Tékozló Homár

Bünteti a kisgyerekeseket a BKV

2008.08.13. 10:21 | jackyll | 110 komment

Kriszti nem egészen érti, miért csak budapesti lakcímmel lehet majd kisgyerekes bérletet venni:

Ma olvastam, hogy e hó 26.-tól meg lehet venni a kisgyerekes bérletet. Négy fiam van és Érden lakom, de iskolába, munkába Budapestre járunk. A határon lakunk. Nagyon megörültem neki, örömöm egészen addig tartott amíg elolvastam a feltételeket. Budapesti lakcím. Ekkor egy kicsit elgondolkoztam, hogy aki nem Budapesten lakik az csak nyugodtan fizesse ki a teljes árú bérletet, az nem számít, hiszen a gyet összege egy budapestinek is ugyanannyi, mint egy érdinek vagy diósdinak. Nincs autónk, mert nem bírnánk fenntartani. Tömegközlekedéssel a bérlet közel 9000ft. Hol itt az igazság?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szil-Ka 2008.08.13. 10:22:43

egyáltalán miért szükséges a bérlethez lakcím???

homár molla 2008.08.13. 10:22:45

és nincs igazság. vagy odaát van. mindenesetre mocskos bkv, blicceljetek, aztán majd a gyerekek megharapják az ellenőrt.

Szil-Ka 2008.08.13. 10:24:05

Egyébként én ebben az esetben a bérletigazolvány igénybevételének idejére bejelentkeznék egy ismerőshöz, akinek van budapesti lakcíme.

Yoss 2008.08.13. 10:33:20

Amióta a BKV szóvivője belemondta a kamerába, hogy helyesen járt el az ellenőr, amikor nem hitte el a srácról, akinek egy keze sem volt(!) hogy rokkantnyugdíjas és követelte tőle az igazolványt, azóta a BKV-ről én már bármit elhiszek. Leginkább ki kéne rúgni onnan mindenkit, aki nem közvetlen utasokat szállít. 100 sofőrre hagynék 5 fő adminisztrációs személyzetet és máris megoldódna a súlyosan deficites helyzet.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.08.13. 10:37:02

dehát ez nem bünti, csak a pöstön kívüliek nem kapnak kedvezményt.
egyébként hogy ellenőrzik? személyit meg gyes igazolást kérnek? és ki, a pénztár vagy a kallerok?

Dócziné a ládából 2008.08.13. 10:38:02

A BKV-t le kéne tarolni és sóval behinteni az egészet...ellenben a budapestiek adójából tartják fönn a fővárosi közlekedést, ezért bármennyire is utálom az egész szemétdombot a kedvezmény ez esetben jogosan illeti az itt élőket.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.08.13. 10:40:36

Hát, végülis a BKV fővárosi cég, megengedhető, hogy a helyi lakosoknak adjon ilyenformán kedvezményt.

S24 2008.08.13. 10:48:13

aha...a BKV-t tisztán csak a pestiek adójából tartják fenn? Na ne viccelj már! Mindenkinek kellene, hogy simán járjon a kedvezmény.

Coramonde · http://blog.coramonde.hu 2008.08.13. 10:48:47

"ellenben a budapestiek adójából tartják fönn a fővárosi közlekedést"

Aham - az állami támogtásokból is kiválogatják a csak budapestiek összehordott közterheit. :P

... én kérek elnézést, ha rosszul gondolom, de: ezt az állatorvosi lovat nyögi valamilyen formában az egész ország.

Unbiased 2008.08.13. 10:49:14

Nelson M: Egy vidékit minden más BKV kedvezmény (bérlet, gyerekjegy, 65 felett ingyen, stb.) megillet. Pont a kisgyerekes anyákkal kell kiszúrni?

AGondolkodo 2008.08.13. 10:51:14

Az ész megáll, de tényleg!!!

Azért csak a pestiek kapnak, mert a főváros támogatja a kismama bérletet...

Hát ez ilyen egyszerű!

Lehet jönni a szokásos vidék-város, politikai, meg mit tudom én, milyen ellentétekkel, de alapvetően az kap kedvezményt, aki oda adózik, stb.

Kedves Kriszti!

A méltatlankodás helyett szerintem kérdezd meg az önkormányzatodat, nem érzi-e úgy, hogy a pesti példa Érden is ragados lehetne?

elwood 2008.08.13. 10:51:17

na most egy hétig nem tudtam homárt olvasni, és nem tudom ki az az Ede, meg sztrovacsek, meg bográcsozás ...

Az Edét megtaláltam visszafelé nade 3000 komment, emberek, hogy vegyem így fel a fonalat. Sztrovacsek meg melyik postban lehet ...

Dócziné a ládából 2008.08.13. 10:52:50

........szerintem a fogalmazásom valóban nem a legkacifántosabb jogi meghatározás, de nézzetek utána nem villával hordtam össze.

AGondolkodo 2008.08.13. 10:52:54

Unbiased 2008.08.13. 10:49:14

Alapvetően nem, ám amiket felsoroltál, központi támogatású kedvezmények, amelyeket az ország költségvetése áll.

A kismama bérlet pedig a főváros felajánlása - lásd fentebb!

2008.08.13. 10:53:28

Demszky folyamatosan a kormányt abuzálja, hogy adjon pénzt a bkv hiányának csökkentésére.
Nem mellesleg ezeket a kedvezményeket nem a bkv nyeli be, hanem az ország költségvetéséből a kormány
pótolja.
Ezek alapján nem tudom milyen alapon van bárki lakcím alapján kizárva a kedvezményből.

Javítsatok, ha tévedek.

Dócziné a ládából 2008.08.13. 10:55:27

Például a fővárosi vállakozó helyi adóztatása sem az alföldet gyarapítja nemdebár?

JohnnyB 2008.08.13. 10:57:11

Már nem azért, de mi köze ennek a homárhoz? Vagy csak én nem értem?

Dócziné a ládából 2008.08.13. 10:57:29

..illetve az alföldi polgár sem venné jó néven ha az ő helyi adóját benyelné a főváros. (Iparűzési adóról van szó)

AGondolkodo 2008.08.13. 10:57:39

rrroka 2008.08.13. 10:37:02

A könyvesboltban, a biztosítónál meg a telefonos cégnél is odaadod a diákot, vagy a köztisztviselői, közalkalmazotti igazolványt, ha kedvezményt akarsz igénybe venni, pedig azok sem hatóságok.

Lehet fel kellene állítani egy olyan hatóságot, aki jogosultságigazolással foglalkozik az egész országban, hogy kiemelten adatszenzitív emberek se hánorogjanak. A gúnyos hangnem ellenére sincs feltétlen ellenemre, legalább újabb 2000-3000 munkahely létesül.

AGondolkodo 2008.08.13. 10:59:12

Szil-Ka 2008.08.13. 10:24:05

Mert aki tisztességesen befizet minden szart és nem mahinál valami okossággal, az hülye, ugye???

kulup 2008.08.13. 11:00:59

Azt ugye tudjátok, hogy aki GYED-en van, annak nem jár, legalábbis a bvk.hu szerint :

Az új bérlettípus igénybevételére azok a gyermekgondozási segély (GYES) vagy gyermeknevelési támogatás (GYET) folyósításában részesülők jogosultak, akik hivatalosan budapesti lakcímmel rendelkeznek.

Tehát normál esetben csak a gyerek 2 éves korától 3 éves koráig. Nooooormális ?? :-)

herpesz 2008.08.13. 11:01:13

á ez kész... ezt nem hiszem el

Dscdbb 2008.08.13. 11:01:42

Akkor két város között ne épüljön autópálya, mert ugye a pusztán nem fizet senki sem adót. Alföldi autópályát meg csak alföldiek fizessék ugye? ébredjetek fel..

Dax 2008.08.13. 11:02:52

emlékeim szerin 6 éves koráíg ingyen utazhat a kölök bármin, még a mávon is

kulup 2008.08.13. 11:04:53

Itt nem a gyerekről van szó, hanem az anyuka bérletéről.

Dócziné a ládából 2008.08.13. 11:05:10

.........nem arról van itt szó, - soha nem - hogy valami mennyire praktikus és életszagú,hanem arról, hogy ez a törvény oszt jónapot.
Az autópálya ügyében is kissé sántít a mondanivalód, helyi szinten is beszállnak az Önkormányzatok.

2008.08.13. 11:07:10

nehogy már a BKV legyen a hibás, hogy Kriszti Érdre költözött és nem bír megmaradni abban a városban, neki is Pestre kell betuszkolnia magát és a családját is.
Kinek kellene még kapni budapesti kedvezményt ? Érdnek ? Balassagyarmatnak ? vagy a párizsiaknak is ?
Megint egy hülye homárposzt, ahol a levéliró a hunyó.

Dócziné a ládából 2008.08.13. 11:10:30

Igen, magam is kiköltöznék majdan, de biztos vagyok benne, hogy mire ez valóban teljesül kemény retorziókra számíthat az aglomerációs jóember.

Árpóca · http://sosefelejtemel.blog.hu 2008.08.13. 11:10:43

randi-guru.blog.hu/
PFFFFFFFFFFF...itt kérlek sehol sincs igazság..egyszerűen az emberi tudatlanság vezet ilyen problémákhoz. Én egyetértek..egyébkéntis horribilisnek tartom a buszbérlet árát minden régióban..kapitális összegeket kikell fizetni érte. A mi családunkban is havonta 10ezer forint biztos hogy elmegy a bérlet megvásásrlására. És ez csak a diákbérlet!

2008.08.13. 11:10:57

elwood 2008.08.13. 10:51:17
Bocs, de műveltségi hiányokat vélek felfedezni nálad: sztrovacsek az Wágner úr kedvenc mondása Rejtő könyveiből.
Rejtő Jenő egy magyar író volt.
Magyar, az egy népcsoport Közép-Európában.
Európa az egy földrész a Föld nevű bolygón a naprendszerben.
Vágod ?

staropramen 2008.08.13. 11:18:50

a helyközi Volán bérletigazolvány kiváltásakor is be kell mutatni a lakcímkártyát.Ez dönti el, hogy jogosult vagyok-e a bérletre.Nem tudom sima BKV bérletet válthat-e nem Bp-i?
(nem diák,v ilyesmi)

kulup 2008.08.13. 11:23:01

Teljes árút ? Miért ne válthatna ?

Gumidomino 2008.08.13. 11:29:00

kulup
"normál esetben csak a gyerek 2 éves korától 3 éves koráig."

a gyermeknevelési támogatás tudomásom szerint annak jár, aki legalább három kiskorút nevel. a pénzt a legfiatalabb gyermek 3. életévétől a 8. életévéig kaphatja.

Dorie 2008.08.13. 11:37:08

hányszor 9000 ft? Csak me mondjuk 4x9000ből egy használ (4-5 éves) skoda fábiát nyugodt szívvel fent lehet tartani...

Gyilkos nyúl 2008.08.13. 11:37:44

Mocskos BKV.
Pinaszőrös pizzát nekik.

Szil-Ka 2008.08.13. 11:38:35

"AGondolkodo 2008.08.13. 10:59:12
Szil-Ka 2008.08.13. 10:24:05
Mert aki tisztességesen befizet minden szart és nem mahinál valami okossággal, az hülye, ugye???"

Dehogyis. Csak szerintem ez az a kategória, amikor nem árt némi életrevalóság.

Én sem mahinálok semmivel, csak elméletileg vezettem le, mit tennék ezesetben.

kulup 2008.08.13. 11:38:52

Gumidomino

Igen, ez igaz.

Normál eset alatt a nagy többséget értem. GYET-et sokkal kevesebben kapnak.

Szil-Ka 2008.08.13. 11:39:44

staropramen 2008.08.13. 11:18:50

persze, még külföldi is vehet sima bkv bérletet.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.08.13. 11:40:36

Én most kaptam ezt. Postot nem csinálok belőle, ide kiteszem:

Helló!

Az alábbi hírt találtam: velvet.hu/poronty/2008/08/12/szeptembertol_jon_a_kisgyermekes_bkv_berlet


Hogy minek egy bérlethez lakcímkártya? Hogy miért csak budapestiek vehetnek ilyen bérletet? És hogy mi van azokkal, akik nem gyes-en meg gyet-en vannak, hanem mondjuk gyed-en, tgyás-on...?

Na jó, inkább nem megyek bele
Üdv, Anna

Secnir 2008.08.13. 11:42:50

"Dócziné a ládából 2008.08.13. 10:38:02
[...]ellenben a budapestiek adójából tartják fönn a fővárosi közlekedést, "

ööö...
...HAHAHAHA értem már, ez egy vicc volt!

kulup 2008.08.13. 11:42:53

Ráadásul ha csak a kis jövedelmű, GYES (GYET) -en lévő kismamákat akarják támogatni, akkor azt is meg kellene nézni, hogy dolgozik-e GYES mellett. Ma már lehet, korlátlanul.

Szil-Ka 2008.08.13. 11:43:10

Egyébként ez jellegzetes magyar szokás, hogy ha bevezetnek egy kedvezményt valakikre vonatkozóan, ami addig nem volt, akkor megy a felháborodás, hogy másoknak miért nem jár.

HÉV-es 2008.08.13. 11:44:14

Forduljon az anyuka az egyenlő esélyek biztosához! E-mailben is lehet.

Boo 2008.08.13. 11:46:05

Ugyan a posztból nem jön le, de ha gyesen van akkor nem dolgozik. Ennek ellenére, ha megteheti, hogy Érdről Pestre hordja a gyerekeit, akkor minek jön ide picsogni, hogy a sok mellett nem jut több?

kulup 2008.08.13. 11:47:46

Jellegzetes magyar szokás, hogy valaki mindig kitalálja, hogy valami jellegzetes magyar szokás :-)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.08.13. 11:49:43

Ha Érd határában lakik a hölgy, akkor BEB (Budapesti Egyesített Bérlet) bérletet vegyen, és mehet busszal, vonattal, mindennel. Én is érdi vagyok, megéri.

cradbox 2008.08.13. 11:50:27

Na most ez a post tökéletesen beleillik a "kiköltöztem az olcsó aggloba, ellenben ingyen veszem igénybe a főváros szolgáltatásait" jellegű gondolkodásnak.

A béreltet a főváros támogatja, miért kellene Érdre is kiterjeszteni? Vagy az érdi iskola büdös? Ja a csodás Érden nincs elég munkahely? :-) Tetszett volna nem költözni!

Komolyan, jó hogy nem még ingyen parkolást is igényelsz.

Ficak 2008.08.13. 11:53:34

Egy soproni ismerősőm mesélte, hogy Sopronban milyen f@sza a taxizás csak 500 forint és városon belül oda visz ahova akar.

Erre én felbuzdultam, irány Sopron éjszak hívtunk egy taxit, aztán 2000-ért be is vitt a belvárosba. Ja az ócsó tarifa csak a soproniakat illeti. Viszzafele dettó. Hogy mért nem írtam a homárnak vagy mentem az ombucmanóhoz nem is értettem azt sem.

NO DISZKRIMINÁCIÓT!!

vargak 2008.08.13. 11:56:27

azta...
1, vidékiként is utazhatok BKVvel nem?
2, mi az hogy a vidéki más árat fizet mint a BPi?
3, a BKV-t ugyanúgy az én adómból finanszírozza az állam mint pl a Zala Volánt..

Én jobban beleolvasnék ebbe a kisgyermekes bérlet témába mert innen nekem ez nagyon diszkrimánicónak tűnik..ami ugye jogellenes..

kulup 2008.08.13. 12:02:53

Érdekes ez, a 65 év felettiek ingyenes utazását is minden EU állampolgárnak biztosítani kellett, nem lehetett csak a magyaroknak. Ez is hasonló eset.

Gumidomino 2008.08.13. 12:14:55

Azt hiszem azért, mert azt az állam finanszírozza nem a főváros.
(lásd még fogyasztói árkiegészítés)

azért ez úgy tűnik, hogy választottak két hátrányos(abb) helyzetű csoportot és azokat támogatják, a többiek pedig nem értik hogy őket miért nem és magyarázatot követelnek.
ugye?

kumming 2008.08.13. 12:24:04

vargak, nemérted? A város önkormányzata ugy döntött, hogy támogatja a kisgyerekes polgárait, mondom a polgárait az önkormányzat pénzén. Nem az Érdi, vagy Debreceni lakosokat, hanem saját polgárait. nincs ebben semmi rossz. A poszt irója biztosan megkap minden olyan kedvezményt, amire mint magyar állampolgár jogosult. Erre például nem.

2008.08.13. 12:28:41

kumming 2008.08.13. 12:24:04
az "érdi" és a "debreceni" szavak kisbetűsek. A helységnévből képzett melléknevek mindig kis betűsek.

kumming 2008.08.13. 12:37:11

Kulics, itt, és most szerinted ez a legfontosabb? Komolyan nemértem, ti csak ezért jártok ide, hogy hibákra vadásszatok? Szerinted a mondanivalóm, megváltozott, értelmetlen lett a nagybetük miatt?

csaksemmicicó 2008.08.13. 12:37:13

Az a baj, hogy mindenki azt hiszi neki minden ingyen JÁR!!!Nem jár.Költözön Pestre a hölgy, vagy járassa a gyerekeket Érden oviba, suliba, mert körzetileg ott JÁR a hely nekik.

MissMarple 2008.08.13. 12:39:13

Én meg elve nem értek egyet a kismamás kedvezménnyel.

Dócziné a ládából 2008.08.13. 12:42:38

Jaj Secnir,nem vagyok én jogtudós:) Persze, hogy nem teljes egészében.....

Dócziné a ládából 2008.08.13. 12:43:43

Zártkörűen működő Részvénytársaság

Zártkörűen lopnak, csalnak családban marad:)))

Tutanhamon 2008.08.13. 13:18:11

kumming!

Tisztellettel megkérlek, hogy a helyesírás szabályait tartsad be! eLÉg NehézolVASNi havala-ki őszevísza Í r.

Persze, ha nem a többiek számára írsz, hogy el is olvassák, hanem ez neked csak az önkifejezés egy formája, akkor nem szóltam.

Több-kevesebb hibával írunk valamennyien, de láthatod, hogy törekszünk az érthetőségre. Kulics figyelmeztetett, hogy egy egyszerű szabályt következetesen többször megsértettél. Köszönd meg neki!

Laliath_ 2008.08.13. 13:19:00

csaksemmicicó 2008.08.13. 12:37:13

Jah, persze... Papíron JÁR a hely, gyakorlatilag meg akkor kap a gyerek helyet a bölcsiben, ha erre az anyja még a gyerek zigóta korában benyújtotta az igényét. Különben csak a joga marad, mert ebben az országban legfeljebb a szája JÁR mindenkinek... amíg valaki be nem fogja...

L.

csaksemmicicó 2008.08.13. 13:21:20

Miért szerinted érdi lakcímmel Bp.-n nagyobb eséllyel indul oviért????

szerény olvasó 2008.08.13. 13:24:07

sosem értem, hogy mér baj valakinek ha a nem pesti lakos pesten dolgozik... én 16 éve járok be, és köszönöm, jól vagyok így... persze a bkv-s jegyárak nem a legjobbak (alsóhangon...) de erről nem én, és a többi vidékről bejáró pesti munkahelyes tehet. Mellesleg szerintem túl sokan járnak be rendszeresen pestre ahhoz, hogy csak pesti lakcímes vehessen kedvezményes bérletet... ráadásul a a bkv is jól járna...több kedvezménybe bevont emberke, kevesebb bliccelő... vagy csak álmodozom?

csaksemmicicó 2008.08.13. 13:28:49

Nem baj, hogy bejár,nyilván több a munkalehetőség Pesten mint vidéken érthető, de ha a BKV fővárosi üzemeltetésű, akkor az neki nem jár kedvezményesen. Ennyi. Én is bejárok, és nem nyafogok.

csaksemmicicó 2008.08.13. 13:29:50

Az a baj, hogy mindenki mindent ingyen akar... Most kapott egy kis réteg kedvezményt, nem örülni kellene neki???

AGondolkodo 2008.08.13. 13:33:34

szerény olvasó 2008.08.13. 13:24:07

Nem álmodozol, de szerintem ez csak rajtatok, bejárókon múlik.

Ki kell kényszeríteni a helyi önkormányzattól, merthogy ti oda adóztok és nem Pestre, hogy állapodjon meg ő is a BKV-val pl. a kismama bérletről, meg egyéb kedvezményről.

Sőt, ezt nem csak a BKV-val, a Volánnal, meg a MÁV-val is meg lehet tenni. Van erre számos pozitív példa.

Pl. - nem tudom, így van-e még - ha Balassagyarmatra megy/ment az ember csak 80 Km-es vonatjegyet kell venni, holott a település 81 Km-re van vasútilag és akkor ugye 90-eset kellene.

Ez mind a bejárókon múlik.

És tényleg nem nyafogni érdemes, hanem cselekedni!

T_S 2008.08.13. 13:39:11

8000+ Ft-ot fizetek azért havonta, hogy a hajléktalanok által összeszart+összehúgyozott fertőben utazhassak, esetleg a kisgyermekemmel.
Ez a durva. Innentől kezdve semmi sem kedvezmény, hanem jogos igény, hogy csak 500Ft-ba kerüljön, ha már ennyire embertelenek a körülmények.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.08.13. 13:40:01

Szépjónapot!
Látom van itt pár olvtárs akiknek a szöveg értelmezése még kicsit bonyolult, de nembaj, majd fejlődnek. Tehát akkor a pampogás megszüntetésére többek után még egyszer:
1.: Ez Budapest város támogatása. Budapestieknek, igen diszkrimináció. Nekünk az internet havi 8 ropi, de van olyan vidéki falu ahol befizetsz 30e forintot és kapsz ingyen wifit, mert valaki OTT kitalálta, hogy az jó, s lőn. Akkor most nekem is AZONNAL ingyéwifit Budafokra.
2.: Ha valaki kitalálta, hogy fent említett 2 támogatásban részesülő budapesti kismamákat segíti, akár mert jófej, akár mert majd lesznek választások is, lényegtelen, annak miért a kurva annyát? Mert ti nem kaptok? Inkább dögöljön meg a szomszéd tehene is, gratulálok. Ennyire futja, és akik döntöttek azok úgy ítélték meg, hogy nekik kell jobban, ennyi.
3.: Tipikus pampogás minden bp-i cikknél, hogy "Vajon miért fizeti a szabolcsi Mari néni a négyes metrót?" Lófaszt papa, el vagytok tévedve. Jelenleg Budapest az ország lakosságának durván 20%-a, ám ennél több adóbevételt tol be a kasszába, mivel elég sok cég itt székel, eléggé BP centrikus az ország. Tehát nem Mari néni fizeti a négyes metrót, hanem a pesti cégek fizetik a négyes metrót, plusz Mari néni disznóinak agrártámogatását is. Mari néni fiának adójából meg kijön Mari néni nyugdíja, meg az ingyenes buszoztatása, mondjuk.

csaksemmicicó 2008.08.13. 13:42:03

Miért 5000 ft-ért szívesen utazol a gyerekkel a hajléktalanokkal közösen???

Azt egyéb módon kellene a BKV-nak megoldania, pl. hogy az ellenőrök ne a nagymamákat vegzálják, hanem a hajléktalanokat szállítsák le (ha nincs jegyük)

Én lennék terrorista! 2008.08.13. 13:55:59

A pestiek puncsosak, nekik jár, Neked nem. Ez van.

Szakyster 2008.08.13. 13:57:39

Hát nem tudom, szerintem ha már Budapest támogat, akkor nem a budapesti lagcimmel (sic), hanem a budapesti munkahelyel rendelkezőknek lenne ildomos adni. Nem-e?
Ráadásul ezt a bérletet akárki akármit mond, a BKV adja, ő árusítja. Teljesen lényegtelen, a háttérben ezt ki fizeti ki, a BKV-nak nem lenne szabad diszkriminálni vidék és nem vidék közt. Ha a önkorm támogatni akarja a pestieket, akkor tegye meg azt közvetlenül.

csaksemmicicó 2008.08.13. 14:09:20

Ez a bérlet kedvezmény kisgyermekes (2-3 év közötti, illetve beteg gyereket nevelőknek van)miért kellene bérletet kapnia egy vidékinek?Gondolom az nem mászkál fel minden nap pestre a kisgyerekkel (mert csak akkor utazhatsz kedvezményesen, ha ott van a gyerek is)
tehát a melóba mész, és nincs veled a gyerek akkor nem használhatod...

csaksemmicicó 2008.08.13. 14:11:26

Esetleg kezdeményezhetnétek népszavazást! Mindenkinek mindent ingyen, amit szeretne beadvány címmel.

azize 2008.08.13. 14:34:07

De most tényleg, már valaki írta: GYES mellett lehet dolgozni! Olyanok is megkapják a GYES-t a gyerek 3 éves koráig, akik jobban keresnek, mint az átlag. És még ehhez jön az olcsó bérlet?????? Az eszem megáll, komolyan. A feltételrendszert kicsit át kellene dolgozni, szerintem.

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.08.13. 14:34:38

valahol /talan Szolnok/ meg ingyen berlet jar a diakoknak. Akik ott laknak. Nem a jaszladanyiaknak, csak a szolnokiaknak. Most kinel reklamaljak? Erden laktam 9 evig, van minden, maradj otthon. Ennyi gyerek utan mar kapsz eleg tamogatast /kaja, tankonyv etc/, mi kell meg? Mas fiatal meg gyerek nelkul eheziK.

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.08.13. 14:41:28

gyes mellett lehet dolgozni, raadasul ikreknel addig jar, mig nem mennek iskolaba /7 evesen/, raadasul duplan. es akinek 1-2 ev van a gyerekek kozott, megcsak hasonlo kedvezmenyek sincsenek. igy jartak.

csaksemmicicó 2008.08.13. 14:47:37

Aki dolgozik, és nincs a hóna alatt a gyerek állandóan, annak meg kell venni a rendes bérletet (mert csak gyerekkel együtt érvényes a másik), és gondolom az meg is tudja venni. Nem fogja elhappolni a rászorulók elől.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.08.13. 14:56:37

A négy db iskolás gyereke a panaszkodónak ELEVE kedvezményes bérlettel jár. (Ő maga ezt nem finanszírozza adóból, hiszen GYET-et kap)
Ő pedig olyan jogon szeretné megkapni magának is a kedvezményes bérletet, hogy GYET-et, azaz támogatást kap. Tehát a támogatása jogán kér újabb támogatást és megsértődik, ha nem kap. Derék dolog. Finanszírozza más. Ő szült négyet, derék anya, neki az jár...

tankari 2008.08.13. 15:26:14

Ennél a kisgyerekes bérletnél szerintem nem kell, hogy a gyerek veled legyen. Hangsúlyozom, szerintem. Igazolod, hogy jogosult vagy, kiállítják az igazolványodat, megveszed a bérletet és mész vele.
Ahol veled kell lennie a gyereknek az akkor van, amikor a gyerek ingyen utazik, mert tartósan beteg. Ott te is ingyen utazhatsz, de csak akkor, ha a gyerek veled van. (No meg az igazolás is.)

Pikka 2008.08.13. 18:54:58

Dorie 2008.08.13. 11:37:08
hányszor 9000 ft? Csak me mondjuk 4x9000ből egy használ (4-5 éves) skoda fábiát nyugodt szívvel fent lehet tartani...

A különbség az autó és a 4db bérlet között, hogy (logikusan) autóval csak egy irányba lehet közlekedeni egyszerre. Ugye ha van apuka, anyuka, mondjuk 2 nagyobb (önálló közlekedésre alkalmas gyerek), akkor kénytelenek legalább 3 db bérletet megvenni, hiszen csekély az esélye (egy Pest méretű városnál főleg), hogy reggel kb ugyanakkora ugyanarra mennek, s délután ez vissza. Szóval az érveléseddel vmi gáz van.

Kopasz Mercis 2008.08.13. 19:02:57

Nagyon helyesen jár el a BKV.

Budapest Kártyát csak a budapestieknek!

hatja 2008.08.13. 21:11:23

DICCKRIMINÁCIJÓÓ!

neet 2008.08.13. 21:27:08

Azért az nem volt rossz anno, h mindenki a KÖRZETES iskolába volt musz járatni a kölkeit. Most meg mindenfajta flincflancos megoldás van, a körzetes ugye biztosan szaar, és a kölköt muszáj autóval hozni vinni a város legkülönbözőbb részeibe, -ből.
Bezzeg anno Csepelen mind2 szülőm a GYÁRban dolgozott, mi meg mind3-an a helyi oskolákban okosodtunk.
Joey beütötte a fejét, bumm. Joey-t megrázta az áram, Joey leesett a lépcsőn, na és? ;)

neet 2008.08.13. 21:29:00

Honnan a fenti idézet, melyekről lemaradt a ""? A helyes megfejtők a végére maradnak... ja, és EDÉS utalványt kapnak...
neet

mikike 2008.08.13. 23:05:30

@csaksemmicicó: bizony ám mert ha a lakhely szerintibe nem veszik fel (márpedig erre Érden igen jó az esély) akkor a munkahely szerintibe már fel köll venni a büdös kölköt

pepinko 2008.08.14. 00:07:54

Az igazság a BKV-nál van, de azért nyavajás egy cég! A standokon is a helyi lakos kevesebbet fizet, pedig ugyanabban a vízben mereszti a hátsóját. De az adó oda csurdogál..

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.08.14. 05:20:07

Pikka: Ha két gyerek már nagyobb, önálló közlekedésre alkalmas, nem kiskorú és 9000 Ft-os bérletet vesz, akkor biztos, hogy anyuka már nincs is GYET-en....

A GYET egyébként azért jár, hogy főállású anyaként 5 éven át még otthon lehessen, legyen biztosítotti jogviszonya is pl, ketyegjen az ideje az (addigra már nem létező:) nyugdíjig. Kapja az összeget, ami nem fergeteges, (GYES nagyságrend) de kapja. ennyi, kész, ezt tudja neki összedobni az adózó, járulékfizető jónép. Kap továbbá 4 gyermek után CsP-t is. Otthon van, főállásban, (négy gyerekkel temérdek a dolga, elismerem, esélye nincs munkába állni amíg kicsik - de ezt kalkulálhatta is!) és havonta érkezik a bankszámlájára 62e Csp + kb 23e Ft. Mert szült négy gyereket. A maga és a párja örömére, mert így akarták. Még egyszer hangsúlyozom, nem nagy az összeg, nem EBBŐL fogja felnevelni a gyerekeit, no de gondolom, nem is erre alapozva szülte őket, mert ha igen, az már régen rossz.
Most meg arra hivatkozva, hogy ezt az összeget KAPJA ALANYI JOGON, úgy gondolja, hogy akkor már JÁR neki az a havi + 5000 is. Ha azt is megkapná, mi lenne a következő összeg, amiről úgy gondolná, hogy jár neki? Mi lenne az az összeg, amire azt mondaná, hogy köszönöm, elég?

El kéne már felejteni végre azt, hogy gyereket szülni HONORÁLANDÓ ÉRDEM. És még mielőtt a köveket kapnám a nagycsaládosoktól: magam is a negyediket várom. De nem sír a szám bónusztámogatásokért.

csaksemmicicó 2008.08.14. 08:06:39

Cyr-nél az igazság , (és gondolom az ébresztő óra, mert baromi korán kelt, ahogy látom)!

neet 2008.08.14. 08:19:45

csaksemmicicó,
ha 4 gyereked van (na jó, 3és fél), nem is kell óra, hajnalban úgyis kelt valamelyik, igaz, cyr? :D Vagy csak simán felkelsz, h legyen félórád magadra, mielőtt megelevenedik a ház, mert alvásig már esélytelen a netezés... ;)
neet

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.08.14. 08:30:48

neet, csaksemmicicó: Kelt bizony, a legkisebb 36 hetes a pocakban, ő ilyenkor kér megkülönböztetett figyelmet. Bejön neki, kap :)

2008.08.14. 09:45:47

kumming 2008.08.13. 12:37:11
Termáészetesen érthető volt a mondanivalós hibás hejes sírással is. Elnézést kívánok és jó napot kérek ezúton is.

Tudtad, hogy vicián tegnap sünt szart a ráckevei strandon ahol letépték az ajtót és a kilincset is ellopták róla miközben röpködtek a faszomok ?

Közszolga 2008.08.14. 09:56:58

"Azt ugye tudjátok, hogy aki GYED-en van, annak nem jár, legalábbis a bvk.hu szerint :

Az új bérlettípus igénybevételére azok a gyermekgondozási segély (GYES) vagy gyermeknevelési támogatás (GYET) folyósításában részesülők jogosultak, akik hivatalosan budapesti lakcímmel rendelkeznek."

Az Apeh értelmezése szerint (vö.: lakáshitelnél a dolgozó szülő jövedelménél nagyobb érték vehető figyelembe) aki GYED-et kap, az jogosult (lenne) a GYES-re, tehát olyan, mintha GYES-en lenne.

Pikka 2008.08.14. 10:36:27

cyr: oké, autó ügyben igazad van.:)
"El kéne már felejteni végre azt, hogy gyereket szülni HONORÁLANDÓ ÉRDEM.": nos, nekem ugyan nincs gyerekem, de ahogy körülöttem látom, nem az érdemmel van a baj, hanem azzal, hogy egy átlagos gyesből, gyedből nehéz kijönni. Legalábbis ha azt vezsed, hogy két fizetésből megszoknak egy életszínvonalat, aztán a gyerek után a bevétel nagyban csökken, a kiadás nő...Én nem azt mondom, hogy érdem legyen gyereket szülni, hanem azt, hogy egy csomó párnak ne kelljen elgondolkoznia azon, hogy saját örömükre vállalni tudnak-e gyereket (2.at, 3.at). (a megélhetési szülés megint más tészta, nyilván nem a sohasemdolgozott 16éveseknek kell adni a nagy támogatásokat, hanem azoknak akik megérdemlik és akik arra nevelik majd a gyereket, hogy ő is dolgozzon és ne újjabb 9kölköt pottyantson ki:)
És egyébként gratu a 4.hez, sok türelmet hozzá, akkor az öröm jön magától is:)

Dervenkál Egon 2008.08.14. 10:38:48

Azért tudnék példákat sorolni arról, hogy nyugat-európai nagyvárásokban milyen megkülönböztetések vannak.
Pl. létezik munkábajárós bérlet, ami olcsóbb, mint a sima, de ahhoz igazolni kell, hogy lakol és melózól. Vagy londonban turistaként az össz-zónás jegyet tutira másfélszer annyiért veszed meg, mint egy helyi.
Nálunk felnőnek a gyerekek kedvezményes bérlet nélkül is.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.08.14. 14:16:28

Pikka: Az átlagos GYES-t, GYET-et, CSp-t azok termelik ki, akik dolgoznak - akik úgy gondolják, nekik az JÁR, azok ebbe kicsit gondoljanak bele. (nem fognak)

A megszokott életszínvonalról pedig: a gyerek vállalásával óhatatlanul is áttevődnek a hangsúlyok, akár tetszik, akár nem. Az, hogy a kiadás nő, igaz, de ez azért nem derült égből jön senkinek.
Sok párnak valóban KELL gondolkodnia azon, hogy vállaljanak-e gyereket, ez igaz. (észérvek gyerek mellett SOHA nincsenek, csupán érzelmek, tudjuk) De azért valljuk be, a legtöbb pár esetében ez csupán kifogás, és a KÉNYELMÜKET nem akarják beáldozni egy (két) gyerek kedvéért. Persze, nyilván rontja a statisztikát, amikor ők is azt mondják, hogy anyagi okok miatt nem vállalnak. (mert még nincs meg a nagyobb lakás, a jobb autó, a nyaraló, még bulizni kéne, még utazgatni... és sorolhatnám).

Az eredeti témához visszakanyarodva pedig: ahol havi 5000 Ft bérletre való kifizetése okoz problémát - egyéb, alanyi jogon járó bevételi források mellett - , az nem arra mutat, hogy négy gyereket megfontoltan vállaltak...

Navarone 2008.08.14. 15:30:39

Én már eleve nem tartom jónak a kismamabérletet, azt viszont igen, hogy ha már valaki igénybeveszi, az lakjon Budapesten! Adózzon ide!

szekertabor · provo.blog.hu 2008.08.15. 13:17:39

Én még csendesen annyit javasolnék, hogy minden cég csak oda lehessen bejelentve, ahol a tényleges munka folyik, mert akkor az alföldi vállalkozó iparűzési adója sem Budapestet gazdagítaná, valamint hogy minden település a lakossága arányában részesüljön az állami támogatásokból. Ha ez megvalósulna, a BKV és a főváros azonnal lehúzhatná a rolót. De amíg Budapesten szinte semmi termelés nem folyik, viszont a rengeteg ide bejelentkezett cégiroda miatt ide folyik az iparűzési adók zöme, addig nem szeretem a "lakjon Budapesten, adózzon ide" kitételeket. Budapestet nem a budapestiek tartják el.

suklemovics 2008.08.15. 13:58:45

Üdv!
Írtam ezügyben a BKV-nak.
Tisztelt BKV Zrt.!

Az új kisgyermekes család támogatási programjuknak örülök, jó, hogy
továbbra is vannak olyan cégek magyarországon, akik nem feltétlen csak a
maguk hasznát nézik.

Ám valamit nem értek.

azt írják, hogy:
"A kisgyerekes havi bérlet igénybevételére jogosult a lakcímet igazoló
hatósági igazolvány szerint budapesti lakcímmel rendelkező személy,
aki gyermekgondozási segély (GYES) vagy gyermeknevelési támogatás (GYET)
folyósításában részesül."

Miért csak a Budapesti lakos?
Az Önök kimutatásai is azt írják, hogy az agglomerációban lakók is
használják a BKV járműveit, érdi, fóti, stb... gyerekek Budapestre
járnak iskolába-óvodába.
És gyest-gyetet nem csak a gyermek 3 éves koráig lehet kapni.
Aki Budapestre viszi iskolába ovódába a gyermekét, majd dolgozni megy
(mert ugye gyes mellett lehet dolgozni), és munka után elmegy az
iskolába-óvodába a gyerekért, s együtt mennek haza, miért nem jogosult a
használatára?

Nem szorul rá?

Amennyiben így gondolják, akkor úgy tűnik nem egy országban élünk.

Várom válaszukat!

Ezt 2008.08.13.-n írtam...
Csak 2 nap a válasz:

suklemovics 2008.08.15. 14:01:05

A válasz:
Ügyszám: 14748/2008

Yyyyyyyy Zzzzzz

yyyyyyy [yyyyyyy@xxxx.hu]


Tárgy: tájékoztatás


Tisztelt Yyyyyyyy Zzzzzz!


Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.


Tájékoztatjuk, hogy a kisgyerekes bérletre vonatkozó jogosultság és használat részletes feltételeinek – mindenek előtt a használók körének, a jogosultság időtartamának és igazolási módjának – kidolgozására Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes úr egyeztetést kezdeményezett a kérdésben érintett civil és szakmai szervezetek bevonásával. A jogszabály tartalmi elemei ezen egyeztetési eljárás során alakultak ki.

A javaslatok kidolgozása során figyelembe kellett venni, hogy a Fővárosi Közgyűlés által biztosított kedvezmény kompenzálására – az állam által központilag, kormányrendeletben meghatározott kedvezményekkel ellentétben – nem áll rendelkezésre forrás. Mivel a kedvezményt a Fővárosi Közgyűlés biztosítja, érthető, ha ezt a budapesti lakosok számára kívánja elérhetővé tenni.


Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.


Budapest, 2008. augusztus 15.


Üdvözlettel:


Szüts Katalin

ügyfélszolgálat-vezető

suklemovics 2008.08.15. 14:03:39

Eddig se, ezután se fogok BKV-val járni... Gyalog, vagy kerékpár..

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.08.15. 14:05:54

suklemovics: A Tisztelt BKV Zrt ezen röhögni fog. Én is azt teszem csendesen. Sztem ezek után egyszerűbb lenne azokat felsorolni (de név szerint ám!) akik szerinted nem "szorulnának rá".
Hány éves korig ne menjen egyedül az a gyerek? 10? 12? 14? És ha málészájú, akkor inkább 16? És ha nincs iskola, mert szünet van, akkor hirtelen váltson a szülő teljesárúra? Vagy attól még használhatja a kedvezményt egyedül is?

suklemovics 2008.08.15. 14:26:37

Cyr:
Bár más területen, de én is ügyfelezek eleget, velünk is van, hogy röhögünk a nagyon értelmes ügyfeleken...
Ez nem is kétséges, főleg egy olyan vállalatnál, ahol ennyi a panasz. A cél az volt, hogy választ kapjak erre a miértre, nem pedig az, hogy tiszteletet, megbescülést, vagy mittomén mit vívjak ki magamnak a BKV dolgozók körében...

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.08.15. 15:34:56

suklemovics: Nos, akkor ez a levél a célnak megfelelt, ez is több, mint amennyit a legtöbb levél dióhéjban elmondhat magáról.... :)

Miss Marple 2008.08.16. 00:37:38

Nem örülök, hogy van itt egy névrokonom. De hát ez van. Biztos ő se örül nekem.
És én meg egyetértek a kismamás kedvezménnyel.

Sevy 2011.09.24. 12:49:26

Kell a négy gyerek, de azon kívül, hogy autót nem tudna fenntartani, a bérletre sem jut a haviból... de kell a négy gyerek...
süti beállítások módosítása