Minősített naiv ügyfél egy pizzarendelés 25 perces késése miatt volt képes többoldalas levelet írni, illetve vissza is küldette a pizzát, annyira túlgyorsult a nagy várakozásban. Ugyanezzel a lendülettel le is hazugozta a pizzafutárt, aki állítólag tankolni ment előbb az étel kiszállítása helyett. Sőt, a telefont sem vették fel 10:30-kor, amikor nyitottak. Egészséges paranoia?
Tegnap (péntek) este úgy döntöttünk, hogy szombat délelőtti ebédfőzés helyett 2 éves kislányunkkal egész szombat délelőttre programot csinálunk, aztán majd rendelünk egy pizzát ebédre. Az internetről megtudtam, hogy a Don Pepe II. kerületi pizzériájából 10:30-tól lehet rendelni, gondoltam, jó lesz, megrendelem hamar, aztán ebéd után időben le tudjuk tenni a gyereket aludni. A megrendelést 10:50-kor sikerült feladni, a gyermek időben lefeküdt, de pizzát nem ettünk. Valamint kiderült az is, hogy szegény vagyok. Íme a levél amit e-mail cím híján hétfőn adok fel a postán:
Don Pepe Kft. Központi Iroda
Cím: 2040 Budaörs, Gyár utca 2.
Tisztelt Cégvezető Úr/Asszony!
Üzletláncuk II. kerületi (Árpád fejedelem útja 8.) étterméből 2008 szeptember 6-án szombaton, a honlapjukon megjelenített telefonos megrendelési idő kezdetekor, 10:30 perckor próbáltam pizzát rendelni. 10:50-kor vették fel a telefont, és egyben a rendelésemet is. Mielőtt megrendeltem volna a pizzákat, megérdeklődtam, hogy mennyi idő alatt garantálják, hogy a Komjádi uszodától a Batthyányi utcába (1,4 km közúton, autóval szombati forgalomban 5 perc) a megrendeléstől számítva a pizza kiérkezik. Maximum 45-50 perc, jött a válasz, erre leadtam a rendelést.
A pizzának tehát a rendelés befejezésétől (10:55) számított 45-50 perc alatt ki kellett volna érnie (11:40-11:45). 12:00-kor (15 perc késés) hívtam éttermüket, ahol egy kollégájuk biztosított, hogy 2 percen belül megérkezik a futár. 12:05-kor újra telefonáltam, azt mondta, még 5 perc, mert a futár elment tankolni a benzinkútra, és ott várnia kell. A futár végül 25 perc késéssel érkezett, addigra gondoskodtam más ebédről, és jeleztem a futárnak, hogy nem veszem át az ételt 25 perc késéssel, valamint megkértem, hogy jelezze az étteremben rendelést felvevő kollégájának, hogy ha lehet, a jövőben csak akkor vállaljanak időre kiszállítást, ha valóban teljesíteni is tudják. Szombat délben a forgalom minimális ez sem jelenthet problémát. A futár (30 körüli baseball-sapkás alacsony férfi egy szétrohadt fehér Ford Fiestában - a nevét kérésem ellenére nem volt hajlandó megmondani) arra hivatkozott, hogy autójából hirtelen kifogyott a benzin, és sorba kellett állni a kútnál.
Történetesen tudom, hogy a szállítási címhez közel 2 benzinkút van: az egyik a Ganz utca és a Fő utca sarkán (kb. 1000m), a másik a Széna térnél a Hattyú utca és a Csalogány utca között (kb.300m). Kérdeztem a futárt, hogy miért nem lehetett a pizza házhozszállítása UTÁN megtankolni, miért kellett a mi ebédünkkel a kocsiban beállni az egy sarokra lévő kúthoz. A futár azt válaszolta, hogy mert kifogyott a benzin. Kérdeztem, hogy nem bírta volna-e még egy sarkot, nem tudott volna-e a kiszállítás után tankolni. Erre azt mondta, mindegy, és visszaült. Jeleztem, hogy jobban örültem volna, ha tankolásról szóló hazudozás helyett egyszerűen elnézést kérnek. Elszúrták, van ilyen.
Erre a futár tegezésre váltott, és fenyegetően, minősíthetetlen hangon kezdett velem beszélni: "Te hazudozol, te szegény vagy, te szegény ember vagy, stb". Amikor a nevét kérdeztem, azt mondta, szintén tegezve: "Ahhoz neked semmi közöd". Jeleztem, hogy mindenképpen jelenteni fogom az agresszív viselkedését, erre visszatolatott az autójával, és fenyegetett, majd közölte még mindig tegeződve, hogy én egy szegény ember vagyok, meg hogy most éhes maradok, nem lesz pizzám, majd gázt adott, és egy szitkozódással távozott. A jelenetnek több szomszédom szem-és fültanúja volt.
Kérem a tisztelt Cégvezető Asszonyt/Urat, hogy segítsen megérteni néhány dolgot:
1) Miért nem veszik fel a telefont az étteremben 10:30-kor, ha a honlapon ez van kiírva, mint a rendelés-feladási idő kezdete?
2) Miért vállal a rendelésfelvevő olyan kiszállítási időt, amit nem tud teljesíteni?
3) Ha nem tudja teljesíteni, miért nem értesít, miért én kell, hogy hívogassam, hogy hol az ebédem?
4) Miért nézi a vendégét hülyének azzal, hogy külső okokra, jelen esetben a benzinkúton való sorbanállásra fogja a késést? (korábban ugyanebből az étteremből egy teljes óra késésre azt mondták, hogy defektet kapott a robogó, és a futár maga javította, ezután a számlán 40 perces dátum volt)
5) Miért nem tudnak olyan alkalmazottakkal dolgozni, akik az emberi kommunikációban a másik iránti tisztelet minimumát elérik, a vevővel udvariasak, nem fenyegetik, nevezik neveken, és nem tegezik le, ha az ügyfél a szolgáltatás minőségét kifogásolja náluk?
Mivel a mai eset nem az első csalódásom a Komjádi uszodai éttermükkel kapcsokatban, a jövőben nem fogok Önöktől semmit rendelni. A kapitalista verseny az Önök területén nem csak az árak és a termék minőségének versenye, hanem komplex szolgáltatásoké. Hiába kínálnak jó minőségű ételt jó árakon, ha közben késnek az étellel, és a házhozszállítást végző személy kulturálatlan, és aggresszív a vevővel.
Várom mielőbbi válaszukat, és kérem, hogy az Önök cégének jövőbeli sikeressége érdekében fontolják meg a felvetéseimet.
Üdvözlettel:
***** Imre
Az utolsó 100 komment: