Tékozló Homár

Kicsinyes átverési kísérlet az Aréna Tescóban

2008.07.29. 10:22 | szily | komment

Az ilyen árcédulás trükközések láttán először mindig azt gondolom, hogy ez nem lehet direkt, hiszen miért érné meg pár forintért ennyit izmozni, és hány akciós kupac fér el egy átlagos áruházban. Aztán rá szoktam jönni, hogy milyen sok Tesco van, milyen nagy alapterületen, és mennyi akciós kupac fér el egy átlagos áruházban. Tom a kriptahangulatú Aréna Plázában futott majdnem bele a klasszikus nagy cédula-kis cédula-cselbe.


Közel van. Ez az egyetlen oka, hogy az Arénás Tesco-ban vásárolunk. Igazából gondunk itt még nem volt. Nem rég nyitott ugye, kevés a vásárló, valahogy csalogatni kell őket. De ma felhúztam magam. A bejárattal szemben szinte beletolták az arcunkba az akciós tejet 129-ért. Úgyis akartunk venni, gyorsan beraktunk egy 12db-os kartonnal a kocsiba és mentünk tovább. Ezúton szeretném megköszönni az xy pénztárosuknak (a nevét nem írom le mert még kirúgják), hogy a blokkolás után azonnal megkérdezte, hogy -ugye a 179 forintosat vettük? Mondom nem, a 129-es akciósat. -Volt már ebből gond, menjek oda a vevőszolgálathoz és követeljem vissza a különbözetet - mondja. Megköszöntem neki, hogy szólt, mert naiv ügyfélként bevallom nem néztem a kijelzőt mikor lehúzta. Ha nem szól akkor biztos kifizetem simán, talán otthon kiderült volna, de lehet hogy akkor sem. A vevőszolgálaton (ami 5m-re van a tejkupactól) kérdezem az illetékest, hogy akkor most mi van. Mondja hogy a drágábból vettem. Mondom nem, az akciósból vettem itt a tábla alatt. Erre felvilágosított hogy az az ár a bal oldali tejre vonatkozik. A jobb oldali kupacnak ki van írva az ára alul. Muszáj volt bemennem megnézni mert 5 méterről már nem látszott az a kis sárga cédula egy arasznyira a padlótól. És tényleg: kénytelen voltam megállapítani, hogy én vagyok a hülye amiért nem láttam meg a 3 centis kiírást a cipőfűzőm magasságában és a szemmagasságban lévő, árú fölötti félméterest néztem. A vevőszolgálatos még megpróbálkoott egy olyannal hogy a nagy tábla különben is középen van, de csúnyán néztem rá. Végülis hepiend lett, kicserélhettem a másik fajta tejre és a különbözetet is visszaadta. Nem a 600 Ft-ért, csak az elv miatt lettem ideges, annyira nyilvánvaló lett volna a lehúzás. Képzelem hány vásárlónak nem volt szerencséje a pénztárossal... (jó, tudom miért veszek ilyen szar tejet, de ezt most hagyjuk...)

üdv: tom

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

habba habba · http://twitter.com/ezazbazmeg 2008.07.29. 10:26:20

Nem eléggé. Én el is olvastam. A tescoban mindennap megesnek ilyenek. Kár is vesztegetni rá a szót.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.07.29. 10:26:53

"Ha nem szól akkor biztos kifizetem simán, talán otthon kiderült volna, de lehet hogy akkor sem."

Nem mindegy ha mindegy?

Nick-son 2008.07.29. 10:30:08

Majdnem dobogós. Eddigi legjobbam.

Gumidomino 2008.07.29. 10:31:32

na jó,jó, azóta elolvastam.
de én már elsőztem is és egy kommentemet kimoderálták.
hol vagy te ettől!? :D

hát most erre én se tudok mit mondani.
ott szopatnak ahol tudnak. ki kell védeni - ősi magyar szokás a kibabrálás, ez tartja itt az adrenalinszintet.

Répalaki Edömér 2008.07.29. 10:34:01

Kecskeh, kecskeh... kis tejecskehhh...

Amúgy tegnap kaptam friss Tesco újságot. 45 HUF / kg a görögdinnye. Ott is lesz termelői platóról borogatás? Mert akkor megyek a zsigulival meg az utánfutóval. Veszek mellé olcsó tejet is, csak meg ne f'sasson...

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2008.07.29. 10:34:27

Ezen még felhúzod magad? Mindennapos. De sztem Te külhonból jöttél hogy az ilyeneket még tudod érzékelni...kvázi gyenge az immunrendszered...:)

Akkor lesz itt jóvilág, ha az ilyen hír lesz a HÍR!!

csitiri

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.07.29. 10:40:28

Szerintem ez tejesen (:D) kimeríti a vásárló SZÁNDÉKOS megtévesztését. Tehát a Fogy.Véd-hez lehet fordulni (kép bizonyítékul). Mellesleg, lehet, hogy a kép csalóka, vagy photoshop, de nekem nagyon úgy tűnik, hogy a tábla nem középen van, hanem a fölött a tej fölött, amelyikről a post szól. Miért csak perecet/ropit/energiaitalt veszek ott? Nem is értem.

habba habba · http://twitter.com/ezazbazmeg 2008.07.29. 10:40:48

Én hol-e vagyok tőle? Voltam már második egyszer :D Meg harmadik is.

Egyébként mélyen egyetértek nyunyógomez- el...

rákenrolldetektív 2008.07.29. 10:44:11

Emeljük ki azt a részt, hogy a pénztáros nem akarta lehúzni, ellenben még segített is....
Bár ez Abszurdisztánban természetes...:)

staropramen 2008.07.29. 10:49:12

figyu
nekem innen úgy tűnik, hogy az akciós tábla a jobb odali kék-fehér dobozos tej fölött van.A bal oldali piros fehér tetejű doboz fölött semmi nincs.Erre szokta mondani Wagner úr, hogy vigyázzatok sztrovacsekek ezek a sztrovacsekek át akarnak vernui benneteket.
A Tecsoban ez mindig gyanús.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.07.29. 10:50:14

Ennél szofisztikáltabb módszer az, amikor a sor végére, a kiemelt helyre kipakolnak valamit AKCIÓ vagy AJÁNLATUNK felirattal, miközben ha bemész a sorba, a polcon ott van más márkában ugyanaz olcsóbban. Figyelni kell, nincs mese...

habba habba · http://twitter.com/ezazbazmeg 2008.07.29. 10:51:19

Én diák koromban dolgoztam tescoban...ott MINDEN gyanús.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.29. 10:56:45

Tipikus sztrovacsek.

Bár gyakorlott hipermarketelőknek már messziről feltűnhet, hogy ott bizony kétféle tej van, ami eleve okot ad a gyanakvásra. Bár, ha meggondolom... egy hipermarket puszta léte eleve ok a gyanakvásra.

rm-r 2008.07.29. 11:04:03

Ha valami gyanúsan olcsó: 1: megnézem a szavidejét 2: megnézem, miből van (a címke szerint, majd hozzáképzelem, ami nincs rajta) 3: megnézem, honnan származik
Általában a 4. lépés az, hogy NEM veszem meg, így nem futok bele hasonló bajokba.
Ügyi-e vagyok...?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.29. 11:08:26

rm-r,

ha általában az a 4. lépés, hogy nem veszed meg, akkor az 5. vagy méginkább 1. lépés lehetne az, hogy oda se mész.
Ekkor lennél igazán sikeres! :)

Szarajevő 2008.07.29. 11:17:23

Általában ötvenesével veszem a legolcsóbb dobozos tejet, kizárólag Tescoban vagy Auchanban. Remélem, nem mérgező. :)
Volt olyan Tesco, ahol éppen egyáltalán nem voltak kiírva az árak. Tejelés előtt érdemes ellátogatni egy vonalkód-ellenőrzőhöz a kiszemelt termékkel, főelg ha sokat veszel egyszerre.

rm-r 2008.07.29. 11:18:34

Akkor hót siker vagyok, mert általában valóban az az 1... :-))))))

Ráczkevei fagyiárús 2008.07.29. 11:21:32

aki kis árcédulát rak a pultra az sikeres ember nem lehet.

2008.07.29. 11:24:15

Szerintem most kirúgják a pénztárost.

elwood 2008.07.29. 11:36:44

Én azért ideges lennék ha 50Ft-on múlna milyen tejet iszom. Ne vegyük már mindenből a legolcsóbbat.

Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.07.29. 11:39:55

Sajátmárkás tejízű ital.
Friss TEJ-et a sarki kisbolt hűtőjéből vegyél - minden reggel.

Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.07.29. 11:42:01

..vagy rögtön a tehénből - közvetítők nem lévén jelentősen olcsóbb, és garantáltan friss!

idiotapocs 2008.07.29. 11:47:44

129ft-os tej? hmm, fincsi lehet

tokomtelevan 2008.07.29. 11:51:11

Szegény tehén, ha megmutatnák neki, hogy az üzletekben mit árulnak tej, tejföl, stb gyanánt, akkor sírvafakadna.

Lakhelyemtől 200 méterre minden délben megérkezik a tejes ember 20-ig van nyitva, friss tejjel, ami valóba tej.
Mikrobuszban hűtött saválló tartály abból méri a tejet 200 Huf az ára.
De ez tej, ebből lehet rendes aludttejet csinálni, nem csak bűzös savót. A tej kb 4%-os zsírtalartalommal bír.

Van friss tejföl is fél liter 280 Huf.
Nem 450gr, nem 375 gr, hanem fél liter. nem frissföl, nem 12%-os, nem 20 %os, hanem 30%-os tejzsírtartalommal bír.
Csak kicsit jobbízű tőle az étel.
Az üzleti poharas tejtermékeknek, már annyira keskeny a talpuk változatlan tetőméret mellett, hogy lazán felborulnak.
Kis optikai csalás, a kedves vevő azt hiszi sokat kap a pénzéért.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.29. 11:59:00

Mennyetek má!
A bármilyen boltban vett, dobozos 2xx Ft-os tej pont annyi tehenet látott, mint a teszkó gazdaságos 129-es. Miért kéne drágábban megvenni ugyanazt a szart?

Egyben jelezném, hogy a ráckevei strandon már üzemel a tehén-automata!

2008.07.29. 11:59:33

A csomagolóanyag legalább 50-60 Ft. Plusz a szállítás 300Ftos gázolajjal, meg raktározás stb. költség. Mit gondolsz 130ért mit kapsz ? Fehérre festett vizet !

kontraszt 2008.07.29. 12:08:43

@tokomtelevan
aztán csodálkozol, ha a gyerek tbc-s lesz ... a pasztörizálás talán ingyen van? felforralom azt kész ... aha

LacusBP 2008.07.29. 12:12:39

Mandula: és az tehenet ad ki, vagy tejet? :D

Magam_a_Mondomét! 2008.07.29. 12:18:56

De miért nem látható ez a képen?
Nagyítható, nagy felbontású képeket a Homárra!

Gumidomino 2008.07.29. 12:21:22

a tehén-automatánál figyelni kell, mert ha működik, és jön, könnyen ledönthet lábról - az élmény.

eddig azt hittem, általában a piros a 2,8-as a kék meg a 1,5 %-os akkor ezt így a teszkós tejnél hogy? olcsóbb a "jobb"?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.29. 12:27:28

A tehén-automata le-föl járkál és legelész a ráckevei strandon és 0,2 l űrtartalmú sünöket ad ki, azokba van varrva a tej.
Nagyon praktikus jószág, csak baccpapucsban nehéz utolérni, ha bedugtad a pénzt a nyíláson.

LacusBP 2008.07.29. 12:31:35

Amúgy minden tescoban van többszáz rossz ártábla/polccimke. Nem szándékosan, sokszor ottfelejtik a régi árat, mert ide-oda rángatják a dolgozót, aki ezek után később elfeledkezik róla, vagy LESZARJA. Én annó műszaki osztályos voltam, de nem egyszer átrángattak pl. a zöldségre, mert épp nem volt ott "szakember" és jött 20 raklap krumpli meg banán. (Mi a francnak rúgdosták ki a zöldségeseket...) Aztán jött a hiszti, mert a Technika minihifinek rossz volt az ára. :D A kép alapján meg azt tudom mondani, hogy f@szul csinálták meg a kihelyezést. Az akciós táblatartóba az "AJÁNLATUNK" helyett a termék nevét kellene rakni -tól -ig dátumjelzéssel és akkor MÁR jobban látható, hogy mihez tartozik a 129!

Andie 2008.07.29. 12:54:55

Mi a jóistent csináltok 12 liter tejjel? Netán 50-nel?
Nekem az az 1 liter is megromlik 3 nap alatt, amit néha veszek a müzlimhez...

plazacica · http://lazacic.freeblog.hu 2008.07.29. 13:00:56

és olyankor mi a helyzet, ha az eladó az orrod előtt cseréli ki egy termék polcos árcímkéjét egy magasabb összegűre?
múltkor így jártam, és pont előtte vettem el egyet, de mivel azt hiszem kb. 30 Ft volt a különbség, nem csináltam semmit, szorgosan kifizettem a drágábbat..

továbbmegyek... mi van, ha nem látom, hogy kicseréli, és visszamennék reklamálni?:)))

Edömér 2008.07.29. 13:15:59

elwood
ha minden liter tejet, minden kiló kenyeret, minden tésztát, olajat, lisztet, cukrot, sót stb., 50 ft-al többért veszel, azt már megérzed?

Andie
megisszuk a tejet :) Pedig a műzlit nem is szeretem

Én szeretek hipermarketben vásárolni. De minden egyes terméknek megnézem a vonalkódját, hogy egyezik-e a polcon levő árcímkén lévő vonalkóddal. És fizetés után átnézem a blokkot. Mondjuk én nem vagyok milliomos és nekem számít az a pár száz vagy pár ezer ft is amivel át akarnak vágni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.29. 13:25:22

sikeres ember csak sort iszik

rockstopper 2008.07.29. 13:39:00

12 liter tej...
Egy év alaltt nem fogyna el.

Multkor segítséget kértem a Tescoban egy fiatal árufeltöltő sráctól. Azt mondta, hagyjam őt békén, mert a fél tesco az övé, és nincs ideje velem foglalkozni. Elég zilált volt szegény, ezért hagytam hagy menjen.

Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.07.29. 13:39:48

ez mindennapos. én az újbudaiban szoktam iet látni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.29. 13:46:59

amugy eskuszom vettem a multkor tejet, eppen tegnap dobtam ki mert lejart
nem vaqgyok en boci
pedig mikor megvettem aszittem majd jol megiszom

tokomtelevan 2008.07.29. 13:53:31

@kontraszt!

Van némi fogalmam, s rálátásom a tejügyre, már csak a tejkutató intézet révén is.

A teheneket rendszeresen oltják, pláne egy ellenőrzött tehenészetben.

A forralás elpusztítja az általad jelzett kórokozót, s nem csak a pasztőrizálás, ahol nem sokáig meleg a tej, mint forralásnál, hanem nagyon rövid ideig bőven 100 fok felé mennek, majd hirtelen lehűtik.

Azért, hogy teljes képed legyen a bolti tejekről, ha még nem sikerült vegyszerízű, rohadt, vagy büdös tejet venned, akkor tégy egy üzemlátogatást valamelyik "tejgyárban" s ígérem többet nem iszol tejet!

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2008.07.29. 14:14:27

Gödöllő Tesco:

TV (gazdaságos) étolaj, rajta a hatalmas LEGOLCSÓBB felirattal, 449 Ft.
Mellette levő polcon TS (tehát a valamivel jobb) étolaj, 399 Ft. Hihi.

Én lennék terrorista! 2008.07.29. 15:08:36

"Nem a 600 Ft-ért, csak az elv miatt lettem ideges,"

Ha nem számít az a 600 Ft, akkor miért nem vásárolsz jó árut? Nem, inkább teszkóba mész és eszetlenül szórod a pénzed silány termékekre, az a menő. Tipikus panelproli vagy.

kedves kis monca 2008.07.29. 16:19:45

Igazatok van, tényleg gányoljuk már le azokat, akik megörültek az olcsó tejnek.
Majd még észre is veszik, hogy le akarják venni őket, mint riadt majmot a fáról.
Tutira nem vagyok sikeres, mert én is örülök ha találok valami akciós cuccot.
Amúgy óvatosan a tejezéssel. Magyarországon az emberek közel 30%-a laktóz intoleranciában szenved :-)

DonCiccio 2008.07.29. 16:32:43

Mi a faluban vásárolunk (Budapesttől pár kilóméter) és nem megyünk ilyen szarokba, mint Tecsó és társai.
A tejboltban, friss ellenőrzött tej, ami 1 hétig eláll hűtve, tejföl kancsóból mérve stb.
A pékségben garantáltan adalékanyag-mentes friss kenyéráru, érdekes ez is eláll 1 hétig. A zöldséges néni kiírja, melyik a magyar termék.
Egyenként (db/kg/egység stb.) 20-30 forinttal drágábbak a cuccok, igaz.
VISZONT A SOK FELESLEGES "AKCIÓS" SZART, AMI ÚGYSEM KELL, NEM VESSZÜK MEG.
Így egy bevásárlás 4-5000 Ft, az átlagos tizenezres helyett és ráadásul jó helyen marad a pénzem.

rockstopper 2008.07.29. 16:50:26

"közel 30%-a laktóz intoleranciában szenved"

Ja! én is fosok tőle ezerrel.

Girhes macska 2008.07.29. 17:00:42

Tudom, hogy nem vagyok sikeres, de mindig dobozos tejet veszek. Soha nem jutna eszembe a hétvégi piacon rendre megjelenő, isten-tudja-honnan-jött mikrobuszos embertől kimért tejet venni, amikor fogalmam sincs, honnan szedte, van-e engedélye stb.

A sarki kisboltban nálunk még mindig árulnak ZACSKÓS tejet, az undorítóbb fajtából. Tudjátok, amelyik mellett ott van a gusztustalan törlőrongy, amihez hozzáérni is rettenet. Nálunk a 30 év alatt nem változott semmi a kisboltban.

A poszthoz meg annyit, hogy árellenőrzőt használni és a blokkot kiolvasni alapdolog.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.07.29. 17:23:32

Én is jártam hétvégén tescoban tej ügyén, de aztán sört vettem, mert az előbbi nem volt de az utóbbi igen és akcijós.

Ja, és a sör is pasztőrözött, ugye? :)

Ninel 2008.07.29. 17:26:37

Én meg melóhelyről lopom a tejet. Ennél olcsóbb nincs.

Mylady 2008.07.29. 19:53:21

Én szokás szerint Auchanban voltam a hétvégén. Láttam akciós joghurtot, 199-ért, meg ugyanazt (ugyanott) 249-ért. Gondoltam, majd jól reklamálok. Aztán láttam a blokkon, hogy nemcsak ezt rontották el, hanem az akciós szappant is, ahol a "2 + 1 ajándék" csomagot 1 áráért blokkolták. (1 db 219, tehát logikus és nem átverés, hogy a "2 + 1 ajándék" csomag 499-re van kiírva - na, ezt blokkolták nekem 219-ért).
Úgyhogy nem mentem reklamálni, gondoltam, kvittek vagyunk.

Mylady 2008.07.29. 19:54:30

Ja, tejet meg nem iszom. Csak hogy on is legyek.

load error 2008.07.29. 20:51:43

Az a furi, hogy ez Tesco Gazdaságos tej, ami álítólag a legolcsóbb. Ehhez képest 50 forinttal olcsóbb a két másik fajta. Furcsa.
Pár hete még tényleg ennyi volt. Azután elfogyott, majd hirtelen újra megjelent drágábban.


"A poszthoz meg annyit, hogy árellenőrzőt használni és a blokkot kiolvasni alapdolog. "

Azért megnézném, hogy valaki egy telepakolt bevásárlókocsit nekiáll tételesen ellenőrizni.
Talán egyszerűbb szabály: "Ami akciós azt feltétlenül nézzük meg. Ziher vasz ziher."

Nornora1 2008.07.29. 22:06:34

Örülj neki, hogy nem a képen bal oldalt látható tejből vettél, mert mi is jól bevásároltunk belőle, aztán lebetegedett az egész család (hasmenés, hányás), ami csak akkor maradt abba, amikor abbahagytuk az adott tej fogyasztását...

kedves kis monca 2008.07.29. 22:24:10

Kóstoltam már én is a közvetlenül tehénből jövő tejet is.
Baromi jó íze van, de nem vagytok betojva a tbc-től?
Jó belőlem mindíg az eü-s szól:-)

Coccinella Septempunctata (törölt) 2008.07.30. 10:23:54

na most megsúgok egy nagy titkot:

hétvége, keszthely, tesco.
tejleárazás: benefit tej 119 ft. ó, juhéj, gyorsan bepakoltunk a kiírás alatti tejből 3 kartonnal, anyukám örült, mint az állat. aztán elkezdtem gondolkozni, mert hozzászokva a lehúzásokhoz, minden akciós cuccnak megnézem háromszor az árát. és rájöttem, hogy a 179 ft-s tescós tejet pakoltuk be, nem a benefiteset. semmi különbség nem volt a kettő között, csak annyi, hogy a benefites tej tök máshol volt.

úgyhogy ez a tejes akció nem csak az arénában lett megcsinálva, hanem szinte minden tescóban ebben az országban.

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2008.07.30. 11:26:58

az valóban alap, hogy akciós, meg egyéb terméknél is érdemes ellenőrizni a vonalkódot, vagy az árcédulán szereplő terméknevet.
én gyakran járok úgy - szinte minden hipermarketben - hogy az ásványvizek fölött egy másik, jóval olcsóbb ásványvíz ára szerepel...
vonalkód ellenőrzésnél még csak nem is kell az egészet megnézni, vagy leolvasót keresni, elég megnézni az utolsó2-3 számjegyet... de azokat kell is, ha az ember nem akar pórul járni. úgy még sosem jártam, hogy kevesebbet kellett fizetnem, mint a kint lévő árcédula...

DaveSlim 2008.07.30. 17:25:48

Szerintem - amíg nem romlott - az ilyen tejjel semmi gond nincs.
A drágább tej semmivel sem rosszabb vagy jobb... csupán más márkanév van a csomagolásra írva.
Szerintem ez a 129 Ft-os is finom... a kv-hoz is tökéletes.

Corruptor 2008.07.30. 18:10:14

Tuskóban vásárol? Normális?

EÖ (törölt) 2008.07.31. 13:27:08

Ninel 2008.07.29. 17:26:37
Én meg melóhelyről lopom a tejet. Ennél olcsóbb nincs.

Csak remélni merem, hogy nem inszeminátorként dolgozol? Nem érzed túl nyúlósnak a tejet? :)

Éjszakai bagoly 2008.08.01. 15:02:16

Én is szoktam a Tecsóban vásárolni,de most már jól megnézem,hogy mit és mennyiért írnak ki a polccimkére,egyszer-kétszer már megjártam velük.

Bogoj: "az valóban alap, hogy akciós, meg egyéb terméknél is érdemes ellenőrizni a vonalkódot, vagy az árcédulán szereplő terméknevet.
én gyakran járok úgy - szinte minden hipermarketben - hogy az ásványvizek fölött egy másik, jóval olcsóbb ásványvíz ára szerepel...
vonalkód ellenőrzésnél még csak nem is kell az egészet megnézni, vagy leolvasót keresni, elég megnézni az utolsó2-3 számjegyet... de azokat kell is, ha az ember nem akar pórul járni. úgy még sosem jártam, hogy kevesebbet kellett fizetnem, mint a kint lévő árcédula..."
Rokon lelkek vagyunk!!!!Ugyanez a módszerem!!
süti beállítások módosítása