Krisztina azt állítja, hogy bár egy sima jegyet kért Pilisvörövárra, a sárga busz sofőrje diákot adott neki. Sose derült volna ki, ha nem szállnak föl ellenőrök. A hoppon maradt utas biztos benne, hogy a sofőr direkt csinálta, és eltette a különbözetet. Ki is számolta, hogy ha cinkeli a jegyeket, szerény becsléssel nyolcvanezret szakíthat pluszban havonta. Izgalmas sztori hajtás után.
Egy érdekes és tanulságos történetet szeretnék veletek megosztani, ami a volánbusz egyik járatán történt velem pár héttel ezelőtt.
Ritkán veszem igénybe a sárgabusz által nyújtott szolgáltatást, mivel Budapesten lakom, ha pedig messzebb utazom általában kocsival teszem vagy vonattal. Egyik barátnőmnek nem régen született meg a kislánya, őt akartam meglátogatni, Pilisvörösváron, ő javasolta, hogy menjek volánnal. Akkor még jó ötletnek tűnt, mivel más lehetőségem nem nagyon volt, lévén a párom használta az autót.
A Flórián téren szálltam fel a buszra. Pilisvörösvárig kértem a jegyet, a sofőr mondta, hogy 250 Ft lesz. Adtam a pénzt és kaptam a jegyet, amit egyből beraktam a kézitáskámba anélkül, hogy megnéztem volna.
Pár megálló múlva ellenőrök szálltak fel, én még nem is hallottam arról, hogy ilyen is van, gondoltam azért van elöl az ajtó és a sofőr, hogy senki se lóghasson. Mikor én kerültem sorra nyugodtan adtam oda a jegyem abban a tudatban, hogy nincs félnivalóm. Az ellenőr megnézte a jegyet majd kérte a diákigazolványomat, én bambán néztem rá: „Mit?".
Mivel a jegyem 50%-os, ezért ehhez szükséges diákigazolvány, mondta. Jobban megnéztem a jegyem és tényleg diákjegy volt.Ekkor jöttem rá, hogy mi is történt valójában: a sofőr zsebre tette a két jegy árkülönbözetét, aminek most én iszom meg a levét. Láttam, hogy sokat már nem tehetek, hisz nem tudom bizonyítani, hogy én valójában mennyi pénzt adtam. Elmondtam a történetet az ellenőrnek is, aki azt mondta, hogy sajnos ilyen helyzetben nem tud mit tenni, esetleg tegyek panaszt a társaságnál.
Kaptam egy 6000Ft –os csekket, amit be is fizettem, jó tanulópénz volt azt hiszem. Azon gondolkoztam, hogy mennyi plusz bevételre tehet szert így egy sofőr. Ha egy nap csak 30 embernek ad más jegyet, mondjuk átlagban keres rajtuk 120 Ft-ot, az már 3600 Ft naponta. Ezt szorozzuk meg a kb. 23 munkanappal: az eredmény 82 800 Ft havonta, és szerintem még jócskán kevesebbet számoltam, mint amennyit egy forgalmas vonalon kaszálhatnak. Ha ezt a számot megszorozzuk a feketéző sofőrök számával, elég komoly összeg jön ki. Nem csoda, hogy a volán társaságok veszteségesek és a buszok úgy néznek ki, ahogy. Arra lennék kíváncsi, hogy a sofőröket milyen módszerrel válogatják ésellenőrzik, mert szerintem ők legalább okoznak akkora veszteséget,mint a jegy nélkül utazók .
Panaszt a mai napig nem tettem, nem hiszem, hogy lenne értelme ezzel tölteni az időm, inkább hozzátok fordulok, hogy mások is tanuljanak a hibámból és mindig nézzék meg alaposan a jegyüket.
Üdv.
M. Krisztina
törvényenkívüli 2008.06.27. 00:19:14
NoRo9 2008.06.27. 00:20:51
Én sokat járok Vörösvárra rokonokhoz, de inkább vonattal...Tisztább, kényelmesebb, gyorsabb
2008.06.27. 00:24:22
Ha a csaj 250-et fizetett, akkor hogyan tudott eltenni belőle a sofőr????
Te nőszemély, szerintem te 50%-os jegyet kaptál és 50%-os jegyet fizettél.
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.06.27. 00:28:36
szily 2008.06.27. 00:30:13
2008.06.27. 00:31:33
Továbbra sem értem...
2008.06.27. 00:33:33
Jó legyen, én a volan.hu-t néztem.
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.06.27. 00:34:37
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.06.27. 00:36:44
Zsoó 2008.06.27. 00:50:37
A mindennapos az, ha nem is adnak jegyet, és te kevesebbet is fizetsz. Így a 250 forint helyett elkér a sofőr 150-et és az mind zsebbe megy. Így működik ez.
Hát én nem fizettem volna be a 6e-t.
Én anno már 2 hete lógtam a volánon (hehe ennyire nem figyelnek a sofőrök), amikor felszálltak ellenőrök, persze kaptam csekket, és elmentem vele a 13.kerbe és mondtam hogy bocsi otthon felejtettem a bérletemet (addig vettem újat). Fizettem 500 forintot. Persze mondták ha kiderül h később vettem akkor az nem jó. De azóta se kerestek.
tabibito 2008.06.27. 00:54:01
Nem szeretem az ilyen gyanúsításokat, mert a legrendesebbel is megtörténhet.
A Volán bunkó sofőrjeiről viszont lehetne cikkezni, az hagyján h legtöbbször 10 perccel előbb mennek el és tagadják, de ha nincs kedvük, nem állnak meg, vagy közlik, hogy ugye tudod, hogy mázlid van.
tabibito 2008.06.27. 00:55:11
cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.06.27. 01:07:36
A legdurvább, hogy veszteségesként jelenik meg a járat, és lehet hogy ritkítják emiatt, valamint az adófizető pénzéből pótolják.
ModalSplit 2008.06.27. 01:36:19
8-as 2008.06.27. 02:28:42
jesszumpepi (törölt) 2008.06.27. 02:53:41
2008.06.27. 03:06:31
Mellesleg Teged csak azert karositott meg, mert elkapott az ellenor, de a ceget monden egyes trukkos eladassal lehuzta, talan ezert meg harapnanak is a sztoridra. Persze erosen fugg mennyire melyen rohadt el a rendszer...
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.06.27. 03:13:58
Szumi 2008.06.27. 04:53:33
1200-1400 körül lett volna talán a jegy, és egy ezresért adott papír nélkül.
"A legdurvább, hogy veszteségesként jelenik meg a járat, és lehet hogy ritkítják emiatt, valamint az adófizető pénzéből pótolják."
Szép kis céget alapíthatsz, barátom!
Majd azt is eltartják mások veled együtt...
rennie 2008.06.27. 05:59:41
Sofian 2008.06.27. 06:52:03
Viszont jó szokásuk az hogy a bkv-sokkal ellentétben nem nézik végig hogy a kis köcsög tönkreteszi a buszt, hanem levágják a rongálókat a buszról.
countryhiker 2008.06.27. 07:01:03
Egy időben rendszeresen utaztam onnan sárga busszal, és minden egyes alkalomal megpróbálták elsumákolni a jegy átadását. Ha rendes volt, akkor adott egy jegyet egy kupacból (hogy ha ellenőrök vannak, ne szívjam meg) de ezt utána vissza kellett adni neki.
Gondolom egy idő után a Volánnak is feltűnt, hogy óriási tömeg van a buszokon, bevétel meg sehol, úgyhogy bevezették a kötelező automatás jegyvásárlást az Árpád hídnál. Viszont ez a sofőröknek már nem volt jó móka, úgyogy egész egyszerűen leragasztották az automaták képernyőjét, és ráírták, hogy rossz. Ilyenkor az volt a szabály, hogy sofőrnél kell jegyet venni. Persze így csak a pénzt buktad, jegyet nem láttál soha...
Pejo 2008.06.27. 07:38:47
Én azon csodálkozom, hogy ez az ország "még működik"...
Kazimír 2008.06.27. 07:50:34
Szóval nem mindig szándékos, szerintem
dézigazdi 2008.06.27. 07:51:03
Bp., Árpád híd -Pvvár teljes árú: 300Ft, Flóriánról 250Ft (az már a 20 km-es határon belül van).
Egyébként a mutyizásnak tényleg kezd vége szakadni mostanában. De ez az "automata rossz" sztori elég durva! Én egyszer találkoztam olyan sofőrrel, aki Pvváron felszállva nem akart jegyet adni, és amikor mondtam, hogy kell, mert elszámolom, akkor azt mondta: "na azért ebből ne csináljunk rendszert". Egyébként azért tömegközlekedem, mert nem sikeres akarok leni, hanem környezetvédő.
commentgyár 2008.06.27. 08:00:09
Decesso (törölt) 2008.06.27. 08:01:02
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.06.27. 08:02:10
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.06.27. 08:10:48
Mellesleg, ilyen esetben fogom magam, előre megyek az ellenőrrel és kérdőre vonom, hogy most ezt így hogy? Aztán meg panasz a Volánnál.
Layosh 2008.06.27. 08:11:25
Felénk amúgy más a módi. Nyugdíjas felszáll, kap egy 90%-os jegyet mondjuk 60-HUF-ért, odad 200-at és a sofőr elfelejt neki bélyegezni a füzetébe. Ezt az ellenőrök nem nézik, mármint a bélyegzőt, csak a jegyet. Mindennap tele van a busz nyugdíjasokkal, mert járnak pestre nyugdíj kiegészítő takarítást végezni.
Lehet számolgatni urak, hogy mennyi veszteség ez az adófizetőknek.
ex-dr. vuk 2008.06.27. 08:12:35
EÖ (törölt) 2008.06.27. 08:12:49
Ami a világ világ, pontosabban, amióta az én nagymamám nagymama az úgy megy, hogy kéri a mama a 90%-os jegyet, amihez kettőt kéne pecsételni, de a sofőr csak egyet pecsétel (50%), ergo maminak később telik le a kedvezménye, és elkéri érte a "több pénzt". A "több pénz" - az 50%-os jegy ára közötti különbözet pedig igenis megy a sofőrbácsi zsebébe.
Nem biztos, hogy pontosan idézem a mamit, csak mindig zsörtölődik, (pedig ő is jól jár, csak ő nem akar.)
Szóval el ne kezdd itt védeni a sumák buszsofőröket.
wagabound 2008.06.27. 08:14:47
A többieknek:
1: Gázolajat már nem tudnak csórni a két tankolás között leplombált üzemanyag-tank és végre normális érdekeltségi rendszer okán.
2: Az ellenőrzést egy Volántól független cég végzi, eredménytől is függő juttatásért, mutyi tehát már nincs velük.
3: Mindenki abból él, amiből tud. A Volán-sofőr is, főleg, ha a kedves utas is partner benne...
Gumidomino 2008.06.27. 08:15:50
de elkezdhetnéd felemelni a hangod a saját ügyeidben Krisztina, mert így el fognak taposni az "ezért tart itt ez az ország"-ban.
szembesíted a sofőrt a tévedésével, nem haragszol, de kéred a teljes árú jegyet, amit kifizettél, hiszen diákot se mutattál, hogy adott diákjegyet?
EÖ (törölt) 2008.06.27. 08:18:02
Ezt Isteni jelnek vélem és ma már nem dolgozom semmit.
Szerintem te is menj haza. :)
wagabound 2008.06.27. 08:18:25
Gumidomino 2008.06.27. 08:20:00
gondolom gyakorlott szemnek egy pillantás a jegykiadás közben elegendő.
mint ahogy mondjuk a metróknál is.
Gumidomino 2008.06.27. 08:21:17
EÖ (törölt) 2008.06.27. 08:25:09
1. tudnak csórni, már a kúton otthagyják és a kutassal megy a sumák...
2. van közöttük mutyi (lásd még: kárszakértő-biztosítócég)
3. ez szép, csak az adónkból pótolják a hiányt
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.06.27. 08:26:37
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.06.27. 08:31:03
vizafogó 2008.06.27. 08:32:42
Február 16-án este szálltunk fel a Volán 111 szám járatára Pilisvörösvár, orvosi rendelő állomáson 19:18 kor és Piliscsaba, Pázmány P. Egyetemig kértünk 2 db jegyet. Feltűnt, hogy a sofőr/pofátlan tolvaj (PF) a jegykezelés (bocs pénzbeszedés) közben a telefonját nyomogatta, és az előttünk felszállótól a pénzt átvette, de jegyet nem adott.
Társam a fenti távolságra kért két jegyet és átnyújtott 1000 Ft.-ot. Kapott visszajárót, de jegyet nem.
SE: (állva maradt és várt)
PT. - ?
SE: - jegy?
PT: - nem adok, mert nem kért.
SE: - miért nem ad,
PT: - én vagyok a sofőr, annak adok, aki kér.
SE: - kérek.
PT: - akkor még kérek pénzt. (Félénk társtól még kap pénzt, PT átad egy jegyet)
SE: - jegyet adni kell, azért fizettünk.
PT: - ha sokat ugrál, leszállíttatom.
SE: - miért?
PT: - én vagyok a sofőr,
SE: - már nem sokáig.
PT: - a hatodik főnökséget élem túl.
SE. Elsündörög, a többi utas között, akik szótlanul hallgatták végig a párbeszédet.
A sofőr mellet álló férfi még hangosan utána szól. Piliscsabán szállsz le? Majd megvárlak, és a kapsz a pofádra.
sztrimbej 2008.06.27. 08:40:13
demizson bobby 2008.06.27. 08:43:13
ha nem vgyok bűnös,akor nem fizetek, még ha a helyszínen főbe is lőnek.
S0und 2008.06.27. 08:56:31
Chrom 2008.06.27. 08:58:22
kedves postoló, lehet általánosítani, de a történetben az első bökkenő, hogy nem nézted meg mit kapsz...gondolom a boltban sem hagyod hogy bélszín helyett zsírszalonnát csomagoljanak. A második bökkenő a mutyizás. Ez a nagyobbik baj.
Tanulság:
Mindenkinek egy kicsit igaza van. És mi jár annak akinek igaza van? A pofája. Ahogy nekem is:)
the real 2008.06.27. 09:02:02
Abban viszont igazad van, hogy az utasnak ellenőriznie kellett volna. Ezt tudta ő is, ezért nem állt neki hőbörögni - na meg mert a sofőr simán a pofájába röhögött volna.
simiki (törölt) 2008.06.27. 09:03:47
Gettóblaszter 2008.06.27. 09:07:55
papugaja 2008.06.27. 09:08:18
volanosdi.blog.hu/2008/06/03/afa_s_szamla_miegymas
mirage8 2008.06.27. 09:21:33
razzia (törölt) 2008.06.27. 09:22:18
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.06.27. 09:31:56
Virus 2008.06.27. 09:32:38
rexter 2008.06.27. 09:33:16
Potenciális Disznó 2008.06.27. 09:33:58
Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2008.06.27. 09:34:26
"ezert tart itt az orszag"
razzia (törölt) 2008.06.27. 09:36:27
razzia (törölt) 2008.06.27. 09:37:45
FaBRiK 2008.06.27. 09:45:38
Az első kérdésem az lett volna, hogy ugyanmár a sofőr hogyan adott diákjegyet, ha nem ellenőrizte a diákigazolványt?
Mondtam volna, hogy a személyim a diákigazolványommal együtt a sofőnél van, mert elkérte, de ha nincs, akkor meg feljelentem, mert ellopta.
Ott nyomban kértem volna a panaszkönyvet, amit ugye ottan nem tudnak adni :)
És ezen szőr mentén mire a célhoz érünk, már le is tesznek a büntetésről.
De azért még félhangosan meghurcoltam volna a sofört.
asdf 2008.06.27. 09:46:50
Egyebirant nalunk is megy a zsebre adunk jegyet dolog, es a soforok MINDIG tudjak mikor van ellenorzes...
darthyoda 2008.06.27. 09:47:41
Biatorbágy és Sóskút között hosszú időn keresztül zsebre dolgoztak a sofőrök. A hétvégi telkesek meg nagyon szerették ezt, mert olcsó volt, és ráadásul a busz -mint egy taxi- ott állt meg, ahol kérték. Csakhogy ez annyira szépen működött, hogy a végére a Volánnak egyáltalán nem maradt bevétele a járatból. Jól meg is szűntették. Ment utána a sírás, merthogy a kb. 7km-es távot át kellett valahogy hidalni. Panaszkodtak a korábbi mutyibajnokok, de a Volán tisztán bizonyította, hogy márpedig azon a járaton nem járt senki. Kb. 6év után indult újra a járat. Kiváncsi vagyok, meddig tart.
üdv
dy
asdf 2008.06.27. 09:48:31
Märchenwald 2008.06.27. 09:48:49
Érdemes lenne ennek utánanézni...
luck66 2008.06.27. 09:49:47
razzia (törölt) 2008.06.27. 09:51:21
Fiatalság, naívság ... Itt már senki sem finomkodik, amúgy nálad a lényeg:
"... a sofőrők MINDIG tudják, mikor van ellenőrzés ..."
avogadro00 2008.06.27. 09:51:51
Piszén Pisze Kölyökmackó 2008.06.27. 09:54:03
Fel kell ébredni urak!
Fuxika 2008.06.27. 09:56:08
Anyámnak is valami 90%-os járna, ami Onga-Miskolc viszonylatban 20 Ft. Ahányszor felszáll, mindig 50-est ad. ritkán jár és pecsételnek! Egyszer azt mondta a sofőr, hogy csak ennyi?
Anyám meg onnantól 100-ast adott mindegyiknek. De mondom, itt pecsételnek, tehát 80 megy zsebbe.
Én mondtam anyámnak, hogy a kurva anyjába kéne az ilyet elküldeni, vagy akkor ne pecsételtessen. Csak hát ő a szabályok szerint szereti csinálni...
razzia (törölt) 2008.06.27. 09:56:37
"Én úgy tudom, hogy az ellenőr tulajdonképpen a sofőrt (vonaton kalauzt) ellenőrzi, hogy a jegyeket rendben állítja-e ki."
Ezzel nem lenne semmi baj, ha mindenki tiztességesen dolgozna. A Jász Volánnál annyival intézik el, hogy az ellenőr végigmegy, szól a sofőrnek, hogy hányat ellenőrizett, és hánynál talált szabálytalanságot. Aztán leszáll.
A MÁV-ot ne vegyük egy kapal alá. Elég sokat utazok, és általában szigorú kalauzokat fogok ki. Ők nem szoktak elsiklani dolgok felett. Volt már úgy, hogy két kalauz egymás munkáját ellenőrizte.
dosszié 2008.06.27. 09:58:06
Gringo 2008.06.27. 09:58:12
- Hol élsz te? Buta vagy, vagy csak naiv?
"A sofor ki sem adhatta volna a jegyet ha nem mutatsz diakot. "
- Ez az igazság, erre kellett volna hivatkoznod az ellenőröknél.
razzia (törölt) 2008.06.27. 10:00:55
"A sofőr ki sem adhatta volna a jegyet, ha nem mutatsz diákot."
Ha bemondom simán, hogy diákot kérek, rögtön adnak nekem. A Mátra Volánnál nem nagyon érdeklik. ;-)
Lári-Feri 2008.06.27. 10:14:08
másikutas 2008.06.27. 10:22:16
Én vettem a fáradtságot és bejelentettem ilyen eseteket a volánnak járatszámmal, stb. Azért, mert engem sérelem ért. Ki akartam fizetni a teljes vételárat, és kapni jegyet, mert nekem a nyugalmam többet ér, mint néhány nyomorult mutyi fillér.
A Volánnál nem tudták elképzelni, hogy valaki kér jegyet, és mégsem adnak. Pedig az én statisztikám az, hogy 10-ből 5 alkalommal küzdeni kell a jegyért, és legalább egyszer alulmaradok. Tudom, béna vagyok.
OK, Te hős vagy, megküzdesz a jegyért. De minden nap egyformán jól?
Itt hangsúlyozom, hogy vannak olyan buszvezetők, akik maguktól adnak jegyet, és olyan ellenőrök is, akikről a buszvezetők nem is tudnak. Minden elismerésem az övék, és ezt most őszintén gondolom.
Itt egy jellemző beszélgetés:
- Kérem a jegyet is, ha nem gond.
- Minek az magának?
- Félek, hogy jön az ellenőr.
- Nem jön, most éppen XXX-en vannak.
- De azért én mégis kérném.
- Tudja mit? Akkor a vendégem volt.
Na, erre mit mondjak, ha nincs időm várni egy másik buszt? Biztos most van egy jó ötleted. Ott is lenne, egyből, amikor 10-en állnak mödötted türelmetlenül?
Ilyenkor feljelenthetem, és utána majd találkozom vele megint. Az egész nagyon kínos.
Én nem vagyok hős. Realista vagyok. Ez egy ilyen ország. Ki az, akinek nincs legalább egy jó ismerőse, aki ne csalna minimum adót, vagy ne lopná az áramot, vagy legalább ne bliccelne a BKV-n? De ugye, azért mégiscsak köszönünk nekik, vagy szavazunk rájuk?
Hosszútávon mindenki azt kapja, amit megérdemel, csak nem biztos, hogy onnan, ahonnan várja. Úgyhogy a buszvezetőn csak az akadjon fenn, aki mélyen magába nézett, és mindent rendben talált.
fageza 2008.06.27. 10:24:15
firebird 2008.06.27. 10:29:18
Ez úgy kell felfogni mint Hungaricum :)
fageza 2008.06.27. 10:33:27
Abd 2008.06.27. 10:40:31
végre egy blog ahol nincs szitkozódás,normálisan lehet véleményt cserélni. ennek örülök. :)
viszonylag egységes véleményetek van, én most egy kis segítséget kérnék:
u.i: nix kedvem elovlasni az utas szabályzatot.. bocsi érte.
mi a fontosabb tényező az ellenörnél?
- egy azonos km. és tarifa megléte
- vagy az ind. és érk állomás.
Kellett már hadakoznom, hogy érkezési helynek közelebbi állomás volt a jegyen, mint ameddig utaztam. de az ára ugyanaz volt. csak az ellenör dilizett velem. hogy jogtalanul vagyok a járaton :)
Abd 2008.06.27. 10:42:26
Donci 2008.06.27. 10:46:04
Környékről járó buszosok egymást értesítik mobilon, ha az ellenőrök megjelennek a környéken. Na akkor jön a kapkodás, bár olyankor aki a végállomásig megy annak adnak jegyet aki menetközben vagy a falu határában leszáll, azét zsebre teszik.
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.06.27. 10:52:11
Diákjegyet kértünk, egyszer se kértek diákot, legalábbis tőlem nem. Adtak jegyet. Ellenőr nem volt.
Amennyit olvastam erről a zsebbefizetésről, ha ilyen lesz, eljátszom a következők valamelyikét:
1. Kérek jeyget és megmondom, h a végén visszaadom, nem akarom, h megbüntessenek.
2. Nem megyek nagyon hátra(ez utaslétszám-függő), ha ellenőrzés lesz, szóljon már, és előremegyek jegyért (az is jó ha épp az aktuális helytől nyomtatja csak érvényes legyen).
Az első "csúnya dolog", de én becsületes leszek, gazdagítom a kiadható jeggygűjteméyét (vagy elfelejtem és a jegy nálam marad)
Második: tehet zsebre is, de jegyet is kérek, ergo ha utólag kapok, nem leszek megbüntetve, meg statisztika szerint is utaznak azon a vonalon.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.27. 11:23:58
Viszont amikor épp volt (sajnos) 90%-os kedvezményem, akkor ha ugyanaznap már pecsételtek bele (tehát mindig ---> átszállás) akkor a 2. sofőr soha nem nyomott bele még egyet :) Ugyanez a MÁV IC kallerekre is igaz :)
Az tuti hogy a gázolajjal mutyiztak, főleg az elfűtött mennyiséggel, pl. sokszor volt hogy atom hideg volt télen a buszon, szóltunk hogy kéne fűteni, erre közölte a fószer hogy "Maxon van a fűtés"
Aha, csak gondolom nem a piros tartományban...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.27. 11:26:10
Amúgy az említett 6 év alatt 2x láttam ellenőrzést távolsági buszon. Mostanában is ilyen gyakran van? Mert akkor jól mehet a jegybiznisz.
xpedient 2008.06.27. 11:38:36
A srác amúgy alapból kap havi 120 nettót. Érettségivel. (Én 2 diplomával kapok ugyanennyit ezen a környéken. Tudom nem vagyok sikeres.)És van olyan hét hogy nem is dolgozik. Jó, olyan is van, amikor meg sem áll 3 napig.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.27. 11:49:44
s.csaba 2008.06.27. 11:55:27
BAZ megye, Mezokeresztes, 1970-es evek eleje. Helyi autobuszjarat, Vasutallomas Harom Rozsa viszonylaton. Felszallas, sofornel jegyvasarlas. Sofort ismeros, falubeli, joravalo fiu. Leszallas, sofornek jegy visszaadas. Kovetkezo utasnak recycled jegy ertekesites.
stillhungry 2008.06.27. 12:00:18
fluorid 2008.06.27. 12:17:46
Van olyan, aki rendszeresen eljatsza a 100Ft-os jegyet kero diakokkal, hogy elveszi a penzt, kezebe nyom egy 20Ftost, es int, h uljon le. Vajon ha ellenor jon, ot le lehet fizetni azzal a 20Ft-tal? :I
Fikamatyi 2008.06.27. 12:56:06
A sztoriban az ellenőr az abszolut nyertes, mert megkapta utánad a fejpénzt és a soförtől is megkapta a részét.
Alfonzhal 2008.06.27. 13:06:54
Múltkor rosszul adtam vissza a sarki CBA-ban. A nő erre nagyon mérgesen nézett. ÍGY AKARNAK MEGLOPNI MINKET!
Kilgore_Trout 2008.06.27. 13:42:07
Aztán a Volánnak elege lett, kötelezővé tették a széna téri bódéból történő jegyvásárlást (állítólag +15 millió jött be az első hónapban), és egyre több ellenőrt vettek fel, szinte nem volt olyan hét, mikor ne találkoztam volna legalább egyszer velük. Aztán kiszervezték az egészet egy biztonsági cégnek, vicces volt, mikor hatalmas security feliratban ellenőríztéka jegyeket. Ki is rúgtak jópár sofőrt, mikor mostanában megyek haza, egyáltalán nem is találkozom olyannak akinek emlékeznék az arcára.
Ja és a legújabb módi, hogy mindenkit felvesznek ellenőrnek (akárcsaka bkvnál), a legtöbbjük nem kap kocsit, de kb minden falura jut legalább két-három csapat, szóval nem igazán lehet bliccelni.
Azért van megoldás, mint látható.
Nem Penny hajója 2008.06.27. 13:48:54
Visszaadott úgy, mintha 1300 lett volna a jegy és mondta, hogy üljek le nyugodtan a jobb első ülésre.
Az 1770 forintos jegyet kinyomtatta, de letette az jegykiadó gép mellé.
- Ha jön az ellenőr, akkor odaadja a jegyet.
- Ha nem jön az ellenőr, akkor az út végén sztornózza és van 1300 forinja.
Ha napont a négy emberrel eljátsza, akkor van belőle havi 120 ezer forintja.
+ a gázolaj leszívása. Az M7-esen 70-nel mentünk, jött egy kis lejtő, már rakta is üresbe és gurultunk.
:)
Hitchiker 2008.06.27. 13:53:14
másik dolog hogy a környékünkön új utasszámláló módszert vezetett be a volán ami abból áll hogy bemennek az iskolákba például és diákmunka címén meghirdetnek egy napos munkákat ami abból áll hogy pl monor-örs vezér útvonalon délután 4-től az uccsó járatig (11 kb) felküldik a diákokat és ők számolják az utasokat és a jegyekről persze semmit nem tudnak mert nem nézhetik meg. és 8000-et kapnak ezért az egy napos munkáért
ezzel nincs semmi gond csak a felvet talán pár problémát szerintem de ezeket nem az én tisztem megítélni
Aneeta 2008.06.27. 15:37:33
Aztán egyszer megszólalt a lelkiismeretem:) és kértem a jegyet. Nézett furán rám a sofőr, de odaadta.
Mindez persze annak köszönhető, hogy az utasok is hagyták hogy idáig fajuljni a dolgokat. Ugyanúgy korruptak vagyunk. Bár a nagyobb hasznot még mindig a sofőr húzza.
Ennek megelőzésére már több, mint 1 éve a Stadionoktól induló buszjáratokra csak a pénztárban vagy a jegyautomatákból vásárolt jeggyel szállhatsz fel 18 óráig. Természetesen a vidékről induló, Bp-re érkező járatoknál ez kivitelezhetetlen.
Sofian 2008.06.27. 18:20:59
dwdHU 2008.06.27. 18:55:14
2008.06.27. 20:14:03
Faj a cegnek pl., aztan majd faj az utasnak, ha jegyszamlalas alapjan szervezik ujra a forgalmat, mert kijon, hogy nincs kihasznalva a vonal. Faj az osszes adofizetonek, amennyiben allami tulajdonu a ceg vagy akkor is, ha allam fizeti a tanulo es a teljesaru jegy kozotti kulonbseget, faj az osszes cegnek es fogyasztonak, aki az onkormanyzat fele barmilyen adot fizet, amennyiben onkormanyzati a ceg.
Es legfokeppen faj minden (sajnos nem sok) becsuletes embernek!
Nem attol lesz lopas a lopas, mert elkapnak!!!
De sajnos a tied az altalanos mentalitas, ezert tartunk itt, leghatul, Balkanon.
Csakis gratulalni tudok, dwdHU! Minden csodalatom a tied!
bicycle repair man 2008.06.27. 20:20:23
Egyszer egy ismerősömmel mentem, ugyanez a jelenet játszódott le. A lánynak utána egész úton magyaráztam, hogy miért kértem a jegyet... Nem értette...
o_tee 2008.06.27. 22:12:55
1. a plombáról csak annyit, hogy a múltkor találkoztam egy régi haverommal (kamionozik), és megkérdeztem tőle, hogy van-e mellékállása is? azt mondta persze, "olajozottan mennek a dolgok" Kérdem én "a leplombázott tankkal?" Mire ő "plomba? mennyit adjak?"...
2.tavaly vagy tavalyelőtt ha jól emlékszem Siófokról a jegy 4500 körül lett volna de a sofőr azt mondta, négyért is elhoz szívesen. Halkan mondom (így, magunk között) nem én voltam az egyetlen ilyen utas azon a járaton.
3. ebben tökéletesen egyetértünk!
Mocsár 2008.06.27. 22:52:43
Sasfióka 2008.06.28. 11:05:25
Amúgy NAGYON jó biznisz ez a biznisz. Ugyanis a sofőr max. az állásával játszik, "büntetőjogilag" csak akkor felel, ha a rendszerességet tudják bizonyítani. Addig amíg téged 20e Ft alatt károsít meg, csak szabálysértésről beszélhetünk...
A postolónak pedig: Ha nem kért rovancsot ott a helyszínen, magára vessen. Mostmár ne reaklámljon. Befizette a büntetést, azaz elismerte, hogy jogos a Volán követelése.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.28. 15:55:41
itt elkepzelhetetlen
multkor menem trolival de nem mukodott az 1 dollaros automata csak a 25 centes, az meg nekem nem volt
50 cent az ut
kerdezte soffor meddig megyek\en mondtam
azt monda OK
eszebe se jutott hogy zsebre dolgozzon
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.28. 15:58:35
ezt akerdes felteni, hogy sajat zsebre... stb
hat az egesz orszag ebbol el
a minimalberbol, a kenopenzbol a sumakbl
hat mondja mar ki valaki
az APEH ellenor, az allamtitkar, a bankar
hat itt vnnak sorban az ugyek
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.28. 15:59:53
es igy tovabb....
Aqweren 2008.06.28. 16:54:04
Nekem ezzel semmi bajom, ha el kell számoltatni a jegyet, kérek, ha nem, akkor meg kit érdekel? Tudják mikor van kaller, és ha mégis benéznek valamit, a csekket oda kell adni a sofőrnek hogy fizesse ki...nálunk vidéken ki is szokta. Tesómnak egyszer a büntetés árát adta oda készpénzben. Hallgatólagos megegyezés utasok és sofőrök között.
akkor fog felháborítani a dolog ha a buszvezetőket nem egy zacskó mogyoróért alkalmazzák hanem neadjisten meg is fizetik. És ne mondja nekem senki hogy nagyobb kárt okoznak mint a cégvezetők és azok sleppje...
jesszumpepi (törölt) 2008.06.28. 19:16:50
polgár jenő (törölt) 2008.06.28. 22:26:40
a spanyolvigasz...
MINDAZ paraztsok
szajberpiraty 2008.06.28. 23:30:02
Mindig megnézni, milyen jegyet adnak, mert egyébként szívás...
kgyusz 2008.06.29. 11:08:04
Bicskas 2008.06.29. 20:18:47
Chrom 2008.06.30. 09:29:11
itt elkepzelhetetlen"
hagyma, mindenki örül, hogy ott ez nem és nem örül, hogy itt meg igen...szeretem amikor a távolbaszakadt hazánkfia megmondja az itthoni realitást. Szeretem a "bezzegkülföldön" kezdetű mondatokat. Nekem ne mondja meg senki, hogy bezzeg. Akárki akármit mond, még mindig érezhetőek azok a bélyegek, ami a '89 előtti időszakot jellemezték. A bezzegkülföld nem volt rákényszerülve, hogy egy kézivezérlésű, tekintélyelvű érában éljen. Ha meg valaki változtatni akar, egy kicsit átalakítani ezeket a dolgokat, akkor kétféle hang szólal meg: az egyik a "Polgártársaim, barátaim, üzlet- és bűntársaim", és a "Csinájjukmegcsinájjukmegcsinájjukmeg..." Már ráz a hideg mindkét szólamtól, mert hiteltelen és üres.
Javaslom hagyma megpróbálni itthon osztani az észt...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.30. 11:22:26
en nem osztom az eszt, nincs nekem annyi, hogy osztogassam
de geyet fogadj el tolem
ha otthon leeltem 35-ot
itt tobb mint tizet talan jobban latom a kulonbsegeket
es ezt itt neha leirom
ps. az meg total magnugyem miert jottem ki, de jol tettem
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.30. 11:37:33
meg otthon aposommal butort hordtunk, oszt ellenorzes volt dunakeszinel, megallitottak minket is
kapasbol megallapitotta a rendor, hogy agumi fospunpa
aposom elvonult en ultem, jott 5 perc mulva, mondta 20 ezer volt, mert ketten voltak oszt mentunk tovabb
itt egyszer kicsit gyorsabban mentem, le is villogtak
lecsekkoltak minden ahogy itt megy, aztan irta a tikettet, mondta 150 dollar lesz , mondtam az tul sok nem lehetne kevesebb?
valasz:
logott egy bilincs a tukron es a tollal megkocogtatta
na ez a differencia
Chrom 2008.06.30. 15:58:01
Én csak annyit mondtam, hogy a kint élők nem éltek olyan fennhatóság alatt, hogy mindenki egyenlő, de vannak akik egyenlőbbek. Mindenki úgy szedte össze magát, ahogy tudta. De manapság már nem ez kéne, hogy menjen, csak nálunk rohadtul nehezen érik meg egy új szemlélet. Akiben pedig megérett, az hiába kapálózik. Amíg egy buszsofőr úgy érzi, hogy hatalma van (pl. Oránzsvéjsz post) addig itt nagyon nagy gondok vannak. Ahol Te élsz, ott egy másik demokrácia van és a kinti emberek abba születtek bele. Az itthoniak többsége pedig nem. Te az ottani különbségeket látod én meg az ittenieket. Szerintem maradjunk ennyiben:)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.30. 17:42:21
pontosan, az ilyen buszsoforre ra kell hivni a rendort stb.
demokracia csak rendben letezik
en meg szeretek ide irni es itt olvasni, es megirom amit gondolok, ha tetszik ha nnem
ebben maradhatunk:)
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.07.01. 01:07:18
Alwares 2008.07.06. 08:41:34
szürkeegér 2008.08.02. 13:29:45
Ti gondoljátok, hogy a tömegközlekedés abból működik, amit Ti jegyformájában kifizettek???
Az állami támogatás az amire hajtanak, vezetőségi(minisztériumi) szinten.
Annak feltétele pedig, hogy megkapják, ill. , hogy minél többet kapjanak az, hogy eredményt mutassanak fel.
Márpedig eredményről akkor beszélhetünk, ha ki tudják mutatni, hogy minél több ember veszi igénybe a szolgáltatást....
Egyik mérőszáma lehet pl. a jegybevételek.
VISZONT:a vállalat által kimutatott bevételekhez NAGYSÁGRENDEKKEL NAGYOBB(!!!!) állami tömegközlekedési támogatás járul, ezen összegek pedig nagyon-nagyon sok helyre vándorolnak, csak épp oda a legkevesebb ahova kellene.....van összefüggés miért olyan a gépjárműpark amilyen és miért van a gépkocsivezetők havi nettó átlagkeresete a minimálbér másfélszerese körül(mivel az elmúlt években úgy tudtak eredményt felmutatni, hogy a bérköltségeket csökkentették)
Vagyis, hogy értsd:
FIZESD ki a jegyet, hogy még több állami pénz landoljon a bársonyszőnyeges világban.....a köznéppel meg azt kell elhitetni, hogy a befizetett forintjuk az amivel megmentik az országot!!!::(((
Szebb Jövőt NEKTEK!!!
Üdv.