. Az mindenesetre elgondolkodtató, miszerint ha én megyek be, akkor van hely. (szerintem töbször voltam nálad, bár ezt nem tudhatom).
Amikor a rendőrség lemosta a kocsimat, utánna pár napig egész jól lehetet parkoni :-D , de már elmúlt a varász.

Ha valaki vidéki, és nem ismeria várost, annak a KRESZ szabályai szerint is el kell haladnia a parkolóház melett.
Ha a Parkolóház helyében lennék, biztosan bizniszt csinálnék a szinházakkal, hogy valahogy mondják már meg nekik, hogy ott van a bazinagy hely ahol lehet parkolni.
(ha jól tudom még megvan a Zichiben az a külső parkoló is, ami egy lebontott ház helyén van, de ez annyira meg nem biztos, pedig naponta megyek el ott)

execute 2008.04.07. 12:11:44

A HOMÁR NEM OLVASSA A TOTALCAR-T?

totalcar.hu/magazin/velemeny/parkolas07/

egy éves cikk.
Van fénykép is az átbaszós útburkolatról!!!!

énvagyok 2008.04.07. 12:12:50

1.) tóth b gábor rulez! :) engem is szeret...

2.) ha leszeded sk a bilincset, akkor is vissza kell adni nekik, mert az az övéké, különben feljelentenek.

3.) minek mész operába?? :)

muty 2008.04.07. 12:14:42

Viszont a jóka tér sarkán, a Kolibrivel szemben vigyázni kell. Ugyanis a mozgássérült parkolókat KB havonta cserélgetik. Hol az egyik végén van, hol pedig a másik végén. NA EZ MÁR A POFÁTLANSÁG!!.

Nem mellesleg, a jelenlegi polgármester (Piros) azzal kampányolt, hogy nem lesz kerékbilincs a VI.kerületben. Egy darabig nem is volt. Aztán lett.

ger80 2008.04.07. 12:15:45

Azért egy elég fontos tény kimaradt az eddigi hozzászólásokból: teljesen mindegy, milyen átbaszós a parkolóhely, az opera körüli utcáknál (pl Andrássy - Hajós sarkon) egyértelmű behajtani tilos tábla van (kiv. engedéllyel és taxi). Innentől nem értem, milyen parkolóhelyekről folyik a vita. Mindössze a Révay felől lehet szabályosan megközelíteni, de ott pedig egyértelműen ki van táblázva a megállni tilos. Más irányból be se lehetne hajtani!

T.leo 2008.04.07. 12:21:30

rázzuk a rongyot, mi operába járunk.
igaz olaszul nem tudunk,de az mellékes.
kocsival megyünk,mert fussa:)).
hőbörgünk,mert a paraszt nem ismeri a táblákat.
na,ennyit erről,rólad.

Secnir 2008.04.07. 12:25:09

hogy dögölne meg a sok kerékbilicselős is (a cpkft-vel agyütt). minek bántják azt a sok orvost? operába ugyebár operálni jár az ember...

Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.04.07. 12:26:51

Ha Butapesten lennék kénytelen élni, mindig lenne a csomagtartóban egy aksis flex.
Meg egy sokkoló a BKV-ellenőrök ellen.
Meg egy gázmaszk, ha véletlenül belefutok egy kis zavargásba.
Meg egy görkori szrájk esetére.
Meg...

szopaul 2008.04.07. 12:27:17

A feleségemmel is történt ugyanott egy hasonló eset. Na most én a fentiek mellett azt is nehezményezem, hogy az én pénzemből finanszírozott terézvárosi közterületfenntartó ítéli meg, hogy rossz helyen parkolsz-e vagy sem. Ha az előbbi szerint dönt, akkor felhívja a Centrum Kft bilincselő alosztályát és kihívja, hogy bilincselje le az autódat. Te egy percig sem állsz kapcsolatban az önkormányzattal. Így az én adómból fizetett közterületis egy telefonhívással játssza át a pénzemet egy nyereségérdekelt magáncégnek. Azt ugye meg tudjuk, hogy ezek után mennyi pénzt tol vissza a centrum az önkormányzatnak. Kb 20%, ha jól tudom. Ezt azt hiszem úgy hívják, hogy hűtlen kezelés. A hab a tortán, hogy mikor elmentünk befizetni a pénzt a centrum főhadiszállására és megkérdeztem az ott a pénzt beszedő embereket, hogy ki ennek a centrumnak nevezett szarhalomnak a tulajdonosa, azt a választ kaptam, hogy addig jó míg nem tudom. Ez aztán Európa. Konkrétan úgy éreztem, hogy most fenyegetett meg a maffia, mert sokat kérdezősködtem. Gyalázat.

Sokorai_Atala 2008.04.07. 12:32:12

Muty, lehet Te nem színházi időpontban akartál parkolni, vagy elkerülték a figyelmedet a bérelt táblák. Kb. 1 hónapja éjjel szintén ott álltunk már és akkor tényleg a bérelt parkolókon kívül is akadt üres hely. Egyébként valóban a Rávay felöl lehet arra behajtani, de utána az összes utcát bejártuk a környéken és a rendőrség elé kitett táblán kívül akadt azért elég sok értelmezhetetlen tábla. Jó lassan haladtunk, mert minden előttünk lévő parkolóhelyere lesett:) Ha a Révayból balra-balra fordulsz (nem tudom a nevét az utcának), ott van 2 olyan tábla, ami nem rendőrség és semmit nem láttam, ami miatt kellen. És hasonlóak a környező utcák is, kétszer jártuk körbe, miellőt beálltunk a parkolóházba.

Sokorai_Atala 2008.04.07. 12:33:24

miellőt = mielőtt :) bocsánat

ddd.dino 2008.04.07. 12:34:06

Attila77,
Engem is érdekelne egy ilyen akkus flex. Hol lehet kapni, mennyibe kerül, stb. Bár kerékbilincset még nem kaptam, de az ördög nem alszik!
Előre is köszönöm!

-putyin- 2008.04.07. 12:34:43

ezért kell a demszkit is elzavarni a francba végre.

-putyin- 2008.04.07. 12:36:08

lesz majd nagy közfelháborodás, ha tarkónlövik az egyik ilyen bilincses gyereket, miközben rakja a bilincset valami olyan autóra. ja, hogy azokat nem meri megbilincselni? annyira nem bátor?

MosoMasa 2008.04.07. 12:38:01

"RaCs 2008.04.07. 11:40:31
Elobb-utobb mindig lyon egy nagytudasu okostolyas, aki hejesirasbol mindenkit kioktat, de a temahoz keptelen hozzaszolni..."
...és előbb-utóbb mindig akad egy nagytudású, aki ezt nehezményezi, kicsiny tumor agyával - többnyire összesen 1 (egy) hozzászólással, ami természetesen nem a témához kapcsolódik!

muty 2008.04.07. 12:43:21

... és egyébként meg szerintem sokkal menőbb taxival megérkezni az Operába...
:-D

Lacaca 2008.04.07. 12:48:06

Biztos én vagyok a hülye de nem értem. Megáll a levélíró egy tiltott helyen, majd ennek megfelelően kerékbilincset kap. MIvel Posta nincs nyitva, elmegy az ügyfélszolgálatra, ahol kifizeti a büntit. Azon joggal van felháborodva, hogy nem tudnak visszadni, de ez kevés egy cikkhez. Az ügyfélszolgálat jelenti a leszedőembereknek, hogy milyen rendszámú autó szabadítható fel. Mert nem az szedi le, aki feltette. Mivel mind Operában voltak, kb egyszerre rendezték, kb egyszerre szabadulnak. Mire visszaért az autóhoz, már mehet is, és megtanulta egy tábla jelentését, legalább után amár nem váratták meg.
Mit értettem félre?

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.04.07. 13:10:58

265/40-es gumira már nem tudnak bilincset tenni...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.04.07. 13:16:06

csak mondom, ha valaki nem tudná.

a büntetés 1000 HUF.

a bilincs felrakásának munkadíja: 7500 HUF
a bilincs leszerelésének munkadíja: 7500 HUF

ha már rajta van, nekik kell leszedni, és nekünk fizetni, fel is, le is. Ha menet közben vannak a szereléssel, akkor van remény megúszni a leszedési díjat.

execute 2008.04.07. 13:28:14

Lacaca 2008.04.07. 12:48:06

A szitu nem annyira egyértelmű. Nem véletlenül szívják meg sokan. Amúgy a totalcar-os cikkben azt írják, hogy nem volt ott tábla. (igaz, egy éves cikk) Csakhogy a járdán parkolni (ha nincs külön megengedve), tilos. És itt jön az érdekesség, ugyanis a díszburkolat teljesen félrevezető. Lásd a képet a cikkben.

totalcar.hu/magazin/velemeny/parkolas07/

storyline :) 2008.04.07. 13:31:22

215/55 R18-ra rámegy a bilincs?

Kummert Krisztián · facebook.com/bikaspark 2008.04.07. 13:31:38

Sztem ne nagyon nyomuljatok az akkus flex projektre mert felírják a rendszámot is (mert hogy bármilyen hihetetlen tudnak írni..) és még a kerékbilincs megrongálásának a büntetését is rátok vágják, szóval SUCK!

Velem történt egy személyes eset - bár nem teljesen kapcsolódik ide azért megosztom -

Anno volt az Astórián a szétvert tüntetés...aznap én egy közeli szórakozó helyen léptem fel, és én láma a meki elé parkoltam le (pedig a tiltó tábla is ki volt téve...de gondoltam éjjel csak nem veszik komolyan! De komolyan vették, mert a másnapi tüntetés miatt rakták ki :)

Nos engem ugyan nem bilincseltek le...vagyis a kocsit, de legalább elszállították...

50kg-os diszkós cuccal álltam megfürödve az Astórián mint a kis gyerek akinek gyerekkorába a megépített hóemberét az apja ketté hugyozta.

Egyből hívtam a jardot, akik szerencsémre megnyugtattak hogy nem büntettek meg, sőt csak 2 utcával arréb rakták le a kocsit...

Mondjuk ez volt az egyedüli pozitív rendőrös élményem eddig...

Remélem nem gáz hogy elmeséltem! De már úgy éreztem hogy vkinek el kell mesélnem különben frusztráltá válok :)

Mindenkinek további szép napot!

Lacaca 2008.04.07. 13:36:18

Érdekes módon többen emlíítették a TC cikkét, mégsem tudja senki, hogy ott mi a helyzet. OK
Akkor még valaki azt magyarázza el, hogy mi alapozza meg a zsarolás tényét?

Lacaca 2008.04.07. 13:36:27

Érdekes módon többen említették a TC cikkét, mégsem tudja senki, hogy ott mi a helyzet. OK
Akkor még valaki azt magyarázza el, hogy mi alapozza meg a zsarolás tényét?

tiborkaba 2008.04.07. 13:36:30

Akkus flex 80e-től kezdődik akcijósan.
Kilowattos inverter + normál flex olcsóbb.

Persze mivel felírják a rendszámot, így is úgy is szopi.

Nem kell tiltott helyen parkolni.

Sokkal érdekesebb kérdés a kamu centrumos bírságok kivédése...

jesszumpepi (törölt) 2008.04.07. 13:43:10

Már megint dicsekszik valaki,hogy mennyi pénze van,meg milyen helyre jár.Az Opera első soraiba igen húzósak a jegyárak.De,aki odamegy legyen már annyira tájékozott,hogy előre elolvassa a mű tartalmát,és örüljön neki,hogy ha akarja,elolvashatja a fordítást.
Rázzuk a rongyot?
Hiányolom,hogy milyen márkájú cipőben volt,és az mennyibe került.

execute 2008.04.07. 13:59:49

szily írja: "...annyira csalni akartak, hogy (..) hazug indokkal rakták föl az eszközt."


na erre van a TC cikke, amiből megtudhatjuk, hogy az elvileg lehet járda. Márpedig a közteresek indoka ez volt. Vagyis nem történt "csalás". Táblával vagy anélkül is megkúrálják ott az embert. És mindezt valami hülye díszburkolattervezőnek köszönhetően.

coolem 2008.04.07. 14:24:40

Hú, micsoda indulatok egy kerékbilincs kapcsán aki Operába jár olasztudás nélkül (ha Wagner volt akkor bocs, mert német és így tovább, ha Carmen stb..)
Téma 1.)Kerékbilincs
Megértem szegény beírót, pár hete életemben először lebilincselték az autómant az Október 23 úton a Skála közelében. A szitu az volt, hogy MINDENKI a járdán parkol ott (máshol nem is lehet) és a Baranyai u. saroknál van még pont egy hely ami egy ostorlámpa előtt van és a tábla, hogy a járdán parkolni lehet az ostorlámpára van szerelve, ergo az ostorlámpa előtt NEM lehet a járdán parkolni. Pont egy kocsi fér el, senkit nem akadályoz stb...
A kerékbilincs az őrök saját elmondása szerint azért került rá mert ott van a sarkon egyetlen térfigyelő kamera. A kamerát figyelő azonnal szól a kerékbilincselőknek, hogy fussatok gyorsan. Kerékbilincs felkerül, mert onnan tudják követni az eseményeket. Azt mesélték, hogy annyira sokan leszedik önmaguk a bilincset, hogy az van kiadva nekik, hogy ott bilincseljenek ahol térfigyelő van. A térfigyelős pedig leadja a drótot és el is mondták, hogy ez tuti bevétel. Na erről ennyit.

Téma 2.) Attila és a pesti Broadway téma
A véleményem röviden az, hogy Illés úrnak (környezetvédő FIDESZ)tessék reklamálni, mert miatta (és állítólag a Nagymezőben lakók miatt) hiúsult meg a mélygarázs terv, mert féltették a fákat. Nos ezért leállt a megkezdett beruházás, a fák maradt, a Nagymezőben legalább egy évig állt a káosz, felbontott elbarrikádozott gusztustalan környék lett, nem engedték be az autókat a Nagymezőbe sokáig. Ergo nagyobb dugó lett, még több rossz levegő annak aki ott lakik, és továbbra is áldatlan állapotok a környéken. A fákat pedig lehetett volna újratelepíteni (lásd Clark Adam tér)és talán mindenki happy lett vóna. De nem is itt élnénk, ha ez nem így lett volna.

További szép parkolást mindenkinek a térfigyelőkamerák alatt! ÜDV

Ritter01 2008.04.07. 14:28:02

Olvastam a cikket, és csak a saját sztorijaim jutnak eszembe! Nekem eddig 3x volt kerékbilincs a kocsimon! Egyszerűen gusztustalannak találom a kerékbilincselést! Kiszolgáltatnak másoknak. Órákig korlátoznak, és nem tudok haladni máshova! A kerékbilincs nem szűnteti meg a szabálytalanságot, mert ha pár napig nem tudom kifizetni, akkor végig szabálytalanul ott ragad az autó! És 2 felháborító dolog van benne Isten igazán:
1.) Ha olyan helyen áll az autó, akkor fel is törhetik, mert a rabló úgyis tudja, hogy a gazdája elment ügyintézni! Éjszaka meg tudja, hogy a kocsigazdája nem alszik a kocsiben! (engem a 8 kerben bilincseltek meg, és ott kellett hagynom a kocsim éjszakára) És senki nem fizeti meg az ebből eredő károkat, ha netán történik valami a kocsival!

2.) Tudtommal az alkotmány, és a büntető törvénykönyv is szabályozza az emberi szabadság korlátozását! Ergo, milyen jogon korlátoz engem bárki is a személyi szabadságomban!? (Tudom, most mindenki arra gondol, hogy a kocsi korlátozásával az én személyi szabadságom nem korlátozodik, pedig igen) Példa: Ha verőlegények állnak a házem előtt, arra várnak, hogy kimenjek a házból, úgyan úgy elkövetik a személyi szabadság sérelmére elkövetett bűntettet, mert korlátoznak a házamból való kijutásomból, és a házamtól való eltávolódásban. Ergo, amikor a kocsimat lebilincselik, akkor úgyanúgy korlátozzák a személyi szabadsághoz való jogomat! Korlátozzák a birtokomat képező eszközt! Milyen jogon? Ha közlekedési szabálytalanságot követek el, a rendőrség is hagy 8-15 nap fizetési haladékot, eszköz korlátozás nélkül! Egy f...szopó társaság, honnan veszi a bátorságot, hogy engem zsaroljon: "Ha nem fizetsz, nem mehetsz!!!"

Szóval a kerékbilincs egy aljas kivitelezés (mert nem megoldás), ami szerintem maximálisan törvénytelen!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.07. 14:29:02

"Dövan 2008.04.07. 13:31:22
215/55 R18-ra rámegy a bilincs?"

És a 430/110 R36-ra? ... Na mindegy, mert beszállni úgysem tudok, nem érem föl a kilincset. Középvezető vagyok egy majdnem világcégnél. Illetve majdnem középvezető vagyok egy világcégnél.

ámbátor 2008.04.07. 14:37:56

Engem az zaklat ebben, hogy miért a Centrum kaszál? Nem hogy ők a parkolóhelyeket kapták meg hűbérbirtokba? Aki behajtott a tilosba és ott parkol, ahhoz semmi közük. Azt szekálhatja a rendőr, meg a közterület felügyelet, node a Centrum mifaszalapon bilincsel???

archibald 2008.04.07. 14:39:56

Én magával a koncepcióval nem értek egyet. Miért bilincselnek meg? Mert ott nem lehet állni: elveszed a helyet a mozgákorlátozottól, nem tudnak a gyalogosok elmenni. Idáig ok, ezért bünti jár. De ezt úgy büntetik, hogy ezt a nemkívánatos állapotot a bilincs felhelyezésévél jóval meghoszabbítják. Szerintem ebben nincsen logika.

Lacaca 2008.04.07. 14:42:54

Ritter01!

Ha bezár az autódba, akkor korlátoz. Itt az autót rögzítette, mert különben úgyis az derül ki, hogy nem a tulaj vezette...
Ezzel együtt 2x bilicselték meg az autómat, nagyon szar volt, az érthetetlen volt, hogy a mögötte álló 8-as ódit nem, de ez egy ilyen ország. És én is bújtam ki felelősség alól, mert nem én vezettem... Csak amikor már 50%-a az ügyeknek így záródik, akkor más megoldást szokás nézni. Alig várom, hogy a rokikártyások ellen is klitaláljanak valamit. Az még mindig a joker mindenre. Tisztelet annak, akinek indokolt a használata.

Secnir 2008.04.07. 14:43:59

atpijmako:
haverom majdnem középvezető egy majdnem világcégnél
(a traktoron középen ül a TSZ-ben)

muty 2008.04.07. 14:48:42

Coolem:
A probléma ppnt azzal van, hogy a pesti Broadway-t látogató emberek, akik évnte háromszor mennek szinházba, pont Ők nem parkolnak a parkolóházba. Ténleg ott kong üresen. Akik pedig ott laknak, nem tudnak megálni, mert a szinházban járó emberke nagyestélyiben és smokingban inkább lekési az előadás elejét, és aznyázik ahelyett, hogy beállna egy ezresért. a beruházás pedig nem csak a fák miatt állt le. Kicsit utánna kellene nézni...

toxikus 2008.04.07. 14:51:55

höhö. tegnap pont arra sörzöttünk noáréban oszt jót röhögtem a járdára, keresztben felálló kocsin a kerékbilincsen:D szívem szerint jó enyves parkolj a kurvaanyádba matricával járnám a várost oszt az ilyeneknek a kerékbilincs mellé a szélvédőt is összeragasztanám:D

hathuszas 2008.04.07. 15:11:21

mekkora az a kerékméret amire már nem lehet bilincset tenni vala?

DaveSlim 2008.04.07. 15:21:35

Szerintem igenis baj és teljes mértékben baromságnak, logikátlannak tartom a kerékbilincset.
Azt ugye azért kapod, mert rossz helyen állsz, esetleg zavarod a forgalmat, stb.
Kérdem én, miért nem lehet egy 14400 Ft-os csekket ott hagyni? Hiszen ha bilincs van rajtad, a ROSSZ helyről NEM TUDSZ arrébb állni... ergo a szabálytalanság, esetleges veszélyforrás továbbra is fennáll.
Mi ez, ha nem baromság és logikátlanság?? :S

hathuszas 2008.04.07. 15:22:37

Persze az jó,hogy a környék és a lakások értékét növelik a kulturális intézmények. A Centrum egyik főnöke, volt önkormányzati sz@rházi a hatodik kerületből.Egy 750 il legutolsó szériás 26 millás BMW-ben pöffeszkedik.Szolgálati... Miből?

coolem 2008.04.07. 15:30:04

muty

Szerintem, ha a Nagybezőben a mélygarázs megépült volna (és nem 1 év alatt akart volna meggazdagodni 500 HUF/ órás díjakon) akkor előbb-utóbb az emberek használták volna. Nem beszélve a Liszt F téri éttermek vendégeiről, a Zeneakadémia stb...

Bár a Liszt F térnél is az Andrássy úton állnak a buszmegállóban és a fodrász és zenebolt előtt este 10 után a kopaszok lesötétített autói (ált. audi, bmw, jeep és hasonló kiskaliberű verdák). Azokat még senki sem merte sem lebilincselni, sem bűntetni.

Hát ennyit a pesti Broadway és környékéről. Szép környék nagyon sok paraszt emberrel. Aki meg ott lakik, háát vagy költözzön el, vagy adja ki és menjem máshova lakni. Ismerve a várost és vezetését ott (sem) lesz rend egy darabig.

muty 2008.04.07. 15:37:29

... 70nm lakás a Nagymező utcában, a sétáló rész elején eladó, vagy akkus flexre cserélhető...
:-D

hathuszas 2008.04.07. 15:38:41

ezek mindenkit zsíroznak...
A
mélygarázs pedig ocsmányság volt,ezért nem lesz vala kivitelezve... Sajnos kicsi a kerület,ezért mindent támogatnak ahol megkenik őket.Valaki most is előzetesben ül ezért...

jesszumpepi (törölt) 2008.04.07. 16:31:31

Zanzibári akciós utamat akkus flexre cserélem.Opera jeligére.

Sir Zet 2008.04.07. 16:37:10

"Dj.Gonzales 2008.04.07. 13:31:38
Sztem ne nagyon nyomuljatok az akkus flex projektre mert felírják a rendszámot is (mert hogy bármilyen hihetetlen tudnak írni..) és még a kerékbilincs megrongálásának a büntetését is rátok vágják, szóval SUCK!"

Hogyan bizonyítják be, hogy én szedtem le az autómról? Azt mondom, "bocsi, nem láttam az autón kerékbilincsnek látszó tárgyat, se az erre figyelmeztető matricát, valakinek biztos megtetszett, és ellopta, szorri vagyok". Ilyenkor mi lenne a helyzet? A kérdésem halál komoly!

Lacaca 2008.04.07. 16:55:35

"bocsi, nem láttam az autón kerékbilincsnek látszó tárgyat, se az erre figyelmeztető matricát, valakinek biztos megtetszett, és ellopta, szorri vagyok"

Még jó, hogy be van kamerázva az említett rész.

Sir Zet 2008.04.07. 17:04:25

"Lacaca 2008.04.07. 16:55:35

Még jó, hogy be van kamerázva az említett rész. "

Akkor gy.k. az előző kérdésemet kiegészítem azzal a feltételezett körülménnyel, hogy nincs bekamerázva az adott rész. Így jó?

mókus 2008.04.07. 21:17:25

muty, én is arrafelé lakom, lol

szily: a kutyát, mert nekem is volt, ráadásul olyan, mint a ti kiflitek szinte egy az egybe olyan volt, én a húgom pulóveréből készült benetton táskába tettem, amit a nyakamba akasztottam az erős, nagy kerek fogójánál, kifért rajta a kis feje, szerintem bejött neki.

szaGértő 2008.04.07. 21:39:04

Valahol (talán az Indexen?) olvastam, hogy valaki megnyert egy kerékbilincses pert. Ugyanis szolgáltatási díjként számlázzák az összeget, ergo, ha leveszed magadnak, akkor nem kell szolgáltatási díjat fizetni.
Csak a bilincset kell visszaadni, hogy lopásért nem kergessenek.

LyukasBogrács 2008.04.07. 23:06:25

Kemény hely ez a Pest, mi? Nem ám, hogy csak úgy feljövünk ide kultúrkodni, estélyiben fesziteni... Há hogy van az, hogy kocsival vagyok, meg egy hisztis társasággal, késésben, szmokingban, fukszban, borotválkozva, és még gyalogoljak is? Ezért vettem ilyen drága autót? Há nem?

hathuszas 2008.04.07. 23:20:35

a franciák 70%-a földművelő... nem is fürdenek...

Perillustris 2008.04.08. 10:52:58

"Mivel a többség már járt úgy, hogy időre ment valahova és nem talált parkolóhelyet, ezért emberileg átérezhető a helyzet."
Igen, s mivel mindenki szállított már árut, emberileg átérezhető, ha valaki a forgalmi sávban rakodik.
Igen, s mivel mindenki sietett már a fuldokló gyerekéhez, emberileg átérezhető, ha valaki átrobog a piroson.
Igen, s mivel mindenki volt már a bepisilés határán, emberileg átérezhető, ha valaki a kapualjba vizel.

Fel kellene már nőni.

Sapasang 2008.04.08. 11:33:22

(Szily: javaslatom, bébihordó kendő, vagy egyes nagyobb állatosboltokban kapható olyan hordozó amit a válladra tudsz venni mint egy táskát) :)

spmddr 2008.04.08. 12:14:45

Azt tudom, hogy törvényileg szabályozva van, hogy elvileg mikor nem kaphatsz kerékbilincset, hogyha szabálytalanul parkolsz. Mindenkinek csak saját felelősségre ajánlom.
Nem rögzíthető:
a) a tűzcsapnál vagy tűzcsapszekrénynél álló jármű;
b) a tűzoltási felvonulási úton álló jármű;
c) a közúti forgalom biztonságát vagy a közbiztonságot veszélyeztető jármű;
d) a megkülönböztető fény- és hangjelző készülékkel jogszerűen felszerelt jármű;
g) a figyelmeztető jelzést jogszerűen alkalmazó jármű;
Itt a link amit találtam:
www.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/541da3e8231e80d4c12569f4002a6f28/f7c77029b254c48dc12569df0033843e?OpenDocument
Jó régi a rendelet, 13 éves, lehet van újabb.

spmddr 2008.04.08. 12:18:08

Szóval érdemes vészvillogóval, háromszöggel probálkozni, ha minden kötél szakad.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.08. 12:19:25

spmddr!

Jó lenne, ha hozzátették volna:
h) a szabályosan parkoló jármű;

spmddr 2008.04.08. 12:31:19

@atpijkamo: Hehhe, hát igen :)

Nagybritanniának is megvan a maga hőse, a csóka flex-szel járja az utakat és menti meg a csapdába esetteket:
news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/3112670.stm

Mellesleg a flexes témával kapcsolatban bármilyen részlet érdekel.

Másik kérdés: tud e valaki olyan lakat szakboltot, ahol TRI-RHOMB SECURITY típusú lakatot lehet vásárolni.
Köszi minden infót.

hathuszas 2008.04.08. 13:36:07

én a tri-rhomb security lakatos nagykerben érdeklődnék. a régi citroeneken pl.: pallas volt egy lemez hátul a kerekeknél.ezt kéne fejleszteni.előre is, levehető formában.

Waxolo 2008.04.08. 13:50:52

off. Márc. 14-én a Blaha Lujza téren éjszaka 24.00 óra után a Corvin parkolóban 4-5 sárga "autómentő" segített átparkolni gyanútlan sofőrtársainknak. Ők teljesen jóhiszeműen otthagyták a gkp.-aikat a Corvin előtti parkolóban. A Magyar Önvédelmi Mozgalom pont oda jelentette be a koncertjét márc. 15.-re, ezért az ott szabályosan parkoló autókat 1-2 utcával odébb szállították. Pénteken még semmi sem figyelmeztette az autókat, hogy ne parkoljanak oda.

zadir · http://ulloi129.wordpress.com 2008.04.09. 18:49:34

ott már engem is megbüntettek. a Dalszínház utcában megállni tilos tábla van, csak nem a sarkon, hanem az azt követő lámpavason van a tábla...

2008.04.15. 00:33:37

Ha visszaviszed a levágott kerékbilincset akkor lopásért már nem jelenthetnek fel de attól még rongálást (önbíráskodást?) követtél el, tehát sok jóra ne számíts, marad a Duna.
süti beállítások módosítása