Elég szar lehet külföldről hazatérő járatot lekésni, de Gáborékkal ennél sokkal megrázóbb dolog történt. Már ültek a buszon, amikor kiderült, hogy az OrangeWays túlfoglalta a járatot, és a 64 tényleges férőhelyen felül eladott 12 virtuális hely pont az ő székeikre szólt. Leszállították őket, otthagyták a picsába, hogy oldják meg, ahogy tudják, ezután pedig kártérítést sem hajlandók fizetni:
A hétvégét Prágában töltöttük pár barátommal, az OrangeWaysnél hetekkel előre lezsírozott buszjegyeket váltva. Hazajövet kiderült hogy több jegyet adtak el mint amennyi hely a buszon van. Eladták a busz 64 darab helyét helyjegy nélkülni buszjeggyel, és valamilyen módon eladtak 12 jegyet melyen helybiztosítás, azaz székszámok is szerepeltek. Mi már a buszon ültünk, mikor jött egy család, akinek az ülésünkre szólt a helyjegye, minket felállítottak és közölték, hogy aki áll a buszon az legyen szíves szálljon le.
Érthetően nem kis felháborodást okozva ezzel a kirakott utasok között. Vasárnap délután 3 órakor a Prágai buszpályaudvaron leszállítottak minket egy "emberileg sajnáljuk, de nem tudunk mit csinálni, oldják meg a hazajutást aztán majd Budapesten visszaadjuk az út árát." kijelentéssel. Személy szerint teszek a 4 rugóra, de egy tucat turistát így cserben hagyni egy idegen országban (úgy hogy az egyiknek pl. aznap lejár a vízuma) nem csak a pofátlanságnak, de minden gusztustalan emberi tulajdonságnak a legalja!
Hazaérkezésünk másnapján kollégám vette fel a kapcsolatot az OrangeWays társasággal, az alábbi levélben:
> > Tegnap jópár utastársammal Prágában hagytak minket, pedig érvényes
> > jeggyel rendelkeztünk. Több jegyet adtak el, mint ahány hely volt a
> > buszon. Amikor rákérdezttünk hogy hogy jutunk akkor haza, a következő
> > választ kaptuk: "Minket az nem érdekel, oldjátok meg úgy ahogy
> > akarjátok vagy tudjátok, majd úgyis visszakapjátok". Amikor igazolást
> > kértünk volna arról, hogy nem saját hibánkból hagytak minket külfödön,
> > akkor ezt megtagadták és el akartam menni. Videófelvételem van arról,
> > ahogy lökdösik le az utasokat a buszvezetők. Az utaskísérő hölgy arra
> > hivatkozva, hogy ö nem mondott nekünk semmit, megkért hogy hagyjuk őt
> > békén. Most hogy végre saját erőnkből hazaértünk, szeretnénk ha
> > foglalkoznának egy kicsit ezzel a kérdéssel, valamint tájékoztatnának
> > hogy a kártérítésünkre hogy és milyen formában kerül sor. Ezen kívül
> > szeretném hogy a buszsofőrök és az utaskísérő hölgy nevét a
> > tudomásunkra hozzák.
A levelünkre egy rendkívül diplomatikus, és (akkor még) segítőkésznek tűnő választ kaptunk:
> Date: Mon, 23 Jun 2008 15:35:36 +0200
> Subject: Re: prágában hagyott utasok
>
> Tisztelt Uram,
>
> köszönjük levelét. Sajnálattal értesültünk a történtekről. Sajnos egy
> technikai okok miatt történt a túltöltés. Az OrangeWays Zrt. sosem
> engedné magának, hogy túltöltéssel kezelje a járatait.
> Nagyon sajnáljuk ami történt, azonban a sofőr tájékoztatása szerint,
> egyes utasok nem vették figyelembe az utasításait és nem szálltak le a
> buszról a kifejezett kérésére sem. A többi utas érdekében erélyes
> fellépésre volt szükség.
> Cégünk nem kötelezhető kártérítésre az utazási feltételeinkből adódóan,
> természetesen a cég vezetése kivizsgálta az ügyet és elnézését kéri
> minden érintett utastól és természetesen hajlandó a károkat enyhíteni.
> Természetesen a befizetett buszjegy pénz visszajár és ajándék jegyeket
> is tudunk biztosítani járatainkra. Kérem, írja meg a foglalása számát,
> hogy további információval tudjunk szolgálni.
> Kérem, írja meg, hogy milyen kártérítésre gondolt, köszönöm !
>
> A jövőben mindent megfogunk tenni, hogy még hasonló helyzet sem
> forduljon elő.
>
> Köszönettel:
>
> --
> F. Balázs
>
> Ügyfélszolgálat/Customer Service
> Orangeways Zrt.
> Üllői út 129.
> 1091 Budapest Magyarország
> tel: +36-90-633-000
> info@orangeways.com www.orangeways.com
Érdekes, hogy F. úr utazási feltételeikre hivatkozva próbálja mentesíteni magát a kártérítési kötelezettség alól, holott a következő sor az ő utazási feltételeiből van kimásolva, és egyértelmű, hogy már ez sem teljesült.:
"UTAZÁSI FELTÉTELEK AZ ORANGEWAYS ZRT. NEMZETKÖZI AUTÓBUSZJÁRATAIN
Az OrangeWays Zrt. kötelezi magát az érvényes menetjeggyel rendelkező személyek célállomásba való szállítására az előre közölt menetrend, árjegyzék és feltételek mellett."
Megírtuk a cégnek, hogy legyenek szívesek az utazásunk árának visszatérítésére, és a hazajutásunkból adódó plusz költségek kiegyenlítésére, de hétfő óta semmilyen formában nem válaszolnak a megkeresésünkre. Felháborító, hogy ennyire semmibe tudják venni az utasaikat.
Elnézéseteket kérem a kissé hosszúra nyúlt levél miatt, különösebb csodát nem várunk, mindössze legyen a mi esetünk tanúlság azoknak, akik a jövőben esetleg busztársaságok csábító ajánlatai között próbálnak eligazodni.
Az utolsó 100 komment: