Tékozló Homár

Négy könnyű lépésben szivatott a MÁV

2008.07.03. 09:10 | ge | komment

Ugyan levélírónknak valóban nem volt a 06:20-asra érvényes jegye, mégis megpróbálkozott a lehetetlennek tűnővel: ha már a pénztárban félretájékoztatták, talán a kalauz lesz olyan rugalmas és megérti a helyzetet. Ehelyett rendőrségi intézkedést és egy hittérítőt kapott.

A családom már vidéken nyaral, hétvégén vonattal szándékoztam meglátogatni őket.
1. lépés
Elvirán ellenőrzése mikor tudok pénteken (2008.06.27.) leghamarabb Kisvárdára utazni. Találat: 06:20-kor indul az első gyorsabb vonat a nyugatiból

2. lépés
Déliben vásároltam jegyet pár nappal hamarabb. A pénztárostól a következőt kértem: „Kérek egy jegyet a péntek reggeli első gyors járatú vonatra!” A pénztáros azt mondta hogy az első vonat 07:20-kor indul. Arra gondoltam, biztos rosszul néztem valamit az Elvirán és hittem neki, hiszen ez a szakmája, biztos jobban tudja mint én. (itt hibáztam egy hatalmasat, mert megbíztam egy MÁV alkalmazottban) Megváltottam a menetjegyem és a helyjegyem.

3. lépés
Kiértem péntek reggel 06:00-ra az állomásra, azért ilyen korán, mert kikísértem öcsém is, aki szintén kora reggel utazott egy másik irányba. Meglepődve tapasztaltam, hogy 06:20-kor tényleg megy vonat. Gondoltam, mivel sietek, annak ellenére, hogy eggyel későbbi vonatra van helyjegyem felszállok rá.
Mivel tudtam, hogy szürkében járok, kapásból a BÜFÉ kocsiban ültem le, hogy ne foglaljam el másnak a helyét és vártam a pincérnőre valamint a kalauzra.
A kalauz miután megnézte a jegyem első reakciója: „Aztán órája van-e?” Mivel szürkében jártam, illedelmesen elmondtam neki az előzményeket, reménykedve megértésében. Megértés nuku, választási lehetőséget adok egy kb 900Ft –os másik helyjegy váltására vagy Ferihegyi leszállásra. Tudtára adtam, hogy egyikre sem vagyok hajlandó és győzködni kezdtem, hogy egy félig tele lévő vonatnál talán ez nem olyan nagy probléma, ennyi rugalmasság talán még belefér. Továbbra is kínosan ügyeltem a nem emelt hangú intelligens, illedelmes beszédre. „Miért ne lehetne kicsit rugalmasabban kezelni a dolgokat?” kérdésemre a válasz: „Nem”.

4. lépés
10 perc eredménytelen beszélgetés után az ellenőr elment a dolgára ment, én pedig elaludtam. Cegléden viszont rendőri intézkedés következtében le kellett szállnom a vonatról, mivel a drága kalauzbarátom kihívta őket, mivel talán haramiát sejtett bennem. Itt már elszakadt a fonál és igen csúnya becsületsértéseket vágtam a fószer fejéhez és még a földre is köpdöstem látványosan. A rendőrök igazoltatás és a történtek meghallgatása után abszolút korrektül viselkedtek, sőt még ők kértek elnézést!

Összegzés:
Tudom, értem, hogy a szabályoknak nem 100%-osan megfelelő jegyem volt, de könyörögve kérem, valaki a MÁV részéről magyarázza már el nekem, hogy miért nem lehet értelmesen, rugalmasan, olyan európai módra viselkedni? Miért kell egy kalauznak a vonaton hatalommal rendelkező kiskirálynak feltüntetnie magát? Miért gondolják hogy ilyen ügyfélbarát megoldások mellett bárki is önszántából a MÁV-ot fogja választani, ha utazni akar? Talán még megértettem volna, ha iskola időben ez egy péntek délutáni teljesen tömöt vonat lett volna, de ez egy péntek hajnali félig telt volt csak.

Levezetés:
Hogy kerek legyen a napom, a Ceglédi állomáson az 1 óra várakozásom alatt egy Jehova tanúja segített megérteni, hogy hamarosan itt a világvége és csak az marad meg akik még előtte belépnek a szervezetbe. Ők mindörökké 30 évesek lesznek, a többieknek feltámadás sem jár. Kiváncsi vagyok a kalauz belép-e, mert ha ő igen én biztos távol maradok.

Egy utazó

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hijarna 2008.07.03. 10:29:08

Tufaállat 2008.07.03. 10:25:33

avass már be kérlek a ráckevei strand misztériumába... :-)

beachball 2008.07.03. 10:29:31

Andrei, több, mint 900 píz?

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.03. 10:32:31

hijarna 2008.07.03. 10:29:08
Hát van, ki még nem ismeri e nemes műintézmény titkait?

staropramen 2008.07.03. 10:33:45

jesszum
átlagos8 kocsix 2wcx 2kilincs az ma nálam= 32 kilincs.Ezzel esztergomban császárok leszünk

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.03. 10:36:18

hijarna 2008.07.03. 10:29:08
Ajánlom figyelmedbe a következő szakirodalmat: 2008.06.24. 13:00, Egy kellemes délután a félkész strandon!!! 2008 siker könyve!!

jesszumpepi (törölt) 2008.07.03. 10:36:38

Emlékszik valaki arra,amikor a 80-as években behozták Magyarországra a Lady Chatterlay szeretője című filmet?
Akkor jártunk úgy,hogy a régi Corvin moziban - hosszas sorbanállás után - elfoglaltuk helyünket,majd jött egy pár,és kiderült,hogy egy másik előadásra kaptunk jegyet.Minket felállított a jegyszedő,és kitessékelt.
A mozi vezetője rendes volt,arra az előadásra már nem tudtunk beülni,mert totál telt ház volt.De másnap az emeleti páholyból néztük a filmet.
Ami már akkor is unalmas volt.

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.03. 10:37:37

staropramen 2008.07.03. 10:33:45
Vazze! 32 kilinccsel ráckevén lehetnél kabinos!! :D

temporary 2008.07.03. 10:38:55

A poszt beküldőjének abszolút nincs igaza. Ha egyszer helyjegy kell egy vonatra, akkor arra való helyjegy kell. Ennyi erővel "rugalmasan értelmezve" minden szabály áthágható lenne, pl. miért büntet meg a rendőr, ha átmegyek autóval a zebránál a piroson, mondván úgysem akart gyalogos éppen átmenni. A jegykiadó nem arra a vonatra adott jegyet amire ő gondolt, de ezt a posztküldő időben észrevette, és a megfelelő vonat kivárásával helyrehozhatta volna. Egyébként valóban, a 6.20-nál át kell szállni és a menetideje is hosszabb, mint a 7.20-asé.
A pénztárnál pedig érdemes az indulási időt bemondva jegyet venni.
"jesszumpepi 2008.07.03. 09:31:38"
Az hogy egy kalauz arra figyelmeztet, amire egy "társaságból valakit" az anyukájának kellett volna gyerekkorában, szerintem nem merevség.

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.03. 10:39:10

jesszumpepi 2008.07.03. 10:36:38
Ha páholyban ülsz, valakivel, nem muszály csak a filmmel foglalkozni! :DD
Persze, ha a szüleiddel voltál, nem szóltam!

staropramen 2008.07.03. 10:39:56

Tufa
inkább megpróbálom darabonként eladni az esztergomi buszállomáson. minden wc-re menő potenciális vevőm.

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.03. 10:41:36

staropramen 2008.07.03. 10:39:56

Állítólag a Palkovicsné bennragadt a klotyóban, és bármit megtenne egy kilincsért! :D

staropramen 2008.07.03. 10:43:15

Tufa
köszi az infot, megpakolom a platós Ifát és tűz esztergomba

leszálló ág 2008.07.03. 10:44:45

Tufaállat 2008.07.03. 10:41:36

Mijaza "bármi" ? ;)

WhoTheHell 2008.07.03. 10:46:18

Három dolgot fűznék hozzá:
1.) Legyünk európaiak. Mondjuk veszek egy jegyet IC-re valahova. Majd tök máskor megyek igaz ugyanoda. Akkor most én is sírjak ha megbüntetnek. Mert kérdem én ki bizonyítja be, hogy én jót kértem és rosszat kaptam? Ilyen alapon veszek a legkorábbi IC-re jegyet és majd megyek amikor akarok? Sőt másik napon! Értem én, hogy átcsesztek de hát ha mindenki akkor utazik amikor akar akkor hol a helybiztosítás? (Most tekintsünk el a fél vonat üres volt tényétől és attól is, hogy így sincs mindig hely.) Na akkor meg azért európaiznál mert nincs helyed.
Amúgy meg nagyon nehéz megkülönböztetni a csalót a ténylegesen átvert embertől. és már csak a kalauzon múlik sikerül-e neki.
2.) Ha biztosan tudnád mikor van világvége akkor nem lenne lelki akaraterőd belépni a Jehovákhoz? Dehogy nem! Így persze csak az elkötelezettek teszik meg. Vagy az *****ák.
3.) Már megint mit keres egy ilyen poszt a Homáron? Valaki meghackelte az oldalt és mindenféle baromsággot ír be? Mostanában alig van értelmes cikk. Kiszárad a tenger? Döglődik a homár? Vagy ilyen jó és szép itthon a helyzet?

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.03. 10:47:10

leszálló ág 2008.07.03. 10:44:45

Hát tényleg bármi! Nyugodtan fantáziálj! :D

jesszumpepi (törölt) 2008.07.03. 10:47:16

temporary!

Kérlek alássan,ha arra célozgatsz,hogy én tettem fel a lábamat a szemközti ülésre,akkor szarva közt a tőgyét találtad el.Nem szokásom.
A kalauz azért volt kellemetlen,mert az illető rögtön levette a lábát,és elnézést kért.A kalauz meg nem vette a lapot,hanem rendőrséggel fenyegetőzött.
Aránytalan.
Viszont tényleg kapott ellenőrzést,ami miatt - számomra ismeretlen okból - idegeskedett,de a mi jegyeinkkel minden rendben volt.
Aki meg feltette a lábát,annak humorosan én is elmondtam a véleményemet.

The Good Boy 2008.07.03. 10:48:07

Aki földre köp, az lehet sikeres, vagy csak egyszerűen balkáni irányú a viselkedése??? Meg még becsületsért is?
Utána meg homárért kiabál.
A következő lett volna megfelelő:
1. Elővételnél megkérem, nézze meg, mi van a 6.20.-al.
2. Ha már hamarabb kint vagyok, az állomáson, akkor becseréltetem a korábbira, mivel tényleg van olyan
3. Ha a kalauz/ellenőr (nem mindegy) van annyira korrekt, hogy egy 900 Ft.-os helyjegyet akar adni a tuvább utazásra, akkor azt elfogadom.
4. Ha jön a közeg, és tudom, hogy ezt megszívtam, akkor kultúremberként viselkedem, nem köpködök, nem anyázom.

Kivételesen most nem értem a posztoló baját, de lehet, hogy csak fotosopp

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.03. 10:50:16

The Good Boy 2008.07.03. 10:48:07
Aki köpköd, az BKV ellenőr! Miután megruházta az utast a 7-esen, elment nyaralni a család után, de gondolta, még Cegléden is köpköd egy jót!

hijarna 2008.07.03. 10:53:51

császárok leszünk
Tufaállat 2008.07.03. 10:36:18

Most már megvilágosodtam, nem akkor se leszek Jehova tanúja. És a fasznyálhíd kimarad?

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.03. 10:59:44

hijarna 2008.07.03. 10:53:51
Lehet azért köpködött a ceglédi állomáson, mert fasznyálhidat akart létrehozni Cegléd és Várda között, így nem kellett volna vonatoznia!

jesszumpepi (törölt) 2008.07.03. 11:01:05

Tufaállat 2008.07.03. 10:39:10
jesszumpepi 2008.07.03. 10:36:38
Ha páholyban ülsz, valakivel, nem muszály csak a filmmel foglalkozni! :DD
Persze, ha a szüleiddel voltál, nem szóltam!


Szeretek hülyéskedni,de nem vagyok hülye :-)

temporary 2008.07.03. 11:06:46

jesszumpepi 2008.07.03. 10:47:16
Rendben van, így értem. Egyébként nem céloztam rád, ezért írtam azt, hozzászólásodnak megfelelően, hogy a társaságból valaki.

hijarna 2008.07.03. 11:06:49

jesszumpepi 2008.07.03. 11:01:05

Lédi Csettörli kevéssé gyerekeknek való film. :-)

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2008.07.03. 11:07:46

Hmm... azt már csak halkan, hogy a rendőrök is ott lehettek a helyzet magaslatán.. ill. mi volt a többi utassal?? Addig, amíg a kaller a köpőcsészéssel várta a rendőröket, a többi utas ült a vonaton és nézte? Esetleg a MÁV menetrendet bogarászta, hogy a csatlakozást hogy tudja megoldani, mert ez a vonat késik a postíró kreténsége miatt? Örülj neki, hogy azok, akik érvényes jeggyel ültek és utaztak vhova, nem kezdtek el téged kollektíven megköpködni... szerintem.. eh, lófax az összes ilyen kis izgága pöts seggébe.. nyah.. még a végén majdnem felidegesítettem magam:)

hijarna 2008.07.03. 11:08:22

Tufaállat 2008.07.03. 10:59:44

Megyeri-híd helyett lehetne Fasznyál-híd

hijarna 2008.07.03. 11:10:37

ndy Single · candysingle.blog.hu 2008.07.03. 11:07:46

Merevgörcsös süncsalád az ilyen postolónak a seggébe. Amúgy ha sokszázé' vettél egy kávét vagy egy kappucsínót kedves posztoló, akkor a pótdíjra mé' nem futotta?

betépett felhasználó 2008.07.03. 11:13:41

kedvezmenyesen elado masfel liter palackozott saliva (emberi nyal). BKV. MAV. stb. ki/be/fel/lebaszas eseten a kisstilu kopkodest mellozendoul alkalmazando.
Minoseget 2009.11.13-ig megorzi.
Keresre allithato aplikatort is adok. (0.3-2 dl egyszeri "froccsenteshez")
Oktatasi intezmenyeknek kedvezmeny!!
---
figyelem, a konkurencia allitasa ellenere bevizsgalt. TUV minositest kapott nedvrol van szo es nem a TBC-korhaz kopocseszeibol beszerzett fekarol.

anarch 2008.07.03. 11:17:35

Hmm, érdekes poszt. Nem jött be a korrumpálós bepróbálkozás erre megy a homárra :).

Alig várom már az olyan posztokat, hogy "Hát én 150-el felborultam a Subarummal a Rákóczi úton, és amikor odajött a rendőr megkérdeztem tőle, hogy lehetne-e rugalmasan kezelni, amire ő azt mondta hogy nem. Erre én jól megköpködtem meg igyekeztem hangosan anyázni..."

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2008.07.03. 11:18:31

Nekem volt egy hasonlo esetem, kicsit mas oldalrol. IC-n arra lettem figyelmes, hogy a kalauz kemenykedik egy lanynal, aki majdnem sirogorcsot kapott, mondvan be kell ernie vizsgara es nagy kapkodasban otthon hagyta a tarcajat, se penz, se igazolvany. A kalauznak nem volt jo az index (amelyben ott vannak az adatok a kesobbi buntetes befizeteshez), le akarta szallitatni.
Itt leptem kozbe (igen jio csaj volt es en is vizsgazni mentem epp, szoval tudta, mit erezhet), kifizettem a jegyet es potdijat es telefonszamot csereltem a lannyal, hogy majd megadja.
Aztan kiderult, hogy ugyanoda jarunk, csak o egy evfolyammal feljebb, de kovetkezo evben mar csoporttarsak lettunk.
Az intimebb reszeket pedig kihagyom (annyira intim sajnos nem volt mint amit szerettem volna, de azert "megkoszonte").

jesszumpepi (törölt) 2008.07.03. 11:20:52


hijarna 2008.07.03. 11:06:49
jesszumpepi 2008.07.03. 11:01:05

Lédi Csettörli kevéssé gyerekeknek való film. :-)

Nem is voltam gyerek már.
A film - számunkra - unalmas volt.De sose felejtem el azt az áhítatos csendet,amivel az akkori közönség nézte.Pozitívum,hogy akkor még nem volt divat pattogatott kukoricát enni és cukros lónyálat inni a nézőtéren.

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2008.07.03. 11:24:44

hijarna: Én már a sünöket is sajnálom... ennyi és ilyen seggeken végigkűzdeni magukat... jah, tényleg! Csodálom, hogy a Greenpíííísz még nem írt a Homárnak, hogy mi itt ugyi, kínozzuk a sünöket...

jesszumpepi (törölt) 2008.07.03. 11:39:26

Vigyázzunk,mert Brigitte Bardot Magyarországra jön sünt védeni.

AlulírottFentemlített 2008.07.03. 11:47:49

Nemrég beszéltem egy barátommal,aki nem mellesleg kalaúz,és páros lábbal rúgja szét jehova tanúi seggét, ha van jó helyjegyük, ha nincs.

Nos Ő mondta:
Boldogok a heringek !
Állítólag ők fogják örökölni a földet.

Bár én a sünöknek jobban örülnék.

hijarna 2008.07.03. 11:49:39

Mao elvtárs · modell.blog.hu 2008.07.03. 11:18:31

Vagyis, végül megbukott a csaj, de a cipődre azért rátérdelt? :-PPP Vannak még jó dolgok az életben...

theutat villám 2008.07.03. 12:02:42

Bár írták már előttem, de ettől én is hüJét kapok:
"munkályához"
Baszd meg, ha ilyet le tudsz írni, akkor tényleg nem lehetsz sikeres.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.03. 12:14:39

Az elipszilon és a pontos jé felcserélése divat a Homáron,mióta volt egy salynos nicknevű tag.
Mondjuk,ettől én is falnak mennék.

Ha komolyan venném...

Boo 2008.07.03. 12:34:15

Kicsit megkésve,de..

1)"A rendőrök igazoltatás és a történtek meghallgatása után abszolút korrektül viselkedtek, sőt még ők kértek elnézést!"..Na ezek tuti álrendőrök voltak.
2) Ha pénztárost nem Elvírának hívják, ne higgy neki.
3) f@sz voltál

Secnir 2008.07.03. 12:34:31

"jesszumpepi 2008.07.03. 09:52:42
Vajon hány kilincset lehet leszedni egy IC-n?"

nézz meg egyet közelről. csak feltenni lehet már rá, olyan állapotban vannak.

Kelvin 2008.07.03. 12:38:23

Érvénytelen jeggyel való utazáshoz a 900 Ft-os pótdíj igen baráti. Azér mán ilyen szituációban is bezzeg nyugatonozni szánalmas. Nincs jegyem, nem szállok fel. Felszállok, megbüntetnek. Ha ugatok rendőrt hívnak. Szerintem így megy ez nyugaton. Persze nyugaton lehet hogy az emberek inkább jegyet vesznek.

vakrep 2008.07.03. 12:57:17

A post elindítójaként végigolvastam a kommenteket és mivel a beírók nagyon nagy része a kalauznak adott igazat, ezért hideg fejjel újra kellett gondolnom a történéseket.
Arra jutottam, hogy bár továbbra is mélységesen elitétem a kalauzt a merev viselkedése miatt és nem megyek vele közösen Jehovának, be kell hogy lássam, én hibáztam a jegyvásárlásnál ezért kerültem szar szituációba. Felháborodásom mértéke nem jogos és nem a MÁV hanem a kalauz mint ember ellen irányul most már. A post tőlem akár törölhető is.
Egy utazó

NorbArt 2008.07.03. 13:03:35

Hmm...

Budapest - Komárom 100 km
vonattal: 3000 ft oda-vissza
menetidő: 1:15 perc
+ buszjegy stb 100 forint
össz: 4000 forint

Budapest - Komárom 100 km
autóval: 4000 ft oda-vissza
menetidő: 1:15 perc
ha már ketten megyünk 2000 ft / fő
ha négyen 1000 ft / fő

kijelenthetem ha egyedül megyek kocsival ugyanannyi mint ha a büdös MÁVon utazok a retekbe...

Ez nekem magas hogyan kerülhet ugyanannyiba a vonat mint egy embernek autóval? nem a negyede kéne hogy legyen mondjuk? Takarítani nem-e esetleg kéne a marhavagonokat, mert azok...
Próbálna meg valaki Bécsben felszállni vonatra, ott érdekes módon mikor beáll a vonat akkor addig fel nem szállhat senki amíg a legalább 5 (öt) fős kultúrált takarítóbrigád nem végzett...
Gondolom nagyon sok + költség lenne ennek a szennyes MÁVnak, de a marha nagy év végi jutalékot felveszik...
A nyereséges teherszállítást meg eladjuk, és utánna még megy a sikerdíjj is?... Ja kérem mi abbana nehéz eladni egy nyereséges vállakozást, azután minek sikerdíjj? Adjon el veszteségeset, na azután már felveheti a sikerdíjjat. Fejétől rohad az egész ország, pedig valamikor nagyon szép volt, csak összefogás kérdése hogy megint az lehessen,,, volna... De itt mindenki már csak a maga parasztja... Mert igen, csak magunkra gondolunk paraszt módon viselkedünk, meglopjuk egymást, parasztok vagyunk...


Ha már ketten megyünk

Csabesz2000 2008.07.03. 13:04:16

örvendjetek és vígadjatok, mert ez a ti utazótársatok meghalt és feltámadott, elveszett és megtaláltatott

Máv 22.34

leszálló ág 2008.07.03. 13:08:35

NorbArt 2008.07.03. 13:03:35

Csak óvatosan a számolással, mert könnyen +eshet, hogy többen azt vélik ebből kivilágolni, hogy még ócsó a benya! ;)

errrrrrrrrr 2008.07.03. 13:23:57

tehát mindent elhiszel egy máv alkalmazottnak. aztán felháborodsz azon, hogy jogosan kérik rajtad számon a bénaságod. aztán lepacsizol a rendőrökkel, akik leszednek a vonatról.
mindezt a figyelmetlenséged és a 900 Ft meg nem fizetése miatt. szerinted a kaller hogy írná meg ugyanezt a sztorit?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.07.03. 13:31:25

Nem olvastam végig, de:

Ha jól értem megnézte a neten, hogy megy a 6:20-as

a pénztárosnőtől "gyors járatú" = sebes vonatra kért jegyet 7:20-ra

ennek ellenére kimegy a 6:20hoz és felszáll a helyjegyes vonatra (amihez ha nem a kalauznál veszi a helyjegyet tuti olcsóbb: nem cserélni kellett volna, csak extra helyjegyet venni)

nem száll le, nem vesz jegyet, értetlenkedik, pnanaszkodik a homáron... ez hülyének néz mindenkit?

Rendőrök helyében gyors igazoltatás, megy a bünti, oszt kész, ha nem lehet szép szóval akkor fizessen a 900Ft helyett 9ezret.

Amúgy azt sem értem, hogy miért lehet helyjegyet venni a kallernál.. a pénztárak egy szoftverben látják a szabad helyeket, és a foglalást is ott teszik meg. Azaz hacsak nincs valami mobilinternet a kallernál aligha tud érvényes helyjegyet adni, max valami biankót, ott meg ha a köv. faluban felszáll valaki érvényes pénztári helyjeggyel lehet szépen másik kocsiba menni...

Szóval sem a kaller, sem a pénztáros nem hibázott csak a bunkó földre köpős utas nem tud egy ICt egy sebesvonattól megkülönböztetni.

temporary 2008.07.03. 13:32:17

MÁV-val csak akkor érdemes utazni, ha nincs autó, kedvezményes jegy vehető, vagy nem akar az ember a parkolással foglalkozni. Ketten utazva autón olcsóbb, mint vonattal, egyedül utazva talán akkor olcsóbb a vonat, ha nem kell helyjegyet venni.

0motig0 2008.07.03. 13:50:21

elnézést DE a étkező kocsiba mióta kell hely jegy? kivan rakva állt 1 kis papira a kocsi ajtaján: hely jegy nélkül de fogyasszon valamit.

temporary 2008.07.03. 14:38:24

Étkező kocsiban is csak az tartózkodhat, aki a vonaton utazhat, tehát helyjegye van. Egyébként étkezőkocsiban az is ki van írva, legfeljebb mennyi ideig tartózkodhat ott a fogyasztó.

Decesso (törölt) 2008.07.03. 14:42:19

Nem értem. Ezen most fel kell háborodnunk? Erre kell azt mondani, hogy aki hülye haljon meg...

hapcibenő (törölt) 2008.07.03. 15:24:21

no, mivel kiderült, hogy jó szokáshoz híven megint a posztíró a hülye, elmesélem, hogy megy ez európa "boldogabbik" felén, a brüsszel-brugges vonalon. magyar állampolgár jegyet megvesz, másodosztályra. felszáll, másodosztályon nincs ülőhely (az út kábé 1 óra). előrecsoszog az első osztályra, ahol van hely bőven, leül. kaller jön, realizálja, hogy a jegy alacsonyabb osztáyra való, nem ott ülök, ahová szól a jegyem. udvariasan szól, én igazat adok neki és megkérem, hogy engedje meg kifizetnem a különbözetet. belga/flamand/vallon vagy milyen kaller megnevezi az összeget, pótjegyet ad, kifizetem, elköszön, ennyi.

hanzs 2008.07.03. 15:30:26

hapcibenő, ez itthon is így van.
Ha van egy másodosztályú jegyed és nincs hely, és leülsz az elsőre (sima gyors vonaton) akkor ki tudod fizetni a különbözetet helyben. Számtalanszor mentem így régen...

Én elhiszem hogy a postolónak bántja az igazságérzetét a dolog, de nincs lehetősége a kallernek rugalmasnak lenni.

ARRA a vonatra kell érvényes helyjegy, és az nem volt, a vonaton meg ennek ennyi az ára.

A másik jegyet megpróbáltad visszacserélni?
Én legutóbb is úgy jártam hogy vettem helyjegyet és volt egy gyorsvonat is, odamentem a pénztároshoz beadtam a jegyet, elvette és kifizette. Majd eladja később vagy valami. Van aki rugalmas ilyesmiben. 1 órával a vonat indulás előtt vagy ilyesmi.

Szerintem ez nem szivatás, hanem teljesen jogos dolog volt.

hanzs 2008.07.03. 15:33:30

"Amúgy azt sem értem, hogy miért lehet helyjegyet venni a kallernál.."

Sok esetben a pályaudvarokon 30-40 perces sor van, és nincs esély megvenni a jegyet.
Van aki téves jeggyel száll fel, neki is kell jegyet adni.

A vonaton váltott helyjegyen nincs ülésszám, ergo oda ülsz ahol találsz helyet, vagy mint én hasonló esetben pl a büfékocsiba.

szgyula 2008.07.03. 15:44:59

Nagy az isten allatkertje, csak alacsony a kerites...

A joember az egyik IC-re (Bereg) kapott jegyet a masik IC helyett (Hollo). Azaz a helyes dijszabast fizette. Kifizette a jegyet, az IC potdijat (390Ft). Amin lehet vitatkozni, az a helyjegy (130 Ft). Ennyivel probalta meg (hibajan kivul) megkarositani a MAV-ot maximum.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.03. 15:59:22

jesszum
en egyszer ugy jartam a Vors Csillag moziban, hogy unatkoztunk a csajommal/se pez, se kero/ oszt bementunk
egesz jo film kepei voltak kint az ajtoban be is mentunk
erre elkezdodott egy borzaszto fil Ekszerrablas fenyes nappal
a peztaros mar kirakta a kovetkezo napi film kepeit...

amugy itt minden fele jegy, vonat, repulo, tokom tuggya interneten megveheto
felmegyek kikeresem klikk
meg kinyomtatni se kell
ennyi

labi 2008.07.03. 16:03:49

Nem feltétlwenül volt hüle a pénztáros, mert a hathuszasnál egyszer át kell szállni, a héthuszas meg megy szépen kisvárdáig.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.03. 16:10:37

labi
ezt eddig 14-en irtak le....
sot a kalauz se volt hulye, mert ha ellenort kap megbasxak, zt is leirtak man
900 pezer meg nem cirkuszolok ha nem jo a jegyem
lecet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.03. 16:13:28

magyaran a post helyes cime
4 konnyu lepesben szivattam magam

labi 2008.07.03. 16:16:32

"labi
ezt eddig 14-en irtak le...."

Akkor tényleg lehet benne valami... :)
(bocs a figyelmetlenségért)

jesszumpepi (törölt) 2008.07.03. 16:24:24

hagyma!

Ma már itt is lehet jegyet venni a neten,vagy telefonon.
A 80-as években meg még te is a nagy víz ezen oldalán tengetted napjaidat.

beachball 2008.07.03. 16:29:23

Vakrep, virtuális kalapom megemeltem előtted.
Ritka,hogy valaki téved,belátja majd nyilvánosan beismeri!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.07.03. 16:37:53

szgyula 2008.07.03. 15:44:59
Amin lehet vitatkozni, az a helyjegy (130 Ft).

Ennyire olcsó lenne? A vonaton meg 900? Nem tudom, már 6 éve nem ICztem, de akkor vagy 500 Ft volt a kaposvári vonatra.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.03. 16:42:37

De mé ment Kisvárdára nyaralni? Pláne, ha a család már itthon sem volt... Ezt nem értem én! Van ott egyáltalán kocsma?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.07.03. 16:44:52

A hathuszasnál át kell szállni, a héthuszas meg megy szépen Kisvárdáig volt már?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.03. 16:46:53

jesszum
akkor mi a turonak ment a delibe?
bezonyhogy, de mi ugy utaztunk, hogy minden allomasnal megneztuk hol van a kalauz es a vonat masik oldalan moge futottunk...
nem lyen IC meg ilyenek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.03. 16:48:44

a 7, 40-es a rackevei strandig megy

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.03. 17:03:42

amugy most jut eszembe, regen volt ilyen duma
asszed most jottem a hat huszassal
vagy ez mar volt?
vagy hogy most jottem le a falvedorol
nagymamamnak volt
falvedoje, de nem jut eszembe mi volt rairva

szgyula 2008.07.03. 17:06:33

Igen, maga a helyjegy 130 Ft. Ami majd' 500 volt, az az IC potdij (amit kifizetett a joember) *es* a hellyegy egyutt. Persze normalisan egyutt veszi az ember, igy nem bontjak le neki. De ha megnezed, normal vonatra a helyfoglalas 130, illetve ha megnezed a IC+helyfog. illetve csak IC kulonbseget, az is 130. Innentol kezdve szerintem jogos azt mondani, ennyirol beszelunk.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.03. 17:22:11

Falvédő nálunk csak a gyerekszobában van.Micimackó látható rajta a csapattal.Nagy örömmel megvettük,az a büdös kölyök meg oda se bagózott rá soha.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.03. 17:23:19

hat ez ilyen jesszum
de mamim idejeben nagy bolcsessegek voltak rairva

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.03. 17:25:06

lehetoleg rimbe szedve
ilyenek
ha a ferjed jon haza
legyen meleg vacsora
ezt most talaltam ki
de ilyesmi vot

jesszumpepi (törölt) 2008.07.03. 17:33:45

Az én nagymamámnál is volt ilyen falvédő.Meg sparherd.Azon főzött,azzal fűtött.

"Fehér galamb száll a falu felett/Viszi az én bánatos lelkemet."

"Az én kicsi feleségem/Minden este főzzön nékem." Stb.

Szarazkoro 2008.07.03. 18:17:15

"Miért gondolják hogy ilyen ügyfélbarát megoldások mellett bárki is önszántából a MÁV-ot fogja választani, ha utazni akar?"
-Mert csak a MAV van he! Vagy tevedek? Igy a kaller a kiskiraly, ha nem tetszik mongya' le!

Szarazkoro 2008.07.03. 18:19:37

Ja, es most kaptam a fulest, h a rackevei strandon baccpapucsos suncsalad elado sikeres utazoknak!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.03. 18:50:45

en meg azt hallottam, hogy a rackevei strandon Palkovicsne lett a bemondo
"pistike keresi elveszett laptopjat, atadhato a bejaratnal balra"

2008.07.03. 18:50:51

Baratom, azert nem lehet ezt europaibb modon intezni, mert mashol Europaban sincs ugy, hogy te mas helyjeggyel boldogan levonatozol videkre.
A szabalyok azert vannak, hogy betartsad, es ne rugalmassagot varjal. A MAVon is, akarmennyire is szar...

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.03. 19:31:50

Azt tudtátok, hogy a 6.20-as-ról át kell szállni?

Jimmy 2008.07.03. 19:39:35

Köpködösöl a levélíró a földre!

Azért megkérdzném tőle, milyen színű a bőre!!

jesszumpepi (törölt) 2008.07.03. 20:51:47

Jimmy!
Eltévedtél.Az egy másik blog.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.03. 22:57:28

en ugy hallottam a hat 20-asrol at kell szallni es ugayanz vesz fel amia 7 huszas

estie2 2008.07.03. 23:29:21

Én naponta igénybe veszem a Máv szolgáltatását, amiből persze elegem van, de ha nem tudod kikérni a jegyed rendesen a kaller jogosan követel, mivel ez a munkája.Persze nem azokra a kallerekre gondolok akinek otthon a sarokban kell térdelnie és a vonaton tud csak császár lenni:)))Ezekből van bőven....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.04. 00:41:23

egyebSt azt se tuttam, van kisvardara vonat
meg kene szuntetni
a Koka mit mond?

jesszumpepi (törölt) 2008.07.04. 05:30:14

estie2!

Két féfj beszélget.Azt mondja az egyik:
-Én már elértem otthon,hogy az asszony térden állva szóljon hozzám.
-És mit mondott?
-Azt,hogy:-Gyere ki az ágy alól,te gyáva féreg!

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2008.07.04. 07:54:42

Mohó Jojó módjára vártam, hogy mikor jön a maflás, meg a kaller-terror. Talán a köpködés után - gondoltam. A nagy lóbrókert! A "hittérítőt" szó szerint kell érteni. :(

A 6:20-as gyors meg már Ív Béla óta jár rendszeresen. A levélíróra is igaz, hogy "nem most jött a 6:20-assal.

PiCsaBá.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.04. 08:46:52

A jehovisták mehetnek a hittérítőraguba :-)
Jó étvágyat annak,aki még nem reggelizett.

Amici 2008.07.04. 09:46:47

Szerintem Palkovicsné volt a jegyeladó, azóta is röhög, mint az állat, a posztoló meg Cegléden várja az ajándék laptopot. Kérdem én, Batzpapucs meg kilincs volt-e tatyóban? Román vízum a kézben?
Csatoltan küldöm az Úttörőáruház ajándékutalványát, mellyel 50 %-os engedménnyel vehetsz magadnak egy ásdelmagad-felszerelést.
Gratulálunk!

Fairy Girl 2008.07.04. 10:43:14

Gondolom előttem már 100-an leírták (nagy részét azért olvastam).
Volt érvényes jegyed? Nem volt. Akkor??? Még jó hogy nem a nyúl viszi a puskát...

szgyula 2008.07.04. 11:11:26

Volt ervenyes jegye, volt ervenyes IC potjegye, nem volt ervenyes helyfoglalasa. Ha 100-szor irtak maskepp, akkor is.

fageza 2008.07.04. 11:16:26

Aki Kisvárdára meg nyaralni, 20 km-re az ukrán határtól nem lehet sikeres...

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.07.04. 12:44:42

> Megértés nuku, választási
> lehetőséget adok egy kb 900Ft –os
> másik helyjegy váltására vagy
> Ferihegyi leszállásra.

A másik helyjegy vagy a büntetés nélküli leszállás lehetősége volt a megértés. A kalauz tökéletesen végezte a dolgát. Pont.

zuzzer 2008.07.04. 13:25:21

Nos, ez "mifelénk" külföldiàban a következoképpen néz ki. Kalauz meggyön, udvariasan köszön lehetoleg 3 nyelven és elore, majd mikor tényàlladék kiderülése forog fenn, fogja kicsiny automata szerkenytyujét, pötyög belefele ezt-azt, majd a kezébe nyomja az utazoközönségnek a jegyet, vagy miegymast. Ha nincs jegyünk egyàltalàn, akkor esetleg ranyom vagy pàr frank extràt, de ennyi. Nincs alàzàs, meg ehhez hasonlo, csak szintiszta szolgàltatàs, udvariasan, mert az utazobol él.

Valaki más 2008.07.04. 14:53:08

Emberünk megérdemelte, de:

Mit kerestek ott a rendőrök? Mi közük van hozzá? Ha holnap nem fizetek kábeltévé számlát, akkor rendőrök jönnek?

puncipöcögtető 2008.07.04. 21:06:28

tépjed le az icének az ajtaját, nnnna

puncipöcögtető 2008.07.04. 21:09:33

szerintem legközelebb ajánlani kell a VISA kártyás fizetést, hatha a kaller lehúzza a seggén

Xezs 2008.07.05. 00:03:01

Én úgy szeretem mikor valaki a saját balfaszságát akarja palástolni ilyen postokkal.

1. Ilyet nem mondunk, hogy "reggeli első gyors járatú vonatra" kérünk jegyet. Napot és időpontot tessék mondani, ha már a tisztelt posztoló intelligensnek tartja magát.

2. Nem szürkében járt az illető, ne ferdítsünk: Teljesen feketében. Ilyenkor két dolgot tehet: 990 Ft-ért vesz helyjegyet (ez tényleg olyan nagy költség?), vagy megpróbálja megkenni a kallert 500 Ft-tal.

A megkenés nem mindig hatásos, de én már csináltam.

Xezs 2008.07.05. 00:04:59

Ja, amúgy meg legegyszerűbb megoldás: 7:20-as jegyet visszavált (asszem indulás előtt minimum 1 órával lehet megtenni), 6:20-asra megvesz. Intelligencia? Hol?

Xezs 2008.07.05. 00:08:45

bocs, két óra. sorry.

mohawk 2008.07.06. 10:58:59

Ezt a posztot nem a kallernek kellett volna megírnia, hogy milyen hülye utasok vannak?

1. ha vonatoznom kell, azzal a vonattal megyek, amire jegyem van.
2. ha mégsem azzal, nem állok neki kekeckedni, ha esetleg fizetnem kell a kallernak, hogy maradhassak.

Furcsa mód én mindig (értsd mindig) meg tudtam oldani az ilyen helyzeteket. Olyan is volt, hogy (isten tudja má, miért) nem volt pénzem hazajutni. Megoldás: felszállás előtt kalauzhoz odamegy, megkérdezi mit lehet tenni, kaller felvázolja, hogy ír egy bünticsekket, amit később befizethetek szépen, de nyugodtan szálljak fel és menjek haza. Pont.

Mindent meg lehet oldani, csak akarni kéne, nem pedig nyafogni, hogy a nem oda szóló jeggyel nem hagynak békésen utazni.

Az európai színvonal, nem arról szól, hogy az utasnak mindent szabad....az más kérdés, hogy a MÁV sehol nincs az európai színvonaltól, semmilyen szempontból, de ez esetben akkor is a posztoló volt a barom.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.07.13. 20:45:50

A helyjegy nem hülyeségből van.Ha nem oda vagy nem akkora szólt a jegyed akkor szakszerűen intézkedett.Te elvárnád hogy ugymond rugalmasan kezelje, vagyis csaljon de ö meg az állásával játszik ha ezt teszi... És még te vagy felháborodva :D
Eszembe jut mikor nálunk az ügyfél veri a belhét, üvöltözik hogy már 2perce vár és hogy minek kell neki sorbavárnia...Megnézem a sorszámát és hitelügyintézés...Pénzért kuncsorog és még sipit hogy várnia kell 2percet.
A másik barom meg emlegeti hogy mindjárt megy a busza és lekési... Meg jön be fagyival, kutyával, betámasztja a biciglijét a pénztár elé...
süti beállítások módosítása