Kontraszként következzen egy elégedett naiv banki ügyfél, ráadásul ótépés. Mondjuk egy ilyen tranzakciósorozatra máshol is felkapták volna a fejüket:
Nos, én az OTP Banknál vezetem a számlámat (tehát eleve nem lehetek sikeres ember). Mégis történt, hogy a héten hivatalos úton két országban is jártam, és így 3 nap alatt 3 különböző helyen is vásároltam kártyával. A harmadik alkalom a frankfurti repülőtéren volt. Alig léptem ki a boltból, amikor megszólalt a mobilom. Egy hölgy jelentkezett, udvariasan bemutatkozott, és közölte, hogy ő az OTP bankkártya biztonsági osztályáról telefonál. Röviden beazonosított, majd érdeklődött, hogy minden rendben van-e a kártyámmal, mert észlelték, hogy 3 nap alatt 3 különböző országban történt vele kis összegű vásárlás. Miután megerősítettem, hogy minden rendben, kedvesen megköszönte és elbúcsúzott. Hát így is lehet, pontosabban így kell törődni az ügyféllel. Nálam óriási piros pont az OTP-nek.
gelsystem 2008.07.21. 11:31:08
gelsystem 2008.07.21. 11:34:12
gelsystem 2008.07.21. 11:37:29
SylverRat 2008.07.21. 11:37:35
janikahhh (törölt) 2008.07.21. 11:38:36
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.07.21. 11:42:31
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.21. 11:44:04
homár molla 2008.07.21. 11:44:09
polgár jenő (törölt) 2008.07.21. 11:44:58
otp szar akkor is
meg mindegyik
Layosh 2008.07.21. 12:03:41
Fairy Girl 2008.07.21. 12:05:18
Egészségesebb cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.07.21. 12:11:56
Bár aki összevissza utazgat annak mindegy...
Éna helyükben letiltottam volna a kártyád, biztos ami biztos.
Secnir 2008.07.21. 12:26:15
ha megjelentetik ezt a posztot, kérem a nevem mellőzését. Köszönettel
Csányi Sándor
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.07.21. 12:45:23
Roltii 2008.07.21. 12:55:24
torma99 2008.07.21. 13:01:24
shibuya 2008.07.21. 13:20:36
nem reklamozok, de en egy vegletekig elegedett ugyfel vagyok.Japanbol inteztem ugyfelszolgalatos dolgot, ugy hogy a magyar szamot hivtam (international call card-dal igy nem volt draga a hivas) de meg igyis mondta az ugyintezo holgy hogy hivjam nyugodtan a japan szamon elerheto ugyfelszolgalatot, mert az megiscsak majdnem ingyen van.felhivtam.elinteztek.pikk-pakk.
Bit Rot 2008.07.21. 14:12:21
Két bankszámlát mondtam fel az OTP-nél, először 40 perc volt, másodszor "csak" 30 perc.
Mindezt egy egyszerű számlafelmondásért!
crashdummy 2008.07.21. 14:22:51
Mellesleg a post jellemző ránk. Végre valaki pozitiv tapasztalatról számol be, mire a többség mégis fanyalog meg fikázik.
Dr. Fotos 2008.07.21. 14:26:23
Amugy En sem vagyok sikeres ember, mert OTP-nel szenvedek en is.
Pozitivum: Kartyas fizetesnel kokemenyen kozeparfolyamon valtottak az eurot, igy volt amikor egy tankolasom alkalmaval 229,89 -ert "vasaroltam az eurot".
Negativum: Ha elfingod magad, azert is penzt kernek. Kulfoldi kp-s felvetel eseten: 1500 penzt gombolnak le rolad, amikor meg kulfoldre utaltam penzt, 5000 forinttal roviditettek meg.
naplómente 2008.07.21. 14:28:31
Cattish 2008.07.21. 14:51:06
Volt olyan is, hogy az állítólagos egri lakásomon lévő hitellel kapcsolatban kaptam felszólítót, szegény anyám amikor felbontotta, azt hitte, hogy vettem egy egri lakást... kiderült, "félrekattintott" a szentem a back-officeban. Kb. négy telefonomba került, mire kaptam egy nyavajás faxot, hogy nem tartozom nekik. Nem mertem elengedni az ügyet írásos bizonyíték nélkül, nehogy barlistára rakjanak.
Szal OTP soha többet, inkább ELLA. Hat év alatt egyszer sem voltam bent semmilyen fiókban (internet + telefon) és semmi panaszom nincs rájuk.
Pejo 2008.07.21. 15:04:57
torma99 2008.07.21. 15:14:26
Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.07.21. 15:42:51
pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2008.07.21. 17:29:50
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.21. 19:19:13
zorrolovag 2008.07.21. 20:06:26
Xezs 2008.07.21. 20:52:43
Xezs 2008.07.21. 20:55:43
Eszt kell csináni e (törölt) 2008.07.21. 20:56:47
hatja 2008.07.21. 21:18:15
csak a kontraszt kedvért.
boldiii 2008.07.21. 22:13:23
De ugyanígy fel bírnak hívni néha a K&H-tól vagy pl. az Erstétől is. Tehát ez azért manapság nem egyedi. Nem is tudom miért, csak nem a csalások miatt?!
Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2008.07.22. 00:56:00
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.07.22. 10:48:58
azize 2008.07.22. 11:52:45
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.07.23. 16:50:40
Én utipis vagyok, ott is dolgozom, nem imádom öket de negy bajom még nem volt a számlával.Illetve azt még nem fogtam fel agyilag hogy a dombornyomott kártyát miért ilyen nehézkes kiadni minden banknál miközben az ugyanolyan modon használható hitelkártyát beledugják az ember fenekébe akkor is ha nem kéri.
Fogyasztóvédő 2009.03.19. 01:56:44
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:
Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal
A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.
A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.
Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.
Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.
Néhány tény:
Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.
A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.
A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.
PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.
- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?
- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?
- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?
- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?
- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?
- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?
- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”
A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.
Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.
A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.
A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.
Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.
A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.
Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.
A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.
Info: www.vallalkozokszovetsege.com