A Raiffeisen Bankkal, különösen annak telefonos ügyfélszolgálatával kapcsolatos élményeimet szeretném megosztani Veled. Kicsit hosszú, de talán nem érdektelen.
Történt, hogy a május 1-i négynapos ünnep alkalmával Rómába utaztunk. Sajnos ott egy gonosz mafioso lemásolta a bankkártyám, és néhány nap múlva, csütörtökön, vásárolgatni kezdett. Mire észrevettem a bank által küldött sms-ekből, hogy valaki használja a kártyám, már el is költött kb. 1400 eurót (20 percre volt ehhez szüksége). Felhívtam a bankot, ahol rapid nyomozás eredményeképp kitaláltuk, hogy a kártyámat lemásolták (nem ellopták, mivel a kártya maga nálam volt), ezért azt letiltották. Ennek örültem ugyan, de kérdeztem, hogy a pénzem visszakapom-e. â01EIgenâ01D, hangzott a válasz, de én még rákérdeztem, hogy ez biztos-e, kell-e még aggódnom, vagy most már automatikusan megkapom a pénzem. â01EIgenâ01D, hangzott megint a megnyugtató válasz, maximum 5 munkanapon belül visszakapom. Kérdeztem még, hogy tegyek-e feljelentést, mire azt mondták, hogy ez nem kötelező, mert a bank hivatalból megindítja az eljárást.
Teljesen megnyugodva pár nap múlva megint betelefonáltam, hogy pontosan mikor kapom meg a pénzt, mert egy-két átutalást el kellett intéznem. Mondták, hogy maximum a 4. munkanapon. (Tehát nem kell egy hét, csak 4 nap, hurrá). Persze nem kaptam meg a 4. munkanapon, ezért az 5. nap reggelén betelefonáltam, hogy mi van már. Mondták, hogy nem tudják, de majd mindenképpen visszahívnak még aznap, mert beszélniük kell a bankkártya osztállyal. Persze ők nem hívtak, így hát fél hatkor megint felhívtam őket, hogy most már tényleg mi van. Mondták, hogy ők nem felejtettek el engem, csak a bankkártya-osztályt még nem tudták elérni. Hangot adtam meggyőződésemnek, hogy ez egy vicc, s javasoltam, hogy most rögtön hívják fel az osztályt, vagy kapcsoljanak engem oda. Mondták, hogy ez lehetetlen, mert a bankkártya osztály már hazament. Jeleztem, hogy milyen jó lehet bankkártya osztálynak lenni, hogy csak így elmennek, ha még lenne elintézendő dolguk, mire közölték velem, hogy bizonyára nekem is van munkaidőm, és nem túlórázom. Mondtam, hogy egyrészt de, másrészt meg akkor főleg, ha tudom, hogy egy elégedetlen ügyfél a visszajelzésemre vár, és ez kb. 5 perc túlmunkát jelente nekem. Ezt igen empatikusan megértették, és sajnálkoztak, de csinálni már nem tudtak semmit. Mivel ez pénteken volt, hétfő reggel 9-ig kértem egy visszahívást a misztikus bankkártya osztálytól.
Meglepetésemre vissza is hívtak, de ekkor jött csak a feketeleves: közölték velem, hogy ők nem tudnak semmit tenni, amíg nem küldöm el nekik a rendőrségi feljelentést, és különben is, az ilyen ügyeknek az átfutási ideje 90-180 nap. Újból elégedetlenségemnek adtam hangot (fél év? rendőrségi feljelentés? eddig mintha nem ezt mondták volna), és jeleztem, hogy ez még nagyobb vicc, mire mondták, hogy "jó, akkor felveszünk egy reklamációs jegyzőkönyvet. Mi a panasza?" Mondtam, hogy semmi, én csak annyit szeretnék elérni, hogy a bank teljesítse azt, amit már kétszer megígért, azaz sürgősen írja jóvá a pénzem rendőrségi feljelentés nélkül. Ebben maradtunk, ezt a kérelmemet 1 nap alatt simán elutasították, úgyhogy elmentem rendőrségre, feljelentést tettem, majd felhívtam a Raiffeisent, hogy hova kell faxolnom a feljelentést. Elfaxoltam, ráírtam, hogy hívjanak, ha megkapták. Biztos, ami biztos, ugyebár. Menet közben, még a faxküldés előtt, kaptam egy levelet is tőlük, amiben megírták, hogy "befogadták" az ügyemet, az átfutási idő 90-180 nap, pá.
Mivel a bankkártya-osztály nem hívott, hogy megkapták volna a faxot, néhány nap múlva odacsörögtem, hogy esmeg mi történt. Kiderült, hogy rossz faxszámot adtak meg nekem korábban, tehát ők nem kaptak meg semmit. Ismét jeleztem, hogy ez vicc, de most se nevetett senki. Kérdeztem, hogy ha egyszer az életben megkapják a faxot, akkor mi lesz a pontos ügymenet, mit fognak csinálni, mikortól ketyeg a "90-180 nap". Az ügyintéző hosszas belső konzultációk után kiderítette nekem, hogy, amennyiben kérek egy ún. â01Eelőzetes jóváírástâ01D, akkor 15 nap belül megkapom a pénzt. Mondtam, hogy én már nem tudom követni a napokat és folyamatokat, de úgy tűnik, hogy ebben a bankban az égvilágon senki nem ismeri az ügymenetet, mert mindenki mást mond. Kérdeztem, hogy az előzetes jóváírás dolgot miért nem mondták eddig, és egyáltalán hol kell kérnem. És egyáltalán hogyan van az, hogy 8 ügyintézővel kell beszélnem, mire ez kiderül, és a levelükben se tesznek erről említést. A válasz hosszú, néma csönd.
Itt tartok most az ügyben, három hét elteltével. Nem nagyon hiszek a 15 napban, de ugye, a remény hal meg utoljára...Szeretném jelezni a banknak (hátha olvassák), hogy én nem adom fel. Kicsit unalmas már ugyan az a telefonos várakoztató zene, amit mindig megkapok, valahányszor az ügyintézők kinyomnak egy röpke 5-10-15 percre, ami alatt kinyomoznak egy olyan választ, amiről néhány nap múlva kiderül, hogy komplett hülyeség.
Én értem, hogy nem vagyok sikeres ember, mert Rómába utazgatok, nincs napi vásárlási limit a kártyámon, stb. De higgadtan fogadtam volna mindezt, ha nem kell összesen 8 különböző emberrel beszélnem a banknál (valamint még egy levelet is írtak), hogy kiderüljön, mit is kell tennem. Egyébként ebben még most sem vagyok biztos, mert lehet, hogy a kilencedik ügyintéző valami teljesen más dolgot fog mondani, ha majd megint betelefonálok.
Üdv
Attila
Kegyetlenül bokáztatja ügyfelét a Raiffeisen Bank
A Raiffeisen Bank olyan, mint a sörhasú apuka, aki a vérző térdddel érkező kisfiát jól pofon is vágja, olyan alapon, hogy "hadd legyen tényleg oka sírni". Attila Rómában szerezte a horzsolást, amennyiben lemásolta valaki a bankkártyáját és 20 perc alatt elvásárolt vele 1400 eurót. A bank megígérte, hogy iziben fizet, feljelentést sem kell külön tenni. Aztán, gondolták, miért ne szopassuk ezt a nyomorultat, ha már hozzánk vágta a pénzét, és befenyítették, hogy 90-180 napnál előbb képtelenség elintézni egy ilyen ügyet, majd minden eszközzel megpróbálták kikészíteni az idegrendszerét. Kanossza-járás alant.
Az utolsó 100 komment: