Tékozló Homár

Kilakoltatás egy csap miatt

2008.04.21. 07:00 | ge | 86 komment
Az albérlő panaszkodik a folyamatosan kellemetlenkedő főbérlőre, aki szerinte egy elromlott csap miatt zárta ki őt a lakásból. "Csináltasd meg b... meg!" felszólítás, megjelenés a munkahelyen és a kaució mellé megtartott cuccok után a levélíró segítségért kiált. Mi csak egyet tudunk mondani: ha valóban van szerződés, abban számára is ott kell lennie a megoldásnak.
Sok szó esett már vásárlásról, de albérletes sztori még nem igen volt. Most elővezetek egy pikánsat. 2007.02.05-től élünk párommal albérletben. A főbérlő eddig is folyamatosan kellemetlenkedett, de ami most történt az viszi a pálmát.

Vasárnap leszereltem a mosógépet, és eladtam, lévén 30-áig szól a szerződésem, így nemsokára költözöm. Mikor szedtem le a gépet az elzáró csap elzárt állapotában is folyt. Előtte egy nappal a mosdó alatti elzáró csap adta meg magát. Értesítettem a főbérlőt, mire az közölte,hogy ezt reggeltől estig csavargattam, és ezért romlott el.

Mondanom se kell, hogy a legsilányabb minőség, ezenkívül van más dolgom is, mint elzáró sarokcsapokat tekergessek. Megkérdeztem, mi a teendő. Erre ez az epés válasz jött: "Csináltasd meg b... meg!" Erre, mivel ilyen kedves becéző szavaknak nem tudok ellenállni, közöltem, nem csináltatom meg, nem én rontottam el. Szó szót követett, a lényeg, hogy adtak egy napot, hogy csináltassam meg. Ez nem történt meg. A szerződében amúgy is az van, hogy kiköltözésre kell átadni a lakást, még ha meg is akarom csináltatni. Mivel ezt nem használtam, és rossz minőségű, nem beszélve a stílusról, nem akarom megcsináltatni.

Ezt el is mondtam, mire bejöttek a munkahelyemre. Itt elmondták, hogy az összes zárat lecserélték, a holmiaimat visszatartják... Kérdem én egy csap javítása miatt,  mikor mindíg időben fizettem, és még náluk van 150 ezer ft-om, meg ami a lakásban van, hogy jönnek ahhoz, hogy kizárnak? Erre kérném a lelkes homár olvasók válaszát...

Tisztetettel:Harpagon
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luckye 2008.04.21. 07:13:24

Ez szerintem megér egy levelet a Zugügyvédbek is (zugugyved.blog.hu).....

ezoli83 2008.04.21. 07:39:34

Ajtót letépni! Holmit elhozni! 150 KHUF elfelejteni!

ezoli83 2008.04.21. 07:40:45

De komolyan mennyibe kerülne felhívni egy lakatost, hogy beletört a zárba a kulcsom és nyissa már ki? 5-10 ezer forintba?

stichus 2008.04.21. 07:43:19

pontosan erre találták ki a kauciót. ha szétvered a lakást, abból kell levonni és csak a maradékot visszaadni. gondolom az a 150k kaució. a díjhátralék erejéig viszont tényleg törvényes zálogjoga van, és visszatarthatja az ingóságokat a rendezéséig. de itt nem erről van szó

ezoli83 2008.04.21. 07:43:24

Számlát kaptál a bérleti díjról? Mert ha nem, akkor lehet fenyegetőzni az apeh-kel, ha nem akarja visszaadni a 150 KHUF!

Megdobbent 2008.04.21. 07:50:11

Lakast felnyomod, kihurcolod a cumot, a munkahely biztosagiaknak megmondod, hogy ha megjelnik/nek, akkor ki veluk az utcara, aztan majd meglatod.

Ziebi 2008.04.21. 08:12:32

Grrr....
Ha annyira fáj neki tényleg erre találták ki a kauciót.
Amúgy meg dögöljön meg a neve napján az ilyen. Na.

KÁJZERSZÓZE 2008.04.21. 08:21:41

nem szólok hozzá, mer felesleges. úgyis le lesz törölve minden komment egy kicsvel később.

HOMÁR! Az utóbbi időben egyre szarabb vagy, gagyiság a cikkek 90%-a. De az, hogy letörlöd egy post összes hozzászólását és még nagy büszkén odaírod azt az Áptéd dumát..... broáf! Akko ne tegyél ki ilyet, ha nem vállalod! Tudtad és tudhatad, hogy milyen írások is lesznek. Téged kéne kitiltani innen szily...............

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.04.21. 08:27:02

1.APEH mivel gondolom nem kaptál haonta számlát.
2.Rendőrség, hogy ellopták a cuccaidat, tudod,hogy hol vannak, ezért segítsék a bejutást.
3.Szerződésben megnézni kinek a feladata a javítások elvégzése (általában a főbérlő feladata, max közösen megállapodhat arról az albérlővel) Emellett a 150k arra van ,hogy az efféle tartozásokat rendezzétek.

Szóval 3 eszköz is van a kezedben, ne legyél tejbetök, használd is őket.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.04.21. 08:32:13

Mit képzel, hogy a munkahelyeden személyesen zavar? Mi az, hogy visszatartja a cuccaidat? Mi a francért neked kéne megcsináltatni? Verd pofán faszkorbáccsal jónéhányszor, lássa mi a helyzet, hátha észhez tér. Komolyra fordítva, minden melletted áll, APEH, ügyvéd... ne félj használni őket.

Platon 2008.04.21. 08:34:32

Ha van bérleti szerződésed, azonnali birtokvédelmet kérsz a jegyzőtől.

chabba (törölt) 2008.04.21. 08:44:02

Platonnál a válasz, meg hát léteznek ügyvédek is.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.21. 08:48:16

Szerződést mindkét fél betart, te is, ő is.

De azért szarjon sünt!

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.04.21. 08:51:22

Nekem is volt anno fenyegetőző főbérlőm, de neki is volt bőven vaj a fején - az APEH hallatára rögtön engedékenyebb lett.

kukatr 2008.04.21. 08:55:11

elmész a főbérlő lakására, rajzolsz egy nonfiguratív mintát az autójára, aztán kéjes vigyorral beletörsz egy kevésbé fontos kulcsot a bejárati ajtó zárjába... :))

az értelmesebb megoldásokat már előttem felsorolták.

S0und 2008.04.21. 08:56:33

Én is az apeh-el való fenyegetőzést tartom jó ötletnek, már ha tényleg van alapja a dolognak, és tudsz vele ijesztgetni.

Nick Leeson 2008.04.21. 09:05:58

Ilyen görény főbérlőt azonnal ott kellett volna hagyni már hónapokkal ezelőtt! Gondolom nem ez volt az első kellemetlenkedése.
Másrészről, ha már ennyire tahó, akkor lehet hogy érdemes lett volna megcsináltatni a csapot, hogy a 150e kaucióból ne vonjon le semmit (önkényesen magas összeget), amikor otthagyjátok. Egyáltalán honnan tudja hogy hol dolgozol? Semmi köze hozzá!

Ha adhatok egy tippet albérlet keresőknek: Nem a lakás kinézete és paraktikussága esetleg ára a fontos, hanem a főbérlő hozzáállása és stílusa! Igaz ez sajnos többnyire csak utólag derül ki, de ilyenkor még mindig el lehet költözni. Én mindig ennek szellmében kerestem albérletet és soha nem jártam még így mint a cikkíró...

hottentotta 2008.04.21. 09:12:32

150 ezer pezó a kaució ? milyen lakás az ?

Girhes macska 2008.04.21. 09:21:29

Hottentotta: ahogy albérletező ismerőseimtől tudom, általában 3-6 hónapnyi bérleti díjat kérnek kaució címszóval.

virus 2008.04.21. 09:23:35

Hát ismerős amit elmeséltél!Tudod az a baj, hogy egyesek oltárira vérszemet tudnak kapni.Nagyon nehéz bebizonyitani olyan dolgokat,ami nem a te hibád.
Szerintem ahhoz nincs joga, hogy lefoglalja a cuccaid,max a kauciót nem adja vissza.De abból is nem tarthatja meg az egészet.
Szerintem nyugodtan hivd ki a rendőrséget ha megvan a szerződésed, és vidd el a cuccaid.Vagy legyen a lakatos intézménye.Szerintem a kauciót biztos nem fogod látni,az tuti.

Novi bácsi 2008.04.21. 09:24:18

"hottentotta 2008.04.21. 09:12:32
150 ezer pezó a kaució ? milyen lakás az ?"

Általában 2-3 hónap az ilyenkor szokásos, vagyis vagy nagyon gagyi lakás 50-ért, vagy valami normálisabb 75-ért. Szerintem.

Lófő (törölt) 2008.04.21. 09:26:54

Harpagon!
ha van szerződés,akkor kérdezd meg tőle,hogy fizett-e adót a bérből és azt is mond meg neki,hogy a biztonság kedvéért megérdeklődöd az APEHnél.
fogadjunk,hogy 5 másodpercen belűl megoldódik a problémád.

vujicsics trutymo 2008.04.21. 09:29:44

Ha kicseréled a csapot, akkor majd a parkettát is ki kell cserélned meg az összes vezetéket is. 150 ezerért mulass jól, kromofág a kocsijára, aztán ha újrafényezteti, akkor ismételd meg a műveletet.

hófehérke (törölt) 2008.04.21. 09:39:20

Ismerős ez a sztori, egy barátom ugyanígy járt. Hol is van ez az albérlet?

Caracalla 2008.04.21. 09:40:08

Javaslom elolvasni a lakások és a helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyesszabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. tv. vonatkozó részeit (különösen a 13. §-át).
Ha a szerződésben nincsen meghatározva, hogy ki viseli a lakásban lévő berendezések esetén a költségeket, akkor az vonatkozik rájuk.

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.04.21. 09:45:36

hallgattassék meg a másik fél is.....

mqqq 2008.04.21. 09:46:58

KÁJZERSZÓZE, lol. Szilyt kitiltani? Hol élsz? :D Vegyél picit vissza, kb neki köszönhetjük az összes indexes blogot.

virus 2008.04.21. 09:52:38

Hát én kb már megjártam 3 albérletet.A tapasztalat szinte minden helyen ugyanaz.A kauciót nem akarják visszaadni, még akkor sem ha minden rendben van.Jön a kifogás, hogy most nincs pénze,de majd elküldi odaadja stb.Az első hónapban kifizetheted az előző lakó számláit is ,mert rádveri a tulaj.A zárat jobb ha lecseréled, mert bejárkálhat a tudtod nélkül,ez főleg a nyanyák szokása.Az a baj,hogy ilyen téren az ember kiszolgáltatott.A tulaj azt hiszi, hogy bármit megtehet, meg rádijeszthet.Ilyenkor sajnos őt kell megijeszteni.Lehet jönni az apeh intézményével,ha rezsitámogatást kap bemoszerolni az önkormányzatnál stb.Másképp nem megy.

facsipesz 2008.04.21. 10:03:07

Erre egy megoldás van: kicseréltetni, és addig ütni a rossz csappal, amíg mozog... Amúgy mi idióta már? Nyilván mégegyszer cseréltetnie kell majd a zárakat, amikor végleg elmész, tiszta zizi, az ilyenek úgyis agyvérzést/infarktust kapnak pár éven belül, csak akkor már nem jó odamenni röhögni, hogy "na most legyen nagy a szád, te majom"...

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.04.21. 10:05:25

Lehet az is megérne egy postot, amit az albérlők művelnek a lakással időnként. Tudnék mesélni. Minden történetnek két oldala van, honnan tudjátok, hogy a levélírónak eddig mindig rendben mentek-e a dolgai abban a lakásban? Lehet, hogy amikor sorozatos bulizások miatt a szomszédok a tulajt akarják feljelenteni, akkor már nem kedves. Vagy pl. minden számla rendesen ki van fizetve? Szóval nem csak szegény jóhiszemű albérlőket kell sajnálni, van rengeteg, aki az utolsó havi számlákat nem érzi sajátjának, vagy a tönkretett tapétára közli, hogy "nem én voltam". Vegyél egy x filléres csapot, vagy lehet, hogy csak tömítőt, ami még kevesebb, tedd fel, és mindenki békés. Kakasolni, meg 150 ezrekkel dobálózni egy ilyen hülyeség miatt! Ha mindig ilyen makacs vagy, máshol sem lesz jobb neked.

euAgWzgmmtq7K 2008.04.21. 10:10:10

aki albérletben lakik, az sikeres-e?

virus 2008.04.21. 10:13:07

Workoholic!
Ebben igazad van, hogy kétoldalú dolog.De ha vki tönkrevág mindent, meg nem fizeti a számlát stb akkor nem lenne itt.Úgy elsöpörne, hogy hirét sem lehetne hallani.
Igenis igazságtalan az, hogy 150 ezer bentlévő kaucióval kizár.Akkor vagy vonja le, vagy ne adja vissza.De az ember cuccaihoz semmi köze!!!!
Az tény, hogy jobb ha megcsinálja a csapot.De az sem biztos hogy gyógyir lesz.De szerintem a kaució erre való, hogy akkor levonja belőle.

Gumidomino 2008.04.21. 10:19:50

két golyós csap drágább a főbérlőnek mint egy teljes zárcsere?

nyittasd ki az ajtót egy lakatossal és ha már kipakoltál mindent, hívd fel a főbérlőt hogy ellopták a lakásból a cuccaidat.

de inkább kérd meg a főbérlőt hogy a szerződés mellékleteként írjatok egy papírt, mely szerint megnézte a lakást és a csapokat ki kell cseréltetned kiköltözés és kaució visszaadás előtt
(ügyelj hogy csak olyasmit írjon bele, amivel egyetértesz; ha ügyes vagy, aláírja és később sem okoskodhat hogy követeljen rajtad valamit).
Vegyél két golyós csapot, fizess egy életrevaló(bb) haverodnak két sört és szereljétek fel.
a főbérlő visszaadja a motyódat, meg a pénzed, ha nem, fogd a szerződést és kérdezd meg, hogy szeretne-e pereskedni a kaució miatt.

virus 2008.04.21. 10:22:14

d.Hardman "aki albérletben lakik, az sikeres-e?"

Nem azért lakik vki albérletben, mert nem sikeres.Vagy azért lakik abban, mert nem akar koleszban lenni, vagy azért, mert kezdetleges párkapcsolatban él,vagy azért mert nem akar a szülei nyakán élni,mint egyesek.Vagy azért, mert vidéken él és Pesten dolgozik.Vagy odaviszi a qr.áit....
Ez nem sikeresség kérdése szerintem.

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.04.21. 10:29:29

Virus: Igazad van. A másik cuccaihoz semmi köze. Nincs joga lefoglalni.
Nem ismerem a sztorit teljesen, csak ami a levélben van. Mindenesetre csodálkoznék, ha ez lenne az első probléma közöttük, ha a tulaj stílusa miatt, ha az albérlő hozáállása miatt.
Az "erre van a kaúció, vonja le" azért rossz picit sz.tem, mert ezt arra is szeretik érteni, hogy "tönkrement ez-az, leszakadt ez-az, vonja le". Igen, csak mennyi az annyi? Ez megint vita forrása. Másrészt a tulaj ideje és energiája, amig hívja/várja a szerelőt, stb. Azt is vonja le?
Akármi is történt, a békés megoldásra kell törekedni és nem hagyni 20 forintos problémákat idáig fajulni hagyni, hogy partizánost játszunk a lakásban.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.21. 10:38:22

Én simán bebikáznám az ajtót. Mint a szél. A kauciót megtarthatja, de a személyes holmijaidat nem.

Ez egyre inkább jellemző jelenség.

Fairy Girl 2008.04.21. 10:38:55

Az én főbérlőmet talán évente egyszer ha látjuk, sose jön bejelentés nélkül, és mindent meg lehet vele beszélni, volt olyan, hogy hetekkel később tudtunk csak fizetni, azt mondta, nem gond. Az értelmesebbjét az első lakásnézés alkalmával ki lehet fogni. Mindig látszik a tulajon, a kínálón, hogy milyen. Hiába a jó lakás, a jó ár, ha a tulaj nem szimpatikus, nem érdemes vele kezdeni. Már én is megjártam párszor, bár azért ilyen helyzetbe szerencsére nem kerültem. A mostani albérletemben már 3 éve lakom, minden probléma nélkül.
(És ezek szerint nem vagyok sikeres.) :)

Dr Kangörény 2008.04.21. 10:45:49

A megoldás szerződés megléte esetén természetesen az APEH. A pénzed ugyna nem biztos, hogy viszont látod, de olyan jólesik, hogy megszopatod a főbérlőt!

virus 2008.04.21. 10:48:32

Workoholic!
Tudod az baj, hogy a tulaj igazi oldala ilyenkor szokott felszinre törni.Legalábbis az én esetben mindig igy volt.Először mindig tündi-bündin elvoltam mindegyikkel,aztán meg jöttek a meglepetések.
Az tény,hogy a békesség érdekében csináltassa meg ő.De szerintem ő már semmit nem fog látni.Se kauciót,se a cuccait.Főleg ha az a válasza a csapra, hogy "csináltasd meg b.zdmeg!"Teljesen egyértelmű,hogy kiprovokálta a szitut és nem adja vissza a kauciót.

Meg most az is kérdéses, hogy most úgy hogy kizárta, hogy csinálja meg v csináltatja meg a csapot?Az a legjobb ha hiv egy szerelőt a saját pénzén irnak egy papirt, hogy abban az esetban ha megcsináltatja visszakap mindent.A cuccait és a kauciót is.Már csak ez az egy megoldás maradt.

De viszont ha 30.áig van szerződése,és nem tartalmaz olyan kitételt,hogy rendkivüli szerződésbontás a tulaj részéről,akkor nem zárhatja ki 30.áig.
Szóval ez fura megoldás a tulaj részéről,mert elvileg akadályozza őt abban, hogy a javitásnak eleget tegyen.

birdito 2008.04.21. 10:51:22

Az APEH számlaadás hiányában nem játszik, mert ahhoz, hogy kiadjál egy albérletet szerződéssel, nem kell számlakötelesnek lenned. Viszont, ha nem vallotta be a SZJA bevallásban, mint bevétel, akkor már félhet az APEH-től. Szóval önmagában a számla hiánya még semmi, ha van érvényes szerződés.

demizson bobby 2008.04.21. 10:52:59

Eccer egy ember aszonta 2 havi kaució, de lebaszott,mert 2 percet késtem a találkáról. Na mondja a haver,hogy ennek a kezébe egy petákot se, mer sose látjuk többet! ...és sose láttuk többet. :)
Követelem az albérlet címének megjelentetését!

Bástya elvtárs (törölt) 2008.04.21. 10:53:57

Egyszerű. Hívd fel, és említsd meg neki, hogy amit most csinált, ahhoz nincs joga, úgyhogy vagy orvosolja (cserélje vissza a zárakat), vagypedig azonnyomban mész a rendőrségre.
Csordogáló csapra pedig a főcsap elzárása, illetve vízszerelő kihívása a megoldás. A főbérlő végülis arra kért, hogy intézd el te, azt hogy miként számoltok el, az majd egy külön téma lesz.
Véleményem szerint valamit nagyon elhalgatsz, mert a sztori nem kerek.

virus 2008.04.21. 11:02:07

Én szerintem az az egy megoldás van,hogy szigorú keretek közé kellene ezt vinni.Jegyzőnél vagy ügyvédnél kellene megcsinálni a szerződést.Fel kéne jegyezni a lakás minőségét fotót késziteni stb.Ha bútorozott a lakás felirni azt is hogy hány db stb.A számlákat a tulaj fizetné úgy hogy arról később fénymásolat készül a bérlő felé, hogy fizetve van.Ha a bérlő fizeti forditva.A tulaj adjon számlát.A meghibásodásokra felszámolni a kaució x százalékát.Kiköltözéskor felülvizsgálni az otthagyott lakást,még költözés előtt 30 nappal.Az tény,hogy nyüggel jár,de igy mind két fél jól járna.

ediboy 2008.04.21. 11:04:17

Illene meghallgatni a másik felet is.
Nekem ki van adva a lakásom, nekem az albérlővel van gond, mindössze annyi, hogy nem akar fizetni. Értsem meg, hogy nehéz helyzetben van....
Már többel lóg, mint a kaució.
Ajtóletépés, zárcsere?
Állítólag bírósági határozat nélkül ki se rakhatom....

virus 2008.04.21. 11:08:23

ediboy!
Hát szerintem ha már többel lóg, mint a kaució akkor ki kellene lakoltatni.Mert igy rosszul jársz.
De viszont azt sem értem,hogy miért nem megy el magától.Nekem biztos nem lenne pofám hozzá.
Szerintem a rendkivüli felmondás a megoldás.

Navarone 2008.04.21. 11:12:35

Már bocs, de ha elromlott a csap a leszerelés következtében, akkor jogos a tulaj panasza.....

virus 2008.04.21. 11:16:33

Griffi!
Tény,hogy jogos a panasza,csak éppen az a baj, hogy érdekesen kezeli a dolgot.Mert nem úgy kell a panaszának érvényt szerezni, hogy kizár a lakásból.A cuccaidat is birtokolja!És úgy, hogy bent vagy 150 ezerrel.

Etalon 2008.04.21. 11:20:20

Bástya elvtárs rátapintott a lényegre : Csináltasd meg b... meg! Aztán fizettesd ki a tulajjal b... meg!

Én is albiban lakom (nem vagyok sikeres) és már egy csomó dolgot meg kellett csináltatnom, amit levontam az albérleti díjból, a számla mellékelésével. A kaució meg elvileg le is lakható, szerencsére nekem csak 1 hónapot kellett letenni.

Nagyon olyan szagú a történet, hogy a viszony el van mérgesedve az posztíró és a tulaj közt. Megoldás : nem szóbaállni a tulajjal, ügyvéden (vagy magát ügyvédnek kiadó, határozott fellépésű haveron) keresztül üzengetni neki. Különféle jogszabályokra hivatkozás és rendőrségi feljelentéssel való fenyegetőzés nagyon hatékony tud lenni.

Persze csak ha van érvényes szerződés... És nem annyira elképzelhetetlen hogy nincs, ismerek olyant aki 4 éve lakik egy albiban és minössze egy egy évre szóló szerződése van, amit anno elfelejtettek meghosszabbítani.

Lófő (törölt) 2008.04.21. 11:25:10

Mivel sikertelenként éltem albérletben,úgy oldottam meg a kaució problémát,hogy simán lelaktam(utolsó két hónapban nem kellet fizetni).
ediboy
ha a lakód nem fizet,simán kiteheted

ooopsz 2008.04.21. 11:39:12

Én is azt javaslom, vesd fel, hogy tájékoztatod az APEH-ot arról, hogy nem kaptál számlát... ezt baromira komolyan veszik, főleg most, hogy ennyire turkálnak az emberek zsebében. Plussz irány a rendőrség, hiszen a kaución felül neki nincs joga arra, hogy rátegye a kezét a privát, saját tulajdonodra. Ja, és a szomszédok is tanúsíthatják, hogy ott laktál. Vagyis több dolog is van a kezedben, amivel már egyenként is élnmi tudsz, így együtt meg pláne! nem megijedni! Hajrá

virus 2008.04.21. 11:42:23

Hát ezt elmesélem nektek!A párommal az életünk első albérlete.
okt 1 -én költöztünk be,akkor ha jól emlékszem 70 ezerért béreltük.Egy havi kaucióban állapodtunk meg,s előre fizettük a lakbért.Szóval 140-et leperkáltunk.A tulaj bűbájos harmincas,gyerekek rokonok mki ott volt.
A második nap már úgy telt, hogy kikötötték a vezetékes telefont számlatartozásért.Hát nekünk az nem hiányzott nem is köttette vissza a tulaj.Abban egyeztünk meg, hogy ő rendezi a csekkeket.Először be akarta mesélni,hogy egy havi kábeltv 6000 ft.Igen ám de ő kéthavonta fizette,de azért az orrunk alá akarta tolni havonta,de sikerült rávilágitani, hogy vmi nem stimmel.Persze kimagyarázta, hogy elnézte.A mérőket mindig mi diktáltuk be, egyszer kiderült, hogy elég sokkal tartozik már mindegyik szolgáltatónak.
Aztán karácsony előtt, beköltözés után 3 hónappal azt mondta, hogy el kell adnia a lakást.Igaz, hogy egy éves szerződésünk volt.Majd januárba el kell költöznünk.Hát gondoltuk van ilyen.
Persze abba is belementünk, hogy amig ott vagyunk jöhetnek ingatlanosok,meg vevők.Kész átjáróház volt.Még egyszer azt is mondta, hogy ti itt lesztek?Szóval magyarul mi néztünk kintről befelé.Azt is el kellett viselni,hogy tologatta a butorokat, meg pakolgatta a vázákat.
Aztán már közeledtünk a kiköltözésre, és megbeszéltük,hogy lelakjuk a kauciót.És hogy költözés után kinullázunk minden számlát.Az persze nem tetszett neki.Azzal jött, hogy az a havi számlákra hagyjunk neki ott 70 ezret, úgy hogy kb 25-30 volt mindig a rezsi.Persze annyit nem adtunk kinulláztuk és kész.Szóval ennyit a pofátlanságról.ui:a lakás jó állapotban maradt!

pakesz (törölt) 2008.04.21. 12:04:25

egy elzaro csap meger ennyi szarakodast? 5 ezer HUF? be kell aldozni...

egyebkent meg tetszik ez a fajta tortenet, hogy en vegig udvariasan beszeltem a BKV ellenorrel aztan o elkuldott hirtelen a jo.....ba :)

az igazsagot sosem tudjuk meg, de lenyegtelen, altalaban nem azok jonnek ki nyertesen akiknek igazsaguk van, szoval az en velemenyem a vesztesegek minimalizalasa fele valo elmozdulas (hiszen APEH, birosagra jaras az mind mind koltseg), persze ha jolesik intezkedni meg egyebek, akkor hajra :)

pakesz (törölt) 2008.04.21. 12:06:19

bocsika igy helyesebb: "akiknek igazuk van"

zoorka 2008.04.21. 12:09:40

Egyetértek azokkal, akik szerint a másik oldalt is meg kellene hallgatni...
Én is adtam ki lakást. Azon természetesen meg sem lepődtem, hogy totálisan lelakták, elvittek mindent, ami mozdítható (az eredeti fa wc-ülőke helyett egy gagyi teszkós műanyag figyelt a kiköltözéskor stb.), de olyan gáz- és villanyszámlákat hoztak össze havonta, amit én előtte egy fél év alatt sem. Amikor a kaucióból ezeket levontam (az Elmü és a Főgáz által aznap kiállított, tartozásról szóló iratok adatai alapján), akkor meg jött a sértődés, a soft anyázás stb. És valóban igaz az, hogy az utolsó havi díjakat már egyáltalán nem érzik magukénak (nyilván tisztelet a kivételnek).
Egyébként a post-beli főbérlő "kellemetlenkedései" is megérnének egy misét.. nem hiszem, hogy épeszű albérlő marad egy pusztán l'art pour l'art kellemetlenkedő alak lakásában. Inkább valószínűnek tartom, hogy megvolt a kellemetlenségeknek is a maguk forrása.

Harpagon 2008.04.21. 12:19:59

workoholic!
Minden számla rendezve volt,a lakás épp,és nem voltak bulik.

Mylady 2008.04.21. 12:27:04

Én is hosszasan laktam albérletben (nem, nem vagyok sikeres), mindössze 2-ben, komoly gondom nem volt. Mondjuk én normális, rendszerető ember vagyok (legalábbis annak tartom magam).
Az elsőnél pofátlan volt a tulaj. Bejárkált(volt hogy ott aludtam, nem zavarta), mutogatta a lakást más jelentkezőknek, önkényesen (értsd: előzetes megállapodást be nem tartva) emelgette a lakbért, majd simán kirakott minket, mert valaki havi 10ezerrel többet ígért (90-es évek vége). Elköltöztünk. Rendben, tisztán hagytuk ott a lakást. A rezsire visszatartott némmi pénzt, a mai napig nem számolt el vele, mondjuk csak 5 ezret butunk, legyen boldog vele.
3 héttel a kiköltözés után telefonált, mézesmázos volt, hogy menjünk vissza, enged a lakbérből, meg ilyenek. Kiderült, ki kellett raknia a többet fizetőket, mert minden este (!) buliztak és botrány volt a házban.

Mylady 2008.04.21. 12:28:32

A másodiknál évekig nem láttam a tulajt. Mindent megcsináltattam ami elromlott (szerencsére kisösszegekről volt szó), rendesen, időben fizettem lakbért, rezsit, mindent. Több mint 6 éven át. Az ürge kiköltözéskor az elszámolásnál lazán megpróbált átverni. Ahelyett, hogy örült volna, hogy 6 évig semmi gondja nem volt, csak fel kellett markolni a lóvét.
Mindkét helyen lelaktam a kauciót, azzal nem volt gond.

Mylady 2008.04.21. 12:31:45

Mondjuk én megértem a lakáskiadókat is, hogy félnek, meg megpróbálják bebiztosítani magukat, de azt vettem észre (nemcsak a saját példámon), hogy aki normális és tisztességes (bérlő), azt pofátlanul átverik.
Tisztelet a kivételnek.

Sadist 2008.04.21. 12:36:41

Sokat látott homár olvasók már említették, ide vagy ajtóletépés, vagy baccpapuccsal herérelépés szükséges.

Harpagon 2008.04.21. 12:36:51

Ja és egy éves volt a szerződés azzal a feltétellel,ha előbb elköltözünk,akkor a kaució nem jár vissza.Így kénytelenek voltunk elviselni őket,bár ezt a fajta hozzáállást rémálmunkban sem gondoltuk.

Rica 2008.04.21. 12:42:30

Nah, akkor így elsőre. (Ha kedv van mindenféle eljáráshoz, amiben a tulajt meg lehet szivatni. :P) Rendőrség kihív, ugyanis lecserélni a zárat ilyen esetben magánlaksértés. Mivel ez a jogintézmény nem a tulajdonhoz való jogot védi, hanem a "lakhatáshoz" való jogot, vagyis, ha életvitelszerűen ott él valaki... Rendőrségen becsületsértésért feljelentést tesz, a munkahelyi sértegetésért, az eljárásban polgári jogi igényt érvényesít nem vagyoni kárra, ami a sérelemért...
Ami a csapot illeti: A bérlő a dolgot rendeltetésének és a szerződésnek megfelelően használhatja. Felelős minden olyan kárért, amely a rendeltetésellenes vagy szerződésellenes használat következménye. Ez ugye vita kérdése, bíróságon el lehet dönteni, hogy rendeltetésszerű használatnak minősül-e a csap egész napos tekergetése, hát ez lol. A dolog fenntartásával járó kisebb kiadásokat a bérlő, a többi kiadást, valamint a dologgal kapcsolatos közterheket a bérbeadó viseli. A bérlő a dologra fordított szükséges kiadásainak megtérítését követelheti. (utolsó mondatok a Ptk-ból.)
Bővebb felvilágosításért írj nyugodtan a zsebzebra kukac gmail pont com-ra, egyébként csóró egyetemistaként a jogi tanácsért "hálapénzt" elfogadok. ;)

virus 2008.04.21. 13:46:01

Hát tény,hogy kétoldalú dolog ez.Engem az zavar,hogy mi mindig a rövidebbet húztuk,annak ellenére,hogy rendesen fizettünk és rendben hagytuk ott a lakást.Először minden tulaj mézes-mázas aztán meg jönnek a problémák.
Kifizeted az előző lakó számláját,nem akarják visszaadni a kauciót,és bejárkál a tudtod nélkül.Nekünk mindegyikbe volt részünk.
Jelenlegi tulajt is már 3szor le kellett állitani,mert bejárkált meg stb.Beleszólt még abba is hogy hozattunk egy franciaágyat,és neki nem szóltunk.
Előadást tartott a wc-tisztitásról meg más dolgokról mintha nem tudnám...
Ja és kap rezsitámogatást is :)Persze az csak nekünk jó,államnak nem biztos.Van persze egy megbizott sentinel is a házban,aki a seggünkben van.
Annyit azért elvárhatna az ember a pénzért cserébe, hogy magánélete is legyen.
ui: az albérletben hülyeség lakni,de hát ez van.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.04.21. 14:13:20

Mi tavaly jutottunk el oda, hogy kivettünk egy albérletet, és ezzel párhuzamosan kiadtuk a saját lakásunkat. (Azt az szép, magyar adózási "apróságot" most hagyjuk, hogy a kiadott után jócskán kéne fizetnem, míg a kivett után cserében ló..t sem érvényesíthetnék.) Szóval mindkét felét ismerjük a dolognak. És egyelőre mindkét fele jól szuperál. Mi határidőre, vagy annak környékén fizetünk, bérlő nekünk szintúgy. Mi beadjuk a pénzt a főbérlő mamájának, cserébe megkapjuk az elszámolást. A mi bérlőnk előre megbeszélt időpontban kint hagyja a konyhaasztalon, én érte megyek, saját kulcsommal bemegyek, elveszem, és ott hagyom az elismervényt róla. Ugyanígy, ha valamit szerelni kell, akkor megyek, amikor nincs otthon, így kölcsönösen nem zavarjuk egymást.
Az is tény, hogy a piaci árnál valamivel kevesebbet kértünk a lakásért, így:
- mi választhattunk bérlőt;
- jó esélyünk van, hogy az év lejártával nem fog odébb állni, és nem kell új bérlőt felhajtanom, megszoknom.
A mi albérletünkkel szerintem hasoló a helyzet. Ezen a környéken, ennyiért, ilyet nem kapnék még egyet, nem is megyek el, amíg nem kell. :-)
Egyszer volt necces helyzetünk, rögtön a legelején. Az albérlő alatti lakó kétségbeesetten telefonált este 11-kor, hogy folyik a víz a plafonról. Felment, csengetett, semmi zaj nem volt, és senki nem nyit ajtót. Most mi legyen?
Mi is telefonáltunk, semmi.Én beteg voltam, asszony fogta a kulcsot, kocsiba be, áthúz a város másik végébe. Kopog, csönget, semmi. Bemegy a kulccsal, veszi le a cipőt, benéz a fürdőbe, látszólag minden rendben. Épp a mosdószekrénybe nézne be (ott van a mosógép elzáró csapja), amikor mögötte megjelenik az álmos albérlő. Egyszerre ketten tojták össze magukat ijedtükben. :-) Kiderült, hogy jó álmosak voltak, lefekvés előtt a telefont lehalkították, a csengőre meg nem ébredtek fel, de a matatásra már igen. Ment a kölcsönös mentegetőzés, de végülis jót nevettünk a dolgon.

demizson bobby 2008.04.21. 14:22:25

Nem értem ezt a tudtom nélkül bejön a lakásba című dolgot.Komolyan nem.
És nem is ajánlom senkinek.

madartej 2008.04.21. 14:56:11

Bejárkálásról ennyit:
Párom főbérlője egyik nap közölte, hogy arról nem volt szó, hogy ilyan nagy teljesítményű eszközöket is fognak használni (a rezsi fix volt, mert nem voltak külön órák a családi házból elszeparált lakrészben). Mindez egy saját tulajdonú szendvicssütő volt miatt lett megjegyezve. És a főbérlő pontosan idézte, hány Wattot fogyaszt az eszköz (mi nem tudtuk, ellenőrízni kellett :) ). A nagymami meg időnként áthajtogatta a paplan alatt tartott pizsamát. Ja, és egyszer közölték, hogy a barátnők ne járjanak olyan gyakran oda (ottaludni nem is mertünk, csak délutáni látogatások voltak), mert akkor mindenből több fogy, meg a kilics(!!!) is jobban kopik. :)

Fairy Girl 2008.04.21. 15:19:50

Úgy 6-7 éve, amikor egy másik városban egy másik albérletben laktam (csöppet sem vagyok sikeres), egy tipikus "nyanya" volt a főbérlő. Na gyerekek! Az aztán! Nyár közepén, egy szál semmiben libegtem a hőségben a fürdő felé egy hűsítő zuhanyra, és akkor találtam szembe magam a nénivel. Gondolhatjátok. "Épp bevásárolt, gondolta feljön." Hát a k...a anyádat. Hiába kértük számos alkalommal, hogy telefonáljon, legyen szíves, ha fel akar jönni. De az olyan dárga. Jó, akkor csörgessen meg, visszahívjuk (nem mintha a havi tetemes lakbérből nem jutott volna egyetlen kb. 30 Ft-os hívásra...). de nem. SOSE. hogy robbanna föl...

A hab a tortán: a néni csúcs büdös volt. Mindig lebukott, ha nálunk járt, amíg nem voltunk otthon, mert oylan szag volt, hogy nem lehetett letagadni. Fúj. (Pedig a lakás tök jó volt.)

molekula 2008.04.21. 15:37:48

Komolyan nem értem, miért természetes sokaknak, hogy a tulajdonos (nem főbérlő, azok az idők már elmúltak, hacsak nem bérlakást ad tovább) bejárkál a lakásba.
Azzal kell kezdeni, hogy lecseréled a zárat, mert ha gondol egyet és kipakolja a lakásból a cuccaidat, mehetsz bárhova, kiröhögnek.
Egy hengerzárat 3 perc oda vissza cserélni.

A tulajnak nincs joga bemenni a lakásba, ha te nem vagy otthon, max rendőrrel, ha nem tud elértni régóta.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.21. 15:59:43

akkor szart be a csap mikor te laktad a lakást? akkor te fizetsz. hogy ezt kaucioból vonja le vagy másképpen az már egyéni menü.nézd meg a szerződést ha van. ha nincs akkor perel, fenyeget, stb...
hiába vered a nyálad hogy nem csináltatod meg ha több mint egy éve ott dekkolsz, ki rontotta volna el más mint te?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.04.21. 16:02:01

Nekünk albérlők vannak/voltak. Néhány igen érdekes pölö:
1, Vidéki fiatal pár menekült valami lepra helyről télvíz idején. Mi mindig felhívtuk ha mentünk "behajtani" a kaució a szokásos 3 hónap volt. Semmi gond nem volt velük, de gyorsan kellett kiköltözniük, mert valahol munkát kapott a srác külföldön. Eredmény: félhavi lakbért itthagyták önként takarításra plussz a kanapét amit vettek, TV, félig tele a hűtő...

2, Fiatal srác barátnőjével.
Egy darabig rendben mentek a dolgok, de aztán önként zárat cserélt és nem szólt nekünk... Elmaradt egy-két héttel, majd mikor mentünk már csak a csaj volt: a pasit lecsukták börtönbe. Csak a pasi személyiét másoltuk le.
Na, akkor vagy ad pénzt a kiscsaj, vagy vigye a párja cuccait. Hogy az nem az övé, nem akar hazamenni. Ok, akkor 3 napig még maradhat. Mikor visszamentünk az ajtó tárva-nyitva a csaj letépte a tapétát, odasz*rt a szőnyegpadló közepére amit lehetett összekarcolt, összetört. Hát ugye a kaució az tuti ugrott, de nem sokra maradt, mert ugye egy kieső hónap+számlák stb. Volt rá biztosítás, bejelentettük rendőrségen. Szerintetek mennyit kaptunk? Valami általános kategóriába raktak be a rongálás sajna nem káresemény ok.

2008.04.21. 17:24:21

Ha igy beszél a főbérlő akkor tényleg egy szemét paraszt. De egy ezer Ft-os vizcsap miatt tényleg kár emberkedni.
Ennél komolyabb konfliktusaid is lesznek még az életben amiket értelemmel meg kell oldanod.
Pláne hogy te vagy kiszolgáltatott helyzetben mert nála a 150ezred.
Rendőrt hivni ilyesmiért nagyon naiv dolog: nem fognak kimenni ilyen polgári peres dolgok miatt, ugye tudjátok.
Ha kromofágot önt a tulaj kocsijára, vagy szétveri a lakást akkor rögtön ő követ el bűncselekményt, szóval vesztes pozició.
Az élet nem ilyen dzsungelharc, mint amilyennek itt lefestitek.

Közszolga 2008.04.21. 17:27:23

Végig nem olvasva a kommenteket, egy Csongrád Megyei Ügyészségi állásfoglalás alapján simán feljelentheted magánlaksértés bűncselekményi alakzata miatt, mert a - jogosan - használatodban álló ingatlanodhoz csak erőszakkal tudnál hozzáférni.

csetlikbotlik 2008.04.21. 18:23:49

Csatlakozom egy-két előttem szólóhoz, azzal, hogy lecserélte a zárat, valóban megvalósította a magánlaksértés törvényi tényállását. Jelen esetben az albérlő használja életvitelszerűen a lakást, így a főbérlő azzal, hogy lecserélte a zárat, az ő sérelmére követte el a bcs-t. Feljelentés. Nem fog örülni a tulaj, mert simán megáll a balhé, főleg ha van olyan hülye, hogy a kihallgatáson el is mondja, hogy igen, ő cserélte le a zárakat...

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.22. 08:59:30

odakulált a szönyegpadló közepére??? :D

Bamba Barack 2008.04.22. 09:58:50

érdekes.a tulajdonos lecseréli a zárat a saját ingatlanán és az magánlaksértés?érdekes.

Bamba Barack 2008.04.22. 10:02:21

www.freewebbolt = már megbocsáss, de ha az elbérlő elront valamit azt nem a főbérlőnek kell intéznie...maximum segít szerelőt találni, de a javítás költségeit az albérlőnek kell állnia...jól is nézne ki ha a főbérlő fizetné azt amit az albérlő elszúr..

Közszolga 2008.04.22. 10:31:15

Bamba Barack: igen. ha a jogos bérlő így nem tud hozzáférni az ingatlanhoz, akkor az magánlaksértés.
Fel kell mondani jogszerűen, és ha a felmondási idő letelt, na utána már lehet zárat cserélni.

LaNdo 2008.04.22. 10:45:33

Fizettek ők adót az után, hogy te ott laktál? Akarnak APEH feljelentést? Visszaadják a cuccaidat/pénzedet?

4TUN3 2008.04.22. 12:29:45

"Mosógépcsap, 1/2""-3/4""" Schell MGTS3412 1 159 /DB
"Mosógépcsap, 1/2""-3/4"", golyós" Arco, L85-ös, takarórózsával MGTA12342 895 /DB
"Mosógépcsap, 1/2""-3/4"", golyós" Arco, L94-es, takarórózsával MGTA12341 797 /DB

Komolyan kérdem, megéri Neked egy ilyen összegü 'beruházás' miatt hetekig szopnod valami idiótával??? Mert ha igen, akkor Te sem lehetsz sokkal különb nála....

kérdések órája 2008.04.22. 15:08:46

a kötött kisrobot fossa le a szempilláját a tulajnak

Harpagon 2008.04.22. 15:49:31

Kössz 4TUN3,de itt ugyan a csap volt az alibi,DE! valójában a ház nincsen szigetelve,és elrohadt a fal,plusz az ágyam.Ennek a csapnak az okán közölték,hogy a penészes falat is én csináltam,holott hátul a ház mellett a falnál van egy bő ujjnyi luk a járda,és a fal külső része között,ahol rendszeresen folyik be a hólé,és az esővíz.Megnéztük,és a luk kb.50 cm-ert megy le a házfal mentén,szinte a ház teljes hosszában.Plusz.50 rugó volt a b.díj,és amellett elkértek havonta plusz
10 rugót,amiból csak a TV,meg a szenétszáll.klts.e kimutatható,tehát tisztán minden hó-ban maradt 7400 ft,amit ilyen szaros csapokra is költhetnének,de aki 120 % nyereséget akar,azzal nem lehet mit tenni.Szemét haszonleső banda.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.23. 14:01:05

A vadásztól kérdezte a medve hogy te most szopni jársz ide? :D
Bólogass, perkáld le a csap árát vigyél szerelőt, mutasd megbánás jelét hogy el tudj onnan húzni, vagy te tényleg azért jársz oda?...

Ja-ja, ha jogszerűen használok egy lakást, értem ezalatt hogy albérlőként ott lakom, vagy laktam de a szerződés még nem járt le akkor ha engem onnan kizárnak akkor az törvénysértő, ekkor teljesen mindegy hogy a főbérlő adózik-e
a lakás kiadása után.Ha rendőrségnél feljelented, kinyittatják a lakást is hogy onnan a személyes tárgyaid elhozhasd.A fennálló esetleges követeléseket ezután már bírósági úton kell rendeznie a főbérlőnek.

Szóval vagy bólogatsz és fizetsz, hamarabb szabadulsz, vagy választhatod a hercehurcát, akkor majd hírtelen előjön hogy lelaktad a lakást, használhatatlanná tetted meg ilyenek...

zoli bp 2008.04.23. 14:02:36

Bár egy csap miatt tényleg nem éri meg szarozni,de a javítatás a tulaj dolga,szerzödésben ki kell kötni,nehogy már egy csap 1 évet birja csak,ott rohad az már vagy 5éve tuti.. :)))
süti beállítások módosítása