Gyászhírrel folytatjuk az önfeledt kárörvendést, ugyanis mint az várható volt, a mávosok a mai közgyűlésen nem szavazták meg az 5 milliárdos hiány visszatermelésére irányuló pótdíj befizetését, így a PSZÁF hamarosan felfüggeszti az egyesület működését. A 195 ezer naiv ügyfél remélheti, hogy ez mihamarabb hivatalosan bekövetkezik, addig sajnos nem tudnak átszerződni máshova, és elképzelhető, hogy egyszercsak nem fogják kifizetni az általuk okozott pusztítást. Addig is vezessenek óvatosan!
update 07/25: Ha minden igaz, szeptember-októberben lehet majd átszerződni:
A PSZÁF levélben kérte a pénzügyminiszter előzetes hozzájárulását a tevékenységi engedély visszavonásához. A felügyelet feltehetőleg azt szeretné, hogy az átszerződések a biztosítási negyedévhez igazodjanak.
sg (törölt) · http://soccergirl-sgblog.blogspot.com 2008.07.24. 18:33:14
pamutmacska 2008.07.24. 18:34:17
pamutmacska 2008.07.24. 18:35:25
De nem szeretnék olyan balesetet, ahol Máv-os az illető. No, meg úgy egyáltalán semmilyen balesetet sem szeretnék.
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2008.07.24. 19:00:25
staropramen 2008.07.24. 19:03:31
rob.x13 2008.07.24. 19:24:13
e-papi 2008.07.24. 19:24:22
Egészségesebb cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.07.24. 19:32:45
staropramen 2008.07.24. 19:35:06
persze .de látod,hogy mennyien bedőlnek neki mégis.
2008.07.24. 19:40:42
Leadfoot 2008.07.24. 20:04:40
De ha már _aláírták_, hogy biztosítási egyesületbe léptek be, szerintem kurva vastag bőr kell hozzá, hogy még nekik álljon följebb, és húzzák az időt. Aki mávos, és van egy hangyányi becsület benne, az azon van, hogy a lehető leggyorsabban rendeződjön a helyzet. Vagy a pótdíj kifizetésével, vagy a megszűnés siettetésével, és átszerződéssel.
Nagyon jó, hogy míg vacilálnak, meg azért rinyálnak, mert be kéne fizetniük még néhány tízezret, addig az általuk összetört autókra meg senki nem fizet semmit... Ők emiatt az összeg miatt kapálóznak, ha meg összetörnek valakit, az több százezres, akár több milliós nagyságrend. Önző, felelőtlen emberek.
elwood 2008.07.24. 20:11:40
Pénztárnál sorakozó.
pitipat 2008.07.24. 20:22:45
bizony, ahogy staropramen írta, az olcsó hús, meg a leve.
de szó legszorosabb értelmében.
1+1 évig máv-biztosítós voltam.
mesélhetnék (rém)történeteket. belsőleg.
a vezér nem egyszerű jármű-parkja hogy nem tűnt fel senkinek évekig...
van néhány ex-kollagnőm, akik most kapkodhatnak, hová mennek melózni (és még végkielégítést se kapnak majd).
aki már most keres, azt simán elhajtják: mávos voltál? haha, viszlát.
ez az egyesület-projekt aranybánya, valljuk be.
de ez a nagy tömeg ellen elkövetett szivatás szemétség!
É2I 2008.07.24. 20:30:30
Na hol is van ez most? Sehol?
Ha valamelyik megbukik, hát így jártál. Persze előtte több milliárd eu-val garantálnak, hogy nem maradsz sz@rban, íme ;(.
Én,én meg Irén is gyüjtenénk sünöket és odaadnánk a volt máv biztosítós tagoknak, hogy ugyan helyezék már el bizonyos alapkezelők és biztosítási csalók bizonyos testrészeibe, csak úgy emlék képpen. (Adnánk szárított tengeri csillagot is, amennyiben igény van rá.)
É2I 2008.07.24. 20:34:28
helyezzék oszt' jó napot :P
SylverRat 2008.07.24. 20:34:42
ha párezerrel többet fizettek volna negyedévente, valami "normális" biztosítóhoz is szerződhettek volna.
de amilyen szerencsém van,eddig mindig köbe vagy máv biztosítós jött nekem. ne tudjátok meg, mennyi utánajárás, mire fizetnek... (addig meg te előlegezd meg zsebből...) vagy csak én vagyok ennyire sikeretlen?
pdjames 2008.07.24. 20:59:17
A túl alacsony tarifákat azért sem kellene engedni, mert az apró betűben benne van, hogy baleset esetén a díj sokszorosára emelkedik és ez enyhén szólva demotiválja a károkozót, hogy elismerjem bármilyen általa okozott kárt.
Taurusz 2008.07.24. 21:07:03
De.
A lényeg felett mindenki átsiklik, és szidja azokat, akik a mávhoz szerződtek. Abba senki nem gondol bele, hogy mi a homárért kell itt pót befizetést kérni. Nem? Vagy csak én emléxem rosszul? És mi van, ha a XyZ biztosítónál van ez? Akkor pl. Leadfoot lenne a balek, aki nem tudott jól biztosítót választani? Tehát lehet, hogy nem az ügyfelek a hülyék / szemetek, hogy nem kötöttek 10-20e forinttal drágább biztosítást?
Vagy csak fikázni könnyű, a gondolkodás már nehéz?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.24. 21:07:23
Ha már kötelező a biztosítás, akkor a biztosítókat is meg kéne fegyelmezni, ill. megnézni hogy ki mit hogyan csinál, fizet-e pl.
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.24. 21:23:12
mindenki.kapja.be/a.MAV.es.a.Jogutodja.is
EÖ (törölt) 2008.07.24. 21:39:20
bm613 · http://izland2009.blog.hu 2008.07.24. 21:40:52
A gond az, hogy Kiss Bálint és bandája lenyúlta a pénzt. Ez Rt-nél is megtörténhetett volna, nem csak egyesületnél. De hát azok ügyesebbek voltak, és a kisebb afrikai országok GDP-jével vetekedő hasznukat (melyen osztoznak a karcolásokat százezrekért javító márkaszervizekkel) eleve bekérték a díjaikban, míg ez a barom ugyanezt az összeget úgy tette el, hogy ERRE már nem volt fedezet...
neet 2008.07.24. 21:45:07
Igaza van annak sztem, aki azt mondja, h mindenki a saját kocsijét biztosítsa be, ne a másét. (Bár a jogi oldala nem világos, de józan parasztként így érzem.) Akinek drága a kocsija, fiizesse mega biztit rá, én egy ilyen kis izére mit fizessem ki évente 2x a kocsi árát??? Bár azon elgondolkoztatott egy másik, mávost anyázós topik, hogy ha a kisöregemmel én bénázok, és összetörök egy nagy bömöst, az én minimalista biztim nem fogja fedezni az ő kárát? De ez ne legyen már az én bajom, oldja meg a biztosító, nem-e?
neet
al Dajjal 2008.07.24. 21:45:36
Igazad van részben. De! Ha más biztosítónál lop a vezetőség, azt a tulaj fizeti be. Az ő kárára történt a bűncselekmény. Csakhogy itt az ügyfelek egyben tulajok is. Ezért kell(ene) nekik megtéríteni a kárt. (Vagyis jogi szempontból megelőlegezni, amíg a tettestől be nem hajtják.)
neet 2008.07.24. 21:46:54
neet
neet 2008.07.24. 21:51:19
neet
csak Norrisz! 2008.07.24. 21:51:48
al Dajjal 2008.07.24. 21:52:48
Az álláspontod jogos, de szerintem az országban összesen nincs 195.000 ilyen alacsony árfekvésű kocsi. Gyanítom, hogy a többség kizárólag a díjat nézte, s azt nem, hogy a sok hír ellenére mennyit árt az autóstársaknak.
csak Norrisz! 2008.07.24. 21:57:17
piros pötty nálad.
bm613 · http://izland2009.blog.hu 2008.07.24. 21:57:41
Szelíd hangorkán 2008.07.24. 22:11:54
Szelíd hangorkán 2008.07.24. 22:13:34
csak Norrisz! 2008.07.24. 22:24:38
én a kötelezettségeimnek eleget teszek azzal, hogy x havonta becsülettel fizetem az engem megillető díjat. És gondolj bele jól: a többi nem az én dolgom. Bárkit csakis azért lehet felelősségre vonni, ami az ő kötelessége.
neet 2008.07.24. 22:54:30
ha kifizetek 200 HUF-ot a tescos tejre, nem érdekel túlzottan, h ki hal éhen, mikor 500ért is van, bájó, meg szupertej.
Vettél-e már mekdonáldszban kölyökmenüt plusz kétszázér? Érdekel-e, hogy vienámi vak 6 éves kisfiúk rakják össze?
Könyörgöm, ha fizetem a negyedéves kötelezőt, (kb 30 aktív év innen) hány kocsit török össze mondjuk 30 év alatt? (Most 30 múltam, monduk 60 évesig vezetek.) mennyit nyúl le végül is a biztosító? mennyi más mégszőkébb összetört kocsit fizetnek ki az én pénzemből? Fizetem az egészséget is, életemben eddig kb 4 napot voltam táppénzen, világéletemben bejelentve, adózva, stb. Aki mocsok és lenyúlja a pénzr, arról miért nem beszélünk? Miért én vagyok a hibás, az egyszeri szőke (na jó, most őszintén, barna, kissé őszülve, vöröseslilára festve, hallod, hagyma?!)
Mi van, ha egyszer a fene nagy és jóhírű és negyedévente 50et bekérő bizti esik szét? Ne én (mi) legyek(-ünk) a hibás(-ak), vazze!
Addig is, míg ez megoldódik, óvakodj a T betűs, 105ös skodásoktól. :D :D :D
neet
neet 2008.07.24. 22:58:40
a biztosító, akinek évente többezren fizetnek több tízezret, miért ne tudná kifizetni, amit okoztam? Mer monjuk nem akarja..? Bocs, nem az én saram.
neet
neet 2008.07.24. 23:00:06
neet
LXIX 2008.07.24. 23:03:43
Azt meg végképp nem értem, hogy amikor kiderült ez a mávos turpisság, miért nem engedik meg a jelenlegi mávosoknak, hogy biztosítót váltsanak. Biztos sokan váltanának, és szerintem már a letartóztatások elején sokan ugrottak volna.
Az meg, hogy a máv így sz*pathatta a károsultakat az nem a mávot választó autósok, hanem a pszáf hibája.
Szerintem.
Aqweren 2008.07.24. 23:10:14
És az is kurvaélet hogy ahova átszerződhetnek, azok akkora eret vágnak majd rajtuk hogy még.
És mielőtt valaki beszólna: nem, nem érdemlik meg.
Elképesztő ami ebben az országban megy...
bm613 · http://izland2009.blog.hu 2008.07.24. 23:20:05
Dax 2008.07.24. 23:26:06
LXIX 2008.07.24. 23:34:45
Az meg hogy a biztosítók mennyit fizetnek a szervíznek az egy más kérdés. Elvileg mindegyik szervíznek vannak rezsióradíjai és időnormái. Ezek alapján a biztosító kárszakértőjével egyezzenek meg, hogy mi mennyi. Az ügyfélnek optimális esetben ezzel nincs (nem kéne, hogy legyen) dolga.
Nick-son 2008.07.24. 23:38:14
Mert ugye ami drága, az nem megy csődbe.
Ugye?
ATE 2008.07.24. 23:42:12
Csinálok egy ilferro2-t nem sokára.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.24. 23:50:36
hallom , hallom
hat itt evente hosszabbitani kell a rendszamot, az csak biztositassal megy de ha kozben nem fizeted hat bumm, a biztosito felmondja, oszt jarsz tovabb
nem nagyon szoktak kernia rendorok se
viszont ha osszetorsz valakit es nem tudod zsebbol kifizetni akkor becsuknak
amugy en is igyaexem a legolcsobb biztositot keresni, megkotom a kontraktot, oszt onnan engem nem erdekel a tobbi
most gyorsan lekopogom sok eve vezetek es sokat es othon , meg itt amerikaban es eddig OK minden
a gyerekembe egyszer belementek
ugy remlik 2 nap mulva kifizettek, de lehet masnap
neet 2008.07.25. 00:01:54
neet
neet 2008.07.25. 00:06:15
nem mindegy az új biztinek, h új kocsitulaj vagyok-é vagy old-mávos? Innentől ő fizet, ennyi.
Egyébiránt ha lehetne, ma éjjel átlépnék, és ahogy elsején fizut kapok, befizetném az Újat, hiába van okt-ig rendezve a mávot, erről ennyit.
Kb 3 hete adtam fel az aktuális negyedévest, igencsak hezitálva, h szívok-e vagy sem... de úgy voltam vele, ez kötelességem, fizetnem kell, feladtam. Ha holnap át kell lépnem,és nem adják vissza az akt. negyedévem, így jártam, igaz-e?
neet, alias csinovnyik
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.25. 01:02:12
Mert ugye ami drága, az nem megy csődbe."
hát kevés az esélye :) lásd hungária-allianz...
előbb beütöttem a netrisk.hu-n a kocsi ésa saját adataim
kocsi 2006os 19.9pdtdi SKODA
én bp 34 éves
és akkor most a brutto kedvezmény nélküli árak (meg van online kedvezmény pl allianznál 25%)
nade...
MKB Általános Biztosító Zrt. 10 % online
kedvezmény 88 132 Ft
79 320 Ft 22 033 Ft
19 830 Ft
Allianz Hungária Biztosító Zrt. 25 % online
kedvezmény 116 160 Ft
87 120 Ft 29 040 Ft
21 780 Ft
tehát 88 és 116 :) a legjobb ajánlat!
nézzük a lista végét!
TIR Biztosító 10 % online
kedvezmény 294 196 Ft
264 776 Ft 73 549 Ft
66 194 Ft
SIGNAL Biztosító 10 % online
kedvezmény 303 360 Ft
273 024 Ft 75 840 Ft
68 256 Ft
Magyar Posta Biztosító Zrt. 406 600 Ft 101 650 Ft
tehát 294, 303 és 406! na ezek biztos nem mennek tönkre ekkora árakkal :)
én pár év kihagyással hungária-allianzos voltam mindig és soha nem volt gondom! ha az ellenfél szerekodott, szivességibe felvették és kifizették a kárt, pontosabban elutalták a szervíznek, mert nem pénz hanem javítást kértem :)
boldiii 2008.07.25. 02:02:00
2. Akinek drága a kötelező, ne vegyen kocsit. Ha elutazol Amérikába, ott a kocsi bérleti díján felül mégegyszer annyit fizethetsz biztosításnak. Vagy ha nem akarod, nem muszáj. De kockáztatnál, ha esetleg valakit meghúzol vagy ne adj' Isten személyi kárt okozol az ottani szokásos tarifák mellett? Eszedbe nem jut. Ezért nem azt nézed, hogy csak 5 ezer ft egy napra, hanem összeadsz mindent és megnézed, belefér-e.
3. A MÁV-osok még mindig fikázzák azokat, akiknek károkat okoztak, miközben nagyon sok emeber NEM VICCBŐL váltot NORMÁLIS biztosítást. Szerintük nem kellett volna tudni. Hát, bizony, kellett volna figyelni! Aki szart vesz, az szart kap. Oda kell figyelni. Röhögni azon, aki nem vesz Máv szart, nos, most pontosan látszik, az nem vicces.
4. Belépni egy egyesületbe biztosításért, az olyan, mint belépni egy egyesületbe. Könyörgöm, aki nem tudja mi az az egyesület, ne lépjen be..
4/b. Mindenki tudta eddig is, hogy ha egy MÁVos balesetet csinál, akkor a másik fél szív, de nagyon. Én jóérzésű vagyok és nem bírnám ezt elviselni, azaz azt, hogy kárt okozok, és valakinek ott hagyom, hogy hiába a családja, 6 gyereke meg skoda, a biztosítóm majd talán fizet egy év múlva. Aki ezt megjátszotta, az nem gondolt bele, vagy balfasz.
5. Aki most fél, hogy mi lesz ha kárt okoz, de nem "köthet át", azért kérdezzen meg egy biztosítót, hogy "áthideló felelősségbizotsításuk" van-e, hogy ha a Máv nem fizet. Nem tippelek, de nem elképzelhetetlen, hogy valaki bevállalja. És akkor nem függ a PSZÁF-től. De fizetnie kell.
6. Katasztrófa bármilyen biztosítóval előfrodulhat. Ez viszont egy részben borítékolható eset volt, és teljesen nem véletlen. Az a csoda, hogy a törvényi felügyelet ellenére idáig eljutottak. Az a fura, hogy a törvényi felügyelet ellenére idáig eljutottak. Az az érdekes, hogy ezek után a felelősökkel mi fog történni. Az a nem érdekes, hogy sokan mekkorát fognak bukni, párezret spórolva.
boldiii 2008.07.25. 02:14:18
De: Ami tuti oda volt írva, az a figyelmeztetés arra, hogy ez egy egyesület. Az pedig már eleve elég sok különbésg egy biztosítóhoz képest.
Másrészt: Ha csak és kizárólag az ár számítana, akkor sokmindennek nem volna értelme. Kapsz egy ár információt, meg tudsz partner specifikus és szolgáltatási adatokat, végül döntez.
Sőt, egyes "népek" szokása szerint rögtön kizárod a legolcsóbb és legdrágább ajánlatot, mint gyanúsat.
Ha ismeretlen a helyzet, utánakérdezel. Legvégül leszerződsz.
Megmondom mi történt helyette 99%-ban: Ő.de baromi olcsó ez az X cég, valaki panaszkodott rájuk,de fájjon a másik fél fele, én rákattintok, csesszék meg. Én nem fizetek többet a semmiért. Oldják meg ők. Aztán nekimentek valakinek, és közölték, ők Mávosok, oldja meg a másik fél a gondot. Nem is értették a másik fél, aki tisztességesen fizet egy tiszességes cégnek miért anyáz. Elvégre nekik papírjuk van róla, hogy fizettek, mit érdekli, hogy a (felelősségükért fizető) cég nem fizet, sem időre, sem jogszerint.
A kulcsszó, hogy ők fizettek, akárkinek és akármire, ez őket minden alól mentesíti. Hát konkrétan most kiderült, hogy nem, sőt, aki kárt okozott eddig, de nem fizette a biztosító, az keményen beszívja.
Ez szerintem kellett. Nem azért, hogy a magyar ember sznob legyen, hanem azért, hogy ne vegye meg ország világ szemetszúró szemetét.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.25. 02:25:08
boldiii 2008.07.25. 02:39:38
boldiii 2008.07.25. 02:45:26
A Biztosító Egyesületről általában
A biztosító egyesület egyszerre társadalmi szervezet és biztosító intézet is egyben, melyben a tagok maguk alkotják a biztosítót.
A biztosító egyesületben az alapítók önként elhatározzák, hogy saját kockázataik kölcsönös biztosítására biztosító egyesületet létesítenek. Az így létrehozott biztosító egyesülethez bárki csatlakozhat, aki elfogadja Alapszabályát és Belépési nyilatkozatot tesz."
Nem egyértelmű: Itt nemcsak a fizetésért, de az ellenőrzésért is TE vagy a felelős. És ugye minden alkalmat felhasználtál arra, hogy ellenőrizd az általad fizetett alkalmazottakat, úgy mint az ügyvezetőt?!
"
Az egyesületi forma egyik legfőbb jellegzetessége, hogy kölcsönösségi alapon működik, azaz a tagok által befizetett díjak fedezik az egyesületi tagok kockázatait.
A biztosító egyesület többek között abban különbözik a biztosító részvénytársaságtól, hogy a biztosító szervezete és a biztosító által szervezett veszélyközösség nem válik el, hiszen maguk a tagok alkotják a biztosítót és ők a biztosítottak is egyben. Így a részvénytársasági működéstől eltérően a biztosító egyesület önkormányzattal rendelkezik, legfőbb szerve a tagok összességéből álló Közgyűlés. A Közgyűlés választja az egyesület ügyintéző-és képviseleti szervét.
A biztosító egyesület tevékenységét nyereségérdekeltség nélkül, tehát non-profit alapon végzi, nyereségét az Alapszabályban meghatározott célra - elsősorban a működés feltételéül előírt tőke képzésére - fordítja, illetve tagjai részére visszajuttatja."
Bocs, nem írták oda, hogy ez a veszteségre is igaz?!
boldiii 2008.07.25. 02:52:30
A magyar bíróságok paripája, hogy a szerződéseket valós tartalmuk szerint megítélni. Márpedig ha itt senki nem gondolt bele, hogy ez egy egyesület, akkor egy "szoksásos" biztosítási szerződésről van szó, és a "szokásos módon" várhatja el mindenki, hogy az állam az ellenőrizze. Ez a valós szerződés. bármi volt is a papírforma.
Ennek megfelelően viszont az állam igenis részben felelős azért, mert nem felügyelte rendesen a céget. Itt persze nagyon megtörik az ok-okozati fonal, de tegyük fel,...
No ez az az egy, ami miatt igazat adnák egy "károsultnak". Azaz: mert a cégfroma ugyan egyesület volt, de a valós tartalom biztosítási szerződés.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.25. 02:56:27
Amúgy K&H biztosítós vagyok már elég sok éve (ugyanis ha átmennék máshova akkor be kéne jelentenem hogy már egy 3x akkora városban élek, és amíg a régi lakcímem tudják, addig egy 5-6 ezerrel kevesebb a havi sarc...)
Amúgy a tagok kaptak bármit is a nyereségből? Mert az volt bőven... És a 2. hsz-odban pont te mondtad a végén, hogy a cégforma és a cég tevékenysége, hát, nem volt azonos jellegű. Meg előtte a fentről jövő ellenőrzés hiánya is... de azt én is mondtam.
neet 2008.07.25. 08:03:43
Persze. Most csak azt várom, h valami csoda folytán felvigye az isten a jódolgát a mávnak, és nekem személy szerint kiosszanak pár milkát, mert ez nekem jár. :DDDDDD
Konklúzió: mélyen szégyellem (-nlem?) magam, h csóró létemre 2008-ban autót merek tartani egy olyan városperemi részen, ahol szinte nincs busz, és olcsó biztosítást és tejet veszek. Dögöljek meg s a tehenem is. Ennyi. Új poszt?
neet
staropramen 2008.07.25. 08:22:05
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.07.25. 09:05:06
Másik fontos dolog, hogy hiába egyesület, a PSZAFnek kötelessége lett volna a FELÜGYELET, mint ahogy a többi pénzintézetet is "felügyeli" és amikor látható volt a baj, közbe kellett volna avatkoznia. Ehhez nem fűzödött semmilyen érdeke. Vicces volt, hogy tegnap amikor megkérdezték a kihelyezett biztost, miért nem tett valamit csak annyit felet, hogy mert ez jó ötletnek tűnt, de hát ez van, nem jött be.. kb ilyen stílusban.
Hja kis intermezzó, hogy leveleztem a PSZAFel (elküldtem Homának de nem voltam rá érdemes h kitegye), hogy miért nem tett semmit és nevetséges válaszokat adott.. hja és még amikor a sajtóban hülyeséget mondtak, azt sem akarták javítani, mondván én voltam az egyetlen akit ez zavart, akkor meg minek
Nem azokat kell szidni, akik bután, vagy egyszerűen azért mert ez az olcsó itt kötöttek bizosítást.. Nem hinném, hogy van aki azért veszi pl a legdrágább kenyeret a közértben, mert a pékeket akarja támogatni.. és főképp nem azért, hogy a szegény éhező kisgyereknek akkor jobb legyen.
El kellene azon gondolkodni, hogy ki az igazi felelős..
Az aki saját pénztárcáját óvva az olcsóbbat válassza, vagy aki a befizetett pénzt ellopja, esetleg az aki ehhez boldogan asszisztál.
PSZAF még mindig nem vette vissza MÁV engedélyét.. pedig többezer MÁVos várja, hogy végre egy NORMÁLISnak tűnő biztosítóhoz szerződhessen. De ezt a jelenlegi törvények valamiért nem teszik lehetővé.. Pedig más esetben ezek olyan rugalmasak tudnak lenni..
Az pedig, hogy a MÁVos károkozók majd maguk fizetik ki az okozott kárt.. hadd röhögjek egy nagyon. Nem hinném, hogy a jelenlegi biztosítási törvények szerint lenne esély rajtuk behajtani az okozott kárt. Ugyanis ők arra az időre ÉRVÉNYES KÖTELEZŐ BIZT. rendelkeztek....ergó nincs mit rajtuk behajtani.
El lehetne kicsit gondolkodni és nem mindig a propagandaszöveget nyomni.. Hahóó ébresztő..!!!
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.07.25. 09:13:54
Javasolni szeretném, hogy hozzunk létre egy Egészségbiztosító-Egyesületet is és akkor ne fizessünk TB-t. És persze egy Adózó-Egyesületet is és akkor ne fizessünk adót sem.
Szerintem ezen a vonalon érdemes volna elindul..
További javaslatom hogy egyesületi formában működtessünk bíróságot,
hadsereget, kormányt és minisztréiumokat is
Szerintetek működne? eheheh ezt nem hagyná a kormány és hirtelen ami egyiknél működött a másiknál nem működne és furcsamód nem engedné..
A MÁVot érdeke volt a PSZAFnek NEM felügyelni. Érdeke volt, hogy NE avatkozzon bele... Valószínüleg azért, hogy bebizonyítsa, hogy nem működőképes az egyesületi formájú olcsó biztosító. Pedig működik.. csak nem kellene ellopni a bevételt.
ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.07.25. 09:16:09
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.25. 09:23:22
RosszQtya: ezek most milyen árak? Kötelező és full casco?
Nálunk sok a baleset , ezért a bizti drága. Persze nem mindegy az sem, hogy pro vagy privi biztosítást köt az ember. A skodrimra (fabia combi 1.4 tdi, 2006) fizetek évi 750 eurot kedvezménnyel (amúgy 820) és ebben benne van a full casco. A transitomra (2.0 minibus, 2006) fizetek 2600-at, de a casco nélkül (csak kötelező) magában 1000 euro, ráadásul pro biztosítást is két biztosító köt összesen.
p@rasztpicsa 2008.07.25. 09:42:14
theutat villám 2008.07.25. 09:48:44
Mostantól lesz:
Genertel 9.720 Ft / 38.880 Ft
és a 3. negyedévet ki sem fizetem, mert minek, nemsokára átszerződünk és még spórolok is a témán. Hogy rohadjak meg, én kis köcsög, még befizetnem sem kell, meg szarabbul sem járok.
A kurva anyámat.
brien 2008.07.25. 09:49:43
p@rasztpicsa 2008.07.25. 09:51:09
2008.07.25. 09:54:27
Mák.
De milyen kiterjedt az ügynökhálózat...
brien 2008.07.25. 09:55:10
brien 2008.07.25. 09:56:43
FSlyka 2008.07.25. 09:57:00
Egy travianosnak azért tudnia kéne, hogy ezzel bűncselekményt követsz el, sőt, mivel tartozásod lesz a be nem fizetés miatt, nem fognak átvenni a biztosítók! ,)
FSlyka 2008.07.25. 09:58:49
theutat villám 2008.07.25. 09:59:38
theutat villám 2008.07.25. 10:07:14
Genertel 9.720 Ft 38.880 Ft
Garancia 12.204 Ft 48.816 Ft
KÖBE 12.444 Ft 49.776 Ft
K&H 12.552 Ft 50.208 Ft
Posta 13.629 Ft 54.514 Ft
Signal 13.662 Ft 54.648 Ft
Generali 13.685 Ft 54.738 Ft
Union 14.165 Ft 56.660 Ft
Aegon 15.000 Ft 60.000 Ft
Allianz 15.690 Ft 62.760 Ft
Groupama 17.700 Ft 70.800 Ft
UNIQA 28.550 Ft 114.200 Ft
TIR 32.910 Ft 131.640 Ft
p@rasztpicsa 2008.07.25. 10:40:58
staropramen 2008.07.25. 11:08:50
Csak, hogy tudjátok.
Az öreg Pósalaki bácsi Ráckevén BKV-Wizzair névvel biztosítós piramisjátékot indít. Jóárasította a kötelezőt. UGORGYUNK!
Én lennék terrorista! 2008.07.25. 13:32:59
gelsystem 2008.07.25. 14:03:38
akkor megvilágítom a dolgot más szemszögből, egómból adódóan a sajátomból:
a nagymotorom 3 éve pihen garázsban lejárt műszakival.......a rendszámot nem adom le!!!
akkor most szerintetek, sikeres vagyok-e, hogy leszarom, ki milyen kárt okoz mávosként, ha én ki se gurulok forgalomba: ergó kizárt dolog, hogy kárt okozak?!?!?!?!!?!?!?!?
.
tehát, én baromi sikertelen vagyok, hisz megszünik a legolcsóbb biztosítási lehetőség
neet 2008.07.25. 14:17:32
úgy tudom (de javítsatok ki, ha szőkézek megint), hogy a mostani (mindenki a másét fizeti) rendszerben is kellemtlen póznát kidönteni, vagy őzzel közelebbi ismeretséget kötni. Még az őz eszmei értékét is te állod.
Amikor megkaptam a jogsim, az első jótanács, amit sokéve vezetőktől kaptam az volt, h ha oszlopot viszek el, (senki se látja, senki se sérül, stb) azonnal húzzak a helyszínről, mert egy oszlop nagyon drága...
A nem mávos, lelkiismeretes kollegák ugye bevárják a rendőrt, mert ugye az nem kárja, h a szegény adófizetőkkel fizetessék meg az én őzemet, póznámat, egyebek? (vagy ők a másik topikon mondták ezt? bocs ha keverem, de igen kikeltek magukból, h ők jófejek, mi meg dögök, mert ők azétr fizetnek havi 8 ezerrel többet, h a szegény sofőrtárs ne szívjon, muhahaaaaaaaa...)
Strapomen,
300nál zárolják. Ja, nem a Gyurcsány tehet az egészről amúgy? Vagy a melegek? vagy az őzek? Esetleg sünök? :DDDD
neet
jesszumpepi (törölt) 2008.07.25. 14:24:22
Korpás Kifli posztja elérte a 600-at is.
Néhány más poszt meg a 400-at.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.25. 21:04:42
az oszlop telleg qrwa daga,
mongyuk nem en, hanem egy haverom uttteki, vot vagy 30 ezer
20 eve az pez vot
Dax 2008.07.26. 10:58:50
Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.07.26. 15:02:05
kivancsi leszek, akkor itt-e fog-e par emberke nyilatkozni, hogy o megmondta.
en is a mavnal vagyok /kezdetektol/, volt karesemeny is, nem is egy, es mindig idoben fizettek a szerelonek. tudom, mert kivittem a kocsit, max. 1 het, es mar mentem is erte, addigra lerendeztek. viszont addig sem fogok itthon ulni, amig nem rendezodik a helyzet.
ezer526 2008.07.27. 09:21:04
Az autóstársadalommal szemben az lett volna korrekt,ha a MÁV-os biztosított azonnali hatállyal tud biztosítót váltani.Szeptember végéig még nagyon sok MÁV-os ügyfél fog kárt okozni, ezzel nem azt akarom mondani,hogy csak ök a potenciális károkozók,de a nagy számok törvénye alapján többezer károkozás összejöhet,azt vajon ki fogja kifizetni? Kamper neje nem értek egyet
Veled! Szerintem nem kell 20-30 évet várni a nyugdíjbiztosítóra...
Attee 2008.07.27. 20:04:15
Az a fő baj, hogy akik megléptek a pénzzel, megintcsak meg fogják úszni. Mindenki más meg szívjon...
Secnir 2008.07.27. 20:04:43
bocsi a közbepofázásért, már látom régi a cikk.
naszóval
biztosító egysületként, kft-ként, rt-ként akárhogy tud sikeresen működni. jelen esetben volt/van/ egy személy, aki sikeresen átmentette a pénztárcájába azt a pénztet, amiből fedezni kellett volna a károkat.
minden biztosító felügyeleti szervezete a PSZÁF. ha ezt meg tudta tenni, akor ott a PSZÁF a hibás. neki kell, mint felettes szervnek rendezni a károkat.
itt ha (MÁV-os tagról van szó, kin behajtják a kárt) valaki fut a pénze után, annak ezt jóembert kell megkeresnie (könnyű, mert csak a cellaszámot kell lekérdeznie az újságoktól). ha kijön, akkor meg felelősségre vonni. szigorúan önvédelmi eszközökkel.
amúgy meg novemberig úgy kell járkálni, hogy ne okozzon balesetet. oszt csá.
-oszlopdöntés : elhúzni a ge*ibe
-őzölés : őz felpakol (esetleg csak comb, gerinc, far, mell), állatorvoshoz el, megmondani, piacon vetted, vizsgálja be 10ehuf zsebbe. jóétvágyat.
tibro · http://www.tibro1977.hu 2008.07.29. 11:10:05
asszem a biztosítási törvény kimondja, hogy csak jan. 1-ggyel lehet biztosítót váltani kgfb-tekintetében...
szóval feladta magának a leckét a pszáf...
és tényleg a pszáf a hibás a helyzetért, az ő kötelessége az ellenőrzés. az okozott károkat neki kellene megtérítenie végsősoron...
Amici 2008.07.29. 16:31:18
1. 9 milliárd a hiánya a MÁVnak, és abból jó ha kb 1 milliárdot sikkasztottak el, tehát a maradék 8 milliárd még mindig a helytelen gazdálkodásból, az irreálisan alacsony díjakból fakad!
2. Nem akarom szidni a MÁVosokat, de azért az mégiscsak elgondolkodtató, hogy bár egy 10-20 ezer forintos pótdíjjal megmenthető lett volna a MÁV (legalább évvégéig), mégsem szavazták meg, pedig az átszerződés miatt egyébként is többet kell majd fizetni.
3. Valóban a PSZÁF a legnagyobb hunyó, lehet majd őket perelni, mert ha egy MÁVos tör(t) össze, és az életben nem jutsz hozzá a károkozótól az összegedhez, akkor majd perelheted őket közigazgatási jogkörben elkövetett károkozásért. De szerintem ez tök mindegy! Mi van azzal, akit MÁVos úgy tört össze, hogy belerokkant, vagy esetleg akinek a hozzátartozója meghalt? Ugyanis a MÁV valóban fizetett károkat: mondjuk úgy kétszázezer forintig, de a nagyobb károkat - ami nem abból adódott, hogy egy egyszerű törésre nem akartak milliókat kifizetni!!!!!!!! - elkussolták.
4. Sajnos a vezetési kultúra pontosan tükrözi azt, hogy a felelősséghez az autósok hogyan állnak hozzá: ha magamat biztosítom, akkor hajlandó vagyok fizetni, de arra nem ha másnak én okozok kárt! Hát...úgy gondolom, hogy nem véleten, hogy egy babakocsival a gyalogos átkelőhelyen, zöld lámpa mellett is életveszélyes átmenni!
Worm 2008.07.30. 02:09:25
Ha a nemzetközi könyvvizsgálatból kiderülnek a PSZÁF huncutságai, remélem pár izmos per a nyakukba szakad. Már csak azért is megérdemlik, hogy így megfeküdtek a nagy biztosítóknak, akik ezzel egyszerűen a kötelezők árának visszaemelését fogják elérni. Mi szívunk, de ők vidáman zsebreteszik majd a hatalmas profitot. Éppen ma TIR ellen is. Igen jó lesz, hogy jövőre sokkal többet fizethet mindenki a kfb-ért.
Én mint MÁV biztosított nem érzem felelősnek magam azért, amiért velük kötöttem meg a kötelezőt. Ez volt a legjobb ajánlat, és nem az én feladatom ellenőrizni, hogy korrekt-e a cég, hanem a PSZÁF-é. Ha valakinek az a véleménye, hogy ezért szarrágó vagyok, az remélem vesz majd újracímkézett jó régen lejárt szavatossági idejű élelmiszert valahol, és a kórházban majd az a tudat is kínozni fogja, hogy mekkora kretén amiért abban a boltban vette meg a cuccok, amit az állami szervek hagynak működni.
Amúgy pár hónapja megtört a Grupamás fickó, és azóta is lelkesem várom, hogy a szakszervízből szóljanak, hogy megjött a zsé, és vihetem az autómat mert tudják csinálni! Gondolom nem vagyok egyedi eset ezzel, de érdekes módon a hírek csak a MÁV-ról szólnak...