Viktor ingyenes biztosításának költségét kétszer is levonták a számlájáról, de legalább észrevette és reklamált miatta. Levele végén felhívja a figyelmet a számlakivonatok rendszeres áttekintésére. Bölcs tanács.
Júliusban igényeltem az egyik CIB fiókban hamarosan lejáró Electron kártyám helyett egy új dombornyomott kártyát. Az igényléskor az ügyintéző hölgy tájékoztatott, hogy minden ilyen kártyát igénylő ügyfél díjmentes (!) egyéves utasbiztosítást kap, ha kéri. Kaptam is az alkalmon, mert nagyon jónak tartom a szolgáltatást, egy évig akárhányszor, akárhova utazik az ügyfél külföldre, biztosítása rendezve van (a biztosítás díja egyébként 3490 Ft/év).
Augusztusi számlakivonatomon a négy oldalon felsorolt tételek között kétszer is szerepelt, negatív, azaz terhelés előjellel egy-egy 3490 Ft tétel. Ezért látogattam meg tegnap ugyanazt a fiókot, ahol a kártyaszerződést kötöttem. Zárás előtt fél órával, 15:30-kor "estem" be, ügyfél kb. 2 volt, ügyintéző 5, abból 3 szabad. Így is sikerült legalább 10 percet várnom, biztos közben papírmunkát végeztek a korábbi ügyfélroham miatt.
A hölgynek kultúráltan előadtam a problémát, telefonált, megérdeklődte, hogy ténylegesen az igényelt biztosítás nekem díjmentesen jár-e. És igen, járna, még ki is van írva minden ügyintéző asztalánál. Miután realizáltuk, hogy igazam van, a reklamációm valószínűleg jogos (azárt csak valószínűleg, mert ki kell még vizsgálni, ami kb. 3 hét), ezért reklamációt veszünk fel. Ez abból állt, hogy kaptam egy kétoldalas nyomtatványt, hogy töltsem ki. Ekkor nagyon kultúráltan megkérdeztem a hölgyet, vajon miért kell nekem körmölnöm azért, mert a bank alkalmazottja, vagy rendszere, vagy nyilvántartása hibázott, nem pedig én???? A válasz: "Mert ön vette észre". Végülis örülök, hogy észrevettem, pedig nekük kellett volna inkább (a legjobb az lett volna, ha nem is lett volna mit észrevenni), sőt még elnézést is kérhettek volna az esetért, és azért, hogy nekem kell utánajárnom, hogy a jogosulatlanul kétszer levont díjat visszakapjam.
Most várom írásban a visszajelzést, hogy valóban jogos volt-e a reklamációm, illetve utólag is köszönöm a hölgynek, hogy kitöltötte a reklamációs nyomtatványokat.
Nem ártana nem csak egy logo és szlogenváltás a CIB-nek, hanem talán egy igazi szemléletváltás is, például azon a kérdésen elgondolkodva: "Ki van kiért?"
Nem elég elég sokszor hangoztatni, hogy mindenki nézze át tételesen a számláit, számlakivonatait, mert az ördög nem alszik, becsúszhat észrevétlenül egy-két plusz tétel.
NorbArt 2008.08.26. 12:02:47
Édesapám 2008.08.26. 12:03:29
NorbArt 2008.08.26. 12:03:48
Yoss 2008.08.26. 12:07:20
habba habba · http://twitter.com/ezazbazmeg 2008.08.26. 12:07:54
NorbArt 2008.08.26. 12:08:40
Ez nem pénz kérem...
Mikor hitelt igényeltem náluk, a felvilágosításkor volt hogy elengedik a folyósítási jutalékot akció!
Mire beszereztema szükséges papírokat kb 2 hét már nem volt... Gondolható a megdöbbenés ami potom 110.000 forintomba került... Mert ugye mire odajutottam már érdekes módon lett foly. jut 1.5 %.
Monadni sem kell hogy 7 millió forint hitel úgy mond megkapásának teljes költsége kb 250,000 forintba került. Tehát ha valakinke nincs annyi pénze, vagyis hitelt kell felvennie, akkor legyen mág pár százere a hitelre is, Ez vicc. De máshol sem jobb. Ja a CIB banknak a Kékgolyó utcai fiókja a legjobb, csak oda ha lehet. AMúgy szerintem a telefonos ügyfélszolgi is korrekt...
NorbArt 2008.08.26. 12:09:42
Bit Rot 2008.08.26. 12:12:46
Tipikus balfasz.
Nem mondom, hogy tökéletes a CIB, nekem is tévedtek, és levontak egy akciós ajánlatra pénzt (kb. 2 rugót).
Én felhívtam a CIB telebankot (ami EGYBŐL felveszi, nem pedig zenehallgatás), elmondtam a panaszt, rögtön megnézte az operátor, majd megkérdezte, hogy "ha beleegyezek, akkor most üzenetet ír az illetékes osztálynak, hogy gond van, töröljék".
Beleegyeztem, 1-2 napon belül törölték a hibás levonást.
Ráfordított idő: kb. 2-4 perc telefonon
Bit Rot 2008.08.26. 12:15:22
Egy gond van csak: nekem nem Forintban van a hitelem :-)
Bugreport 2008.08.26. 12:16:14
Mert speciel akinek megy a pénz, annak csak jó, aki meg küldi, az meg nem lesz olyan hülye, hogy valami utaló közlemény nélkül adja fel (pl internetes vásárlás fizetésénél)
Szil-Ka 2008.08.26. 12:16:56
Ennyire azért ne tukmálják a hülye hitelüket... Ráadásul, ha látják az összes adatát, azt miért nem látják, hogy van pénze, ergo nem szorul hitelre?
Bit Rot 2008.08.26. 12:17:59
"És bankokban, ha viszem a kedvezményezett számlaszámát amire befizetnék, miért kérik el a személyimet?"
Terrorista veszély van, jó lenne ezt végre felfogni! :-)
Na meg pénzmosás-veszély.
Hát ezért.
Egészségesebb cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.08.26. 12:37:42
elwood 2008.08.26. 12:42:30
Na ugye van még mit fejlődni. A toll amivel kitöltötted az általad észrevett hiba bejelentését remélem a tiéd volt.
Édesapám 2008.08.26. 12:43:17
www.szabalyzat.com/penzmosas_elleni_szab.htm?gclid=CK6YsISpq5UCFQ1UQgodXwqIkg
:)
elwood 2008.08.26. 12:43:40
Magyarsag · http://muveletiterulet.blog.hu/ 2008.08.26. 12:45:08
2008.08.26. 12:45:44
emzéperiksz 2008.08.26. 12:55:44
Coniglietta 2008.08.26. 13:02:31
Minden panaszt gyorsabban elintéznek, ha telefonos ügyfélszolgálaton intézi az ember. Onnan e-mail formában megy tovább és nem várnak arra, hogy a kedves fiókos ügyintéző vegye a fáradtságot és postai úton eljuttassa a panaszkezelésre.
Szumi 2008.08.26. 13:18:36
Jemi 2008.08.26. 14:17:13
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.08.26. 15:16:31
Éppen azt heverték ki, hogy az előző ügyfelek javaslatára sünt szartak.
blamm 2008.08.26. 15:31:51
Egyébként ez a biztosítás olyan, hogy 60 napig tart a kiutazástól, majd ha hazajössz és megint kimész, akkor megint újraindul a 60 nap.
DE, azt nem tudjátok, hogy ezek honnan a francból tudják, hogy én mikor megyek ki, meg mikor jövök haza? :) Be kellene jelenteni ha megyek, vagy hogy működik ez?
nekem gyanus volt mar az elejen is... 2008.08.26. 15:42:25
sehogy. kimesz a hetvegen bajod esik, bejelented, max raneznek a kivonatodra, ha latjak hogy az utobbi 3 honapban mondjuk csak kulfodon hasznaltad a kartyat, akkor max kotozkodnek, hogy ez mar nem eseti amugy meg szerintem mukodik. el kell olvasni a kisbetust
gumby 2008.08.26. 18:47:02
amúgy a domborkártyához -nem is csak a-jobb helyeken ingyen van a biztosítás
2008.08.26. 18:54:57
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.08.26. 21:11:00
marha nagy fáradtság betenni a sarokba egy C64et random generátorral? :o)
Etihad 2008.08.26. 21:50:44
Amugy mi is nagyon kedveljük azokat akik zárás előtt 5 perccel esnek be a "csak egy kérdés"-sel és ott vannak 15-20 percet.
Rittyentett Hőzönbőzön 2008.08.26. 22:21:49
gumby 2008.08.26. 22:24:52
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.27. 00:01:57
Hát azért amiért lehet a 0Ft-os tartozásra 3500Ft ügyintézési díjat tenni.
A banok is haladnak a korral, nan, nem csak a noname ügyvédi irodák.
Megdobbent 2008.08.27. 02:01:40
Sofian 2008.08.27. 08:51:56
Mondjuk hálistennek(már 2 éve) nem tudom hogy amit írok igaz e még, de próbáld ki az OTP-nél, várnak 25-en, 12 pult van ebből 2-nél dolgoznak a 2-ből pedig az egyiknél egy olyan ügyintéző ül aki azt sem tudja hogy egy bankban dolgozik. 40-50-60-70 perc alatt sorra is kerülsz.
pause 2008.08.27. 10:13:40
Etihad, neked kulon gratula az ugyfelcentrikus hozzaallasdohoz, miafasznak foglalkozol emberekkel, ha nem birod oket?
VilMarci 2008.08.27. 11:55:46
Sofian 2008.08.27. 12:28:10
Mod 2008.08.27. 12:50:06
béla2 2008.08.27. 13:08:52
facsipesz 2008.08.29. 14:01:56
Baby Baba 2008.09.04. 19:16:06
Ha sérült a mágnescsík, és erről a bankfiókban meggyőződnek a kollégák, díjmentesen kap az üf cserekártyát, amennyiben 2 hónapon belül nem jár le a kártya, marad a régi lejárat.
VilMarci: valószínűleg a Telefonos Kódot adtad meg, ami a CIB24-hez szükséges. A PIN kódot borítékban kapod, csak ATM-nél tudod megváltoztatni...
RosszQtya: a PIN kód biztonsági okokból van. Tudod, vannak akik elhagyják a kártyát, de PIN nélkül talán nem biztos, hogy vissza tudnak élni vele.
Fogyasztóvédő 2009.03.19. 01:52:10
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:
Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal
A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.
A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.
Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.
Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.
Néhány tény:
Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.
A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.
A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.
PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.
- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?
- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?
- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?
- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?
- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?
- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?
- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”
A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.
Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.
A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.
A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.
Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.
A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.
Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.
A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.
Info: www.vallalkozokszovetsege.com