Tékozló Homár

Hogyan hosszabbítsuk meg hűségszerződésünket?

2008.04.17. 15:57 | jackyll | 70 komment
Az EQnet megpróbálta megtréfálni Imrét, aki azonban szemfülesen előbb elolvasta az új szerződést, mielőtt aláírta volna az újabb egy év hűségnyilatkozatot:
A minap felhívott internetszolgáltatómtól egy kedves úriember, aki közölte, hogy technikai okok miatt meg kell változtatniuk azt a belépési nevet, amivel internetkapcsolatunkat használjuk, küldenének egy új szerződést. Mondom rendben, még meg is lepődtem, hogy nem egyből idenyomják, hanem előtte felhívnak. Amikor megkaptam az e-mailt, meg a kapcsolódó szerződést, akkor már láttam, hogy mire megy ki a játék.

-----Original Message-----
Sent: Thursday, April 17, 2008 10:41 AM
To: 'EQNet zRt.'
Subject: RE: szerződés módosítás (xxxxx)

Kedves Endre,

amit most leírok ne vegye személyesen Önnek szóló kritikának, de mivel Ön áll velem kapcsolatban, kénytelen vagyok Önnek írni.

Januárban kezdeményeztem, hogy változtassuk meg a szerződést, mivel az Eqnet részéről (igaz, még elenderes kezdéssel valamikor a múltban) elég hosszú ideje fennálló szerződésünk volt, amiben azt hittem, hogy korrektül jár el velem szemben az internetszolgáltató.

Ez a korrektség még habokban sem valósult meg. Internetvonalunk ugyan volt, de ugyebár a mai világban ez nem nagy kunszt, van a piacon még vagy 20 szolgáltató, ha nem Önök, akkor szolgáltatna más. Azt gondolom ebben a piaci helyzetben az a minimum (!), hogy korrekt ügyféltámogatással és adatszolgáltatással rendelkeznek.

Ennek ellenére megtörténhetett, hogy a sok éves szerződésem során tavalyra már elértem, hogy automatikusan 16mb/s sebességű vonalat számláztak részemre (megjegyzem egyszer sem kérdeztek meg sávszélesség-bővítéskor, hogy akarom-e), miközben a mérhető legnagyobb sebesség a T-Com ADSL tesztjével valahol 5 MB/S körül mozog. Sok-sok hónapon keresztül fizettem dupláját annak a díjnak, amit fizetnem kellett volna a szolgáltatás paraméterei alapján.

Erre mondhatja azt, hogy balfék vagyok, mert csak most vettem a fáradságot, hogy utánanézzek, s valahol igaza is van. De épp ekkor beszélek arról, hogy egyes szolgáltatók hogyan lehetnének emberközelibbek, megnyerve esetlegesen maguknak még több felhasználót.

Mindezt azért is írtam le, hogy a következő mondataim ne keltsenek különösebb megbotránkozást.

Eszemben sincs szerződést módosítani a levelében megadott feltételekkel. Ugyanúgy, ahogy a fent leírtakat etikátlannak tartottam, ugyanúgy etikátlannak tartom azt, hogy felhasználónév-váltás ürügyén azt akarják, hogy a szerződés aláírásától kezdve újabb egy évre elkötelezzem magam Önök felé! Milyen alapon?

Abszolút elfogadhatatlannak tartom, hogy ilyen "árukapcsolásos" módszerrel próbálkoznak, miközben alig várom, hogy leteljen az aktuális hűségnyilatkozatom. A levélben ez szerepel: " A biztonságosabb szolgáltatás miatt szükségessé vált az internet bejelentkezéséhez használt login nevének módosítása.". Ugye ezt Ön sem hiszi el? Ekkora hantával már nagyon rég találkoztam. De azért érdeklődéssel várom, hogy valaki esetleg megmagyarázza, mitől biztonságosabb a "felhasznalo@adsl2.eqnet" név a "felhasznalo@hu.inter.net" névtől?

Szóval, ha megváltoztatják a nevet, ám legyen, nem sok gond lesz vele átírni a routerben. De kérem hagyják az ilyen átlátszó trükköket, mert nálam nem jön be. Szomorú, hogy esetleg bejön sok ezer más felhasználónál, akik megeszik ezt a maszlagot.
Ha nem tetszik Önöknek, akkor nosza, bontsák fel velem a meglévő szerződésünket: lesz másik 15 szolgáltató, aki örülni fog egy újabb ügyfélnek, és még csak le sem kell töltenem a hűségidőszakot.

Úgy gondolom, hogy az eset publikálást is igényel, ezért megkeresem vele az index.hu "Tékozló homár" csapatát is, hátha kiteszik az írásaik közé, talán megmentve vele pár száz további EQNet felhasználót.

Üdvözlettel,

xxxxx
ügyvezető
xxx Kft.

-----Original Message-----
From: EQNet zRt. [mailto:kereskedelem@eqnet.hu]
Sent: Tuesday, April 15, 2008 11:26 AM
Subject: szerződés módosítás

Kedves Imre!

A pénteki nap folyamán beszéltünk telefonon, az ügyben, hogy a nálunk élő szerződését módosítanánk, technikai paraméter változása miatt, mellékelve küldöm a szerződésmódosítást.

Igyekszünk ügyfeleinknek, így Önnek is a lehető legjobb műszaki paramétereket biztosítani, ennek következménye a folyamatos technikai fejlesztés. A biztonságosabb szolgáltatás miatt szükségessé vált az internet bejelentkezéséhez használt login nevének módosítása. A módosítás automatikus velejárója a szerződés változása, annak elfogadása, aláírása. Módosítás további 1 éves szerződéses jogviszonyt von maga után.

A szerződésben összegszerű változás nem történik. A szolgáltatás használatában fennakadást ez nem jelent, le és felszerelés nem fog történni. Önöknek csak a login nevet (a szerződés módosításban szerepel) és az IP címet kell majd megváltozatnia (az új IP címről a műszaki kapcsolattartót a változás napján tájékoztatni fogjuk).

A váltás 1-2 héten belül vártható, amikor nem fog tudni felcsatlakozni az internetes hálózatra, akkor kell begépelni az új azonosítót.

Kérem, hogy a szerződésben szereplő adatokat ellenőrizze, ha eltérés vagy változás van az adatokban, kérném jelezni, illetve a szerződést aláírva részemre visszafaxolni szíveskedjék és két példányban aláírva visszapostázni.

Egyben köszönjük, a bizalmukat, és reméljük a további közös sikeres együttmüködést!

Amennyiben bármi további kérdése lenne, hívjon bizalommal az alábbi telefonszámon minden hétköznap 10 és 18 óra között!


Köszönettel,
H. Endre
EQnet Zrt.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ddd.dino 2008.04.17. 16:10:05

Magam is náluk vagyok, kíváncsian várom, nálam is bepróbálkoznak-e, mivel még nekem is inter.net -es címem van.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.04.17. 16:12:14

bontsd fel a szerződést és menj egy másik ugyanilyen szarhoz

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.17. 16:13:27

"megjegyzem egyszer sem kérdeztek meg sávszélesség-bővítéskor, hogy akarom-e"

Ennek semmi se jó.

64k-t akarok! 64k-t akarok! ...

krxx 2008.04.17. 16:21:58

Mintha csak én írtam volna a fentieket!
Én is megkaptam a kedves telefonjukat és emailjüket az újabb egy évről. Mondtam nekik, hogy nem vagyok hajlandó újabb 1 évre aláírni. A hűségizénk már több éve lejárt. Ha ez nem tetszik, mi is megyünk másikhoz. A sávszélesség pedig itt is töredéke annak, amiért fizetünk.

DaveSlim 2008.04.17. 16:22:29

hehe...dehülye vagy. :D most komolyan beleírtad a leveledbe, hogy "megjegyzem egyszer sem kérdeztek meg sávszélesség-bővítéskor, hogy akarom-e"? :D loool. BUTA. T-com emelt te szerencsétlen. Nem a szolgáltatód. Irogass inkább az alkalmazottaidnak. Ügyvezetéshez biztos jobban értesz, mint a nethez.
Amúgy tuti, h nem biztonsági oka van a váltásnak.
Mondjuk, ha semmi sem változik, akkor nem értem, hogy miért nem hosszabbítottad meg a szerződést.

moli 2008.04.17. 16:26:03

"internetes halozat" :D

Houruck · http://houruck.hu 2008.04.17. 16:26:49

"De azért érdeklődéssel várom, hogy valaki esetleg megmagyarázza, mitől biztonságosabb a "felhasznalo@adsl2.eqnet" név a "felhasznalo@hu.inter.net" névtől?"

Kérlek:

Az ADSL loginokban a @ utáni rész (realm) mutatja meg a telefonszolgáltató hálózatának, hogy melyik szerverre irányítsa. Jelen esetben ez két külön szerver.

EQNet ügyfélszolgálat 2008.04.17. 16:43:24

Kedves Felhasználó!

Köszönjük az észrevételt, figyelünk a problémára és kivizsgáljuk. Hamarosan hivatalos reagálást is küldünk róla.

Üdvözlettel:
Beji-Szabó Angelika
EQNet Zrt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.17. 16:43:32

@atpijkamo :
Itt nem az volt a baja hogy nem kérdezték meg hogy akar-e emeltetni, hanem hogy mondjuk fizetett egy 6Mb-s (vagy 8) vonalért ami 5Mb-t tudott is, ami még lenyelhető talán, de elkezdték vele egy 16Mb-s díját fizettetni. Ez már mondjuk nálam is kiverné a biztit.

Rejtélyes 2008.04.17. 16:49:17

Houruck: Látszik, hogy te se értesz hozzá... A domain (nem realm, az WoW-ban van) változik, de ettől a BIZTONSÁG nem feltétlenül. Ha ugyanazt a szart telepítik fel, urambocsá csak a domaint változtatják ugyanazon a szerveren, akkor a biztonság nulla egész számú többszörösével fog nőni :D

Sőt, minden helyen, ahol regisztrálva vagy, valamint az összes kontaktodnak lehet levelet írni, hgy változik az emiled. Több bosszúság, mint haszon.

Zorro2007 2008.04.17. 16:51:58


Segitene valaki Beji-Szabó Angelikanak brokikremfozeleket csinalni:)

www.mindmegette.hu/index.php?apps=chefvalasz&q=Brokkoli+f%F5zel%E9ket

Sikeres-e aki ilyet eszik??

DaveSlim 2008.04.17. 16:51:59

Rejtélyes: látom te sem értesz hozzá. :) Az internet szolgáltatóknál a realm a @ utáni részt jelenti :) Attól, mert kocka wow-os vagy, nem kell mindenben ezt látni :)
A domain mást jelent... ADSL loginnévnél a @ után nem domain van, hanem realm :) az adsl2.eqnet az mióta a domain? :) Hol a .hu, vagy .com, vagy bármi? :)

Ivan Kozirev 2008.04.17. 16:53:00

Rejtélyes: Arról nem is beszélve, hogy a régi címet is illik fentartani még pár évig a váltás után. Ahogy az történt az axelero.hu - t-online.hu váltáskor is.

Houruck · http://houruck.hu 2008.04.17. 16:53:39

Rejtélyes: Nem kell a flame, de te vagy fogalmi zavarban. Az ADSL autentikációban használt login esetében realm a helyes megnevezés. A domain a DNS esetében használatos. Egy kis forrás: www.gnu.org/software/radius/manual/html_node/radius_14.html

DaveSlim 2008.04.17. 16:53:44

ColT: mondjuk ez jogos. Ezen átsiklottam.
Amúgy az emberkének a leírtak alapján igaza van szerintem, de én csak akkor írok reklamációt, ha értek is a dologhoz, mert ha beégek, akkor az nagyobb gáz. :)

Bicskas 2008.04.17. 16:55:25

végre egy sikeres ember, azthittem csak a mesében léteznek már

Houruck · http://houruck.hu 2008.04.17. 16:58:05

Ivan Kozirev: ADSL login ≠ e-mail cím. Ezzel keveritek szerintem. A login nem is publikus adat.

Na jó, nem kezdek ingyen IT tanfolyamot, abbahagyom a kommentelést. =]

Ivan Kozirev 2008.04.17. 17:00:43

Horuck: igaz, köszi. Én csak arra reagáltam, amit Rejtélyes írt, nem kellett volna, már látom. :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.17. 17:08:52

"ColT 2008.04.17. 16:43:32
... de elkezdték vele egy 16Mb-s díját fizettetni. ..."

Én nem ezt olvastam ki belőle. De ha így van, akkor aláírt valamikor egy szerződést erről. Miért írta alá? Nem kerek a történet.

Ha meg nem kapja meg a szerődött sávszélességet, akkor verni kell az asztalt, nem búslakodni. Ha meg nem tudja a vonal azt a sávszélességet, akkor csökkentést kérni. Egy kétkilométeres korrodálódott dróton az isten sem nyom át 16 megát.

DaveSlim 2008.04.17. 17:15:20

atpijkamo: ott a pont.
Ingyenes sávszél emelés volt, az elérhető maximum sávszél növekedett.
Ha nem elérhető, nem búslakodni kell, stb, hanem tényleg szólni basszus. Nem mindennel a homárra rohangálni.
Ha nem megy a 16 mega (van egyáltalán olyan??:O Én 18-ról tudok), akkor lemérni, elküldeni szolgáltatónak, aki javíttatja a trékommal, vagy ha nem megy, akkor kisebb csomagba raknak és örülhetsz.
Béke van és bódottság.
Ennyi.

Ha meg megbízható netet akarsz, nem 7köznapi ADSL-t és ráadásul cégnek, ahol fontos a megbízhatóság, akkor költs rá:
bérelt vonal, stb.
Drágább, de vazze... nem pampogj egy mezei adsl sebessége miatt.
Cég vagy... ne sajnáld a pénzt a fejlesztésre. Ezzel csak a cégedet és magadat minősíted.

vernarancs 2008.04.17. 17:30:09

DaveSlim 2008.04.17. 17:15:20

Most ez az IT guruvagyok a magaslatokbol beszelek minek kell? Hagy dontse mar el a user, hogy mire fizet elo es lehessen mar felhaborodott ha nem azt kapja. Meg ha ugyvezeto akkor is. Ha te mondjuk szark kapsz a bigmac-be es reklamalsz akkor elkuldhetnek, hogy miert nem eszel steaket mert megengedheted? :D

Secnir 2008.04.17. 17:33:09

idézem:
"szükségessé vált az internet bejelentkezéséhez használt login nevének módosítása. A módosítás automatikus velejárója a szerződés változása, annak elfogadása, aláírása. Módosítás további 1 éves szerződéses jogviszonyt von maga után."
akkor módosítsák. küldjék meg emailben és kész. nem automatikus velejárója a szerződés változtatása, mert gondolom az eredeti szerződésben ilyen kitétel nem szerepel, hogy
'loginnév változtatás esetén új szerződést kell kötni, mely lenullázza az eddigi hűségidőtartamot'
gyenge próbálkozás, élelmes ügyfél. ne is válaszolj rá (kár volt megtenni). inkább verd az asztal a +11mega miatt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.17. 17:37:16

"Ha meg nem kapja meg a szerődött sávszélességet, akkor verni kell az asztalt, nem búslakodni. Ha meg nem tudja a vonal azt a sávszélességet, akkor csökkentést kérni."
Gondolom ezért akar szolgáltatót váltani, amit ugye lehet hogy csak nagyon sok pénzért tehet csak meg. Így inkább a hűség végét várja, lehet úgy gazdaságosabb.

Aztán lehet hogy már verte az asztalt a sávszél miatt, csak sz@rt@k a fejére. :-/ Csak azt nem írta meg a Homárra.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.17. 17:39:37

U.I.:Ha meg nem verte az asztalt akkor tényleg loser! Aláírom.

(Ha meg az elérhető max. sávszél emelkedik, akkor miért fizettetnek többet azzal, akinek ugyanannyi maradt?) (Másrészt, ha a TréKomnak kell valamit elintéznie, akkor az 3 hűsényilatkozatig is úgy maradhat felőlük...)

HandG 2008.04.17. 17:45:09

DaveSlim 2008.04.17. 17:15:20

1. Miért kellene minden usernek értenie a nethez? Ez nem foci!:)

2. Ha nem akarja meghosszabbítani, akor nem akarja! Senkinek semmi köze hozzá! Ha ahhoz van kedve, akkor letelepített modem színe nem megy a bútorához. JOGA VAN HOZZÁ! na és?
És annyira van joga hozzá, mint amennyire neked, hogy itt pattogj neki.

Oszt jónapot!
Ha tökéletesen elégedett ügyfél lenne, akkor már rég aláírt volna! Nem lehetséges?

Azért tartunk ott, mert még mindig sokan azt hiszik, hogy minden békát le kell nyelni. Hát nem kell.
oszt jónapot!

szkaccsotjeggel 2008.04.17. 18:12:54

DaveSlim: TriplexPrádeksönz?? =)

Xezs 2008.04.17. 18:14:33

Ekkora pofátlanság tényleg létezik? Hogy jönnek ezek ahhoz hogy teljesen hülyének nézzék a felhasználót? Hihetetlen...

Xezs 2008.04.17. 18:19:11

HandG:

"1. Miért kellene minden usernek értenie a nethez? Ez nem foci!:)" - És nem is politika :)))

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.17. 18:59:09

de mér fordítva van ez a kurva post.

olvasom felkonf, utána panasz. mondom fasza valami hiányzik, béna homár. aztán elolvastam a panasz e-mail utána meg van az amire írta a panaszt az ürge.

az oké hogy a fazon így postázta el hogy az előzmény van alul, de te homár a CTRL-c CTRL-V korszakában igazán előre tehetted volna azt a levelet ami időben előrébb is volt.

lusta homár :) csak ennyit akartam.
az eqnet meg monnyon le. endre meg szopjon lovat!

Joaquin 2008.04.17. 19:20:17

Minket anno a t-online szopatott hasonlóval, mivel a régi tiszanetes(!) netemet "technikai okokból" nem tudják tovább szolgáltatni. A tiszanetes szerződés szerint kb segget nyalni volt csak joguk, minden egyéb jog a felhasználót illetett meg (ehh, a régi szép idők, ügye...), teljesen korlátlan sáv, stb. Erre nem elég, hogy ezt elvették, még újabb hűségnyilatkozatot is alá akartak iratni velünk az új szerződésben. Mivel szerződésbontás címén kisebb kártérítésre lettünk volna jogosultak, ezért ennek megemlítése után valahogy inkább felhagytak ezzel az ötletükkel. (Mivel cirka 5000Ft-tal olcsóbb lett így a net havonta, ami azért nem kevés pénz, ezért végül befogtuk inkább.)

birdito 2008.04.17. 19:22:56

1. Egy ujabb Zrt....
2. En total outsider vagyok, de nekem meg valami gyanus. Abbol, hogy azt irja a szolgaltato, hogy megvaltoztatja az IP cimet is, abbol nekem az jon, hogy fix IP-je van, amihez valoszinu a ceg honlapja van hozzarendelve. Akkor most meg a domain at IP szarozasaval is szivni kell? marmint hogy a www.xy.kft az most nem 214.55.21.5 IP cimen fog bejonni, hanem a 521.55.45.9-en? Jol latom, vagy nem?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.17. 19:39:05

@Hurrá Torpedó: Ez az ún. "top posting", a modern, de egyébként fos E-mail és newsreader szoftverek alap- vagy egyedüli beállítása.

@birdito: Ha a szervered alatt megváltozik az IP-cím, akkor a szolgáltatód a DNS-szerverében is át fogja írni. Ergo pár óra, rossz esetben egy-két nap múlva az egész bolygón minden Internetre kötött gép tudni fogja a szerver nevéhez tartozó helyes új IP-címet. (Feltételezem, nem hxxp://1.2.3.4, hanem inkább hxxp://www.ize.hu formában szoktál böngészni te is... ;-) )

birdito 2008.04.17. 20:25:24

Thanx Joe Forster. Akkor jol lattam, csak nem teljesen. Na jo, akkor ez nem akkora szivas.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.04.17. 20:49:51

Még én is inter.net-re végződök, de hálistennek kedden jönnek a TVnetworkösök beszerelni az ő netjüket (TV+net az eddigi 16000 helyett 10000 Ft), aztán remélhetőleg sikerül lemondani az EQnet-et. Örüljenek, hogy 5 és fél évig néluk voltunk :D

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.04.17. 20:50:55

Mondjuk nekem is csak 4-5 mega a 8 megás net, de a feltöltés miatt nem mentem át olcsóbb csomagba.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.04.17. 20:56:07

Egyébként a számlázással kapcsolatos problémára meg annyit mondok, hogy az ár nem változott. Mi például ugyanannyit fizetünk még mindig, mint 5 éve mikor beköttettük a netet (2002. november), csak az áfa kulcs változásakor lett olcsóbb (13000->12480), a sávszélesség viszont 512-ről 8192-re nött. Tehát a levélíró valószínűleg az első emelés után kezdte egy 1536-os csomaggal, és ebből lett az emelések során 18432 mbit.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.04.17. 20:57:08

Helyesbítés: 18432 mbit -> 18432 kbit

upho 2008.04.17. 21:04:59

"az most nem 214.55.21.5 IP cimen fog bejonni, hanem a 521.55.45.9-en?"

na ezen meglepodnek ;)

pazola 2008.04.17. 21:08:12

Nem, igazabol egyiken sem fog bejonni.

Megneztem.

A(z) 214.55.21.5 helyen lévő kiszolgáló túl hosszú ideig nem válaszol. / A Firefox nem találja a kiszolgálót a(z) 521.55.45.9 helyen.

Szoval szar ez az egesz net.

:)

Bibo65 2008.04.17. 21:48:41

Ennyi kockát egyrakáson (énis)!
Ki nem sz@rja le a sávszélességet, ha eddig usernek nem volt vele gondja? Ki nem sz@rja le IP címet, felhasználónevet, ha eddig usernek nem volt vele gondja?
Mi az, hogy + 1 ÉV MINIMUM???
Költse a sávszélességen megspórolt pénzt a szerettei rákgyógyszerére az, aki csk úgy, "jófejségből" szól, hogy nesze paraszt, itt van még egy év hűségesség! Én hűséges vagyok asszonyhoz, lojális a munkahelyemhez, de legyek-e hűséges egy ilyen szolgáltatóhoz?

Houruck · http://houruck.hu 2008.04.17. 22:19:31

Inkább nézzetek South Parkot! Az új rész (#1206) a júzerekról szól. =]

A példában felhozott 214.55.21.5 IP a 214.0.0.0/8 tartomány része, ami a jenki DoD-hoz (Department of Defense) tartozik. Pazola, ne keress rajta web tartalmat a 80-as porton. ;]

Tajparaszt 2008.04.17. 23:07:53

De sok ideje van a sikeres embereknek.

Én egy "Szqpjon kutyát!" felkiáltással törlöm az ilyen hülyeségeket.

Méregessem a sávszélességet? Na, haggyámá. Ha, nem szaggat a jutub, akkor rendben van a téma:)

2008.04.18. 07:46:22

"Költse a sávszélességen megspórolt pénzt a szerettei rákgyógyszerére"

Azé te egy fasza srác vagy.

Bibo65 2008.04.18. 08:11:08

A fenti sor nem Endrének szól! Tudom, hogy Ő is csak egy rabszolga. A gyógyszereket a cégtulajoknak, és azoknak ajánlom, akik ilyen levelekket találnak ki, és így próbálnak meg új ügyfeleket behálózni. Szomorú. Azon gondolkozom, hogy nem-e lehetne-e mondjuk a kedvező árral megtartani az ügyfeleket, és nem hűségnyilatkozattal...

betépett felhasználó 2008.04.18. 08:34:37

ejjel 3:20kor konektorbol 220 kihuz, drotveg megpuc, ekunetkoaxra rarak oszt rogton utana 112 felhiv. Haztuz kiolt, kihult szomszed-tetem elvisz, ekunet jolmegsziv.
a vegen mindent kitartoan tagadni. 3 tanuval igazolni, h. akkro nem lenni otthon.

2 het mulva reload.

Layosh 2008.04.18. 10:11:46

Mindegyik szolgáltató egy nagy zsivány. Nekem tvnetwork van. Minden évben alákell írni hűséget, mert amúgy drágábban kapom a csomagot. De ez mind semmi, minden hónapban felszámolnak 200-Ft-ot, mert csekken fizetek és nem átutalok. Legutóbb még 200-at akartak a számla kinyomtatásért, de felnyomták őket valamelyik hivatalnál, így abból nem lett semmi.
De jól megszívják nemsokára, mert elkezdte nálunk a digi kiépíteni a hálózatát, aki 2500-ért ad 10M/10M netet. :)

EQnet 2008.04.18. 11:24:33

Sziasztok!

Megpróbálom a legőszintébben leírni a dolgokat, reagálva minden fontosabb témakörre, ami időközben felmerült a blogon.

Először a kedves Ügyfelünk panaszát illetően.
Sajnos igaza van.
Az "az Ön kényelme és biztonsága érdekében"-szerű szöveg csak részben igaz és meg kellett volna írnunk a teljes igazságot. A háttér az, hogy mi az egyes Ügyfeleink után fizethetünk forgalmi díjas vagy átalánydíjas konstrukcióban a nagy telkó szolgáltatóknak, az Ügyfeleink viszont átalánydíjban, fix havidíjat fizetnek nekünk, azaz korlátlanul forgalmazhatnak. Ha egy nagy forgalmú Ügyfelünk után forgalmi díjas konstrukcióban fizetünk a T-Comnak az ugye ráfizetés (bizonyos Ügyfeleknél ez havi több tízezer Ft is lehet!) Így aztán az ilyen vonalakat áttesszük - számunkra is - átalánydíjas konstrukcióba. Ez talán még mindig jobb megoldás, mintha felmondanánk az Előfizetőknek, mint bizonyos internet szolgáltatók. A váltás viszont számunkra is egy éves hűségnyilatkozat elindulásával jár, így nekünk is ezt kell kérnünk az Ügyfeleinktől.
Ezt a levélben is szerepeltettük és a szerződés nyomtatványon is jól látható helyen szerepel, így ezen a téren nem sumákoltunk.

Sávszélesség ügy
A T-Com átlagosan úgy évente duplázza a sávszélességet, díjemelés nélkül, azt gondolom ez önmagában jó dolog. A baj az, hogy sok vonal nem bírja a megemelt sávszélességet, mert ez sok mindentől függ, nem részletezem. Az Előfizetőinknek lehetősége van a vonaluk sebességét mérni az oldalunkon (www.eqnet.hu/sebessegmeres.php) és nyilván sok más helyen is. Ha sebesség nem stimmel, bejelentik és intézkedünk. A dolog nem triviális, mert az egyes csomagok vállalt sebessége egy minimum és egy maximum határ között van, amit az ADSL oldalainkon jól látható módon szerepeltetünk (pl.: www.eqnet.hu/egyeniadsl.php) Ez persze megegyezik azzal, amit a T-Com közöl velünk, ez nem internet szolgáltató függő. Természetesen az Előfizetők a maximum határhoz igazodnak, azt szeretnék elérni a vonalukon, de ez - őszintén szólva - csak ritkán valósul meg. Sajnos a két érték között ég és föld a különbség, így elvileg szinte bármilyen panaszt elutasíthatnánk, de ezt nem tesszük. Ha a maximum sebességhez képest túl keveset tud a vonal, akkor az Előfizetőnek lehetősége van áttérni egy kisebb csomagba, kevesebb havidíjjal.

Magas díjjal "beragadt" Ügyfelek
Sajnos van ilyen. Most már minden Előfizetőt megpróbálunk telefonon, vagy e-mailen értesíteni, hogy lejárt a hűségnyilatkozata és lehetősége van áttérni az aktuálisan érvényes akciós, megújító havidíjra. Előfizetői Hírleveleinkben ezt a lehetőséget már számos alkalommal megírtuk. Mindezek ellenére előfordulhat, hogy bizonyos Előfizetők nem tudnak a dologról, postai levelet nem küldünk ebben a témában.

Realm/domain név téma laikusan
Egy ADSL belépő azonosító (login név) majdnem úgy, vagy pontosan úgy néz ki, mint egy e-mail cím. Valahogy így: valaki@adsl1.eqnet, vagy valaki@hu.inter.net
Ebben az esetben a @-tól jobbra levő részt realm-nek hívjuk. A domain név ettől teljesen független dolog. Mindenkinek lehet saját domain neve, pl. nekünk az eqnet.hu. A domain jellemzően a web és e-mail címekben szerepel, pl. www.eqnet.hu, vagy valaki@eqnet.hu, de lehet pl. ftp@eqnet.hu, stb.

Ha kérdésetek van, írjatok kérlek az info@eqnet.hu címre.

Üdv,
Graur Tamás
vezérigazgató

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.18. 12:00:34

Joe Forster/STA · sta.c64.org 2008.04.17. 19:39:05
@Hurrá Torpedó: Ez az ún. "top posting", a modern, de egyébként fos E-mail és newsreader szoftverek alap- vagy egyedüli beállítása.

ez világos. ugyanis én is szoktam email-ezni. de ott általában ismerem az előtörténetet. az volt a bajom hogy vagy cseréljék időrendben a postban vagy írják oda hogy alulról olvasd mert úgy van értelme.

érted. előzmény CTRL-X, és CTRL-V a válasz elé. ezt a két mozdulatnyi homár lustatságot bíráltam.


ebből az EQnet válaszból meg jól nem derül ki semmi. legfőképpen az nem hogy: miért kell egy ügyfél felhasználónevét megváltoztatni? ha ezt a cég (jelen esetben EQnet) kéri az ügyféltől, akkor mi alapján íratnak vele alá egyből hűségnyilatkozatot is?

ugyanis ha technikai akadályok miatt lenne célszerű a változtatás (új szerver, akármi), akkor ez a kötelessége hogy megváltoztassa. ingyen bérmentve, kötelesség nélkül. nem hűségel baszakodni.

Előfizető 2008.04.18. 12:12:07

Na, megszólalok én is :)
A legnagyobb gondom azzal volt, hogy bár tudatában voltam annak, hogy a trékom emeli a sávszélességet, leragadtam annál, hogy 6MB, valamikor régebben. Nem nagyon figyeltünk oda, hogy mi is a valós sebesség, de ezt meg is írtam, hogy mi baltáztuk el, hogy későn vettük észre.
Amikor észrevettük, kezdeményeztem az előfizetés felmondását vagy megváltoztatását, aminek az lett az eredménye, hogy áttértünk egy 8 MB/s csomagra, kifizetve persze közel 10 ropit a sávszélességcsökkentésért, amit a T-Com nyel be (erről megint csak lehetne fogyasztóvédelmi szempontból beszélgetni, de ezt hagyjuk).
Azon sem lepődtem meg, hogy annak ellenére, hogy csak másik sávszélességi csomagba kerülök, de előfizető maradok, alá kell írnom egy 1 éves hűségnyilatkozatot: gondoltam, új csomag, új szerződés, ám legyen.

Ám a felhasználónév váltáskor nem mondta a kolléga, hogy újabb 1 évet alá kell írni, ez csak a szerződéstervezetből derült ki. Azt sem jelezték, hogy ez a változás a forgalmi vagy átalánydíjas hókuszpókusz miatt van, bár őszintén szólva erre megint azt mondtam volna, hogy sorry, időtlen idők óta forgalomkorlát nélküli előfizetésem van, nem érdekel mi van mögötte.

Mindezek után persze, hogy bedurrant az agyam az újabb 1 éves hűség láttára.

Azt már nem is említem, hogy valóban fix IP címünk van, amihez tartozik vagy 10 domain név, amiben az a pikantéria, hogy abból csak 1 db van a szolgáltatónál regisztrálva, tehát az összes többinél majd mehetünk a regisztrátorhoz, hogy írja át az IP címeket, levelezésünk sem lesz a DNS frissüléséig (saját levelezőszerverünk van).

Hab a tortán, hogy jövő évtől valószínűleg új helyre költözünk. Ha januárban lejárna az aktuális előfizetői hűségnyilatkozatunk, akkor mehetünk kedvünkre, de ha aláírom jövő év áprilisáig, akkor mi is lesz? Szerződésszegő leszek, mivel a hűségnyilatkozat ideje alatt a T-Com nem engedi a költözést. És ez már nem egyszerű kellemetlenség, hanem mondjuk a jövő év január és április hóra terjedő büntetés telephelymódosítás miatt, ami súlyos tízezrekre rúg. Ki fogja azt akkor megfizetni? Ha aláírom ma a szerződést, akkor én. Aláírjam?

Még ha meg is értem mint magánember az internetszolgáltatók kiszolgáltatottságát a T-Com felé, akkor sem engedhetem, hogy ilyesmibe belerángassanak.

Tutanhamon 2008.04.18. 12:42:26

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.18. 12:00:34

ebből az EQnet válaszból meg jól nem derül ki semmi. legfőképpen az nem hogy: miért kell egy ügyfél felhasználónevét megváltoztatni? ha ezt a cég (jelen esetben EQnet) kéri az ügyféltől, akkor mi alapján íratnak vele alá egyből hűségnyilatkozatot is?

Mondta az ipse: "Így aztán az ilyen vonalakat áttesszük - számunkra is - átalánydíjas konstrukcióba." Új konstrukció, új azonosító, új éves szerződés. Mit nem lehet ezen érteni???

Sötétmancs 2008.04.18. 13:33:50

Bontsd fel a szerződést és várj három hónapot, hogy köthess másikat! Vagy szívj velük tovább!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.18. 13:42:36

@Tutanhamon :

Mondjuk azt hogy a usernek mi köze a szolgáltató belső szerencsétlenkedéséhez. User fizet, szolgáltató szolgáltat, és nem faszkodik azzal hogy valahogy megtartsa az elégedetlen ügyfeleket kényszer-hűségnyilatkozatokkal.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.18. 14:35:19

Tutanhamon 2008.04.18. 12:42:26

Mondta az ipse: "Így aztán az ilyen vonalakat áttesszük - számunkra is - átalánydíjas konstrukcióba." Új konstrukció, új azonosító, új éves szerződés. Mit nem lehet ezen érteni???

pl:
nekem van egy szerződésem. nekem jó így. ha a szolgáltatónak jobb úgy ha áttesz új konstrukcióba, akkor tegyen. de akkor ne adjon új éves szerződést mert még van érvényes szerződésem. vagy várja meg amíg lejár és utána tegyen át, és akkor már jogosan új szerződéssel.

az a baj hogy a saját érdekeiket nézik.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.04.18. 15:53:31

Kedves Tamás az EQnet-től!

Nagyon szép volt a levél és indoklás, több dolgot is megvilágított. Szinte mindenben egyetértek, egy kivételével: az itt szorgalmazott hűségről lenne szó.

Megértem, hogy milyen igényt támaszt a T társaság az átalányos és a forgalmi díjas ügyfelek iránt. Okés. A kedves Imre egy nagyforgalmú ügyfélnek tűnik, esetleg amikor "csomagot váltott" már automatikusan át kellett volna rakni az átalányosok közé.

Ha ez nem derült ki mert pl. lakossági ADSL-t használ üzleti helyett akkor sincs semmi gond: a kb. 2 perc múlva bejövő ügyfelet aki ránézésre Kovács 2 Mancika és nem fog x MB-nél többet forgalmazni átrakni forgalmi helyett átalányba. Így az ügy megoldva Kedves Imre nem aggódik az ismételt hosszabításokért és lesz sok új Mancika ügyfeletek, mert nem posztolja világgá szívfájdalmát.

Amúgy én TVnetnél vagyok és az elmúlt 3 évben legalább 4 realm-ben voltam, egyszer sem hosszabbítottak.

Akkor sem amikor szerződőt módosítottam vagy izé: díjfizetőt, viszont annyit kavartak a papírokkal, hogy 1 hónapot nem kell kifizetnem :)

Lehet, hogy valamit írtak az emilcímükre (az a cím ami enyém lenne, de ők nyújtják ingyér), de elvből ingyenes szolgáltatót használok erre az elmúlt 10 évben, szal a fene olvassa...

Okádó Mikádó 2008.04.18. 20:02:57

Zorro:))) ez a brokifőzelék nagyon ütős. 5 perce egyfolytában röhögök.

Georgethebig 2008.04.18. 20:38:43

hát a brokifőzeléken én is röhögök folyamatában...
de az összes szoltáltató egye meg brokifőzeléket, mert szivatják az embereket non stop. A fogyasztóvédelemnek, versenyhivatalnak igencsak jó lenne már szétnézni ezen a területen is. Itt kirabolják az embereket évek óta, mert fizetsz, de nem azt kapod, amit megrendeltél és fizetsz érte. Ha reklamálsz, akkor meg bealáznak, pénzt vissza nem adnak a gyengébb teljesítésért... A roppant jófej T csoport hugomékkal több, mint 2 éve szerződött olyan teljesítményre, amelyet még idén sem tud megvalósítani! Persze legyél oknyomozó, hogy rájuk bizonyítsd a nem teljesítést, majd felteszik a kezüket és a pénzt nem adják vissza, de bevállalják, hogy kössenek új szerződést a valós lószar teljesítményre. Sumák banda

qwerty lajos 2008.04.18. 20:53:47

mit brokifőzelék! siklórepülőőő!!!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.18. 21:27:17

Mi a különbség a brokkoli és takony között? - A brokkolit nem eszik meg a gyerekek.

limbekcs 2008.04.18. 23:40:26

párolt brokkoli sajtszósszal, azt próbáljátok ki, azt még bizonyos gyerekek is megeszik...

bikafity 2008.04.19. 14:31:46

Engem is szopatott többször is az internetszolgáltatóm.
A kábeltévémnél előfizettem 1M/512K-ra 2800-ft/hó.
Rá is kötöttek a koax-ra egy modemet,majd néhány hónap múlva jöttek hogy elvikszik a modemet,és rákötötték a gépemet egy utp kábelra.
Igy a havi díj 2500-ft lett a szolgáltatás pedig 1M/1M.
Még ezt a böszmeséget elviseltem volna,ha kb 3 hónap múlva meg nem mérem a sávszélességem.
És ekkor jött a hidegzuhany!
10Mb/s letöltés 10Mb/s feltöltés.
Nem hittem a szememnek.Teljesen fel voltam háborodva,hogy nem is értesítettek a szolgáltatás változtatásáról.
Teljesen önkényesen és egyoldalúan megváltoztatni ilyen drasztikusan a sávszélességet pofátlanság,aljasság!
Nem azért fizetek hogy így kitoljanak velem.És különbem is ha túlterhelődik a hálókártyám,azt ki fizeti ki??!
ILYEN ..,SZOLGÁLTATÓT NEM TALÁLNI MÉG EGYET AZ ORSZÁGBAN:

www.digikabel.hu/Internet.html

Houruck · http://houruck.hu 2008.04.19. 16:55:08

Szép ingyen reklám bakfity, meg is néztem a honlapon a LAN címlistát. Sajnos elég kevés helyen megrendelhető, így nálunk sem.

:20 mbps-ot akar a jelenlegi 8 helyett:

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.19. 17:02:12

@bakfity: Budapesti kerületenként és vidéki nagyvárosonként van kb. egy-egy tucat utca, ahol ez a szolgáltatás elérhető. Szóval ennyire azért nem kell tőle elszállni!

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.04.19. 21:02:38

ilyenek ezek a szolgáltatók, trükközve szeretnének továbbra is maguknál tartani, de hát ez van. az internetről ne is beszéljük.

OFF

a vodánál fouettem elő egy 50MB-os csomagra, de egy idejenem működik, felhívtam őket, hogy miért nem megy, ahogy korábban?

első rekaciójuk az volt, hogy rábeszéljenek egy 200MB-osra. mondom, ember, nem egy, nem lassú, hanem nincs!

de válgátsból gyorsan beismeri az ügyintáző, hogy akkor az lehet, hogy a GPRS hálózatot nem bővítjük már, és egyre több az internetező, és egyre több felhasználónak jut ugyanaz a teljesítmény.

oké, lemondok erről a szolgáltatásról, megoldom máshogy. örüljön a töbi ügyfelük, hogy ennyivel gyorsabb lett a net, amennyit én nem használok ki belőle.

ON

ennyi. szar mindehol van, szopni én is szopok rendesen. résen kell lenni, mert ezek átvernek, ahogy csak tudnak.

hardrock 2008.04.19. 22:12:49

szarházi lehúzós gyökerek :) azt gondolják, hogy a semmitmondó marketinglevelekre még vevő valaki ebben az országban? :-DDDDDDDDDDDD

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.21. 16:26:59

Nekem meg 128kb/s a sebességem és mégsem panaszkodom :D 5megával te meg ne panaszkodj, fizess sokat érte.Volt egy pár honapig 240kb/s is a sebességem ugyanannyiért:p Mégegyszer valaki a netszolgára panaszkodik, leverem.Éljetek 128kb-on 'oszt megtudjátok...
süti beállítások módosítása