A Raiffeisen Bankkal, különösen annak telefonos ügyfélszolgálatával kapcsolatos élményeimet szeretném megosztani Veled. Kicsit hosszú, de talán nem érdektelen.
Történt, hogy a május 1-i négynapos ünnep alkalmával Rómába utaztunk. Sajnos ott egy gonosz mafioso lemásolta a bankkártyám, és néhány nap múlva, csütörtökön, vásárolgatni kezdett. Mire észrevettem a bank által küldött sms-ekből, hogy valaki használja a kártyám, már el is költött kb. 1400 eurót (20 percre volt ehhez szüksége). Felhívtam a bankot, ahol rapid nyomozás eredményeképp kitaláltuk, hogy a kártyámat lemásolták (nem ellopták, mivel a kártya maga nálam volt), ezért azt letiltották. Ennek örültem ugyan, de kérdeztem, hogy a pénzem visszakapom-e. â01EIgenâ01D, hangzott a válasz, de én még rákérdeztem, hogy ez biztos-e, kell-e még aggódnom, vagy most már automatikusan megkapom a pénzem. â01EIgenâ01D, hangzott megint a megnyugtató válasz, maximum 5 munkanapon belül visszakapom. Kérdeztem még, hogy tegyek-e feljelentést, mire azt mondták, hogy ez nem kötelező, mert a bank hivatalból megindítja az eljárást.
Teljesen megnyugodva pár nap múlva megint betelefonáltam, hogy pontosan mikor kapom meg a pénzt, mert egy-két átutalást el kellett intéznem. Mondták, hogy maximum a 4. munkanapon. (Tehát nem kell egy hét, csak 4 nap, hurrá). Persze nem kaptam meg a 4. munkanapon, ezért az 5. nap reggelén betelefonáltam, hogy mi van már. Mondták, hogy nem tudják, de majd mindenképpen visszahívnak még aznap, mert beszélniük kell a bankkártya osztállyal. Persze ők nem hívtak, így hát fél hatkor megint felhívtam őket, hogy most már tényleg mi van. Mondták, hogy ők nem felejtettek el engem, csak a bankkártya-osztályt még nem tudták elérni. Hangot adtam meggyőződésemnek, hogy ez egy vicc, s javasoltam, hogy most rögtön hívják fel az osztályt, vagy kapcsoljanak engem oda. Mondták, hogy ez lehetetlen, mert a bankkártya osztály már hazament. Jeleztem, hogy milyen jó lehet bankkártya osztálynak lenni, hogy csak így elmennek, ha még lenne elintézendő dolguk, mire közölték velem, hogy bizonyára nekem is van munkaidőm, és nem túlórázom. Mondtam, hogy egyrészt de, másrészt meg akkor főleg, ha tudom, hogy egy elégedetlen ügyfél a visszajelzésemre vár, és ez kb. 5 perc túlmunkát jelente nekem. Ezt igen empatikusan megértették, és sajnálkoztak, de csinálni már nem tudtak semmit. Mivel ez pénteken volt, hétfő reggel 9-ig kértem egy visszahívást a misztikus bankkártya osztálytól.
Meglepetésemre vissza is hívtak, de ekkor jött csak a feketeleves: közölték velem, hogy ők nem tudnak semmit tenni, amíg nem küldöm el nekik a rendőrségi feljelentést, és különben is, az ilyen ügyeknek az átfutási ideje 90-180 nap. Újból elégedetlenségemnek adtam hangot (fél év? rendőrségi feljelentés? eddig mintha nem ezt mondták volna), és jeleztem, hogy ez még nagyobb vicc, mire mondták, hogy "jó, akkor felveszünk egy reklamációs jegyzőkönyvet. Mi a panasza?" Mondtam, hogy semmi, én csak annyit szeretnék elérni, hogy a bank teljesítse azt, amit már kétszer megígért, azaz sürgősen írja jóvá a pénzem rendőrségi feljelentés nélkül. Ebben maradtunk, ezt a kérelmemet 1 nap alatt simán elutasították, úgyhogy elmentem rendőrségre, feljelentést tettem, majd felhívtam a Raiffeisent, hogy hova kell faxolnom a feljelentést. Elfaxoltam, ráírtam, hogy hívjanak, ha megkapták. Biztos, ami biztos, ugyebár. Menet közben, még a faxküldés előtt, kaptam egy levelet is tőlük, amiben megírták, hogy "befogadták" az ügyemet, az átfutási idő 90-180 nap, pá.
Mivel a bankkártya-osztály nem hívott, hogy megkapták volna a faxot, néhány nap múlva odacsörögtem, hogy esmeg mi történt. Kiderült, hogy rossz faxszámot adtak meg nekem korábban, tehát ők nem kaptak meg semmit. Ismét jeleztem, hogy ez vicc, de most se nevetett senki. Kérdeztem, hogy ha egyszer az életben megkapják a faxot, akkor mi lesz a pontos ügymenet, mit fognak csinálni, mikortól ketyeg a "90-180 nap". Az ügyintéző hosszas belső konzultációk után kiderítette nekem, hogy, amennyiben kérek egy ún. â01Eelőzetes jóváírástâ01D, akkor 15 nap belül megkapom a pénzt. Mondtam, hogy én már nem tudom követni a napokat és folyamatokat, de úgy tűnik, hogy ebben a bankban az égvilágon senki nem ismeri az ügymenetet, mert mindenki mást mond. Kérdeztem, hogy az előzetes jóváírás dolgot miért nem mondták eddig, és egyáltalán hol kell kérnem. És egyáltalán hogyan van az, hogy 8 ügyintézővel kell beszélnem, mire ez kiderül, és a levelükben se tesznek erről említést. A válasz hosszú, néma csönd.
Itt tartok most az ügyben, három hét elteltével. Nem nagyon hiszek a 15 napban, de ugye, a remény hal meg utoljára...Szeretném jelezni a banknak (hátha olvassák), hogy én nem adom fel. Kicsit unalmas már ugyan az a telefonos várakoztató zene, amit mindig megkapok, valahányszor az ügyintézők kinyomnak egy röpke 5-10-15 percre, ami alatt kinyomoznak egy olyan választ, amiről néhány nap múlva kiderül, hogy komplett hülyeség.
Én értem, hogy nem vagyok sikeres ember, mert Rómába utazgatok, nincs napi vásárlási limit a kártyámon, stb. De higgadtan fogadtam volna mindezt, ha nem kell összesen 8 különböző emberrel beszélnem a banknál (valamint még egy levelet is írtak), hogy kiderüljön, mit is kell tennem. Egyébként ebben még most sem vagyok biztos, mert lehet, hogy a kilencedik ügyintéző valami teljesen más dolgot fog mondani, ha majd megint betelefonálok.
Üdv
Attila
Kegyetlenül bokáztatja ügyfelét a Raiffeisen Bank
A Raiffeisen Bank olyan, mint a sörhasú apuka, aki a vérző térdddel érkező kisfiát jól pofon is vágja, olyan alapon, hogy "hadd legyen tényleg oka sírni". Attila Rómában szerezte a horzsolást, amennyiben lemásolta valaki a bankkártyáját és 20 perc alatt elvásárolt vele 1400 eurót. A bank megígérte, hogy iziben fizet, feljelentést sem kell külön tenni. Aztán, gondolták, miért ne szopassuk ezt a nyomorultat, ha már hozzánk vágta a pénzét, és befenyítették, hogy 90-180 napnál előbb képtelenség elintézni egy ilyen ügyet, majd minden eszközzel megpróbálták kikészíteni az idegrendszerét. Kanossza-járás alant.
pernyekergető 2008.06.03. 08:06:59
pernyekergető 2008.06.03. 08:10:30
Pejo 2008.06.03. 08:10:37
Sosem voltam még második
pernyekergető 2008.06.03. 08:11:45
renugard 2008.06.03. 08:13:48
Amúgy baccot az otépének, szakadjon rájuk egy mázsa szar.
renugard 2008.06.03. 08:14:58
Pejo 2008.06.03. 08:15:32
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2008.06.03. 08:32:41
Amúgy az tényleg nagy hiba volt, hogy nem szóltak előre az előzetes jóváírás lehetőségéről, ám ezzel is vigyázni kell, mert ha a kártyaszervezet úgy gondolja, hogy jogosulatlan a reklamációd, akkor visszaterhelik az összeget a kártyádra.
Amúgy attól nem kell félni, hogy nem kapnak ki azok, akik részt vettek az ügyfél dezinformálásában, eléggé náci stílusban vonják kérdőre a hibát elkövető embereket a Raiffeisen ügyfélszolgálatán, bónuszmegvonás, stb, szélsőséges esetben ki is vágják az illetőt...
pernyekergető 2008.06.03. 08:35:06
dimitrij 2008.06.03. 08:35:52
kezdjük a végén: gyanítható, hogy nem fogják az előzetes jóváírást engedélyezni, ki kell várni a reklamációs (vagy chargeback) eljárás végét, csak akkor jut Attila a pénzéhez. egyrészt az 1400 euro elég nagy összeg, másrészt felmerülhet valamelyik bankban annak a gyanúja, hogy valami 'suskus' van a háttérben. itt leszögezném, hogy a Rafi-n kívül az a bank is érintett lesz az ügyben, amelyik az ATM-et vagy POS-t üzemelteti. szépen be fogják kérni a pénzfelvételekről vagy vásárlásokról szóló bizonylatokat, ha kell összehasonlítgatják az aláírásokat, esetleg bekérnek korábbi, az ügyfél által elismert tranzakcióhoz köthető bizonylatot, mindenféle határidők vannak ezek kapcsán, szóval nem lesz rövid idő...
egyébként a bank ügyfélszolgálata több hibát is vétett, szerintem:
- kérés nélkül nem fognak előzetesen jóváírni, ha ezt az ügyintéző nem tudta, akkor utána kellett volna kérdeznie.
- a 4-5 napos kivizsgálási időtartam, mindez jóváírással, az egy nonszensz, ilyen jellegú ostobaságot mondani elég kínos dolog, ilyen jellegű panaszokat generál, sajnos kártyatársasági oldalról van szabályozva a dolog, az pedig lehetetlenné teszi az ilyen gyors akciókat.
- egymást követően több hibás tájékoztatást adni az ügyfélnek csak súlyosbítja a helyzetet, a legelején a 90-180 nappal kellett volna kezdeni, hogy rákészülhessen az ügyfél a dologra, legfeljebb kellemesen csalódik a bankban, ha előbb lezárul az eljárás, vagy előzetesen jóváírják...
(egyéni meglátásom, hogy ilyen hibákat a raiffeisen nem szokot elkövetni, így egy picit tupírozottnak érzem a történetet... de ez már egy másik kérdés.)
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.06.03. 08:36:37
lókupec 2008.06.03. 08:40:58
pizsama 2008.06.03. 08:41:50
1. miért nincs napi limit a kártyádon?
2. hol másolhatták le?
torma99 2008.06.03. 08:42:24
mókus 2008.06.03. 08:43:36
dimitrij 2008.06.03. 08:43:38
dimitrij 2008.06.03. 08:45:53
1. ez jogos kérdés...
2. ezt honnan kellene tudnia neki? :)
(legfeljebb azt lehetne megkérdezni, hogy nem vitték-e ki a látóteréből valamelyik fizetés alkalmával...)
dimitrij 2008.06.03. 08:48:35
jótanács: néha be kell szúrni egy-egy atm készpénzfelvétet, az pin kódos, egyből lenyugszik a bank. :)
dimitrij 2008.06.03. 08:50:36
már ha ragaszkodtok ehhez a hülye párhuzamhoz... :)
molekula 2008.06.03. 08:57:17
Nem kell kivigyék, lehet buherálva a pos terminal is, de ha ügyes az illető akár egy külön olvasóval is lemásolja az orrod előtt.
Ezért nem szabad bankkártyázni kis boltokban.
sanya18 2008.06.03. 08:59:36
Steve-n 2008.06.03. 09:02:03
Naiv vagyok? Vagy nem ennyire egyszerű???
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.06.03. 09:02:23
- Ön vásárolt ma a kártyájával?
- Mekkora összeg volt?
- Köszönöm.
Kb ennyi. Egyszerű. Érdekes, hogy még nem másolták le a kártyát. Amúgy itt az a politika, hogy a bank bíztat a kártyahasználatra. És ugye a bank bebiztosítja magát ilyen esetekre.
Ez a lemásolták a kártyát olaszban már kezd fárasztó lenni. Nem azért, mert nem lehet megcsinálni, hanem azért mert ez már fél éve, vagy egy éve megy. A Homáron is volt nem is egy poszt erről.
1400 EUR nem kis pénz. Nem is értem a RB-t, hogy hogyan...
dimitrij 2008.06.03. 09:04:47
(talán még az, hogy nem húzták-e át a kártyát több POS-nak tűnő készüléken?)
molekula 2008.06.03. 09:06:48
"Minden vásárlásnál kérje a PIN-t is. Azért azt már nehezebb megszerezni. Nem?
Naiv vagyok? Vagy nem ennyire egyszerű???"
Akkor a pinkódodat is lenyúlnák, majd szépen kivennék az első atmből a lóvédat, és még reklamálni sem tudnál, mert közli a bank, hogy nem vigyáztál eléggé a pinkódodra. :)
Fairy Girl 2008.06.03. 09:06:54
(Most nem tudom eldönteni hogy sikeres vagyok-e, mert még sose másolták le a kártyámat, vagy nem vagyok-e sikeres, mert nem voltam még Rómában? )
dimitrij 2008.06.03. 09:07:27
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.06.03. 09:08:12
Egyébként a banknak kötelessége felvenni ilyenkor egy bankkártya reklamációt, ugyanis csak ezután tud elindulni az ügy. Ne hagyd magad! Nekem eddig sok órámba és sok telefonomba került eddig eljutni.
Egyébként mindenki nagyon segítőkész és kedves, és mindig elnézést kének, de most már kezdem unni a dolgot, és nem hiszem, hogy ennek így kéne működnie.
sanya18 2008.06.03. 09:08:27
Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.06.03. 09:08:39
Tudom, mert benzinkúton dolgoztam, és simán meg tudtam volna ezt csinálni de nem vitt rá a lélek :)
DEGEC 2008.06.03. 09:09:53
sanya18 2008.06.03. 09:10:00
dimitrij 2008.06.03. 09:10:44
"hanem azért mert ez már fél éve, vagy egy éve megy"
inkább évtizede megy, nem fél éve... a 90-es évek közepe óta tendencia ez.
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.06.03. 09:12:27
dimitrij 2008.06.03. 09:13:14
765mb 2008.06.03. 09:14:27
Ezúttal kérdezek. Volt már régebben egy poszt, ahol internetes fizetésre használták a károsult kártyáját - állítólag.
Azóta töröm a fejem: nem emléxem, hogy pl. a PPO-nál a kártyáról leolvasható adatokon kívül máshogyan igazolnom kellett volna magam. Vagy Skype-on (ott mondjuk annyi védelem van, hogy egy bankkártya csak egy felhasználóhoz rendelhető hozzá).
Ha az itteni post főszereplőjének kártyájának csak számait másolták le (CVV+kártyaszám) és interneten fizetgettek vele, akkor hogyan tudja igazolni, hogy nem ő fizetett vele?
Igazolnia kéne valahogy, hogy ő abban az internetkávézóban nem járt, ahonnan a fizetés megtörtént?
Különben bukta?
Hahó.
DEGEC 2008.06.03. 09:16:03
0xFFFF 2008.06.03. 09:16:17
Oké, elismerem hogy gond lehet a bank ügyfélszolgálatával, de
1. miért nincs napi limit a kártyádon?
2. hol másolhatták le?"
1. Nem mindenki akar 50000 HUF-nál megállni minden nap.
2. Pl. benzinkúton, ahol sűrűn előfordul az ilyesmi. Te csak annyit látsz max, hogy kétszer húzzák a kártyát.
dimitrij 2008.06.03. 09:16:19
nem jó, amit írsz... egyrészt a bizonylaton nincs rajta se a lejárati vagy érvényességi dátum, se a teljes kártyaszám, azt tiltják a kártyatársaságok. a CVC, vagy CVV meg 3 jegyű, és nem 4.
Jimbo75 2008.06.03. 09:16:22
Greo (törölt) 2008.06.03. 09:19:33
szegény ő nem sikeres én még az életben nem jártam külföldön .őt rómába kirabolták csóró ember.de sajnálom.
DaM 2008.06.03. 09:19:45
dimitrij 2008.06.03. 09:21:12
nem, a reklamációs eljárás alkalmával bekérik annak az oldalnak az üzemeltetőjétől az ügylet dokumentációját, ahol fizettek a kártyával, megnézik, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást vett igénybe a vásárló, hova kérte a postázást stb., ezek és egyéb tényezők alapján döntenek a kártyatársaságnál.
Manyizga (törölt) 2008.06.03. 09:24:32
Profi ügyfél szépen Excel táblában vezeti, hogy mikor, melyik ügyintézővel, mit beszélt. Esetleg hangfájlban csatolva a beszélgetést is. :))
euAgWzgmmtq7K 2008.06.03. 09:25:32
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.06.03. 09:28:34
labi 2008.06.03. 09:29:42
Maya101 2008.06.03. 09:31:08
Elég sok hír terjeng a médiában a kártyamásolásokról. Még itthon is volt egy ilyen hullám. A megoldás tényleg az, hogy állítunk limitet a kártyára, illetve sms szolgáltatást kérünk. Ha bármi gond is lenne, azonnal tiltsuk a kártyát. A telefonos ügyfélszolgálatról pedig annyit, hogy tényleg nagy a "cserélődés" és tényleg kerülhetünk olyan ügyintézőhöz aki nem szakavatott az ügyben, de a kártya biztonságáért csak a tulajdonos a felelős. Külföldön csak szállodákban, és ATM-ben lehet biztonságban használni. a PIN kóddal pedig nem megyünk semmire, hisz a csákó felugrik valahol a NETre....osztán ugyanúgy annyi (bár a limit itt is él)
Sajnálom, tényleg kellemetlen, de ha jogos a panasz jóvá fogjá írni!
Greo (törölt) 2008.06.03. 09:31:13
dimitrij 2008.06.03. 09:33:08
765mb 2008.06.03. 09:33:15
Ha van egy csávó, akit utálok, akkor megkérem a barátom, hogy üljön be egy netkávézóba, vegyen neki egy profi szobabiciklit a neten, küldesse ki hozzá, fizesse ki a kártyájával, majd másnap szóljon a bankban, hogy valami pénz eltűnt, pedig ő nem is vásárolt.
Akkor a bank az ügylet dokumentációjából kiderítheti, hogy netkávézóból történt a fizetés, meg hogy ki rendelt és mit. Kimennek hozzá, ott a szobabicikli.
Hmm. Nem jó, mert visszaküldetheti, nem fogadhatja el.
De ha mondjuk feltöltetem a mobilját? Vagy autópályamatricát vetetek a kocsijára? Ezek túl kicsi tételek.
És ha virágot küldetek az ellenségem szeretőjének jó magas értékben?
Így már kerek? Ez a történet hol tettenérhető?
Gumidomino 2008.06.03. 09:43:13
irigy vagy és frusztrált. örülj hogy nincsenek ilyen gondjaid...
dimitrij 2008.06.03. 09:43:21
Greo (törölt) 2008.06.03. 09:47:52
JAJ DE JÓ HOGY NINCSENEK ILYEN GONDJAIM OLYAN JÓ ÉS OLYAN NAGYON SAJNÁLOM A DOLGOT HOGY ILYET MERTEM MONDANI NE HARAGUDJATOK.LEHET HOGY NEKEM ÉGETŐBB PROBLÉMIÁIM VANNAK MINT EGY ILYENNEK AKINEK A BÖRE ALATT IS PÉNZ VAN CSAK SZERET PANASZKODNI AKINEK MEG TÉNYLEG NINCS AZ MEG SZENVED DE NEM SIR MÁSOKNAK
765mb 2008.06.03. 09:48:48
Nehogy valaki az én feleségemnek küldjön virágot a nevemben, aztán meg nekem kelljen magyarázkodni a bankban. Nem tudom mit mondanék. Végülis miért ne küldtem volna virágot a feleségemnek, akár sokért is. És ha nekem nem telik, miért ne a más kártyájáról? Ezt hogy bizonyítom be?
765mb 2008.06.03. 09:51:12
Ezeket hogy utasítom vissza, hogy bizonyítom, hogy nem én voltam?
Firstname 2008.06.03. 09:52:10
molekula 2008.06.03. 09:54:43
Ha buta az elkövető, akkor az internetes vásárlást vissza lehet követni.
Ha ne buta, akkor proxy-n keresztül vásárol, így nem lehet bebizonyítani, hogy ki vásárolt, mert egy anonym public proxy-t használhat a tulaj is és a csaló is.
765mb 2008.06.03. 09:55:20
Az Erste-t szidják a kommentekben, de post még kevés volt róla.
Budapest Bankról se volt még semmi. Talán mert még kicsi? Nem tudom.
Sokat a Raiffeisent szidják, meg a zótépét. Utóbbi világos.
765mb 2008.06.03. 09:56:41
a visszakövetést már a netkávézóval kizártam. Én még nem jártam olyan netkávézóban, ahol személyit kértke volna és naplózták volna ki ül ott :-)
molekula 2008.06.03. 09:59:01
Netre webkártya.
Külföldre dombornyomott, banki ATM használatra, meg megbízható nagy cégeknél, szállodákban, ... vásárlásra.
tp3t3r 2008.06.03. 09:59:11
MeredithGrey 2008.06.03. 10:00:21
telefonos ügyfélszolgálatokon rögzített telefonvonalak vannak...és van egy olyan osztály, ami az ügyfélpanaszokat kezeli.
A fentiekből kiindulva nyugodtan élhetsz panasszal, lesz bizonyítékod arra, hogy össze-vissza beszélt az ügyfélszolgálat és még talán kapsz vmi kárpótlást is. (persze álmodik a nyomor, de láttam már ilyet, és egy próbát megér:))
triple_sec 2008.06.03. 10:00:52
Gabo1000 2008.06.03. 10:04:03
765mb 2008.06.03. 10:09:36
Pár évvel ezelőtt sikeresen vissza tudtam szerezni némi pénzt a westeltől úgy, hogy nem mondtak el valamit az ügyfélszolgálaton. Valamiért lengyel WAP szolgáltató volt alapból beállítva a telefonomban és így kicsit drága lett az első session. Írtam egy levelet, amiben megírtam mikor telefonáltam.
Visszaírtak, hogy ráutaló magatartást tanúsítottam, nem hagytam, hogy végigmondja az ügyfélszolgálatos a beállításokat.
Ezért újrahívtam és végigmondattam az egészet. Leraktam a billentyűzet mellé a telefont :-) Mikor befejezte, megkérdeztem, hogy biztosan ennyi, mással nem kell-e foglalkozni. Nem kell.
Na, ennek a beszélgetésnek az időpontját is megküldtem a westelnek és egy hét múlva visszaírták az egyenlegemre a pénzt.
Beszélgetés előtt felhívják a figyelmed, hogy a hívást rögzítik. Ez neked is jó! Próbáld kitalálni mikor telefonálgattál velük és igenis tegyél panaszt az össze-vissza tájékoztatás miatt.
Nem hiszem, hogy az ügyedet előremozdítja, de hátha a jövőben változik valami, végülis mindenkinek kell visszajelzés a hibáiról...
pizsama 2008.06.03. 10:09:43
The AVE 2008.06.03. 10:11:09
Nekem 3 éve egy római 4 napos kiruccanás alles zusammen 50.000 HUF-ból megvolt (repülőút, szállás, kaja, kultúra, ...). Ehhez képest - és amúgy is - nagyon fájt volna elbukni ~350.000 HUF-ot. Nem kell egy ilyen kiránduláshoz zsírgazdagnak lenni.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.06.03. 10:11:26
dimitrij 2008.06.03. 10:16:07
Gumidomino 2008.06.03. 10:17:56
oké, de ha csak gyanakszom, azzal mehetek a sóhivatalba, nem?
tegyük fel, hogy egy kis boltban az eladónak a szeme se áll jól, ráadásul a pos a pénztárgép második oldalán van, és én elkezdek gyanakodni.
no. ilyenkor mit csináljak? szóljak a banknak?
soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.06.03. 10:18:03
Kevés a szabadság, kevés az ünnepnap, nagyon sok időt töltünk a munkahelyen.
Ez az index egyik nyitócikke.
Egyébként, így találó, sok időt töltünk munkahelyen. Csak nagyon kevesen dolgoznak munkaidőben, v.szinűleg ott a banknál is. tisztelet a kivételnek.
Van egy ország...
Carnivora (törölt) 2008.06.03. 10:18:21
ladislaus 2008.06.03. 10:25:36
765mb 2008.06.03. 10:26:50
én csak szeretném remélni, hogy NEM kijátszható a rendszer, hogy védve vagyok és hogy az általam felsorolt történetekre van megoldás.
Ha viszont még te sem mondod meg, hogy vagyok ilyenkor védve, akkor aggódni fogok.
Secnir 2008.06.03. 10:30:46
akinek a kártyáján van 350.000 forint, annak már a segge alatt is bmv5-van?
még egy ilyen beszűkűlt látókörű majmot.
áh.
Cartman (ex Cartman) 2008.06.03. 10:34:37
homar.blog.hu/2007/09/07/15_napos_hitelugyintezes_a_raiffeisennel
Szerencsére a hitel 2/3-át már előtörlesztettük. Ha egyszer kifizetjük, megy az összes rafis papír a kályhába, és többet be se tesszük a lábunkat abba az inkábbnemminősítembe... Addig is drukkoljatok nekünk! Mostanra alapból mindent csak ügyvéden keresztül intézünk velük és minden levél rögtön megy a PSZÁF-hez is! :) Hallgassatok rám! Kerüljétek el...
dimitrij 2008.06.03. 10:35:10
765mb 2008.06.03. 10:37:27
Te állítod magad itten szakértőnek. Más meg nem.
De más is válaszolhat.
Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2008.06.03. 10:38:29
Én is töltöttem már el egy hétvégét Olaszországban.
Suzukim van, hitelre vettem.
Akkor én most zsírgazdag geci vagyok?
dimitrij 2008.06.03. 10:39:56
nekem kell esélyt adnom, ha te kérsz tanácsot, nem? :)
hol állítottam magam szakértőnek? :)
"De más is válaszolhat."
talán fognak. :)
765mb 2008.06.03. 10:54:14
Az esélyt én adom a kérdéssel. Arra adok esélyt, hogy elfogadom a válaszodat.
Mindenesetre eddig úgy tekintem rátapintottam a lényegre.
dimitrij 2008.06.03. 11:15:19
ok, maradjunk annyiban, hogy egymásnak adunk esélyt. :) ugyanis minden kommunikációs aktus minimum két szereplős, nemdebár? tehát esélyt adsz a kérdéssel, én meg eldöntöm, hogy akarok-tudok-kívánok választ adni adott keretek között, esélyt adva ezzel, hogy esélyt adj nekem, illetve abban az esetben, ha elfogadod a tanácsot, akkor úgy tégy, hogy abból profitálj. :)
dimitrij 2008.06.03. 11:18:57
amitől írtál, az már az 'identification theft', jelesül a személyes adataidnak a teljes ismerete. a lakcím, banki termékek, stb. teljes ismerete nehezen elképzelhető, de nem zárható ki... de ez télleg egy nagyon hosszó hozzászólás lenne, ráadásul ez nem európai, hanem inkább usa visszaélési módszer.
a kérdés inkább az, hogy van egy olyan haragosod, aki hajlandó pár virágrendelésért, autópály matricáért igen komoly befektetéssel járó tevékenységbe kezdeni?
nem várt fordulat 2008.06.03. 11:20:03
dimitrij 2008.06.03. 11:24:23
ha mégis talál valaki, haladéktalanul jelezze a bankjának, vagy a készüléket üzemeltető banknak, vagy a Homárnak. :)
Peter Szaki 2008.06.03. 11:31:24
dimitrij 2008.06.03. 11:32:35
erre még térjünk vissza.
hol is állítottam ilyet? :)
füredi (törölt) 2008.06.03. 11:32:37
Juventus! Rómába kimenni ma már nem az az újgazdag hobbi.
Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.06.03. 12:51:00
Legközelebb pedig ne mennnnnnj romába!
toi 2008.06.03. 13:15:59
Majmász Gedeon 2008.06.03. 13:16:26
"...akkor felhív egy tag a bankból és megkérdez a tranzakcióról:
- Ön vásárolt ma a kártyájával?
- Mekkora összeg volt?
- Köszönöm."
Ez velem szó szerint így történt. 2 éve vettem egy notebook-ot közel 200 ezer Ft-ért. A vásárlás után kb. fél órával felhívtak, hogy én voltam-e. Addig nem is indították a tranzakciót, amíg meg nem bizonyosodtak róla. Ja, a Raiffeisennél vagyok. Nekem eddig nem volt gondom velük. Pár perce jártam a helyi fiókban, még egy fél percet se kellett várnom a sorszám húzása után, és már mehettem is ügyintézni. Úgy 10 éve van náluk számlám, akkor szinte én voltam az egyedüli ügyfelük, amikor bementem a fiókba, sose volt senki rajtam kívül. :)
Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.06.03. 13:20:25
Azért, mert veled még nem basztak ki, attól még mással igen. Biztos csak az első ügyfelükkel jófejkednek :D
ajandeknapmintnap.info · http://www.ajandeknapmintnap.info 2008.06.03. 13:23:02
Coccinella Septempunctata (törölt) 2008.06.03. 13:48:40
szajberpiraty 2008.06.03. 13:51:57
Inkább tanulj ősi román lóhergelő szavakat.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.06.03. 13:58:42
Ha mondjuk 300e a hitelkeretem, akkor itthon elköltök annyit amennyit az útra szánok. Van egy másik hitelkártyám azt meg csak vész esetére hasznlom. Így relatíve nagy bajba talán nem kerülök, de érdemes figyelni...
elinor 2008.06.03. 14:07:22
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.06.03. 14:18:08
"kérdeztem, hogy a pénzem visszakapom-e. â01EIgenâ01D, hangzott a válasz, de én még rákérdeztem, hogy ez biztos-e, kell-e még aggódnom, vagy most már automatikusan megkapom a pénzem. â01EIgenâ01D, hangzott megint a megnyugtató válasz,"
ha nekem azt mondták volna "ánullaegyeigennullaegydé" bizony nem nagyon nyugodtam volna meg. :)
Más: már ne haragudjatok, de mi az a hülyeség, amit többen is írtak, hogy bankkártyát külföldön csak ATM-ben és szállodában használjunk?
Itthon mennyivel biztonságosabb a bankkártya használata?
És atm-ben miért biztonságos? Azt is lehet (szokták is) buhrálni.
Corruptor 2008.06.03. 14:23:32
Egy hónapja megállok regel a kútnál tankoli. Fizetnék a Rafis kártyámmal, mire a kutas közli, hogy elutasítva. Mondom sebaj, próbálja mégegyszer, hosz' láttunk már olyant, hogy egyszer nem, de másodszor rendben van a kártya. Mondanom sem kell, hogy elutsítva másodszorra is. Itt már égő volt a dolog, mert néztek rám, mint gyújtogató a vizes szénára, hogy még egy tankolás sem tudok kifizetni. Sebaj, hitelkártya alő, fizet, távozik, menet közben telefon Rafinak, hogy mi a pálya? Közlik, hogy le van tiltva a kártyám. Kérdem, hogy ugyan ki a fene mondta ezt nekik, mert aligha én voltam, aki kérte a tiltást. Erre a válasz döbbenetes volt. olyan tranzakciókat VÉLTEK felfedezni a kártyán, ami nem illeszkedik a vásárlási szokásaimba, ezért letiltották. Kédem és ugyan erről miért is nem próbáltak értesíteni? Erre közlik, hogy pedig próbáltak, csak nem vettem fel. Erősen gondolkodóba estem, és valóban egy héttel korábban volt EGY DARAB nem fogadott hívásom, ami számot visszahívtam, mert én ilyen rendes gyerek vagyok, és az valóban a Rafi száma volt, de nem tudták megmondani, hogy ki és miért keresett. Ha fontos, biztos keresnek még, mondták. Ezek szerint ez nem fontos. NEKIK. Hogy szakadjanak meg. Panasztétel, miegymás, és egy új kártya két hét alatt. Ez a történet vége.
A dologgal kapcsolatban azonban aggaszt, hogy a bank FIGYELI a vásárlási szokásaimat és elemzi azokat, majd ha kedve tartja úgy dönt, hogy nem illik a szokásaimba. Szerintem alapvető emberi jogaimban sértenek.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.06.03. 14:38:40
a bank vigyáz rád. Anyád helyett anyád.
De azért, az ő anyjukat! :)
Nick-son 2008.06.03. 14:41:48
Volt alkalmam egyszer egy pár hetet Angliában alkoholizálni.
Ott úgy volt, hogy jön a pincér ha fizetni kell és elviszi egy tálcán a kártyát, aztán visszahozza a bizonylattal. Még vissza se ér, mire megkapom az sms-t, hogy mennyit vettek le.
Ennyi erővel nekem rendőrt kellett volna hívni vagy 100 alkalommal (sokat ittunk), mert gyanúsnak találtam az angol pincért?
Ha már itt tartunk a számokat a kártyáról akár egy-egy áruházi kamera kezelője is lelesheti, ha ügyes... és akkor még gyanakodni se lehet.
Szerintem a legjobb, ha van egy limit + sms értesítő + ha több pénz kell telebankon megemeltetni ideiglenesen a limitet.
DaM 2008.06.03. 15:31:23
Kicsit bővebben hallanék a chipkártya észrevétlen másolásának fortélyairól, hogy hihető legyél. Elveszteni mindent el lehet, ami nincs hozzád nőve. Dupla tranzakció esetében jóval kisebb az átmeneti kár. Hogy azzal is lehet neten vásárolni? Hát persze. Csakhogy épp te okítottad csóri ex-benzinkutast (megjegyzem jogosan), hogy korántsem olyan eccerű, mert az azonosító kódnál többet kell megjegyeznie - ahhoz pedig már szuperemlékezet vagy képalkotó masinéria (fényképezőgép-bigyó) szükségeltetik. Úgyhogy szerintem a "marhaság" jelzővel óvatosabban is bánhatnál. Kisesszét meg nem vár senki egy beböfögött kérdésre - se tőled, se (remélem) tőlem..
Decesso (törölt) 2008.06.03. 15:55:18
Majmász Gedeon 2008.06.03. 15:59:18
dansun 2008.06.03. 21:18:27
...Gedeon, szerint az oroszoknál sincs nagyobb veszélyben a kártyád mint máshol, de ha ATM-nél veszel fel pénz akkor olyanból, ami előtt sorban állnak az emberek, az biztos tiszta. Én a Sberbank Rossii autómatáit használtam (www.sbrf.ru/), de ha lehetett inkább a készpénzt favorizáltam.
Majmász Gedeon 2008.06.04. 08:46:52
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.06.05. 19:56:37
Te vagy ugylehet a 100. ügyfél akinek ilyen panasza van.A bankkártyásoknak bizony van munkaidejük ha te ott dolgoznál te sem túlóráznál mindennap azért hogy xy-nak jó legyen.Egyrészt lehetetlen, másrészt hülyeség.Mire egy ilyen dolog átfut , átmegy 10 emberen minimum, ezek fele kapott információkat ad neked továb a másikfele kijavítja ezeket az információkat mert nem megfelelőek.Azt meg nemtudom honan vette az idióta a telefonban hogy nem kell rendőrségi feljelentés mikor büncselekmény történt...kell bizony bárki bármit is mond, hogy ott legyen a kezedben hogy tudd bizonyítani a dolgot, legalábbis hogy te meg tettél mindent a siker érdekében.Amúgy meg ne telefonálgass mert még másik 50embert is megismersz még és némelyiknek még a nevét is fejből fogod tudni.Menj be a központi fiókba, minden megyeszékhelyen van és ott el kell hogy intézzék a dolgot, ha nem akkor mehet a következő feljelentés a bank ellen hogy hanyagul kezelik a pénzed :D LOL
Mondjuk azt meg nemértem hogy minek fizetsz külföldön kártyával kaszinóban vagy bordélyházban mikor simán lemásolják a kártyaadatokat...Mert gondolom nem muzeumban kártyáztál vagy egy hipermarketben...
renugard 2008.06.06. 05:26:40
XSun (törölt) 2008.06.06. 15:10:50
Először is.
A hagyományos mágnescsíkos kártyát sima ügy lemásolni.
Filléres holmi egy kártya író.
A Chip kártyásat már nem lehet olyan egyszerűen lemásolni.
A probléma ott van hogy sok helyen nem kérnek PIN kódot.
A PIN kód ha jól tudom nincs letárolva a kártyán, az csak a bank szerverében van.
Tehát minden egyes vásárláskor lekérdezi a szerverről a terminál.
Amúgy elővigyázatosságból a bankkártyámra rá szoktam írni alkoholos filccel egy fake pin kódot.
Egyszerűen azért ha illetéktelen kezekbe kerülne akkor 3 próbálkozás után letiltsa az ATM.
Ha az rosszándékú ember kezében van a pin kód úgyis késztetést érez hogy pénzt vegyen fel az ATM-ből, és akkor bukta.
Nekem egyszer ez már bejött.
Az történt hogy az egyik nagy SPAR ban vásároltam és amikor hazaértem észrevettem hogy nincs meg a bankkártyám.
A történethez tartozik hogy amikor a pénztárnál fizettem volt egy kis kavarodás, a húsvétra vásárolandó csokinyulakat és egyebeket csaj úgy hajigálta be a pénztáros a kosárba és arra figyeltem hogy a dolgok ne törjenek össze.
A lényeg az hogy a mai napig nem tudom hogy vajon ott maradt nála a kártya vagy valóban kiesett a pénztárcámból (ami elég valószínűtlen).
Na szóval egyből visszatelefonáltam az áruházba hogy bocs nem találtak ott egy bankkártyát?
A válasz nem.
A sógorom az OTP nél dolgozott akkor és meg tudta kérdezni hogy az X. sorszámú számlának volt-e mostanában valamilyen forgalma.
Mondták neki hogy 3 perce próbáltak pénzt felvenni vele de hibás pin miatt visszadobta az ATM.
Na ekkor már világos volt hogy kár feltúrni miatta újból az egész autót, a kártya illetéktelen kezekbe került.
Azon nyomban letiltattuk a kártyát, pont időben.
Pár perccel később a jómunkásemberek épp egy hűtőszekrényt akartak venni, de a pénztártól egyből a rendőrségre mentek.
Ezt már csak a yardon tudtam meg, ahová hivatalból elmentem aznap feljelentést tenni.
A nyomozó srác meg vigyorgott amikor értetlenkedve láttam hogy hogy a francba került hozzájuk az én bankkártyám.
Ugyanis mire én besétáltam hogy feljentést tegyek az elkövetők már ott hűsöltek és az elveszett bankkártyám mint bizonyíték, hevert az asztalon.
Úgyhogy ez a kaland Happy End-el zárult.
dimitrij 2008.06.07. 09:31:28
"Kicsit bővebben hallanék a chipkártya észrevétlen másolásának fortélyairól, hogy hihető legyél."
olyan készülékkel, ami a chipet olvassa, lementik a teljes tartalmát a chipnek, és bár a kódolás feltörése egyelőre baromi nehézkes, de az egy időben indított dupla engedélykérés, illetve ezek egyikének megállítása azt eredményezheti, hogy nem az a tranzakció kap engedélyt, amelyiket az eredeti kártyával kezdeményezték. ez persze elméleti lehetőség egyelőre, de az egyesült királyságban a teljes chip&pin bevezetés óta számos vitatott tranzakció van, egyelőre a banok és a kártyatársaságok is keresik a megoldást.
az meg, hogy hitelesnek tartod-e amit írok, vagy sem, az a legkevésbé sem izgat, még ha ezért köcsögnek is tartasz. :)
dimitrij 2008.06.07. 09:40:28
chip esetén kódolva talán mégiscsak le van tárolva, ugyanis ha nem lenne, akkor nem tudna maga a terminál az engedélyező központ nélkük tranzakciót engedélyezni, márpedig tud. tehát vagy a pin van titkosítva rajta, vagy az algoritmus...
"Egyszerűen azért ha illetéktelen kezekbe kerülne akkor 3 próbálkozás után letiltsa az ATM."
ez bankspecifikus, taán már nincs is olyan bank, aki a három lehetőséges pin-t alkalmazza, legfeljebb ezt kommunikálja. amennyire én tudom 5 és 10 között van a szórás, ennyi pin hibázási lehetőség után függesztik fel, vagy tiltják a kártyát automatice. az egy másik kérdés, hog az atm bevonhatja 3 hibás pin után, de ez nem kártya, hanem atm kérdés.
"Amúgy elővigyázatosságból a bankkártyámra rá szoktam írni alkoholos filccel egy fake pin kódot."
bölcs dolog, az egyik legjobb trükk. :) nekem egy kártyás ügyekkel foglalkozó ex-rendőr tanácsolta egyszer. :)
dimitrij 2008.06.07. 13:32:09
corrado 2008.06.08. 14:55:59
Zseniális!
Fogyasztóvédő 2009.03.19. 02:09:20
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:
Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal
A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.
A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.
Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.
Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.
Néhány tény:
Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.
A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.
A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.
PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.
- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?
- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?
- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?
- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?
- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?
- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?
- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”
A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.
Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.
A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.
A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.
Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.
A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.
Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.
A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.
Info: www.vallalkozokszovetsege.com