Tékozló Homár

Túlárazott jutalék az Ersténél

2008.07.25. 15:01 | jackyll | 76 komment

Gili egy sajátos anomáliát fedezett fel az Erste rendszerében, legalábbis a Homár még nem hallott olyanról, amikor a bank több pénzt von le jutalékként külföldről érkező pénz után, mint amennyit feladtak:

Egy internetes vásárlás eredményeképpen egy magánszemélynek szerettem volna némi pénzt átutalni egy DVD áráért cserében. Mivel Ausztriában van a bankszámlám, ezért elkértem az eladó IBAN és BIC/SWIFT kódjait, tudván, hogy ez szükséges a Magyarországra történö utaláshoz. Eddig minden rutinszerüen ment, ki is ment a pénz annak rendje és módja szerint az eladó Erste Bankos számlájára (6,00 EUR tölem az 1.350 HUF-os vételárért cserében), ahogy annak lennie kell. Az Erste Bank négy banki napon belül jóvá is írta az összeget, azonban itt jött a csavar, ami szerintem ellenkezik az Európai Uniós banki törvénnyel: egyidejüleg jutalék címszóval a külföldi beérkezés miatt megterhelték az eladó számláját 2.000 HUF összeggel. Tehát én buktam 6,00 EUR-t, meg a DVD-t sem kaptam meg, az eladó meg, ahelyett, hogy kapott volna 1.350 HUF-ot, még elbukott 650 HUF nettót. Kellemetlen történet.

Tudomásom szerint az Európai Unióban EUR-ban feladott pénzekért 15.000 EUR alatt megfelelö IBAN és BIC/SWIFT kódok mellett nem számolhat fel díjat a bank. Föleg nem, hogy én a feladó bankomnál azt ikszeltem be, hogy állom az összes esetleges költséget, amit a magyar Erste Bank simán figyelmen kívül hagyott. Gyakran végzek ilyen utalásokat, és eddig az összes többi magyar bank betartotta a játékszabályokat, az Erste Bank azonban sajnálatosan nem.

Marad a tanulság, többet nem utalok Ausztriából pénzt, hanem megkérek valakit, hogy végezze el helyettem Magyarországról, magyar számláról, vagy rózsaszín postai csekken adja fel, mégha ez elég elavult módszer is szerintem a 21. században.

Üdvözlettel:
Gili, Sopron

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trixilw 2008.07.25. 15:06:42

Ah, micsoda érzés, akkor most el is olvasom :)

trixilw 2008.07.25. 15:08:24

Western Union? ilyen kis összegnél jobban megéri.
Egyébként mi ez a nagy pangás???

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.07.25. 15:09:53

Aki negatív összeget küld nem lehet sikeres ember.

Zorro2007 2008.07.25. 15:17:20


Kedves postiro, mivel az osztrak Erstenel dolgozom ,nehany megjegyzes:

Szerintem elteveztetted az atutalas modjat. Mivel azt irod, hogy "Föleg nem, hogy én a feladó bankomnál azt ikszeltem be, hogy állom az összes esetleges költséget", ebbol az kovetkezik, hogy a felado Erste Bank internetes feluleten (gondolom azon keresztul utaltad) nem a EU orszagok kozotti atutalasi format valasztottad, mivel ott ezt NEM lehet kivalasztani, hanem az ALTALANOS atutalasi format, ami a fel vilagot bejarja...es a fogado oldalon is egeszen maskent kezelik...az internetes feluleten elegge latvagyosan el van kulonitve, hogy EU-ba vagy a vilag maradek:) reszere kivansz atutalni...sajnalom, hogy megse volt egyertelmu...

A rossz modot bizonyitja, a 4 nap atfutasi ido is...altalaban 1-2 nap alatt megerkezik.

moli 2008.07.25. 15:30:32

aszf?
RTFM!
tanulopenz.

gililaci 2008.07.25. 15:37:10

Kedves Zorro !
Magam meg az osztrák BKS Bank AG-nál dolgozom, ezért innen utaltam, és tisztában is vagyok a keretfeltételekkel. Tehát nem Erstéböl Erstébe ment az utalás, hanem BKS Bankból Erstébe. Itt pedig 3 ismert lehetöség van, van én viszem a költségeket, vagy a fogadó, vagy megosztva bel- és külföldre. Azonban elvileg a nullát lehetne osztogatni ide-oda, szóval a magyar Erste hozzáállása szerintem erösen vitatható. Föleg, hogy a többi magyar bank eddig nem szívózott, tehát a többi fizetési mód eddig fel sem merült.

kopaszsop 2008.07.25. 15:41:42

én is szívtam emiatt otpvel bőven (tudom, szerencsés ember már nem lehetek), de amióta van paypal kishazánkban, csakis azzal intézek külföldre mindent.
ixelhetsz akármit, sose úgy csinálják, stornózni meg nem lehet. 15 rugós határ ide vagy oda, nekik nem számít. reklamálni, kiabálni, asztalt csapkodni lehet, de szvsz felesleges... :S

gililaci 2008.07.25. 15:50:52

Ja, én sem erölködtem többet, mivel kis összegröl van szó, kompromisszumra jutottunk az eladóval is hamar, csak az elv nagyon gáz szerintem.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.25. 16:19:13

Ez nagyszerű.

Ezek szerint, ha van egy haragosom, akkor elég neki 500-szor 1 Ft-ot átutalnom. Nekem az ügylet megvan 500 Ft-ból, neki meg beterhelnek 500x2000= egymilliót.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.25. 16:19:22

A mai másodfokú egyenletnek is negatív szám az eredménye.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2008.07.25. 16:25:50

Paypal, pontosan erre talaltak ki.
Western Union, azert ott is magas a kezelesi koltseg ilyenre.
Posta, rozsaszin csekk - kulfoldre mukodik?
Utanvet
stb stb

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2008.07.25. 16:27:30

Egyebkent a dolog kicsit hasonlit ahhoz, mint ha erdeti olasz mozarellat szeretnel es a repulout tobbe kerulne mint a sajt maga.

Szvsz nem erdemes kiserteku arut kulfoldrol rendelni, ha ilyen van,a haverok mindig korbeerdeklodnek, kinek kell meg ez-az -amaz.

trónkövetelő 2008.07.25. 17:03:21

"
ivalasztani, hanem az ALTALANOS atutalasi format, ami a fel vilagot bejarja...es a fogado oldalon is egeszen maskent kezelik...az internetes feluleten elegge latvagyosan el van kulonitve, hogy EU-ba vagy a vilag maradek:) reszere kivansz atutalni...sajnalom, hogy megse volt egyertelmu...
"

nagyon vicces az első hozzászólás. Az ilyen bankokat román baccpapuccsal kellene kiverni az országból. Mi a f*xnak kell külön webfelület? Hogy két designert fizethessetek? Tényleg NEM TUDJA EGY BANK UTALÁSKOR ELDÖNTENI HOGY EU-S ORSZÁGBA SZÓL? Nevetséges, Erste, gratulálok...

trónkövetelő 2008.07.25. 17:04:41

kiegészítem: automatikus informatikai eszközökkel eldönteni az utalás célországát.

Én lennék terrorista! 2008.07.25. 17:20:54

trixilw!

Elolvasás nélkül elsőzöl? Az nem ér, kakálj sünt! :D

Pajtás 2008.07.25. 17:51:25

én is utaltam már az erste számlámról külföldre viszonylag kis összeget(10kHUF)de nálam minden oké volt, asszem másnap, harmadnap odaért a zsé. amúgy teljesen jó az erste, talán nekik volt először használható netbankjuk az országban. De 6 euróért dvd-t külföldről eszembe nem jutna. Sikeres ember lehet az is odaát.

ARK-9 (törölt) 2008.07.25. 18:14:32

Mi is a probléma? Én amikor vásárolok, mélyen belenézek az eladó szemébe és megkérdem:
"Ugye jó az a termék, amit elad nekem? Mert ha nem, úgy talán egyszser a barátaim kérni fognak Öntől valamit."
Utána fogom a pénztárcám és kiszámolom belőle az összeget, amivel tartozom.

Zorro2007 2008.07.25. 18:26:23

trónkövetelő:
Azert kell mert teljesen mas csatornan zajlik le a ket kulonfele tranzakcio...

Kedves Kollega:
En meg mindig azt gondolom, hogy rossz modon lett atutalva az osszeg...a 4 nap is ezt bizonyitja. Ha 100000%-an nem, akkor meg a kuldo banknal kell ellenorzini a logokat, milyen mezoket hogyan toltottek ki...mivel ez vezerli a fogado bankot is...de ez mar egy masik tortenet...

staropramen 2008.07.25. 19:25:42

figyu szóljatok, ha rosszul értettem
a poszt írója itthon él.Vagy nem?Csak azt írja,hogy ausztriában van számlája.Interneten egy magyarországi valakitől vett valamit potom 1350 ft-ért.
Ehhez a bonyolult pénzügyi manőverhez az Ausztriában vezetett szlájáról utalt 6 eurót.
Valamelyik erste (zweiter, oder dreiter ) bank nem tudta,hogy mindkét ország EU tag és úgy tett, mintha a pénz Szenegálból jött volna és nagyobb jutalékot vont le mint amennyit szegény eladó eleve kapott.
Sztrovacsekek bizisten szétröhögöm a fejemet.
Vásároljatok ráckevén a strand mellet jutalékmentesen.
Egyébként nagy ügy ér vagy egy negyed posztot.

Szumi 2008.07.25. 20:11:31

Dritte, kedves sörmárka.

staropramen 2008.07.25. 20:21:48

@szumi
köszönöm a helyesbítést.kissé már fáradok, elnézést a hibáért.
Azért örülük,hogy így is értetted

rákenrolldetektív 2008.07.25. 20:25:00

"Kedves postiro, mivel az osztrak Erstenel dolgozom ,nehany megjegyzes:"

Itt az igazság...
Az osztráknál dolgozol.
Nem a tetves magyar valóságban élsz akkor...1-2 nap, szép is lenne itt Észak-Balkánon
.):)

Xezs 2008.07.25. 20:26:05

Szerintem meg a Citinek van a leghasználhatóbb webes felülete, már persze azok közül amiket eddig láttam. Ott nem kérdez mindenféle balfaszságot (ellentétben pl. a K&H bankéval) és még a jelszó beírása is biztonságosabb mint máshol.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.25. 21:06:07

en western uniont hasznalok
kudom anyukamnak mer' keves a nyugdijja a nagy joletbe 100 dollara 15-ot szamolnak, de 5 perc mulva feleheti

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.07.25. 21:54:59

Ez egy évtizeddel ezelőtt is így volt. Elterveztem, hogy fizethet a szoftveremért az, aki akar, küldjön, mondjuk 5-10 dollárt/eurót. Nyitottam is bankszámlát a Budapest Bankban (mert az ELTÉ-n kötelezően ott volt mindenkinek a számlája, ahová az ösztöndíjat utalták, enyhe személyes összefonódások miatt.) Erre, amikor érkezett volna pénz, alig valamicske esett be a számlára.

Megkérdeztem, hogy mi a fasz van, erre az volt a válasz, hogy minden beérkező külföldi összegből 5 dollár kezelési költséget levonnak. Mondom, és ezt mi a kurva anyátokért nem lehetett volna akkor közölni, amikor a számlát nyitottam, és direkt elmagyaráztam, hogy mekkora összegek fognak érkezni. Hát, ő erről nem tehet... Megszüntettem a számlát. (Persze, egy év múlva érkezett rá pénz, és nem külfték vissza, hanem csomó utánajárással fölvehettem megint párszáz forintot.)

Most is ugyanez van a Budapest Banknál, de külföldi ismerősnél gyűjtetem az ilyen kis pénzeket, aztán egy összegben utalja át. Így az érkezéskori kb. 5 dollár és a készpénzfelvételkori kb. 5 dollár már "belefér".

Mos, hát ennyit a bankokról...

Dax 2008.07.25. 23:08:54

sok hülye okoskodik itt... legközelebb a pénzt add fel postán szépen borítékba, mindent vagy semmit alapon jobban jártál volna mint így

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.07.25. 23:33:59

Így van, ekkora összeget tök simán lehet küldeni készpénzként, levélben. Ami fontos - tapasztalatból tudom (!), bár én küldeni, hanem fogadni szoktam volt ilyeneket -, az a következő...

Csak úgy ne tedd be a készpénzt a borítékba, mert akkor jól lehet látni és egyszerű kivenni belőle. Összehajtott papírba (pl. A4-es lap) se tedd bele, mert ez csak az előbbi problémát oldja meg, az utóbbit nem. A sztaniolba való csomagolás meg pláne gáz, mert az elosztóközpontok mágneses detektorait megbolondítja, és akkor ellenőrzés közben lopják ki a pénzt. A legjobb megoldás egy kisebb (vagy kettéhajtott) borítékba tenni a zsozsót, és azt lezárni majd betenni a borítékba.

Hozzám így simán megérkeztek pénzek és én is küldtem külföldre tízezer forintos nagyságrendű összegeket euróban meg brit fontban.

Calogero 2008.07.26. 02:09:45

Hát nem tudom hogy van ez a jogszabály,de ha én Londonból HSBC-ből utalok Magyarora az fixen 15 font tranzakciónként,illetve vissza is hasonló..Persze ez nem euroban bonyolódik,de nemzetközi utalásnál kód ide vagy oda,tőlem még mindig leszedtek egy fix összeget,akármelyik országból utaltam akármelyikbe,bár persze lehet,h mindig én választottam rossz bankot

Bikicsunáj Bój 2008.07.26. 06:05:44

Na én épp ezért vagyok a CITInél. 0 ft-os csomagban, nem fizetek semmilyen díjat, csak debitkártyám van hitelkártya még véletlen sem,(bár azt sem nehéz ésszel használni) és letiltottam, hogy bármilyen ajánlattal keressenek. Szép az élet...

jesszumpepi (törölt) 2008.07.26. 07:13:19

Hej,sztrovacsekek!

Bármelyik bankról is van szó,mindig van,aki szidja.
Ha innen tájékozódnék,jelenleg egy bankot se választanék.

staropramen 2008.07.26. 07:54:41

új nap régi poszt és ez hétfő délelőttig így lesz.
Igazad van jesszum, szerintem a menyország hivatalos bankját is sokan szidják odafönt.Néhányan már onnan is átvitték a szlájukat a PKB-ba (pokolbéli kereskedelmi bank)Most persze ha dvd-t vesznek a purgatóriumból akkor szentségelnek,hogy magas az átutalási jutalék.Pedig ha tudnák a titkos kódot akkor nem vonnának le semmit.
Az pedig így szól:
Hé sztrovacsekek, van gőz a sztrovacsekekben?

Decesso (törölt) 2008.07.26. 08:22:09

Mao elvtárs · modell.blog.hu 2008.07.25. 16:27:30
Kivéve ha a kisértékű árút Magyarhonban nem lehet beszerezni. Én például akartam venni öcsémnek ajándékba Gag Pen-t (rázó tollat). Kb annyi áramot vezet a használójába mint az öngyujtó. Ezt magyarországon betiltották, mert áramütésveszélyes (sokan haltak már bele akkora áramütésbe... akkorát ki se tudna bocsátani, hogy meghaljon vagy sérüljön tőle valaki...)
Mellesleg ezt az összes többi országban lehet kapni, csak magyarisztánban nem. Amerikából rendeltem meg az e-bay-ről...

jesszumpepi (törölt) 2008.07.26. 11:38:11

staropramen 2008.07.26. 07:54:41


Ennek örömére meghallgatom a Tankcsapdától a Mennyország Touristot.
Eszembe jutott Dante is,de azt egy milleszekundum alatt el is vetettem.

DaveSlim 2008.07.26. 11:54:02

Keresek olyan budapesti emberkét, aki meg tudja nekem oldani ezt:
van 5-6 digitális Hi8-as kamera kazettám. Szeretném, ha valaki digitalizálná nekem, kiírná pl. DVD-re az összes tartalmát.
Természetesen nem ingyen, de azért ne kérjen sokat az illető :)
Fontos lenne. Aki tud segíteni, ide írjon:
citromail@freemail.hu
Köszönöm.

staropramen 2008.07.26. 14:31:11

@ Jesszum
Tudod,nekem gyanús ez a menyország touristos önfényezés. A multkor is ráckevén hagytak egy csoportot. aztán platós ifával kellett őket Esztergomba vinni ahonnan az oranzsbusz vitte őket fiumincora.azóta is várják a wizzeres csatlakozást haza. Láttam, hogy várakozás közben páran palkovicsné laptopján dvd-t vettek interneten (13 ft/db)és az erste bankon át utaltak eurót.Az osztrák erstés meg nem tudta,hogy a menyország benne van-e az EU-ban.Az eladók most készülnek posztot írni a homárra, de hétfőig kár is strapálni magukat.
Addig is lapároljuk a szenet a gőzgazánba, hogy legyen gőz a sztrovacsekekben.

Taurusz 2008.07.26. 17:51:29

DaveSlim!

Látom géped van, (arról írtál :) ), szóval szerintem vegyél egy jó tv kártyát, és meg van oldva a problémád. Kb 15 egy jó kártya, és akár direktbe ír neked dvd-t... és még használni is könnyű!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.26. 17:53:15

gyerekek en errol a sztrovacsekrol lemaradtam
mi a qrwa elet az?
lehet mekkerdezem viciant
O mindent tud, mer' komives

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2008.07.26. 19:22:27

Pénzátutalásnál az, hogy a célország EU tagállam-e vagy sem nem attól függ, hogy mit X-szel be az átutaló a webes felületen, nem az átutaló dönti el.

Tehát ha egyes bankok az EU-n belüli pénzátutalásnál is meghagyják az ügyfélnek azt a választási lehetőséget, hogy úgy és annyi költséggel utaljon Magyarországra pénzt Ausztriából, mintha EU-n kivülre Szomáliába utalna, akkor az nem éppen jóhiszeműségre vall e bankok részéről.

Mindig lesz aki eltéveszti és keres rajta a bank.

A korrekt megoldás természetesen az lenne, hogy az ügyfél számára legkedvezőbb módon történik automatikusan az utalás, amely mód az ügyfél által megadott adatokból egyértelműen kikövetkeztethető. Na persze ehhez csak a korrektség nem elég, egy kis ész is kell hozzá.

Valamelyik biztosan hiányzik a példában szereplő banknál.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.26. 19:30:08

@DaveSlim, Taurus : Vagy ha van a kamerán FireWire (IEEE1394) kimenet akkor olyan bemenet kell a gépre (bár lehet hogy már van rajta) és átmásolod a francba a cuccot. Onnantól azt csinálsz vele amit szeretnél.

EÖ (törölt) 2008.07.26. 19:39:03

Nem lehet minden Erste Bank mellé egy közlekedési rendőrt állítani!

pingpong 2008.07.26. 20:23:05

csatlakoznék hagymához: én is lecsúsztam sztrovacsekről...

Taurusz 2008.07.26. 21:28:07

Hát, lehet, de a hi8 miatt gondoltam hogy nincs rajta... De attól még lehet.

kedves kis monca 2008.07.26. 21:57:12

Na jó. Akkor most valaki avasson má' be engem is a sztrovacsekezésbe, jóó?
:-)

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.26. 22:34:10

Ezt a sztorit meg tudom támogatni némileg. Amikor én átutalok a magyar számlámra, akkor általában 500 forintot terhelnek egy bizonyos összeg felett váltási díjként még akkor is, ha 2 milliót utaltam. Milyen baromság ez Ödönkétől? 1350-re 2000 jutalék??? Bazz. Akkor autó árát még véletlenül sem szabad Erstéseknek fizetni átutalással !!!

mindenki.kapja.be/meg.Odon.is.az.Erstenel!

Mylady 2008.07.26. 23:54:17

Én is érdeklődöm sztrovacsek-ügyben.
Itt-ott olvastam ezt-azt, de nem áll össze a kép.

nyubocs 2008.07.27. 00:14:11

Azt már itt többen leirták, hogy magyarként mi a túrónak utalsz pénzt Ausztriából magyar bankszámlára.

Egyébként meg EUR-ban indítottad, forintban (alighanem) érkezett, azaz számolj a konverzióval.

És az Erste hirdetményben egyértelműen szerepel, hogy

Beérkező deviza jóváírása
0,10% min 2000 FT.

lcs 2008.07.27. 00:45:29

Strovacsek egy jó arc, akivel párszor nagyobb mennyiségű italt is elfogyasztottunk Kolozsváron - de valszeg nem róla vagyon szó :)
A bankoknál pedig igen furcsa emberek dolgoznak. Kb. 1000000%, hogy jó ötletnek tűnt az óósztrák Erstenél, hogy a netbankban az ügyfél válasszon és na a bankszámlaszámból a szoft. Ezek nem akartak átverni, csak hát "támad akkor olyan sötét".

lcs 2008.07.27. 00:47:09

Példa a sötétségre: a romániai OTPdirekt hibaüzenetet vág ki a monitorra, ha magyar ékezetet akarsz használni...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.07.27. 02:26:45

A valódi (és nem a Balkánnal bővített) EU-ban a pénzküldő user eldöntheti az átutalási megbízáskor, hogy az átutalás díját A) teljes egészében átvállalja vagy B) megosztja a pénzt fogadóval. A díjak egyébként változnak, országtól és banktól függően. (Ezt írta a német ismerősöm, aki gyűjti a pénzemet...)

staropramen 2008.07.27. 08:30:15

@Mylady,hagyma,kedces monca, pingpong,és aki még érdekelt sztrovacsek ügyben
Rejtő Jenő -Megkerült cirkáló c. örökbecsű művének egyik szereplője Wagner úr/ aki egy nagy pofon következtében belezuhant a rakparton előkészített hajófestékbe ezért a szakálla kék színű lett/.
Nos fentemlített Wagner úr kedvenc szava ez a SZTROVACSEK amely tkp univerzális kifejezés, alkalmazható személyre, tárgyra , bármire.

Mylady 2008.07.27. 12:00:31

Staropramen, köszi a felvilágosítást.

Imádom Rejtőt, de a fent említett műve nem nyerte el annyira a tetszésemet, hogy 25x újraolvassam, így nem is emlékszem mindenre (ellentétben pl. Az előretolt helyőrséggel, amit legalább 1oox olvastam anno).
De igyekszem helyrehozni a hibát.
:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.27. 12:34:42

minden rejtot olovastam 14-szer
de ez a sztrovacsek nem maradt meg
vagy orexem
az utobbi tuti
meg aszittem itt volt valami sztrovacsek, mint palkovicsne
ilyen dimenzioban gondolkodtam
ez de szep mondat volt

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.27. 12:35:43

termeszetesen Wagner urtol a torogg szultanig megvan mindenki

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.27. 12:45:00

mi a fax van Robi nem hanyt szombat ejjel?

staropramen 2008.07.27. 13:02:59

Most már csak azt kellene tudnunk kedves sztrovacsekek, hogy a sajátmagáról elnevezett Piszok Alfréd(Piszkos Fred) kavarja-e vagy nem kavarja.

Taurusz 2008.07.27. 15:27:38

Ez kérdés? Hát persze, hogy kavarja. Ő olyan.

Hidas 2008.07.27. 15:52:40

Akitlosznak igaza van. Ha én ne adj' Isten nem tudom, hogy EU -n belül utalok, és nem pipálok a megfelelő helyen be valamit, akkor az onnantól már EU-n kívüli utalásnak minősül (más, magasabb tarifával), ha a Bank úgy "gondolja" ? Ez milyen hozzáálás???

kedves kis monca 2008.07.27. 17:18:54

Na akkor sztrovacsek iktatva.
Akkor ez olyasmi, mint H. Kovács Moldovától...

Winettou (törölt) 2008.07.28. 01:08:12

"A sztrovacsek pedig olyan kifejezés, aminek Könyv szerint senki sem tudja a jelentését"......

Hát ha senki se tudja a jelentését, akkor én valaki vagyok, mert én tudom: A "sztrovacsek" szó kanadába vezethetõ vissza, mégpedig Saskatchewan tartományára amely hires hihetetlen nagykiterjedésü búzatermeléséröl. Namármost, aratáskor az egész terület óriási szalmakazlaktól sárgállik mint ahogy az más rendes helyen is. A nap olyan erõsen süti a szalmakazlakat, hogy fennáll annak veszélye , hogy öngyulladást okoz, ami mérhetetlen károkkal járhat. Ennek megelõzésére, úgynevezett szalma figyelõket állitottak örségbe. Ha valahol meggyulladt a szalma, az gyorsan eloltották mielött az egés Megye szõröstül-bõröstül leégett volna. A szalma figyelõ angolul: szalma=straw, figyelõ=watcher, tehát (egész osztály egyszerre) strawwatcher. Tudni kell még azt a tényt,hogy a századfolduló elején nagyszámu ukrán bevandorlók jelentõs része

Saskatchewan-ban telepedett le, szlávos kiejtésük hatására több szó bizonyos változáson ment keresztül. Igy lett a straw-watcher-bõl sztróvacsek ami egyébbként semmihez nemértõ, de megbizhatószemélyt is jelent a fentiek elmondotta alapján. Az ivás már biztossan késöbb az ukrán népi szokások hagyománya alapján kapott asszociációt a szóban forgó és egyébbként is fent említett szóval. Naszóval.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.28. 02:21:49

thx
es mi a helyzet palkovicsneval, a palkovicsok honnan szarmaznak hova mennek es mit figyelnek rackeven?

staropramen 2008.07.28. 07:57:38

@Steps
kösz a felvilágosítást, ebből is látható, hogy mindig, mindenhol mindenből lehet tanulni. Ha ez a lúzer nem ad föl pár eurót ,soha nem járunk a sztrovacsek ügy végére. mégegyszet kösz.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.28. 08:32:02

Steps!

Köszönjük a felvilágosítást.
Én már jelentkeztem a ráckevei strandon sztrovacseknek.
Jó is az! Főleg,hogy még iddogálni is lehet.

Majmász Gedeon 2008.07.28. 13:24:33

A Raiffeisennél is van valami hasonló díj, konkrétan "Beérkező deviza jóváírása: 0,2%, min 5 EUR", ha jól emléxem, ehhez képest semmit nem vontak le, mikor hazautaltam a nyereményemet a Ladbrokes-tól.

Mylady 2008.07.28. 14:38:18

Majmász, helyesíró versenyt nyertél?

Wandál 2008.07.28. 15:01:36

IBAN-os átutalásnál nem szabad válallalni az idegen bank költséget!!!

ha nem vállalod, elküldik SEPA-ban (lánynevén STEP2-ben), viszont ha vállalod, akkor csak egyedi SWIFT üzenetként, ami drágább.

ez olyan, mintha a sima átutalásnál kitennének egy opciót, ami csak VIBER-nél értelmezett, és ha arra rákattintassz, akkor GIRO helyett VIBERREL küldik el a pénzt min.10.000 Ft díjjal...

gabest1 2008.07.28. 15:38:26

A bankok olyanok mint a telefonos mobilcégek, az internet előbb-utóbb kiszorítja őket. Ne vegyetek a részvenyeikből hosszútávra.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.07.28. 19:31:15

Erstéről külföldre , hát bolond vagy fiam? :D
Egyébként a nemzetközi átutalásoknál kb 1500ft a díj, ez az öszeg változhat bankonként ahogy éppen kitalálják.Pont az ilyen szarakodásokra jo a paypal számla, nyitsz egyet, hozzárendeled a kártyád és a pénzt egy gombnyomásra utalod.Jé, és került 250ft-ba, az anyját :D Na ez az amit neked sem az erste sem a többi szutyok nem fog megcsinálni.Lesznek mindenféle tranzakcios díjak helyette :D
Párszor már vásárolgattam így de nem is fizettem többet mint 250ft egy tranzakcioért, és a pénz is gyorsan megérkezett.

sajtospogácsa 2008.07.29. 12:04:52

flexsnake:

Paypalhoz dombornyomott hitelkártya kell, tehát felejtős.

AiRLAC 2008.07.29. 15:00:01

sajtopogácsa:

tévedsz, Paypalhoz pl. az Erste sima Visa Electron is jó, én is azt használom.

AiRLAC 2008.07.29. 15:02:32

sajtospogácsa, bocs amiért elgépeltem a nevedet!

Cradle 2008.08.04. 17:30:48

Júl 23-án ugyanezt szívtam meg a CIB-nél!!! Egyetlen nyamvadt sajtókommünikében írták meg hogy csatlakoztak a SEPÁhoz. Az Internetes felületen sehol nem jelölik hogy ha ezt itt beikszeled akkor 3 nap helyett 2 hét és 5 euró helyett 20 eurba kerül neked !!!
Utánaolvastam ennek a sepának: tulajdonképpen az EU kényszerítette rá a bankokra, a 9 milliárd eurós költségét a bankoknak kellett állni és a jó kis szaftos átutalási költséégeket buukják. Ezért aztán igyekeznek annyit ködösíteni róla amennyit lehet :((((

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.08.08. 21:17:11

Kártya sem kell hozzá ha mondjuk van virtuális kártyád annak csak száma van és annyi pénzt raksz rá amenyit utalni akarsz igy még csak le sem tudnak huzni.
Visa electronal az életben nem fogod használni mivel azt nem fogadja el, Visa classic,mastercard,amex,discover ezeket tudod elfogadtatni vele ezek dombornyomott kártyák az amex meg hitelkártya, illetve amit emlitetem a virtuális kártya aminek csak száma van, ez létezik minden banknál csak más néven.
Egyébként még mindig utipinél dolgozom de ez nem változott.A visa electron semmivel nem tud többet mint mondjuk egy maestro :D Ami bankkártya használhato normálisan a világban az a VISA classic és a Mastercard, hitelkártyában meg az AMEX gyengébek kedvéért American Express

Fogyasztóvédő 2009.03.19. 01:55:18

Tegnap találtam az egyik blogon egy nagyon jó és igaz anyagot. www.vallalkozokszovetsege.blog.hu
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:

Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal


A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.


A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.


Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.


Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.


Néhány tény:

Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.

A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.

A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.


PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.

- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?

- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?

- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?

- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?

- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?

- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?

- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”


A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.

Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.

Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.

A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.

Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.


A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.

Info: www.vallalkozokszovetsege.com

süti beállítások módosítása