Tékozló Homár

Kétszer fizetett jegy a Volánbusznál

2008.04.23. 11:27 | jackyll | 39 komment
Szerencséje a a Volánbusznak, hogy nem sztrájkolt, mert amit az utastájékoztatás címén végeznek, ha nem is pert, de legalább szemmelverést érdemelnének. Krisz a tévesen kiadott jegyét próbálta visszaváltani, de sehogysem sikerült:
2008.03.14-én előre megváltottam a menetjegyet a Stadionok állomáson, Bátonyterenyére, s az indulásnál 20:30-kor derült ki, hogy a pénztáros hölgy Borsod volános járatra adott jegyet, amit a buszsofőr nem tudott elfogadni, s mivel a pénztár ilyenkor zárva van már visszaváltani sem tudtam a helyszinen, s újabb jegyet voltam kénytelen vásárolni.

03.20-án a Stadionoknál járva, megpróbáltam viszaváltani a kezeletlen jegyet, de ott közölték, hogy ezt csak a Népligeti Utazási Irodában tudják megtenni. Az adrenalin szintem ennek következtében a megfelelő szintre emelkedett, s első felindulásomban el is mentem a fent emlitett Volánbusz pályaudvarra.

Itt a kedves hölgy közölte, hogy a jegyet itt sem tudja visszaváltani, csak jegyzőkönyvet tud átadni amiben leirhatom a panaszomat, amit a Stadionoknál is megtehettem volna/persze ott ezt elfelejtették közölni/ Átadtam az ügyben érintett két jegyet, az érvényesitett jegyet visszaadta, hogy arra nincs szükség, a másikat pedig /kezeletlen/ csatolta a jegyzőkönyvhöz, és nekem egy hitelesitett fénymásolatot adott róla. Elmondta, hogy kb 30 nap mulva utalni fogják postán a vételárat.

Ehez képest 04.15-én telefon ébresztett 8-kor, hogy a Volánbusznak nem áll módjában visszatériteni a jegy árát, mert nem adtam le az érvényesitett jegyet, erre elmondtam, hogy leadtam, de a hölgy visszaadta, mondván arra nem lesz szükség. Na ekkor durvult el a hangulat:), a hölgy közölte, hogy egyrészt hibáztam akkor is mikor nem néztem meg vásárláskor, hogy megfelelő jegyet kaptam e, másrészt mikor nem adtam le a másikat is/hiába mondtam el mégegyszer, hogy nem kérték, nekem tudni kellett volna/ De még elmondta, hogy ezt utólag is megtehetem, csak ugye eltelt közben egy hónap és természetesen nem őrizgetek meg használt jegyeket.

Na itt befejeztem a beszélgetést, persze előtte azért tettem néhány megjegyzést, amit nem írnék le most... Ebből kiderült, aki volánbusszal utazik sikeres nem lehet...
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gven · http://gvenphoto.blogspot.com/ 2008.04.23. 11:31:54

tanulságos kis történet.
bp sux.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.23. 11:34:16

Jól megszivattak. Erre mondják, hogy ügyes.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.04.23. 11:35:09

Megint a fogyasztó, a vevő a hülye.
Tipikus magyar mentalitás, persze senki nem illetékes és nem ért semmihez.
Ha kirázom a kisujjamból, az sem elég, ráztam volna többet...
Ilyet...

Mennyi volt az a jegy?

JuliÁnusz barát / gyengeelméjű fikabajnok 2008.04.23. 11:39:08

"Magyarország ... Te vagy a szívembe írva ..."

elwood 2008.04.23. 11:42:04

Hát ez szivatás. Ilyenkor kell egy használt jegyet szerezni, és beküldeni.
Egy féltéglára celuxozva az ablakon.

A jegyen egyébként ez látszik ? Vagy csak utánajárásra derül ki mikor melyik vendor busza érkezik ?

AGondolkodo 2008.04.23. 11:44:13

Klasszikus volán kiskirályosdi. Azt mondja már meg nekem valaki, ha ugyanannyi a kilóméter, ugyanaz a viszonylat és ugyanaz a díjszabás is, akkor kit izgat, hogy milyen volántársaságnak szól a jegy?!

Miért nem lehet egy vonalkódot nyomni az általános jegyre, aztán a buszon van egy kódleolvasó, ami legalább tud egy paritásos vagy napi kulcsszavas hitelesítést is végezni és akkor annak számolja el a pénztár a jegyet, amelyik volántársaság elvitte az utast.

Hova tovább ezt rá lehetne ültetni a vasúttal és busszal is ellátott viszonylatokra (egyre kevesebb van) vagy a városhatáron belül utazásokra (lásd BKV sztrájk) is.

Szegény utasnak akkor csak azt kéne eldönteni a megállóban, hogy személyek tömeges szállítására alkalmas jármű állt-e be (méret és forma alapján eldönthető) és oda, pontosabban arra megy-e, ahova neki is kell, illetve jegye van (viszonylatjelző tábla, berendezés, járművezető megkérdezése alapján megoldható) és nem kell vizsgálnia, melyik társaság járműve, milyen típusú busz, mekkora a járművezető lábmérete, stb.

Talán akkor működne ez a rendszer és gondolom, az kellemetlen volna.

NorbArt 2008.04.23. 11:44:44

Khm...
Faszgeci...

Mondanám hogy ezen a csodálatos magyarországon amit mi itt élő Magyarok tettünk csodálatossá mindíg résen kell lenni. Sosem álmosan fáradtan, csak odafigyelve, utánna persze joggal mondható hogy miért nem figyeltem jobban! IRHATNÁNK ERRŐL NAPOKAT IS HOGY MIÉRT VAGYUNK OLYANOK AMILYENEK DE EHEZ GLOBÁLIS SZEMLÉLETVÁLTÁS KELLENE !
Nyiltan kimondhatjuk hogy parasztok vagyunk egymással embertársainkkal is. Mindenkin átgyalogkunk, eltaposunk, nem köszönünk... Ha valaki előttünk összeesik hát átlépjük. Ezek vagyunk mi Magyarok !
Lehet magunkba nézni, szomorúnak lenni, az egymáson segítés, odafigyelés, előzékenység és tisztelet szikrája sincsen már meg senkiben sem szinte... Miért? Tipikus eset a tömeg/autós közlekedés is, megnézhetjük hogyan csináljuk, mint egy igazi szaralak. Tolakszunk furakszunk, igaz nem kerülünk előbbre semmivel sem, DE legalább a másik sem ! Lehet elgondolkodni kérem !!!

jusztlacika 2008.04.23. 11:46:11

Akár fel is gyújthatom ezt az egészet....

NorbArt 2008.04.23. 11:46:18

Az kinwk érné meg ha minden jól működne?

A nyakkendő meg az öltöny kultúrális adója, az bazdmeg!

emzéperiksz 2008.04.23. 11:51:16

A Volánnál egyébként nem tudják, hogy aznap ment-e akkor Borsod Volános járat, amikorra kiadták a jegyet?
És miért olyan baromi nehéz észrevenni, hogy a jegyet nem kezelték, ergo nem használták, ergo visszajár az ára.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.23. 11:56:56

Télen, nyáron, ősszel és tavasszal,
Utazzon bátran a drága Volánbasszal.

Jimmy 2008.04.23. 12:04:36

Évekkel ezelőtt én is jártam Bp-ről a Volánnal. Legtöbbször én is előre váltottam a jegyemet. Arra nem emlékszem, hogy a jegyre rá van-e nyomtatva a járatot üzemeltető cég. De sokszor Tisza Volános volt a busz, de semmi problémám nem volt. (Ezekre korlátozottan adtak helyjegyet max 10 nem tudom ponosan)
DE!!!!!
A helyjegy csak egy bizonyos járatra vonatkozik, semelyik másikra NEM. Ergo csakis arra a buszra kellett, hogy érvényes legyen. Sztem a sofőr hibázott v. szívatott.

Jimmy 2008.04.23. 12:05:53

Majd elfelejtettem a 2. teóriám. A jegy nem arra a járatra volt érvényes. Pl. más napra szólt. Esetleg ezt is elnézhette valaki.

2008.04.23. 12:13:34

Jajj, megragadnám az alkalmat, hogy elmeséljem kb az egyetlen Volán-os sztroim.
Egyszer barátnéjommal elhatároztuk, hogy leruccanunk Surányba. Barátnéjom kért először jegyet, kiokosítottam, hogy Surányba kell kérnie. Utána jöttem én. De gyanús volt, hogy kevesett fizettem. Kiderítettem, hogy a pénztáros csak Leányfaluig adta a jegyet (ott van egy komp). Megyünk vissza, mondom, hogy nem ide kértem, én Surányba akarok menni.

Itt jön a lényeg: a liba leüvöltette a hajam, hogy oda innen nem megy busz.
Hát mondom, hogyne menne már, ki van írva, hogy 20 perc múlva indul és különben is mentem már innen oda. De akkorsem, mert a kolléganője szentendrei és ő mondta, hogy innen nem (meg sem kérdezte a kolléganőt egyébként). Erre bepöccentem, elcaplattam a menetrend tábláig, ahol feketén fehéren ki volt írva az indulás.
Vissza a libához, mondom: és ha Pócsmegyerre (szomszédos település) kérek jegyet, akkor kapok?
A nő meghunyászkodva, negédesen -bocsánatot nem kérve- készségesen kiszolgált, hogy ja hát közben már ígymegúgy rájött, hogy tényleg és akkor hova is kérem akkor most?

hbe 2008.04.23. 12:18:04

Szerintem a postoló a 20:00-ás ózdira kapott jegyet (operated by Borsod Volan (c)), és a 20:30-as salgótarjánival (operated by Nograd Volan/Volanbusz (c)) próbált utazni. Miért, hogyan, miképpen, a részleteket csak ő tudja megmondani.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.23. 12:20:54

Nem jár vissza a jegy ára attól még hogy azt nem használták fel.Akkor jár vissza ha
a volán hibájából az nem kerülhetett felhasználásra!Volt szerencsém az egyik volánnál dolgozni, némelyiknél elég nagy a fejetlenség.Az a pénztáros is egy idióta aki olyan jegyet ad ki amit nem lehet felhasználni.Ez az ő hibája és a cégnek vissza kell térítenie a jegy árát.Semmit nem bizonyít hogy van-e neked használt jegyed arra a vonalra.Ha felvették a jegyzőkönyvet, csatolták a felhasználatlan, tévesen kiadott jegyet akkor az árát meg kell téríteniük.Ha ezt nem teszik, vagy kifogásokat keresnek akkor nyugodtan viheted perre is a dolgot simán megnyered mivel a pénztáros hibázott.Persze a buszvezető adatait elkértem volna mert ő a tanú.
Egyébként nem minden volánnál ilyenek, nálunk szó nélkül cseréltek jegyet ha lehetett.

AlexWolf 2008.04.23. 13:07:16

Én nem sokat utazok volánnal. Na jó csak 1x történt meg, de az pozitív élmény volt.
Történt, hogy Százhalombattára kellett mennem. Tesómmal indultunk a nagy túrára. Odafelé nem volt semmi érdekes, de visszafelé jófej volt a sofőr.
Mondom neki, hogy két teljesáru jegyet kérek (valami 900 pénz körül volt). Erre beütött két diákot (450 Ft.) és azt mondta üljünk le. Leültünk és féláron jöttünk haza.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.04.23. 14:02:32

Hihetetlen, hogy egy szolgáltató cégnél ekkora macera visszaigényelni egy tetves jegy árát: jegyzőkönyv, panaszköny, másolgatás, csatolgatás, harmincnapozás. Hogy lehetnek
1. ennyire kicsinyes szarrágó pöcsök
2. ennyire anti-költséghatékonyak?

A sok aktatologató munkája bőven többe került, mint a jegy+egy ajándékutalvány, a goodwill értékről nem is beszélve, amit az ilyen incidensek hamar levisznek mínuszba, pedig normális cégeknél a goodwillre úgy vigyáznak, mint a kincsre...

Bicskas 2008.04.23. 15:01:12

érdekes módon egy hétvége alatt meg tudták szervezni a volánnál, hogy elfogadják a máv meg a bkv bérleteket amikor strájk volt. működött is faszán
ennek fényében kizártnak tartom, hogy borsodvolán jegy VS volánbusz jármű hatalmas fennakadást okozott volna, szerintem itt vmi más elbaszás volt

Rékuc te pedig vegyél vissza kicsit, az aktatologatók szánták rá az egész hétvégéjüket (nem is egyet), hogy ne omoljon össze az ország amikor a mávosok éppen úgy gondolták, hogy most ők inkább csak sakkozgatnának meló helyett. De majd megnézem a te cégedet mennyire lesz sikeres ezekkel az elvekkel, az nem is cég lesz hanem szeretetszolgálat.

NorbArt 2008.04.23. 15:15:00

Nem-e lehet hogy ellopta valaki a lovainkat éjszaka mikor idejöttünk a Kárpát medencébe? Lehet a románok voltak...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.04.23. 15:20:22

muha és ezt ingyen és bérmentve csinálták ugye, csakis felebaráti szeretetből? kackac

NorbArt 2008.04.23. 15:21:21

Na egy sztori:

Tavaly VOLT fesztivál.
Jönnénk vissza mikor bezárt a feszt.
Ugye a sok csoringer alkesz egyértelműen vonattal busszal jön. Szerintetek másnap mennyivel gyakrabban , illetve hány hozzárakott pótkocsival indult a vonat pestre? Ugye nem százas nagysegrendű látogatotságú rendezvény... Segítek, egyel sem. Ugyanúgy 3 !!! nyamvadék vonatkocsi volt felkapcsolva mint egy standard 7végén. Szerintetek? S mivel megvettük a jegyet, de sokadmagunkal nem fértünk fel, szerintetek visszaadták a teljes jegyárat az officéban? Hát nem, mivel a vonat megvolt, az meg nem a MÁV hibája hogy nem fértem fel... Csak azt tudnám mi az apjuk faszára veszik fel a marha sok jutalmat...?
Azt sem értem hogy egy nyereséges válalkozás eladása után miért kell sikerdíjjat fizetni? Ha veszteséges vállakozást ad el valaki, na az már teljesítmény akkor adjunk! De egy nyereségeset minden balfasz, minden nehézség nélkül el tud adni... Ez magyarország gyerekek, ez magyarország... Majd az utolsó kapcsolja le a villanyt...

Tajparaszt 2008.04.23. 15:36:13

Lehetne értékelni a dolgot!

Elmondom miért.

Ha lakást szeretnék venni, ki kell tanulnod az ingatlanos szakmát.

Ha banki átutalást szeretnél, ki kell tanulnod a banki szakmát.

Ha JEGYET szeretnél, meg kell tanulnod az ide vonatkozó jogszabályokat.

Ha átiratni szeretnél lakást, akkor a földhivatali rendszert kell magadévá tenni.

Ha PC-t javíttatnál, ki kell tanulnod a pont forrasztástól a software installálásig mindent.

Szóval nem egy szakmát tanulhatsz a piszlicsáré dolgaiddal:)

Csak azt nem értem, miért kell rojtosra pofáznom a számat ebben az országban, ha szeretnék valami olyat elérni, ami másnak a munkaköri leírásában benne van, hogy tudnia kellene...

hbe 2008.04.23. 15:58:44

Ismétlem, nincs olyan, hogy akkor azonos időpontban két busz indul, és csak pusztán az a gond, hogy egy másik társaságéra szól a jegy.
Az lehetett, hogy valami félreértés folytán a 20:30-kor induló, Volánbusz/Nógrád Volán által közösen üzemeltetett Salgótarjánba menő járatra az utas nem rendelkezett jeggyel, ellenben a 20:00-kor induló, Borsod Volán által üzelemtetett, Ózdra közlekedő járatra meg valószínűleg igen, mert Bátonyterenyéig mindkettő egy útvonalon közlekedik. Viszont ő a 20:30-as járatra szeretett volna felszállni, az meg értelemszerűen nem megy egy olyan jeggyel, ami egy más időben induló, másik járatra szól. Ebben a történetben csak a jegykiadó lehet esetleg a ludas, mert ebben az esetben a Volánbusz jegyiroda közvetítőként értékesített egy jegyet a Borsod Volán egy járatára, lehet, hogy elhallásból, tévedésből, ki tudja. De azzal a jeggyel a söfőr teljes joggal nem engedte fel egy másik buszra.
A visszatérítés meg nem egyszerű, utólag bizonyítani, hogy ő igenis 20:30-ra kért Bátonyterenyére jegyet, és nem 20:00-ra. Ennek pedig jelentősége van, mert a két esetben más társaság jegyét értékesíti a Volánbusz, másnak utalja át a vételárat, nem lehet csak úgy kérni egy jegyet Bátonyterenyére. Ha az utas valóban a 20:30-asra kért jegyet, akkor a korrekt megoldás az lenne, ha a másik jegyárat visszaadnák. Ha valaki Volánnal kapcsolatban tenne panaszt, érdemes írásban, ajánlott levélben leírni az esetet, és kérni, hogy térítsék vissza az egyik jegy árát. Nem biztos, hogy sikerül, de több eséllyel kecsegtet, mint a személyes megoldás.

hbe 2008.04.23. 16:00:22

Kb. hasonló a helyzet, mintha egy utazási irodánál vennél repülöjegyet valahová, de más időpontra adnák ki neked, mint kérted, és azt a járatot egy másik légitársaság üzemelteti. Még szép, hogy nem fog elvinni érvényes jegy nélkül, és az utazási irodánál reklamálhatsz.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.04.23. 16:10:28

'érdemes írásban, ajánlott levélben leírni az esetet, és kérni, hogy térítsék vissza az egyik jegy árát.'

pont az az, ami kibaszott szánalmas, hogy ennyi fáradságába és költségébe kerüljön az utasnak korrigálni azt, amit a jegykiadú szúrt el. ilyen sehol a világon nincs...

NorbArt 2008.04.23. 16:26:41

Ez nem az első mikor Te pofázol és fizetsz hogy visszakapd amit más hibájából elvettek.

hbe 2008.04.23. 17:28:54

Én azt nem vitatom, hogy fáradtság, és költség, de meg lehet spórolni, ha megnézi valaki a jegyet, amit kap. Ha dinnyét veszek, akkor is megnézem, hogy nem almát kaptam-e. Nem azt mondom, hogy így kellene lennie a reklamációnak, de így legalább van esély a sikerre a gyakorlatban, legalább is az én személyes tapasztalatom ez volt, mikor panaszt tettem, amikor egy aznap utolsó busz nem állt meg egy kijelölt megállóban. Telefonon, személyesen semmi, elutasítottak, aztán amikor levelet küldtem, ők hívtak fel telefonon, hogy elfogadják ugyanazt a panaszt.

Homofób Homár 2008.04.23. 17:32:55

Hmm,a jó öreg Homár sem a régi már...reggel nyolckor kelti a telefoncsörgés és semmi anyázás

vidéki suttyó 2008.04.23. 22:07:08

Már megint egy eset a Kis Magyar Szivatósdi nevű játékból. Míg az EU többi országa azon dolgozik, hogy minél egyszerűbbé tegye a polgárai életét, addig nálunk ennek pont az ellenkezője zajlik.

Bicskas 2008.04.23. 23:28:09

Rékuc · fika.blog.hu 2008.04.23. 15:20:22
muha és ezt ingyen és bérmentve csinálták ugye, csakis felebaráti szeretetből? kackac

már miért kellett volna ingyen csinálniuk? kibaszottul megszervezték, hogy te/én/akárki tudjunk buszozni plusszköltség nélkül a máv bérlettel és aztán majd a 2 cég lebizniszeli egymás között és ne kelljen senkinek plussz köröket futni. fölöslegesen. mint ahogy te azt elvárod hogy működjön.
plusz a múltkori volános eset is pozitívan zárult
homar.blog.hu/2008/02/07/fizet_a_volan_az_elhagyott_csomag_utan

Tron65 2008.04.24. 13:43:43

Alsónémedibe szoktam menni a Népligettől. Rendszeresen elfelejtik megkérdezni, hogy meddig. 4 v 5 megálló van ugyanis, és pont köztük ugrik a kilóméter. Már csak hobbiból is, rendszeresen megkérdem, honnan indul a járat. Rendszeresen jön a válasz: ki van írva. Igen, a 25-ös. De az merrevan??? Az utasváróban ugyanis csak 12-ig jelzik ... A multkor 4* mondták be indulás előtt a járatot. Ebből 3* kimaradt, hogy melyik utirányon megy. Szombat délelőtt 10-kor nyitva van 2 BÉRLET pénztár és 1 jegyes. Hát hirtelen ennyi jutott eszembe.

futó1 2008.04.24. 13:44:03

Ha még valakit érdekelne a kiegészítés:
Tényleg a borsod volános 20:00-ás járatra adott a hölgy jegyet,de ez oly módon történt, hogy kétszer is visszakérdezett,hogy a Salgótarjánira, s hogy a 20:30-asra, na ezek után tényleg nem ellenőriztem a jegyet.Viszont az utazási irodában bemutattam a felhasznált jegyet is,amit a buszon váltottam.Mindez azért törénhetett mert először utaztam ezen a vonalon, ha mégis megnézem a helyszinen a jegyet valószinüleg akkor sem gondolok arra, hogy valami probléma lehet.De ez semmi ahhoz képest amit a Pannon müvelt, küldöm is azt a történetet is nemsokára, na az már vérlázító...

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.24. 17:04:46

Rékuci még mindig nem neked tojták ezt a világot.persze sehol máshol nincs ilyen köcsögség, se romániába, se az eszkimó fókaföldön csak ebben a szerencsétlen országban.Te aztán pü lehetsz rendessen mindenhol.Remélem az ilyen bunkó hozzáállásoddal jól meg cumiztatnak majd mindenhol :D

Evi@na 2008.04.28. 16:56:11

Én ezt a sztorit kb. 3 hete már elküldtem a homárnak, akkor nem jelent meg.
De a bicska ugyanígy kinyílt a zsebemben.
Mi csak 500 Ft-ot buktunk, de akkoris sík idegek voltunk.
Máskor azért veszekszenek velünk a sofőrök, ha nem veszünk előre jegyet, most meg pont az volt a baj, hogy vettünk...
süti beállítások módosítása