Tékozló Homár

A V.I.P metrószerelvény rejtélye

2008.04.08. 16:15 | ge | 28 komment
Olvasónk totális BKV-s vs. utas háborúra szólított föl, amikor megírta nekünk, hogy húzott el az orra előtt néhány csókossal a sztrájk utáni első metró. A posztra most Gergely reagált, nézzük hogy valójában hogy is készült föl a BKV az utazni kívánó nagyszámú utasra.
A hétfői sztrájk végeztével várható volt, hogy a metróvonalak teljes hosszában egy időben nagyszámú utas kíván majd utazni. Az illetékes szakemberek a metróvezetőkkel és a szakszervezetekkel egyeztetve az utazók biztonsága érdekében úgy döntöttek, hogy a metróközlekedés 13 órakor a teljes metróhálózaton azonnal helyreáll.
Ennek alternatívája az lett volna, ami a többi közlekedési eszköznél, hogy 13:20-kor hagyja el az első szerelvény a remízt és ezt követően csak 14 óra körül ér a külső végállomásra, miközben minden megállóban több vagonnyi utas várja, ráadásul a nap hátralevő részében egyenetlenül közlekedik. A megállapodásnak megfelelően a metrósok már dél körül felvették a munkát és utasok nélkül elkezdtek közlekedni. Ezen utasok nélküli, ám csúcsidei kapacitással közlekedő metróüzemre nyitották rá a biztonsági őrök pontban 13 órakor kapukat. Így az első utasok némelyike valóban láthatta azt, hogy az első metró az orra előtt megy el, ám 2-2,5 perc múlva bizonyosan megérkezett a következő, függetlenül attól, hogy a Határ útnál, vagy az Árpád hídnál várta a vonatot.

Csókosok pedig mindenütt vannak. Ők ez esetben két és fél percet nyerhettek legfeljebb.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.08. 16:28:32

Ezt már megírta mechba:

"mechba · mechba.blog.hu 2008.04.08. 11:24:05
A 3-as metró kocsiszínje Kőbánya-Kispesten van. A sztrájk után onnan kellett feltölteni a vonalat, hogy mindenhonnan 13h-kor indulhassanak a metrók (tehát kb. oda tették a szerelvényeket, ahol menetrendjükben lenniük kellett volna). Eszerint kb. 1/2 12-kor már mentek le a metrók a csőbe.
A BKV többi járatán ezt miért nem lehetett megcsinálni? Gratulálok a metrósoknak a szervezőkészségükért!

Nem tudom miért gond, hogy ők 2 perccel az írogató előtt részesültek a szolgáltatásban. Ez neki valami hátrányt okozott?"

elwood 2008.04.08. 16:55:24

Két perc késésből homárpostot csinálni ősi homár szokás. Ott is elsőzni akart ...

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.04.08. 17:08:10

BKV-t szidni divat lett? hülye szokás...

nem várt fordulat 2008.04.08. 17:17:49

miért nem lehet rendes postot?

Gumidomino 2008.04.08. 17:28:53

a posztok száma is lényeges az elszámolásnál?

dézi 2008.04.08. 19:49:34


Ezt a postot itt találtam:

bkvfigyelo.blog.hu/2008/03/28/sztrajk_lesz_aprilis_7_en


iuratus 2008.03.30. 13:37:44
Sztrájk Berlinben:

Berlinben 15 (!-nem kétórás, magyar szokás szerint, és nem ilyen gyenge muzsika) napos sztrájk volt, de mégsem volt komoly felháborodás, sőt a tudósítók szerint minden szó nélkül tűrték az emberek a villamosok, buszok leállását. Nem volt hiszti mert óvodába nem lehetett menni, teendőinek normális elvégzéséhez nem tudott elindulni. Minden ment nagyjából a normális kerékvágásban, egyetlen hangos szó nélkül!

Tudni kell Berlin területe háromszor nagyobb, lakossága kétszerese a budapestinek. És miért tűrték ennyire? A taxiknál egy csoportba gyűltek az egyirányba utazók, és így fizették a számlát. Az autósok (!) pedig a megállóban álló embereket, turistákat leszólították és elvitték! Kb. ezernyi berlini fogott így össze, ajánlották fel ingyenes segítségüket.
Nem alakult ki dugó, ugyanis kevesebb autó van Berlinben, arányaiban, mint Budapsten, és inkább bicikliznek.

Ja, és annyit tennék hozzá,hogy ők béremelést követeltek.

birdito 2008.04.08. 20:01:41

Idióta posztra idióta poszt a válasz!

Ugyanmááááá
Tessék végre dolgozni rendesen HOMÁR!!!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.08. 20:49:41


Amúgy a BKV sztrájknak semmi értelme. A MÁV-nak sem.
Akiknek jelezné hogy a dolgozóknak valami nem tetszik, azok magasról sz@rnak rá, hogy járnak-e a vonatok/buszok/egyebek mert ők szolgálati Audival járnak. Az meg akkor megy amikor akarják. (Ha dugó van akkor gondolom helikopterrel :-D )
(Ugyanez igaz a politikusokra, hol érdekli őket hogy mi van a tömegközlekedésben/oktatásban/egészségügyben/akárhol, amíg nem érzik a hatásait?)

Így ki szív? Aki BKV-zna, vonatozna, vagy a városban autózna. (Utóbbi a dugó miatt.)

Gratulálok a szakszervezeteknek. OK hogy más módszerük nincs, de akkor sem másokat kéne szopatni.

skandigraun 2008.04.08. 21:18:28

ColT: Az egyik legfőbb dolog ami ellen tüntettek, az a paraméterkönyv volt, ami szerintem nem csak a dolgozóknak rossz (300 fő elbocsátása), hanem az utazóközönségnek is, hisz kb. ezzel demonstrálták, hogy milyen lesz a közlekedés, ha végrehajtják (na jó, most egy kicsit sarkítottam), és én úgy érzem hogy értem is tüntettek a BKV-sok, mint ahogy érted is (már ha BKV-zol).

ui: A MÁV-osok tényleg elmennek a picsába. (Nem mintha vonatoznék, de már felháborítónak tartom a szórakozásukat. Béremelést kérni OK, de részesedést az MÁV privatizációjából??? Muhaha! Senki sem kapott. Miért pont ők?)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.08. 21:21:00

Talán azért mert meg lett nekik ígérve Kóka bácsi szájazmányából?

Porcelán az elefántboltban 2008.04.08. 21:24:01

Csókosok? A csókosok:

a) nem járnak BKV-val,

b) ha mégis, akkor bérelt különbusszal vagy taxival furikálta őket a cég.

Metróval azok a békák utaznak, akiket nem csókolt még meg senki.

:)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.04.08. 21:34:36

Eszter! Nem fÖl hanem fEl, és nem voltak semmi féle csókosok! Itt van az első metró:

bkvfigyelo.blog.hu/2008/04/08/vegyek_igenybe_a_metrot_az_pontosan_jar

Ha megnézed az órát akkor látod, hogy ez az első metró és utasok vannak rajta. Mikor jött a következő? Két perc. Ez tényleg megéri már a második postot? ÚRISTEN!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.08. 21:44:24

"BKV figyelő · bkvfigyelo.blog.hu 2008.04.08. 21:34:36
Eszter! Nem fÖl hanem fEl"

Föl, fel egyaránt jó.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.04.08. 21:46:34

atpijkamo >>> Én csak fölhívtam a figyelmét, bántya' a szemet.

AGondolkodo 2008.04.08. 21:54:46

kinek1986: "úgy érzem hogy értem is tüntettek a BKV-sok, mint ahogy érted is"

Tegyük fel, hogy igazad van.

Akkor miért nem szolgáltattak valami alap szinten, mondjuk a kapacitás 50 %-án?

Tudom, hogy nem állapodtak meg a vezetéssel, de a szakszervezet megoldhatta volna, hogy minden második ember felveszi a munkát a sztrájk ellenére is - akár úgy is, hogy aláírja, hogy ő sztrájkol, hogy meglegyen a 100 %-os támogatás.

Akkor tényleg azt gondolnám, hogy a BKV-sok egészét izgatja, mi van az utasokkal, nem csak héba-hoba egy-egy embert.

Sajnos az ember nap, mint nap nagyon sok olyan alkalmazottal találkozik, akik viselkedésükkel azt erősítik, hogy az utas csak zavaró tényező a közösségi közlekedésben. Igaz, vannak lelkiismeretesek is.

Egyébként köszönöm a metróvezetőknek és minden más metrósnak, hogy hétfő délután dolgoztak, sőt köszönöm mindenkinek, aki dolgozott hétfőn és az év maradék 364 napján, hogy a fizetésért tett, tesz, vagy tenni fog valamit, különösen azoknak, akik közpénzből, tehát az én adómból (is) kapják azt! :-)

Ez utóbbi köszönetemmel nem azt akarom degradálni, hogy a metró volt az egyetlen olyan üzem, amely tényleg 13 órától működött, csupán arra akarom felhívni a figyelmet, hogy nem kell mindenkit homlokon csókolni, aki munkaidőben, munkakörében teszi a dolgát.

Ez pár év Magyarországi tartózkodás után talán hihetetlen, de akadnak olyan szegletei is ennek a sárgolyónak, ahol az a természetes, hogy akit megfizetnek, az dolgozik, aki dolgozik, az tisztában van vele, hogy a munkája igénybevevőjének elégedettségétől függ az ő jövője, meg azzal is, hogy a jó munka megbecsülést érdemel, ami büszkeséget ad a dolgozónak, aki igénybeveszi a szolgáltatást, az megbecsüli a minőséget (ha kap) és meg is fizeti azt, a pénzből pedig az kap, aki dolgozik.... - és kezdődik az egész előlről.

Itthon ez a körfolyamat, nem egészen így néz ki... :-(((

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.08. 22:00:32

BKV figyelő!

Nekem nem bántja. Gazdagabb vele a nyelvünk. Van egy tendencia az E felé, nem kell neki engedni.

MacWolf · http://www.travian.hu/?uc=hu1_23494 2008.04.09. 07:36:46

Már bocs, de ez a poszt nagyon homár.

skandigraun 2008.04.09. 14:02:35

Én úgy gondolom, hogy ha akár 1 ember is felveszi a munkát (nem sztrájktörésre gondolok), akkor az már nem is igazi sztrájk. Ilyenek szoktak lenni renszeresen (főleg a MÁV-nál volt még nem is olyan régen divat a részleges sztrájk), csak épp semmit sem lehet elérni vele. Pontosabban fogalmazva semmit sem értek el vele még soha. Sajnos ez egy ilyen ország, ahol az "előbb ütök, aztán kérdezek" elv juthat egyedül érvényre. Amíg senki sem szopja a faszt, addig kit érdekel akármi is? Voltak tárgyalások, minden ami lehetett, de elég magasról leszarták. (Kicsit vicces volt a parkönyv visszavonása, és 2 nappal későbbi előszedése)

[Csak utóiratként megjegyeznm, hogy nem vagyok BKV-s, sőt, alapvetően rühellem őket, de azért elég nagy szarban lennék nélkülük, és talán leszek is szeptembertől]

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2008.04.09. 14:47:26

Azért elmondom nektek, hogy nem halt ki az emberség még a népekből. Kolleganőm mondta hétfőn, hogy őt hárman szólították le, hogy elvihetik-e egy darabon és ebből kettő nő volt :)

LeifEriksson 2008.04.09. 21:18:01

Azért még a berlini esethez annyit, hogy tudtommal részint azért sem omlott össze minden, mert az S-Bahn, a felszíni elővárosi vasút járt, mivel azt más cég üzemelteti - és hogy ha az is leáll, na akkor lett volna nagy baj...

Bástya elvtárs (törölt) 2008.04.10. 09:12:38

nem tudom, hogy mi ez a para itten. Az É-D -i metró tudomásom szerint automatikusan közlekedik. A vezető a végállomáson beül a székébe, megnyom egy gombot, aztán kinyitja az újságját és bátran olvassa a végállomásig, lényegében csak az utasok megnyugtatása miatt ül a székében.
Ha várna rád fél percet, akkor az kihat a mögötte lévő szerelvényre - ilyenkor van az, amikor megy az alagútba teljes gőzzel a szerelvény, aztán csutkára befékez, te hanyatesel, aztán negyed perc után továbbmegy.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.10. 15:24:15

Az egy gomb tévedés, mert a vezetőnek van ajtónyitó, -csukó és kérjükfejezzékbeabeszállást-szalag gombja is! ;-)
süti beállítások módosítása