Tékozló Homár

Kegyetlenül bokáztatja ügyfelét a Raiffeisen Bank

2008.06.03. 08:03 | szily | 115 komment
A Raiffeisen Bank olyan, mint a sörhasú apuka, aki a vérző térdddel érkező kisfiát jól pofon is vágja, olyan alapon, hogy "hadd legyen tényleg oka sírni". Attila Rómában szerezte a horzsolást, amennyiben lemásolta valaki a bankkártyáját és 20 perc alatt elvásárolt vele 1400 eurót. A bank megígérte, hogy iziben fizet, feljelentést sem kell külön tenni. Aztán, gondolták, miért ne szopassuk ezt a nyomorultat, ha már hozzánk vágta a pénzét, és befenyítették, hogy 90-180 napnál előbb képtelenség elintézni egy ilyen ügyet, majd minden eszközzel megpróbálták kikészíteni az idegrendszerét. Kanossza-járás alant.


A Raiffeisen Bankkal, különösen annak telefonos ügyfélszolgálatával kapcsolatos élményeimet szeretném megosztani Veled. Kicsit hosszú, de talán nem érdektelen.

Történt, hogy a május 1-i négynapos ünnep alkalmával Rómába utaztunk. Sajnos ott egy gonosz mafioso lemásolta a bankkártyám, és néhány nap múlva, csütörtökön, vásárolgatni kezdett. Mire észrevettem a bank által küldött sms-ekből, hogy valaki használja a kártyám, már el is költött kb. 1400 eurót (20 percre volt ehhez szüksége). Felhívtam a bankot, ahol rapid nyomozás eredményeképp kitaláltuk, hogy a kártyámat lemásolták (nem ellopták, mivel a kártya maga nálam volt), ezért azt letiltották. Ennek örültem ugyan, de kérdeztem, hogy a pénzem visszakapom-e. â01EIgenâ01D, hangzott a válasz, de én még rákérdeztem, hogy ez biztos-e, kell-e még aggódnom, vagy most már automatikusan megkapom a pénzem. â01EIgenâ01D, hangzott megint a megnyugtató válasz, maximum 5 munkanapon belül visszakapom. Kérdeztem még, hogy tegyek-e feljelentést, mire azt mondták, hogy ez nem kötelező, mert a bank hivatalból megindítja az eljárást.

Teljesen megnyugodva pár nap múlva megint betelefonáltam, hogy pontosan mikor kapom meg a pénzt, mert egy-két átutalást el kellett intéznem. Mondták, hogy maximum a 4. munkanapon. (Tehát nem kell egy hét, csak 4 nap, hurrá). Persze nem kaptam meg a 4. munkanapon, ezért az 5. nap reggelén betelefonáltam, hogy mi van már. Mondták, hogy nem tudják, de majd mindenképpen visszahívnak még aznap, mert beszélniük kell a bankkártya osztállyal. Persze ők nem hívtak, így hát fél hatkor megint felhívtam őket, hogy most már tényleg mi van. Mondták, hogy ők nem felejtettek el engem, csak a bankkártya-osztályt még nem tudták elérni. Hangot adtam meggyőződésemnek, hogy ez egy vicc, s javasoltam, hogy most rögtön hívják fel az osztályt, vagy kapcsoljanak engem oda. Mondták, hogy ez lehetetlen, mert a bankkártya osztály már hazament. Jeleztem, hogy milyen jó lehet bankkártya osztálynak lenni, hogy csak így elmennek, ha még lenne elintézendő dolguk, mire közölték velem, hogy bizonyára nekem is van munkaidőm, és nem túlórázom. Mondtam, hogy egyrészt de, másrészt meg akkor főleg, ha tudom, hogy egy elégedetlen ügyfél a visszajelzésemre vár, és ez kb. 5 perc túlmunkát jelente nekem. Ezt igen empatikusan megértették, és sajnálkoztak, de csinálni már nem tudtak semmit. Mivel ez pénteken volt, hétfő reggel 9-ig kértem egy visszahívást a misztikus bankkártya osztálytól.

Meglepetésemre vissza is hívtak, de ekkor jött csak a feketeleves: közölték velem, hogy ők nem tudnak semmit tenni, amíg nem küldöm el nekik a rendőrségi feljelentést, és különben is, az ilyen ügyeknek az átfutási ideje 90-180 nap. Újból elégedetlenségemnek adtam hangot (fél év? rendőrségi feljelentés? eddig mintha nem ezt mondták volna), és jeleztem, hogy ez még nagyobb vicc, mire mondták, hogy "jó, akkor felveszünk egy reklamációs jegyzőkönyvet. Mi a panasza?" Mondtam, hogy semmi, én csak annyit szeretnék elérni, hogy a bank teljesítse azt, amit már kétszer megígért, azaz sürgősen írja jóvá a pénzem rendőrségi feljelentés nélkül. Ebben maradtunk, ezt a kérelmemet 1 nap alatt simán elutasították, úgyhogy elmentem rendőrségre, feljelentést tettem, majd felhívtam a Raiffeisent, hogy hova kell faxolnom a feljelentést. Elfaxoltam, ráírtam, hogy hívjanak, ha megkapták. Biztos, ami biztos, ugyebár. Menet közben, még a faxküldés előtt, kaptam egy levelet is tőlük, amiben megírták, hogy "befogadták" az ügyemet, az átfutási idő 90-180 nap, pá.

Mivel a bankkártya-osztály nem hívott, hogy megkapták volna a faxot, néhány nap múlva odacsörögtem, hogy esmeg mi történt. Kiderült, hogy rossz faxszámot adtak meg nekem korábban, tehát ők nem kaptak meg semmit. Ismét jeleztem, hogy ez vicc, de most se nevetett senki. Kérdeztem, hogy ha egyszer az életben megkapják a faxot, akkor mi lesz a pontos ügymenet, mit fognak csinálni, mikortól ketyeg a "90-180 nap". Az ügyintéző hosszas belső konzultációk után kiderítette nekem, hogy, amennyiben kérek egy ún. â01Eelőzetes jóváírástâ01D, akkor 15 nap belül megkapom a pénzt. Mondtam, hogy én már nem tudom követni a napokat és folyamatokat, de úgy tűnik, hogy ebben a bankban az égvilágon senki nem ismeri az ügymenetet, mert mindenki mást mond. Kérdeztem, hogy az előzetes jóváírás dolgot miért nem mondták eddig, és egyáltalán hol kell kérnem. És egyáltalán hogyan van az, hogy 8 ügyintézővel kell beszélnem, mire ez kiderül, és a levelükben se tesznek erről említést. A válasz hosszú, néma csönd.

Itt tartok most az ügyben, három hét elteltével. Nem nagyon hiszek a 15 napban, de ugye, a remény hal meg utoljára...Szeretném jelezni a banknak (hátha olvassák), hogy én nem adom fel. Kicsit unalmas már ugyan az a telefonos várakoztató zene, amit mindig megkapok, valahányszor az ügyintézők kinyomnak egy röpke 5-10-15 percre, ami alatt kinyomoznak egy olyan választ, amiről néhány nap múlva kiderül, hogy komplett hülyeség.

Én értem, hogy nem vagyok sikeres ember, mert Rómába utazgatok, nincs napi vásárlási limit a kártyámon, stb. De higgadtan fogadtam volna mindezt, ha nem kell összesen 8 különböző emberrel beszélnem a banknál (valamint még egy levelet is írtak), hogy kiderüljön, mit is kell tennem. Egyébként ebben még most sem vagyok biztos, mert lehet, hogy a kilencedik ügyintéző valami teljesen más dolgot fog mondani, ha majd megint betelefonálok.

Üdv

Attila

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dimitrij 2008.06.03. 08:43:38

lókupec: egyes vizsgálatok szerint az ilyen kártyalehúzós visszaélések egy jó része mögött is románok vannak... ennek egyik állítólagos oka, hogy könnyen tanulják meg az olasz, a francia és a spanyol nyelveket, ráadásul rengeteg román vendégmunkás dolgozik több más mellett a fen említett országokban is. asszem a legutóbbi hazai rendőrségi fogás alkalmával is 2 románt tartóztattak le... :)

dimitrij 2008.06.03. 08:45:53

pizsama:
1. ez jogos kérdés...
2. ezt honnan kellene tudnia neki? :)

(legfeljebb azt lehetne megkérdezni, hogy nem vitték-e ki a látóteréből valamelyik fizetés alkalmával...)

dimitrij 2008.06.03. 08:48:35

torma: joggal nem szeretik, rengeteg az oda köthető visszaélés. ráadásul közkedvelt megoldás, hogy olyan helyen garázdálkodnak a kártyával, ahol a kártyát használó személy maga kezeli a készüléket (autópálya útdíj fizetésére szolgáló készülék, parkolóházak készülékei, vonatjegyet, tömegközlekedési jegyeket árusítő készülékek...).

jótanács: néha be kell szúrni egy-egy atm készpénzfelvétet, az pin kódos, egyből lenyugszik a bank. :)

dimitrij 2008.06.03. 08:50:36

egyébként a cím, meg a felvezető hülyeség, szerintem... 'apu' egyszerűen kiváncsi (kiváncsinak kell lennie) arra, hogy télleg azért bibis-e a lába a pulyának, mert fellökte a gonosz kis Ödönke, vagy a pulya esetleg hülyeséget csinált.

már ha ragaszkodtok ehhez a hülye párhuzamhoz... :)

molekula 2008.06.03. 08:57:17

dimitrij 2008.06.03. 08:45:53 "(legfeljebb azt lehetne megkérdezni, hogy nem vitték-e ki a látóteréből valamelyik fizetés alkalmával...)"

Nem kell kivigyék, lehet buherálva a pos terminal is, de ha ügyes az illető akár egy külön olvasóval is lemásolja az orrod előtt.

Ezért nem szabad bankkártyázni kis boltokban.

sanya18 2008.06.03. 08:59:36

Egyébként ilyen esetben felejtős a telefonos ügyintézés.... ha bemész ott lehet az asztalt verni, így max mondják hogy igen és leteszik a telefont.... nem lehet mindent telefonon elintézni...

Steve-n 2008.06.03. 09:02:03

Én csak azt nem értem, miért nem lehet minden kártya PIN kódos. Minden vásárlásnál kérje a PIN-t is. Azért azt már nehezebb megszerezni. Nem?
Naiv vagyok? Vagy nem ennyire egyszerű???

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.06.03. 09:02:23

Vajon ott miért nem mködik a keretmozgás figyelése? Amennyiben én a megszokottól eltérő kártyatranzakciót hajtok végre (extra nagy költés vagy nagyobb összegő netes vásárlás, esetleg nem szokványos helyen), akkor felhív egy tag a bankból és megkérdez a tranzakcióról:

- Ön vásárolt ma a kártyájával?
- Mekkora összeg volt?
- Köszönöm.

Kb ennyi. Egyszerű. Érdekes, hogy még nem másolták le a kártyát. Amúgy itt az a politika, hogy a bank bíztat a kártyahasználatra. És ugye a bank bebiztosítja magát ilyen esetekre.

Ez a lemásolták a kártyát olaszban már kezd fárasztó lenni. Nem azért, mert nem lehet megcsinálni, hanem azért mert ez már fél éve, vagy egy éve megy. A Homáron is volt nem is egy poszt erről.

1400 EUR nem kis pénz. Nem is értem a RB-t, hogy hogyan...

dimitrij 2008.06.03. 09:04:47

molekula: és mit lát a buherált POS-ból az ügyfél? semmit, számára pont olyan, mint a többi... van értelme bármit kérdezni akkor? nincs... tehát mi a feltehető kérdés? az... :)

(talán még az, hogy nem húzták-e át a kártyát több POS-nak tűnő készüléken?)

molekula 2008.06.03. 09:06:48

Steve-n 2008.06.03. 09:02:03
"Minden vásárlásnál kérje a PIN-t is. Azért azt már nehezebb megszerezni. Nem?
Naiv vagyok? Vagy nem ennyire egyszerű???"

Akkor a pinkódodat is lenyúlnák, majd szépen kivennék az első atmből a lóvédat, és még reklamálni sem tudnál, mert közli a bank, hogy nem vigyáztál eléggé a pinkódodra. :)

Fairy Girl 2008.06.03. 09:06:54

Húú én még nem is hallottam olyasmit hogy a kártyát le lehet másolni :-O és azt hogyan? Mennyi idő alatt? Csak mert ha én fizetek valahol kártyával, és elviszik annyi időre, amíg lehúzzák a terminálon (jó általában nem viszik el mert ott van, de ha mégis netán), akkor annyi idő alatt le is tudják másolni?

(Most nem tudom eldönteni hogy sikeres vagyok-e, mert még sose másolták le a kártyámat, vagy nem vagyok-e sikeres, mert nem voltam még Rómában? )

dimitrij 2008.06.03. 09:07:27

Steve-n: nem mindenhol divat a PIN kód (vannak országok, ahol nincs is pin a csak vásárlásra alkalmas kártyákhoz), és nem mindenhol lehet nagy biztosnággal megadni (nagy a forgalom, sok az ügyfél stb.), ráadásul ha meg is adod a pin-t, azsem garancia arra, hogy azt ne szerezzék meg... egy picit összetettebb a dolog annál, mint amilyennek elsőre gondolod. :)

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.06.03. 09:08:12

Úgy látszik a Raiffeisen nagyon nem áll a helyzet magaslatán. Én kb. ugyanezzel szenvedek már március közepe óta. A különbség annyi, hogy egy külföldi boltban való vásárlás után a tranzakció nem teljesült, hanem 15 nap után feloldódott a zárolás, majd három hónappal később duplán levonták a számlámról a korábbi vásárlások összegét. Emiatt kényszerhitelbe csúsztam, és mire sikerült a számlára pénzt tornázni, hogy ne legyen mínuszban, pár nappal később letilották a hitelkeretem, ami ugye szintén rögtön tartozásként jelentkezett. Most ott tartok, hogy már visszakaptam a hibás tranzakciók ellenértékét, a büntetőkamatot, sikerült elérni, hogy a közben letiltott kártyámat aktiválják és ennek díját, valamint a büntetéseket jóváírják a számlámon. Azt még nem sikerült elérni, hogy a hitelkeretemet is visszakapjam. Mindezt úgy, hogy gyakorlatilag nem az én hibám volt az egész, sőt a bolt rendes volt, írtak hogy az ő bankkártyás fizetőrendszerük romlott el. A bank el is tette a levél másolatát. Még nem zárult le a vizsgálat, tehát ha valamiért kitalálják, hogy jogosak voltak a tranzakciók, az egészet levonják úgy ahogy van.
Egyébként a banknak kötelessége felvenni ilyenkor egy bankkártya reklamációt, ugyanis csak ezután tud elindulni az ügy. Ne hagyd magad! Nekem eddig sok órámba és sok telefonomba került eddig eljutni.
Egyébként mindenki nagyon segítőkész és kedves, és mindig elnézést kének, de most már kezdem unni a dolgot, és nem hiszem, hogy ennek így kéne működnie.

sanya18 2008.06.03. 09:08:27

Ja, és külföldön ATM->kp a kártyahasnálat legbiztonságosabb módja :) nem is kerül túl sokba és kisebb az esélye hogy lenyúlják a kártyát. Nekem még sosem volt gondom külföldön kártyahasználattal, nem másolták le, lopták el igaz nem is dugtam be minden lyukba :D

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.06.03. 09:08:39

Pizsama: dombornyomott kártyával k*** egyszerű visszaélni, elég ha megvan a száma, lejárati ideje és az ellenőrzőkód. Elég ha vásárolsz a benzinkútnál, a kutas titokban nyomtat magának egy másolatpéldányt a bizonylatból (ezt már akkor is megteheti amikor te elmentél) a négyjegyű biztonsági számot pedig megjegyzi hozzá, onnantól kezdve mehet a netes átutalás, vásárlás, bármi.

Tudom, mert benzinkúton dolgoztam, és simán meg tudtam volna ezt csinálni de nem vitt rá a lélek :)

DEGEC 2008.06.03. 09:09:53

sikeres nem lehet aki rajfajzennel vezet szamlat, egyebkent, en is sokat utazok a digokhoz, es meg 5 euros vasarlashoz is elkerik a dokumentet(szemelyi, vagy utlevel), ugyhogy erdekes lehet hogy hol vasarolgattak vele...

sanya18 2008.06.03. 09:10:00

Fairy Girl: ugyanolyan mozdulat mint amikor a Tescoban/Sparban lehúzzák. Ha abba a POS terminálba van beépítve a plusz olvasó, akkor UGYANAZ a mozdulat is lehet...

dimitrij 2008.06.03. 09:10:44

.Andrei: 20 perc alatt szedték le az összeget, ennyi idő alatt nincs érkezése a banknak kimonotoroznia a tranzakciót. fizikailag lehetetlen... teljesülnek a peremfeltételek, gyanússá válik a kártyahasználat, kidobja a rendszer, az ügyintéző észreveszi, megpróbálja felhívni az ügyfelet... alsó hangon fél óra, addigra talán már a tévét is eladták, amit a kártyával vettek.

"hanem azért mert ez már fél éve, vagy egy éve megy"

inkább évtizede megy, nem fél éve... a 90-es évek közepe óta tendencia ez.

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.06.03. 09:12:27

Fair Girl! A kártyádat mindig látnod kell fizetés közben. Ha elviszik valahová, úgy húzzák le, és közben nem látod, azonnal gyanakodni kell. Egyébként egy terminálba épített szerkezettel a vevő orra előtt is meg lehet oldani, bár ez a hekkelés elképzelhető, hogy látszik a pos-terminálon is.

dimitrij 2008.06.03. 09:13:14

Fairy Girl: kb. annyi idő lemásolni, mint áthúzni egy kártyát egy normál POS terminálon... picit idővel több legyártani fizikailag a hamis kártyát, de megfelelő felszereléssel az is csak percekig tart.

765mb 2008.06.03. 09:14:27

Hahó!

Ezúttal kérdezek. Volt már régebben egy poszt, ahol internetes fizetésre használták a károsult kártyáját - állítólag.

Azóta töröm a fejem: nem emléxem, hogy pl. a PPO-nál a kártyáról leolvasható adatokon kívül máshogyan igazolnom kellett volna magam. Vagy Skype-on (ott mondjuk annyi védelem van, hogy egy bankkártya csak egy felhasználóhoz rendelhető hozzá).

Ha az itteni post főszereplőjének kártyájának csak számait másolták le (CVV+kártyaszám) és interneten fizetgettek vele, akkor hogyan tudja igazolni, hogy nem ő fizetett vele?

Igazolnia kéne valahogy, hogy ő abban az internetkávézóban nem járt, ahonnan a fizetés megtörtént?

Különben bukta?

Hahó.

DEGEC 2008.06.03. 09:16:03

ja es nem ertem, hogy ha vki nem sikeres es haggya lemasolni a kartyajat, akkor mert a bank fizeti ki a lovet...????

0xFFFF 2008.06.03. 09:16:17

"pizsama 2008.06.03. 08:41:50
Oké, elismerem hogy gond lehet a bank ügyfélszolgálatával, de
1. miért nincs napi limit a kártyádon?
2. hol másolhatták le?"

1. Nem mindenki akar 50000 HUF-nál megállni minden nap.
2. Pl. benzinkúton, ahol sűrűn előfordul az ilyesmi. Te csak annyit látsz max, hogy kétszer húzzák a kártyát.

dimitrij 2008.06.03. 09:16:19

Gery Greyhound

nem jó, amit írsz... egyrészt a bizonylaton nincs rajta se a lejárati vagy érvényességi dátum, se a teljes kártyaszám, azt tiltják a kártyatársaságok. a CVC, vagy CVV meg 3 jegyű, és nem 4.

Jimbo75 2008.06.03. 09:16:22

Raiffesen amúgyis a legköcsögebb bank kis hazánkban, szerencsére Én már megszabadultam tölük...

Greo (törölt) 2008.06.03. 09:19:33

Én értem, hogy nem vagyok sikeres ember, mert Rómába utazgatok, nincs napi vásárlási limit a kártyámon, stb.


szegény ő nem sikeres én még az életben nem jártam külföldön .őt rómába kirabolták csóró ember.de sajnálom.

DaM 2008.06.03. 09:19:45

Azért a bank fizet, drága Degec, mert ők voltak azok, akik bactak chipkártyás lapocskákkal ellátni az ügyfeleket. Mágnescsík és dombornyomás csak az életedet meg a bankszámládat rövidíti, más technológia dukál ide..

dimitrij 2008.06.03. 09:21:12

"Igazolnia kéne valahogy, hogy ő abban az internetkávézóban nem járt, ahonnan a fizetés megtörtént?"


nem, a reklamációs eljárás alkalmával bekérik annak az oldalnak az üzemeltetőjétől az ügylet dokumentációját, ahol fizettek a kártyával, megnézik, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást vett igénybe a vásárló, hova kérte a postázást stb., ezek és egyéb tényezők alapján döntenek a kártyatársaságnál.

Manyizga (törölt) 2008.06.03. 09:24:32

Az pediglen, hogy az ügyfél MINDIG másik ügyintézővel kénytelen beszélni ugyanabban az ügyben, ősi ügyfélkezelési technika. Az ügyfél kezd el fáradni, mert már nyolcadszor meséli el, mit szeretne, és addig ki-mit csinált.
Profi ügyfél szépen Excel táblában vezeti, hogy mikor, melyik ügyintézővel, mit beszélt. Esetleg hangfájlban csatolva a beszélgetést is. :))

euAgWzgmmtq7K 2008.06.03. 09:25:32

durva. én másik bankról tudok nyilatkozni, ott az ügyintézők a legalapvetőbb dolgokkal sincsenek tisztában a számlákkal és ügyintézéssel kapcsolatban. (nem OTP)

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.06.03. 09:28:34

Manyizga! Azért ez vicces nem? Mire eljutottam a számlavezető fiókomhoz, mert a végére az lett, hogy nem elég telefonálgatni, személyesen is be kell fáradni, kiderült, hogy nem is fogták fel a reklamáció értelmét. Tök más állt a papíron, mint amit előtte húsz alkalommal elmeséltem. Szerintem tudok érthetően beszélni, de azért ezen keményen meglepődtem. Ráadásul első körben rosszul vették fel a reklamációt, emiatt is volt egy kéthetes csúszás. Azért az durva, hogy a fiókvezető helyettesnek személyesen kell intézkednie, mert a többiek képtelenek.

labi 2008.06.03. 09:29:42

Ó, ha feljelentés és szopatás nélkül 4 nap alatt visszaírnák az ilyet, akkor én lennék az első, aki elrohanna most levásárolni a teljes kártyámat és utána bejelenteni, hogy "jajlemásolták, kérem vissza azonnal mindet" :)

Maya101 2008.06.03. 09:31:08

Sziasztok!

Elég sok hír terjeng a médiában a kártyamásolásokról. Még itthon is volt egy ilyen hullám. A megoldás tényleg az, hogy állítunk limitet a kártyára, illetve sms szolgáltatást kérünk. Ha bármi gond is lenne, azonnal tiltsuk a kártyát. A telefonos ügyfélszolgálatról pedig annyit, hogy tényleg nagy a "cserélődés" és tényleg kerülhetünk olyan ügyintézőhöz aki nem szakavatott az ügyben, de a kártya biztonságáért csak a tulajdonos a felelős. Külföldön csak szállodákban, és ATM-ben lehet biztonságban használni. a PIN kóddal pedig nem megyünk semmire, hisz a csákó felugrik valahol a NETre....osztán ugyanúgy annyi (bár a limit itt is él)
Sajnálom, tényleg kellemetlen, de ha jogos a panasz jóvá fogjá írni!

Greo (törölt) 2008.06.03. 09:31:13

JAJ DE SAJNÁLJUK A KIS CSÓRÓ RÓMAI GYÖKERET AKINEK RÓMÁRA VAN PÉNZE NE SIRJON 1400 EURÓÉRT FOGADOK AZ 5-ÖS BÖMÖS OTT FIGYEL A SEGGE ALATT AZ ÚJGAZDAG KIS VÁLLALKOZÓNAK

dimitrij 2008.06.03. 09:33:08

DaM: ez is hülyeség, chip-es kártyával is lehet vitatható tranzakciót csnálni, azt is el lehet lopni-veszíteni, azzal si lehet tranzakciót duplikálni, azzal is lehet neten vásárolni, sőt, azt is le lehet másolni... legfeljebb nehezebb. amit írsz, az nem válasz a felvetett kérdésra.

765mb 2008.06.03. 09:33:15

Hmmm.

Ha van egy csávó, akit utálok, akkor megkérem a barátom, hogy üljön be egy netkávézóba, vegyen neki egy profi szobabiciklit a neten, küldesse ki hozzá, fizesse ki a kártyájával, majd másnap szóljon a bankban, hogy valami pénz eltűnt, pedig ő nem is vásárolt.

Akkor a bank az ügylet dokumentációjából kiderítheti, hogy netkávézóból történt a fizetés, meg hogy ki rendelt és mit. Kimennek hozzá, ott a szobabicikli.

Hmm. Nem jó, mert visszaküldetheti, nem fogadhatja el.

De ha mondjuk feltöltetem a mobilját? Vagy autópályamatricát vetetek a kocsijára? Ezek túl kicsi tételek.

És ha virágot küldetek az ellenségem szeretőjének jó magas értékben?

Így már kerek? Ez a történet hol tettenérhető?

Gumidomino 2008.06.03. 09:43:13

JUVENTUS FC
irigy vagy és frusztrált. örülj hogy nincsenek ilyen gondjaid...

dimitrij 2008.06.03. 09:43:21

szerintem próbáld ki... legfeljebb rájössz, hogy mi a rendszer gyengesége, vagy nem... legfeljebb mi bajod lehet. készpénz helyettesítő fizetőeszközzel elkövetett csalás, asszem 2-8 év a büntetési tétel. arányos. :)

Greo (törölt) 2008.06.03. 09:47:52

IGEN AZ VAGYOK MERT ATZ ILYEN EMBER SIR HOGY NINCS PÉNZE SZEGÉNY.

JAJ DE JÓ HOGY NINCSENEK ILYEN GONDJAIM OLYAN JÓ ÉS OLYAN NAGYON SAJNÁLOM A DOLGOT HOGY ILYET MERTEM MONDANI NE HARAGUDJATOK.LEHET HOGY NEKEM ÉGETŐBB PROBLÉMIÁIM VANNAK MINT EGY ILYENNEK AKINEK A BÖRE ALATT IS PÉNZ VAN CSAK SZERET PANASZKODNI AKINEK MEG TÉNYLEG NINCS AZ MEG SZENVED DE NEM SIR MÁSOKNAK

765mb 2008.06.03. 09:48:48

Nekem nincs ellenségem, csak szeretném tudni, hogy a fenti sztori is tettenérhető-e valahogy.

Nehogy valaki az én feleségemnek küldjön virágot a nevemben, aztán meg nekem kelljen magyarázkodni a bankban. Nem tudom mit mondanék. Végülis miért ne küldtem volna virágot a feleségemnek, akár sokért is. És ha nekem nem telik, miért ne a más kártyájáról? Ezt hogy bizonyítom be?

765mb 2008.06.03. 09:51:12

Vagy még gonoszabb trükk: az ember, aki engem utál megszerzi a bankkártyám adatait és nekem küld a netről valami szépet és drágát, az én telefonom tölti fel, nekem vesz egy kiló autópályamatricát, stb.

Ezeket hogy utasítom vissza, hogy bizonyítom, hogy nem én voltam?

Firstname 2008.06.03. 09:52:10

Csak egy kicsit off, de ugyanmár, árulja el valaki, hogy van-e olyan bank, aminek még nem tépték le az ajtaját, és ha akad ilyen, melyik az? Csak érdeklődésképpen...

molekula 2008.06.03. 09:54:43

765mb

Ha buta az elkövető, akkor az internetes vásárlást vissza lehet követni.
Ha ne buta, akkor proxy-n keresztül vásárol, így nem lehet bebizonyítani, hogy ki vásárolt, mert egy anonym public proxy-t használhat a tulaj is és a csaló is.

765mb 2008.06.03. 09:55:20

Szerintem a CIBről olvastam itt keveset.

Az Erste-t szidják a kommentekben, de post még kevés volt róla.

Budapest Bankról se volt még semmi. Talán mert még kicsi? Nem tudom.

Sokat a Raiffeisent szidják, meg a zótépét. Utóbbi világos.

765mb 2008.06.03. 09:56:41

molekula

a visszakövetést már a netkávézóval kizártam. Én még nem jártam olyan netkávézóban, ahol személyit kértke volna és naplózták volna ki ül ott :-)

molekula 2008.06.03. 09:59:01

Itthonra elektronikus kártya kell cvc cvv nélkül.
Netre webkártya.
Külföldre dombornyomott, banki ATM használatra, meg megbízható nagy cégeknél, szállodákban, ... vásárlásra.

tp3t3r 2008.06.03. 09:59:11

dimitrij: a CVC lehet 4 jegyu is, az AMEXemen legalabbis 4 jegyu van.

MeredithGrey 2008.06.03. 10:00:21

nem olvastam végig a kommenteket, tehát bocs,ha ismétlek valakit:

telefonos ügyfélszolgálatokon rögzített telefonvonalak vannak...és van egy olyan osztály, ami az ügyfélpanaszokat kezeli.
A fentiekből kiindulva nyugodtan élhetsz panasszal, lesz bizonyítékod arra, hogy össze-vissza beszélt az ügyfélszolgálat és még talán kapsz vmi kárpótlást is. (persze álmodik a nyomor, de láttam már ilyet, és egy próbát megér:))

Gabo1000 2008.06.03. 10:04:03

Én már csak rájfázolnak hívom. ENgem 2 hónapon belül 2x vezettek meg asszem ennyi elég is volt belőlük az életben. Előszőr a járműhitelemmel kapcsolatban fenyegettek meg hogy mivel nem fizettem be a havi részletet küldik a behajtót és lefoglalják meg ilyenek. Ezért képesek votlak 3 x engem 2 x anyámat felhívni. ( az első egy évben minden részlet pontosan lett fizetve) Hiába mondtam nekik, hogy talán elveszett a csekk és ha küldenek egy újat akkor minden ok lesz úgy látszik ez egyszerűbb volt nekik. Aztán inkább átutaltam a folyószámlámról. A stílus nagyon lekezelő volt.. A másik esetet a német cég követte el. Átutaltam egy Ebay-es vásárlásra nem kis összeget az eladó számlájára, aki jelezte, h nem kapta meg. pénzkerestetés során az OTP bank a német Deutsche Banktól megkapta a visszajelzést hogy átutalták a rájfázol bank számlájára 2 napon belül. innen tovább a rájfázol bank nem adott felvilágosítást, mondván hogy az ügyfelük adatait nem adhatják ki. Hiába mondtam nekik, hogy csak arra vagyok kiváncsi megkapta-e a pénzem és mutattam az igazolást amit Deutsche Banktól kaptam, ők nem voltak hajlandók kiadni semmit. Közöltem velük h itt most két lehetőség van, az egyik h az eladó a bűnöző és a bank asszisztál hozzá a másik pedig h a bank az. Az már csak hab a tortán, h az itteni rájfázol semmit nem tud a kintivel kommunikálni, ki kellett utazni Németországba mindezért.

765mb 2008.06.03. 10:09:36

Jut eszembe, kedves poszt író!

Pár évvel ezelőtt sikeresen vissza tudtam szerezni némi pénzt a westeltől úgy, hogy nem mondtak el valamit az ügyfélszolgálaton. Valamiért lengyel WAP szolgáltató volt alapból beállítva a telefonomban és így kicsit drága lett az első session. Írtam egy levelet, amiben megírtam mikor telefonáltam.

Visszaírtak, hogy ráutaló magatartást tanúsítottam, nem hagytam, hogy végigmondja az ügyfélszolgálatos a beállításokat.

Ezért újrahívtam és végigmondattam az egészet. Leraktam a billentyűzet mellé a telefont :-) Mikor befejezte, megkérdeztem, hogy biztosan ennyi, mással nem kell-e foglalkozni. Nem kell.

Na, ennek a beszélgetésnek az időpontját is megküldtem a westelnek és egy hét múlva visszaírták az egyenlegemre a pénzt.

Beszélgetés előtt felhívják a figyelmed, hogy a hívást rögzítik. Ez neked is jó! Próbáld kitalálni mikor telefonálgattál velük és igenis tegyél panaszt az össze-vissza tájékoztatás miatt.

Nem hiszem, hogy az ügyedet előremozdítja, de hátha a jövőben változik valami, végülis mindenkinek kell visszajelzés a hibáiról...

pizsama 2008.06.03. 10:09:43

Pont azért kérdeztem meg, hogy hol másolták le, kúton, boltban, automatánál. Meg hogy nem vett-e észre valamit (kutas leviszi a kártyát a pult alá, kétszer húzza le, vagy PIN bepötyögésnél nagyon sasol), vagy esetleg gyanútlanul belefutott egy megbuherált ATM-be?

The AVE 2008.06.03. 10:11:09

JUVE!

Nekem 3 éve egy római 4 napos kiruccanás alles zusammen 50.000 HUF-ból megvolt (repülőút, szállás, kaja, kultúra, ...). Ehhez képest - és amúgy is - nagyon fájt volna elbukni ~350.000 HUF-ot. Nem kell egy ilyen kiránduláshoz zsírgazdagnak lenni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.06.03. 10:11:26

Kell két kártya, két banknál. Az egyiken nagy limit, a másikon kicsi. A nagylimitessel csak ritkán, és megbízhatóhelyen vásárolsz. Pláne ha az egyiket letiltják, a másikkal lehet limitmódosítás után vásárolni.

dimitrij 2008.06.03. 10:16:07

szerinted ha kijátszható a rendszer, akkor azt egy nyilvános fórumon fogja bárki is tudomásodra hozni? :)

Gumidomino 2008.06.03. 10:17:56

nem először olvasom itt, hogy ha ez és az történik (nem előttem húzzák le a kártyámat, kétszer húzzák le mert először nem működik, stb.) akkor kezdjek gyanakodni.

oké, de ha csak gyanakszom, azzal mehetek a sóhivatalba, nem?

tegyük fel, hogy egy kis boltban az eladónak a szeme se áll jól, ráadásul a pos a pénztárgép második oldalán van, és én elkezdek gyanakodni.

no. ilyenkor mit csináljak? szóljak a banknak?

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.06.03. 10:18:03

Magyarországon rossz dolgozni
Kevés a szabadság, kevés az ünnepnap, nagyon sok időt töltünk a munkahelyen.
Ez az index egyik nyitócikke.
Egyébként, így találó, sok időt töltünk munkahelyen. Csak nagyon kevesen dolgoznak munkaidőben, v.szinűleg ott a banknál is. tisztelet a kivételnek.
Van egy ország...

ladislaus 2008.06.03. 10:25:36

nos ha lemásolják a bankkártyádat miért a rafinál panaszkodsz, miért nem az ATM uzemelteto cégnél? szoval nem csodálkoznék ha rafi nem adná vissza a pénzed. Alapjában nem az o hibájuk. az ugyfelszolgálat minosége meg olyan amilyen. sucks...

765mb 2008.06.03. 10:26:50

Dimitrij,

én csak szeretném remélni, hogy NEM kijátszható a rendszer, hogy védve vagyok és hogy az általam felsorolt történetekre van megoldás.

Ha viszont még te sem mondod meg, hogy vagyok ilyenkor védve, akkor aggódni fogok.

Secnir 2008.06.03. 10:30:46

Juventus:
akinek a kártyáján van 350.000 forint, annak már a segge alatt is bmv5-van?
még egy ilyen beszűkűlt látókörű majmot.
áh.

Cartman (ex Cartman) 2008.06.03. 10:34:37

Mindenkinek, akinek rafinál van számlája/hitele/akármije csak egyet mondhatok: FUSS! ROHANJ! MENEKÜLJ! Amíg még van rá lehetőséged... Az amúgy is botrányosan gyenge felhozatalból - bizton állíthatom - Magyarország legsz*rabb pénzintézete!!! Én már megírtam egyszer ide a saját sztorimat. Az hitelről szólt. Ha valakit érdekel:

homar.blog.hu/2007/09/07/15_napos_hitelugyintezes_a_raiffeisennel

Szerencsére a hitel 2/3-át már előtörlesztettük. Ha egyszer kifizetjük, megy az összes rafis papír a kályhába, és többet be se tesszük a lábunkat abba az inkábbnemminősítembe... Addig is drukkoljatok nekünk! Mostanra alapból mindent csak ügyvéden keresztül intézünk velük és minden levél rögtön megy a PSZÁF-hez is! :) Hallgassatok rám! Kerüljétek el...

dimitrij 2008.06.03. 10:35:10

765mb, mi a franc? te tanácsot kérsz? :) olyantól is tanácsot kérsz, akinek szerinted gondok voltak a neveltetésével? :PPP

765mb 2008.06.03. 10:37:27

Ez egy másik post. Új post, új esély.

Te állítod magad itten szakértőnek. Más meg nem.

De más is válaszolhat.

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2008.06.03. 10:38:29

Juventus:
Én is töltöttem már el egy hétvégét Olaszországban.
Suzukim van, hitelre vettem.
Akkor én most zsírgazdag geci vagyok?

dimitrij 2008.06.03. 10:39:56

765mb,

nekem kell esélyt adnom, ha te kérsz tanácsot, nem? :)

hol állítottam magam szakértőnek? :)

"De más is válaszolhat."

talán fognak. :)

765mb 2008.06.03. 10:54:14

Ha én kérek tanácsot, akkor neked választ kell adnod, nem esélyt.

Az esélyt én adom a kérdéssel. Arra adok esélyt, hogy elfogadom a válaszodat.

Mindenesetre eddig úgy tekintem rátapintottam a lényegre.

dimitrij 2008.06.03. 11:15:19

"Ha én kérek tanácsot, akkor neked választ kell adnod, nem esélyt"

ok, maradjunk annyiban, hogy egymásnak adunk esélyt. :) ugyanis minden kommunikációs aktus minimum két szereplős, nemdebár? tehát esélyt adsz a kérdéssel, én meg eldöntöm, hogy akarok-tudok-kívánok választ adni adott keretek között, esélyt adva ezzel, hogy esélyt adj nekem, illetve abban az esetben, ha elfogadod a tanácsot, akkor úgy tégy, hogy abból profitálj. :)

dimitrij 2008.06.03. 11:18:57

egyébként Cromwell szavai jutnak eszembe: "Bízz Istenben, de azért tartsd szárazon a puskaport!"

amitől írtál, az már az 'identification theft', jelesül a személyes adataidnak a teljes ismerete. a lakcím, banki termékek, stb. teljes ismerete nehezen elképzelhető, de nem zárható ki... de ez télleg egy nagyon hosszó hozzászólás lenne, ráadásul ez nem európai, hanem inkább usa visszaélési módszer.

a kérdés inkább az, hogy van egy olyan haragosod, aki hajlandó pár virágrendelésért, autópály matricáért igen komoly befektetéssel járó tevékenységbe kezdeni?

nem várt fordulat 2008.06.03. 11:20:03

bakker, szerintem többe kerül a végén a telefonszámla, mint a pénz amit levettek róla

dimitrij 2008.06.03. 11:24:23

tp3t3r: nem tudtam, akkor bocs... de a bizonylaton nincs kártyaszám, se lejárati dátum, az tény. :)

ha mégis talál valaki, haladéktalanul jelezze a bankjának, vagy a készüléket üzemeltető banknak, vagy a Homárnak. :)

Peter Szaki 2008.06.03. 11:31:24

Jó tanács azoknak akik külföldön ilyen helyzetbe kerülnek: - tudjuk meg előre az ottani képviselet címét és elérhetőségeit - kérdezzünk utána a helyi jardoknál mit kell tenni (ez bármilyen ügyben igaz), jobb helyzetben vagyunk ha szállodában szállunk meg mert ott helyben segítenek Ha ott még kiderül, azonnal BANK letiltás, helyi rendörség bejelentés, nem árt ha tudjuk igazolni holl vásároltunk addig (blokokkal) ezzel nagyban segítjuk munkájukat. Amit kapunk papírt azt el kell jutattni ha haza jöttünk a külügynek egy példányban (nem árt ha a helyi képviselethez is bevisszük). Személyesen befáradunk a bankukhoz, átadjuk a papirokat (szígoruan másolatokat), kitőltjük a banki papírokat, elkérjük az szabályzatmásolatát ami erre az esetre szól (kötelező kiadniuk). Otthon átolvassuk és a szerint tekergetjük a nyakukat ami abban szerepel. Persze ígysem kapjuk meg apénzünket hamarabb, de kénytelenek korektebben eljárni (szablyzatuk alapján). Ezt csak azért írtam, mert én kétszer jártam így és a fenti megoldás alapján igen gyorsan vissza került a pénz a számlára. Plusz ajánlott napi heti limitet megadni, és csak annyi pénzt a kártya számlára tenni ami szükséges, ha több kell a helyi bank fiókjaiban át lehet vezetettni.

dimitrij 2008.06.03. 11:32:35

"Te állítod magad itten szakértőnek."

erre még térjünk vissza.
hol is állítottam ilyet? :)

füredi (törölt) 2008.06.03. 11:32:37

Itt igazából csak az történt, hogy első alkalommal a kislány az ügyfélszolgálattól hülyeséget mondott, hogy meglesz 5 nap alatt. Nyilvánvaló, hogy arra, hogy "lemásolták a kártyát, és vettek belőle valamit" nem fognak téríteni, utána kell járni annak, hogy mi történt. Szar ügy, nem irigyellek, hiába minden figyelem, főleg külföldön, ahol máshogy néznek ki az automaták, nem jössz rá, hogy preparált...

Juventus! Rómába kimenni ma már nem az az újgazdag hobbi.

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.06.03. 12:51:00

Nahát! Azért a tisztelt posztíró ne nagyon panaszkodjon! Leírása alapján 1400 euróért kapott egy csomó kellemes percet (egész pontosan VICCET), jót röhöghetett legalább a pénzéért! A várakoztató zenét meg maj' kicseréjjük, mit szeretne hallani?

Legközelebb pedig ne mennnnnnj romába!

toi 2008.06.03. 13:15:59

nem a remény hal meg utoljára, hanem a sejtszintű enzimműködés.

Majmász Gedeon 2008.06.03. 13:16:26

.Andrei · 2008.06.03. 09:02:23
"...akkor felhív egy tag a bankból és megkérdez a tranzakcióról:

- Ön vásárolt ma a kártyájával?
- Mekkora összeg volt?
- Köszönöm."

Ez velem szó szerint így történt. 2 éve vettem egy notebook-ot közel 200 ezer Ft-ért. A vásárlás után kb. fél órával felhívtak, hogy én voltam-e. Addig nem is indították a tranzakciót, amíg meg nem bizonyosodtak róla. Ja, a Raiffeisennél vagyok. Nekem eddig nem volt gondom velük. Pár perce jártam a helyi fiókban, még egy fél percet se kellett várnom a sorszám húzása után, és már mehettem is ügyintézni. Úgy 10 éve van náluk számlám, akkor szinte én voltam az egyedüli ügyfelük, amikor bementem a fiókba, sose volt senki rajtam kívül. :)

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.06.03. 13:20:25

Én meg nem a Rájfájzennél vagyok, és ott is jó! Akkor most mi van?
Azért, mert veled még nem basztak ki, attól még mással igen. Biztos csak az első ügyfelükkel jófejkednek :D

Coccinella Septempunctata (törölt) 2008.06.03. 13:48:40

na ezért nincs nekem már egy éve bankkártyám... szépen felkészülök a várható kiadásokra, mint nagyanyáink idején: borítékolva...

szajberpiraty 2008.06.03. 13:51:57

A nevében is benne van : Ráfázen !

Inkább tanulj ősi román lóhergelő szavakat.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.06.03. 13:58:42

Én be szoktam állítani a hitelkártyámat:
Ha mondjuk 300e a hitelkeretem, akkor itthon elköltök annyit amennyit az útra szánok. Van egy másik hitelkártyám azt meg csak vész esetére hasznlom. Így relatíve nagy bajba talán nem kerülök, de érdemes figyelni...

elinor 2008.06.03. 14:07:22

Nálatok is â01E (â+0+1+E) látszik az "Igen" előtt és â01D (â+0+1+E) az "Igen után?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.06.03. 14:18:08

ez a legjobb rész:

"kérdeztem, hogy a pénzem visszakapom-e. â01EIgenâ01D, hangzott a válasz, de én még rákérdeztem, hogy ez biztos-e, kell-e még aggódnom, vagy most már automatikusan megkapom a pénzem. â01EIgenâ01D, hangzott megint a megnyugtató válasz,"

ha nekem azt mondták volna "ánullaegyeigennullaegydé" bizony nem nagyon nyugodtam volna meg. :)

Más: már ne haragudjatok, de mi az a hülyeség, amit többen is írtak, hogy bankkártyát külföldön csak ATM-ben és szállodában használjunk?
Itthon mennyivel biztonságosabb a bankkártya használata?
És atm-ben miért biztonságos? Azt is lehet (szokták is) buhrálni.

Corruptor 2008.06.03. 14:23:32

Nincs új a Nap alatt...

Egy hónapja megállok regel a kútnál tankoli. Fizetnék a Rafis kártyámmal, mire a kutas közli, hogy elutasítva. Mondom sebaj, próbálja mégegyszer, hosz' láttunk már olyant, hogy egyszer nem, de másodszor rendben van a kártya. Mondanom sem kell, hogy elutsítva másodszorra is. Itt már égő volt a dolog, mert néztek rám, mint gyújtogató a vizes szénára, hogy még egy tankolás sem tudok kifizetni. Sebaj, hitelkártya alő, fizet, távozik, menet közben telefon Rafinak, hogy mi a pálya? Közlik, hogy le van tiltva a kártyám. Kérdem, hogy ugyan ki a fene mondta ezt nekik, mert aligha én voltam, aki kérte a tiltást. Erre a válasz döbbenetes volt. olyan tranzakciókat VÉLTEK felfedezni a kártyán, ami nem illeszkedik a vásárlási szokásaimba, ezért letiltották. Kédem és ugyan erről miért is nem próbáltak értesíteni? Erre közlik, hogy pedig próbáltak, csak nem vettem fel. Erősen gondolkodóba estem, és valóban egy héttel korábban volt EGY DARAB nem fogadott hívásom, ami számot visszahívtam, mert én ilyen rendes gyerek vagyok, és az valóban a Rafi száma volt, de nem tudták megmondani, hogy ki és miért keresett. Ha fontos, biztos keresnek még, mondták. Ezek szerint ez nem fontos. NEKIK. Hogy szakadjanak meg. Panasztétel, miegymás, és egy új kártya két hét alatt. Ez a történet vége.
A dologgal kapcsolatban azonban aggaszt, hogy a bank FIGYELI a vásárlási szokásaimat és elemzi azokat, majd ha kedve tartja úgy dönt, hogy nem illik a szokásaimba. Szerintem alapvető emberi jogaimban sértenek.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.06.03. 14:38:40

Corruptor,

a bank vigyáz rád. Anyád helyett anyád.
De azért, az ő anyjukat! :)

Nick-son 2008.06.03. 14:41:48

Mondjuk az is hülyeség, hogy gyanakodni kell, ha elviszik a kártyát lehúzni valahova.

Volt alkalmam egyszer egy pár hetet Angliában alkoholizálni.

Ott úgy volt, hogy jön a pincér ha fizetni kell és elviszi egy tálcán a kártyát, aztán visszahozza a bizonylattal. Még vissza se ér, mire megkapom az sms-t, hogy mennyit vettek le.

Ennyi erővel nekem rendőrt kellett volna hívni vagy 100 alkalommal (sokat ittunk), mert gyanúsnak találtam az angol pincért?

Ha már itt tartunk a számokat a kártyáról akár egy-egy áruházi kamera kezelője is lelesheti, ha ügyes... és akkor még gyanakodni se lehet.

Szerintem a legjobb, ha van egy limit + sms értesítő + ha több pénz kell telebankon megemeltetni ideiglenesen a limitet.

DaM 2008.06.03. 15:31:23

dimitrij:
Kicsit bővebben hallanék a chipkártya észrevétlen másolásának fortélyairól, hogy hihető legyél. Elveszteni mindent el lehet, ami nincs hozzád nőve. Dupla tranzakció esetében jóval kisebb az átmeneti kár. Hogy azzal is lehet neten vásárolni? Hát persze. Csakhogy épp te okítottad csóri ex-benzinkutast (megjegyzem jogosan), hogy korántsem olyan eccerű, mert az azonosító kódnál többet kell megjegyeznie - ahhoz pedig már szuperemlékezet vagy képalkotó masinéria (fényképezőgép-bigyó) szükségeltetik. Úgyhogy szerintem a "marhaság" jelzővel óvatosabban is bánhatnál. Kisesszét meg nem vár senki egy beböfögött kérdésre - se tőled, se (remélem) tőlem..

Decesso (törölt) 2008.06.03. 15:55:18

Az aranyhal ért be először, a kardhal másodjára, a remény hal meg utoljára.

Majmász Gedeon 2008.06.03. 15:59:18

Oroszországi bankkártyás fizetési tapasztalatokról kinek van infója? Mennyire kell óvatosnak lenni a ruszkiknál?

dansun 2008.06.03. 21:18:27

...ez a Ráfázolbank!

...Gedeon, szerint az oroszoknál sincs nagyobb veszélyben a kártyád mint máshol, de ha ATM-nél veszel fel pénz akkor olyanból, ami előtt sorban állnak az emberek, az biztos tiszta. Én a Sberbank Rossii autómatáit használtam (www.sbrf.ru/), de ha lehetett inkább a készpénzt favorizáltam.

Majmász Gedeon 2008.06.04. 08:46:52

Kösz, dansun, én is így tervezem. Tartalékba viszek egy bankkártyát, de az 1400 eurónak csak a töredéke lesz rajta.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.06.05. 19:56:37

Attila te komolyan azt hiszed hogy egy bank=alkalmazott? Az ott dolgozók nem azért vannak ott mert te most buktál és egész hétvégén félszáz ember plusz egy nyomozócsoport dolgozik majd az ügyön...
Te vagy ugylehet a 100. ügyfél akinek ilyen panasza van.A bankkártyásoknak bizony van munkaidejük ha te ott dolgoznál te sem túlóráznál mindennap azért hogy xy-nak jó legyen.Egyrészt lehetetlen, másrészt hülyeség.Mire egy ilyen dolog átfut , átmegy 10 emberen minimum, ezek fele kapott információkat ad neked továb a másikfele kijavítja ezeket az információkat mert nem megfelelőek.Azt meg nemtudom honan vette az idióta a telefonban hogy nem kell rendőrségi feljelentés mikor büncselekmény történt...kell bizony bárki bármit is mond, hogy ott legyen a kezedben hogy tudd bizonyítani a dolgot, legalábbis hogy te meg tettél mindent a siker érdekében.Amúgy meg ne telefonálgass mert még másik 50embert is megismersz még és némelyiknek még a nevét is fejből fogod tudni.Menj be a központi fiókba, minden megyeszékhelyen van és ott el kell hogy intézzék a dolgot, ha nem akkor mehet a következő feljelentés a bank ellen hogy hanyagul kezelik a pénzed :D LOL
Mondjuk azt meg nemértem hogy minek fizetsz külföldön kártyával kaszinóban vagy bordélyházban mikor simán lemásolják a kártyaadatokat...Mert gondolom nem muzeumban kártyáztál vagy egy hipermarketben...

renugard 2008.06.06. 05:26:40

Szerintem Laktos Vinetu le akarja nyúlni a bankot.

XSun (törölt) 2008.06.06. 15:10:50

Kedves kommentelők.
Először is.
A hagyományos mágnescsíkos kártyát sima ügy lemásolni.
Filléres holmi egy kártya író.
A Chip kártyásat már nem lehet olyan egyszerűen lemásolni.
A probléma ott van hogy sok helyen nem kérnek PIN kódot.
A PIN kód ha jól tudom nincs letárolva a kártyán, az csak a bank szerverében van.
Tehát minden egyes vásárláskor lekérdezi a szerverről a terminál.
Amúgy elővigyázatosságból a bankkártyámra rá szoktam írni alkoholos filccel egy fake pin kódot.
Egyszerűen azért ha illetéktelen kezekbe kerülne akkor 3 próbálkozás után letiltsa az ATM.
Ha az rosszándékú ember kezében van a pin kód úgyis késztetést érez hogy pénzt vegyen fel az ATM-ből, és akkor bukta.
Nekem egyszer ez már bejött.
Az történt hogy az egyik nagy SPAR ban vásároltam és amikor hazaértem észrevettem hogy nincs meg a bankkártyám.
A történethez tartozik hogy amikor a pénztárnál fizettem volt egy kis kavarodás, a húsvétra vásárolandó csokinyulakat és egyebeket csaj úgy hajigálta be a pénztáros a kosárba és arra figyeltem hogy a dolgok ne törjenek össze.
A lényeg az hogy a mai napig nem tudom hogy vajon ott maradt nála a kártya vagy valóban kiesett a pénztárcámból (ami elég valószínűtlen).
Na szóval egyből visszatelefonáltam az áruházba hogy bocs nem találtak ott egy bankkártyát?
A válasz nem.
A sógorom az OTP nél dolgozott akkor és meg tudta kérdezni hogy az X. sorszámú számlának volt-e mostanában valamilyen forgalma.
Mondták neki hogy 3 perce próbáltak pénzt felvenni vele de hibás pin miatt visszadobta az ATM.
Na ekkor már világos volt hogy kár feltúrni miatta újból az egész autót, a kártya illetéktelen kezekbe került.
Azon nyomban letiltattuk a kártyát, pont időben.
Pár perccel később a jómunkásemberek épp egy hűtőszekrényt akartak venni, de a pénztártól egyből a rendőrségre mentek.
Ezt már csak a yardon tudtam meg, ahová hivatalból elmentem aznap feljelentést tenni.
A nyomozó srác meg vigyorgott amikor értetlenkedve láttam hogy hogy a francba került hozzájuk az én bankkártyám.
Ugyanis mire én besétáltam hogy feljentést tegyek az elkövetők már ott hűsöltek és az elveszett bankkártyám mint bizonyíték, hevert az asztalon.
Úgyhogy ez a kaland Happy End-el zárult.

dimitrij 2008.06.07. 09:31:28

DaM:

"Kicsit bővebben hallanék a chipkártya észrevétlen másolásának fortélyairól, hogy hihető legyél."

olyan készülékkel, ami a chipet olvassa, lementik a teljes tartalmát a chipnek, és bár a kódolás feltörése egyelőre baromi nehézkes, de az egy időben indított dupla engedélykérés, illetve ezek egyikének megállítása azt eredményezheti, hogy nem az a tranzakció kap engedélyt, amelyiket az eredeti kártyával kezdeményezték. ez persze elméleti lehetőség egyelőre, de az egyesült királyságban a teljes chip&pin bevezetés óta számos vitatott tranzakció van, egyelőre a banok és a kártyatársaságok is keresik a megoldást.

az meg, hogy hitelesnek tartod-e amit írok, vagy sem, az a legkevésbé sem izgat, még ha ezért köcsögnek is tartasz. :)

dimitrij 2008.06.07. 09:40:28

"A PIN kód ha jól tudom nincs letárolva a kártyán"

chip esetén kódolva talán mégiscsak le van tárolva, ugyanis ha nem lenne, akkor nem tudna maga a terminál az engedélyező központ nélkük tranzakciót engedélyezni, márpedig tud. tehát vagy a pin van titkosítva rajta, vagy az algoritmus...


"Egyszerűen azért ha illetéktelen kezekbe kerülne akkor 3 próbálkozás után letiltsa az ATM."

ez bankspecifikus, taán már nincs is olyan bank, aki a három lehetőséges pin-t alkalmazza, legfeljebb ezt kommunikálja. amennyire én tudom 5 és 10 között van a szórás, ennyi pin hibázási lehetőség után függesztik fel, vagy tiltják a kártyát automatice. az egy másik kérdés, hog az atm bevonhatja 3 hibás pin után, de ez nem kártya, hanem atm kérdés.

"Amúgy elővigyázatosságból a bankkártyámra rá szoktam írni alkoholos filccel egy fake pin kódot."

bölcs dolog, az egyik legjobb trükk. :) nekem egy kártyás ügyekkel foglalkozó ex-rendőr tanácsolta egyszer. :)

dimitrij 2008.06.07. 13:32:09

ja, még jobb, ha a kártya hátlapján a 4 sarokba egy-egy számjegyet írunk, mert akkor kicsit nagyobb kihívás a helyes sorrend kitatlálása a kevésbé jó szándékú megtaláló vagy ellopó számára...

corrado 2008.06.08. 14:55:59

"Amúgy elővigyázatosságból a bankkártyámra rá szoktam írni alkoholos filccel egy fake pin kódot."

Zseniális!

Fogyasztóvédő 2009.03.19. 02:09:20

Tegnap találtam az egyik blogon egy nagyon jó és igaz anyagot. www.vallalkozokszovetsege.blog.hu
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:

Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal


A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.


A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.


Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.


Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.


Néhány tény:

Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.

A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.

A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.


PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.

- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?

- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?

- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?

- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?

- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?

- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?

- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”


A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.

Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.

Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.

A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.

Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.


A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.

Info: www.vallalkozokszovetsege.com

süti beállítások módosítása