Tékozló Homár

Nem duplázhat a Centrum

2008.08.18. 09:45 | jackyll | 34 komment

Váratlan mulatságos jogállami fordulat! Az ombudsman szerint "sérti a jogállamiság, illetve a tisztességes eljáráshoz való jog elvét", ha valakit óránként megbüntetnek a parkolótársaságok. Jogállamiság és tisztességes eljáráshoz való jog? Miről beszél ez a szerencsétlen? Azokról a társaságokról, amelyek többmilliárd forint fantombüntetést értékesítenek végrehajtóknak? Mégcsak nem is a Homár vagy T. olvasói mondták, pedig mondhatták volna, hanem saját exkollégájuk, hogy nettó csaló tolvajok? Vagy mi erre a jó szó, élelmes? Ha az ügyészség kihúzná a fejét a seggéből, talán elindulhatnánk a jogállamiság irányába, így viszont annak örülhetünk, hogy

a Fővárosi Közgyűlés korábbi, félreérthető szabálya helyett július 15-én hatályba lépett új rendeletében immár az szerepel, hogy "az azonos helyen várakozó gépjárműre, üzemidőben, díjfizetés nélküli várakozás miatt csak egyszer lehet várakozási díjkülönbözetet és pótdíjat kiszabni".

Csuhéj.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ducas 2008.08.18. 09:48:39

Még nem vettem meg az ELSŐ autómat...

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.08.18. 09:51:38

Végre vmi jó hír. Amúgy csütörtökön parkolni akartam a Feneketlen tónál. Az automatára az volt írva, hogy 30 forint a minimum. Mivel pár percel voltam csak 18óra elött, de nem akartam, hogy az ott ólálkodó ellenőr megbüntessen, ezért bedobtam 35 forintot... és.... és..... nem történt semmi, hiába nyomogattam a zöld gombot, nem kaptam jegyet. Így inkább kivártam a kocsim mellett 18 órát (milyen szerencse mert pár perccel 18 elött még láttam az ellenőrt arrafelé)

The Good Boy 2008.08.18. 10:04:24

nem baj, majd az élelmes parkoló droidok, óránként más más házszámot irnak rá a büntire, a fotón meg valószinüleg úgyis más kocsi fogja adni a hátteret, és igy máris nem lesz érvényes az "azonos helyen várakozó gépjármű" bekezdés.
Jaj, lehet, hogy most adtam ezeknek az ötletet...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.08.18. 10:06:50

en sose parkolok
imadok vezetni

Taurusz 2008.08.18. 10:10:33

Ki kell fejleszteni a fényre robbanó autót. Ha villan a vaku: BUMM! Volt ellenőr, nincs ellenőr. Rögtön nem lenne bizonyíték.

movhu 2008.08.18. 10:13:35

Veszek egy parolóautomatát, és nyomok mindenkinek jegyet a kért időpontra ócsóért. 10-et fizet, 20-at kap :)
Ez sem kevésébé tisztességtelen, mint egyes Centrumos trükkök.

Marcos Barcos 2008.08.18. 10:17:50

szopinyalikuki
csak várjuk ki a végét! majd az lesz, hogy sajnos másik ellenőr járt arra és nem veheti ki a csomagból a papírt megnézni mikor rakták rá... meg hasonló átlátszó hazugságok!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.18. 10:18:28

juhéjj!

bár ha mindenhol normálisan megvettem a parkolójegyet, akkor eddig sem volt probléma...

centrumot felszántani, sóval behinteni, majd egy értelmes parkolási rendszert kidolgozni. olyat aminek egyetlen fázisában (tervezés, előkészítés, kivitelezés) sem vesz részt egyetlen politikus, és önkormányzat sem, csak max autós érdekvédelmi szervezetek.

Szorcsi 2008.08.18. 10:22:31

Egy kérdés: kinek az ötlete volt az, hogy az utcán parkolási díjat szedjenek??? Ha őrök masíroznának fel és alá, és megelőznék, hogy kutyák lepisálják a kereket, kedves emberek megrongálják, vagy ellopják az autót, akkor megérteném. De így?

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.08.18. 10:24:27

Jah. Majd az lesz, amit nálam csináltak. Ráírnak 10 házszámmal odébbi címet a cetlire és a másik oldalról fotózzák az autót. Így aztán az egy helyben álló gépjármű hirtelen mozgásba lendül és lehet bírságolni.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.08.18. 10:24:38

parasztvakítás ez megint.jogállamiság, itt? ugyan már, királylány!

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.08.18. 10:27:03

„Taurusz 2008.08.18. 10:10:33
Ki kell fejleszteni a fényre robbanó autót. Ha villan a vaku: BUMM! Volt ellenőr, nincs ellenőr. Rögtön nem lenne bizonyíték. ”

:DDDD

Toronydarus 2008.08.18. 10:31:21

Mondjuk az a része, hogy a végrehajtóknak értékesítik a tartozást, enyhén szólva hülyeség. Esetleg faktorcégnek. Vagy követeléskezelőnek.

The Good Boy 2008.08.18. 10:33:15

.Andrei · www.andreiground.com/ 2008.08.18. 10:24:27

A fenébe, akkor erről lecsúsztam. Pont most akartam a módszert szabadalmaztatni, és utána peren kivül megegyezni a parkcégekkel, hogy az így beszedett(!) büntetések 10%-ért eltekintek a pertől (na jó, szerintem 5%-nál is hülyére keresném magamat).

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.08.18. 10:39:21

Ó, ezt már rég szabadalmazták. Nekem májusban sütötték el. Pár napja dobtam ki a zacskókat, mert eddig megbújtak a kesztűtartóban egy füzet alatt. :D

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.08.18. 10:50:24

"The Good Boy 2008.08.18. 10:04:24
nem baj, majd az élelmes parkoló droidok, óránként más más házszámot irnak rá a büntire,"

Nálad a pont, biztos ezt csinálják majd. Nekem eszembe sem jutna.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.08.18. 11:42:31

Fényre robbanó autó? Azt hiszem kevesen mennének nappal az utcán kocsival :) Ha meg csak vakura indulna be, akkor a turisták miatt, hamar káosz lenne a Belvárosban. Mit káosz? Romhalmaz :)

asdf 2008.08.18. 11:44:27

A lenyeg sajna nem kerult bele a postba, pedig ettol lesz egeszen mas a leanyzo fekvese:

A rendelet szerint a várakozási övezetekben "a megengedett várakozási időtartamot túllépő gépjármű tulajdonosának pótdíjat kell fizetnie.

--
A megengedett várakozási időtartam túllépése miatt kiszabott pótdíj az időtartam korlátozás leteltével újra kiszabható."
--

Ergo ahol ketoras parkolasi limit van, ott ketorankent johet a mikulascsomag, tehat adtunk a szarnak egy pofont.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.18. 12:17:20

Ha itt tisztességes eljárás lenne, akkor a Zentrum vezetői már börtönben lennének. A haverjaikkal együtt. És a Parlament tartalma is velük ülne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.18. 12:18:49

Amúgy meg ha jól tudom, ilyen szabály eeddig is volt hogy egy nap csak egyszer büntethetnek egy autót.

Marcos Barcos 2008.08.18. 12:27:17

ja igen, az meg a másik!(asdf-re válaszolva)
nem csodálkoznék, hogy a bkv után hirtelen átszervezés lenne a parkolótársaságoknál és vmi irdatlan nyálas indokkal mindenhol korlátozva lenne az egyhuzamban parkolás 2-3 órára!
csókolom, és még "igazuk" is lesz, nem kell balról meg jobbról fényképezni, stb...!
most komolyan, felelnek ezek vkinek hogy milyen feltételeket szabnak adott övezetben?
gondolom az önkormányzatoknak, de mint láttuk a tarifákat is növelték, gondolom nem az önkormányzat gondolt egyet és a magas inflációra meg drága alapanyagra/energiaárakra hivatkozva felkérte a parkolótársaságokat növeljék az amúgy államilag támogatottság miatt mesterségesen alacsonyan tartott parkolódíjakat! röhej!

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.08.18. 12:34:24

www.elkurtatok.hu:
"...hogy 30 forint a minimum..."
a minimum amit elnyel az automata, kisebbet nem éri meg elnyelni :D

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.18. 13:07:11

"Ki kell fejleszteni a fényre robbanó autót. Ha villan a vaku: BUMM! Volt ellenőr, nincs ellenőr. Rögtön nem lenne bizonyíték. "

Tényleg, mennyivel olcsóbb egy új autó, mint egy parkolócetli :-)

Taurusz 2008.08.18. 13:30:32

Nahát, én itt dolgozok, gondolkodok, nektek meg semmi se jó... :)
Igenis hasznos a fényre robbanó autó. Senki nem merne fényképpel bírságolni. (Egy idő után)

Én lennék terrorista! 2008.08.18. 13:35:06

Nem mintha a józan paraszti ész nem ezt diktálná. Habár ott arrafelé különösen sok a prosztó a város vezetőségében...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.18. 14:35:58

@Fedor : Pár autót beáldozhatunk annak az oltárán hogy eltűnjenek az orkok...

blogsámán 2008.08.18. 14:36:21

Sziasztok!

Nem szeretnék ünneprontó lenni, de a szabályozás nem egészen úgy van, ahogy a szalagcímben olvasható. Sajnos a legtöbb helyen van időkorlát a parkolásra (ált. 2-4 óra időtartam között), és ha az adott területre vonatkozó időkorlát lejár, akkor lehet az autót újrabűntetni. Egyébként ez a jogalkotó szempontjából logikus, mégha nekünk nem is szimpatikus, hiszen egyébként meg lehetne azt csinálni, hogy hétfőn 8-kor leparkolok, pénteken beleülök az autóba és 10 vagy 11 órai tarifával (ennyi a pótdíj+1 órai parkolás díja) egész héten foglalom ugyanazt a helyet.

www.elkurtatok.hu:

"Az automatára az volt írva, hogy 30 forint a minimum. Mivel pár percel voltam csak 18óra elött, de nem akartam, hogy az ott ólálkodó ellenőr megbüntessen, ezért bedobtam 35 forintot... és.... és..... nem történt semmi, hiába nyomogattam a zöld gombot, nem kaptam jegyet."

Így már én is jártam, és sokáig gondolkodtam, mi lehet az oka. Aztán rájöttem: a bedobott pénz több, mint amennyit be kéne dobni 18.00-ig, és ezek a rablók úgy állították be az órákat, hogy a másnap reggel 8.00 órai műszakkezdés nem folytatása az előző esti parkolási időnek, ergo reggel 8-tól számítva kell legalább negyedórás időtartamot finanszíroznod. Van azonban megoldás: elvileg egy órán túli várakozás esetén negyed óra türelmi időnek kell lenni, tehát 3/4 6 után elvileg nem bűntethet meg a parkolóőr.

Remélem, segíthettem.

Pat Bateman 2008.08.18. 16:58:24

Én most küzdök a monstrum céggel...
Az 0mbutsman elvileg megdádázta őket a tisztességes eljáráshoz való jog kijátszása miatt. Engem is 2x bütettek meg, az egyiket ki is fizettem. Persze a másikra jöttek a felszólítások. Először egy ügyvédi irodától, utána viszont 2 a Centertől. Kinyomtatva elküldtem nekik az Ombucember aggályait, de sz@rtak rá. Most kértem, hogy peresítsék. Ha akarják.

Pat Bateman 2008.08.18. 17:00:02

Blogsámán:
A parkolóőr óráján biztos, hogy 17.44 lesz. És a fényképezőn is...

havaj 2008.08.18. 17:14:25

A megoldás a következő:
(Ingyé parkolás al'a havajj)

1. Végy egy kb 10 centis számlapú, jól látható órát.
2. Állítsd be 18:20-ra. (elemet vedd ki, vagy az órát rontsd el ízlés szerint)
3. Tedd a szélvédő mögé úgy, hogy minden szögből jól látszon.

Ekkor egy pontosan annyira hitelesített órát kapunk, mint ami a parkolóőr fényképezőjében van, úgyhogy elmehet vele kukutyinba kerékbilincset hegyezni.

Ja, és copyright, úgyhogy a szabadalmi díjat ojróban az xxxxxxxx-xxxxxxxx számlára minden nap 14:00-TÓL!

blogsámán 2008.08.18. 18:44:53

Pat Bateman:
"A parkolóőr óráján biztos, hogy 17.44 lesz. És a fényképezőn is... "

Ha ez így lenne, akkor 18.00 után is bűntethetnének, mégsem fordult velem ilyen elő sosem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.18. 20:59:38

@blogsámán:
Sztem megoldják azt a 18.00 után büntetést :/

babsz 2008.08.25. 21:16:35

Megdöbbenve olvastam én is, hogy értelmes, jogszerű rendelkezés született. Vajon mi történt? Valaki nem kapta meg a kenőpénzt? Valakik összevesztek? Puszta ráció nem lehet az alapja.
süti beállítások módosítása