Tékozló Homár

FHB: Nyuszómuszó kimutatja metszőfogait

2008.04.23. 15:29 | jackyll | 83 komment
Ez az igazi termékkapcsolás! Miklós hat évvel ezelőtti hiteléhez most kötelező jelleggel új biztosítást köthet, amit külön kell ezentúl fizetni, amihez nem ártana, ha rögtön számlát is nyitna az FHB-nál, és ha még az OEP-adatait is beküldené...
Hat évvel ezelőtt állami kamattámogatású lakáshitelt vettünk föl az FHB-nál, amelyhez hitelfedezeti életbiztosítást nyújtott a bank. A bank most ezt a csoportos biztosítást MINDEN ÜGYFELE részére felmondta, a tulajdonosváltással indokolva lépését. A hitelfedezetei életbiztosítást a továbbiakban a következőképpen kívánja nyújtani:
  1. Külön fizetni kell érte a szokásos törlesztőrészleten felül a kölcsönösszegtől függő havidíjat.
  2. Csak akkor nyújtja ezt a szolgáltatást a hitelfelvevőknak, ha a banknál folyószámlát nyitnak, és a törlesztőrészletet innen utalják.
  3. Nagyvonalú ajánlatuk havi több ezer forinttal rövidíti meg az ügyfeleket, de ők nem pitiánerek ám: az idén átvállalják a számlavezetés költségeit.
  4. Végül egy adatvédelmi gyöngyszem: a biztosítás megkötéséhez apróbetűsben a háziorvost OEP-et fel kéne hatalmaznom, hogy az összes, eddigi gyógykezelésemmel kapcsolatos adatot a biztosító részére kiszolgáltassa.
Na ez a nyúl - homár fordított evolúció.

P.S.: Úgy gondolom, a PSZÁF, a Versenyhivatal, és az állampolgári jogok biztosa is véleményt kíván formálni a témáról.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ámbátor 2008.04.23. 15:40:43

Az FHB eszetlen semmirekellők csürhéje, akiket elsőként állít majd
falhoz a forradalom

Jack__Bauer 2008.04.23. 15:43:30

Aki elsőzik nem sikeres...

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2008.04.23. 15:44:43

És aki negyedikként harmadikozik? =)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.04.23. 15:54:08

Hatodikként hatodikozni viszont korrekt sikkes és sikeres. Pláne, ha nincs hitele az illetőnek az fhb-nál.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.04.23. 15:59:36

Amúgy mit ír a szerződés erre vonatkozóan?

Gidaret 2008.04.23. 16:10:42

Van egy ismerősöm, aki ugyanebbe a helyzetbe került. Az igazság az, hogy az ÁSZF-ben benne van, hogy a bank felmondhatja a biztosítást. Azonban van választásod... Dönthetsz úgy is, hogy nem szeretnél a hiteledhez biztosítást és így extra folyószámlát sem kell nyitnod a "nyuszómuszóéknál"! Így viszont tragikus haláleset esetén vagy vállalják az örökösök a hitel továbbfizetését vagy az ingatlanból fogják kiegyenlíteni a maradék hiteltartozást.

NorbArt 2008.04.23. 16:11:20

Szerződés?
A banknak jogában áll átbaszni tégedet...
Nekem építési hitelnél csak a következőket felejtették elmondnai mint várható költség:
Folyósítási jutalék: 105.000
földmérő: 40.000
egyéb kivonatok: 7.000
jelzálogbejegyzés: 12.000

örültem hogy csak ennyi lett...

swine3 2008.04.23. 16:16:40

Sosem értettem, hogy az ilyenek, mint folyósítási jutalék, szerződés-módosítási díj, hitelkeret beállítási jutalék hogyan létezhetnek. Miért kell azért a pár kattintásért fizetni?
Olyan sokba vannak a bitek és az elektronok?

NorbArt 2008.04.23. 16:23:19

Igen tudom, aki építkezik, lakást vesz, vagy csak simán ebben a tetvedék országban szeretne egyről kettőre jutni az bizony sikeres ember nem lehet. Pedig én még mindíg büszke vagyok a magyar népre, legalábbis arra amik voltunk...
Sajnálom hogy tisztességesen szeretnék boldogulni és nm pedig csak az ügyeskedés, és a segélyért sorbanállás, de mi lesz ha már nem lesz aki bedoblya a közösbe a pénzt amiből a segélyeket kifizetik? Sátoros népek tanyája leszünk?

NorbArt 2008.04.23. 16:24:40

swine3
Szerinted 5 milát 5000 pénzért utalni?
1 perc alat keres a bank ötezret... bakker. még a BG sem tud ilyet...

kuf 2008.04.23. 16:27:29

Énis érintett vagyok, fel is hívtam az FHB ügyfélszolgálatot,hogy akkor ezt így hogy? Többször beszéltem velük, azt mindvégig hangoztatták,hogy így sokkal jobban járok és olcsóbb lesz nekem és milyen fasza is egy FHB-s folyószámla.. Visszakérdeztem,hogyha jól értem,akkor kivették a szerződésemből ezt a biztosítást, ergó ezzel ugye spórolok, ha nem akarom fizetni? Illetve akkor olcsóbb lesz a havi törlesztő, netalán a teljes hiteldíj? Erre a válasz természetesen NEM volt, magyarul szép magyar burkolt áremelés.

Egyébként érdemes nyomonkövetni és olvasgatni az FHB ÁSZF változásokat, amit pl én szerződéskötéskor kaptam, már köszönőviszonyban sincs a mai aktuálissal.

Nekem feltünt még egy elég hard "módosítás", miszerint a Bank indoklás nélkül _megtilthatja_ a szerződőnek az előtörlesztés!

elwood 2008.04.23. 17:16:07

Hát nyuszómuszó, maradunk anyádnál.

paranoid 2008.04.23. 17:27:39

Nyuszómuszó! Leléptem Emesével. Gyerek anyádnál.

punpa 2008.04.23. 18:13:26

Menjen mindenki a Hello Doki! bankhoz. Emese már lestipistopizta őket!

Secnir 2008.04.23. 18:22:45

Vajon jogilag megállja-e a helyét a következő lépéssorozat:
1.
kifüggesztek egy A4-es lapot az FHB legközelebbi fiókjában (a falon a hirdetmények között), miszerint én X.Y. két hét múlva fizetem az utolsó törlesztőrészletet a bank felé, a hátralévő 48 hónapot meg felejtsék el.
2/a.
ha nem jön válasz 2 héten belül, az ÁSZF szerint a bank részéről felbontotnak tekintem a szerződésünket, és a hátralévő x millát nem fizetem ki nekik.
2/b
ha jön, visszaküldöm, hogy formailag nem felel meg a számomra, és különben is kicsúsztak a határidőből.
?
vajon? ha az elmű közölheti velem a problémáit áremelésről stb. villanyoszlopon, a bank a saját fiókjában (amit persze nem enged a nap 24 órájában megtekinteni), akkor én is üzenhetek neki így, nem?
(lásd: adams, douglas: GUS: tervrajzok)

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.23. 18:33:08

Minket is hülyítettek ilyesmivel. De nem termékkapcsolás, mert nem kötelező folytatni a biztosítást, le is lehet mondani. Ennek ellenére nem értem, hogy miért van szüksége millió forintonként 450 ft-ra az FHB-nak, amikor a levelezés+kapcsolódó ügyintézés és a negatív szájize az ügyfélnek sokkal több veszteséggel ér fel. Dehát nyilván az új menedzsment így gondolja, én nem.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.04.23. 18:51:38

Nekünk nem is volt ilyen biztosításunk (talán mert nem jövedelem-igazolásos hitelfelvétel volt, hanem jelzálog), mégis kiküldték, hogy megszűnt az ingyébizti. Nem volt, de azért megszűnt, kössek másikat...

jesszumpepi (törölt) 2008.04.23. 19:30:48

A háziorvostól és az OEP-től azért kíváncsiak a hitelfelvevő betegségeire,mert ha meghal,a hitelfedezeti életbiztosításból fizetik a hátralevő hitelösszeget.Nagyon nem mindegy a banknak,hogy mennyit bukhat ezen.
Azért gusztustalan.Broáf.
Mi egy másik banknál vettünk fel hitelt,de nem kérték a betegségeket.
Eddig.
Legközelebb,ha bankba megyünk, netán végbéltükrözésre is számítsunk?

gergo1000 2008.04.23. 19:53:55

Én is igy jártam. A történet úgy pontos, ahogy már valaki irta, hogy nem kötelező ezt kötni, de a régit valóban megszüntették. Én irtam nekik egy panaszt ez ügyben, hogy nem tudom ezt elfogadni, mert amikor megkötöttem a szerződést, akkor a reklámjukban semmilyen utalás nem volt arra, hogy ezt nem végig nyújtják. Az én jogértelmezésem szerint sok mindent ez ügyben nem lehet tenni,mivel az ÁSZF-t tényleg bármikor módosíthatják. Szerintem egy esély van a visszaszivatásra, ha a fogyasztóvédelemhez érkezik több feljelentés, a korábbi reklám megtévesztő módja miatt. Ekkor esetleg kaphatnak pár milliós birságot. Nekem más ötletem nincs:(. Esetleg valaki ügyvédnek ötlete?

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.23. 19:57:09

A szerződés már nem szerződés, mert tulajdonosváltás volt. Jah, hogy a jogutód is köteles továbbvinni vagy kiváltani a régi szerződéseket? Szarunk rá.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.04.23. 20:03:52

Az ÁSZF módosítását nem vagy köteles elfogadni, 15 napon belül kell írásban jelezni a kifogást.

szepi79 2008.04.23. 20:05:19

na ácsi. ha ÁSZFet módosítanak, akkor azt el kell neked küldeniük, és neked azt el kell fogadnod.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.04.23. 20:05:58

Bár el sem bírom képzelni, milyen következményekkel jár, ha valaki visszautasítja egy-egy ászf módosítását. Ha 10 év múlva bemegyek és az összes ászf-et elutasítottam és genyáskodnak velem, majd mondhatom, hogy rám más vonatkozik, mint a többiekre? Egyáltalán van, aki él (mer élni) ezzel a lehetőséggel?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.04.23. 20:07:11

szepi79 2008.04.23. 20:05:19
Kifüggesztéssel, vagy egyeseknél országos napi/hetilapban történő értesítéssel szokás ászf-et módosítani. :(

szepi79 2008.04.23. 20:07:21

chicken :)

egyre gondoltunk :)

szepi79 2008.04.23. 20:09:16

"Kifüggesztéssel, vagy egyeseknél országos napi/hetilapban történő értesítéssel szokás ászf-et módosítani. :("

hm.... anno, mikor én még a homáron is sokat szidott T-online-nál dolgoztam, mi kiküldtük. azt gondoltam, azért, mert muszáj. ezek szerint annyira mégsenem.

de egyébként tény, hogy nem nagyon emlékszem olyan esetre, hogy valaki ne fogadta volna el.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.04.23. 20:11:38

A másik, ami most eszembe jut, hogy az Általános Szerződési Feltételek arra kéne, hogy vonatkozzon, aki épp szerződik/szerződni fog. Én már kötöttem szerződést, annak részleteit szíveskedjenek már nem módosítgatni... Nem Általános Szerződött Feltételeket módosítunk... Persze ez az én egyéni felfordult jogértelmezésem.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.04.23. 20:13:25

Ja. Én is kaptam tőlük levelet. Kispályás cég az FHB, kerüljétek őket.

A "hitelszerződés" (ami persze egy tízoldalas Word file, beírva a személyi adataim, mindezt cca. 50 rugóért...) aláírása előtt a közjegyzőhelyettest kérdezgettem (ha már ennyit kellett fizetnem, legalább válaszoljon a kérdéseimre az ingyenélő, a szerződést meg ne olvassa fel hangosan, mert b+, olvasni azt én is tudok), szóval kérdezgettem, hogy mi a garancia arra, hogy a bank nem módosítgatja majd egyoldalúan a feltételeket, nem lesz 10% a kezelési költség stb. Erre azt mondta: egyetlen garancia a bank jó hírneve.

Hát basszák meg, ezt akkor most eljátszották.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.04.23. 20:17:11

Hát mindenesetre a hitelszerződésünkben folyton csak a bank biztosítékait olvasom, meg hogy mi mindenre jogosultak, mi meg mi mindenre vagyunk kötelezettek. Elég egyoldalúak ezek a dolgok, de aránytalanságra itt hivatkozni nem lehet sajnos, hisz adnak egy nagy rakás(?) :O pénzt...

volga 2008.04.23. 20:19:15

FHB?
Bassza meg őket egy taliga aprómajom!

mahabharata 2008.04.23. 20:20:57

Mivan, mivan?? Én sajnos reflexből beledobtam a kukába a levelet átfutás után. Akkor, első ránézésre úgy tűnt, hogy nem kötelező megkötni. VAgy az apróbetűsben volt a lényeg??

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.04.23. 20:31:15

Nem kötelező megkötni, csak így elvész az az előny, amivel anno a konkurenciánál jobbak voltak, és amiért pl. őket választotta az ember.

Gumidomino 2008.04.23. 20:32:27

évek óta olyan hitelintézetet keresek amelyik később tönkremegy. milyen nagy lenne már, hogy szerződést kötünk, megveszem a lakást és két év múlva csak úgy tönkremegy mint sok más olyan cég itt abszurdisztánban, ami pont a betéteket nyeli le.

ehh...

bes3 2008.04.23. 20:33:21

na azt próbálják meg hgoy köteleznek a megkötésre

nekem nincs kéznél a szerződés, télleg felmondhatják a bizosítást? (8 éves a hitelszerzádésünk)

szívesen összefogok bárkivel aki felháborodott, imádom a bankok csesztetését csak egyedül kevés a kedvem hozzá .

bes3 2008.04.23. 20:35:21

a hitelszerződés aláíráaskor a közjegyző srác négyszemközt elmondta hogy ő ilyet nem írna alá, ha meg kényszerhelyzetben lenne mint mi, inkább nem olvasná el :-)

de velünk meghallgattatta az összes gyilkos kitételt, hogy "megdolgozzon" a több tízezres díjáért.....

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.04.23. 20:38:11

Ne reménykedj, a hitelállományukat előtte elpasszolják diszkontáron másik banknak. Bukni csakis úgy bírnak, hogy azzal az ügyfél szívjon.

Egyébként magyarázatként ezt írják második levelükben:
"A hitelfedezeti életbiztosítás megszűnését az FHB üzleti stratégiájában, eredményességében bekövetkezett" blablabla.

Namost akkor két lehetőség van:
-- vagy ennyire szarul megy nekik,
-- vagy az az új üzleti stratégiájuk, hogy b.sszunk jól ki az ügyféllel.

Gratulálok mindkettőhöz.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.04.23. 20:48:00

Gondolom a koncepció nem a spórolás volt, hanem, hogy így tépje magához a népet folyószámla területen. Lesz, aki belemegy. :(

Hipósgriff 2008.04.23. 20:50:43

Hát nem valami szép...Anno én is törtem a fejem a jobb megoldáson mint FHB, úgy tűnik a K&...-kal jobban jártam. Igaz, valami akció vót, csak a közjegyzői díj volt az enyém, meg kötni kellett egy életbiztosítást, de nem néztek be különféle testnyílásaimba. Egy összegben levontak 100 ezer forintot, oszt le van tudva, nincs további befizetés. Svájci frank alapú, kicsit ingadoznak a részletek, de teljesen rendben van.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.04.23. 20:51:28

No azt megnézhetik, hogy én mikor nyitok náluk ezek után folyószámlát...

Hipósgriff 2008.04.23. 20:52:26

Bocs, azt el is felejtettem, hogy a folyószámlámra nem kötelező átutalni a fizetést, csak a megfelelő napon legyen rajta annyi fedezet, amennyi kell. Szerintem elég rugalmasak.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.04.23. 20:54:44

dark future · www.andocsek.hu 2008.04.23. 20:51:28
Hát ja! Hamarabb lesz a spermabankban hitelem :D Nekik meg jusson a vérbankból ez-az!

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.23. 20:55:04

Az ING-nél is mindenre életbiztit kell kötni. Ha kötsz, akkor megkapod, ha nem kötsz, akkor fejcsóválás és talán megkapod. 4 milla hitelnél 42000 a bizti, plusz az aktadíj 30000. Mindkét díj egyszeri, viszont a hitel 4.2% körül van egy két éves és 4.7% körül négy éves futamidőnél. (Belgium) Persze lehet még alkudozni is.

Mille38 2008.04.23. 21:29:26

Mi is megkaptuk a szóban forgó levelet, lóhalálában kerestünk hitelkiváltó hitelt, aztán mégse, mert kettő szerződésünk van, és persze nem egyszerre van a fordulónap, amit meg nem fordulónapon előtörlesztünk, arra 2% helyett 4% az előtörl díj (a 2 is szemétség, végtére is visszakapják a pénzüket, kockázat törölve :((

Én ilyenkor azt nem értem, minek kell folyószámlát nyitnom az életbiztosításhoz. Van már számlám, attól nem lesz dupla pénzem, hogy dupla számlám van.

Viszont minden életbiztosító bizonyos biztosítási összeg felett orvosi vizsgálathoz köti a szerződést, annál alaposabb, minél magasabb kötelezettséget vállal, emiatt nem érdemes háborogni...

., (törölt) 2008.04.23. 21:31:55

Én A BB -nél vettem fel 1100000 Ft-ot.
Tuggyátok? Emese, adósságátütemező kölcsön. Mire megérkezett a számlámra, 870 000 lett belőle.
Plusz poén. A banknál lévő hitelemet úgy váltották ki, mintha egyszerre feladtam volna az összes csekket. Másfél évet, kamatokkal együtt.Ugyan visszautaltak 9 ezer Ft-ot, de 5000 volt, hogy egyszerre kifizethettem...

oberka 2008.04.23. 21:56:22

6 éves hitelre nem biztit kell kötni hanem ki kell váltani másikkal, mert annál már tuti vannak jobbak.

pénzügyi tanácsadó vónék, szóval valamennyi fogalmam van róla, bár cégnél nem én vagyok a hitelspecialista :D

Nash vs. Keynes 2008.04.23. 22:00:57

mi a garancia, hogy a frissen a bankba behajtott új folyószámlásoknak fél év múlva ugyanezzel a trükkel nem növelik meg havi x-ezer forintra a számlavezetési díjat..?

oberka 2008.04.23. 22:03:17

általában az ilyen hitel-akcióknál ahol azt harsogják hogy mittomén, nó kezelési költség, meg hasonló mézesmadzagok, ott utólag megtalálják a módját annak hogy azt az "akciót" valahogy ellensúlyozzák a pénztárcádból.

erre azt szoktam mondani, ami túl szép hogy igaz legyen, az nem is igaz.

oberka 2008.04.23. 23:19:58

jah, általában úgy van

2008.04.23. 23:21:36

Bazzeg, nekem van egy bebukott A-hitelem, meg egy bebukott személyi kölcsönöm az OTP-nél (pedagógus, alapítványi iskola...), bementem ma, hogy alkudozzak, áttették a kettőt egyetlen svájci frank alapú egyesítő hitelre, kisebb részlettel, plusz kijött a fiókvezető, és felajánlott egy állást. Nem tudtam köpni-nyelni, nekem OTP rulez!

oberka 2008.04.23. 23:41:58

ismerős barátnője dolgozott otp-nél, hááááát.........

shepherd 2008.04.24. 08:00:32

Hat erre jol racummantottunk nyuszomuszo...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.24. 08:14:14

"Csak akkor nyújtja ezt a szolgáltatást a hitelfelvevőknak, ha a banknál folyószámlát nyitnak, és a törlesztőrészletet innen utalják."

nem kő nyitni számlát, és akkor nem nyújtja ezt a szolgáltatást. számlanyitásra meg nem kötelezhetnek.

Salgo2 2008.04.24. 08:54:12

"Viszont minden életbiztosító bizonyos biztosítási összeg felett orvosi vizsgálathoz köti a szerződést, annál alaposabb, minél magasabb kötelezettséget vállal, emiatt nem érdemes háborogni... "

Amikor megkaptad a hitelt, a biztosító mindenféle vizsgálat (és nyilatkozat) nélkül megkötötte a biztosítást. Most a hitelösszeg kevesebb, hiszen már törlesztettél. Mit akar akkor a testnyílásaimba nézni?

Egyébként megteheted, hogy a kiküldött biztosítói nyilakozatot újre begépeled, és a "meghatalmazom a biztosítót, hogy az orvostól az adatokat bekérje" kitétel helyett beírod, hogy "kifejezetten megtiltom (félkövér!), hogy beszerezze az adatokat".

Ha nem reagál a biztosító, akkor a biztosítói ajánlatban megjelölt feltételekkel jön létre a bitzosítás (vagyis orvosi adatok nélkül). Ha írásban elfogadja, jó, ha visszautasítja, az is jó.

Én legalábbis ezt fogom tenni.

jusztlacika 2008.04.24. 09:06:04

61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61. 61! Én vagyok a 61.

ruler 2008.04.24. 10:42:17

"Csak akkor nyújtja ezt a szolgáltatást a hitelfelvevőknak, ha a banknál folyószámlát nyitnak, és a törlesztőrészletet innen utalják."
Így van az, ha az ember nem tudja értelmezni amit olvas...ez már csak az utánlövés a részletes feltételek után, ahol az van leírva, hogy kell:
- számla (amiről levonják)
- nyilatkozat, hogy akarok ilyet.
Ennyi, a többit lehet hagyni a fenébe.

gergo1000 2008.04.24. 11:13:22

oberka:
nincs igazad, nincs ennél jobb hitel..legalabbis annak nem, aki még igénybe veheti az adójóváirást..
Ráadásul azért ez nem egy annyira hihetetlen nagy akció volt. Egy átlagos hitelnél mondjuk havi 1500-2000 forintos plusz szolgáltatást nyújtott a bank.

=Ford Prefect= 2008.04.24. 11:25:49

Hasonló cipőben járunk.
Az ügyintéző azt mondta a telefonban, hogy csak a biztosítási összeget kell az FHB-s számláról utalni.

Amugy pedig simán felmondhatja a biztosítást, mert ingyenes szolgáltatás volt.
Nem is vártam mást a privatizáció után...

házisárkány 2008.04.24. 13:10:05

Én is megkaptam a levelet, igaz, nagylelkűen azt írták benne, hogy mivel nem tudtak időben értesíteni, április végig még él a biztosításom. Meggondolom, hogy addig feldobjam-e a talpamat... Nagyon megérné... :-) Amúgy élénken emlékszem még a hat évvel ezelőtti tortúrára, amikor felvettem a hitelt. Személyesen kétszer voltam bent érdeklődni, hogy ugyanvajon milyen papírok szükségeltetnek a hitelfelvételhez. Beszereztem mindet. Beslattyogtam. Ügyintéző felsorolt még háromféle papírt. Űzött vadként rohangáltam, ezeket is beszereztem. Vissza a bankba. Másik ügyintézőhöz kerülvén az úgy nézett rám, mint egy elmebetegre: mit akarok ezekkel a papírokkal? Mondok: ügyintéző kérte. Mondja: de hát ezek nem is kellenek. Közben persze teltek a napok-hetek, röpke három hónap alatt át is futott a hitelkérelmem, majdnem sikerült kifutni a szerződésben rögzített időből... Summa summárum: éveket öregedtem ez idő alatt, de végül sikerült!!! És már csak négy év van hátra, addig megpróbálok életben maradni.

Warnika 2008.04.24. 13:18:21

sziasztok,
mi arra gondoltunk a párommal, hogy kötünk külön életbiztit. sajna 25 évre van hitelünk, ebből most telik le az első. szóval nem merek kockáztatni. szerződést egyoldalúan változtatni, természetesen úgy, hogy az ügyfél xarul járjon ősi magyar szokás :(

kérdések órája 2008.04.24. 13:32:38

Jujj! Akkor inkább mégiscsak ott maradok a dögös ötvenes,formás vádlijú picit repedt sarkú magassarkú papucsot gyakran hordó anyósomnál. Imádok anyukánál lakni!

mirror75 2008.04.24. 14:11:24

Házisárkány! azért valahol megnyugtat, hogy nem csak én öregedtem egy évtizedet amikor 2002-ben felvettem az FHB-nél! :))
tehát akkor sz.rjak a biztosításukra nagyívben?
kösz Homár!

wertz (törölt) 2008.04.24. 14:18:55

ez a nyúl a Gyalog galoppból van? Vagy a szörny még a nyúlon túl van???
Megint besz@rtam... :)))

don Diego de la Dinnye · http://kutyabaj.blog.hu/ 2008.04.24. 14:22:02

ÁÁÁ a vérnyúl a gyaloggaloppból...
egy kis emlékeztető:

Arthur nem értette a dolgot:
- A... nyúlon túl?
- Nem, a nyúl az.
- Aahh! - állt fel dühösen a király. - Vén, hülye buzeráns!
- Mi?
- Hiába izgattál fel!
- Ez nem közönséges nyúl - mutatott a jószágra Tim.
- Aahh! - emelte az égre tekintetét a király.
- Ennél aljasabb, gonoszabb, rosszindulatúbb rágcsálót még nem láttál...
- Seggfej - szólt egy hang a csapatból.
- Berittyentettem - jegyezte meg halkan Sir Robin.
- Vigyázz, csak vigyázz! - emelte fel a hangját a varázsló - Ez a nyúl halált lövell ki magából akár egy mérföldnyire is!
- Fulladj bele! - reagált Lancelot vagy Galahad; nem tudni, mert nagyon elbújt a többiek között.
- Vigyázz: ha meghág, nem lesz ekkora pofád! - válaszolt a mágus.
- Engem? - lepődött meg az iménti lovag.
- Te aztán jól kibabráltál velünk - csóválta a fejét Robin.
- Én mondtam előre - próbálkozott Tim.
- Mit csinál: lerágja a seggünket? - gúnyolódott Sir Robin. - Ekkora éles fogai vannak - mutatta megint az ujjaival hadonászva - És akkorát ugrik, mint egy... nézd a lábát, mekkora!
- Na menj, fiam - intett Arthur egyik vitézének, megelégelve a meddő diskurzust - Csapd le a fejét!
- Máris, Uram, egy pillanat - indult a lovag - Egy nyúlpörkölt rendel!
- Nézd! - intett a varázsló elégedetten egy pillanat múlva: az elbizakodott lovag leeresztett karddal lépett a nyúl felé... csak egy villanás volt... a nyúl nekiugrott a torkának és leharapta a fejét. A lovag véres teste élettelenül hanyatlott a földön heverő komplett csontvázak közé.
- A szakramentumát! - tátotta el a száját az előbb még oly magabiztos király. Lovagjai is közelebb húzódtak hozzá.
- Én mondtam előre - nézett mindentudóan Arthurra a varázsló.
- Megint beszartam - jegyezte még valahonnan hátulról Robin.
- Én mondtam. De hallgattatok ti rám? Dehogy hallgattatok, nagyokosok. "Ártalmatlan kis nyuszika" - mondtátok ti, de így van ez mindig. Én mindenkit figyelmeztetek és senki sem...
- Fogd már be a szád! - unta meg Arthur, majd a többieknek: - Rohaam!
A nyúl iszonyatos rendet vágott közöttük, amint kétségbeesett kardcsapásokkal igyekeztek megállítani szemmel szinte követhetetlen cikázását torkok és karok; mellkasok és lábikrák között.
Egymás után dőltek a földre a Kerekasztal kipróbált lovagjai.
- Fussunk! - kiáltott végül Arthur, megelégelve a vérontást.
- Menjünk innen! - jajdultak a többiek és riadt futásnak eredtek. A kráter peremén, a fenevadtól biztos távolságban volt csak merszük meglassítani lépteiket. Robin ledobta pajzsát és a földre omlott. A varázsló kárörvendő arccal fogadta őket:
- Hát megmondtam előre...
A bestia közben elégedetten megrázta magát, s megint visszavedlett képre jámbor rágcsálóvá.
- Jaj! - tapasztották sebeikre kezüket a derék lovagok.
- Állj! - próbált rendet teremteni a király. - A veszteségünk?
- Galahad.
- Hector - folytatta Sir Galahad, akiről ezzel kiderült, hogy mégsem maradt holtan a csatamezőn.
- És Bors: öt ember - összegezte a király.
- Három; Uram - javította ki Galahad.
- Jó, akkor három, de még így se kockáztassunk meg több frontális támadást.
- Próbáljuk meg átverni azzal - javasolta a közben magához tért Robin - hogy még messzebb futunk; jó?
- Te hallgass és válts gatyát! - ripakodott rá ura és parancsolója.
- Jó.
- Kezdjük csúfolni - állt elő egy újabb tervvel Sir Galahad - Hátha úgy feldühödik, hogy valami hibát követ el.
- Teszem azt?
- Hát... hmm...
- Íj van nálunk? - kérdezte Lancelot.
- Nincs.
- De a Szent Kézigránát itt van! - ujjongott fel ismét Lancelot.
- Az ám, tényleg, az Antiochiai Szent Kézigránát! - derült fel Arthur király ábrázata - Ménár atya az őrizője e kegyes ereklyének. Ménár atya: hozzátok a Szent Kézigránátot!"

De ez már egy másik történet...

bandida 2008.04.24. 14:30:51

a levelet is érdemes elolvasni, picit furi hogy örömmel értesítenek erről.

amúgy én inkább a pohár félig tele típus vagyok.
nekünk 3 éve ketyeg a kölcsön (17 év múlva már a miénk is lesz a lakás :-)), és akkor pont ez volt a legolcsóbb törlesztésű + legalább kaptam egy pár év ingyen biztosítást, azt máshol nem adtak.

Msot a levél láttán gondoltam dobom nyuszómuszót és felhívtam pár bankot, a raiffeisennél 500ft-ot mondtak a biztosításra, a Volksbanknál meg 1200. A többinél gondolom több, mert ott be kellett volna menni a bankba mert egyénfüggő.

Szóval most nem macerázunk, még mindig jobb az FHB-s 450ft. mondjuk erre még rájön az új bankszámla díjja is, de gondolom a többinél is kellene nyitni.

ediboy 2008.04.24. 15:39:57


Nekem is küldtek már két levelet. Az elsőt olvasatlanul kidobtam. Amikor a második jött,kezdett gyanús lenni, nem kötelező e a számlanyitás.
Felhívtam őket.
Tájékoztattak, hogy ők nem biztosító, ezért biztosítási díjat csak bankszámláról képesek leemelni, máshogy nem lehet fizetni :-)))))) Amúgy nem kötelező kötni.
OK akkor nem kötök. Inkább fisszafizetném a tartozást. Azt nem lehet brrrrr.
Csak az vigasztal, hogy az ING több kategóriával rosszabb, és tőlük már sikerült megszabadulni...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.04.24. 17:21:51

Sztem sikeres ember nem vesz fel hitelt hanem nyújtja... mondjuk a lábát, hogy felrúgja a kis kötsögöket... :)

De abban mondjuk nagy igazság van, hogy lakáshitelnél viszonylag belátható időn belül fedél lehet a fejed felett és ha nem költötted el az összes pénzed xanaxra akkor még alacsonyabban mondott a kamat is.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.24. 19:29:24

Értem én, hogy valakinek máshogyan nem lesz pénze, csak hitelből, de olyan rablógazdálkodás folyik Magyarországon a bankoknál (is) - olvastátok? jönnek a valódi "rablóhitelek"! -, hogy abba sokan bele fognak roppanni anyagilag. Aljas konstrukciók (devizaalap, extra költségek), egyoldalú szerződésmódosítások (lásd ezt a cikket) stb... :-( Szóval szerintem is a lehető legmesszebbmenőkig el kell menni, hogy elkerülje az ember a banki hitel felvételét.

házisárkány 2008.04.25. 11:49:32

Az a baj, hogy nem mindenki olyan szerencsés, hogy a szülei a segge alá toljanak egy lakást. Önkormányzati bérlakást Batiz Andráson kívül más nem kap, ergo nekünk, kétkezi tintenkuliknak nem marad más megoldás – hacsak nem akarunk örök életünkre albérletben szerencsétlenkedni –, mint bankhitelből vásárolni.

jesszumpepi (törölt) 2008.04.27. 07:02:42

Batiz András egy a sok közül.Most éppen ráirányították a reflektorfényt.Vannak ott még páran.Minden politikai és egyéb oldalról.

sonysanyi 2008.04.27. 08:22:10

Aki úgy érzi (jogosan), hogy az FHB nem korrekten járt el vele szemben, amikor egyoldalúan megszüntette a csoportos életbiztosítást, figyelje tovább ezt a blogot. Hamarosan jelentkezni fogunk. A károsultak egy része ugyanis komoly ügyvédi segédlettel, a PSZÁF-hoz és a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordultak. Az eddigi visszajelzéseink biztatóak; mind a két szerv képviselői aggasztónak találják az FHB lépését. Reméljük, ennek lesz kézzel fogható eredménye is; az első eredmény, hogy április végéig meghosszabbították az ingyenes biztosítást. Budapesten nagyon sokan voltak olyanok, akik csak április 6 körül kapták meg a hírt, hogy márciustól 31-től már nem biztosítottak....

jesszumpepi (törölt) 2008.04.27. 19:58:18

A boncmester nézzen bele azoknak a testnyílásaiba,akik kitalálták,hogy a lakáshitel felvevőjének orvosi adataiba belenézhessenek!

biBeee 2008.04.27. 23:50:26

A napokban készülök hiteleztetni az FHB-val, de olvastam, s nem értettem. Szerencsére tegnap még a banki urak is dolgoztak és volt idejük felelni egy nem pénzügyes ügyfél kérdéseire is.
A biztosítás nem kötelező, nekem eddig se volt az OTP-nél, s úgy emlékszem, éppen azzal hirdették, hogy nem kell kötnöm azt is drága pénzzel, mert az ingatlan a fedezet.
A bizti tehát fakultatív. Ha elüt a vonat, akkor vagy a gyerek fizeti tovább a havi lét vagy viszi a bank, azon mindketten bukunk.
Ha akarok, köthetek biztosítást, de annak ára van. Felhívtam egy biztosítót havi sokezres összeg, s előtte hónapokig menjek orvosi és egyéb vizsgálatra.
Olvastam itt a homáron, bocsánat: HOMÁRON, hogy a bankoknál mennyi, még a német népi bank is sokkal olcsóbb, mint amit a 2 biztosító mondott. A bank hogyan biztosít engem? Nagy tételben köt biztosítóknál? Nincs rajta annyi egyszeri jutalék?
A legtöbb hitelhez nem is kínálgatják a biztosítást, macerás rákérdezni és nincsenek képben!
A jelenlegi kínálatban az FHB biztosítása olcsó és egyszerűen megköthető, tartok tőle, hogy a kórházban, ha én szeretném, ha az aranyeremet nézegessék, az nehezebben menne.
Olvastam, hogy majd a GVH. Az OTP vmit elbaszott jogilag, ezért a GVH kötelezte, hogy az ügyfeleknek utaljon vissza vmi díjat. Az OTP kedvesen visszautalta, majd jogilag rendezett módon felemelte annyira, hogy a visszautalással együtt is jól járjon. Ezentúl megszívatott a GVH. Én ebből nem kérnék megint. Kicsit visszaküldött az OTP, de hamarosan jóval többet szipkáz vissza. Bosszantó. Megteheti, s ebben a GVH a hivatkozási alap. A nehézkes rendszerben pedig az államra mutogathat.
Szerencsére van verseny, s van választék. Legközelebb nem muszák az otp-hez menni. A nyulasoknál az ügyintézők jobban képben vannak, az otp minden rszletkérdés miatt egy pesti fiókba hajtott el. Csányi nagy csebréből kisvödörbe? Éveken belül kiderül.

Az ügynökökkel pedig vigyázzatok! A javunkat akarják, meg a jutalékukat!
Ők ebből élnek
Monty az jó! mikor lesz a filmmúzeumon?

sonysanyi 2008.04.30. 18:36:16

BiBee: csak ájulj bele az FHB testnyílásába, miután megvizsgalta a biztosító társaság egytől egyig. Mennyi jutalékot kapsz a nyuszómuszótól? A topic azért indult (olvasd el, mint fenn írták, mert az FHB - egyoldalúan, a kuncsaftjai megkérdezése, informálása nélkül szüntette meg a csoportos életbiztosítását, holott nekünk, akik 2005 előtt vettünk fel tőlük hitelt, még azt ígérte ÍRÁSBAN!! a csoportos hitelfedezeti életbiztosítás fennmarad a hitelezés TELJES időtartamára. Nem egy hónapig, nem egy évig, TELJES időtartamra. Egy bank (semmilyen bank) ne csináljon segget a szájából, mert már a régi latinok is megmondták: pacta sunt servanda! Kérjük a tisztelt FHB károsultakat, NE adják fel, Ne dőljenek be az ilyen szirén hangoknak. Harcra fel a szerződésünkben lefektetett jogainkért!

aszilva 2008.05.23. 17:26:59

Help!!!
Mi most a helyzet???? Ki győzőtt?
És most akkor kötelező biztosítást kötni, vagy nem?
Aki kötött, hol találta a legkedvezőbbet?
Előre is köszönöm az infókat.

gergo1000 2008.05.24. 14:48:28

en a reklamaciomra kaptam egy forma valasz levet. Szerintem mindenkinek ugyanazt kuldtek aki irt, mert egyaltalan nem reagaltak erdemben a felvetesemre.
Kotni amugy nem kotelezo. En tovabbra is azt tartom, hogy szemelyes karpotlasra nincs esely, viszont a versenyhivatal megbirsogalhatna oket, ha valaki venne a faradtsagot es elokeresne a korabbi reklamot es irna egy feljelentest. En ehhez most lusta vagyok...mert egyeni haszon amugy se keletkezne..

maincoon © 2008.06.02. 14:59:36

Én is átmentem ezeken a dolgokon, szépen sorba, mintahogy le van írva. 100x átgondoltam, de hitelfedezeti biztosítás nélkül mégsem mertem maradni. Most ugyan fizetni kell pluszban érte, de legalább van róla papírom. Sajnálatos, hogy ilyen formában kényszerítették bele az embereket. Vidékről ez miatt kellett felmennem pestre, hogy elintézzem, akkor mondtam az ügyintézőnek el az eszmefuttatásomat:

Ingyenes bankszámlavezetés?? O.K. - de meddig és utána egyoldalú módosítás jön?
Ingyenes NetBank?? O.K. - de az átutalás díjai magasabbak, mint a többi banknál..
Ugyanis:
míg a K&H-nál bankon belül 10 Ft-ért, bankon kívül 20 Ft-ért utalsz, addig az
FHB-nál az átutalások díjai: 50 Ft/db.

Mindenki számolja ki, hogy mennyit utal / hó.
A mérleg egyik oldalán az ingyenes számlavezetési díj + magasabb utalási költségek; a mérleg másik oldalán a számlavezetési díj + olcsóbb utalási költségek.

Én sokat utalok, mert otthon ritkán van kpénz a csekkekre. Nekem jobban jön úgy ki, ha az FHB-s számlára 2-3 havonta átküldöm az életbiztosítást fedező összeget és ezt a számlát pihentetem. Ha már muszály volt nyitni.... Mert hát beszedési megbízást szerintem adhattunk volna bármely banknak, hogy utalja át az FHB-nak a biztosítás díját, nem?
süti beállítások módosítása