A történet előzménye az a pár évvel ezelőtti megkeresés volt, amikor egy rendkívül kedves hangú hölgy a Pannon ügyfélszolgálatától felhívott és beajánlotta a Pannon 500-as néven futó, akkor új szolgáltatását. Mivel a csomag kedvezőbbnek tűnt az akkoriban használt díjcsomagomnál, így hát váltottam, sőt, még egy kiegészítő szolgáltatásra is hagytam magam rábeszélni, a díjcsökkentőnek nevezett extra kedvezményt ígérő szolgáltatást is megrendeltem. Az új szerződésem alapján 500 percet beszélhettem a havi díj fejében, ami elérése után a többi perc is a tarifacsomag 20 Ft-os percdíján került volna számlázásra, mivel azonban az extraként megrendelt és kifizetett díjcsökkentő szolgáltatást is megrendeltem, így a Pannon a havi beszélgetések összesítése után a forgalmi díjakat az eggyel nagyobb tarifacsomagra is kiszámolta és nekem a kedvezőbbet számlázta. Működött is ez a rendszer egészen idáig, amikor az e havi számlám olvasgatása közben furcsa dologra lettem figyelmes. A számlán a forgalmi díjak a szokott 1 helyett két sorra voltak bontva: lebeszélhetőségen belüli és lebeszélhetőségen felüli hívásokra. Az előbbihez bruttó 20, az utóbbihoz bruttó 35 Ft-os egységár tartozik.
Telefont ragadtam, kérdést szegeztem, érveltem, értetlenkedtem, felháborodtam. A kedves ügyfélszolgálatos közölte, hogy januárban módosították az általános szerződési feltételeket, így az 500 percen túl eső beszélgetések a korábban külön díj fizetés mellett megrendelt díjcsökkentő szolgáltatás ellenében nem az eggyel nagyobb díjcsomag kedvezőbb tarifáival, hanem a szerződés - a törvény értelmében napilapokban megjelentetett, ügyfélszolgálati faliújságon kifüggesztett, a Pannon weboldalának valamelyik eldugott szegletében kihirdetett, de nekem, mint a szerződőnek el nem juttatott - módosítása értelmében már ezen a 75%-kal növelt áron kerül kiszámlázásra és ez így rendben is van - szerintük.
Felvetődik bennem az eset általános tanulságain túl pár költői kérdés:
- Tényleg nem sikerül ennyi idő után sem felnőni a szolgáltatói szerephez ezeknek a cégeknek (nem gondolom, hogy bármelyik másik mobilszolgáltató máshogy áll az ügyfelekhez) és bármit megtehetnek?
- Vajon megfelelőek azok a törvények, amelyek nem kötelezik a szolgáltatókat arra, hogy egyoldalú szerződésmódosítások esetén értesítsék az érintett ügyfeleiket direktben is (akár egy sms, e-mail, vagy más egyéb is megfelelne, tőlem akár még a rendszeresen megküldött és sok pénzért nyomtatott újabb ajánlatokat tartalmazó borítékaikba is belerakhatják, ha sokallják a postaköltséget)?
- Komolyan gondolják a szolgáltató cégek hogy hosszú távon sem lesz semmi hátránya a hasonló inkorrekt hozzáállásnak?
Egyébiránt a szolgáltatások között most is szerepel egy hasonló csomag 500 helyett 600-as kivitelben és most is hirdetik, hogy "A csomagban foglalt percek lebeszélése után a percdíj nem változik!" 12 év után viszlát, Pannon!
Egy volt ügyfél:
D Róbert
Újabb csendes díjemelés a Pannonnál
Róbert szerint nem csak a hívásrészletezést jóárasította a Pannon értesítés nélkül az elmúlt hónapokban, hanem a fix perces tarifákon túli beszélgetések árát is. Legalábbis az ő 500-as, mára nem létező csomagjában:
megmondtam előre 2008.06.06. 13:32:37
Mertcsak 2008.06.06. 13:35:12
Gumidomino 2008.06.06. 13:35:56
Parasite 2008.06.06. 13:36:41
Charlie Drop 2008.06.06. 13:37:18
Van Balkáni számom is, mert soka vagyok arrafelé, mondhatni 10-ed annyiba van ott egy beszélgetés mint, itt egy bármilyen halandó ember által elérhető csomagban
ajandeknapmintnap.info · http://www.ajandeknapmintnap.info 2008.06.06. 13:38:43
Mertcsak 2008.06.06. 13:42:16
Így van ez. Mindegyik simliskedik,csak van aki ügyesen,van aki pofátlanul.
Gumidomino 2008.06.06. 13:45:10
"Ügyfél a saját Általános Szerződési Feltételei alapján (mely megtalálható a bejárati ajtaján jól látható helyen kifüggesztve) jogosult arra, hogy a részéről történő szerződésmódosítás tényét a bejárati ajtaján jól látható helyen kifüggesztve közzétéve, annak közzétételétől számított 15. napon a módosítást életbe léptesse a Szolgáltató külön hozzájárulása nélkül, kifogás hiányában."
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2008.06.06. 13:46:51
Én most tudtam meg (gondolom vagyunk még pár 10ezren ebben az országban), hogy a lakáshitelhez kapcsolódó adóvisszatérítés 3,4 millió éves jövedelemhatárig jár 100%-ban, azon felül állambácsi elkezdi visszavonni a lovettát.
Valahol biztos kihirdették ezt is, de én életemben először szembesültem a ténnyel, pedig tavaly sem kerestem magam halálra!
Nagy szívás ez mind... Várja az ember a pénzt, tervezgeti mire költi azt a "rohadt sok" pénzt erre jön az sms, hogy járni jár, csak nem jut, érd be a 2/3-val, de olyanról is hallotam, aki semmit nem kapott.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.06.06. 13:54:01
kavinton 2008.06.06. 14:16:42
Aztszem ebben a kerdesben inkabb a torvenyalkotokat kellene bantani, mivel az EHT-t pl ok nem modositjak az ujkor szellemenek megfeleloen. Ez meg egy regi kor maradvanya.
kavinton 2008.06.06. 14:19:21
nem jo a beszolasom :) az elso ket kerdesem nem idevago most vettem csak eszre
Zenyatta Mondatta 2008.06.06. 14:20:25
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.06.06. 14:20:30
Utána átmentem az akkori Westelhez ami most a nagy magenta cégcsoport tagja.
Vettem egy telefont 2 éve a nagy piros cégnél, és elkezdtem használni a hozzá tartozó kártyát.
Észrevétel: A Pannon árban és minőségben is szar. A T-Mobile kicsit drága de jó szolgáltatásaik vannak. A tétető király. A Vodafone olcsó (9ft/perc) is és jó is, a térerővel sincs probléma. Azért viszont harakszom, hogy az SMS1000 nevű szolgáltatást megszüntették.
Persze ez csak az én véleményem, eltérhet másétól.
johnplayer 2008.06.06. 14:34:42
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.06. 14:35:06
árban tényleg jó a vodafon, viszont éppen a pannon miatt hagytamott a vodát, mert olcsóbb.
a westel mindíg is a legdrágább volt, vodás koromban olcsóbban hívtam westelt, mint a 30-as az arany társkártyás párját..
beszt:
térerő: pannon,t-mobile
tarifa: vodafon, pannon
szolgáltatás: voda, pannon
wörszt:
térerő: vondafon felejtős, hacsaknem az életünk 100% főváros, vagy megyeszékhelyen éljük.
tarifa: t-mobile
sunyiság: pannon, voda, t-mobile
amit utálok: új telefonokba szolgáltató menük beállítása, ha nem lehet átállítani az extra gáz. különösen a képernyő sarkába betett WAP, ami kivakarhatatlan...
Rwindx 2008.06.06. 14:42:01
Kapják be.
Az a baj fogalmam sincs milyen szolgáltatóhoz menjek. T-* elvből kilőve, pannont ugye nem aktuális, voda nem vonz annyira.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.06. 14:45:49
ez nem egy újkeletű cucc.
Rwindx 2008.06.06. 14:46:40
homár molla 2008.06.06. 14:48:23
elwood 2008.06.06. 14:50:35
Menj a UPC-hez, csak ott egy festékesvödörrel fel kell festeni a ház körül, hogy meddig van térerő.
Rwindx 2008.06.06. 14:51:44
Tony Torpedo 2008.06.06. 14:55:04
gC 2008.06.06. 14:58:15
gC 2008.06.06. 14:59:15
Rwindx 2008.06.06. 15:00:57
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.06.06. 15:04:36
Aztán jött egy vodás barátnőm, így gazdaságossági okokból kifolyólag kellett egy vodkát is venni (akkor jött be az országba a voda)
Aztán a 2. 3. csaj is vodás volt, most meg kénytelen vagyok vodás maradni, mert a menyasszonyom is az... :)
Amúgy pl. külföldön is van saját háló, bár nem tudom mit sírtok itt a térerővel kapcsoltban nekem mindenhol ment az országban.
Az ügyfélszolgálatuk számát nem is tudom mert problémám nincs velük igaz amióta nem előfizus vok, hanem feltöltős még reklámokat sem kapok hál' istennek.
Marasztalni akartak az előfizusok közt, de kérdeztem az ügynököt, h tudja mennyit álltam sorba hogy végre lemondjam? Nem tudta - mondom 3 órát!! elhiszem hogy jobban járnék azzal a vip csomaggal amit ajánl, de mondom akkor se állnék megint ennyit, ha fele lenne a tarifa..
A prepaid-et meg bebatzom a kukába ha megunom, oszt annyi...
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.06.06. 15:05:32
A Trémobil nem óccsó de a pannon világverő az árakban. Nem is értem, hogy van előfizetőjük!
Monorau Bukurea 2008.06.06. 15:14:19
b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.06.06. 15:27:42
ugyanolyan genynes mind.
én pölö a vodát utálom, de ezer éve pannonos vok, és legalább ha telefont veszek, jóval olcsóbban kapom, cserébe a hűségemért
(ami igazából lustaság, csak, mert egyszerűen szar vok utánanézni a többi cég árainak)
Alfonzhal 2008.06.06. 15:30:15
Landsmann 2008.06.06. 15:36:04
A másik pedig a hívásrészletezés. Javaslom elolvasásra az ÁSZF-et, akkor kiderül, hogy ami eddig ingyenes volt, az ezután is ingyenes. Amiért fizetni kell egyesek szerint 590 Ft-ot, az eddig sem volt ingyen, az 360 Ft volt. Szóval 360 Ft-ról emelték 590 Ft-ra az utólagos, vagy újra kinyomtatott hívásrészletezést.
Mielőtt valaki elkezdi verni a nyálát és szapulni egy céget, előpször nézzen utána a dolgoknak, különben magát járatja le.
Labancz 2008.06.06. 15:37:44
Ravatalra velük.
Óriáspolip úr 2008.06.06. 15:41:58
1., Jelentkezzen aki szerződéskötéskor elolvassa az ÁSZF-et!
(Nem látom a jelentkezőket!... Áháá, ott a 100.000. sorban az úriember, az egyetlen!)
2., A sarki közértnél miért nem reklamál senki, hogy már megint emelték a Kőbányai Homályos árát? He?
Labancz 2008.06.06. 15:45:15
Roltii 2008.06.06. 15:48:38
elwood 2008.06.06. 15:49:24
A szolgáltató ne abból éljen, hogy rejtett feltételekkel lehúzza a becsapott vevőit.
Monorau Bukurea 2008.06.06. 15:50:59
Tony Torpedo 2008.06.06. 15:56:12
Labancz 2008.06.06. 15:57:35
Hiszen az a cég sem sikeres, amelyik citoren xsara flottát tart fent.
Labancz 2008.06.06. 16:00:08
és lehet hozzá bégetni, mint a birkák?
Mert lassan az lesz az ÁSZF-ben, hogy Pannon ügyfel bégessen és havonta adja le az ügyfélszolgálaton a frissen nyírt gyapjút...
inyesmester 2008.06.06. 16:00:49
Arra a kérdésre, hogy ezt mindenkinek megteszik-e azt válaszolták, hogy aki az ügyfélszolgálaton kéri, annak igen.
Annyiban maradtunk, hogy ezt ide is leírom/tudtak a postról/
Tehát megállapíthatjuk, hogy egyre szebb állat a Homár
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.06.06. 16:04:06
BKV. hogy jó a vodafon térereje? ez vicc ugye?"
Saját tapasztalat. Hegyeken ahol voltam jó volt. Utazás közben mindig jó (metró, földalatti vonat, stb.) nem szakad meg, Budapesten is jó:) Kerekdombon is jó volt, Hetényegyjázán is jó volt, Ozorán is jó volt, nem sorolok többet. nekem tényleg jó mindenhol a térerő:)
Landsmann 2008.06.06. 16:04:19
váj mí 2008.06.06. 16:29:14
Miből gondolták, hogy te voltál? Netán egyik kezedben bacc pacskerrel, a másikban egy féltéglába csomagolt szerződéssel mentél reklamálni? ;)
Deviáns 2008.06.06. 16:32:22
... 3,4 millió éves jövedelemhatárig jár 100%-ban, azon felül állambácsi elkezdi visszavonni a...
és csak 5 évig jár, + gyerekenként 1 év
ez a jellemző a magyar politikára... gyakorlatilag megszűntettek egy kedvezményt, miközben az elméleti lehetősége fenn áll, aki nem akarja igénybevenni, az csak a mézes-mázas szöveget látja, hogy van adókedvezmény. Csakhogy amennyiért ma lakást lehet venni (~10M), fel kell venned olyan kölcsönt, aminek a törlesztése 80-100E, a 3,4M nettóban max havi 160E,a bank nem áll veled szóba ilyen feltételekkel..., max, ha a párod is keres ennyit.
Szóval: ha jogosult vagy a visszatérítésre, a bank nem ad hitelt, ha viszont a banknak megfelelő a jövedelmed, nem vagy jogosult a visszatérítésre.
Kinek is jó ez? a poltikusok kampányolhatnak vele, illetve az adócsaló vállalkozóknak, akik papíron minimálbérre vannak bejelentve, és mégis bírják fizetni a törlesztést.
Ebből következően az APEH helyében írnék egy szűrőt az adatbázisukra, hogy ki igényelt vissza a törlesztése után, és mennyi az éves bevétele / törlesztése. Aztán meghívnám a gyanús elemeket vagyonosodási vizsgálatra, hogy akkor honnan futja....
hansolo 2008.06.06. 16:36:59
én novemberben vettem észre apofátlan áremelésüket, szintén a részletes híváslista és a számla alapján.
hívom a telefonos ügyfélszolgálatot, elmondom hogy nemár, a válasz pedig, hogy a törvényben előírt hírdetményben közölték a tarifaemelés tényét. ezt pl egy napilapban meg is teszik, oszt joccakát.
erre avval jövök, nehogymár, ilyenkor küldhetnétek egy sms-t, az azért mégiscsak beleférhetne, pláne egy mobilszolgáltatótól. persze semmi jó nem sült ki belőle, le lettem rázva. na mondom, akkor most írunk egy jó kis levelet a fogyasztóvédelemnek, nem úgy van az! rá két napra jön a válasz, hogy panaszomat a hírközlési főakármi szervnek továbbították, és foglalkoznak az üggyel. megint 2 nap, hív a pannon hízelegve, hogy díjmentesen váltsak tarifát. e..e..! mondom, csak nem bírságot kaptak? egyszerre míly kedvesek lettek. tarifaváltás helyett javasoltam az teljesen ingyenes telefonálást, a hűségnyilatkozat végéig, aztán csá! olyat nem lehet..akkor ennyi.
...
azóta van egy újabb stikli!
nevezetesen, ápr 04-töl, minden hétvégén és ünnepnapon hálónbelül ingyé...erröl még sms-t is küldtek, hogy érdeklődjön az ügyfélszolgálaton (fejlődnek, ha valami változás van, megy az sms).
jön a részletes számla, a hétvégi hívásoknál egy darab nulla sincs!
na most akkor hogy is ingyenes ez?
folyt köv...
addig is levél a fogyasztóvédelemnek, tattara tattara...
Landsmann 2008.06.06. 16:46:17
johnplayer 2008.06.06. 16:50:14
Nem is ez a baj velük, hanem a pofátlan csomagmódosítás.
Ki kérte?!
Főleg, hogy az ügyfél ugye le van fogva, 2 éves hűségnyilatkozattal, addig lehet szívatni ezerrel, de a többi szolgáltató is ezt csinálja: rendelkezésre állási díj, f*szvakarási díj, ez-az. Nem szolgáltat, csak a pénzedet viszi a multi.
hansolo 2008.06.06. 16:51:43
tudom, ez egyrészröl a tarifacsomag szerinti lebeszélhetőség, plusz a "0"-ás hétvégi és ünnepnapi hálónbelüliek összege.
de akkor is!
tipikusan NEM ügyfélbarát a számla, kellett rajta vacilálni eleget...vagy megbuknék egy Pisa teszten...
hatR 2008.06.06. 17:05:38
hansolo 2008.06.06. 17:08:46
soha többet Pannon!!!
(de akkor ki?!)
Landsmann 2008.06.06. 17:15:59
csóró · http://www.penzmagus.hu/msz 2008.06.06. 17:21:20
hatR 2008.06.06. 17:34:33
Ofélia . 2008.06.06. 17:44:48
Sajnos az ország nagy része még mindig bedől a reklámoknak.
Senkinek ne higgy. Háromszor ellenőrizz.
art · http://www.nyctrip.blog.hu 2008.06.06. 17:48:09
hatR 2008.06.06. 17:55:46
[Sven] 2008.06.06. 18:00:23
Ofélia . 2008.06.06. 18:02:40
szajberpiraty 2008.06.06. 18:10:43
Ofélia . 2008.06.06. 18:20:44
Lököttebb= minden családtagnak vett, hogy soha ne legyen nyugalma.
Leglököttebb= elhiszi, hogy annyiért használja amit a cég igéreteiben szerepel.
Ja wap katasztrófális szívás is lehet
ZetoR 2008.06.06. 18:33:59
viszont az, hogy a társaságok nem azon vannak, hogy megtartsák az előfizetőiket.... tényleg gáz.
pl angliában az O2 ingyen nokia n90 készüléket ad, csak hogy ne vidd el a számodat! itthon mikor kapnál ilyet? :)
Nem Penny hajója 2008.06.06. 19:18:13
Angliában N90 van 0 forintért, nálunk ezek. :))
Nem Penny hajója 2008.06.06. 19:19:35
glad az egyetlen 2008.06.06. 19:29:11
Érdekes mód hasonló szituban a Voda tudott küldeni sms-t és némi kompenzációt is felajánlott.
glad az egyetlen 2008.06.06. 19:33:24
Húú Sven, Te aztán nagy májer vagy!
Vazzze, vakít a tökéletesség dicsfénye mely körül leng téged, mert te überszuper T-mobis vagy.
Mennyire egyszerű, hogy elég megenta szinbe öltöznünk aztán máris jó fejek lettünk!
Szánalmas vagy! :(
Lulu13 2008.06.06. 19:49:47
Szeretnék én is olyan anyagi helyzetbe lenni hogy ne kelljen átnéznem a telefonszámlámat,mert nekem már a (!)FEBRUÁRI(!) számlában feltünt hogy megváltozott a percdíjam.Tehát akik csak most veszik észre azoknak szívből gratulálok...
IKSZ 2008.06.06. 20:01:15
NHH v. NIF méri a szolgáltatókat (ügyfélszolgálat, számlareklamáció, térerő), és abban a Voda egy szar, míg a T-Mobile első! A Pannon meg közte.
Mindenki azt választ, akit akar. De aki sokat használja a mobilt és nem csak sms-re, meg beszédre, az gondolja meg kit választ!
Havi 3000 percet beszélek mobilról, és utazok eleget az országban.
amatőr 2008.06.06. 20:06:07
Küldtek egy sztorno számlát, és egy helyesbített számlát, a korrigált végösszeggel, Hol van ma ettől a hozzáállástól a Pannon? Sehol...
wgabor 2008.06.06. 20:19:06
IKSZ 2008.06.06. 20:23:25
Amúgy a Pannon eladó, és most képes a gatyát letolni, csak hogy jobb statisztikát tudjon felmutatni a leendő vevőjének.
Landsmann 2008.06.06. 21:02:58
glad az egyetlen 2008.06.06. 21:25:59
Sajnos ez egy olyan Urban Legend amit a kezdeti idők, rég múlt tapasztalataira alapoznak és ezek s személyek nem meglepő mod T-com-os vagy Pannonos userek.
glad az egyetlen 2008.06.06. 21:28:25
Egy ismerősöm pl bement hogy elszeretné vinni tőlük a számát és azt hogy kell, a válasz az volt: "itt van néhány készülékünk, válasszon egyet kérem" :-)))
Amúgy maradt az illető, hiszen erőssen az érdeklődő fázisban volt még csak.
Layosh 2008.06.06. 22:35:16
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.06.07. 00:48:38
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.07. 00:56:35
Attól még nem lesz olcsóbb...
Másrészt meg kell a halálnak csillivilli telefon, 2 nap múlva elvesztette az értéke 100000%-át... Én általában használt (és független!) telót használok, legnagyobb megelégedésemre. Ha meg nem műxik akkor megjavítom :)
A drága ilyenolyanfasza telóknak meg a szolgáltatásai tizedét sem használom.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.06.07. 10:07:38
Katt: www.telenor.com/
hawkeye 2008.06.07. 11:32:43
Ügyfélszolgálat 00-ás WC kategória.
Térerő: aluljáró, villamos, troli felsővezeték alatt szakad.
T-mobil: drága ár, közepes szolgáltatás, kamu kedvezmények.
Pannon: tavalyig jó volt ('96 óta), de most mintha elment volna az eszük. Sumákolnak, értesítés nélkül tarifát változtatnak, stb.
Az ÜF szolgálat szerint nem tudnak mindenkinek SMS-küldeni a tarifaváltásról.
KÉRETLEN NÉVNAPI ÜDVÖZLETET TUDNAK??? :(((
Nem tudom mi zajlik náluk, de nagyon rossz irányba mennek....
lolperec 2008.06.07. 12:27:20
sok sikert a többi szolgáltatónál.. :)
avatartalan 2008.06.07. 12:32:55
na jó,1 nönek nem nehéz,de értelmes férfiember...amit nem lehet 2-3 perc alatt elintézni telon ahhoz személyes tali kell,vagy hagyni a picsába.
nekem a pannon 50 is sok havonta,talán ha felét ledumálom,céges és saját témákban együtt.
Decesso (törölt) 2008.06.07. 12:35:01
dugcy 2008.06.07. 12:36:09
2) fél év alatt nem tűntek fel a plusz sorok?
Stress Testing As A Service 2008.06.07. 15:55:21
shibuya 2008.06.07. 17:03:55
vodafonek meg mocskosabbul csinaljak.
magenta, haaaaat.a T-Offline-rol ne is beszeljunk.
Naluk a ugyfelorientaltsag mint elv nem letezik...
crow 2008.06.07. 19:47:01
Ezt kb 4 hete küldtem...
Tisztelt Ügyintéző!
Szomorúan értesülök a neten keresztül, a folyamatos árváltozásokról... Az említett változásokról sms-t vagy bármilyen értesítést elfelejtenek küldeni.
Ha az ember nem olvas fórumokat sajnos nem is tudja. Az elmúlt 10 évben mint előfizető hűséges voltam de meg kell jegyeznem Önök értem vagy a hozzám hasonló előfizetőkért vannak és nem fordítva. Belőlem.. a hasonló előfizetőkből élnek és veszik fel havonta a fizetésüket.. Lassan elő kellene húzni a mellényzsebből a kispapírt " a vevő az úr" ..Sajnálatos hogy szóróanyagra melyet kapásból a szemétbe dobok futja, értéktelen-- semmitmondó .. a hordozott információ töredékét tartalmazza ...
félrevezető.. vevő megtévesztésére alkalmas... A szolgáltatást igénybe vevő fogyasztók megbecsülésére nem.. Nem lenne csoda ha néhányezren elkezdenének átvándorolni a konkurenciához. ( a felháborodás a netes fórumokban elérhető...magyar ember banga .. nem reklamál ...lenyeli.. )Mentségükre legyen mondva a konkurencia is ilyen hátulról jövő támadásokkal emelésekkel űzi át az előfizetőit. Semmi gond .. majd néhányan egyhavi telefonálgatás után közlik hogy a faliújságra és néhány napilapba az alsó sarokba kitették hogy e havi díjaikat nem fizetik vagy mondjuk nem 27 forintot fizetnek percenként...hanem 2 forintot. Érthetetlen hogy közel 10 év előfizetés után sem képesek írásban tájékoztatni hogy a kb. 2 éve szerződésben rögzített tarifacsomag feltételei megváltoznak.Én szerződő fél vagyok.Szerződésem alapján .. van jogom fogyasztani és fizetni.. De valahogy az élő tarifa csomagom változásáról tájékoztatást kapni változás esetén írásban tájékoztatni nincs.. DE ha esetleg nekem bármilyen adatom változik avval köteles vagyok tájékoztatni önöket.. Legalább annyi hogy kiértesítenek személyesen. Más cég ezt meg tudja tenni.. egy távközlési cég nem! Nehéz lenne tény ként közölni hogy 1,5 x fizeted a percdíjnak ha a tarifa csomagot lebeszéled.. (ha tetszik , ha nem).Ez egyenes dolog.. ?Tudom jön a betanult szöveg.. jó képzés... mint a robotok.. 2 országos napilapban és a neten megjelentettük.. .. Pont azt a két országos napilapot nem olvastam..(mert nem fizettem elő) A neten ez el van rejtve.. Kezdőlapnak a szerződésem folyamatos változásának követése érdekében be kell állítanom a www.pgsm.hu-t?
Lehet hogy egy céggel ezt meg lehet csinálni de egy idő után az egyéni előfizetőknek tele lesz a hócipőjük az ilyen jellegű ügyfélközpontúsággal..
Az arculat váltás ezen formája nekem nem szimpatikus.. meg gondolom hogy még két évet aláírok-e..
Levelem az egyéni előfizetők ..vevők, fogyasztók megbecsülése érdekében íródott.. néha a tájékoztatás többet jelent mint egy ajándékba elküldött SIM kártya.....
Tisztelettel xy
ez volt a válasz...
Tisztelt xy Úr!
Kérjük, hogy érdemi válaszunk megírása érdekében, küldje el címünkre az összes vonatkozó GSM számát, valamint jelszavait (amennyiben számlás előfizetőink közé tartozik és jelszót nem adott meg, úgy ügyfélszámát).
Várjuk visszajelzését.
Tisztelettel,
yyxx
Pannon
Internet Ügyfélszolgálat
Erre azt tudom mondani gusztustalan.. undoritó...faq..faq
Egyébbként ha érdekelné a dolog öket akkor lépnének..
glad az egyetlen 2008.06.07. 20:10:14
"...BKV: Vodafon egy pénzmosoda, mobilszolgáltatással csak mellékesen foglalkoznak.
Ügyfélszolgálat 00-ás WC kategória.
Térerő: aluljáró, villamos, troli felsővezeték alatt szakad.
Pannon: tavalyig jó volt ('96 óta),.."
Ezekszerint a mostani vodafon nem saját tapasztalat ha te 96 óta pannonos vagy.
Az ügyfélszolgálattal volt dolgom, ahohy apannonál is és nem volt különbség.
Crow:
"...Mentségükre legyen mondva a konkurencia is ilyen hátulról jövő támadásokkal emelésekkel űzi át az előfizetőit..."
Érdekes de vodánál eddig küldtek sms-t az emelésről és ahogy egy T-mobilos írta nekik is.
Saját tapasztalat ez vagy csak refloex köpködés?
Birom az ilyeneket...
Glad
(ex panonos vodás)
Főúr1127 (törölt) 2008.06.07. 22:59:51
Mondom is miért.
A Voda, szerény véleményem szerint egy aljas, sunyi, szemétláda rendszert üzemeltet. Az alacsony SMS / percdíjakkal meghülyítik a kevésbé tehetős réteget, majd átbasszák őket (már bocsi, de ez van).
Először is nincs egy ingyenes egyenleglekérdező számuk (T-nél van, és úgy tom a pannonnál is. javítsatok ki ha nem...).
Az én rövid Vodás történetem:
Sok vodás ismerős + vodás barátnő, T-mobile-os kártya. Ugyebár ezek rühellik egymást, és a Vodát hívni eleve kétszer annyiba kerül hívni, mint a pannont. Nagyszerű gondolat (ja persze), menni, venni Vodás kártyát.
Első adag pénz lebeszél, elírogat, árak azok, mint a brosúrában. Második adag pénz furcsa módon hamar elfolyik. Magamra fogom, csak SMS-megy a kövi pénzől, de valami nem stimmel. 3000 Ft feltöltés, 18 Ft/sms, az elvileg 166 sms. Régi teló, angol szoftver, eleve nem tud ékezetes karaktereket írni, úgyhogy kiesik a 1db ő=7db betű dolog. Üsz kérdés, milyen hosszú 1 db SMS? 160 karakter. Stimmel, mert a teló is számolja. 47 üzi ki, a 48. marad. Nincs pénz.
Tarifaváltás? NEM! Árváltás? NEM! Miaf@sz?!
Üsz. Miért fogy jobban a pénz mint kéne? Általános hülye visszakérdések (internet, roaming, MMS, stb, persze mindre nem, nem, és nem), végül aktiváljam újra a csomagot. Nem baj, megcsinálom, és ha már helyben vaok, feltöltöm az egyenlegem.
Teszt. Barátnőm hívása, fél perc (tényleg), elvileg 10 ft, úgyis volt egy kérdésem. Hívás vége, SMS jön az ön egyenlege 2458 ft. Szem elkerekedik, megnéz újra. Kijöttem az üzletből, kaptam egy SMS-t a feltöltésről, plusz fél perc telefonálás (26 mp), azaz egy félperces egység. Mindez 542 ft-ért (minimum, ugyanis 500 Ft alatt nem tudok telefonálni (az ön egyenlege 500 Ft alatt van, blablabla...) , és 50 alatt nem tudok sms-t küldeni (50:18=2,777...).
Azóta rájöttem a következőre:
- Minden Vodától kapott sms 47 ft-omba kerül darabonként. Nagy részükre amúgy nincs szükségem.
- Csak akkor értesít, ha mondjuk hirtelen elfogy 500 pénz a kártyámról. Amúgy csak akkor veszem észre hogy nincs pénz, hogy nem küldi el az SMS-t (akkor is azt írja ki, hogy azért sikertelen, mert a szolgáltató nem támogatja az sms küldést.
- Ha sokat sms-ezel, és nincs külön sms csomagod, a 18 Ft nem 18 Ft (Voda-Voda SMS), és a hívások díja sem annyi mint a brosúrákban.
- A kormányzati Voda nem Voda (csak az első feltöltésig).
- A roaming aktiválása pénzbe kerül (persze erről is külön sms jön, gondolom legalább 96 Ft-ért)
- A térerő nulla a következő helyeken:
aluljáró, felsővezeték alatt, olyan épületben, ahol legalább egy szint van fölöttünk, és nem az ablak mellett állunk, vidék.
Ezzel szemben a T-mobile szuper.
- Az utolsó fillért is lebeszélhetem, letelefonálhatom.
- Ha akarom tudni mennyi zsetonom van még, *102#, és el van intézve.
- A roaming aktiválása nem kerül pénzbe.
- T-mobile-Voda telefon olcsóbb mint a Voda-Voda.
- A liftaknából is ki tudok telefonálni vele (pannonnal is)...
És csak miheztartás végett közlöm, hogy eddigi 2 és fél éves vodás pályafutásom során a pénzem annyi szolgáltatásra ment el, amire az összeg 1/3-a is elég lett volna (számszerűen: 27000 Ft = 9000 Ft).
A pannonnal amúgy nics problémám, bár az üsz egy rakat sz@r, drágább is a többinél, de alapvetően jó, mert nem basszák át az embert úgy, mint a Vodánál.
Vodafone - Most élhetsz igazán...*
*...mert holnapra elfogy a pénzed.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.07. 23:09:35
Hogy van az ha az embernek 2 telója van, egy Pannyony, meg egy Vodka?
Esetleg egy 3. is lehet ami mondjuk már Tré...?
Eszt kell csináni e (törölt) 2008.06.08. 01:37:00
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.08. 03:35:50
Amúgy meg az előttem szóló monnyonle ha egyetért azzal hogy úgy emeljék a tarifákat a köcsögök ahogy akarják. Akkor te holnaptól 10000-ért veszed a kenyér kilóját. És 2Ft egy levegővétel.
Ditke 2008.06.08. 08:11:18
Tesómék megrögzött szolgáltató váltogatók voltak egy időben. Ők azok, akik a kedvezőnek tűnő ajánlat után mentek egy jó ideig egyiktől a másikig. Előbb ugrasztotta őket a westel (majd t), aztán a voda. Mivel ahol házat vettek a voda nem műkszik, ezért visszajöttek a pannonhoz, az még a pincében is nyomja.
Párom hasonló cipőben megjárta mind a két másik szolgáltatót. T csoporttal perlünk, alapvetően jól megraboltak minket és még nekik áll feljebb.
Most párom vodás, de alig várjuk, hogy lefogyjon a hűségnyilatkozat, hajítja el a fenébe. Az első hónap még OK volt, azóta a telefon kétszer beszart (maga a készülék, amit eladtak neki, pedig nem a legócskább akciós vacak, előfizetéssel együtt vagy 40-et otthagyott érte, nincs egy éves). A térerő folyton leesik, pedig megyeközpontban lakunk. A beszélgetéseink 80 %-a emiatt megszakad! A második hónaptól bepróbálkoztak azzal, hogy a lebeszélhető előfizetői díjat is kiszámlázták, és amikor az asztalra csaptunk, visszakoztak ugyan, de kétszer küldtek egy olyan számlát, amin semmi nincs, csak 60 illetve 30 ezer forint, ami a későbbi számlák alapján sehova nem lőhető be. Mivel nem fizettük be, kikapcsolták a telót, de mert kell a telefon a bizniszhez, kifizettük, de nem felejtettük el nekik.
Mivel az elmúlt hónapokban sokat volt külföldön, a külföldi lefedettségüket is próbáltuk, Európa kb. összes országában. Őszintén mondom a szolgáltatás megintcsak SIRALMAS (folyton megszakad) és k. drága. Szal meg vannak számolva a napjai, de kőkeményen.
hawkeye 2008.06.08. 10:17:40
A cégemnek viszont 2 éve vettem 1 tucatnyit, mert az ajánlat első blikkre jónak tűnt.
Még szerencse, hogy csak 1 éves hűségidőt írtam alá, mert kb. 6 hónap után fiókba került az összes.
A gagyi térerőről már írtam, de az Voda, (mit Voda, sokkal inkább voda) specialitás, hogy 15 - 20 ezer ft fölötti használatnál elkezdenek rész-számlát küldeni.
De ne úgy ám!
Szó nélkül kikapcsolják a kimenő szolgáltatást, mintha adósuk lennél.
A kikapcsolás után pár nappal. normál küldeményként megjön a rész-számla, még aznap átutalod, és akkor kegyeskednek 4 - 5 nap múlva visszakapcsolni.
De volt olyan, hogy többszöri telefonálásra, másfél hét múlva.
Sztem Európa legszemetebb mobilszolgáltatója. Legalábbis a magyarországi voda.
fiukapresszobol · http://fiukapresszobol.blog.hu 2008.06.08. 12:04:07
1. Most toltuk ki a fészerből, hogy lemossa az eső
2. Nincs egy szikrányi ötletünk sem - az igaz - hogy milyen gyertya megy bele
3. Nincs egy Pannónia T5-ös töltőtök? Kölcsönbe.
Köszi, Ölelünk mindenkit:
Fiúk a presszóból
www.fiukapresszobol.blog.hu
borovi 2008.06.08. 20:12:04
zoll14 2008.06.08. 22:21:02
Neked inkább üldözési mániád van.
"Azóta rájöttem a következőre:
- Minden Vodától kapott sms 47 ft-omba kerül darabonként. Nagy részükre amúgy nincs szükségem."
- Minden egyenleglekérdezős sms-ért 43Ft-ot fizetsz. Minden egyéb tájékoztató sms ingyenes.
"- Csak akkor értesít, ha mondjuk hirtelen elfogy 500 pénz a kártyámról. Amúgy csak akkor veszem észre hogy nincs pénz, hogy nem küldi el az SMS-t (akkor is azt írja ki, hogy azért sikertelen, mert a szolgáltató nem támogatja az sms küldést."
- Te nem nagyon tudod, milyen sms-eket kapsz. 300Ft alatt igen, egyébként mindenkinek mindegy, hogy 35Ft-ért vagy 2.786Ft-ért telefonálsz egyszerre.
"- Ha sokat sms-ezel, és nincs külön sms csomagod, a 18 Ft nem 18 Ft (Voda-Voda SMS), és a hívások díja sem annyi mint a brosúrákban."
- Mondom, üldözési mániád van. A Vodafone-os sms árak általában hálózaton belül és kívül ugyanakkorák, és csomagfüggőek, nem pedig attól függnek, hogy milyen lábbal kelsz fel. Inkább nézd meg egyszer, hogy mit csinálsz. Kérj egy forgalmi kimutatást (az úgyis ingyenes), akár utólag, és nézd meg, miket műveltél."
"- A kormányzati Voda nem Voda (csak az első feltöltésig)." - ezt még csak értelmezni sem tudom.
"- A roaming aktiválása pénzbe kerül (persze erről is külön sms jön, gondolom legalább 96 Ft-ért)"
- A roaming aktiválása teljesen ingyenes (mint a havidíjmentes szolgáltatások általában, és ez bizonyára minden szolgáltatónál így van). Csak akkor fizetsz, amikor külföldön telefonálsz, és ott is annyit, amennyit a szintén ingyenesen kapott sms-ből kiolvasol.
"- A térerő nulla a következő helyeken:
aluljáró, felsővezeték alatt, olyan épületben, ahol legalább egy szint van fölöttünk, és nem az ablak mellett állunk, vidék."
- Ezzel és összességében az egész produktumoddal kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy valszleg most éppen törölgeted a monitorod, annyira telefröcsögted.
Aki nem tudja használni a mobilját, az ne használja. Aki úgy érzi, átverik, az hagyja ott azt a szolgáltatót (hidd el, a szolgáltatóknak is nehezebb a dolguk az üldözési mániás ügyfelekkel).
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.08. 22:21:07
A tiétekben behalt a végfok. Vidd el egy haverodhoz aki látott már forrasztópákát és szedett már szét telefont, fél óra alatt kicseréli.
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.06.09. 06:04:03
Én elégedett vagyok a pannonal 10éve, voltak tarifaváltásaim, kártyacseréim és számcserék is, ezzel együtt mindig normálisan orvosolták ha valami gondom volt.A telefonos ügyfélszolgálat negyed óra alatt megoldott egy olyan problémát ami a többinél félnapos szaladgálás meg sorbanállás lett volna.
Lassan újra körülnézek a tarifacsomagok között, időnként muszáj, és választok egy kedvezőbbet :P
BiG_ 2008.06.09. 11:28:31
Századikozni jó! :-)))
A Pannon szarjon adótornyot...
Üdv!
hawkeye 2008.06.09. 15:16:24
ischtwahn 2008.06.09. 17:55:44
1. lépés: Ügyfélszolgálat személyesen: nem tudunk mit csinálni, mert Miskolcon már nincs ügyfélszolgálat, csak eladás, meg tanácsadás, hívjam fel a 1220-at. (fasza!) Földrajzilag a legközelebbi Debrcenben van...eszméletlen!!!
2. lépés: 1220: kiderült, hogy még lehet el is számlázták a dolgot, utánanéznek, de közben osztottam a csajt rendesen.
3. lépés: pénteken felhívott valaki, hogy hallom szolgáltatót szeretne váltani..."Lécci ne má'"
4. lépés: fogyasztóvédelem: sajnos megtehetik
5. lépés: kiderült, hogy nem számláztak félre, csak elsőre a csajnak is magas volt a rendszer
6. lépés: holnap, mert meg akarnak tartani és visszahívnak a kövezkező ajánlattal: vagy havonta 1000HUF fél éven keresztül grátisz, vagy visszamenőleg átszámolják a számlámat a régi percdíjak alapján.
Ja majdnem 5 éve vagyok előfizus.
Robin62 2008.06.10. 00:12:15
Robin62 2008.06.10. 00:22:46
Ditke 2008.06.10. 06:37:26
A második behalásnál egy nap múlva újra elhunyt a drága, így arról már papírt se adott a szerelő, ne már lejárassa magát. Lassan el kéne temetni, de egyelőre nincs zsé a újabb telóra, hiszen a számlát se bírjuk kitermelni.
Fogalmam sincs, minek kellett ez a vacak a páromnak, nekem a telóhoz elég, hogy lehessen vele telefonálni, smst küldeni, meg legyen rajta ébresztő azt csókolom! A vacak kis Siemensem kb. ezekkel a funkciókkal 9 évig működött kifogástalanul, csak az akkuja nem bírta a végén már (már csak vonalas telóként műkszött), azért adtam oda a gyereknek játszani.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.06.10. 21:34:59
Terveüdekszi 2008.06.10. 21:55:57
Wesztel 900-am elvből nem lesz, mert ránkszabadították az idióta szignáljukat.
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.06.12. 05:43:46
mesegomba 2008.07.07. 10:32:21
Összeadni meg kivonni tudsz? Szerintem egy normális ember kiismeri magát a számlán, ha meg nem, akkor kérdez.
De ahogy érzed, majd a fogyasztó védelem jól elmagyarázza neked mia helyzet, és még te fizeted a kivizsgálási díjat is....
sok sikert.