Tékozló Homár

Magyarországon semmit sem lehet online elintézni

2008.10.02. 00:07 | szily | 138 komment

Vannak olyan közhelyes alapigazságok, amiket szitkozódásszinten mindenki elfogad, de talán pont emiatt nagyon ritka az igazi ellenpróbájuk. Ilyen például a címbe foglalt állítás. Köszöntsük együtt Gábort, a vakmerő, sőt szinte eszeveszett Homár-olvasót, aki nem maradt meg az általánosítások szintjén, és költözködés után minden folyó ügyét a Nagy Világhálón próbálta elintézni. Igaziból. Ugye milyen durva? Meg is kapta a magáét. Íme a kalandok pontról-pontra, tömören és mellbevágóan:


Nemrég költöztem, így a régi lakással kapcsolatos szolgáltatásokat át kellett költöztetnem illetve lemondanom. Mivel a legtöbb szolgáltató honlapja már a webes/emailes/telefonos ügyintézésre buzdít én is ezt a sorrendet preferáltam aminek mint alább részletezem gyakorlatilag pár agyvérzésen kívűl semmi eredménye. Tehát így előre is összegezve ne próbáljon meg senki lemondani valamit nem személyesen! Esélytelen! Én is csak azért folytatom hősies pionirként ezt a hálátlan feladatot, mert most már a dűh, elszántásg, és nagyfokú hülyeség gyilkos kombinációja átjárja minden porcikámat! Példát fogok statuálni!!!! J
 
Lássuk a teendők listáját és, hogy éppen hol tart az adott ügyintézés – mert bizony még tart:
 
Szolgáltató neve: ELMÜ
Profil: áram
Elvégzendő feladatok: régi lakást diktálósra módósítani, új lakást átírni
Kapcsolat módja: Email
Eredmény: 1-2 hetes türelmes várakozás után felvették velem a kapcsolatot az átírással kapcsolatban mint telefonon mint emailben és kb. +1 hét alatt le is futott a dolog. Mivel ez kb. 3 hetet vett igénybe a diktálósra módósítást már meg sem próbáltam elektronikus úton intézni. Maradt a sorbanállás a Batyin.
 
Szolgáltató neve: FŐGÁZ
Profil: gáz
Elvégzendő feladatok: régi lakást diktálósra módósítani, új lakást átírni
Kapcsolat módja: Email
Eredmény: Elöször is telefonon megkérdeztem, hogy emailben kontaktálhatunk ez ügyben vagy sem. Nagyon megnyugtatott a hölgy – Lehet. Még fel is sorolta mit kell csatolnom. Aztán persze már nem voltam nyugodt! Jópár hetes türelmes várakozás után úgy döntöttem elég irány az ügyfélszolgálati iroda. Személyesen lezavartam mindkét ügyet. Csodák csodája 2 napra rá hívtak, hogy van egy nyitott emailes megkeresésem lakásátírás ügyben amit úgy látnak, hogy személyesen elintéztem és most ezért szeretnék lezárni. Okéztam. Amúgy érdekes egybeesés, pont mire elintéztem személyesen?! 
 
Szolgáltató neve: UPC
Profil: tv
Elvégzendő feladatok: átköltöztetni az új lakásba
Kapcsolat módja: webes felület
Eredmény: Nagyon megörültem amikor megláttam, hogy a UPC oldalán miután regisztráltam az ember csak rákkattint a költözésre, kitölti az adatokat és kész is… gondoltam még akkor. 1-2 hét várakozás után telefont ragadtam és megkérdeztem, hogy áll az ügy. Az ügyintéző kedves volt és diplomatikus így nem derült ki a számomra, hogy regisztrálták-e egyáltalán a költözési kérelmem. Rövid csevej után közölte, hogy az új lakásba nem költöztetthetem át a kábeltv-t. Rendben – mondtam – akkor szüntessük meg. Persze ezzel ő nem foglalkozott így kapcsolt egy kollegához akinél szintén 2-3 perc alatt azonosítottam magam, majd megnyugtatóan búcsúztunk miután visszaigazolta, hogy sikeresen megszüntettük a szerződést. Azóta természetesen még jön a számla… mehetek a UPC-hez is.
 
Szolgáltató neve: T-Com
Profil: telefon
Elvégzendő feladatok: megszüntetni a vonalat
Kapcsolat módja: személyes
Eredmény: Mivel egy köpésre dolgozom egy T-Ponttól az elöző tapasztalatok alapján rögtön személyesen indultam ezt a szintén piti dolognak látszó ügyet elintézni. Fénymásoltunk, aláírtunk, de a számla az csak jön még mindig… Még egy köröm lesz itt is személyesen.
 
Szolgáltató neve: Externet
Profil: internet
Elvégzendő feladatok: megszüntetni a szerződést
Kapcsolat módja: telefon/posta/fax
Eredmény: Röviden semmi. Egy laza emaillel indítottam amiben a megfelelő infók közlésével kértem a szerződést felbontását. Pár nap múlva meg is érkezett a válasz, miszerint ez így nem lesz jó. Küldtek egy formanyomtatványt amit ajánlva fel kell adni ill. elküldhetem faxon is. Kitöltöttem, elküldtem postán ajánlva és emailben (scan). Azóta kb. 3 naponta napi 5x hívom az ügyfélszolgálati számokat, amik legtöbször rögtön foglaltat jeleznek vagy a menüben történő barangoláskor szétkapcsol és ha már úgy érezné az ember, hogy ezaz akkor megkér az automata hogy várjak. Nem tudom meddig kellene mert kb. 15-20 perc után eddig mindig letettem. Úgy heti szinten küldök emailt de semmi válasz. A számla és felszólító/fenyegető levelek meg csak jönnek és jönnek… majd személyesen! Talán!
A leg@#&x szolgáltató címet is egyértelműen az Externet kapja, mivel ők meg sem próbálják felvenni velem a kapcsolatot és én is hiába próbálkozok hetek óta bármilyen csatornán keresztül. Úgy gondolom ez 2008 végén minősíthetettlen, főleg egy olyan cégénél akinek a fő profilja a telekomunikáció! Na de gyors megpróbálom hívni őket megint… … … tü-dű-di …tü-dű-di…
 
Hát röviden ennyi. Telnek a hetek/hónapok és eddig 5-ből 2. Elektronikusan elintézett 0 (azaz Elmüre adhatnék valami értékelhettlen 1 ezredet vagy ilyesmit.)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sebi. 2008.10.02. 08:12:13

Ja, és hozzáteszem: Tegnap néztem meg, hogy jött-e számla. És láss csodát... hát persze, hogy NEM

Rob67 2008.10.02. 08:13:02

Egyaltalan nincsen igazatok!!!!
Igenis mindent, vagy legalabbis sokmindent el lehet intezni on/line, amit megsem azt keszseges es segitokesz ugzfelszolgalaton percek alatt, varakozas nelkul.
Aram, munkaugyek, gaz, tv, internet, telefon, bani dolgok. Mindent. Hibatlanul.
De tenyleg, higgyetek nekem!
Igaz en Angliaban elek. Ez jelenthet valami kulonbseget?

Gumidomino 2008.10.02. 08:15:50

és ilyen
@maff.ua
e-mailt hol lehetne szerezni?

(persze nem nekem kell!!!!)

Panthy 2008.10.02. 08:16:25

Sziasztok,
Én is hasonlóan jártam... Házat vettünk, Tcom-ot akartam átíratni, én is megörültem, hogy lehet mailen. Írtam egyszer, felvették velem a kapcsolatot, azt kérdeztem tőlük mi szükséges hozzá, elmondták (majdnem). Lemondó nyilatkozat kell akitől megvettük. Meg is írtuk, hogy a bácsi lemond, mi meg szeretnénk. Jött a válasz,ááá ez így nem jó, van erre nyomtatvány. Kérdem én, ezt miért nem lehetett elsőre is elküldeni??? Nah mostmár mindegy. Nekem sikerült 2 hét alatt átíratnom, úgy, hogy nem kellett bemenni, de azért a két hét alatt vagy 4 levelet váltottunk. Vagy épp napokig csönd volt, hogy most hol is tartunk.

Panthy 2008.10.02. 08:18:46

Hupsz ez lemaradt, hogy megjegyezném a többit meg sem próbáltuk a férjemmel nem személyesen intézni...

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.10.02. 08:18:54

Én már 8-10 évvel ezelőtt - amikor a közműszolgáltatók megjelentek a neten online ügyintézéssel kecsegteteve - sem értettem, hogy miért nem reagálnak az emailekre. Akkor még türelmes voltam és naiv, azt gondoltam, majd egy-két év múlva. Ma már nem is reménykedem.

Itt jelezném, hogy a ráckevei strandon mindent el lehet intézni online! Belépéskor mindenki kap egy usb sticket a seggébe, amitől a szeme kékesen világít, jelezve, hogy működik a wifi. Na, innetől lehet online lángost venni és állítólag dugni is...
(Anális szex persze nem jöhet szóba, de állítólag már dolgoznak a probléma megoldásán.)

Cujoo 2008.10.02. 08:21:42

Háát, elkeserítem a T. "nemsikeres" posztolókat, de az elmúlt pár évben nem rémlik olyan dolog, beleértve az UPC, T-Com, OTP, CIB, ELMÜ, FŐGÁZ, T-kábel rablócégeket -gyakorlatilag a full paletta- hogy ne sikerült volna max 1-2 erélyes telefonnal elintézni a dolgokat, pedig volt jópár kacifántos. Ügyfélszolgálatra csak a leges-legutolsó esetben mennék, se időm, se kedvem-türelmem sorokat végigállni, értetlen ügyintézőknek magyarázni.

Ha sorba megyek:
-Főgáz: örökölt lakásban kártyás (!) gázóra volt, ennek átszereltetése, a kártyán lévő több, mint 10E pénz átiratása másik ügyfélszámra.Plusz leolvasási mód váltás. Minden telefonon/faxon/emailen intézve.
-Elmü: Webes felületen megadod a számlán szereplő adatokat, 2 nap alatt jóváhagyják, utána gyakorlatilag bármit 2 kattintással intézhetsz. Legutolsó: Számlázási cím változás.
UPC: csomagváltás lefelé, majd lemondás
Tkábel: új csomag, ajándék digitális kiscsomagot kiszámlázták. 2 telefon,2 email, 1 hónap, de megoldották.
OTP, CIB: no itt aztán tényleg minden mehet online.

Ja, és pl. az OTP-> CIB váltásomkor olyant is egyszerűen lehetett intézni fax-on, hogy a CsaládiP másik számlaszámra menjen.

Persze azt nem tudom, hogy a levélíró a fax-ot, telefont online ügyintézésnek veszi-e, ha nem, akkor valóban semmit nem lehet.
Viszont a fax-ra elég rendesen rá vannak állva, azzal 95%-ot simán el lehet intézni - gondolom ez még a jó öreg bürokrata gondolkodás- legyen rajta aláírás, mégha photoshop is :)

Cujoo 2008.10.02. 08:24:06

Panthy 2008.10.02. 08:16:25
T-com átiratás. Azt ne mondd, hogy megszűnt az a gyakorlat, hogy felhívja együtt a vevő/eladó a T-comot, és közösen-telefonon intézhető az átírás.
kb 7 éve így irattuk át...

◄ViZion 2008.10.02. 08:24:49

Ne fizess semmit, és majd megkeresnek... hehe

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.10.02. 08:24:57

gumidomino,

nem kellett volna ennyit bajlódnod, az index cimlapján reggeltől fent volt, hogy du 4-kor adják át. Én nem jártam arra aznap, de ebből kiindulva 6 előtt nem próbálkoztam volna az átkeléssel.

Ofélia . 2008.10.02. 08:25:24

Nelson: Lehet azt is csak usb helyett a soros porton.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.10.02. 08:32:12

ofélia,

igen, de a soros portokat egy platós ifáról osztogatják alanyi jogon a parkolóban és mindig nagy a sor. ráadásul csak hűségnyilatkozattal adják, napi euro középárfolyamon és kizárólag üdülési csekkel lehet fizetni. Persze megéri a macerát, mert azzal műemléki környezetben is lehet online bográcsozni!

Ofélia . 2008.10.02. 08:33:55

nelson: Ez egy ilyen ország.

Ez hisz.

A szoszéd öreglány kisnyugdílyát is összeadta a ház pedig csak beengedte az édesanyát, hogy megitassa a szomjas kisdedet.

Impega 2008.10.02. 08:41:24

[nikk] 2008.10.02. 07:55:09

Es te mirol irsz? Talan megoszthatnad velunk eme hatalmas tudasod.

Édesapám 2008.10.02. 08:41:47

Nem volt lepecsételve! Ez FONTOS!!!!!


Párhuzamos porton gruppen szex?

Athenea 2008.10.02. 08:42:38

Hali! Csak hogy legyen egy pozitív példa is.

Nyár elején a szüneteltetett T-Com vonalat akartam életre kelteni. Ment egy mail, másnap kaptam választ azzal, hogy a kért időpontban visszakapcsolják. És visszakapcsolták. Szezon végén ismét mail, hogy szüneteltessük augusztus 31. utáni naptól. Másnap jött egy mail, hogy rendben. Szeptember 1. napjával szüneteltetve is lett. A számlát még nem láttam, arra azért még kíváncsi leszek.

Én is sokat próbálkoztam elektronikusan különböző szolgáltatóknál, és csak a fenti eset végződött pozitívan.
Üdv.,
A.

Ofélia . 2008.10.02. 08:44:56

A hídátadás alanyi jogon késett mivel a kékszalagot nem találták meg időben és ráadásul nem izzott a faszén igy kihült a bográtschban a gulash.

Ofélia . 2008.10.02. 08:49:28

Gruppen csak nyomtatóporton

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.10.02. 08:50:49

ofélia,

ráadásul egy árva horgász sem volt a környéken, akit ki tudtak volna lőni.

Édesapám 2008.10.02. 08:51:40

Grippen csak svédasztalon

éniszteri mitkár 2008.10.02. 08:51:43

Budapest Bank, költözés után lakcímváltozás bejelentése. Nem onlány, meg nem is telefonon, mert ez olyan régen volt (4 éve), hogy meg se mertük próbálni. 5 alkalommal voltunk bent a férjemmel együtt (mivel társkártya is volt, ilyenkor mindkét ember kell). Minden alkalommal láttuk, hogy kitölti a papírt a droida. Semmi. Bankkártya postán a régi címre. Kétszer is. Anyázás utáni válasz: rossz a banki rendszer, ezért nem tudják átírni a címet, kérjem bankfiókba a kártyát. Ennek a plusz költségét nekem kell fizetnem, természetesen. Már nincs BB számlánk. Vajon miért?

Ofélia . 2008.10.02. 09:04:35

nelson:
A horgászunk csak azért nem volt jelen mert az utoljára kifogott szárnyashajó megülte a bélését.

2008.10.02. 09:08:30

Én az ELMŰ-t 1 évig rugdostam, hogy küldjön már számlát, a k*rvaéletbe!
A UPC, ELMŰ, Vízmű nagy ótvarság. ELMŰ azért 1 hónap múlva válaszol (ez kicsit túlzás: sablonválaszt küld sűrű bocsánatkérésekkel és reménykedik a jövőbeni felhőtlen viszonyunkban), a UPC, Vízmű még azt sem... Ezeknél a cégeknél (vagyis már amelyiknél) van valami ISO-sított szintidő, amin belül válaszolniuk kell (mondjuk: 60 nap). Ez pont elég ahhoz, hogy aktualitását veszítse a probléma, amivel az ember hozzájuk fordult és inkább elintézi személyesen...
A UPC telefonos üsz-nél csak azt kell kivárni, míg tízszeri hívás és min. fél óra várakozás után végre ügyintézőhöz jut az ember, aki még vagy 3 másiknak úgyis lepasszolja.

mikimaus (törölt) 2008.10.02. 09:08:58

Mindenkinek szép napot!


Nem értem a finnyáskodást!


Először is, ki mondta, hogy az e-mail "on-line kommunikáció" vagy "on-line ügyintézés" lenne?!
Nem kellene keverni az elektronikus üi és az on-line (valósidejű) üi. fogalmait, sem gakorlatát!

Más: egyik itt közölt eset sem az államigazgatásról szól - a szolgáltató szektorban meg mivel is kívánja azonosítani magát a T. Ügyfél:

ELMŰ: nem e-mail-ben kell kommunikálni, hanem on-line "ügyfélkapu"-n kell regelve lennie, és akkor is 15 naptári nap áll rendelkezésre (egyébként 2 000 forint kötbér vagy ha az ügyfél a gyorsabb, akkor 5 000 forint kötbér jár, ha írásbeli választ igénylő megkeresésről volt szó).

FŐGÁZ dettó!

UPC: szép és alapos jogsértést követett el UPC amikor szóbeli felmondást elfogadott! És ha már on-line üi. akkor T. Előfizetőnk miért is nem nézte meg UPC honlapján, hogy igénybe vehető-e a kívánt területen az UPC bmely szolgáltatása?

T-COM (helyesebben már T-Home): most akkor az on-line üi. a téma, vagy az, T. Efink mennyire logikátlan? Épeszű ember egyébként T-Pont nevű í-zé-be nem megy szerződést kötni, arra pont ott van a netes felületük (na jó: szeptember 8. óta nem, mert elkúrták, nem kicsit, nagyon..), és főleg a telefonos üsz., ahol szóbeli szerződéskötés működik - kiválóan (igaz, mint mindenre, erre is oda kel figyelni).

EXTERNET: mit is várt T. Ügyfél egy ISP-től, akinek amúgy is "jó" hírneve van ?! :-) De egy biztos: ők legalább nem követtek el jogsértést, és csak írásban fogadnak el felmondást (a formanyomtatvány meg sosem kötelező elem, pusztán segítség!).


És azért jöjjék egy-két keresetlen javallat még Ügyfél-kollégának:

"Kitöltöttem, elküldtem postán ajánlva és emailben (scan)." - Minél nagyobb f..ságot nem is lehet elkövetni: aláírással spékelt nyomtatványt e-mail-ben szkennelve elküldeni, aztán csodálkozik, ha visszaélnek az aláírásával -> 15 másodperc beszúrni egy wod doc-ba majd direkt fax!

"hetet vett igénybe a diktálósra módósítást már meg sem próbáltam elektronikus úton intézni" - igen, főképp ha szíveskedett volna minden kérését összefoglalni egy (ha már) e-mail-ben...

"miután visszaigazolta, hogy sikeresen megszüntettük a szerződést. Azóta természetesen még jön a számla… mehetek a UPC-hez is" - ugyan erre fentebb már kitértem, de lényeges: NEM mondunk fel szóban szerződést, még ha ha Juszt "a TV-ügyvédje" Laci ezerszer is kifogásolja - meglehetős bután - ezt! Hogy én mennyire szeretem az ész nélküli embereket: szerződést telefonon felmondani! Aztán meg csodálkozik, ha tízezreket követelnek rajta.


Úgyhogy lehet mindenkit szídni, de (jó: az Externet nevű í-zé-n kívül) mindenki aránylag jól teljesített UPC túl jól is :-)


További szép napokat mindenkinek:
Maus Róbert Péter


PS: "átírással kapcsolatban _mint_ telefonon __ _mint_ emailben " - ahol természetsen a "mind" jelzőnek kellett volna szerepelnie + egy vesszőnek is...

maincoon © 2008.10.02. 09:14:18

Én 3 hónapja költöztem. Nincs túl sok rossz tapasztalatom:

ÉMÁSZ: internetes felületen elintézve! Korrekt.
TIGÁZ: 1db ajánlott levél, elintézve.
Vízmű: 1 személyes ügyintézés.
KábelTV/Internet: 3 személyes ügyintézés.
Invitel: 1 személyes ügyintézés.
T-Mobile: internetes lakcímmódosítás.
Biztosítók: 2 db ajánlott levél.
Bankok: egyik sincs még elintézve, miattam.

Az én listámból is látszik, hogy mennyire nem lehet tényleg elintézni szinte semmit online. Pedig nekem ráadásul 1-et sikerült is...

mikimaus (törölt) 2008.10.02. 09:18:06

"Budapest Bank [..] 5 alkalommal voltunk bent [..] Minden alkalommal láttuk, hogy kitölti a papírt [..] Anyázás utáni válasz: rossz a banki rendszer, ezért nem tudják átírni [..] Már nincs BB számlánk."

Egy kötekedő :) kérdés: és miért is teccettek a további 4 alkalommal is odafáradni? Banki műveletekről (bármelyről) kötelesek írásos visszaigazolást adni (személyes üi. esetén; telebankos rendszernél: hangfelvétel; internetes banki rendszereknél rendszer/személyes aktivitás log). Annak alapján már távolró lehet rúgdosni őket :-D

Maus R.

VandorX 2008.10.02. 09:18:12

Hát...
Én most váltottam internet szolgáltatót. 1 hónap alatt sikerült úgy, hogy közben 2 hétig nem volt netem. Mindezt azért mert hurok átengedéses ADSL szolgáltatásom volt és ezért nem lehet szünetmentesen váltani. Halkan mondom, hogy a T-hez mentem. Sikeres vagyok-e :)) A T-nél 3 alkalommal dobták vissza a megrendelésem úgy, hogy engem nem tájékoztattak róla csak akkor derült ki amikor érdeklődtem. Mikor eldurrant az agyam akkor egyszerre kaptam 3 levelet az elutasításról! A telefonos ügyfélszolgálaton egy új megrendelés 60 perces hívással oldható meg! Ebből kétszer 20 perc várakozás. De már rákészülök erre. Vezetékes telefonról tárcsáz, menü kiválaszt, majd telefon kihangosít és közben vacsora :)) Az új "nagyszerű" online felületről most nem beszélnék. Azért az furcsa, hogy más szolgáltatók lasszóval fognak ügyfeleket a T meg sz@rik a fejemre. Most egy IPTV megrendelésem van folyamatban 2 hete. De még nem hívtak.....

Kismancs 2008.10.02. 09:20:25

Mi 1 hónapja költöztünk, régi lakás eladás, új házikó beköltözés. Hülye lettem volna Magyarországon bármit online megpróbálni elintézni! :( Személyesen 1 nap alatt kész voltunk majdnem mindennel, ezt kellett volna neked is tenned. 1 nap szabit sztem megér....
Szolgáltató neve: ELMÜ
Profil: áram
Elvégzendő feladatok: régi lakást leíratni a nevünkről, új lakást átírni
Kapcsolat módja: személyes
Eredmény: aznap kész. Javaslom a Péterfy utcai üsz.-ot, kedvesek és gyorsak, sorban még sosem álltam náluk.

Szolgáltató neve: FŐGÁZ
Profil: gáz
Elvégzendő feladatok: régi lakást leíratni, új lakást átírni
Kapcsolat módja: személyes
Eredmény: szintén aznap kész.

Szolgáltató neve: UPC
Profil: tv
Elvégzendő feladatok: lemondás
Kapcsolat módja: telefon
Eredmény: hazudnék, ha azt mondanám, elsőre sikerült, a 3. telefon vezetett eredményre. Azóta meg postán megérkezett az elszámoló szla is.

Szolgáltató neve: T-Com
Profil: telefonvonal+internet
Elvégzendő feladatok: áthozni mindkettőt az új helyre
Kapcsolat módja: személyes
Eredmény: na, ez az egy, amivel szívunk azóta is. De ezen nem lepődtünk meg, mi vagyunk a hülyék, hogy első mozdulattal nem mondtuk inkább le az egészet a sz@rba... :( 1 hónapja nem használjuk a netet+telefonvonalat, de számlát azt mindkettőről kaptunk....

És mivel belvárosi lakásból külvárosi házba cuccoltunk, néhány - számunkra - újdonság:
Szolgáltató neve: FKF Zrt.
Profil: szemétszállítás
Elvégzendő feladatok: nevünkre íratni
Kapcsolat módja: személyes
Eredmény: szintén aznap kész

Szolgáltató neve: Főv. Csatornázási Művek
Profil: szennyvíz
Elvégzendő feladatok: nevünkre íratni
Kapcsolat módja: személyes
Eredmény: aznap félig kész, mint tegnap kiderült, de néhány papírt még bemutatok nekik, és elvileg az is okés (itt valszeg az ügyintézőjük volt a balf@sz...)

Szolgáltató neve: Vízmű
Profil: víz
Elvégzendő feladatok: nevünkre íratni
Kapcsolat módja: személyes
Eredmény: aznap kész, már postán meg is jött a szerz. tervezet, aláírva, visszaküldve

Asszem ennyi. A Trészarral meg még küzdünk, de sztem még így is jó aránnyal abszolváltuk, amit kirótt ránk a fantasztikus magyar bürokrácia. :( Szóval inkább személyesen, mert még akkor sincs rá garancia, hogy minden okés lesz. Persze, vacak dolog egy nap ennyit rohangálni, de inkább menjen rá 1 napom, mint utána heteim-hónapjaim, meg még meg is őszüljek bele.....

lvnte (törölt) · http://lvnte.blogspot.com 2008.10.02. 09:21:46

Én már annak örülök hogy a felsőoktatásban el lehet mindent intézni interneten tárgyfelvételtől a kérelmeken át a tanulmányi ügyek - meg a beadandók leadásáig., és ott kivételesen működik is. :P

Kismancs 2008.10.02. 09:22:28

Ez az ország még messze nem tart ott, ahol azt sokan gondolják.... :(

jusztlacika 2008.10.02. 09:23:43

Az összes nagy szolgáltató, igyon tejet, egyen hozzá zöld szilvát. Várjon 30 percet, addig halgassa a saját telefonzenéjét, és FOSSON SÜNIKÉKET, SOKAT!

qmatron · http://fattyboom.blog.hu 2008.10.02. 09:24:19

Ez szívás.. Én mindig írásban mondom le a szolgáltatást, úgy, hogy befizetem az utolsó csekket és megírom, hogy ennyi, nem fizetek többet, küldjenek elszámoló számlát. Eddig még bejött (T-COM, Invitel, E-on).

MosoMasa 2008.10.02. 09:24:40

Kismancs
Nemigaz! Nem szoktad nézni a reklámot? Alternatív fűtés, biztonságos közlekedés, csillogó tiszta munkahelyek, erdei iskolák!!!

Sokorai_Atala 2008.10.02. 09:25:48

Telefonon szoktam én a szolgáltatókra reájuk szólni, ha valamit nem csinálnak meg rendesen. Előtte persze (bár elmondják, hogy rögzítik a beszélgetést) rákérdezek, hogy rögzítik-e?:) Akartam kérni akkor még MATÁV-tól egy olyan letiltást, aminek az a neve, hogy kezelői kapcsolásos hívás. Mert nagyon ravasz gyerekeim vannak és mikor letiltottam a különböző mobilszámok hívását a vonalas telefonból (megelőzendő újabb-és újabb 40ezres számlákat), kifundálták, hogy lehet kezelőn kerszetül kérni bármilyen számot (erre minden kamaszgyermekes figyeljen). Mondom a hölgynek ilyen tiltást kérek, mondja ilyen nincs. Erre én: ugye rögzítik a beszélgetést. Erre ő: igen. Erre én akkor haladjon be az osztályvezetőjéhez és tájékoztassa, hogy ha ők nem tudják a kezelői híváskérést letiltani, akkor én meg nem tudom kifizetni. Mit ad Isten következő naptól megoldották kb. 140 Ft-+ ÁFA/hó összegért.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.10.02. 09:37:00

nem csak a t-sek szarnak a fejedre, hanem mindegyik szolgáltató. ez MO.

birka8 2008.10.02. 09:37:18

mikimaus:

Valószínűleg ügyfélszolgálati rendszerszervező munkatárs lehetsz ha komolyan gondolodtad a kommentjeidet...

Az ügyfél az ügyfélszámával kívánja azonosítani magát + anyja neve + ing méret meg a szokásos amit minden ügyintézés alakalmával elkérnek.

Én pedig az ilyen rendkívűl "okos" embereket szeretem mint te. A hozzád hasonlók magyarázzák meg az amúgy egyértelműen szarhitvány szolgáltatásokról, hogy jó ám az csak nem úgy kell érteni.
Telefonon le lehet mondani mindent "elvileg" ilyenkor kötelességük kiküldeni a lemondónyilatkozatot amit aláírva vissza kell küldeni.

Elmü és FŐGÁZ online ügyfélkapun logikusan csak akkor tudsz ügyet intézni ha már ügyfél vagy, ha átírni szeretnél egy új lakást akkor nyilván nem vagy az. Ill. ha jól olvastam elötte telefonon egyeztetett a "balek" az emailes ügyintézésről.

Visszaélnek az ügyfél aláírásával, mert szkennelt doksiban is megerősíti kérelmét?! Mert amúgy igen komplikált az eredetiről beszkennelni bárkinek is az ügyfélszolgálaton.

rendezvényszervező · http://rendezvenyszervezo.blog.hu/ 2008.10.02. 09:38:32

Valóban, ez tényleg így van! Én ezért intéztem mindent személyesen! Már sejtettem előre. Magyarországon sajnos ez mégy gyerekcipőben jár...viszont van nagyon sok ellenpéldám! És ez jó hír. Mondjuk azok mind profitorientált vállalatok, ahol az ügyfél megtartása a fő cél! Az állami érdekeltségűeknél ez kevésbé van így...

Bojso 2008.10.02. 09:45:07

Ez remek....

Végig olvastam mindezt és vérszemet kaptam :D
Majd én nekilátok és elintézek ezt-azt.
A lelkesedésem nem tartott sokáig.
Mivel most váltok munkahelyet elég sok papírom nálam van, hurcolászom őket. Időm is van.
Elsőre neikfutottam, hogy az OTP Magánnyugdíjpánztárnál megváltoztassam a kedvezményezettet és esetleg a lakcímemet is átírjam
Az oldalon regisztrálni CSAK azért lehet, hogy az egyenleg értesítődet elektronikusan küldjék... Ezt megtettem, de tuti papíron fog jönni.
Ezek után rátaláltam a letölthető nyomtatványokra. Neten kitöltős egy sincs!!!!
Ezeket szépen letöltöttem, az oldalon persze utalás arra mit csináljál a kitöltött papírral.
Erre felhívtam őket, hatalmas meglepetésre egy kis gombnyomkodás után szóbaálltak velem, regzignált nő hang, nevét se érted, közölte velem, küldjem el postán, míly meglepő. Aszondja másoljak mellé okiratot, mármint a lakcímkártyámat oszt küldjem el azt is.
Eddig még jó, bár onlinetól messze van....
Már csak egyetelen kérdés maradt: Kapok-e bármiféle értesítést arról, hogy csoda adatátírás sikerült. A válasz egy kategórikus nem vót.
Remek, még is honnét fogom tudni, hogy ez megtörtént, mondta a hölgy, hogy tán pár hét múlva felhívhatnám őket, hogyan is áll a dolog.
Erre külön kiváncsi leszek: csak úgy odatelefonálok, bemutatkozom és elmondják az összes ott lévő adatom, na persze.....

2008.10.02. 09:57:54

Bojso:

Az OTP Magánynyugdíjjal nálam kivételesen nem volt gond, én lakcímet akartam változtatni. Felhívtam őket, hogy mit kell tennem. Mondták, hogy küldjem el az OTP Magánybigyó kártyám másolatát, azonosítószámot, lényeges adatokat. Írtam mellé egy kedves levelet, hogy ehun-e! és légyszi-légyszi értesítsenek, ha sikerült az adatváltoztatást elvégezni és elfaxoltam. Kb 1 vagy 2 hét múlva jött a levél a nemtommilyen okiratról, rajta a módosított címmel.

Bojso 2008.10.02. 09:59:20

Ügyes akkó még ütöm a fejüket, hogy küldjenek okos papírt :D

2008.10.02. 10:02:38

:))))
Mivel akkoriban harcban álltam a Diákigazolvány Ügyfélszolgálattal is, meg az ELMŰ-vel is, kellemes meglepetésként ért, hogy van még ilyen böszme nagy cég, akik elsőre felfogják, mit akarok és meg is csinálják, amit kérek... :) mindezt rövid időn belül (ez lenne az OTP Magánnyugdíj)

Balance Of Power 2008.10.02. 10:04:41

Ha koltoztel, akkor nyilvan volt dolgod a Foldhivatallal is. Na, azokat az ugyeket mi a turoert nem lehet online intezni?! Legalabb egy rohadt tulajdoni lap betekintesi lehetoseg lenne a tulajdonosoknak, hogy tenyleg csak akkor menjen be az ember tul.lapert, ha szukseges. Azon mondjuk meglepodtem, hogy a Lehel teri irodaban kartyaval is lehet fizetni. Ugyanez a Gazmuvek Fiumei uti ugyf.szolfalatan, plusz gyors, kompetens ugyintezes - mi a fene, csak nem haladunk valamerre?!
Mondjuk az ELMU-nel el lehet inditani online az atiratast, de a teljes folyamat nem abszolvalhato. Viszont ha mar minden rendben, az online bediktalas tokeletesen mukodik.

Sebi. 2008.10.02. 10:09:32

Ismerős.
Épp most van egy problémám.
Szolgáltató: Vodafone - OTP bank
Csoportos beszedési megbízásom van. Mert alig vagyok otthon. 20-án kellett volna kapnom számlát. Nem tudtam, hogy megjött-e. De gyanus volt, hogy 26.-án nem vonták le a banktól a lóvét. Fel is hívtam a vodát, hogy mi a helyzet. Erre azt mondták, hogy 26.-án megpróbálták. Felhívtam az OTP-t... Ők meg azt mondják, hogy nem érkezett próbálkozás. Aztán megint csörrintettem a 1270-re (vodafone) ,hogy a bank mit mondott. Erre az ügyfélszolgálatos kérte, hogy várjak, utánanéz. 2 perc mulva meg azt mondta, hogy valóban volt próbálkozás, nem tudja mi lehet gond. Fel küldi a "vezetőségnek" a dolgot... És azt mondta,hogy ennek következménye nem lesz. (na ez az amit nem hiszek). Végén megköszönte, hogy jeleztem a dolgot. Azóta sem történ semmi.

Unbiased 2008.10.02. 10:10:30

Az éves elszámolásnál az ELMÜ-nél mutatkozott egy kb. 9.000ft-os többletem. Egy ideig naívul vártam, hogy visszautalják, de persze nem. Aztán arra gondoltam, hogy a következő havi rész-számlán majd jóváírják. De nem: a számláról egyszerűen eltűnt a többlet. Reklamáció után ugyan megkaptam, de a kérdés maradt: ha valaki nem figyel, akkor nem kapja meg azt, ami jár?
A probléma az, hogy sok más szolgáltatóval ellentétben az ELMÜ nem közli az előző havi egyenleget, ami az embert megnyugtatná, hogy ugye minden rendben van. Amikor ezt felvetettem, egy bonyolult, és abszolúte nem kielégítő magyarázattal tudták le a panaszomat.

pjotrkolja 2008.10.02. 10:13:11

Üdv!
Vodafone Office Box szerződés felmondással sz@aroztam életemben a legtöbbet, kb 3 és fél hónap.
Az Office Box egy széllessávú wifis mobilinternetes kütyü, amúgy elégedetetek vagyunk vele. Már megelőzően is volt egy ilyen boxunk, gondoltuk veszünk mégegyet a kb 100 méterre lévő egységünkbe. Beszereztük, (nonáhogy pikk-pakk) csakhogy nem talált 3G kapcsolatot a kis drága. Az élet nem állhat meg, net kell ügyfélszolgálati emilre, sürge segítségkérő levél elment. (ebben már jeleztük ha nem lesz semmi akkor felmondjuk). 1 hét semmi ... kerestünk másik szolgáltatót egy nap múlva már ment is a net. A vodafone oldalról leszedett felmondó lap kitölt, megerősítésként cégfejléces pecsétes kisérőlevél, aláírási címpéldány csatolol, elküld levélben, faxon, mailen. Gondoltuk ennyi ...

1-2 hét beesik az első számla (noná hogy fullhónapos) meg egy levél, hogy küldenek valakit aki felderíti a hiba okát. Kicsit értetlenül álltunk a dolog előtt, de biztos ennyire zavarja őket az anomália, vizsgálgasák, közben telefon hogy a számlában szereplő (még nem is aktivált) box után nem fizetnénk, mivel hivatkozva az eddigi cuccokra, fél hónapja fel van mondva. Fiatal srácc Bp-ről le Békéscsabára, beméreget, kérdezget épületkialakításról stb. jelet Ő sem talál. Kicsit kerekre nyílik a szeme, miután mondom, hogy milyen rendes tőlük hogy felmondás után is érdekli őket az adott probléma. Srácc el.

Néhány nap és pár (a számlával, különszámlázással kapcsolatos) telefon után levél jön, hogy megvizsgálták, megállapították, valóban nincs jel. Ajánlanak jel erősítőt stb. :| ??
Telefonon jelezzük, hogy mi már felmondtuk meg méleztünk ... telefonos hang mondja, hogy mélről nem tud, a faxos leveles felmondásunk meg nem jó mert nem szerpelt rajta a négyjegyű azonosító ... félperc múlva az egész pakk elmegy mégegyszer minden formában, azonosítóval mindennel. (A kézhezvétel után ez miért nem tűnt fel nekeik, telefonon miért nem jelezték? Megjegyzendő, hogy számlatartozás esetén rögtön telefonálnak a másik boxon keresztül.) Néhány nap és újabb számla, telefon anyázás levélírás, dühös ügyvezető ... telefon stb.

Egyben jön a két box számlája és ez miatt már két havi tartozásunk van. Fenyegető hangú telefonhívás jön melyben irgum burgumozik a hívó, enmes egyszerűséggel leugatom, köpni nyelni nem tud, hebeg habog várakoztat, aztán jelzi, hogy akkor megterheli az eddigieket még egy hűségnyili felmondó díjjal is. Kiakadok, ... Ha nem képes szolgáltatni azt amire szerződtünk akkor semmis az egész, amúgy is menjenek a búsba, hebegés várakoztatás ... vegyem fel a kapcsolatot a dílerünkkel és az majd ad egy amúgy senki álltal még nem használt nyilatkozatot, no azt kell kitölteni és beküldeni. Kitöltés, fax, ajánlott, mail, galambposta ...

Harmadik számla is megjön, még mindig egyben a két box, felszólító sms stb. Lila köd, düh, meghatalmazás ügyvezetőtől, cégkivonat, aláírási címpéldány eddigi full levelezés kronológiai sorrendbe szedve, mélezés számlamásolatok (kb 2cm magas papírhalom), be a helyi vodához, ügyvezető felhatalmazással, 00-ás besorolással (még ölhetek is), megfenyegethetek, testi kényszert is alkalmazhatok stb.
Fél perc várakozás után, kedves nagydarab srác, full megértő, halálian alátámasztva minden mindennel, sűrű bocsánatkéregetés, jegyzőkönyv felvétel, jóváírás, bontási kérelem (sokadik forma), Ő ugyan módosítottszámlát nem tud adni de a központ (telefonon intézi az ügyfeles) már készíti postázza. Megint sűrű bocsika, ... 45 perc személyesen és minden meg van oldva.
Két nap múlva bocsikakérő telefon, levél, számla, plusz bónusz extra 2.000.- jóváírás.
Boldogság.

Néhány hete megelégedettségi felmérős kishölgy ... gondolhatjátok ...

:)))

2008.10.02. 10:18:06

Balance Of Power:

Nálam a Földhivatalt ügyvéd intézte... Nem tudom, hogy jó-e vagy sem ez nekem, mindenesetre szépen megkérte az árát.
No nem is ez a lényeg: csúszott a kéró átadása, bank meg csak akkor ad hitelt, ha legalább a műszaki átadás megvolt. (Egyébként nem idei történet.)
Január végén adásvételi a lakásra, március elején hitelszerződés aláírása a bankkal. Várás... Júliusban műszaki átadás abszolválva, irány a bank a papírokkal -> közjegyzői okirat módosítása... Ja egyébként lejárt valami határidő, amit az adásvételiben kikötöttünk, hogy x hónapon belül rendezem a teljes vételárat (mondom: csúszott az átadás -> csúszott a hitel). Bank szarrágott, hogy ez így nem jó, nyilatkozzon az eladó, hogy továbbra is el akarja adni nekem a lakást. Közben az ügyvéd legombolt még egy kalap pénzt egy szaros letéti szerződésért, ami ugyanerről szólt. Ennek folyamodványa a közjegyzői okirat módosítása is a költségével együtt.

És ezen a ponton elérkeztem a Földhivatalhoz:
minden oké, várom a hitel folyósítását. Hív a bankos csajszi, hogy még utoljára lekérte a tulajdoni lapot és lehetséges-e, hogy nem is vagyok bejegyezve rá (itt már augusztusban járunk). Mondom neki, hogy KIZÁRT!
Hát nem volt kizárt, mert januárban!! az adásvételi megkötésekor a Földhivatal nem vezetett fel a tul. lapra. De a hitelszerződésnél fel nem vezetett személyem mellé azért rárakták a lakásra a jelzálogot.
És most kacagjunk egy jóízűt ezen a kedves történeten, hahahahha!

OftF 2008.10.02. 10:20:09

Alapszabály:
Ahol van internetes ügyintézés, ott telefonon kell indítani az ügyet, ahol csak telefonos van, ott személyesen, ahol meg csak személyesen lehet, oda két hét szabadságot kivenni.

mikimaus (törölt) 2008.10.02. 10:23:24

Kedves birka8!

"Valószínűleg ügyfélszolgálati rendszerszervező munkatárs" - Nevetni fogsz: épp ellenkezőleg, olvass utánam egy kicsit :-)

"Az ügyfél az ügyfélszámával kívánja azonosítani magát + anyja neve" - látszik, mennyire járatos vagy, mivel pl. hírközlési szolg. esetén nem jogoak anyánk neveivel foglalkozni (az adatot kezelni). Az ügyfélszám (önmagában) arra jó, hogy a (nem könyvelten küldött!) számláidból - hány is szokott "elveszni"? - bárki kitökölhesse a Szerinted üzembiztos és nagyszerű ügyfél/fogyasztói/szerződés/nyilvántartás etc. számodat! ÉS akár még anyáink neveit sem ördöngösség megszerezni... PIN kód a megoldás, amihez (és ezt írtam) REGISZTRÁCIÓ szüksléges az on-line (!) rendszerekbe.

"hozzád hasonlók magyarázzák meg" - igen! Azt, hogy tudatosan kellene intézkedni és nem az "akár" kezdetű reklám sz,logenek által befolyásoltatva!

"Telefonon le lehet mondani .. kötelességük ... lemondónyilatkozatot ... amit aláírva vissza kell küldeni." Grautlálok: tehát Te így mondasz fel szóban :-DDD ... És akkor a szolgáltatók ahülyék, mi?

"Elmü és FŐGÁZ online ügyfélkapun logikusan csak akkor tudsz ügyet intézni ha már ügyfél vagy.." Nyilván, akkor mi a gond? Jut is eszembe: ELMŰ 15 napon belülre válalja az új igény létesítését ELEKTRONIKUS ÚTON és nem kell ügyfél legyél... Az átírás más ügy, oda eleve meghatalmazással (ex tul./fogy.) megy az ember, így szóba sem jöhet (!) az elektronikus üi.! (Kivéve T-Home, ahol telefon lehet intézni - mindkét fél egyszerre vonalban).

"Visszaélnek az ügyfél aláírásával, mert szkennelt doksiban is megerősíti kérelmét?! Mert amúgy igen komplikált az eredetiről beszkennelni"
Te nem vagy észnél: ki mondta, hogy az üsz-on?! De egy e-mail (vagy postai levél...) eleve sokkal hamarabb kerülhet illetéktelenekhez, mint egy küldött fax. Amúgy elvi kérdés, hogy (épp azért, mert a szolgáltatók egy része ennyire állat!!!) nem szabad (TILOS) e-mail-ben folyó aláírást küldeni.

Üdv:
Maus Róbert
hírközlési szakértő, ágazatjogi referens

triumphator · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.10.02. 10:31:21

enyém történet hasonló egy t-online --> upctelekom (aka monortel) adsl-átkötéssel. internetes dolgot intézzünk interneten, ugye... lemondani nem lehet a t-akárminél, csak faxon. abból is személyes lett. upc-nál weben rendeltem, 2 hét múlva rájuk telcsiztem. végül oda is személyesen kellett mennem, a t-akármi elbocsátó szép üzenetével. ez volt egy hete. nekem csak egy új felhasználónév és egy jelszó kellene, mert a telefonvonal és a modem az adott ugye. de nem megy nekik. se onlájn, se faxon, se személyesen, se telefonon. ebben az országban az ügyfél görcsöl azon, hogy fizethessen egy szolgáltatásért.

Lődörgő Hollandi 2008.10.02. 10:34:02

Az internetes szolgáltlatók a világon mindenütt így viselkednek. Volt is erről egy Dilbert comic strip, miszerint a szerződés felbontásához komandó akció keretében kell betörni a szolgáltató székházába.

Engem itt hollandiában szívatott meg az egyik szolgáltató: hátom héten keresztöl nem volt email-em. Ezután megszöntettem a szerződést fax-ban. Számláztak tovább. Ferlhívtam az ügyfélszolgálatot, nem tudtak a faxról. Átküldtem megint. Számláztak tovább. Küldtem ajánllott levelet. Számláztak tovább. Letiltattam a beszedést a banknál. Behajtó céget küldtek rám. Bemutattam az össze papírt. Nem érdekelte őket: szerintük a fax nem jogu dokumentum, az ajánlott levél előttig fizetnem kell. Végül perrel fenyegettek. Átszámoltam, hogy mennyi macerával járna bebizonyítanom, hogy igazam van és kifizettem 50 eurót.

szaGértő 2008.10.02. 10:39:29

tocibacsi 2008.10.02. 07:53:25

Jól mondod, a gyerekleadáshoz képest 30-40 perc múlva esik be a pénzbeszedős elvtársnő. Ovisnál meg másodikos gyereknélnem célszerű 5-10 ezer forintot otthagyni.

De milyen egyszerű lenne, hogy kimegy mindenkinek egy emil, hogy figyelj vazze, ennyi forint a kaja, és ide kell utalni.

vizafogó 2008.10.02. 10:41:44

atleta.hu • www.atleta.hu 2008.10.02. 04:50:03
Balance Of Power 2008.10.02. 10:04:41

Majdnem off, de megírom. Az állam, a legnagyobb szolgáltató. Nyilvános adatokat kellene közzétenni, melyre törvény kötelezi. Lassan megjelengetnek nagyon primitív színvonalon online. Valaki ki találta, hogy ezért pénzt kér. Na, most ettől üzlet lett, és a csókos cégek halálra keresik magukat rajta. Lásd az „atléta” sztoriját a Microseccel és a 100 éves földhivatali ügyet(B O P). Érdemes tesztelni, a szoftvereket. Vagy hülyék tervezték, vagy szervezett bűnözők, hogy minél jobban le lehessen húzni, az egészet már az adójából is finanszírozó sok sikeres embert. A legjobb ebből, a drazsé féle minisztérium ahol azokat a cégadatokat melyért a cégek közzétételi díjat fizettek pénzért árulják a MICROSEC áldásos és nagyon hasznos közreműködésével. Ne is várj választ a Microsectől, mert az egész rendszer rablásra lett felépítve. Már az ÁSZ is csesztette őket tavaly.

mikimaus (törölt) 2008.10.02. 10:51:23

"Sebi. 2008.10.02. 10:09:32
.. Vodafone - OTP bank ..
Csoportos beszedési .. 20-án kellett volna kapnom számlát. Nem tudtam, hogy megjött-e. De gyanus volt .. Felhívtam az OTP-t... nem érkezett próbálkozás .. 1270-re (vodafone) valóban (nem? - MRP)volt próbálkozás .. azt mondta,hogy ennek következménye nem lesz"
:-)
Ki felé NEM lesz következménye? Nem mindegy: Feld nem: OK; Feléjük nem: NOK!
Az viszont nem derült ki: a számla sem érkezett meg és kaptál-e másolatot? Ui. ah nem érkezik a számla, elev nem is lehet joguk a számládnál próbálkozni! Na ja: így szoktuk...
Üdv:
Maus Robi
(PS: "fel küldi" egybe írandó, hiszen igekötős szerkezet!)

mikimaus (törölt) 2008.10.02. 10:52:38

"mikimaus 2008.10.02. 10:23:24
..
Üdv:
Maus Róbert
hírközlési szakértő, ágazatjogi referens"

Félreértések elkerülése végett: független (és nem a realitásoktól avgy ténydektől független :-D) szakember volnék...

Secnir 2008.10.02. 11:05:25

Gábor: gyors szerződésbontáshoz pár tipp:
"Szolgáltató neve: Externet
Profil: internet
Elvégzendő feladatok: megszüntetni a szerződést
Kapcsolat módja: telefon/posta/fax
Eredmény: Röviden semmi."
pc üzembehelyez. spambomb letölt. externet összes fellelhető emailcímére napi 4000 levél küldése, subject: Kurvannyád, felmondok!, body: faxot kűdtem, meg emíltis!
2 órán belül lekapcsolják a netedet, szerződésed felmondják. ők.

"Szolgáltató neve: T-Com
Profil: telefon
Elvégzendő feladatok: megszüntetni a vonalat
Kapcsolat módja: személyes
Eredmény: [...] Fénymásoltunk, aláírtunk, de a számla az csak jön még mindig…"

a fenti PC-hez modem hozzádug, T-com felsővezetésének publikus telefonjait beállítani queue-be beállítani, majd elindítani egy batch-et, ami hívogatja 2 percenként.
egy napot adok a kikötéshez és a szerződés felbontására.

"Szolgáltató neve: UPC
Profil: tv
Elvégzendő feladatok: átköltöztetni az új lakásba
Kapcsolat módja: webes felület
Eredmény: [...]Rendben – mondtam – akkor szüntessük meg.[...]hogy sikeresen megszüntettük a szerződést. Azóta természetesen még jön a számla…"
szobában a kábel végére egy 2kOhmos ellenállást és egy ceruzaelemet rádugni, összekötni a földeléssel.
a vonalkikötés és eszközjavítás már az ő dolguk.

burian 2008.10.02. 11:05:48

Egy nagy céggel nem lehet mit kezdeni, egyenlőtlenek az erőviszonyok. Az ügyintéző viszont csak egy kis frusztrált szar, senkiházi. Meg kell roppantani és kész. Módszerem Magyarországra fejlesztett és sokszor bizonyított. Bevált, ajánlom. Mondjuk gyomor, az kell hozzá.
Jómagam a következő módszert szoktam alkalmazni:
Személyes ügyintézés esetén a beszélgetés elején bemutatkozom, megkérdem, hogy őt hogy hívják és jól láthatóan felírom egy kis fekete noteszbe. Majd közlöm, hogy én ember vagyok és egy másik emberrel állok kapcsolatban, a cég amelyet az ügyintéző képvisel, számomra nem létezik, a jogi személyt, mint olyat én nem vagyok képes értelmezni, én csak Kis Manyit látom, az ügyintézőt. Úgyhogy ha bármi olyasmi történik az ügyemmel kapcsolatban, ami nekem nem teszik, akkor én nem a képviselt cégre fogok haragudni, hanem Kis Manyi ügyintézőre. Amikor visszakérdez, hogy ezt hogy értem, akkor elég annyit mondani, hogy olvasson újságot. Ha megkérdezi, hogy most akkor fenyegetem-e és megpróbálkozik tanút hívni, akkor csak annyit kell mondani félrebiccentett fejjel, kis mosollyal, hogy: Ön értelmes embernek látszik, együtt biztosan megoldjuk azt a kis problémát, ami miatt felkerestem...

meri 2008.10.02. 11:07:03

Finnország:
a) internet ideiglenes megszüntetése néhány hónapra: 1 telefonhívás, kész.
b) költözés, más cím: 1 telefonhívás, kész (délután még mindkét helyen élő volt, azután már csak az újon)
c) Mobiltelefon PUK kód megérdeklődése kártyaadatok és beazonosítás után: 1 telefonhívás...

Persze azért nem minden megy ilyen olajozottan, de ezeket felesleges túlbonyolítani, nem is teszik, hál'istennek.

Dixie.Flatline 2008.10.02. 11:07:28

I will write on a huge cement block "BY ACCEPTING THIS BRICK THROUGH YOUR WINDOW, YOU ACCEPT IT AS IS AND AGREE TO MY DISCLAIMER OF ALL WARRANTIES, EXPRESS OR IMPLIED, AS WELL AS DISCLAIMERS OF ALL LIABILITY, DIRECT, INDIRECT, CONSEQUENTIAL OR INCIDENTAL, THAT MAY ARISE FROM THE INSTALLATION OF THIS BRICK INTO YOUR BUILDING."
And then hurl it through the window of a .......... officer
and run like hell


.......= Elmu, Tcom, vizmu, etc.

Blád 2008.10.02. 11:11:42

Sziasztok,

Az externettel én is szerettem volna szerződni pár éve, mégpedig egy nagyobb cég érdekeit képviselve - IT-sként. Elég speciális internetre lett volna szükségünk, viszonylag magas áron ("versenyeztettem" a szolgáltatókat : FixIP, piszok magas feltöltés, fallback) Röviden - 2-3 hét alatt kb 8-10x telefonáltam, minimum 15 emilt írtam - és _semmi_ reakciójuk nem volt - max üres ígéretek - , pedig elvileg szolgáltattak az adott területen. Ráadásul az ötödik telefon után már teljesen kelletlen hangnemben beszéltek velem - valószínű felismertek... Végül berágtam, cégtárból kikerestem a tulajdonosi kört és a vezetőket, egy kis guglival megvoltak az emilcímek is, és írtam egy gyönyörű eposzt arról hogy ha már most ennyire beleszarnak mindenbe, akkor a szolgáltatásuk sem kell havi ~50eft körüli összegért. Persze CC-ben ment minden mailcímre akit megtaláltam a fejesek közül a neten.
Tudom, ide kellett volna postolni - de úgylátszik akkoriban még nem voltam eléggé tudatos fogyasztó.

Üdv:

Curt

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.10.02. 11:12:55

nos, az elektronikus ügyintézéshez minden szükséges kellékkel rendelkezem, mint mamapicilánya, a magánszemély (ügyfélkapu, ealáírás stb.)

jó nekem. modern vagyok meg minden.

hogy mire használom?

hát egészen konkrétan semmire. mert fogadó oldalon (önkormi, bármilyen hivatalok stb.) az infrastruktúráról több éve csak beszélnek, még jogszabály is van, de igazából semmi sincs. időpontot e nélkül is lehet foglalni, meg telefonon is adnak, oszt kész.

ha beszkennelnék egy dokumentumot bármilyen ügyintézéshez, és elegánsan elektronikusan aláírnék,még mindig nem vagyok "hiteles", ugyanis egy rakás helyen előírják az eredeti okirat beküldését, bemutatását stb. Ügyet indítani sem lehet ez miatt, mert para van, hogy photosop az egész beadványom, és én is.

kedves mikimaus, vajon mi ennek az oka?

eami 2008.10.02. 11:17:46

UPC költözés előtt:
webchat, ügyintézővel megbeszéltük melyik nap kötik át + az új helyre (előtte nem létező) tv szolgáltatás. Szerelő jött amegbeszélt időpontban és azóta is működik minden frankón ;)

kulup 2008.10.02. 11:21:15

A hivatali ügyintézéshez : a törvényekkel nincs semmi gond. Pl. egyértelműen le van írva, hogy nem kérhetnek olyan iratot, ami más hatóságnál megvan. Szarnak rá nagy ívben, mindenhol mindent kérnek. Csomó igazolás a törvény szerint elektronikusan is kérhető (pl. anyakönyvi ügyek), de ez se igaz.
Sokan ilyenkor azt mondják, hogy ha az állam se tartja be a törvényeket, akkor én miért tegyem ? Valamennyire egyet is értek.

kulup 2008.10.02. 11:22:30

Ja, elektronikus aláírásom nekem is van, kitörölhetem vele...

birka8 2008.10.02. 11:23:16

Kicsit itt ragadtam mert érdekel a téma...

Szintén Maus úrnak címezve:

Ha igazak amit írtál magadról, és nyílván azok, akkor az észrevételeidet komolyan kell venni! Viszont akkor, hogy fordulhat elő, hogy a szolgáltatók/bankok/stb. telefonon úgy azonosítanak, hogy bekérnek valamilyen ügyfélazonosítót aztán jönnek a további kérdések cím, anyja neve, telefonszám...

Ha a szolgáltató lehetőséget ad webes, emailes vagy akármilyen extrém formában az ügyintézésre és mégsem történik semmi akkor ez nem az ő felelősége?

Ha szóban elfogadja az ügyintéző a felmondást és megígéri, hogy küldi a papírokat akkor ez nem az ő felelősége?

A személyes adatainkat gyakorlatilag naponta adjuk ki minden meggondolás nélkül. Pl.: bankkártyás fizetés - kártyaszám, CVV, aláírás a slippen ...és a lista végtelen.

Értem, hogy te a felelőségteljes ügyfélmagatartásra akarsz rávilágítani, de nem igazán ez a téma. Legalábbis az én felfogásomban nem. Ez a szerencsétlen azt csinálta amit mondtak és amire lehetőséget adtak. Most meg csodálkozik, hogy igazából nincs is elintézve semmi.

Tehát a te tényeid és a jelenlegi magyar helyzet alapján kimondhatjuk azt, hogy kb. az összes szolgáltató szabályt szeg és csak személyesen intézhető el bármi, hogy jogilag korrekt legyen?

Én nem hiszem, hogy ennek így kellene működnie. Akarom, hogy ne így működjön! Mukodj muukodj!! :)

Yasashi Tanuki 2008.10.02. 11:23:54

Ha bemegy az ember egy önkormányzathoz vagy T ügyfélszolgálatra de OTP-nél is, akkor rögtön megérti miért nem működik az online ügyfélszolgálat:
Az ott dolgozók 90%-a 30-40 es túlsúlyos nő akik két ujjal keresgélik a betűket a billentyűzeten.
Max a forward gomobot nyomogatják szaporán a napi továbbküldős e-maileken.
Ha fölvennének mondjuk napi 3 órára néhány informatikai szakközépiskolást ezek fizetésének a feléért szvsz fantasztikusan fölpörögne az elintézett ügyek száma.
Ja és a Gábor Dénes Főiskolán diplomázott informatikusoktól se ártana megszabadulni :) volt velük egy két gyümölcstelen interakcióm.

libonresc 2008.10.02. 11:30:17

Előre is elnézést a reklámért: www.elkoltoztem.hu

Csak a kritikus tömeget kell elérni, hogy a szolgáltatók komolyan vegyék az elektronikus ügyintézésben rejlő lehetőségeket. Akkor eljön a kényelem kora :-)

Blád 2008.10.02. 11:46:15

Yamashinak címezve:
Voltam felvételi elbeszélgetésen egy kisebb banknál 2000 környékén. A bank IT igazgatója (inkább rendszerszervező + közgazdász,) és a beosztottja - az IT server-infrastruktúrások, hálózatosok feje. Amint kiderült hogy GDF-es vagyok, sőt még el sem végeztem (azt azótase:) )- átváltott tapló üzemmódba (na ekkor döntöttem úgy hogy nem fogok ott dolgozni). Pechére belekérdezett a TCP/IP rejtelmeibe, de nem tudta hogy akkoriban már fél éve hivatalból törtem a saját rendszereinket - lyukakat keresve, foltozva. 5 perc után mikor elkezdtem visszakérdezni hogy szerinte melyik a jobb védekezési módszer egy-egy támadás ellen, égett mint a Reistag - azt sem tudta hogy miről van szó. De mondom ez ugye egy bank - ugye itt figyelnek a biztonságra... Erre azt mondta hogy beszéljünk az anyagiakról - mondom felesleges - mindketten tudjuk hogy nem fogok itt dolgozni. Nem az a lényeg hogy GDF vagy BME vagy bármi - hanem hogy mit tud az adott pacák. _minden_ iskola kevés ahhoz hogy százmilliós eszközállománya legyen - a legújabb technológiákból. Az ember a mélyvízben tanul meg igazán úszni - nem a parton.

Blád 2008.10.02. 11:47:21

Bocs, elírtam: Yasashi.

Yasashi Tanuki 2008.10.02. 11:55:54

Ahol eddig dolgoztam ott találkoztam informatikusokkal akikről igy-ugy kiderült, hogy a GDF-en végeztek.
Kb. úgy viselkedtek mint az IT Crowd c. sorozat hősei - inditsd ujra...stb.
Egy hálózati problémát egy éven keresztük nem sikerült lokalizálniuk. Volt egy gép amin a számviteli rendszer futott.
Azt egyszer egy nem GDF-es beállitotta úgy hogy működjön.
Aztán a cég új gépeket szerzett be.
Az informókusok kisérleteztek, hogy a programot felrakják az új gépre de nem boldogultak. Végül maradt a P2-es gép. Most ezen futnak azok az alkalmazások amik a legfontosabbak az iroda működése szempontjából.
Ha egyszer megadja magát akkor nem tudom mi lesz.

Biztosan vannak akik azért mennek oda mert már a kisujjukban van az informatika és csak egy papirra van szükségük, de vannak akik nulla tudással iratkoznak be és ott szvsz nem sok esélyük van arra, hogy valami is hozzáadódjon akkora a létszám és olyanok a számonkérés módszerei.

knetta 2008.10.02. 12:01:25

Az ELMŰ teljesen gáz. Havi diktálás mellett nekem is becsültek már néhányszor. A módszert tudjátok. :-( 3-6 szorosát a valódi fogyasztásnak.
Ilyenkor mindig személyes elintézés, órákig sorbanállás.
A többi szolgáltatót nem is említem.
A lakásbiztosítást nem sikerült lemondani, hát nem fizettem. Megszüntették. Itt legalább ez bevált.

Az adatbiztonságról meg csak annyit, hogy egy szerdai napon megszületett a kisfiúnk. Másnap azaz csütörtökön a kórházból beszállították az adatokat -a gyerek irataihoz- az önkormányzathoz.
Pénteken hívta a férjem mobil!!! számát egy csóka az OTP-től, hogy náluk kössünk babakötvényt.
1. Honnan tudták, hogy neki gyereke született?
2. Az önkormányzatnál még hozzá sem értek a gyerek adataihoz.
3. Nem vettem fel a férjem nevét, tehát kitalálni nem lehet, hogy házasok vagyunk. A gyerek adataiban pedig csak az anya neve szerepel, az apáé sehol.
4. A férjem mobil száma titkosítva van.

Na ezt a rejtélyt oldjátok meg!

Gumidomino 2008.10.02. 12:19:10

Nelson Mandula 2008.10.02. 08:24:57
Te még hiszel az indexnek?
Én ennél pontosabb forrást kerestem de kivételesen tényleg többet tudtak mint az autópályakezelő zrt :)

Yasashi Tanuki 2008.10.02. 12:22:26

Az ELMÜ mostanában próbál leszoktatni a diktálásról, de nem túl hanem inkább alulszámláz.
A napokban kaptam egy levelet amiben leirták, hogy milyen kényelmetlen nekem havonta diktálni és térjek át a kényelmesebb éves leolvasásra.
Mellesleg közölték, hogy mostantól csak egy 3 napos intervallumban diktálhatok, ha akkor ezt nem teszem meg akkor csak becsült számlát kapok.

na_most_akkor 2008.10.02. 12:28:54

Na most akkor ha én megnyomtam az ötös gombot a telefonos ügyfélszolgálaton akkor kevesebb díjat számolnak amíg a válaszra várok? És az előző tizenöt perc amíg idáig eljutottam a menűben az díjtalan?

2008.10.02. 12:29:32

Én havonta vallok ELMŰ-nek neten keresztül. Eddig még mindig jól állították ki a számlát.

Blád 2008.10.02. 12:33:17

Yasa: Én csak annyit tudok hogy qrvasokan lemorzsolódtak az elmúlt években - bárhol dolgoztam. Bár én mindíg azt a vonalat képviseltem, hogy leszarom hogy ki hol végzett - oldja meg. Az "elitebb" sulikból jellemzően nagy mellénnyel estek be a jelentkezők - de az első nagyobb problémánál kiderült hogy ki az aki alkalmas. Az a tapasztalat hogy a suli ilyen téren szinte semmit sem ér. Csak a józan paraszti ész - meg egy kevés gyakorlat. Egyetlen "állatfaj" bizonyult szinte mindíg életképesnek: a progmatosok - ha kellően motiváltak voltak.

pistii 2008.10.02. 12:37:18

Ebben az országban semmi sem működik normálisan. Ezért kell ezt a rengeteg ügyintézőt, köztisztviselőt alkalmazni. Interneten semmit nem lehet elintézni, csak a duma megy. Ez az Új Magyarország?

booo 2008.10.02. 12:38:12

Én a pba onlájn biztositákötéssel szivtam... mivel a MÁV miatt váltanom kellett, gondoltam ,megkötöm onlájn az újat, milyen király, itthonról a fotelből.
Az első lehetséges napon, kitöltöttem, aláirtam, beszkenneltem, elküldtem stb.. majd mellékelten küldtem egy mailt, melyben kértem a számlaszámukat hogy ugyebár onlájn fizessem be, hogy a zöldkártyát mielőbb kézbe véve, mehessek nyugodtan nyaralni.
1 hét :( várakozás után telefonon érdeklődtem...
Hova küldte az emailt? -kerdezte a hölgy
Mondom: a weboldalukon megadott cimre. Válasz: jaaaa... de hát azt senki sem olvassa.
(???) Ez jól kezdődik - gondoltam. Na és esetleg ön le tudná diktálni az utaláshoz szükséges adatokat, illetve tájékoztatni tudna, hogyan jutok hozzá mielőbb a zöldkártyámhoz? - kérdeztem.
Válasz: hááát.. majd postán kiküldjük a csekket, és aztán azt ha befizette, majd postán kiküldjük a zöldkártyát is...
Ha erre várok, a nyaralásból max telelés lett volna, igyhát személyesen befáradtam a választott biztositóhoz, befizettem és már sétaltam is ki, kezemben a zöldkártyával.
Öszinten szólva, csodalkoztam volna, ha mukodik...

Yasashi Tanuki 2008.10.02. 12:44:42

Nálunk kontraszelekció volt.
Csak ők maradtak a hozzáértők hipp-hopp jobban fizető állásokba mentek tovább nagynevű cégekhez vagy saját vállalkozásba.
Mostanra az egész team GDF-en végzettekből áll :)

babsz 2008.10.02. 13:00:40

Én speciel a közterület-felügyeletnek írtam egy e-mailt négy hónappal ezelőtt, hogy mi is a helyzet a lomtalanítási titkolózással, muszáj vagyok a nappali közepén tárolni az avíttos szekrényt meg tévéállványt, netán elárulnák hol van lomtalanítás, hogy odafurikázhassam a cuccokat.
Négy hónapja nem kaptam választ.

Yasashi Tanuki 2008.10.02. 13:06:20

pafff:
Kérdezd meg valamelyik bolhapiacon a lomisokat.
Ők jobban tudják a dátumokat.

La Tangolita 2008.10.02. 13:32:44

Azt nem ertem, hogy az ELMU, T-Com stb. vezerigazgatoja meg sosem koltozott es sosem probalta online elintezni ezeket? Es mikor kiderult, hogy ez rohadtul nem megy, akkor csak annyit mondott: "Hat akkor a tudomany mai allasa mellett ugy latszik ez meg nem megoldott. Na nem baj. Megyek sorba allni meg telefonalgatni."

Naiv vagyok? A T-Com vezerigazgatoja igazabol nem koltozik es nem fizet szamlakat se? Az egy masfajta letforma?

AlulírottFentemlített 2008.10.02. 13:44:44

Magyarisztánban a költözés igazából extrém sport (idegek harca), a szolgáltatók pedig kissé SKEPTIKUSOK!!!

AlulírottFentemlített 2008.10.02. 13:48:17

Az ügyfélszolgálaton pedig sajnos nem 3 diplomások "dolgoznak"!!!

vöcsök 2008.10.02. 14:03:34

mikimaus

"Félreértések elkerülése végett: független (és nem a realitásoktól avgy ténydektől független :-D) szakember volnék..."

avgy = avagy
ténydektől = tényektől

Hamár ugye helyesírás ....

Amúgy (noha a legutóbbi kommenteket nem olvastam) asszem a légitársaságok még kimaradtak az össznépi tapasztalatcseréből. Nos nekünk a férjemmel egy heti próbálkozásba telt, mire nagy nehezen jegyet tudtunk rendelni a Malévnél. Mert ugye azért azzal mindenki egyetért, hogy ha máshol nem is annyira, no de egy légitársaságnál ma már az e-ügyintézés igencsak preferált dolog. Nos mi a fizetésig es sem jutottunk (mikimausnak üzibe csak annyit, hogy erre az oldalra még csak nem is kell regisztrálni, sőt se PIN se PUK se PAK semmi nem kell hozzá, úgy adja meg ott mindenki az adatait hogy ihajj....), mikor az oldal módszeresen visszalökött minket az előző lapra, felajánlván a magasabb összegő jegyeket. Erre telefon felkap és az egész buliből telefonos megrendelés lett és személyes kifizetés.
Szal ennyit az e-ügyintézésről...

Pelydzs 2008.10.02. 14:44:17

Hát szily, szerinted Téged direktben szopattak.

Én mindezeket teljes egészében elektronikusan intéztem el, pont azért, mert nem volt időm egyik helyről a másikra mászkálni.
Nekem működött...

kicsilara 2008.10.02. 15:06:56

én ma jártam végig a közműveket, mert másik albérletbe költöztem ( tudom nem vagyok sikeres,viszont fiatal és sikerre éhes vidéki lány) meghatalmazásunk volt, de nem fogadták el, mert nem a Bérbeadó nevére szólt a számla hanem a férje nevére. ujabb meghatalmazás faxon várjuk megjön az sem jó nekik. Na erre felhivtuk a Bérbeadót ( ki lehet találni a feleséget) az ügyintéző hölgynek odaadtuk a telefont hogy mondja el neki milyen meghatalmazás kell, ahhoz hogy az ügyünkben eljáron, majd a beszélgetés közben tájékoztatta a hölgyet hogy amugy nincs hátralék rendben a számla....Na csókolom mi is ezt akartuk de nekünk akkor miért nem mondta el azzal a meghatalmazással ami a hölgy nevére szól?ez csak nekem ironikus?

UPC: csajok költöztünk össze. mindenhez értünk csak ezekhez a h˝e kábelekhez nem. meg is irtuk nekik onlájn cseten hogy a szolgáltatást A-ból B-be kérnék, és fel is emeltetnék. Na mondanom sem kell a szolgáltatást felemelték jött a számla egész hónapra a költöztetés 4alkalmoból félszer sikerült. direkt rákérdeztünk irják le mondják el nekünk mihez mi kell megvesszük csak csinálják meg. elég egy router a többit intézzük. elsőre kijöttek délelőtt az adatlapon rögzitett délután helyett. uj időpont. megjön kábeltv kész, ő netet nem intéz.uj időpont.kijön de hol a modem.hihi azt mi felejtettük el elhozni A-ból bár nem szóltak! :) uj időpont. megjön szerel, de csak az 1ik szobába mert nincs kábelünk meg különben is azt nem ő intézi.szóval okt. 3án ott tartunk van net 1 szobában és fizetjük a 3gépre való netet.

Sz@r ez úgy ahogy van mindenhogyan.

Secnir 2008.10.02. 15:07:25

télleg, kihagytuk az indapasst a sorból.
ELEGEM VAN ABBÓL, HOGY A KIBߣß>÷*>; BLOG.HU -BA MINDEN REGGEL KÜLÖN BE KELL LÉPNEM!

Secnir 2008.10.02. 15:09:58

"3án ott tartunk van net 1 szobában és fizetjük a 3gépre való netet.
Sz@r ez úgy ahogy van mindenhogyan."

valóban. ha egyszer már van net egy szobában, akkor már gyakorlatilag mindeütt lehet :)
azt írtad többen csajok bútoroztatok össze. keressetek egy informatikus fiút, pár kacsintás, meg mélyebb dekoltázs, megcsinál mindent ingyen...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.10.02. 15:12:25

Offtopic:

Azoktól kérdezném akinek ez a T-hómos csodája van ez a telefon+net+digi tv:
- nagyon akadozik a tv / csúszik-e a hang a képhez képest illetve van-e tömörítés miatti kép "szétesés", szín anomália.. ADLS tényleg rendesen bírja ?

- a számlán egyetlen szolgáltatás van-e ? Cégem fizeti a netet, de ha így szerepel pl. t-home családi csomag - 7000pénz
úgy sajnos nem fizeti, hogy tv előfizu 2000 net előfizu 3000 telefon 2000 + hívásdíj 1000 pénz...

- mennyi idő az átállás más ISPről?

3éve még ki kellett 2 hónapot fizetnem + áthelyezést külön a telefonra és a netre pedig nem is volt szolgáltatásom.

Tudom nem vagyok normális, hogy a 3 éve megbízható tvnet ISP-met ilyenre cserélem, de sok a net+telefon fizetése együtt...
/offtopic

kicsilara 2008.10.02. 15:32:15

Sencir: köszike már úton van! :D

Komment Elek 2008.10.02. 15:37:38

Pannon HSDPA 5G praktikumos internet szerződés megerősítését (számomra ez se egyértelmű, hogy miért szükséges, ha már egyszer van egy szerződés) személyesen, vagy telefonon kell intézni. Online lehetőségre nincs mód. A szerződési feltétel végighallgatása, még a hadaró mód választás ellenére is 5-7 perc. Ha nem lenne kártyafüggetlen a telefonom, akkor kölcsön kellett volna kérnem egy Pannonos ismerőstől. Telefon szétszed, modemből kivesz, felhív, bediktál, regisztrál, visszapakol stb... Még ha nem is megoldhatatlan, mindenképp nevetséges volt a dolog.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.10.02. 15:42:05

2. Hívogat "Emese" (joggal): csörög a mobil, PRIVÁT hívás ugye, merthogy hívószám nincs... XY vagyok BBanktól, először kérem azonosítsa magát: anyja neve, született, lakcíme, lábmérete stb-stb...

...oké, hogy elmaradásom van - amikor munkanélküli lesz az ember, ugye elég nehéz összeszedni a szükséges lóvét időre - node hogy buszon-munkahelyen-yardon-okmányirodában diktálgassam a nevem valakinek, akinek még a hívószámát sem ismerem... mivel sáros vagyok, nem ugrálok, de nem biztos, hogy ez mindig így lesz (megjegyzem, azért amikor mondom, hogy most gázos helyen vagyok és nem tudok beszélni, azért megértőek és később visszahívnak)

CID 2008.10.02. 15:55:46

neantropus 2008.10.02. 11:05:48
De le szoktam én szarni az ilyen majmokat. Persze mosolyogva :))

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.10.02. 15:58:27

UnterBahn

Az azonosítsa magát után kérd meg, adjon egy telefonszámot, ahol ellenőrizheted, hogy ő valóban az emese munkatársa stb.

kíváncsi vagyok, mi fog történni

Spambella 2008.10.03. 13:21:23

knetta:
Nem lehet, hogy valamelyik kedves rokon, vagy "barát" adta ki nekik a férjed számát?

Mi is hasonlóképpen jártunk.
A férjemet egy független pénzügyi tanácsadó cég munkatársa zaklatta babakötvény ügyben, nálunk is hasonló volt a helyzet, azzal a pici eltéréssel a 4. pontban, hogy mindkét mobil-előfizetés az én nevemen van, de név szerint őt kereste a csóka.

Raptorman 2008.10.03. 16:12:01

Yasashi Tanuki-nak. Az én eddig tapasztalatom pedig az, hogy akik más nevesebb intézményben tanultak, azok sem képesek az adott munkakörben megoldani a feladatot. Főleg, ha az illető pályakezdő.

mikimaus (törölt) 2008.10.04. 05:13:23

"birka8 2008.10.02. 11:23:16
Ha igazak amit írtál magadról, és nyílván azok, akkor az észrevételeidet komolyan kell venni! Viszont akkor, hogy fordulhat elő, hogy a szolgáltatók/bankok/stb. telefonon úgy azonosítanak, hogy bekérnek valamilyen ügyfélazonosítót aztán jönnek a további kérdések cím, anyja neve, telefonszám..."

Szervusz, kedves Birka8!

Nem hinném, hogy magázódnod, meg uraznod kellene, azt sem, hogy nekem 41 évesen kelene Feléd :)

Olvass utánam... technikus végzettséggel és 15 év fejlesztői (BHG) gyakorlattal, ennyi nagyképség nélkül is telik tőlem, azt hiszem :)

Ugyancsak olvasd el, mit írtam: igen, hibázott a szolgáltató, amikor szóban elfogadta a felmondást ÉS nem küdlte a papírokat (sőt: megtévestően tájékoztatott).

A bankok, közművesek, ha a megfelelő PIN kódot is megadod, igen ritkán kérnek személyes adatot - anyja nevét pedig "csak" a hírközlési szolgáltatók nem kezelhetik (jogszabályból adódóan nem eleve adatik ez meg - de közös megegyezéssel igen).

Ha ÁSZF-ben (vagy ÜSZ-ban) van lehetőség "elektronikus" ügyintézésre, de azt nem megfelelően támogatják, az természetesen fogyasztóvédelmi avyg akár versenyjogi kérdés lehet (főleg, ha kiderül, hogy olyan területen is megengedőek, amely eleve nem kivitelezhető - ilyen a szeződésbontás!)

A személyes adat önkéntes (!) kiadása kvázi magánügy is lehet: mindenki maga mérlegel. A probléma akkor van, ha pl. fénymásolják az adatvédelmi szempontból kritikus dokumentumokat (szig, lakcím kártya, jogsi, forgalmi, telefonszámla(!) etc.)...


Én úgyvélem, amíg szerződni kell, addig minden esetben könnyebb útja van az ügyfeleknek elektronikus úton (akár ráutaló magatartássa) ilyemit elkövetni, mint amikor
- reklamálna,
- módosítana,
- kárigényt érvényesítene,
- szerződést bontana,...

Ennek nyilván - szűklátókörű! - kereskedelmi okai is vannak. Sok esetben szimplán sporolás miatt nem működik megfelelően: kevesebb az ügyintéző e-mail-es bac-offic-okban, mint a telefonosoknál, míg a kapcsolati személyes pontokon ugyan nem biztos, hogy nincsenek fajlagosan kevesebben, de - érdekes módon - ott sokkal hosszabb várakozást is kisebbnek élik meg az emberek, mint a telefonos váérakoztató Kis éji zene monotonitása mellett :-)

Azt mondod: mindenki szabályt sezgne szerintem - bizonyos szemszögből igen, de mivel alapvetően két fél együttes szándékáról van esetenként szó, így el lehet térni a formától. Ha ezek az eltérések megbízható mederben hagyjáka folyamtokat, egyre többen ezt fogják használni (ld. telebankolás), és a megoldások is szinvonalasabbak, logikusabbak lesznek. A lényeg ekkor is a korrekt és értelmes, de nem mindent egyszerre akaró civil kurázsi lenne, azaz lehet, szerintem.

Lehet, hogy nem fogod elhinni, az elmúlt 5-6 évben egyedül GTS Datanet-ék ügyfélszolgálatához mentem be ügyintézni (oda sem kellett volna minden körülények között, de szeretem őket :) ), azon kívül gyakorlatilag mindent el tudok intézni e-mail-ben, és főképp faxon. Igaz az időfaktort nem tartom túlságosan lényegesnek, amikor meg igen, arra is megvannak a legális csatornák.


Másnak: a közigazgatás enyhén szólva bárdolatlan bugyrai annyi buitasáot és jogszabályellensséget tartalmaznak, ami alapján azon sem csodálkoznék, ha egyszer valóban azt is igazolnunk kellene, hogy ők kicsodák, nem csak azt, mi kik vogymuk :)

Ha csak azt veszem: Ket.-ben (2004. évi 140. tv a közigazgatási eljérás és szolgáltatás általános szabályairól) 2004. óta az szerepel (160. §-tól), hogy biztosítani kell a lehetőséget azoknak az ügyfeleknek (vö. állampolgár), akiknek nincs lehetősége, hogy megfeleljen a "a legalább legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással rendelkezik" kitételnek, ép az Ügyfélkapuval kell lehetőséget biztosítani arra, hogy elektronikus formában ügyintézhessék a közigazgatás teljes (!) vertikumában - nso ekkor épp épp Nemzeti Hírközlési Hatóság az egyik akinek semmiféle Ügyfélkapus felülete sem nincs - akkor ez valóban naygon rossz vicc.

Na, azért azt is megnézném, hány "kisember" kerülne az áig-ból utcára, ha nem lenne szükség annyi iktatóra, aktatologatóra, front-end és back-office csak-kiadom/csak-beveszem ablakos emberkére...

Mindenhonan nehéz ügy ez - azonban a példa (blog) szerinti eset éppen nem a közig-ból jött, ezért sem jó összehasonlítani almát körtével :)

Szép hétvéget mindenkinek:
Maus Robi

PS: Alább behúztam az idézett jogforrást, ott tzúl sok lett volna - egyen elnézést a sok elírásért, már alig látok...

(Ket. 160. § (3) bekezdés: "A természetes személy ügyfél számára az elektronikus hatósági ügyintézés lehetőségét - ha az ügyfélnek legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírása nincs - központi rendszer biztosítja. A központi rendszer működtetéséért a Kormány által kijelölt kormányzati szerv felelős.")

s.o.v.i.e.t 2008.10.07. 23:24:13

alcím lehetne:
Offline sem.
A Für Elise-t viszont bármikor elfütyülöm dallamhelyesen..
süti beállítások módosítása