Krisztina azt állítja, hogy bár egy sima jegyet kért Pilisvörövárra, a sárga busz sofőrje diákot adott neki. Sose derült volna ki, ha nem szállnak föl ellenőrök. A hoppon maradt utas biztos benne, hogy a sofőr direkt csinálta, és eltette a különbözetet. Ki is számolta, hogy ha cinkeli a jegyeket, szerény becsléssel nyolcvanezret szakíthat pluszban havonta. Izgalmas sztori hajtás után.
Egy érdekes és tanulságos történetet szeretnék veletek megosztani, ami a volánbusz egyik járatán történt velem pár héttel ezelőtt.
Ritkán veszem igénybe a sárgabusz által nyújtott szolgáltatást, mivel Budapesten lakom, ha pedig messzebb utazom általában kocsival teszem vagy vonattal. Egyik barátnőmnek nem régen született meg a kislánya, őt akartam meglátogatni, Pilisvörösváron, ő javasolta, hogy menjek volánnal. Akkor még jó ötletnek tűnt, mivel más lehetőségem nem nagyon volt, lévén a párom használta az autót.
A Flórián téren szálltam fel a buszra. Pilisvörösvárig kértem a jegyet, a sofőr mondta, hogy 250 Ft lesz. Adtam a pénzt és kaptam a jegyet, amit egyből beraktam a kézitáskámba anélkül, hogy megnéztem volna.
Pár megálló múlva ellenőrök szálltak fel, én még nem is hallottam arról, hogy ilyen is van, gondoltam azért van elöl az ajtó és a sofőr, hogy senki se lóghasson. Mikor én kerültem sorra nyugodtan adtam oda a jegyem abban a tudatban, hogy nincs félnivalóm. Az ellenőr megnézte a jegyet majd kérte a diákigazolványomat, én bambán néztem rá: „Mit?".
Mivel a jegyem 50%-os, ezért ehhez szükséges diákigazolvány, mondta. Jobban megnéztem a jegyem és tényleg diákjegy volt.Ekkor jöttem rá, hogy mi is történt valójában: a sofőr zsebre tette a két jegy árkülönbözetét, aminek most én iszom meg a levét. Láttam, hogy sokat már nem tehetek, hisz nem tudom bizonyítani, hogy én valójában mennyi pénzt adtam. Elmondtam a történetet az ellenőrnek is, aki azt mondta, hogy sajnos ilyen helyzetben nem tud mit tenni, esetleg tegyek panaszt a társaságnál.
Kaptam egy 6000Ft –os csekket, amit be is fizettem, jó tanulópénz volt azt hiszem. Azon gondolkoztam, hogy mennyi plusz bevételre tehet szert így egy sofőr. Ha egy nap csak 30 embernek ad más jegyet, mondjuk átlagban keres rajtuk 120 Ft-ot, az már 3600 Ft naponta. Ezt szorozzuk meg a kb. 23 munkanappal: az eredmény 82 800 Ft havonta, és szerintem még jócskán kevesebbet számoltam, mint amennyit egy forgalmas vonalon kaszálhatnak. Ha ezt a számot megszorozzuk a feketéző sofőrök számával, elég komoly összeg jön ki. Nem csoda, hogy a volán társaságok veszteségesek és a buszok úgy néznek ki, ahogy. Arra lennék kíváncsi, hogy a sofőröket milyen módszerrel válogatják ésellenőrzik, mert szerintem ők legalább okoznak akkora veszteséget,mint a jegy nélkül utazók .
Panaszt a mai napig nem tettem, nem hiszem, hogy lenne értelme ezzel tölteni az időm, inkább hozzátok fordulok, hogy mások is tanuljanak a hibámból és mindig nézzék meg alaposan a jegyüket.
Üdv.
M. Krisztina
Az utolsó 100 komment: