Tékozló Homár

Pannon áremelés értesítés nélkül

2008.04.29. 10:50 | jackyll | 74 komment
Egy újabb ártalmatlannak tűnő áremelés, ami az összes Pannon-előfizetőt érinti, viszont bejelenteni nem sikerült, csak az ÁSZF-hez csapták hozzá, jelentős extraprofit vagy feledékenység okán. Csíkosfejű Nádi Poszáta jelenti a harctérről:
A Pannonnál eddig a hívásrészletezés ingyen volt. Ha papíralapon megrendelted, az is, meg ha elektronikus úton, az is. Május 26-tól 590 HUF. Nem hülyék ezek, mert az ingyenesség okán ugy 1-2 milló emberre sikerült rásózni. És most számoljunk. 2millió embernél ez 1milliárd nyereség.

Ezen kívül eddig 29HUF volt a kártyás egyenleglekérdezés. Most felemelték 59HUFra. És a költői kérdés: hányan fogjak lekérni / hányszor az egyenlegüket, míg erre rájönnek? Mert a legjobb az egészben, hogy a Pannon nem küld értesítő smst, levelet, semmit, csak szépen a weboldal utolsó sarkába behelyezi egy PDFbe közlemény címszó alatt...

Ha nem tetszik a dolog, a közzétételtől 8 napig felmondhatod a szerződést.
ad 1, ki a ****** olvas közleményt?
ad 2, ha nem tetszik és meg akarod szüntetni, és van hűségnyilatkozatod, azért az 50 ropid köhögd ki

Az, hogy egy döntés jogilag feddhetetlen, az nem egyenlő azzal, hogy erkölcsileg is.

Közlemény:

14. A Díjszabás az igénybevételi díjat utólag fizető szolgáltatáshoz (ÁSZF 1. sz. melléklete) 11.2.
pontja az alábbiakkal módosul:
Havi előfizetési díjak
Papír alapú hívásrészletezés* 590 Ft
Elektronikus hívásrészletezés* 590 Ft
Eseti díjak
Számlainformáció 59 Ft
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

=Ford Prefect= 2008.04.29. 10:52:45

Megint dobogóóóóóóóó

Tajparaszt 2008.04.29. 10:54:05

Dömping szagot érzek új post-okból:)

jusztlacika 2008.04.29. 10:55:50

a pannon régi homárlakó. de mindjárt elolvasom

DonCiccio 2008.04.29. 10:56:05

Nekem ez Versenyhivatal szagú... Erőfölénnyel való visszaélés talán megáll.

elwood 2008.04.29. 11:01:19

Pedig már régóta olvasható a tervezet. A pincében volt elérhető egy dobozban, amire rá volt írva: a leopárd harap.

Szarjanak sünt.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.29. 11:11:40

ki az a hibbant aki minden hónapban részletes számlát küldet magának?
április 9. 12.00-12.10 - jucika néni
aprilis 9. 18.23-18.25 - béla

miafasznak? aztán kiküld neked 6 lepedőt abba a kibaszott borítékba, egy egész erdőt rápazarolnak. ezután csak akkor fogod kérni ha kell is, nem folyton.
gyanítom erről is volt infó csak a havi 5-6 papírt derogált végigolvasni. valld be nem szégyen. senki sem szokta...

egyenleglekérdezés. ezt sose értettem minek tudjam mennyi van rajta? ha 500 alá megy akkor szól az elég, nem? akkor is ráér az ember tölteni, hazafelé benzinkúton, vagy autómatában. 500 Ft nálam ~50 perc beszélgetés basszameg.

ja igen. én előfizus vagyok. pannonos. a számláimat, félévente egyszer látom, de akkor is húznak a kukába bele. sose fizettem 3000-nél többet havonta, így le szarom hogy kivel mikor mennyiért beszéltem. egy bizonyos körben tök ingyen beszélek. mindegy mikor, mindegy mennyit. ilyen szempontból én sikeres embernek tartom magam

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.29. 11:12:54

A voda is szokott ingynes szolgáltatásért elkezdeni árat kérni.

Ügyes!

Petr 2008.04.29. 11:17:54

Ez egy bevált régi "trükk".

ingyen nem adnak semmit...

Bit Rot 2008.04.29. 11:18:38

Ráadásul, nehogy mindenki gyorsan lemondja:
"Failed to Connect
Firefox can't establish a connection to the server at pannonline.pannon.hu."

Bit Rot 2008.04.29. 11:19:52

Aki tudja, please írja meg, hogy hogyan lehet a leggyorsabban lemondani ezt az elektronikus számlát (mondjuk telefonról).

Én is megrendeltem egy hete, mert láttam, hogy ingyen van, és kíváncsi voltam, miért annyi a telefonszámlám, amennyi (gyanús volt).

Gumidomino 2008.04.29. 11:28:33

Hurrá Torpedó
"egy bizonyos körben tök ingyen beszélek. mindegy mikor, mindegy mennyit."

bizonyos körökben nem szoktak dicsekedni. ;)

:D

birdito 2008.04.29. 11:31:26

Tessék észrevenni, hogy az összes múlti szolgáltató, aki bármit is szolgáltat (tv, áram, víz, szennyvíz, telefon, mobiltelefon, bármi) mind ezt csinálja, jogszerűen. A lehetőségeink eglehetősen szűkösek. Amit lehet csinálni, az egy ÁSZF figyelés folyamatosan. A honlapjukra mindig kiteszik. Akinek nincs internete az sucks. Amit egyedül furcsálok az a 8 nap. Ugyanis, bár nem ismerem pontosan a jogsabályokat, nekem az a gyanúm, hogy 30 nappal előtte kell kihirdetni, (amit, ha jól veszek ki, meg is tettek, de szerintme 30 nap kéne arra is, hogy reagáhass rá.) Vagyis ez egy egyoldalú szerződésmódosítás, amit ha nem fogadsz el, akkor jogodban áll ez ellen ágálni, vagyis lemondhatod a számlarészletező szolgáltatást minden következmény nélkül. (Elvileg, mert ezekkel a nagy barmokkal a bürokráciájuk miatt nehéz bármit intézni.) Amúgy arra várhattok, hogy mikor lesz olyan hülye egy szolgáltató, hogy a több millió előfizetőnek SMS-t küldjön. Majd akkor, ha sünt fog szarni...

birdito 2008.04.29. 11:33:43

a múlti rövid ú tudom, de leszarom, akinek nem tetszik, menjen a helyesiras.blog.hu-ra fröcsölni. És nem fogom mégeccer átnézni, hogy mit gépeltem el.

Kozika · http://www.k-1.hu 2008.04.29. 11:34:05

John42, olyankor be kell menni egy központba, és kérni egy részletes számlát, nem megrendelni a havi részletezést :)

zophie 2008.04.29. 11:36:09

csak pannonnál olyat nem adnak :)

paguera (törölt) 2008.04.29. 11:36:28

Érdekes, hogy névnapi köszöntőt tudtak küldeni sms-ben, ma.

ZePY 2008.04.29. 11:46:44

Én csak azt nem értem, hogy az elekronikus részletező miért is kerül pénzbe?
Drága a papír, környezetvédelem, tehát a nyomtatottat értem... Na de az elektronikus részletező...
És még az sem lehet kifogás, hogy új rendszer aminek a fejlesztését az ügyfél fizesse meg, mert az ingyenes számla részletezés már hosszú évek óta az egyik jó feature volt a PGSM-nél... Mondjuk, már vodás vagyok :-) Mert a többi meg szar volt :-)

Zorro2007 2008.04.29. 11:59:17


Anno jott egy level, hogy ha lemondom a papir alapu szamlat,reszletezest es helyette az internetet valasztom, evente megmentek x nagysagu erdot es kapik y penzt jovairva...lamondtam, azota mindig kapok egy mailt, hogy uj szamla van, megnezem es/vagy kinyomtatom...es az egesz termeszetesen ingyen van, mielott elfelejtenem Ausztriaban...kapja be a pannon...

zsoci 2008.04.29. 12:07:29

Ezt nem igazán értem. Mi a cégnél mindig kérünk részletetezést és mindig fizettünk is érte.

A sok okosnak pedig azért kell részletezés , mert el kell vele számolni az APEH-nak !

üdv Zsoci

DaveSlim 2008.04.29. 12:12:23

Öööö...izé... én úgy tudtam, hogy a Zúnió mijatt ingyenessé kell és kellett tenni minden szolgáltatónak a hívásrészletezőt. Persze nem alapszolgáltatás, de ha kéred, ingyenesen kéne adniuk. Trékomnál is így van.
Ennek utána kéne járni.

Bit Rot 2008.04.29. 12:20:25

zsoci:
"A sok okosnak pedig azért kell részletezés , mert el kell vele számolni az APEH-nak !"

Vagy azért, hogy kiderüljön, mi az a "Mobil hívás - 2 óra 20 perc"

asdf 2008.04.29. 12:27:48

Egyreszt szerintem is ingyenesnek kell lennie a reszletezonek (bar elnek a gyanuperrel, hogy itt az UTOLAG kikert reszletezokrol van szo), de ha megsem igy lenne, akkor is az Elektronikus Hirkozlesi Torveny mittudmenhanaydik paragrafusa alapjan, a szemelyes adatok kezelojetol (Pannon), a szemelyes adatok tulajdonosa (mi), az oaltala tarolt szemelyes adatokat (hivasinfo) koteles az adatok tulajdonosanak teritesmentesen kiadni. Ergo egy jol megfogalmazott es hivatkozott levellel siman ki lehet hajtani beloluk a dijmentes reszletezot, en legalabbis sok evvel ezelott a prepaid szamomrol kertem egy negyedeves hivaslistat, es minden gond nelkul kuldtek, nem ellenkeztek (nem is tudtak volna). Ezt viszont min ajanlott, de talan tertis levelben tettek. Hat ha ez kell nekik, akkor kerje ki mindenki igy a reszletezot, ok meg fulladjanak bele a kitoltendo ajanlottpapirba, es nem mellesleg fizessek is azt :D

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.29. 12:36:31

Gumidomino 2008.04.29. 11:28:33

nem dicsekszem. csak lehet olyan konstrukciót találni, ahol az azonos előfizetések között 0 Ft a percdíj. Ezért a szűkebb családi körnek ugyanolyan előfizetése van, így nyugodtam telepíthetek sógornak windowst telefonon keresztül, és a keresztlányainkat sem kell siettetni ha éppen az ovis élményt mesélik, stbstb.

offline · http://offline.blog.hu 2008.04.29. 12:37:47

A szolgáltatóknak a EHT (2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről) 142. § értelmében ingyenesen kell a tételes számlát biztosítaniuk:
"(3) Az (1) vagy (2) bekezdésben meghatározott számlamelléklet – egyéni előfizető részére elektronikus vagy nyomtatott, más előfizető részére elektronikus formában történő – kiadását a szolgáltató külön díj fizetéséhez nem kötheti."

A 2008. május 26-tól érvényes ÁSZF 5.1 pontja alapján a Pannon sem csinált mást, minthogy a kötelezően ingyenes havi egy részletezésen felüli többi részletezésért, ill. a nem rendszeres, hanem eseti részletezésekért május 26-tól pénzt kér, de a havi egyszeri rendszeres hívásrészletezés továbbra is ingyenes marad:

"A részletes számlát (havi hívásrészletezés) a Szolgáltató egyéni számlás Előfizető részére elektronikus vagy nyomtatott, más számlás Előfizető részére elektronikus formában ingyenesen biztosítja. A részletes számla igényléséről az Előfizető az egyedi előfizetői szerződésben nyilatkozik. Bármilyen, a nyilatkozatban foglalttól eltérő számlát, részletezést, másolatot – az Eht. korlátai között – térítés ellenében bocsátja rendelkezésre a Szolgáltató. A részletes számlát azon egyéni számlás Előfizető részére, aki az egyedi előfizetői szerződésben erről nyilatkozott, havonta egy alkalommal ingyenesen – döntésétől függően nyomtatott vagy elektronikus formában – biztosítja a Szolgáltató. Ezt követően, illetve ezen felül a másolatokat (számlamásolat, stb.), hívásrészletezéseket a Szolgáltató térítés ellenében a mindenkori Díjszabásban meghatározott díj ellenében, postai úton bocsátja az Előfizető rendelkezésre."

Woof - the real hairy guy 2008.04.29. 12:40:31

3 éve nem követem az EHT-t, de akkoriban tuti úgy volt, hogy reklamáció esetén évente minimum kétszer köteles díjmentes részletezőt biztosítani a szolgáltató.

Roltii 2008.04.29. 12:50:48

nem törvény írja elő, hogy kell lennie ingyenes hívásrészletezésnek?!!

egyébként bunkóbb dolog volt a hálózaton belüli átírányítás ingyenességének megszüntetése, sőt nem számít a lebeszélhető percekbe se...

az új roaming díjszabás is ilyen volt, az előfizetés elvesztette az utolsó előnyét is a prepaid-del szemben...

vagy amikor vettem az előfizumat, épp nem lehetett 1 éves hűségnyilatkozatot kötni, csak kettőt (nemtom most lehet-e, szerintem nem)

köszi pannon, és én még dícsértelek eleinte, hogy meglévő előfizetőkkel is jófejek vagytok...

zophie 2008.04.29. 12:51:56

re:offline/asdf

jelenleg a havi részletezésen felüli, eseti részletezés visszamenőlegesen egy ezer forint számlánként és számonként

a közleményben ez áll:

"...igénybevételi díjat utólagosan fizető szolgáltatásához....havi előfizetési díjak:
papíralapú 590.-
elektronikus 590.-"

ez sajnos havidíj lesz azért, ami eddig ingyé volt

asdf 2008.04.29. 12:56:18

Akkor viszont lehet menni az NHH-hoz panaszra ;)

BiG_ 2008.04.29. 12:59:15

elwood 2008.04.29. 11:01:19

Azért idézzük pontosan:

"
- De hiszen a tervek ki voltak állítva.
- Ki voltak állítva? Éppenséggel a pincébe kellett lemennem, hogy megtaláljam őket.
- Ott van a kiállítási részleg.
- Zseblámpával.
- Talán leszakadt a villanyvezeték.
- Meg a lépcső.
- Nézze, végül is megtalálta a feljegyzést, nem?
- Ó, hogyne - felelte Arthur -, megtaláltam. Egy használaton kívüli vécében elsuvasztott, bezárt iratszekrény fenekén volt kiállítva, az ajtón a következõ felirattal: Vigyázz! A leopárd harap!"
(Douglas Adams: Galaxis Útikalauz stopposoknak)


De tényleg szarjanak sünt! Farfekvésűt.

Üdv!

Taurusz 2008.04.29. 13:07:01

Ja, és az megvan, hogy a pannon vezére elmegy kocsit venni?
- Tizennyolc misi lesz.
- Micsoda?
- Micsoda? Úgy érti, mi van benne? Ja, akkor 22.

offline · http://offline.blog.hu 2008.04.29. 13:08:27

re: palindrome 2008.04.29. 12:51:56

A közleményben egész pontosan ez áll:

"ÁSZF 1. sz. melléklete) 11.2. pontja az alábbiakkal módosul:
Havi előfizetési díjak Bruttó ár
Papír alapú hívásrészletezés* 590 Ft
Elektronikus hívásrészletezés* 590 Ft"

A "*" a fontos, ugyanis ezt a közlemény nem fejti ki, miért is van ez megcsillagozva, nem is kell, mivel csak az ÁSZF változásokat sorolja fel, kiragadva az adott 1-2 változást az ÁSZF szövegkörnyezetéből, ezért is rossz a közlemény alapján bármire is következtetni, meg kell nézni a hivatkozott ÁSZF részt, hisz az 1. számú melléklet 11.2 pontjában a "*" értelmet kap:

* A részletes számla igényléséről az Előfizető az egyedi előfizetői szerződésben nyilatkozik. Bármilyen, a nyilatkozatban foglalttól eltérő számlát, részletezést, másolatot térítés ellenében bocsátja rendelkezésre a Szolgáltató. A részletes számlát az egyéni Előfizető részére havonta egy alkalommal ingyenesen – döntésétől függően a számla mellé nyomtatott vagy elektronikus formában – biztosítja a Szolgáltató (ÁSZF Törzsszöveg 5.1 pont).

huntdown 2008.04.29. 13:16:07

HURRÁ TORPEDÓ!!!

Te aztán marha sikeres ember vagy ha "miafasznak" részletes számla kérését nem érted.
Segítek egy kicsit,hogy táguljon a tudatod.
-céged van,foglalkoztatsz 5 embert akiknek adsz telefont amit te fizetsz
-jó magyar ember a privát ügyeit természetesen a céges telefonról intézi,
egyrészt mert ingyen van,másrészt mert olyan sikeres mint te
-részletes számla birtokában orra alá dugod a "jucika néni 20perc" tételt
és megkérdezed,hogy most ez így hogy?
-érted?

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.04.29. 13:26:54

ezt néztem én is, egy másik blogon le is van vezetve
feljelento.blog.hu/2008/04/26/a_szabalyok

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.29. 14:13:32

huntdown 2008.04.29. 13:16:07

arról nem volt szó hogy céges mobilról van szó. ha céges mobil a dolog be kell menni a pannonhoz, és el kell velük beszélgetni hogy kell e nekik egy havi 1-200000-res vállalat, vagy menjek a vodához? figyeld meg ingyen lesz az a szar.

én is megkapom a havi értesítőt, és benne van hogy 1:20 percet beszéltem csúcsidőbe hálózaton belül meg ilyenek. ez ingyen van. ha az esztergályosod telefonszáma alatt ez havi 25 óra akkor gyanús lesz a dolog, és akkor kérsz majd részleteset. de ha az esztergályos egy hónap alatt 1 percet beszélt összesen és te tudni akarod hogy munkaügyben vagy sem az már szarrágás.

ha meg annyira féken kel tartani az alkalmazottakat, mert eltelefonálnak havi 2000-ret magáncélra akkor nem kell nekik telefont adni, vagy használják a sajátot, és adsz nekik havi 1 feltöltőt. aztán osszák be.

papugaja 2008.04.29. 14:16:22

www.pannon.hu/pannon/szerzodesi_feltetelek/

Nézzétek már, milyen sűrűn változik!
Valami jogszabály itten hiányzik, én nagyon úgy érzem.
Meg az FHB-s hiteltörténet is...

Bliss 2008.04.29. 16:20:38

Számhordozni akartam Pannontól.
1. próbálkozás: nem lehet, mert nincs kifizetve a telefon számla fizessem be kp a helyszínen (ugye már addigra befizettem, csak még hozzájuk nem érkezett meg a pénz)

2. próbálkozás: ugyan befizettem az eddigi számláimat, de holnap lesz számlaforduló, ezért új számlát állítanak ki és amíg azt nem fizettem ki, addig nem adják ki a nyilatkozatot.

3. próbálkozás: befizettem a következő hónapot is, kiállították a papírt, hogy majd valamikor postán meg fogom kapni, a posta miatt egy hét.

Eltelt 2 hét....

4. próbálkozás: a tuti befutó: a fogyasztóvédőkhöz fordulok, ha nem kapom meg a nyilatkozatukat és így egy hétre rá megjött.

lolandlovag 2008.04.29. 16:35:21

Én épp a múlt héten hívtam őket, mert véletlenül kiderült, hogy a korábbi 22 Ft helyett 33-ért (jan. 15 óta...) beszélek. Amikor a "sok gépi hang" után megkérdeztem a kiscsókát, hogy is van ez, csak annyit tudott mondani, hogy benne van az ÁSZF-ben. Félreértés ne essék, nem a kiscsávóra akadtam ki, hanem a cégre, hogy elvárják tőlem, hogy hetente nézegessem az áeszeffet? Még szerencse, hogy felveszik a beszélgetéseket - "minőségbiztosítási szempontból" - volt egy pár perces monológom, az tuti. Bizonyára visszahallgatják az összes nyűgös előfizetőt, meg Mari nénit, meg Pista bácsit...
Komolyan mondom, ezt a sz*rrágást.. Egy ekkora cégtől mintha többet vártam volna el...

BiG_ 2008.04.29. 16:38:15

lolandlovag 2008.04.29. 16:35:21

"Egy ekkora cégtől mintha többet vártam volna el..."

Semmi vész, lesz több is! Hamarosan 33 helyett 44! Csak most, csak Önnek! :-)))

Üdv!

hawkeye 2008.04.29. 16:45:07

1. Tavasszal a Pannon (1996 óta előfizetőjük vagyok) ötven százalékkal megemelte a 200-as tarifacsomagom percdíját.
Értesítés nélkül.
Az ügyfélelhárítás szerint az ÁSZF változás megjelent a weblapjukon, meg a Néphazugságban.
Vajon a román lótolvajokon kívül ki olvassa ezeket?
Invokáció: ha a név és szülinapomra tudnak sms-t küldeni, a tarifaemelésről mi a facér nem???
Hogy ne vegyem észre?
Ügyes....


2. Van egy "öt perc után ingyen beszélhecc havi x forint befizetése után" kieg. csomagom.
Sacc/kb. 1 hónapja három hosszabb hívásomnál kettőben 4 perc környékén megszakad a kapcsolat.
Ügyes...!!!!!

DE NEM TISZTESSÉGES!!!

És mindezt 2008-ban, az EU közepén meg meri csinálni egy ún. szolgáltató.

zoorka 2008.04.29. 16:54:42

Bliss 2008.04.29. 16:20:38

Ugyanezzel küzdök most :-o
Megvettem az új előfizetést, de épp a Pannon számlalezárásakor - aminek pontos időpontját senki nem tudja a pannonnál (sic), nagyjából 3-4 nap -, emiatt a számhordozást elutasították, majd ismét megkérette az új szolgáltató, de így viszont olyan messzire került az új időablak, hogy az új előfizetés napjához képest 3 hét múlva mehetek csak át (elvileg 8 nap kellene, hogy legyen). Addig még fizethetem a Pannont.Akiktől 4 előfizetés alatt semmilyen kedvezményt nem kaptam.

K0vasz 2008.04.29. 17:10:48

Egyébként minden ilyen "ingyenes" szolgáltatásnál már a reklámban is oda van írva apróbetűvel, hogy pl. "az első 3 hónapban"...

coeurace 2008.04.29. 17:18:05

Pannon 500-as előfizetésem paraméterei, mivel "lezárt számlacsomag" sehol nem szerepelnek a honlapon sem!

1. az áfacsökkentéskor a pannon lenyelte a teljes külöbözetet, szó nélkül.

2. kérdésemre az ügyfélszolgálaton (2008. április): áttettek automatikusan a pannon 600-as tarifacsomag díjaira (kicsit magasabb, mint az 500-as volt anno) => értesítés nem volt (történet lehetett 1 éve, csak nem nézegetem a percdíjat, mert a "díjcsökkentő" miatt pár másodfokú egyenlet megoldásával lehet csak ellenőrizni).

3. 2008.02.15. óta a lebeszélhető perceken túl magasabb a percdíj (korábban ugyanaz vagy alacsonyabb volt) konkrétan a 18 Ft/perc helyett 35 Ft/perc... Kérdésemre: "valahol biztos megjelent..."

4. számlarészletezőt évek óta kapjuk, pedig sosem kértük, mostantól viszont pénzért lesz????????

5. Szolgáltatásminőségről: rendszeresen megszakad a vonal pedig nincs díjcsomag oka, simán percalapon számláznak.

Konklúzió: számhordozásom folyamatban, ennyiért már inkább utálom majd a vodafont egy kicsit!

u.i.: Mivel az újszülött sün tüskéi puhák, ezért javaslom szüljenek kifejlett sünt de jó méreteset!

mikimaus (törölt) 2008.04.29. 17:33:54

Üdvözletem Mindenkinek!

ELÍRÁS LESZ AZ - szerintem.

Legalábbis, PGSM érdekében, remélem ;-)

Az Eht. szerint egyéni előfizetőknek a papír alapú, céges előfizetőknek az elektronikus hívásrészletező (precízebben: Tételes számlamelléklet)

Eht (2003. évi C. tv. az Elektroniks hírközlésről) 142. §-a szerint (a legutolsó mondatban lesz a lényeg):

142. § (1) Az előre fizetett díjú előfizetői szolgáltatások kivételével a szolgáltató az előfizető részére kiállított számlához csatolt mellékletben az előfizető által fizetendő díjakat külön jogszabályban meghatározott bontásban köteles feltüntetni. A hívó előfizető számára ingyenes hívások, beleértve a hatóság által „nem azonosítható hívószámként” megjelölt hívószámokra kezdeményezett hívásokat, nem jelölhetők meg a hívó előfizető számláján és a számlamellékletben.

(2) A szolgáltató az előfizető kérésére a kiállított számlához köteles az (1) bekezdésben meghatározottaknál részletesebb számlamellékletet csatolni (hívásrészletező), amely magában foglalja a díj kiszámításához szükséges forgalmazási és számlázási adatokat tartalmazó kimutatást.

(3) Az (1) vagy (2) bekezdésben meghatározott számlamelléklet - egyéni előfizető részére elektronikus vagy nyomtatott, más előfizető részére elektronikus formában történő - kiadását a szolgáltató külön díj fizetéséhez nem kötheti.


Mindenkinek kellemes hosszú hétvéget előre is!

Szerettel:
Maus Róbert

mikimaus (törölt) 2008.04.29. 17:35:23

PS: "Az Eht. szerint egyéni előfizetőknek a papír alapú, céges előfizetőknek az elektronikus hívásrészletező (precízebben: Tételes számlamelléklet) " --- mármint kötelezően és ingyenesen szolgáltatandó. (Kimaradt, bocs!)

hawkeye 2008.04.29. 17:41:08

coeurace, ne menj a vodához, az még a pannonnál is ezerszerte rosszabb!!!!

mikimaus (törölt) 2008.04.29. 17:42:36

"offline · offline.blog.hu 2008.04.29. 13:08:27
re: palindrome 2008.04.29. 12:51:56
[..]
* A részletes számla igényléséről az Előfizető az egyedi előfizetői szerződésben nyilatkozik. Bármilyen, a nyilatkozatban foglalttól eltérő számlát, részletezést, másolatot térítés ellenében bocsátja rendelkezésre a Szolgáltató. A részletes számlát az egyéni Előfizető részére havonta egy alkalommal ingyenesen – döntésétől függően a számla mellé nyomtatott vagy elektronikus formában – biztosítja a Szolgáltató (ÁSZF Törzsszöveg 5.1 pont)."

Már bocsánat, kedves Offline olvtárs, de ilyen igényléssel NEM csak EESZ-ben lehet élni jog szerint!

Megfordítva: ha kiköti, hogy amennyiben korábban nem kértél EESZ-ben, de azon kívül (azaz utána!) bármikor is kérsz Tételes sz.mellékletet, úgy azt már díjhoz köti, akkor ez a joggal való visszaáélés!

Üdv!
Maus Robi

duke64 2008.04.29. 17:57:58

Az ingyenes,hálózaton belüli hívásátirányítással is ezt csinálták!7000 Ft-os számlát küldtek,az eddigi 2000 Ft-os helyett.Kérdésemre,hogy miért ennyi?A válasz:meghírdették a Népszavában,meg a Népszabadságban,továbbá a honlapjukon is eleget tettek a tájékoztatási kötelezettségüknek.Kérdésemre,hogy esetleg egy kör SMS, nem lett volna jobb?Válasz:lehet,hogy nem kaptam volna meg!!!!!Ezek szerint reggelente olvasgassam ezeket a lapokat, Pannon hírdetések után kutatva?Közben már izzik a net is,van e új a Pannon nap alatt?

glad az egyetlen 2008.04.29. 17:59:16

Már hosszú évekkel ezelött pont ezért az alatomos húzásért (2X is volt) léptem le tőlük.
Csupán azt vettem észre hogy a korábbi pénz nem volt elég 3 hónap után, aztán kiderült hogy másod perc alapról átértek csendbe perc alapuvá. Bezzeg amikor a másodperc alaput behozták akkor nagy volt a szájuk.
Alatomos sunyi banda!
Bezzeg a vodafone nem csak hogy értesítet, hanem ingyenes átálást is felajánlotta (akkor még nem volt az).

indapasssucks 2008.04.29. 18:15:02

nem értelek benneteket emberek.
nem támogatjátok mellszélességgel a fogyasztóvédelmet és nem mentek el a képviselőtök fogadó órájára, hogy megmondjátok, vagy javasol valamit a parlementben, vagy időszakos választás lesz.

Ennyi. Amúgy meg nem kötelező itt lakni, lehet szépen elmenni olyan országba, ahol kénytelen a szolgáltató bizonyos szabályokat betartani, mert nem tud összebeszélni a másik 40 szolgáltatóval, szóval inkább próbál korrekt leni hozzád, vagy mehet bablevest főzni az ingyenkonyhára.

hawkeye 2008.04.29. 18:27:37

Miért mi menjünk el????

Miért nem ők????

Mi itthon vagyunk!!!

Hacsak nem maradtam le valamiről....

Gumidomino 2008.04.29. 18:38:56

tényleg bosszantó, hogy miközben ilyen rendszerekkel tutira meg tudják/tudnák oldani a másodperc alapú számlázást, mégse csinálják, és kifizettetnek velem valamit, amit nem vettem igénybe, legrosszabb esetben hívásonként 59 másodpercet. az pedig már egy igazi tejes kifli a péknél.
és nem lehet tenni semmit.
bár sok lúd disznót győz.

indapasssucks
hogyan tudnék időszakos választást elérni ha nem vagyok megelégedve a képviselőmmel?

llneo 2008.04.29. 19:09:51

Sziasztok!

Volt dolgozóként sziven ütött a dolog! most beszéltem a telefonos ügyfélszolgáltattal és igaz a hír, május 26-tól fizetni még még az elektronikusért is pedig azt rendszerekből simán ki lehet szedni... (valami alapján számlázni kell a cégnek, tehát sima lenyúlásról van szó! Én a törvényi hátteret nem ismerem de holnap az első dolgom lesz bemmeni egy képviseletre és kérni 4db hordozási nyilatkozatot... Ha nekik ez kell hát legyen!

sfdrake 2008.04.29. 19:18:35

Hurrá Torpedó

lehet van olyan akinek felesleges, én például a saját beszélgetéseimet követtem nyomon, megtudtam nézni hogy lebeszéltem e már az előfizetési dijamat, vagy nem és ha nem menyni van még belőle, vagy ha tulléptem mennyivel és ha nagyon sokat telefonálok visszább veszem a számat és kevesebbet beszélek ennyi, mostmár nem fogom tudni megnézni hogy éppen hoyg áll a számlám hány sms-t küldtem és mennyit beszéltem le az előfizudíjból, bár valószinűleg kifogom kapcsolni a szolgáltatást és majd lesem hogy valamilyen formában ingyenes marad-e vagy sem és ha lesz bármilyen ingyenes változata akkor azt lehet ujra aktiválni, nekem eddig pl utolsószámokat nem irta ki remélem ugyanez marad ingyenes, bár nem hiszem

tamase 2008.04.29. 19:58:57

Pannonnak az "emberi hang a titka" világtól sikerült eljutni a legtahóbb, legprimitívebben kommunikáló szolgáltató státuszáig. Nekem a hűségprogram megújítása címén (még jobban értékeljük a hűséget... szlogennel) 7 éves szerződéssel megfelezte a kedvezményt, kb. egymillás sokévi összköltés után járt volna 10E! kedvezmény 2éves szerződéssel, majd sunyiban 2007 őszén hasonló ÁSZF közlemény szinten hóközben megemelte 10%-kal a 250-es csomag percdíját, erről érdeklődve egy arrogán üfsz. picsa annyit nyilatkozott, hogy megjelent két napilapban (ami eljut a lakosság 0,2%-hoz...)... Na ekkor számhordoztam 8év után! Elsőre elutasították a hordozást, mert még nem könyvelték az utolsó számlabefizetést...másnap felhívtak, hogy mit lehetne csinálni, hogy maradjak... No comment! (Bónusz: kiküldtek utólag egy fizetési felszólítást 31 Ft-ról, valami kétnapos késedelem miatt...!)

Utas Guszti 2008.04.29. 20:12:11

Nekem is van Homárra való Pannonos történetem. Egyelőre a témába vágóan annyit:
Miért kell a részletes számla?
- Mert így feltűnik, ha nemzetközi hívásokat írnak a számládhoz, pedig Te nem is...
Miért kerül pénzbe?
-Mert íg NEM kéred el a részletest, és nem tűnik fel, ha lenyúlnak...

Roltii 2008.04.29. 20:27:09

jah, és tényleg vicc, hogy 50 ropi hűségnyilatkozaton belül lemondani, és nem időarányos... Jővőév februárig ki kell bírnom egy csak átirányításra használt kártyával...qrva jó:(
csak nem tudom hogy hova hordozzam: vodkafon: voltam, szemét gecik, kösz nem
tmobile: jó minőség méreg drágán, 0 kedvezmény meglévő előfizetőknek

ui: ezek tapasztalatok, nem biztos h jelenleg is igaz

avensis (törölt) 2008.04.29. 20:58:19

tényleg, itt már mindent lehet? a ku any, hogy egy kiba sms-t se tud küldeni, hogy wazz, köcs, hát mától ennyi az annyi.
Amúgy ha csak az ISO minősítést nézzük, akkor már megbukott a dolog: a szabvány kimondja, hogy midenről visszacsatolást kell kapnod, ergo ha megemeli a szolgáltatás díját, akkor azt VELED közölnie kell(ene). Különben mehet a 8D riport. De ezt most meg is nézem,hogy ISO mikor ír elő corrective action plan-t, aztán dobok nekik egy 8D formátumot, hadd örüljenek.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.30. 09:05:08

A pannon megszorult és most gyűjtöget. Okos.

varvizib 2008.04.30. 10:14:20

Nem lehetne valahogy ezeket az inkorrekt, szemét, lehúzós cégeket a földdel tenni egyenlővé?! Hogy van az, hogy jogszerű egy olyan szerződés, amiben egyoldalúan módosíthatják bármikor tetszés szerint a feltételeket? És még csak nem is kell értesíteni erről a másik felet?

Ha jogalkotó lennék, akkor kötelezném a szerződésmódosítókat, hogy írásban tájékoztassák az ügyfeleket a változásokról 30 nappal előre és minden szerződés módosításkor érvényét vesztené a hűségnyilatkozat!!!

A hűségnyilatkozat miért 1irányú? Ha én vállalom hogy X tarifáért beszélek, nekik miért nem kell vállalni hogy X tarifáért szolgáltatnak???

BobaFett 2008.04.30. 13:23:01

Én multkor bementem a bankom fiókjába (K&H), hogy nem szeretnék továbbiakban papíralapú számlakivonatot kapni, ami egyébként ingyenes.

Közölték, hogy a _NEM_ küldés valami 260FT-ba kerül havonta.
Először azt hittem csak viccelődik a csaj, de kiderült nem. Kérdésemre hogy ugyan miért, azt mondta azért vezették be ezt, merthogy voltak olyan problémák hogy a férj lemondta a számlakivonatot a feleség meg reklamárt hogy miértnem küldtek. Kérdeztem ez a díj hogyan befolyásolja a fenti történetet. Erre nem tudott válaszolni...

kocsonya 2008.04.30. 13:28:59

A kezdő posthoz csak annyit fűznék hozzá, hogy nem értesítés nélkül megy a dolog és nem MEGEMELTE, hanem MEG FOGJA EMELNI majd egy hónap múlva!
A hasonló módon elkövetett percdíj megváltoztatás (régi tarifacsomagoknál egységesen 35HUF-ra emelkedik a percdíj a csomagban foglalt perceken felül) inkább nagyobb szivatás. Na arra tényleg kellett volna SZEMÉLYRE szóló értesítés!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.30. 16:44:22

az otthoni telefonhelyhzet katasztrofa
ezen mar telleg csak rohogok neha

jön Pipacs bácsi a nagykéssel, trallala 2008.04.30. 21:27:17

a pannon puma törökbálint és budaörs határában építi kacsa- hód- kormorán- gatyásölyv- stiglic- és rozsomáklábon forgó százemeletes üvegpalotáját, arra kell a péz. nem akarhatjátok, hogy a felső vezetésnek, a managereknek ne legyen szauna, thai-masszázs, jacuzzi, ingyen whisky-soda csap meg fallabda-pálya!! na ugye! kicsit gondolkodjatok, mielőtt izéltek!

Illetékes Elvtárs 2008.05.01. 15:54:11

En (fo fo vezer) szeretnek nyaralni, meg uj kocsit venni, mert a regi mar 3 honapos, es ezt eszeltem ki. Ebbol meg arra is marad, hogy betomjem azok szajat, akik borsot torhetnek az orrom ala. Ne mondjatok mar le! Nem olyan sok neketek az a 600 Ft. Gondoljatok arra milyen jot fogok ebbol nyaralni, meg mennyi jora el fogom tudni tapsolni.

kismandala 2008.05.01. 19:55:03

Nem tudom írta-e már vki, de ha nem akkor most írom.
Egy hívásrészletezés díjmentes marad ha folyamatosan kéred.. vagy elektronikus, vagy papíralapú folyamatos lehet ingyen.. Ha mindkettőt szeretnéd az egyikért havidíjat kell fizetned.. énis gyorsan lemondtam az enyémet de aztán utánajártam a dolgoknak..

puncipöcögtető 2008.05.02. 06:37:56

en speciel elhagytam a mobilomat, mar vagy ket eve, es lam-lam nem is nagyon hianyzik (ahol nagyon kellene, ugysem lenne terero itt a jueszejben)

colgri 2008.05.04. 16:21:17

Kicsit jobban el kellene olvasni azt az ÁSZF-et, illetve illene tisztába lenni a törvényekkel, ha már fikázol valamit:)
A szolgáltató törvényileg köteles ingyen nyújtani a folyamatos hívásrészletezést, ez meg is történik a Pannon részéről. Vagy a papíralapút vagy elektronikusat INGYEN nyújtja. Viszont ha Neked mondjuk mindkettő szolgáltatás kell, nah, az már fizetős. Ez eddig 360 ft volt. Ez módosult 560 ft-ra.
Az ingyenes hívásrészletező ez után sem lesz fizetős.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.05.15. 21:47:22

utólag fizető szolgáltatás... aki ilyesmit tart fent az copni jár az erdőbe :D

Landsmann 2008.06.06. 15:50:12

Na igen, fikázni könnyű, olvasni nehéz. Értelmezni amit olvasnak, azt meg mégnehezebb. Ez is mutatja astatisztika siralmas eredményét a magyarok olvasási értelmezéséről. Magyarul nem érti, amit olvas.
Én meg azt mondom ezek után, hogy aki azért, mert felületesen olvasta el, vagy sehogysem és lemondta a hívásrészletezőt, meg is érdemli.

Ami pedig az 5 perc után 0 Ft használhatóságát illeti: 2 éve használom a szolgáltatást, nem egyszer volt már 50-55 perces hívásom is és egyetlen egyszer sem bontották a kapcsolatot a 60. perc előtt. Most sem, hogy ingyen van. Egyszerűen normális telefont kell használni, meg ha hosszú beszélgetésre készül az ember, legyen feltöltve az akku. De nehogy már ezért is a szolgáltató legyen a hibás.

SofieBölcs-Ő 2009.01.16. 15:45:55

Ne haragudj, de a következőt, meg kell osszam veletek
Idézet.. egy telefonbeszélgetésből.
1220- kontra előfizető.

__Jó napot kívánok.
>Ma 16- án kaptam egy számlát. A számla befizetési határidő 26 –a. Ha én részletes számlát akarok kérni, az nem érkezik meg 26 előtt, ezért a fizetési határidőn túl kapom csak meg a számlarészletezést.
:__a számlarészletezés kérése nem jogosít fel számlahatáridő túllépésre.
>Ha nem kapom meg a számlarészletesét, és úgy gondolom tévedés történt, akkor nem tudom igazolni ezt, mivel nem kapom meg időben a számlarészletezést. Így van?
__a számlarészletezés kérése nem jogosít fel számlahatáridő túllépésére.
Akkor nem tudok időben, számlafizetési határidő előtt információt kapni a számlámról, és a befizetésre váró összegről?
Információt a 1220 as számon ügyintézőnktől a computerból, valamit számlarészletes igénylésével tudunk szolgáltatni.
Tehát a 1220 as számon, Öntől is igényelhetek információt?
__??
__Igen, természetesen.
Van egy Hívás a T mobil hálózatában 59 percbeszélgetés. Erre sajnos nem tudok visszaemlékezni. Utána tud nézni?
__Számlainformációt csak számlarészletezés igénylésével tudunk adni. Ezt megteheti a 1220 as számon.
De hát most mondta, hogy Öntől a 1220 as számon a computerből is tud információt adni.
__Én nem ezt mondtam.
De igen ezt mondta. Azt mondta, hogy 1220 as számon, az ügyintézőnél a computerből is tud információt adni.
__…
Akkor mégis hogyan tudom igazolni, ha tévedés történt?
__Számlarészletezéssel.
De a számlarészletezést csak a fizetési határidőn túl kapom meg, EMBER!
A 1220 as számon igényelhet számlarészletezést. Már mondtam.
__Jogos igény esetén utólagosan visszafizetjük a díjat.
Valóban?
De én nem szeretnék kétszer háromszor bemenni Önökhöz, nekem erre nincs időm.
__Nem kell háromszor bemenni a szolgálathoz.
Ember. Akkor nekem kétszer kell bemennem Önökhöz.
Egyszer, amikor fizetek, és egyszer, amikor visszafizetik a pénzem.
__??
__Nem kell kétszer bemenni, ha a határidő előtt befizeti a díjat!
Ember! De ha tévedés történt hogyan érvényesíthetem a jogaimat?
__Utólag. Információt csak számlarészletezés igénylésével tudunk szolgáltatni.
Utólag?
És mondja, hogy van ez?
Levizsgázom, és majd utólag megveszem a tankönyvet? Csinálok egy gyereket, és majd utólag gondolkodom? Létrehozok egy fizetési rendszer, és majd utólag gondolkodom, vajon hány embert tettem idegbeteggé?
Utólag.?

SofieBölcs-Ő 2009.01.16. 15:48:04

Egyébként, mellesleg mondom, hogy az az 590 Ft. valójába
1000 Ft/ per számlázási hónap..

SofieBölcs-Ő 2009.01.16. 15:54:09

John42, olyankor be kell menni egy központba, és kérni egy részletes számlát, nem megrendelni a havi részletezést :)


áruld meg el hol a a Központ, mert ez olyan, mint ÓZ PALOTÁJA, mindenki róla beszél, de senki nem tudja, hol van!
És ha én pl vidéki vagyok, és dolgozom ,mert ki kell fizetnem azt a sok pénzt a vezér Jakuzzijára, akkor mikor is megyek be a Központba.. hétvége család, milyesmi..
És mi az ,ogy semmi de semmiről nem adnak információt, kizárólag olyanokat, amit egy ötéves első elemis is önmagától összerak!
süti beállítások módosítása