Tékozló Homár

A metrócsókosok, a V.I.P.-szerelvény és a BKV-sztrájk

2008.04.08. 08:44 | szily | 114 komment
Olvasónk azt gyanítja, hogy a hétfői sztrájk végén, amikor újraindult a metró, az első szerelvényen az úgynevezett csókosok utazhattak. A gyanúját az táplálta, hogy a biztonsági őrök egyes egyenlőbbeket már egy óra előtt beengedtek az állomásra, aztán egy fantomszerelvény gyorsan elporzott velük, mire a plebsz odaért volna. Ha ezt Mikszáth Kálmán megélhette volna! Anekdota alant.

Öntudatosan 13 órára mentem az első metróhoz a Határ úti állomásra, nem voltam egyedül. Nagy meglepődésünkre jó magyar szokás szerint voltak egyenlőbbek az egyenlőknél. Egy-két csókost ugyanis beengedtek a biztonsági őrök az állomásra már kapunyitás előtt. Ezt akkor nagyon viccesnek gondoltam, mert fogalmam sem volt arról, hogy milyen kedves játékra készülnek a tisztelt security-k. Már a 13 órás start előtt is húztak el szerelvények az állomáson megállás nélkül, amit a többség - aki látta ezt az üvegajtón keresztül - nehezményezett, de ez még belefért szerintem, hogy egyenletes legyen a kocsieloszlás.

Aztán pontban 13 óra 1 perckor feltárultak az üvegajtók és a magamfajta korán odaérők elsőként rohamozhatták meg az állomást. Az időpontnak az ad különös pikantériát, hogy az első szerelvény ugye 13 órakor indult Kőbánya-Kispestről, és a menetidő kb. 2 perc a Határ útig. Úgyhogy mikor felértünk a peronhoz vezető lépcsőhöz, csak azt láttuk, hogy egy szinte teljesen üres szerelvény bezárja ajtajait és továbbhalad. Mondanom sem kell, milyen hangulatfokozóként hatott ez az utasokra, főleg hogy akadt olyan is, aki nekiállt szaladni.

Kaján mosollyal azért lehetett azon vigasztalódni, hogy Kőbánya-Kispesten sem érhették el az utasok maradéktalanul az első szerelvényt, mert csak egy-két embert lehetett rajta látni.

Gratulálok! Még pár ilyen utasbarát megnyilvánulás, és a BKV-s dolgozók azt a maroknyi szimpatizánst is elvesztik, akik felül tudnak emelkedni azon a permanens taplóságon, ami a fővárosi közösségi közlekedés szolgáltatóira jellemző, és akik nem úgy gondolják, hogy az
új paraméterkönyv a megszorítások mellett is egy viszonylag reális kompromisszum.

Hajrá BKV-sok, legyen totális a BKV-s vs. utas háború! :-)

KZoli
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

füredi (törölt) 2008.04.08. 09:17:29

"és a békávésok nem keveredhetnek a pórnéppel?:))))"

De keveredhetnek, csak nekik fel kell venniük a pozíciót, amíg a pórnép oda ér.

Toomi 2008.04.08. 09:21:00

Lehet az un. ellenörző szerelvény volt ami műszak kezdés előtt végig megy a vonalon, hogy ellenőrizze, hogy a pályával minden rendben van-e.

nem várt fordulat 2008.04.08. 09:23:26

az a két perc már régen négy, és igen, van amikor nagyon is sokat számít. ha kellett már borzasztóan szarnod, akkor tudod.

Navarone 2008.04.08. 09:24:58

Istenem, négy percen múlik az élet?
És ezen még fel is háborodik???

Ha ha ha ha

Firstname 2008.04.08. 09:25:22

Az első szerelvényt, ami üzemkezdetkor végig megy, kémvonatnak hívják. A személyzetének az a feladata, hogy a pálya állapotát leellenőrizze, már amennyire ez a mozgó vonatból lehetséges (pl. nincs-e valami akadály, vagy amit este a pályafentartók ottfelejtettek). Erre a vonatra utast nem engednek fel, és azt hiszem BKV-s személyzetet is csak úgy, ha előre szólt (azt hiszem, a diszpécsernek kell szólni), hogy hol vegyék fel.
Egy-egy ilyen vonat indul a két végállomásról ilyenkor, rendes üzemkezdetkor is. Akkor is mókás, amikor a hülye utasok annak ellenére szeretnének fölszállni, hogy bemondják az állomásokon (elvileg), hogy utasokat nem szállít.
Akiket meg a biztonsági beenged, valószínüleg szintén ott dolgozók.
Ennyit erről.

Firstname 2008.04.08. 09:26:47

Ja, és rögtön utána jön a seggükben a következő szerelvény, amire viszont már föl lehet szállni.

majomkutya 2008.04.08. 09:28:09

ha a város másik végébe mész, akkor egy metró lekésése(látszólag 2 perc veszteség) a végén okozhat 10-15 perc veszteséget. Ez lehet, hogy hihetetlenül hangzik, de ha a metróról át kell szállnod mondjuk egy buszra, ami 10-15 percenként jár, akkor jó esélyed van rá, hogy azon a 2 percen fog múlni! Ha még 2 járműre kell átszállj, akkor még akár többet is. Munkámból kifolyólag sokat utazok, volt már, hogy 5 átszállással kellett menjek. Kispest-Békásmegyer ófalu. Igenis számít az a 2 perc!

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.04.08. 09:32:32

Nem hiszem el, hogy ez a poszt nem egy idióta provokáció... Én 13:15-kor értem oda a Lehel téri megállóhoz és alig pár ember lézengett a környéken.
Fél napos leállás után hova a 'csába rohan bárki tömegközlekedve?

Lefty Rosenthal 2008.04.08. 09:42:01

nehogyma' kivaltsag legyen barmilyen formaban is utazni azokon a koszlott dzsuvas rozsdas szemetdombokon

Petike82 2008.04.08. 09:46:20

jaja szarásnál kurva szar ha +1-2 percet várni kell. Amúgy nem. Indulj el hamarabb.

MosoMasa 2008.04.08. 09:55:16

Hát ebből igazán nem érteni semmit, ez egy sima akadékoskodás, egy semmi, egy felfújt hólyag köhögése csak

kunkorcsiga 2008.04.08. 10:01:34

Érdekes...nekem hajszálpontosan akkor indult az autóm, amikor én szerettem volna.

Machiavelli 2008.04.08. 10:03:38

A mi falvainkban van reggel egy busz, ki és vissza, délben egy busz és kora délután. Ez lett Antal úr nagy mutatványa a Nógrád volánnál. Mondhatni reform...
Innen vidékről, hogy már nem tudsz bejárni a munkahelyedre tömegközlekedéssel, tényleg röhejesnek tűnik a poszt...

Tajparaszt 2008.04.08. 10:15:50

A csókos az, aki 3 hónap után több milliós végkielégítéssel távozik...

Szerény véleményem szerint.

Baaah 2008.04.08. 10:20:55

A te órád szerint mennek a metrók? fasza

Mosómedve 2008.04.08. 10:29:27

Én azt nem értem, hogy hogy lehetett tumultus délután a BKV járműveken és környékén, ha az emberek nagytöbbsége be sem ment reggel dolgozni, azaz szabit vett ki. (Nálunk a 22 emberből, hatan voltunk bent.) Elég lett volna tegnapra a szombati menetrend, szvsz.

Perillustris 2008.04.08. 10:32:37

Annyira okosak, akik megkérdőjelezik a BKV-járművek utáni futkosást, mert bezzeg vidéken...

Na és?

Lehet, hogy a 2 perccel korábbi járattal eléri még az utas az eggyel korábbi csatlakozást, amivel mondjuk 20 percet spórol.

Nem olyan bonyolult ez.

bikafity 2008.04.08. 10:37:22

A BKV szolgáltatásainak az igénybevétele senkinek sem KÖTELEZŐ!!!
A szolgáltatás igénybevételének a feltételeit a szolgáltató határozza meg.
Akinek nem tetszik ne vegye igénybe.
A budapesti közlekedésre számos más alternatíva létezik.
Az pedig hogy jegyet és bérletet kér a BKV szerintem is pofátlanság,hisz a VOLÁN a MÁV a TAXI-társaságok mind ingyenesek,tiszták,nem zsúfoltak,pontosak és 0-24-h-ig rendelkezésre állnak.

homár molla2 2008.04.08. 10:39:21

ugyanmár, és 10-15 perc mit számít? azért az nem másfél óra.
ha 5 átszállással kell eljutnom a város másik végére, nehogymá' percre belőjem, mikor fogok odaérni... ha munkádból kifolyólag sokat utazol, segítek rajtad egy trükkel: ha pontosan kell odaérned valahova, mindig egy kicsit korábban indulj, az a biztos.

Páneurópai Harci Kos 2008.04.08. 10:40:15

Ez nem "csókosság" kérdése.
u.i. abszolut érdelmetlen puffogó morgó poszt, bár lehet vele adrenalin szintet növelni.
ha sietsz, menny taxival:P
(tegnap bedugult minden - szal bicikli)

paranoid 2008.04.08. 10:40:42

Nő után sem futunk. Metró után meg pláne!

Amúgy én sem tudtam dolgozni menni tegnap, viszont van havibérletem. Visszakapom-e a békávétól a tegnapi napra eső 275 Ft-ot? Vagy utazhatok egyet ingyen a kémvonaton?

birdito 2008.04.08. 10:43:48

Négy perc tényleg sok, ha szarni kell. De most akkor akinek négy percen múlt a salakanyag lerakása, az mindenki posztot fog írni a homárra?
Szerintem zárjuk le ezt a témát. Nincs semmi értelme.

Páneurópai Harci Kos 2008.04.08. 10:44:06

u.i. BKV sokat szidni olyan nagy divat lett, pedig az élet egyéb területén is rendgeteg olyan ember van akit szidni lehetne.
Pl építőipar, autószerelő, Istvánnéni a közértből, aki kézzel végigtapizza az össes kenyeret majd megveszi a 10. darabot:)

=Ford Prefect= 2008.04.08. 10:46:02

Miért is kellett annyira az az első metró neked? Sört osztottak rajta?

Páneurópai Harci Kos 2008.04.08. 10:46:15

"Amúgy én sem tudtam dolgozni menni tegnap, viszont van havibérletem. Visszakapom-e a békávétól a tegnapi napra eső 275 Ft-ot? Vagy utazhatok egyet ingyen a kémvonaton?"
Oké, rendben, ma mehetsz a metróval egy teljes kört, egye fene: legyen kettő.

bikafity 2008.04.08. 10:49:20

A havi bérlet nem meghatározott számú utazásra jogosít,hanem az adott hónapban folyamatosan igénybe veheted a szolgáltatást.
Szerintem akinek hiánya támadt a tegnapi üzemszünet miatt,ma tegye meg a napi útját ötször.
Így talán megnyugszik a gyönge lelke.
A BKV MONNYON LE!

Roy 2008.04.08. 10:49:46

Azt hiszem nem azon a két percen múlnak a dolgok. A munkát így sem tudták sokan felvenni. Nem értem miért kellet rohanni amikor már úgy is késve értek be a munkahelyre.
Ez tapasztalható a nap bármely szakában. Egy-két bírka nekimegy még a csukódó ajtóknak is, csak be tudjon szállni. Gondolom időben el kell indulni, és akkor oda is ér időben ahova akar. Kivétel a tegnapi nap. Mikor megtörténik a baj akkor meg meg van sértődve a polgár. Arra nem gondol, hogy Ő a törékenyebb, és nem a busz, metró, villamos, stb.
Ez nem tartozik a témához, még is említésre méltó. A másodpercekért, percekért való harcban, vagy csak felelőtlenségből.
Ma Tímár utcai hév megállójában leszállt egy anya két kiskorú gyerekével, Majd nekiindult a hat sávon keresztül az autók között cikázva. Vonszolta maga után a gyerekeket. Természetesen nem csak Ő csinálta ezt a mutatványt. A felüljáró mintha ott sem volna.
Itt az egész morált kellene megváltoztatni.
Nem két percen múlik az élet, hanem másodpercek tört része alatt. Utánna nincs visszaút.

Yoda mester 2008.04.08. 10:50:15

Pontban 13 óra 1 perckor dolgoztam.

A csókosok meg nem. :D

bikafity 2008.04.08. 10:54:16

A csókosok monnyanak le!
Csókos bácsi takaroggy!

Gumidomino 2008.04.08. 10:54:49

"Öntudatosan 13 órára mentem az első metróhoz"

ebben mi az öntudat?

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.04.08. 10:56:50

13:20-ig álltam várva a 173-asra, megálló tömve, nem jött semmi. Elgyalogoltam a végállomásig, nem állt benn busz. Visszasétáltam közben még mindig semmi. Inkább hazamentem, majd ledolgozom máskor. Köszönöm bkv :)

hokaukomuszika 2008.04.08. 11:02:23

Kikészülök ezektől az emberektől. Pár perc miatt így balhézni. Lelki szemeim előtt úgy jelent meg a kedves posztoló, hogy rohan a BKV után még akkor is, ha látja a sarkon éppen most fordul be a következő és képes felpréselni magát még akkor is ha az zsúfolásig van tömve. Boldog ember akinek ez a legnagyobb problémája!

Grege 2008.04.08. 11:09:34

bakfity: biztos jár taxi, csak tegnap legalább 1 órával előbb kellett rendelni őket, sok társaságnál már előző nap megvolt a beosztás, szóval roppant elmés volt. az megint csak mellékes, hogy egy előre kifizetett szolgáltatást szeretett volna igénybe venni mindenki, aki bérletet vett.

bikafity 2008.04.08. 11:10:34

Népszavazzuk meg!
Egyet ért-e ön azzal, hogy ingyenes legyen a bkv?
Egyet ért-e ön azzal,hogy az üzemkezdés előtti fantomvonatok is szállítsanak utast?
Egyet ért-e ön azzal,hogy a szavazati jog gyakorlását IQ-tesz előzze meg?

Yoda mester 2008.04.08. 11:13:01

Egyetért-e ön azzal, hogy tartsunk még egy népszavazást?

bikafity 2008.04.08. 11:16:54

Egyet ért-e ön azzal,hogy 2008 05 01-től ne fegyverrel kényszerítsék a magyar állampolgárokat BKV havibérlet vásárlására

bikafity 2008.04.08. 11:21:10

Grege:A taxisok monnyanak le!

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.04.08. 11:24:05

A 3-as metró kocsiszínje Kőbánya-Kispesten van. A sztrájk után onnan kellett feltölteni a vonalat, hogy mindenhonnan 13h-kor indulhassanak a metrók (tehát kb. oda tették a szerelvényeket, ahol menetrendjükben lenniük kellett volna). Eszerint kb. 1/2 12-kor már mentek le a metrók a csőbe.
A BKV többi járatán ezt miért nem lehetett megcsinálni? Gratulálok a metrósoknak a szervezőkészségükért!

Nem tudom miért gond, hogy ők 2 perccel az írogató előtt részesültek a szolgáltatásban. Ez neki valami hátrányt okozott?

bikafity 2008.04.08. 11:24:34

Egyet ért-e ön azzal,hogy taxit az indulás előtt egy órával kelljen rendelni bkv sztrájk idején?

Subba Sógor 2008.04.08. 11:25:07

"Öntudatosan 13 órára mentem az első metróhoz"

ugyanezen öntudat alapján ha 14-re mentél volna, akkor majdnem üres metróra szállhattál volna kényelmesen.
de tudom, te azok közé tartozol, akik egy új pláza nyitását is már reggel a kapuk elé kiülve várják és morognak, ha 10 percet késik a nyitás :))))

bikafity 2008.04.08. 11:28:04

A BKV utasai MONNYANAK LE!

nem várt fordulat 2008.04.08. 11:32:00

"Ma Tímár utcai hév megállójában leszállt egy anya két kiskorú gyerekével, Majd nekiindult a hat sávon keresztül az autók között cikázva."

Ja kérem, ha olyan pontossággal és sűrűséggel járnának a bkv járatai, mint japánban, akkor ez nem fordulna elő.

amúgy egyetértek veled, de nonszensz ez a mennyiségű várakozási idő (nem metró)

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.04.08. 11:34:20

Szerintem öntudatosan arra gondolt, ahogy én is, hogy egy órával kevesebbet kell már ledolgoznia. Szerintem.
Taxik voltak, de ki fizette volna ki nekem azt a pénzt, míg beérek Budára? Erről ennyit.

bikafity 2008.04.08. 11:36:59

A bkv-t ki fizeti ki?

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.04.08. 11:40:34

Persze, hogy én. De azért nem mindegy, hogy egy előre kifizetett szolgáltatásért nem kaptam semmit tegnap és miattuk mást kellett volna használnom, aminek az ára elérte volna egy havibérlet összegét.

bikafity 2008.04.08. 11:41:35

"Ja kérem, ha olyan pontossággal és sűrűséggel járnának a bkv járatai, mint japánban, akkor ez nem fordulna elő."

Japánba kell költözni!

Egyet ért-e ön azzal,hogy az elégedetlen utasokat a bkv japánba költöztesse?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.04.08. 11:41:41

drága anutám mindig mondta, hogy busz, metró, villamos, troli, vonat és egyáltalán közlekedési eszköz után nem futunk, akkor sem, ha az volt az utolsó (erre az esetre külön forgatókönyv a további teendőkre), mert igen veszélyes.

és mondd, miről maradtál le azzal, hogy elment az orrod előtt a "VIP" metró, és néhány percet várnod kellett???

panaszlevelet írtál már? kiricsi karolácskát próbáltad elérni? ha nem, javaslom.

bikafity 2008.04.08. 11:52:10

Ha nincs BKV,nincs utaspanasz.
A Magyar embernek nincs szüksége BKV-ra!
Éljen a BKV sztrájk!

Szamuráj/Jocky/AntiBKVbérletsztrájkoló 2008.04.08. 12:17:08

Nekem az tetszett, hogy több helyen már akkor elkezdték az ellenőrök ellenőrizni a jegyeket, bérleteket, mielőtt bármilyen szerelvény bárhonnan jött volna. Kérdem én miért?

hathuszas 2008.04.08. 12:21:22

a sztrájk az utasokért is volt... esetleg járjanak óránként a buszok,villamosok,stb.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.08. 12:25:25

EnZsolt!

"egy előre kifizetett szolgáltatásért nem kaptam semmit tegnap"

Nem sokat értél volna a szolgáltatással tegnap. Nagyanyám járókerettel lehagyta a 73-as buszt.

bikafity 2008.04.08. 12:26:58

"Nekem az tetszett, hogy több helyen már akkor elkezdték az ellenőrök ellenőrizni a jegyeket, bérleteket, mielőtt bármilyen szerelvény bárhonnan jött volna. Kérdem én miért?"

Nekem meg az tetszik,mikor a tömött buszra felszáll az ellenőr,rögtön van ülőhely.
És még így is 4-5 bliccelőt fog a kaller.
Az utasok fele sem fizet az utazásért.

hathuszas 2008.04.08. 12:36:39

a lógás olyan társasjáték ami szinesíti az
életünket és segít takarékoskodni. :-)

AGondolkodo 2008.04.08. 12:45:18

hathuszas: "a sztrájk az utasokért is volt... esetleg járjanak óránként a buszok,villamosok,stb."

Az utasokért az elégséges szolgáltatás vam. a sztrájk többek közt azért van, hogy kevesebb járat mellett ugyanannyi alkalmazott maradjon, ami egy agyrém.

***

MissMarple: "Laknátok vidéken,ahol jó ha fél óránként jár a busz,nem futkároznátok!"

Szerintem nincs értelme vidék-város konfliktust csinálni ebből, 1 000 embernek is más szolgáltatás kell, meg 2 000 000 embernek is.

Vidéken gépkocsi nélkül élni nagyon nehéz, a városnak elméletben mentesítenie kellene ez alól, de nem azért, mert az valami kiváltságos hely, hanem azért, mert ha mindenki autóba ülne, elviselhetetlen lenne a szmog.

Nagy mázlija a fővárosnak, hogy nedves idő volt, különben még ma is tartana a szmogriadó, meg talán az egész héten is.

***

Posztoló: "Aztán pontban 13 óra 1 perckor feltárultak az üvegajtók [...]"

Régen volt olyan a BKV-nál, hogy beállási szabály, tán még ma is van, aminek az a lényege, hogy a végállomáson 3 perccel az indulás előtt be kell álljon a busz, hogy ne kelljen tülekedve felszállni.

Ugyan nézze már meg valaki, hogy hány járművezető kavargatja még a kávét, cigizik, vagy csókolózik a bezárt buszon a barátjával/barátnőjével nem hogy három perccel az indulási idő előtt, de még az indulás pillanatában is, akár metsző téli hidegben, vagy ha kisgyerekesek meg öregek várnak a buszra?!

A lelkiismeretesebbje legalább úgy indul késve, hogy nyitva ott hagyja a buszt.

Egyébként meg nem hiszem el, hogy letört volna a személyzet ujja gyűrűstől, ha 3-5 perccel az indulás előtt kinyitja az ajtót és a nulladik vonatra bemondja, hogy utasokat nem szállít.

Ami meg az ellebőrök állomásra utazását illeti, legalább két szolgálati járatot láttam a sztrájk alatt.

***

Lehet azon panaszkodni, hogy a városi embernek minden perc számít. Közlöm mindenkivel, ez van!

Egyébként meg ha van egy menetrend pl. hovatovább sok helyen egy indulási visszaszámláló, akkor mi a fenét csodálkozunk azon, hogy számonkérik egyesek a késést!

Vagy talán legyen Budapest az 1 500 járművezető kiskirálysága?

metro-vezeto 2008.04.08. 12:45:28

A kedves utas néha gondolkodhatna is... Először is! Amig az első úgynevezett KÉMVONAT nem halad el, melynek feladata ellenőrizni a pálya állapotát, hogy azon biztonságosan lehet közelekdni, addig személyszállító szerelvények nem állhatnak forgalomba. Ezek a szerelvények utasokat nem, de kérésre a biztonsági őröket felveheti.

"Már a 13 órás start előtt is húztak el szerelvények az állomáson megállás nélkül, amit a többség - aki látta ezt az üvegajtón keresztül - nehezményezett, de ez még belefért szerintem, hogy egyenletes legyen a kocsieloszlás."

Mivel nem személyautóról, hanem kötöttpályás járműről beszélünk, ez se nem tud előzni, sem nem tud repülni!

Miért nem gondolkodik valaki mielőtt hülyeségeket ír?

Mellesleg a metró volt az egyetlen ami minden fennakadás nélkül időben elindult. :P

metro-vezeto 2008.04.08. 12:48:12

A metrónál nincs szolgálati járat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mikimaus (törölt) 2008.04.08. 12:49:47

Szervusztok!

Újabb téma, amihez mindenki érteni hiszi magát ;-)

13 óra előtt üres szerelvények: ép a kedves Utasok érdekében, hogy ugyanis ne kelljen kivárni azt a 20 percet a Déli felé eső állomásokon, míg az első odaér.. Niylván betagózták a szzerelvényeket a precre pontos indítási terv szerint és így olyan "üzemkezdet" volt, mintha előtte folyamtos üzem lett volna!

Egyeseket engedtek csak be 13h előtt: érdekes, a fordítottja miért is nem jutott eszébe senkinek?

Ugyanis az első szerelvény érkezése ELŐTT 15 perccel nyitni kellene a peront!

Ja, hogy ép a tumultust és az esetleges baleseteket kerülték volna el bumfordi módon a peronügyeletesek (ugyanis a SEC-osok nem cselekdnek önhatalmúlag, azok alá vannak beosztva!).. hát ennyire tellik 8 általánosal vagy bugdácsolt középiskolával odamenekült, funkcionális analfabéta és így is tartott (!) szerencsétlen emberkéktől.

Vélhetően a félkatonmai szervezetben senki nem mer (!) önként gondolkodni.

Akinek meg joga lenne (lásd BKV URH frekvenciák) olyan, megoldásokra képtelen, "baráti csevejt" folytató középemberkék, akik arra kérik a söfőrt éjfélkor, amikor tele van szarva a busz (megtörtént!), hogy menjen oda a neki megfelelő garázshoz és hátha ott van valaki aki eltakarítja... (Tényleg családias társaság, főleg a villamos üzemág, de a buszosok is édesek ;-D)

Ez egy ilyen cég, félig a XX. század elején (BESZKÁRT, lássátok a mai napig papíron készülő menetrendi füzeteket, olyan "logaritmustáblázatot" utoljára a berlini egyetemen használtak 1930-ban ;D)és a poen az, hogy működik, megfordtva: épp ettőlműködik még, valamennyire a cég, a járatok!), félig pedig a XXII. században (minden végállomáson külön PC, milliárdos informatikai/hírközlési hálózat, minden buszon és villamoson fedélzeti ipari compúter - igez ezek hatalmas dobozaitól a vezetőülés megett a kisebb MAN és VOLVO járatokon nem lehet elférni, egy üléssel kevesebb..).

Szerintem nem is kellene BKV, tömegközlekedés, csak minden kerületben INGYENES belső járatok és ezek laza szövetsége alkotna egy budapesti tömeges közlekedési szövetet.

Na befejezem, bizton únjátok ;-)

Szép napot mindenkienek!
Maus Robi

AGondolkodo 2008.04.08. 12:53:48

metro-vezeto: "Mellesleg a metró volt az egyetlen ami minden fennakadás nélkül időben elindult."

Szerintem ezt senki sem vonta kétségbe és nem is vitatta, épp ezért köszönet minden metróvezetőnek, meg akin még múlt.

bikafity 2008.04.08. 12:58:19

Akinek nem tetszik a bkv szolgáltatása,ne vegye igénybe mert NEM KÖTELEZŐ!
Nem KELL jegyet vagy bérletet venni,erre senkit sem köteleznek.
De ha utazni akarunk a bkv-val,ne csodálkozzunk ha kérik a jegyet ,bérletet.
Ha elégedetlenek vagyunk,ne pofázzunk,üljünk taxiba és ott próbáljunk nem fizetni,vagy panaszkodni.

hathuszas 2008.04.08. 12:58:43

azt hogyan hívják vala amikor meszüntetnek járatokat,esetleg ritkábban fognak járni, kedves gongolkodó?

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.04.08. 13:09:39

atpijkamo: olvasd el az előző kommentemet, rájöhetsz arra, hogy csak 1 után akartam volna igénybe venni.

bikafity 2008.04.08. 13:12:22

Szerintem egy egy hetes sztrájk megoldaná az utasok gondját.
Nem késne egy járat sem.
Hamarabb sem indulna.
A graffitisek nem tudnák magukat önkifelyezni.
Nem kérné senki a jegyüket ,ami nincs.stb...

Leenaa 2008.04.08. 13:13:36

Jelentés az Őrsről/metró (hétfő 13:00)
Kisebb tömeg várakozott pár perccel a kapunyitás előtt. Pontban 13:00-kor felhúzták a rácsokat, a bent álló szerelvény pár perccel később -nem dugig tömve - elindult. Érdekes módon menetközben sem lettek sokan, szemmel láthatóan a többi állomásról is inditottak közben. Itt jegyzem meg, hogy a rémhirtévések is feltűntek a metróbejáratnál, Császár Attilával az élen, gondolom a tévé-székházas "forradalmárokra" számitottak, de nem jött össze nekik
(nem láttam az esti tudósitásukat, biztos sikerült azért egy kicsit felturbózniuk...)
Mellesleg kitartás, legutóbb Párizsban egy hétig tartott a sztrájk, az utazóknak a katonaság segitett teherautókkal:))
Ha már sztrájk, a bkv-s inkább elfogadható, de Gaskó elvtárs állandó
kavarásából ELÉG volt!

váj mí 2008.04.08. 13:16:05

No, a Vip szerelvény megfogalmazás eleve hüjjeség... és nem is kicsit ... járatellenőrző szerelvényekről hallott már valaki valamit?
Aki meg 2 percnyi várakozás miatt nyunyog, az kapjon a pici agyához kicsit, és gondolkodjon el rajta, h egy sztrájkmentes napon, tényleg percre pontosan kiszámítja, hogy én most ezt a metrót 7,31kor innen,amivel elérem azt a buszt 7,44,55kor, és akkor még elkapom csatlakozást a 8,02,39es villamoshoz????
Ugyan már, akinek nincs problémája, az kreál magának????

AGondolkodo 2008.04.08. 13:19:37

hathuszas: "azt hogyan hívják vala amikor meszüntetnek járatokat,esetleg ritkábban fognak járni, kedves gongolkodó?"

Azt járatmegszüntetésnek meg járatritkításnak hívják. :-)

Ne gondold azt, csak azért, mert nevén nevezem a dolgokat, valami járatmegszüntető, járatritkító, megszorító főkomiszár vagyok.

Ha rajtam múlna, a Hungária-gyűrűn belül autó csak külön engedéllyel, indokolt esetben mehetne és az elektromos hajtású kisbuszok kétpercenként követnék egymást minden második utcában, vagy valami ilyesmi.

Persze ez egyáltalán nem rajtam múlik.

Ettől viszont az még tény, hogy az elégséges szolgáltatás van az utasokért, nem a sztrájk, ez utóbbi ugyanis ellentétes volna a sztrájktörvénnyel - ajánlom figyelmébe mindenkinek a sztrájkra vonatkozó jogszabályokat, különös tekintettel a célra vonatkozó szakaszokat.

A közszolgáltatás megkövetel valamiféle felelősséget a szolgáltató személytől is, így pl. a tanár is őrzi a diákokat a teremben, ha sztrájkol és nem tart órát. Az, hogy a MÁV és a BKV dolgozói nem hajlandók megállapodni az elégséges szolgáltatásról és megállapodás híján nem szolgáltatnak valamit, egyértelműen azt jelenti szerintem, hogy nem befolyásolásra, hanem elrettentésre, zavarkeltésre törekednek.

Ha nem így volna, miért maradt abba a vasútassztrájk 10-kor? Ha?

És mikor számolja ki valaki, pusztán ez az egy nap totális BKV leállás hány utast vett rá arra a döntésre, hogy a jövőben autóval járjon - legalább a nyári időszakban?

Ezek is olyan kérdések, ami felett hajlamosak vagyunk elsiklani!

bikafity 2008.04.08. 13:26:32

Hétfőn az emberek nem a munkahelyekről hiányoztak,hanem a bevásárlóközpontokból.
A boltok üresek voltak.
Az emberek shoppingolnak,nem dolgoznak.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.04.08. 13:31:43

AGondolkodo! (2008.04.08. 12:45:18)

>MissMarple: "Laknátok vidéken,ahol jó ha fél óránként jár a busz,nem futkároznátok!"

Szerintem nincs értelme vidék-város konfliktust csinálni ebből, 1 000 embernek is más szolgáltatás kell, meg 2 000 000 embernek is.

akalaka 2008.04.08. 13:37:40

Nos, mint ahogy azt be is mondták a rádióba, az állomásokról is indultak szerelvények. Tehát nem feltétlen kellett a Kökiről indulnia. Lehet, hogy amit Te láttál, az a Pöttyös utcához volt beütemezve. Vagy akárhová. Csak azt kérdezném: sokat kellett a következő szerelvényig várni?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.04.08. 13:47:26

MissMarple: "Laknátok vidéken,ahol jó ha fél óránként jár a busz,nem futkároznátok!"

tudom, buszoztam régen otthon, vidéken is. de az az egy járat volt, ami elvitt A ponttól B pontig és kész.

Bp-n meg ha a város egyik végéből a másikba megyek, akkor lehet, hogy háromszor szállok át, és ha jó a csatlakozásom mindegyiknél, akkor összességében akár fél órát is nyerhetek. azért az nem két perc.

metro-vezeto 2008.04.08. 13:53:05

A sztrájknak egyetlen nyertese volt, maga a BKV. Nem véletlen, hogy nem sikerült az elégséges szolgáltatásban megegyezni. A BKV érdeke is az volt, hogy minél nagyobb legyen a káosz, és a kormányzathoz is eljusson, hogy gondok vannak, és KELL valamit tenni.
Azt kevesen tudják, hogy a BKV az egyetlen olyan cég amely a gázolaj és villanyáram után nem igényelheti vissza az áfát, ezzel az összeggel növekszik évről évre a BKV hiánya. Ezekre a megoldásokra csak a kormányzat tudja a megoldást.
A szakszervezeteknek nem az volt a célja, hogy a BKV-t igénybevevőkket szivassa (a BKV dolgozók is gyalog mentek be dolgozni). De valahogy nyomást kell gyakarolni, mert kritikus a helyzet.

Nincs pénz alkatrészekre. Ez már többször elhangzott, és nagyon nem vicc. Egyre többször előforduló jelenség, hogy a metrót úgy tudják forgalomba állítani, ha egy beáll, arról leszedik az alkatrészt és felteszik arra aminek forgalomba kell mennie. Előbb vagy utóbb tömegszerencsétlenség lesz... kinek lesz ez jó???

cso zsi 2008.04.08. 13:56:30

" AGondolkodo 2008.04.08. 13:19:37
Ha rajtam múlna, a Hungária-gyűrűn belül autó csak külön engedéllyel, indokolt esetben mehetne és az elektromos hajtású kisbuszok kétpercenként követnék egymást minden második utcában, vagy valami ilyesmi.

Persze ez egyáltalán nem rajtam múlik."
Az iparosoknak, áruszállítóknak, -akik nem kedvtelésből, hanem megrendelés miatt járkálnak a város egyik pontjáról a másikba, főként a gyűrűn belül-, mit ajánlasz?

AGondolkodo 2008.04.08. 13:58:41

Kitalátor feljegyzete: "Ha majd tényleg gondolkodsz egy kicsit, rájössz, hogy vidéken több, mint 8.000.000 ember lakik."

Egy településen, ugye?

Fő a tárgyilagosság! :-)

Persze, ha a 8 000 000 embernek egyszerre, egy társaság és egy felettes önkormányzat szervezi meg a közlekedést, akkor megkövetlek... :-)

***

Kedves vidékiek, akik úgy gondoljátok, hogy vidéken is 5 perces követés kellene a buszoknak, a vonatoknak, meg hogy metró kéne Hahóttól Zajtáig minden településre! (Elnézést a két településtől, csak példa, aki a térképre néz, tudja miért?) Áruljátok el nekem és másoknak itt, legyetek szívesek, ki fogja ezeket megtölteni?

Árulja el nekem azt is bárki, miért gondolja azt, hogy a főváros - vagy más város, vagy épp a falu - a közlekedés Mennyország?

Mire ez a nagy hangulatszítás és radikális látásmód?!

Mindenütt volna mit javítani ebben az országban, nemde?!

Ettől még falun, városban és nagyvárosban teljesen mások a konkrét igények a közlekedéssel szemben.

bikafity 2008.04.08. 14:02:02

Ha bekövetkezik egy közlekedési baleset,a blicceló elégedetlen utas fog háborogni a legjobban.
"Dikkmá hee!De köcsög ez a béj ká vé!

paranoid 2008.04.08. 14:03:03

mikimaus,
"Szerintem nem is kellene BKV, tömegközlekedés, csak minden kerületben INGYENES belső járatok és ezek laza szövetsége alkotna egy budapesti tömeges közlekedési szövetet."

Aha. Ez marha jó lenne, télleg. Ingyen lehetne utazni Rákospalotáról Csepelre kb 15 átszállással/várakozással. Mindössze egy napba telne. Másnap meg vissza.
Nagy ötlet!

AGondolkodo 2008.04.08. 14:03:09

cso zsi: "Az iparosoknak, áruszállítóknak, -akik nem kedvtelésből, hanem megrendelés miatt járkálnak a város egyik pontjáról a másikba, főként a gyűrűn belül-, mit ajánlasz?"

Szerintem a "külön engedéllyel" elég egyértelmű erre is.

Egyébként, még mielőtt elszabadul a pokol ebben a kérdésben is, elmondom, ez csak egy fikció. És ha volna olyan helyzet, hogy az elképzelés valósággá váljon, akkor sem lehetne egyik napról a másikra bevezetni - gondolom, ez elég nyilvánvaló, hiszen ott van az áruszállítás, a parkolóházak, a kormányzat, az egészségügyi intézmények, stb.

bikafity 2008.04.08. 14:07:53

Magyarország bebizonyította a legutóbbi népszavazáson,hogy itt változtatásoknak nincs helye.
Maradjon minden úgy ahogy van.
Eddig jó volt,ezután is jó lesz.

Gumidomino 2008.04.08. 14:15:37

"Az iparosoknak, áruszállítóknak, -akik nem kedvtelésből, hanem megrendelés miatt járkálnak a város egyik pontjáról a másikba, főként a gyűrűn belül-, mit ajánlasz?"

ezt Demszky már elintézte; behajtási engedély vagy sárga villogó (mindkettő pénz valakinek, valahova)..

hordhatná biciklivel az árut és építhetne talicskával világvárost a főpolgármesterünk! :D

pkrt 2008.04.08. 14:47:31

Tisztelt kommentezők! Látom a klasszikus vidék - főváros ellentét itt is felütötte a fejét. És nem is alaptalanul.
Ugye amiből kiindultunk az az, hogy csórikámnak két percet kellett várnia a következő metróra és ehhez nem volt nagyon kedve főleg, hogy nyitáskor látott egy metrót elszáguldani pár elmosódott alakkal amiből egyből vadul kombinálni kezdett..
Szóval én azért elégedett lennék azzal ha csak két percet kellene várnom negyed óra, fél óra vagy néha egy óra helyett ( már amikor van busz. mert ugyebár valahol este tíz után csak reggel ötkor van ) És én még nem is válogathatok a busz, a metro, a villamos, a hév meg a troli közül.
Az az igazság, hogy el vannak kényelmesedve a fővárosban lakók. Azt hiszik, hogy mindez jár nekik alanyi jogon. Hogy kapták mint szamár a füleket. Aztán ha egy kis gebasz van már sír a szájuk.
Hogy sztrájk van? Nem jár semmi tömegközlekedés? Úristen.. meg kell tanulni újra húsz méternél többet sétálni meg biciklizni, esetleg elővenni a levaxolva tárolt dévut. ( na azért a hétvégi vezetők is megérnének egy misét..)
Nem is értem hogy lehet, hogy még élünk itt "lent vidéken" is.
Egy szó mint száz: a löttyettseggű sofőrök azt hiszik, hogy valaki is plusz zsét ad nekik azért, hogy egész nap ülve tekergetik a kormányt ezért b.sznak se dolgozni amire a pesti emberek meg sírnak mint a fürdős k.rvák, hogy most mi lesz. Kész komédia. Szánalmas..

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.04.08. 14:51:45

"Az az igazság, hogy el vannak kényelmesedve a fővárosban lakók. "

pkrt: ennek a kijelentésednek a cáfolatára ma rákosborzasztóról gyalog megyek a városligetbe GOGOL BORDELLO koncentre.

Aki pesti, velem tart!!!!! (akár rákosborzasztóról)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.04.08. 14:57:38

mamapicilánya,

Lélekben veled tartok.
Nem annyira a gyalogtúra, mint inkább a Gogol Bordello miatt. ;)

AGondolkodo 2008.04.08. 15:13:13

pkrt 2008.04.08. 14:47:31

Ne haragudj, de ez engem egy olyan feministára emlékeztet, aki kikéri, ha nem engedik be a férfiak maguk előtt az ajtón.

A vidéki élet számos előnye közül egy mondjuk a nyugalom, a városi élet számos leőnye közül egy a sűrűbb tömegközlekedés.

Szerintem egy faluban sokan felszisszennének, ha egy 260-as Ikarus csattogása verné őket fel egész éjjel félóránként.

A városi meg a kimaradt járat miatt szisszen fel. Az egyiknek a csend a fontos, a másiknak meg a két perc. Ezért élnek emberek vidéken és városon is egyaránt.

Csodálod, hogy ember él vidéken ritka tömegközlekedés mellett is, én meg azt csodálhatom, hogy városon is élnek emberek, holott a vidékiek is odabüdösítenek az orra allá, mert nem tömegközlekedéssel járnak dolgozni.

Ez igen, most aztán előbbre vagyunk.

Csak hogy a te stílusodban riposztoljak, a vidéki ember a löttyedt seggét miért kell feltétlen kocsiban vonszolja minden reggel, ha busz is jár onnan? Csak nem az a 2-10 perc számít, meg az a pár átszállás? :-))))

Ejnye, ejnye! Célravezetőbb volna nem jó-rossz ellentétre felhúzni a kérdést szerintem.

Marvin (törölt) 2008.04.08. 15:24:03

Ha az embernek tobbszor at kell szallnia, akkor minden perc szamit! Aki nem Bp-en lakik es nem tapasztalja, az ugy sem tudja mirol van szo.

Annak idejen kozepiskolaban koleszos voltam. Zalaegerszeg-Nagykanizsa busszal 45-60 perc es naponta eleg sok jarat volt. Ennek ellenere az ottani mertekkel nezve ez nagy tavolsagnak es sok idonek szamitott.

Most Budapesten Gazdagret-Kaszasdulo 50-90 perc es en meg nem is panaszkodhatok. Nagyon nem mindegy!!!

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.04.08. 15:26:04

pkrt:

"Úristen.. meg kell tanulni újra húsz méternél többet sétálni meg biciklizni, esetleg elővenni a levaxolva tárolt dévut."

Akkor felvázolom. Bringám nincs, mert ellopnák a pincéből. Autóm nincs, mert nem tehetem meg, hogy vegyek. Gyalog meg a faszom sem fog felmenni Újpalotáról Budára. És nem, nem sírok, dühös vagyok, mert a munkanapomat be kell pótolnom, mert nem kaptam meg egy szolgáltatást, amiért előre fizettem.

Az írásodból nekem az esett le, hogy leginkább te szítod most az ellentétet, a sértegetéseiddel. A szolgáltatást igen "csak úgy" kaptuk, de perkálunk érte, ami rohadtul nem mindegy. Nekem semmi bajom a vidékiekkel és élnek is ott rokonaim. Szóval kérlek ne általánosíts, mert ha én is ezt tenném, most azt kéne írnom, hogy vidéki tapló vagy. De mivel nem így gondolkodom, csak azt írom te vagy a szánalmas. Éljenek a vidékiek is! (ezt most őszíntén mondom)

bikafity 2008.04.08. 15:35:27

Éljenek a vidékiek!
Éljen a BKV-s sztrájk!
A bliccelő pestiek meg járjanak gyalog.

rákenrolldetektív 2008.04.08. 15:59:29

Lehet, hogy az utas szeretett volna látni egy tiszta metrószerelvényt frissen, klórszagban és ebben megakadályozta az a mocskos, tanulatlan, "öntudatlan?" senkiházi...bezzeg a VIP-ek tuti lefizették az őröket...
Ma meg tuti azzal hencegnek, hogy utazhattak az első metrószerelvénnyel...

Egy másik Öntudatos utas!

rákenrolldetektív 2008.04.08. 16:02:16

mamapicilánya 2008.04.08. 14:51:45
"Az az igazság, hogy el vannak kényelmesedve a fővárosban lakók. "

pkrt: ennek a kijelentésednek a cáfolatára ma rákosborzasztóról gyalog megyek a városligetbe GOGOL BORDELLO koncentre.

Aki pesti, velem tart!!!!! (akár rákosborzasztóról)

Basszus ma van Gogol?
Úgy rémlett, hogy hónap végén jönnek..:(

rákenrolldetektív 2008.04.08. 16:06:04

Ha az embernek tobbszor at kell szallnia, akkor minden perc szamit! Aki nem Bp-en lakik es nem tapasztalja, az ugy sem tudja mirol van szo.

Ha meg hagyjuk magunkat, akkor ugyaz lehetséges majd úgy, hogy most egy-két járattal mész, ősszel meg majd 3-5...
és akkor visszasírja az ember a 10-15 perces késést...

Magam_a_Mondomét! 2008.04.08. 16:37:10

A poszt írója MONNYONLE!
A posztok írásáról is, a békávéról is...
EKKORA MARHASÁGOT ÍRNI! Csó-ko-sok??? Kiröhögtelek, de nagyon!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.08. 20:48:23

Hahó pestiek! Vidék-város ellentét alatt falukat értetek a vidéken.
Nem.
Vidéken is vannak városok, azokban is van tömegközlekedés. A buszok hol 10 (jobb esetben) hogy 15, hol 30, hol 60 percenként járnak. (Kváron pl. elég általános a 30, Pécsett a 10-15 perc.)
Na, egy 30 percenként járó buszra már meggondolod hogy érdemes-e időben kimenni. Pesten én úgy voltam mindig, hogy gyak. mindegy mikor megyek ki az utcára, úgyis jön valami. Vagy metró (2 berc csúcsban vazze!) vagy busz.

Amúgy a BKV sztrájknak semmi értelme. A MÁV-nak sem.
Akiknek jelezné hogy a dolgozóknak valami nem tetszik, azok magasról sz@rnak rá, hogy járnak-e a vonatok/buszok/egyebek mert ők szolgálati Audival járnak. Az meg akkor megy amikor akarják. (Ha dugó van akkor gondolom helikopterrel :-D )
(Ugyanez igaz a politikusokra, hol érdekli őket hogy mi van a tömegközlekedésben/oktatásban/egészségügyben/akárhol, amíg nem érzik a hatásait?)

Így ki szív? Aki BKV-zna, vonatozna, vagy a városban autózna. (Utóbbi a dugó miatt.)

Gratulálok a szakszervezeteknek. OK hogy más módszerük nincs, de akkor sem másokat kéne szopatni.

bikafity 2008.04.08. 20:51:36

Ez nem baromság!
Ez a magyar valóság.
50 évvel lemaradtunk Délpápuától!
Nálunk nem euró lesz,hanem elkérjük a Románok lejét.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.08. 21:35:48

"50 évvel lemaradtunk Délpápuától!"

:)))))))

"elkérjük a Románok lejét"

Idén a béka segge alatt vannak, de 2007-re igazad is lenne, akkor 4,6% volt a román infláció.

AGondolkodo 2008.04.08. 21:55:55

ColT! Úgy látom, vidék-város fronton ész-érvekkel nem sokra lehet menni. :-(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.08. 23:43:06

Nem, mert mások. De én meg nem fogom megérteni sem azokat akik 2 perc késés miatt ugrálnak (próbálják ki azt amikor ritkábban jár) sem azokat akik nyínak mert lekésték a buszt amihez pontosan akartak kiérni.
Sz@r helyijárat a vonal közepén képtelen pontos lenni mert akadályozza a közlekedés. Előbb is jöhet meg később is. Tessék előbb kimenni, akkor nem késed le + hagyni tartalékidőt arra hogy ha a csatlakozással gáz lenne akkor is időre érj a célhoz.
Én 8 éve ezt csinálom (előre gondolkodok) és bevált. Pedig nem vagyok egy okos gyerek.
(És szoktam olvasnivalót vinni (PDA- tele sci-fivel :-) ) hogy ne unatkozzak amíg várom a buszt.

bikafity 2008.04.09. 09:06:23

ColT:Aki belátja hogy nem okos az már nem lehet nagyon hülye!
Sőt ha még előre is tudsz gondolkodni,magasan kiemelkedsz a magyar átlagból.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.09. 17:34:06

Hű. Már régen dícsértek meg ennyire. :-D

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.09. 21:55:33

Én egyetértek a BKV munkatársaival, amikor megpróbálják indirekte pofánvágni azokat, akiknek a (sorozatosan hibás) döntéseitől függenek és még "indirektébben" mi, az utasok. Hogy most megszívtam fél napig, meg jövő pénteken egész napig ismét meg fogom szívni [*], valószínűleg semmi ahhoz képest, mint ami annak a folyamatnak a végén áll, amelyet most próbálnak megakadályozni vagy legalábbis lassítani a sztrájkkal, a figyelem felkeltésével.

Ugyanaz, mint a Critical Mass. Sok hülye csak el fog indulni autóval aznap, és szívni fog meg ordibálni, pedig hetekre előre lehet tudni, hogy megrendezik. De ez évente csak két nap, míg a mocskos levegőt 363-364 másik napon át szívja mindenki. Fel kell ébreszteni a közvéleményt, és a mai letargia és totális érdektelenség ("leszarom" mentalitás) mellett erre már csak az ilyen sokkterápia képes.

És vegyük észre: vannak 1) a BKV munkatársai, az effektív munkavégzők, akik sztrájkolnak, és 2) a BKV vezetősége, akik ellen sztrájkolnak. Ne mondjuk azt, hogy a kurva anyját a BKV-nak meg így a BKV meg úgy a BKV, mert ebben a sztrájkban a KÉT FELE feszül egymással szemben!

Szóval nem-főnök BKV-sok: HAJRÁ, adjatok nekik!

[*] Van biciklim. Remélem, jó lesz idő.

@EnZsolt: Én már három éve fölviszem a negyedikre, a lakásba a biciklit. (Én is attól félek, hogy a tárolóból ellopnák.) Pillanatnyilag három gép is áll az egyik sarokban.
süti beállítások módosítása