Tékozló Homár

Életveszélyes IC

2008.05.06. 19:17 | jackyll | 69 komment

Pszeudogyilkosság az OrientPécs Expresszen! Champi arra lett figyelmes, hogy a pécsi IC-n időnként nyitva marad az ajtó. Igen korszerűen videóra is vette a jelenséget, ahogy élményvonatozva, testközelből lehet élvezni a táj nyolcvannal suhanását. Lehet, hogy isten a részegek és a gyerekek pártján áll, de a MÁV az tuti nem:
Most már tudom, hogy a MÁV Intercity meg akar ölni. Nem viccelek. Nézzétek meg ti is, dokumentáltam amint az IC száguld 2008.05.04-én vasárnap, 13:55-ös indulással Pécsről Budapestre olyan 80 km/órás sebességgel. Nyitott ajtóval. Én kb. kéthetente hazajárok Pécsre, fél éven belül ez a harmadik ilyen eset.
 
Azt már lenyeltem, hogy 3 óra az út, hogy 3750 Ft egy teljes árú 2. osztályú teljes jegy egy útra 200 km-re, de ha egy kanyarban kicsit megrezzen a vagonkocsi, akkor például a nagymama úgy száll ki a nyitott ajtón mint a sicc. Ugyanis a masinyiszta úgy indul el az állomásról, hogy nem ellenőrzi, hogy bezárult-e minden ajtó, a kalauz meg nem sétálhat végig minden kocsiban minden megállás után, hogy bezárultak-e az ajtók. Ígyhát inkább beválllalják, hogy valaki kiesik az egyik kanyarban.
 
De vegyünk egy példát, hogy mire is gondolok. Gondoljuk csak el amint a kissrác a mobilját nyomogatja, épp az anyukájának ír egy SMS-t, hogy "Szia Anyu, már a vonaton vagyok!" miközben elindul a büfékocsi felé (telefonjába révedve). A vonat épp egy vasúti sín egyenetlenséghez ér a kanyarban, a vagon kimozdul oldalra és a kissrác kizuhan a 80-al száguldó vonatajtón. Feje felszakad az épp ott áldogáló villanyoszolopnak csapódván és Anyu nem is sejti, hogy ez volt az utolsó SMS, amit a kisfiától kapott ebben az életben. Ez utóbbi fiktív történet szerintem simán megtörténhet, amíg arra nem képes a MÁV, hogy a távirányítású ajtókat becsukják az IC-ken.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dscdbb 2008.05.06. 19:31:43

píter:
elsőként essél ki a vonatból

Okádó Mikádó 2008.05.06. 19:37:28

Nyáron legalább majd kaptok levegőt a vonaton.

staropramen 2008.05.06. 19:39:30

és ugyan miért nem ellenőrizhetnék a kallerek minden induláskor,h. zárva vannak e az ajtók. Az IC nem sokszor áll meg Pécsig, az idejükbe beleférne és ráadásul azt hiszem, hogy ez kötelességük is lenne,vagy mifene

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.05.06. 19:43:14

Utazik a vonaton egy hölgy ölében gyerekkel, szembe vele egy pasi. A hölgy ölében ülőgyerek folyton rugdossa a férfit.
- Kérem, szóljon rá a gyerekre, hogy ne rugdosson!
- Tudja, a férjemmel úgy gondoljuk, hogy nem szólunk a gyerekre, ezáltal nem gátoljuk a személyiségének a kifejlődését.
A következő állomásnál leszáll a pasi, és búcsúzóul a rágógumiját odanyomja a nő homlokára:
- Tudja, a szüleim nekem is hagyták kifejlődni a személyiségem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.05.06. 19:44:18

jobb heleken ez ugy van megoldva, hogy a vonat addig nem kepes elindulni
akarki is szeretne

dimitrij 2008.05.06. 19:45:11

(tökéletesen érdektelen.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.05.06. 19:50:09

hat azert nem erdetelen
egy IC-n legyen az ajto becsukva
legkozelebb majd a combinon , meg a metron lesz nyitva
es akkor elfogynak az utasok
vegulis egyebSt ezis egy perspektiva

rockstopper 2008.05.06. 20:05:55

"jobb heleken ez ugy van megoldva, hogy a vonat addig nem kepes elindulni
akarki is szeretne"

UIC csatlakozásnál, ezt zöld huroknak nevezik de ezt is ki lehet kapcsolni. Sokan felkaphatják most a fejüket, hogy miért lehet kikapcsolni?
Hát... elég sokáig tartana végignézni az összes mikrokapcsolót.

A vonatkisérőnék kéne figyelni...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2008.05.06. 20:07:42

Nem értem. A régi kék kocsik nem életveszélyesek, mikor 100-zal mennek? A sima gyorsvonati kocsi nem életveszélyes 120-nél?
Amúgy az új, piros elővárosi kocsik (Vác, Szolnok, Hatvan fele ezek járnak többnyire) ha új V43-assal mennek, nem is lehet elindulni, amíg nem zárt be minden ajtó, szóval nem új találmány.

Amúgy igen, a kalauz végignézhetné az ajtókat. Csak felnégyelnek mindenkit, ha az IC késik...

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.05.06. 20:10:44

Ez csak a szellőzés miatt van. Biza. Hogy kapjál levegőt és be bírd őket panaszolni. Amúgy a kaller fejét ki lehetne tolni 80-as menetszélben. Megnézném, hogy miként üvöltözik, miközben a szél lufinagyságúra fújja a fejét :DDD

HZCs 2008.05.06. 20:11:33

érdekes, gysev vonatokon a nem távirányítású ajtókat is ellenőrzik a kallerek, indulás előtt mindet becsukják.

djimi 2008.05.06. 20:14:23

Felőlem meg lehet nyitva is :)

dimitrij 2008.05.06. 20:19:10

"hat azert nem erdetelen"

mennyi olyan baleset történt az utóbbi 5 évben, aminek ilyen nyitott jató volt a kiváltója? (nem csak azokra a gyerekekre gondolok, akik sms írás közben estek ki.)

fokaorr 2008.05.06. 20:37:32

dimitrij, ha esetleg ismerosodeld/rokonoddal tortenne valami egy ilyen nyitvahagyott ajto miatt, biztos valtozna a velemenyed
hm?

Briguszka 2008.05.06. 20:49:46

A Zalaegerszeg -Bp IC -n is megesik az ilyen, sőt a gyorson is . Elég szomorú, mert ez csak egy kis odafigyelést igényelne

Ábelesz-kobelesz 2008.05.06. 20:50:12

Fokaorr! Dimitrijjel megtörtént.

Dimitrij Lénáról mesél!!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.05.06. 20:53:41

dimitrij
hat honnan tudjam
de ha holnap esik ki valaki akkor mar keso lesz....
bar pl. az oroszokat se erdekli ha parszazan meghalnak
vannak boven

ja regen a kaller vegiment es a masik a tarcsajavl csak akkor jezett ha minden be volt csuka
persze utana z nyitotta ki aki akarta
ettol meg azt mondom be kellesz azt csukni es addig nem indulni
Ic-n minek nezne vegig mikor ott a teknia

Mylady 2008.05.06. 21:08:01

Engem a Volán akart megölni vasárnap. Konkrétan a Tisza Volán Szegedről a Népligethez 13.oo-kor érkező busza.
A sofőr ugyanis az állomásra bekanyarodó sávban a neki piros, nekem zöld jelzés és egyértelmű átkelési szándékom ellenére lassítás nélkül(!) kanyarodott be.
Nem akkor váltott át a lámpa, mert már régóta zöld volt nekem és kapkodtam a lábaimat, hogy még átérjek.
És ott csak a gyalogosforgalom keresztezi az utat, nem létezik, hogy mindkettőt egyszerre engedik.
Számomra döbbenet, hogy ilyen felelőtlen embereket ültetnek a volánhoz.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.05.06. 21:29:23

Hagyma: igenis számít az a kevés áldozat is. Kivéve, ha téged elsők közöt állít falhoz a kommunista forradalom. :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.05.06. 21:31:13

hat eszondtam en is
minden elet szamit
vonatbol kiesni
meg a busz huzza, mer a soffor retardaltan siet mielott sztrajkol
ide komcsik nem jnonnek az tuti:)
ma' itt vannak:)

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.05.06. 21:31:58

Kopaszsop: ez bakker durva. A faszagyerekek. Mi lett vajon a sztori vége? Villanyoszlop? Aztakurva. Dzsipók szórakoznak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.05.06. 21:32:34

most ugyse hiszed el de vician tesoja csikagoban el
legalabbis vician ezt mondta
"az ocskos is kint van"
de mar reg lattam
pedig remek komuves

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.05.06. 21:38:35

Személyvonatok ajtaja is mindig nyitva van. Egyenes szakaszon nincs vele nagy baj, viszont a váltóknál egyszer majdnem kiestem már én is:)

kopaszsop 2008.05.06. 21:51:48

andrei,

nem tudom, pár hete küldte valaki egy másik videomegosztón a linket, de onnan levették. a vége amúgy semmi nem lett.
de ha emlékeztek: pár éve volt valamelyik gagyitévén riport a kiscsávóról, aki pedig a metrószerelvények között utazik. ilyen jó példákkal nem kell csodálkozni semmin.

az eredeti esetre visszatérve: a vasúti utasítások ilyen közlekedést nem engedélyeznek. más kérdés, ha elromlik az ajtó, azt ki kell bárcázni az e.12. szerinti papírokkal, meg le kell zárni az ajtót. bár aki szakaszkulccsal járkál, annak nincs akadály... :S

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.05.06. 21:56:30

kopaszop: te rejtett kaller-e vagy? :DDD Amúgy köszi az infót. A gyerek megérdemelt volna egy elhagyott fél testet, meg a hülye haverja is.

Régebben a Müködőképtelen Állati Vágányjárók társasággal utazva én is tapasztaltam ezt nyitott ajtós utaztatást. Bár akkor jött a kaller és lezárta. Ha kellett, akkor ötször. Igaz, ez még a Fletó királylyány előtti időkben volt. Akkor még nem próbáltak valakit neylon puskával kivégezni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.05.06. 22:09:14

fleto tokeletes kaller lenne amugy ig belegondolva
de talan az ajtokat nem miatta haggyak nyitva

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.05.06. 22:18:12

telleg tokeletes kaller feje van
erre most jottem ra
a nagy sandor mozdonyvezeto
a kiss peter buszsofor
orban paretjelzo
kover egy hatramardt basszusgitaros
a lendvay Ildiko penztaos a blahan
a Kokat kozlekedesi rendornek latom, ha nem akkor tuzolto
magyar balint olyan allatkertfelugyelo
na ennyi mert megyek vacsorazni

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.05.06. 22:37:07

Monjuk a fülkés kocsin veszélyesebb a dolog, mert az noldalfolyosó miatt özvetlen az ajtó mellett mész el.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.05.06. 22:44:28

amugy komolyra fordita
en is eccer majdnem kiestem
a regi jo kommunista vonatajtokat alig lehetett benyitni
olyan racs volt belul ahova lrephettel
nem hogy kinyitni
aztan jottek a kifele nyilo ajtok, na azon egyszer majdnem
a kommenista ajto volt a legbiztonsagosabb az teny
meg ez lenne a IC-s ha becsukodna

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.05.06. 22:46:28

ja es aki poenkodik, ugy remlik pl ketten estek ki buszbol az utobbi 2 hetben
egyik egy gyermek

csak Norrisz! 2008.05.06. 23:05:06

Csák Norriszt nem üti él a vonat! Csák norrisz üti el a vonatot.

csak Norrisz! 2008.05.06. 23:08:29

amúgy a 70-es években öröm, bódottá volt vasúton utazni. Ezerszer tisztább volt meg egy hajszállal pontosabb. És 4.50-be került egy Bp. - Pápa viszonylat szolgálati jeggyel.

dwdHU 2008.05.07. 02:36:30

""nyitva felejtettem az emeleti ablakot :s es ha most peldaul alvajaro lennek, ki is eshettem volna?!?!""

dwdHU 2008.05.07. 02:37:38

egyebkent miert nem kapaszkodtal a video keszitesenel? nem fostal h kiesel? :S:S:S

LeGrady 2008.05.07. 04:16:20

No, és is ott voltam.

Az ajtót becsuktam kézzel (a gomb nem működött) majd szóltam a jegyellenőrzésnél, hogy nem működik jól az ajtó.

Előttem többen is mondták, hogy ez veszélyes. Csak neem jutott eszembe ezt megoldani ???

Megdobbent 2008.05.07. 05:35:36

HZCs: a GYSEV az egyetlen vasuttarsasag ebben a babankoztarsasagban, amiben meg tudnek valaha is bizni... Ahogy a Bikini enekli: "Ez itten kerem Magyarorszag".

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.05.07. 07:52:27

Van ám egy közbülső megoldás is...
Például, ha az a szerencsétlen utas, miután leszáll, meg felszáll, becsukná maga mögött az ajtót!!!

A legtöbb utas akkor sem csukja be, amikor végigmegy a kocsikon valami miatt. Majd aki ott aki ott az ajtó mellett az becsukja, hánnem?

Mer a magyari embertül idegen az ajtók becsukása, vagy mi??

liven 2008.05.07. 08:11:49

Nem kell ezen csodálkozni! Mivel IC, a kissebb álomásokon csak lassít, és azért van nyitva az ajtó, hogy az utasok le tudjanak ugrálni!

homár molla 2008.05.07. 08:22:09

micsoda felháborodás... a kék parasztvagonokon meg kábé egymilliószor utaztam nyitott ajtó mellett. sőt, ha feltételezzük, hogy a kurvahosszú szerelvényen nem csak az az egy ajtó volt nyitva, amit én láttam, akkor százezermilliószor. mégse sipítozott senki, hogy jajombucman, kiesik az anyjával esemesező halott gyerek, segítség, most ikerterhes kismamák vérében fog gázolni a szemét máv, azt a demagóg kurva szentségit. legközelebb nem videózni kell, meg rémüldözni a homáron, hanem megkeresni a kallert, megmondani neki, hogy baszkikám nyitva van a jobb hátsó, oszt majd bezárja.

EÖ (törölt) 2008.05.07. 09:09:24

azért Kádár elvtárs alatt egyszer sem nyíltak csak úgy ki az IC-k ajtajai...

Thomee 2008.05.07. 09:12:57

Ha ennyire érszőszívű és felelősségteljes ember vagy, miért nem a MÁV -nak írtál, vagy miért nem szóltál a kalauznak? De komolyan! A video készítése helyett simán kereshettél volna egy kallert. Jobb sírdogálni, hogy szegény mobilozó kisgyerek...nem is értelek.

Petr 2008.05.07. 09:18:09

...nem is értem...manapság mentőkben is "szokás" elhunyni a korház(korházak)-ba menet, mért ne lehetne IC-n halni nem steril környezetben...?

Mokele-Mbembe 2008.05.07. 09:25:40

Nyolcvannal száguldó vonat... mecsoda eufemizmus.

Az a tetű szar tizeniksz évvel ezelőtt 2 óra 23 perc alatt ért le Pécsre. Mára sikerült ezt 3 órára javítaniuk.

Nyugodtan ki lehet esni, aztán leporolod magad, szaladsz egy kicsit és visszamászol.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.07. 09:33:02

jártunk már úgy tömött személyvonaton, hogy az peronon kellett állnunk, és a fasza harmonikaajtó kibaszódott menet közben, én azonnal elkaptam a haver kabátját, valaki az enyémet, lábbal fogtuk a csomagokat, és a következő megállóig 10 centire a külvilágtól utaztunk. (harmonikaajtót menetszéllel szemben behúzni esetleg eleve lehetetlen feladat lett volna)

elwood 2008.05.07. 09:33:08

Lehet, hogy a vonat nem áll meg csak lassít.

elwood 2008.05.07. 09:34:33

A történet úgy lenne kerek: " A kissrác éppen mobiljával videózza az ajtót amikor ..."

Kisangyal 2008.05.07. 09:35:29

Azért nekem nem teccik ez a dolog.
Bekö zárni azt a zajtot és fel kell hivni a figyelmet a magátol nem megoldodo problémákra.
Nálatok a lo rugdossa, vagy taknyon csuszik?

Otiska 2008.05.07. 10:38:50

Egyszer Balaton körül bicikliztünk páran barátokkal. Visszafelé a biciklivagon ajtaját nem lehetett bezárni, úgy utaztunk nyitott az ország legkeletibb feléig kb. 10 órát. Maga a szerelvény annyira tele volt, hogy ott ültük végig az utat a bringák mellett, sok más sorstársunk társaságában, akik között részegtől norvég állampolgárig mindenki előfordult. Végülis - kalandtúra.

Otiska 2008.05.07. 10:41:42

De a legjobb az volt, amikor az egyik állomáson leszállt az alkesz csávó és elszaladt a legközelebbi kocsmáig, vett egy láda sört, barátja meg fent maradt a vonaton. Persze a vonat elindult, a fentmaradt sorstárs meg meghúzta a vészféket. Szegény kalauz csajszi, hogy mit ordítozott velük, meg persze mi is próbáltunk segíteni, mert nem volt túl sok kedvünk két mattrészeg fazonnal utazni hazáig. Arról nem is beszélve, hogy mi van, ha valamelyik taccsot vág, ahhoz túl sűrűn voltunk.

Don Bolesz 2008.05.07. 10:57:10

Szolgálati közlemény! A vonat nem áll meg csak lassít! Kérjük a leszálló utasainkat a szalmabálába ugrani! A felszálló utasok a dobbantókat használhatják!

tehenke 2008.05.07. 11:39:06

Basszus, több mint 10 évig jártam rendes vonattal, aminek minden 2. ajtaja nyitva volt. Nem haltam meg...

Gumidomino 2008.05.07. 11:44:21

"...álljon meg a személy ne csak lassítson!"

aki tudja az idézet forrását, egy letépett IC-ajtót nyerhet. piros és zöld gombokkal a kinyitáshoz, becsukáshoz.

moli 2008.05.07. 11:44:23

az a baj, hogy csak 80-nal szakadna le a feje, nem 200-nal, ahogy fejlett helyeken.

AlulírottFentemlített 2008.05.07. 11:47:16

Máv = extrém sport

Magas adrenalin szint garantált.

Pontos, gyors, tiszta, légkondicionált :-)

Kérjük vigyázzanak az ajtók nem záródnak !

Navarone 2008.05.07. 12:03:43

Miért kell az ajtóban állni???? Menjen be a kocsiba és üljön le.
Aki pedig felszáll, csukja be az ajtót maga után.

Ne legyetek már ilyen nyámnyilák, hogy egy nyitva hagyott ajtó miatt posztoljatok a homáron!

Béna banda!

Deep & Beat · http://www.deep-and-beat.com 2008.05.07. 12:11:00

ezt a hülye posztot :D
nyitva van csukd be, nem mered?
ülj le bent vagy kapaszkodj...

én vagyok akkora f@sz, hogy még a lépcsőre is leállok nézelődni :D de hát én mindig csak a bajt keresem (álitólag)

mitagadás ha kiesek az "nagy baj" :)

BiG_ 2008.05.07. 12:27:13

Most mint mondjak én? Az UTVA-66-os repülőgépen ajtó sincs! Mégse esünk ki. Illetve csak jó magasról. Ráadásul a 2-es ülőhelyen végig kapja az ott ülő a légcsavarszelet.
Ja, rajtunk van ejtőernyő.... :-)))

Üdv!

myOhmy 2008.05.07. 14:21:57

Nagyapám így halt meg - életerős férfi volt, de szépen elintézte egy nyitott vonatajtó és egy satuféket nyomó vezető, aki későn jött rá, h. túlfutott a megállón. A reflexe cserben hagyta, nem sikerült senki kabátját, mellényét elkapnia- szép ívben repült ki és verte a fejét a peron betonjába. Az eredmény kóma, fél napon belül halál.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.05.07. 17:02:36

Amióta vonat jár, ez így van. Semmi extra nincs ebben, nem kell nyitott ajtónál utazni, ha nem tetszik, csukd be!
Foszt (Fos poszt)

akalaka 2008.05.07. 17:13:05

Ez hasonló az én élményemhez. Akkor ugyanis Budapesten a várba felkanyargó busz ajtaja maradt nyitva, (mivel elromlott). Így jutottunk fel, igaz nem ment 80-al, de azért szépet lehetett volna esni és legurulni a meredek domboldalon.
Extrémsportnak is megteszi. :)

IPG 2008.05.07. 20:50:31

Hát, ha egyszer megvésznyitózták, akkor nem nagyon fog működni az automata ajtózárás, (és a nyitás se).

Amúgy tényleg, oda kell akkor menni, és kézzel becsukni. A Bhv-kon is így ment a dolog... vagy kezdünk elkényelmesedni?

kopaszsop 2008.05.07. 22:32:52

ipg,

már miért ne menne? csak vissza kell állítani a vészfékváltót, újra vezérlőlevegőt tenni rá. ennyi. csak ehhez kellett volna a vjv...
süti beállítások módosítása