Tékozló Homár

Vágómarhák Ferihegy 1-en

2008.07.15. 00:08 | szily | komment

A Homár sok évvel ezelőtt eszement ötlettől vezetve úgy érezte, hogy Zágráb megtekintéséhez nincs jobb alkalom, mint egy Croatia-MTK Bajnokok Ligája-selejtező megnézése. Az elképzelt, meccs előtti városnézés/kávéházi lötyögés helyett egy rendőrmotoros-osztag azonnal a stadionhoz kényszerítette az órákkal az esmény előtt megérkező buszt, ahol a mínusz tíz fokban egy kordonokkal körülvett betonsíkon kelltt vágómarhaként várakoznunk, hogy aztán jól le is alázzanak bennünket a pályán. Hasonló élményeket John a Ferihegy 1-en is képes volt szerezni, klasuztofób történerte alant olvasható.

Gondoltam elmeselem neked a velem tortent tegnapi vicces kis tortenetet. Ha egy turista meg nem dontott ugy hogy soha tobbet nem jon Magyarorszagra a nyugati palyaudvar es vizelet szagu vonatok hatasara, akkor a Ferihegy 1-en vegleges dontest hoz.


A repter vezetosege ugyanis ugy dontott, hogy felujitja a terminalt. Kedves dolog toluk, hiszen vegulis jo az utasokank, csak a munkalatok alatt tarthatatlan allapotok alakulnak ki. Kicsit balkani a hangulat, na! Ha az ember a biztonsagi ellenorzes utan belep a terminalba egy fapallo fogadja melyen a duty free felirat ekeskedik, ceruzaval es egy balra nyillal alatta. Mi a penz koltes helyett rohantunk az utlevel ellenorzesre, mert a Londoni gep nem sokara indult (elmeletileg). Mikor ezen tul estunk akkor latjuk, hogy 6 utas vitatkozik a hatarorrel/rendorrel. Visszaakarnak menni a repter masik reszere ugyanis a genfi gep 2 oras kesessel indul es ezen kivul meg ket repulogep utasai varakoznak a terminalnak nevezett kovezett feluleten, ahol csak 40 ember tud leulni, a szorakozasi lehetosegek pedig a kovetkezok: kavezas, pisiles, padlon ules es panasz level irogatas. Na jo engem a fenykepezes is lekotott.

Komolyan olyan erzes volt mintha egy nappali melegedon ulnek. Imadom a repuloteret, mert ha mar felujitjak nem kozlik az utasokkal, nem engedik vissza oket a terminal azon reszebe ahol le lehet ulni (es felig ures). Long live Ferihegy!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.15. 00:29:41

Debiza. Ez szokásos szezonban. Az összes barom egyszerre utazik. Ez van.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.15. 00:31:21

És különben is, a kő legalább hűsíti az ember seggét nagy melegben.

Aki még nem látott ilyet, az nem repült nyáron. Tudnék én mesélni pár reptérről, amely inkább egy nyomornegyedbéli bevándorlási hivatalra hasonlít.

Nem mondtam? Én speciel nem bélyegeket, hanem reptereket gyűjtök. Így már csak tudom.

Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2008.07.15. 01:05:17

ANdrei - attól még nem kell a mienknek szarnak lenni, országimázs, meg ilyenek - ha már egyszer a turistákból akarunk megélni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.15. 01:08:58

Tulajdonképp már tényleg (így a pályaudvarok említése után + vedd hozzá a hétfői vasutassztrájkot, BKV működését, rendőröket) olyan mintha valami afrikai országban lennénk.

Minek megyünk nyaralni? Ott mi lenne? Romos épületek a sivatagban. Itt betonsivatagban vannk. Ott kényelmetlen a váró. Itt is. Ott mocsok van az utcán. Itt is. Ott ha baj van, a rendőről kell félned. Itt is. Ott meleg van. Itt is.


Csak az a baj hogy 1 hétig elviselni izgalmas, egy életen át meg unalmas :(

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2008.07.15. 01:14:59

Köln-Bonn reptér: a duty-free zóna az átvizsgálás és az útlevélellenőrző rész KÖZÖTT van, ellentétben Feriheggyel. Ez belföldi repülésnél nem is volt gond.

Amikor Bp-re jöttem, marha módon egyből mentem tovább a vámosokhoz. A várórészből nem lehetett visszajönni a bolt-büfé részre, a szórakozási lehetőség ennyire szűkült: padok, wc, kólaautomata 3 eurós italokkal. Még jó hogy csak egy órát késett a gép.

Szantorini reptere: egy gépnyi magyar turista megtölti a várót éjfélkor. A gép Krétáról jön, charter BP-Kréta-Szantorini-Bp vonalon. Görögök egy órát váratnak a check-in előtt, hátha megküldik a krétaiak az utaslistát, de végül megunják, és mégis "free seat" jegyeket osztanak.

Ja és off, de:
Miafaszér kell megtapsolni a pilótát, főleg, ha úgy landol, hogy sokkal inkább kapaszkodásra használná az ember a karjait?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.15. 01:42:10

@lacalaca : Azért mert egyáltalán le tudott szállni... :D

hetlabu · http://hetlabu.blog.hu/ 2008.07.15. 01:43:51

Akkor kell magtapsolni, ha a ki nem jott futomo, 1 elveszett hajtomu, es a leszakadt fuggoleges vezersik dacara is jol landol. De akkor aztan tapsvihar es minden utastol egy kurvanagy ajandekkosar jar. Ha teszi a dolgat, es siman leszall, akkor egy biccentes neki (ha latod) kifele menet.

Goo 2008.07.15. 02:39:34

Biztos kellemetlen volt, de nem értem, ezért miért kell panaszkodni. Volt szerencsém a kairói reptéren döglődő klímával, 40 fokban nyomorogni pár négyzetméternyi helyen több száz (ezer?) emberrel órákon át, ezek a körülmények ahhoz képest mennyországnak tűnnek. Megjegyezném, azért sem panaszkodtam, pedig ott még felújítás sem volt, csak átlagos hétköznap. Emberek, ez utazás, take it easy, vegyél elő egy könyvet és olvasgass!

Érdekes módon nem minden járaton tapsolják meg a pilótát leszállás után, emlékeim szerint a Budapest-Torontó járaton rendszerint nem tapsolnak. Ez benne van a világ legnagyobb rejtélyei között.

Szumi 2008.07.15. 05:00:23

Csak a charter járatokon tapsolnak és szerintem csak a birka magyarok. Miért nem tapsolják meg a kukást, mikor beönti a szemetet az autójába, vagy a péket, mior kihúzza a kenyereket? Idióták. Ferihegy 1 bizony elavult, azért kellett a 2. Elképzelésem sincs, ogy mifene járat indulhat/érkezhet onnan/oda, sok éve csak a cargo-hoz megyek az egyesre. Tessenek rendes légitársaságokkal utazni.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2008.07.15. 07:26:27

Így igaz. A charteren a birk magyar nép tapsol. @Szumi: vannak azé' 1-en is jó társaságok...Easy, Germanwings, Jet2Go, szerintem próbáld ki. Gyakorlatilag mindhárom veri a Malévet:)))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.07.15. 08:27:50

Engem inkább az izgat a sztoriban, hogy mit kell a Ferihegy 1-en felújítani? 3 éve adták át, egy totális átépítés után. Már tönkrement valami?

Lószőr 2008.07.15. 08:44:57

Nem csak a magyarok tapsolnak.
Például az olaszok is szoktak.

Egyébként ha a kukás,pék rosszul végzi a munkáját abba általában kevesen halnak bele,míg a pilóta...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.07.15. 10:05:42

szórakozási lehetőség: vigyél magaddal egy iPodot!

Lacaca 2008.07.15. 10:06:43

OK, ha legközelebb BKVzok, megtapsolom a vezetőt leszálláskor.

leaping cat 2008.07.15. 10:15:10

1. Nincs a világon egyetlen reptér, ahol a biztonsági ellenőrzés után visszaengedik az utasokat.

2. A tapsolás nyugat-európai normál járatokon évtizedes szokás, én legalábbis először egy KLM gépen tapasztaltam, kb. 15 éve. Először nem is értettem, hogy mi van, mert korábban csak Malév-vel utaztam és ott ilyen akkor még nem volt.

Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.07.15. 10:17:54

MTK meccsre sikeres ember nem megy Zágrábba. Legfeljebb Loki meccsre Splitbe!
;)

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.07.15. 10:27:19

hinnye má no!
klasuztofób történerte
Az szar lehet!

elwood 2008.07.15. 10:28:48

leaping cat:

"Nincs a világon egyetlen reptér, ahol a biztonsági ellenőrzés után visszaengedik az utasokat."

Engem bárhol bárhová engedtek, ki-be, többször is előfordult, Frankfurt, Amsterdam. Utána persze újra csekkoltak, de ez nyilvánvaló. Zónák vannak amik között ki és bejárat is van. Ferihegyen még nem próbáltam, itt mintha nem is lenne visszaút.

Tapsolást csak magyar közönségnél hallottam, se KLM se Lufthansa, se sok másik. Nekem úgy tűnt ez hungarikum.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.15. 10:38:16

Hát csöcsörészés van-e a reptéren?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.07.15. 11:36:20

leaping cat 2008.07.15. 10:15:10
Ferihegy 1-en először van biztonsági ellenőrzés, utána az útlevél, tehát ettől még lehetne. A baj ott van, hogy az útlevél ellenőrzéssel kilépsz a "schengeni zónából", tehát a visszaengedésedhez végig kéne játszani az egész beléptetési procedúrát. Hülyeségnek tűnik, de aki nem schengeni állam polgára, annak ez komoly meccs is lehet (pl. vízum), tehát mindenkivel végig kéne játszani. Ráadásul ha nem ér vissza a dolgzó időben a másik tranzitból, és ezért lekési a gépét, másnap tuti itt lenne a cikk a Homáron.

Más. Ferihegy 1 a fapados terminál. Olcsóbban a légitársaságoknak, olcsóbban az utasoknak. Ennyi pénzért ennyi hely, szolgáltatás jár. Akinek ez kevés, repülhet a British Airways biznisz osztályán, ott indulás előtti lounge használattól a welcome drinken át a tisztára nyalt fenékig minden benne van az árban. Igaz, _abban_ az árban.

Szumi 2008.07.15. 11:44:24

Leaping:
De bizony, pl. NY Kennedy-n simán lehet in-out checking...De máshol is van ilyen.
Újból át kell menni a biztonsági ellenőrzésen, mikor visszamész.

2008.07.15. 12:30:07

Ferihegy 1-en ugyan meg nem voltam, de szvsz csak jobb lehet, mint a CDG. Jartam mar par repteren, de annyira nem utasbaraton, mint a parizsi "fo repter" meg nem. OK, hogy oreg, meg minden, de akkor epitsek at...

A tapsolasrol meg annyit, hogy eddig egyetlen (menetrendszerinti) Malev vagy Finnair gepen sem hallottam senkit tapsolni, szal ez valoszinuleg a charter jaratok kulonlegessege, bar 2007-ben ket finn baratommal repultem Magyarorszagra es az egyikuk egy evvel azelott volt Bulgariaban. Na o mondta, hogy a bolgar gepen tapsolt a jonep leszallaskor :))

Sylba 2008.07.15. 12:37:54

Az hogy fapados reptér vagy sem az sem magyarázat az esetre. Pl Bréma is inkább fapados mégsem ilyen a hozzáállás.

Az a fő baj hogy a készitők arra nem godnoltak hogy lehet rossz idő is amikor utaznak és igy lehet még olyan mint mult hétfőn július 7-én amikor nem engedtek fel egy fapadost sem hétfő este jó néhány órán keresztül. Akkor is nagy vihar volt. :S

Ha fapados ha nem gondolni kéne az utasokra. De sajnos főleg most az átépitéssel nagyon lecsökkent a vásárloerő a barátommal majdnem sirogörcsöt kaptunki mikor megláttuk. Egy nagyobb ház belseje nagyobb most mint a BUD Terminál 1-se. Júli 1-én utaztunk és az egész bal oldali rész le volt zárva és 4 kapu nem is volt használhato :S - nem mintha sok lenne. -

Ez nem fapados dolog hanem szerintem magyar szégyen főleg hogy estére több járat is van az 1-sen. Ezek után nem csodálkozom hogy a légitársaságok is kivonultak. Több reptéren van átépités volt hozzám szerencsém de nem volt érezhető a hatása - ennyire.

A külföldi reptereken pedig azért lehet ki be mászkálni mert az utas felelősége ha nem éri el a repcsit és persze nagyobb repterek vannak. Az emlegetett Köln Bonni össze sem hasonlithato a Budapest Airporttal. Sem mentalitás sem munkamorál, szépség, tisztaság, szempontjábol. Kint a reptereken van legalább MEki vagy Burger ha késik a gép és éhes lennél hamarabb csekkolhatsz. Van ahol éjjel meg előző nap. ÉS rend van.

A BUD 1-gyen a csekkolo hölgy a multkor szám és nyomtatott papiron sem talált meg 10 percig - a mögöttem állo sor bánatára - aztán rájött hogy nem tudja kezelni a gépet. Szoval nem értem.

Másik hogy arról volt szo hogy bővitik a Bud 1 és Bud 2-t is nem arrol hogy belül mit csinálnak. Szerintem nem volt semmi baj belül a BUD 1-gyel ahogy irtátok. Full új volt még meg sem száradt rajta a festék. Bár az idegesito volt hogy nem lehetett még újságot sem kapni csekkolás után.

Légitársaság problémáknál meg tudnék irni többet de ugye mivel én eddig csak ír és német társaságokkal utaztam elég szubjektiv véleményem van. De pl a Ryanair nálam jobban bejött mint az Air Lingus. És a MAlévnál a Germanwings Air Berlin páros jobb. Szóval nem mindig a drágább jobb. De van amikor igen.

Brunoka 2008.07.15. 13:03:32

En mindig ugyesen bekeszulok tobb tonna olvasnivaloval, feltoltott zenelejatszoval meg tartalek apropenzzel sort venni arra az esetre ha ottragadok valami repteren..:)

Nem is kellett meg soha panaszlevelet irnom.. :)
(hja es amig a seggem megtalalom addig vidaman eluldogelek a foldon is akar..:))

Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell) 2008.07.15. 13:35:44

Homarnak uzenem, hogy aki MTK szurkolo az sikeres ember nem lehet...

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.15. 13:47:59

Egyébként meg mi az, hogy Croatia-MTK BL selejtező? Croatia az Horvátország, nem egy klubcsapat.
Lehet, hogy az asszony ezt így bevette, de hol voltál te Szily végülis? :D

Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell) 2008.07.15. 13:55:40

Nelson te fosport fan,a Dinamo Zagreb, Croatia Zagreb nevet viselte hosszu eveken at a delszlav haboruk utan mikor is a szurkolok hosszas kovetelese utan vissza valtoztattak Dinamora. biztos gyerek voltal meg azert nem emlekszel...

HÉV-es 2008.07.15. 13:58:33

Lehet, hogy nagyobb szerencsénk volt, de a Skyeurope-valutaztunk Olaszországba, halál pontosan indult, és a reptéren is nyugi volt. Egy helyen láttuk, illettve éreztük a felújítást (festékszagot). A munkaterület el volt takarva. Ennek két hete.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.15. 14:02:06

lacika78,

há' gyerek éppen má nem voltam akkor egy ideje, de ezt télleg nem tudtam.

Sonkatekercs 2008.07.15. 14:41:05

legalább van WC. Moszkva, semerreretyói reptéren a váróteremben nincs. Meg miután már háromszor volt testüregvizsgálat, az embernek nincs is nagyon kedve egy zónával visszamenni a retyóra...

punpa 2008.07.15. 14:44:32

Árkádban kell várakozni, ott aztán van vécé.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.15. 15:28:58

Igen, az a megoldás, hogy ha valaki el akar utazni repülővel, akkor menjen az Árkádba, ahol van vécé, várakozás közben meg az egyik kezével a pannonos mobillal (amivel minuszba is lehet menni!) hívogathaja a upc ügyfélszolgálatát, a másikkal meg kiszínezheti a hangyafingot.

Csetmenszky Csöpi (törölt) 2008.07.15. 15:42:03

Szily! Te horváth drukker-e vagy?

Ubul 2008.07.15. 22:38:42

mtk meccsre járni - fujjj

A Tyne folyó déli partja 2008.07.16. 21:43:09

Lutonon nemhogy 40 embernek van ülőhely, de egy szálnak se, mikor várakozik az ember a beszállásra. ha késik a gép 40 percet, akkor annyit állsz a sorban, esetleg a földre ülsz.
arról nem is beszélve, hogy egy kilométert kell sétálni, mire elérsz odáig. Dublinban szintén.

A Tyne folyó déli partja 2008.07.16. 21:44:54

a "klasuztofób történerte" nagyon tetszik:) ha már az ember cikket ír, nem ártana figyelni a félregépelésre...

szajberpiraty 2008.07.16. 23:12:34

Úristen, hogy mertek repülőre ülni? A csoda tudja, hogyan képesek azok a nagy vasak fennmaradni a levegőben...:)

amerea 2008.07.18. 18:49:55

aludtam en mar az uj atheni repteren (kollegam a kovon aludt a puloveren)

rohantam en mar at tobbszaz foldon ulo utason a chicagoi repteren

alltam en mar 2-3 orakat sorba utlevelellenorzesre mindenfele amerikai varosokban 16 oras repuloutak utan (Azsiabol)

mentem en mar at hodetektoros kapukon megerkezeskor Hong-Kongban


ferihegy: meg a calabriai kis repter is majdnem nagyobb mint ezek.. kicsi repter, kicsi gond

Rollergraph - Hungarian people shaper 2008.09.11. 16:40:05

"Igen, az a megoldás, hogy ha valaki el akar utazni repülővel, akkor menjen az Árkádba, ahol van vécé, várakozás közben meg az egyik kezével a pannonos mobillal (amivel minuszba is lehet menni!) hívogathaja a upc ügyfélszolgálatát, a másikkal meg kiszínezheti a hangyafingot."
Hát ez rohadt jó volt!!!
süti beállítások módosítása