Tékozló Homár

Duplán fizetteti ki az ingyenes biztosítást a CIB

2008.08.26. 12:00 | ge | 42 komment

Viktor ingyenes biztosításának költségét kétszer is levonták a számlájáról, de legalább észrevette és reklamált miatta. Levele végén felhívja a figyelmet a számlakivonatok rendszeres áttekintésére. Bölcs tanács.

Júliusban igényeltem az egyik CIB fiókban hamarosan lejáró Electron kártyám helyett egy új dombornyomott kártyát. Az igényléskor az ügyintéző hölgy tájékoztatott, hogy minden ilyen kártyát igénylő ügyfél díjmentes (!) egyéves utasbiztosítást kap, ha kéri. Kaptam is az alkalmon, mert nagyon jónak tartom a szolgáltatást, egy évig akárhányszor, akárhova utazik az ügyfél külföldre, biztosítása rendezve van (a biztosítás díja egyébként 3490 Ft/év).

Augusztusi számlakivonatomon a négy oldalon felsorolt tételek között kétszer is szerepelt, negatív, azaz terhelés előjellel egy-egy 3490 Ft tétel. Ezért látogattam meg tegnap ugyanazt a fiókot, ahol a kártyaszerződést kötöttem. Zárás előtt fél órával, 15:30-kor "estem" be, ügyfél kb. 2 volt, ügyintéző 5, abból 3 szabad. Így is sikerült legalább 10 percet várnom, biztos közben papírmunkát végeztek a korábbi ügyfélroham miatt.

A hölgynek kultúráltan előadtam a problémát, telefonált, megérdeklődte, hogy ténylegesen az igényelt biztosítás nekem díjmentesen jár-e. És igen, járna, még ki is van írva minden ügyintéző asztalánál. Miután realizáltuk, hogy igazam van, a reklamációm valószínűleg jogos (azárt csak valószínűleg, mert ki kell még vizsgálni, ami kb. 3 hét), ezért reklamációt veszünk fel. Ez abból állt, hogy kaptam egy kétoldalas nyomtatványt, hogy töltsem ki. Ekkor nagyon kultúráltan megkérdeztem a hölgyet, vajon miért kell nekem körmölnöm azért, mert a bank alkalmazottja, vagy rendszere, vagy nyilvántartása hibázott, nem pedig én???? A válasz: "Mert ön vette észre". Végülis örülök, hogy észrevettem, pedig nekük kellett volna inkább (a legjobb az lett volna, ha nem is lett volna mit észrevenni), sőt még elnézést is kérhettek volna az esetért, és azért, hogy nekem kell utánajárnom, hogy a jogosulatlanul kétszer levont díjat visszakapjam.

Most várom írásban a visszajelzést, hogy valóban jogos volt-e a reklamációm, illetve utólag is köszönöm a hölgynek, hogy kitöltötte a reklamációs nyomtatványokat.

Nem ártana nem csak egy logo és szlogenváltás a CIB-nek, hanem talán egy igazi szemléletváltás is, például azon a kérdésen elgondolkodva: "Ki van kiért?"
Nem elég elég sokszor hangoztatni, hogy mindenki nézze át tételesen a számláit, számlakivonatait, mert az ördög nem alszik, becsúszhat észrevétlenül egy-két plusz tétel.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NorbArt 2008.08.26. 12:02:47

EGYSZER engem is így átbakkeroltak !

NorbArt 2008.08.26. 12:03:48

Sőt a páromat MÁSODIKRA is:)

NorbArt 2008.08.26. 12:08:40

Viccen kívül, nekünk is mondták hogy ingyenes, oszt valahogy mégis megmagyarázták hogy annyira mégsem, biztosan félreértettünk valamit....

Ez nem pénz kérem...
Mikor hitelt igényeltem náluk, a felvilágosításkor volt hogy elengedik a folyósítási jutalékot akció!
Mire beszereztema szükséges papírokat kb 2 hét már nem volt... Gondolható a megdöbbenés ami potom 110.000 forintomba került... Mert ugye mire odajutottam már érdekes módon lett foly. jut 1.5 %.
Monadni sem kell hogy 7 millió forint hitel úgy mond megkapásának teljes költsége kb 250,000 forintba került. Tehát ha valakinke nincs annyi pénze, vagyis hitelt kell felvennie, akkor legyen mág pár százere a hitelre is, Ez vicc. De máshol sem jobb. Ja a CIB banknak a Kékgolyó utcai fiókja a legjobb, csak oda ha lehet. AMúgy szerintem a telefonos ügyfélszolgi is korrekt...

NorbArt 2008.08.26. 12:09:42

Vajon EDE melyik bankban dolgozik-e?

Bit Rot 2008.08.26. 12:12:46

"Zárás előtt fél órával, 15:30-kor "estem" be, ügyfél kb. 2 volt, ügyintéző 5, abból 3 szabad. Így is sikerült legalább 10 percet várnom, biztos közben papírmunkát végeztek a korábbi ügyfélroham miatt."

Tipikus balfasz.

Nem mondom, hogy tökéletes a CIB, nekem is tévedtek, és levontak egy akciós ajánlatra pénzt (kb. 2 rugót).

Én felhívtam a CIB telebankot (ami EGYBŐL felveszi, nem pedig zenehallgatás), elmondtam a panaszt, rögtön megnézte az operátor, majd megkérdezte, hogy "ha beleegyezek, akkor most üzenetet ír az illetékes osztálynak, hogy gond van, töröljék".

Beleegyeztem, 1-2 napon belül törölték a hibás levonást.

Ráfordított idő: kb. 2-4 perc telefonon

Bit Rot 2008.08.26. 12:15:22

Amúgy K&H banktól kaptam a héten egy levelet, hogy mivel a (Forint) kamatok az utóbbi 3 hónapban jelentősen nőttek, emelkedni fog a hitelkamat, egyoldalúan megváltoztatják a szerződést (erre joguk van).

Egy gond van csak: nekem nem Forintban van a hitelem :-)

Bugreport 2008.08.26. 12:16:14

És bankokban, ha viszem a kedvezményezett számlaszámát amire befizetnék, miért kérik el a személyimet?
Mert speciel akinek megy a pénz, annak csak jó, aki meg küldi, az meg nem lesz olyan hülye, hogy valami utaló közlemény nélkül adja fel (pl internetes vásárlás fizetésénél)

Szil-Ka 2008.08.26. 12:16:56

Ha már bank, az milyen már, hogy a párom kapott tegnap a bankjától postán egy előre kitöltött (minden személyes adatával!) hiteligénylést???

Ennyire azért ne tukmálják a hülye hitelüket... Ráadásul, ha látják az összes adatát, azt miért nem látják, hogy van pénze, ergo nem szorul hitelre?

Bit Rot 2008.08.26. 12:17:59

@Acsi:
"És bankokban, ha viszem a kedvezményezett számlaszámát amire befizetnék, miért kérik el a személyimet?"

Terrorista veszély van, jó lenne ezt végre felfogni! :-)

Na meg pénzmosás-veszély.
Hát ezért.

Egészségesebb cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.08.26. 12:37:42

Szil-ka: Hát kitől akarjanak pénzt lejmolni, ha nem attól akinek van?

elwood 2008.08.26. 12:42:30

Kértél-e elnézést, hogy zárás előtt félórával zaklattad őket ?

Na ugye van még mit fejlődni. A toll amivel kitöltötted az általad észrevett hiba bejelentését remélem a tiéd volt.

elwood 2008.08.26. 12:43:40

Amúgy meg lehet próbálni telebankon keresztül is reklamálni, azt legalább rögzítik.

2008.08.26. 12:45:44

csatlakozom a korábban szólókhoz. Aki fiókba bemegy, és nem készpénzt akar befizetni/felvenni, az finoman szólva nem normális :) (mondjuk beszéljünk az egyszerűség kedvéért magánszemélyekről)

emzéperiksz 2008.08.26. 12:55:44

Én OTP-s vagyok. Ha valamit rosszul vonnak le, telefonálok az ügyfélszolgálatra, és pár nap múlva utalják is vissza a zsozsót. Mondjuk, eddig ilyesmi tizeniksz év alatt 2-szer fordult elő.

Coniglietta 2008.08.26. 13:02:31

Itt a pénzed egyre kiCIBb lesz. :)

Minden panaszt gyorsabban elintéznek, ha telefonos ügyfélszolgálaton intézi az ember. Onnan e-mail formában megy tovább és nem várnak arra, hogy a kedves fiókos ügyintéző vegye a fáradtságot és postai úton eljuttassa a panaszkezelésre.

Szumi 2008.08.26. 13:18:36

Készülj, mert le fogják vonni harmadszor is. Te majd megint bemész, kitöltesz még több papírt, hazaérsz és már le is vonták negyedszer is. Ha egyszer rájönnek az ízére.......

Jemi 2008.08.26. 14:17:13

Egyszer az egyik k&h-ban egyik ügyintéző elkezdett kiabálni (megjegyzem amikor odaértem nem volt bent ügyfél és igy laza negyed órát vártam) hogy elrontottam vmit amit lediktált és neki kellett volna kitölteni. Mondtam is neki,hogy hogyha kiabál akkor mindent meg szeretnék maguknál szüntetni. Nemtudom nekik ez nem fáj, hogy ügyfeleket veszitenek el?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.08.26. 15:16:31

"ügyfél kb. 2 volt, ügyintéző 5, abból 3 szabad. Így is sikerült legalább 10 percet várnom"

Éppen azt heverték ki, hogy az előző ügyfelek javaslatára sünt szartak.

blamm 2008.08.26. 15:31:51

Én is nem rég kötöttem egy ilyet az új kártyámhoz. Nekem nem vontak le semmit csak a kártya első éves díját :)

Egyébként ez a biztosítás olyan, hogy 60 napig tart a kiutazástól, majd ha hazajössz és megint kimész, akkor megint újraindul a 60 nap.
DE, azt nem tudjátok, hogy ezek honnan a francból tudják, hogy én mikor megyek ki, meg mikor jövök haza? :) Be kellene jelenteni ha megyek, vagy hogy működik ez?

nekem gyanus volt mar az elejen is... 2008.08.26. 15:42:25

blamm:

sehogy. kimesz a hetvegen bajod esik, bejelented, max raneznek a kivonatodra, ha latjak hogy az utobbi 3 honapban mondjuk csak kulfodon hasznaltad a kartyat, akkor max kotozkodnek, hogy ez mar nem eseti amugy meg szerintem mukodik. el kell olvasni a kisbetust

gumby 2008.08.26. 18:47:02

bank/cég az ügyfélért? muhahahhaha időviharba kerültél ecsém?

amúgy a domborkártyához -nem is csak a-jobb helyeken ingyen van a biztosítás

2008.08.26. 18:54:57

Hehe, CIB. A magnescsik a kartyamon tropara ment juliusban, es juli vegen kulfoldre kellett jonnom hosszu honapokra. Kertem uj kartyat, hogy ne szivjak. Meg a helyszinen kiderult, hogy a kartyam most novemberben jar le, orultem is, hogy nem a kikuldetes alatt vettem ezt eszre. Szerencsere a cserekartya is iden novemberig ervenyes. HOgy ez hogyan jott ossze nekik?! Szoval megszivtam 600 forint kartyacsere dijert, de legalabb mukodik az uj magnescsikja :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.08.26. 21:11:00

valaki mondja már el, hogy a bankkártyához miért kell PINkódot "gyártani"?

marha nagy fáradtság betenni a sarokba egy C64et random generátorral? :o)

Etihad 2008.08.26. 21:50:44

Én nem a cib-nél dolgozom de Bankban. NOs nálunk 4000ft a dombornyomott kártya éves díja amiben benne van az utasbiztosítás. ilyet még nem is hallottam hogy ezt külön terhelik be.
Amugy mi is nagyon kedveljük azokat akik zárás előtt 5 perccel esnek be a "csak egy kérdés"-sel és ott vannak 15-20 percet.

Rittyentett Hőzönbőzön 2008.08.26. 22:21:49

ez valami általános hiba lehet a CIBnél, mert ezt velem is megcsinálták ebben a hónapban. igaz én nem díjmentesen, kártyához kaptam a biztosítást, hanem fizettem érte, de a díjat valamiért kétszer vonták le.

gumby 2008.08.26. 22:24:52

TaZ, szerinted véletlen hogy a PÓTkártya novemberig érvényes? szvsz ez nem a véletlen műve...ha majd lejár a PÓTkártya érvényessége majd akkor kapsz egy szép CSEREkártyát hosszú-hosszú 3 éves érvényességgel, és a legnagyobb meglepetés akkor fog érni ha azt is tönkrevágod és a helyébe lépő PÓTkártya érvényessége az új kártyáéhoz fog igazodni/fogadok egy novemberben/.ugyanúgy, ahogy az összes banknál, nem csak itt magyarországon,hanem az egész galaxisban

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.27. 00:01:57

Hogy miért kerül 3000-akármennyibe az ingyenes biztosítás?

Hát azért amiért lehet a 0Ft-os tartozásra 3500Ft ügyintézési díjat tenni.
A banok is haladnak a korral, nan, nem csak a noname ügyvédi irodák.

Megdobbent 2008.08.27. 02:01:40

John42 Tipikus balfasz.

Sofian 2008.08.27. 08:51:56

"Zárás előtt fél órával, 15:30-kor "estem" be, ügyfél kb. 2 volt, ügyintéző 5, abból 3 szabad. Így is sikerült legalább 10 percet várnom, biztos közben papírmunkát végeztek a korábbi ügyfélroham miatt."

Mondjuk hálistennek(már 2 éve) nem tudom hogy amit írok igaz e még, de próbáld ki az OTP-nél, várnak 25-en, 12 pult van ebből 2-nél dolgoznak a 2-ből pedig az egyiknél egy olyan ügyintéző ül aki azt sem tudja hogy egy bankban dolgozik. 40-50-60-70 perc alatt sorra is kerülsz.

pause 2008.08.27. 10:13:40

enis cibes vagyok,nekemis beterheltek ketszer, 6-8 telefon volt mire jovairtak.ellenben az,hogy a regi iebes szamlam megszunjon,meg mindig nem sikerult nekik.
Etihad, neked kulon gratula az ugyfelcentrikus hozzaallasdohoz, miafasznak foglalkozol emberekkel, ha nem birod oket?

VilMarci 2008.08.27. 11:55:46

RosszQtya: Én a kártyám átvételekor saját magam adtam meg a pin kódot :) Nem, nem CIB Bank.

Sofian 2008.08.27. 12:28:10

VilMarci: Hát mondjuk ez eztán nem egy nagy izé, elmész az automatához aztán megváltoztatod, ingyé.

Mod 2008.08.27. 12:50:06

Amúgy a következő miatt kell igazolnod, h ki vagy, mikor egy bankszámlára fizetsz be: 1. lépés: bemegyek a bankba 2. lépés: befizetek a számládra (ugye név nélkül, ha lehetne:) 250 rugót 3. lépés: följelentelek, h 2 napja megzsaroltál/sikkasztottál/elloptál stb tőlem 250 rugót 4. lépés: pár év kellemetlenség neked:)

béla2 2008.08.27. 13:08:52

A CIB telefonos ügyfélszolgálata szerintem is korrekt, még soha nem kellett várnom és általában el is tudják intézni a problémákat.

facsipesz 2008.08.29. 14:01:56

Akiket kerülni kell ma Magyarországon: OTP, Erste, Raiffeisen, CIB, BudapestBank. Ebben a sorrendben, a feketeövesek elöl.

Baby Baba 2008.09.04. 19:16:06

Csak jelzem, hogy a CIB-nél nem a biztosítás első éves díját engedik el, hanem a kártya első éves díját. A biztosítás terhelődik.

Ha sérült a mágnescsík, és erről a bankfiókban meggyőződnek a kollégák, díjmentesen kap az üf cserekártyát, amennyiben 2 hónapon belül nem jár le a kártya, marad a régi lejárat.

VilMarci: valószínűleg a Telefonos Kódot adtad meg, ami a CIB24-hez szükséges. A PIN kódot borítékban kapod, csak ATM-nél tudod megváltoztatni...

RosszQtya: a PIN kód biztonsági okokból van. Tudod, vannak akik elhagyják a kártyát, de PIN nélkül talán nem biztos, hogy vissza tudnak élni vele.

Fogyasztóvédő 2009.03.19. 01:52:10

Tegnap találtam az egyik blogon egy nagyon jó és igaz anyagot. www.vallalkozokszovetsege.blog.hu
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:

Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal


A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.


A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.


Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.


Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.


Néhány tény:

Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.

A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.

A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.


PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.

- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?

- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?

- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?

- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?

- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?

- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?

- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”


A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.

Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.

Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.

A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.

Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.


A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.

Info: www.vallalkozokszovetsege.com

süti beállítások módosítása