Tékozló Homár

Titkos összetevőkből keverik az italt a Morrisonsban?

2008.10.07. 15:30 | ge | 126 komment

A Homár legutóbb a Szigeten csodálkozott, hogy milyen jól bírja a gin tonikot, de talán a Morrisonsban sem ártana meg pár pohár, ha ott ugyanúgy nem látni, miből mennyit kevernek a tonikba és ha ezt megemlíti a vendég, beindul a biztonságiakkal fenyegetés.

Kedves Nagybajszú Fogyasztóvédő Páncélos,
 
Néhány nappal ezelőtt a néhai Süss Fel Nap helyén működő Morrisons2-be tévedtünk be egy kisebb társasággal, mert részegen mikrofonba akartunk ordítani. Megvettünk egy üveg rendesebb vörösbort és hangoltuk magunkat az éneklésre. A társaságunk egyik lánytagja nem szereti a bort, vodka-tonikra szomjazott, így lovagiasan felajánlottam, hogy hozok neki.

A pultnál leadtam a rendelést, majd vártam. A leányzó eltűnt a pult oldalába vágott ajtón (a fal túl oldalán is van pult), majd néhány perc múlva visszatért és letette elém az italt.

Óvatosan annyit mondtam, hogy nem láttam mit és mennyit töltött bele, nem lehetne megismételni az orrom előtt a mutatványt, mert vodkát és tonikot is láttam mögötte a polcon/hűtőben... A csaj meregette a szemét és kérte, hogy fizessem ki. Mondtam, nem tudom mi van benne, én bizony nem. Hívta a főnökét, egy még tűzrőlpattantabb leányzót, aki ordítva követelte, hogy fizessem ki, hiszen láthatom, ott van az ital az orrom alatt, ne kekeckedjek.

Mondom, jó, kérem a borlistát, a barátnőnk most szomjan marad, mi folytatjuk a melegítést, de ezt az italt bizony nem fizetem ki. Még emeltebb hangon ordítva mondta, hogy hívja a biztonságiakat. Mondom, jó, akkor én tárcsáznám a rendőrséget. Közben kiválasztottam a bort, ő elhozta a borhűtőből, kinyitotta és udvariasan megkérdezte, hogy adjon e hozzá poharakat, mondom igen, odapakolta az orrom elé, majd ordított tovább, hogy a vodka-tonikot bizony ki kell fizetni. Odaadtam borravaló nélkül az üveg bor árát, köszönte, nyugtát adott, majd elballagtam. A többi pultos az egész konfliktus alatt tette a dolgát, néha még rám is mosolyogtak.
 
Egy enyhe kis "elnézést, a kolléga új, kéri, hogy az orra előtt keverjük be az italt?" már jó lett volna, de valahogy magyar embernek tévedést elegánsan elismerni nem megy... Szóval boldogan üvöltöztünk Billy Idol-ra, a biztonságiak nem tépték le a fejünket (nem szólt mégsem a leányzó), és épségben kikeveredtünk hajnali háromkor az ajtón.
 
Tanulság? Csak palackozott italt kérni, vagy a legolcsóbb sört. És, soha többet Morrisons.
 
Nem mernék balkánozni, mert friss benyomásaim vannak Szerbiáról és Romániáról, ott buliban mindent az orrom előtt nyitottak/töltöttek. Mi a fene van a pultosokkal, ezt magyarázza meg, kedves Homár....
 
Bikfitz

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem várt fordulat 2008.10.07. 16:54:58

hiába mérnek az orrod előtt, ha ott van a mérce alján pár darab kétforintos...

velem is most történt egy hasonló eset, csak kicsit cifrább.

brodway, a podmaniczky bajcsi sarkán.

sörözgettünk apámmal, en kértem egy jagert. hülye voltam, mert amikor legutóbb ott voltunk, akkor is észrevettük, hogy a 4cl nem annyi. igaz, akkor más féle pohárba hozták, de most!!! Most jageres pohárba.

Nézegetem, nézegetem, hát elég erősen ott volt a vonal alatt az italom. Mondom a csajnak, hogy:
- akárhogy is nézzük, ez nem 4cl.
- de bizony az annyi.
- ne már, nézzen már rá erre a pohárra, itt a vonal, a pia meg meg sem közelíti.
- rossz a pohár.

értitek, rossz a jageres pohár! na ja.
semmi gond, hozza a mércét.

igaz, csak kb. 20 perc múlva hozta, én viszont nem nyúltam az italomhoz addig amire számított.

lemértük, hát vagy egy kisujjnyi hiányzott a mércéből. mondom neki, na uyge. elnézést, bocs, rátöltök??? szart.

neki a főnök ezt adta utasításba, és egyébként is ez egy hivatalos mérce :)))

értem én, csak hát elég sok hiányzik belőle.

-1 vendég.

punpa 2008.10.07. 17:00:16

..:: Gabesz ::.. 2008.10.07. 16:30:26
Üveges borral is lehet trükközni. Kommersz bort beletöltesz dugó vissza.. kupak rá. Észere sem veszed. ;)


Nem sokkal egyszerűbb a címkét átcserélni? :)

Ofélia . 2008.10.07. 17:18:37

Olvasó Akkor is átbasznak ha az orrod előtt bontják fel.

Nem hallottál még a zzárjegyleáztatásrol?.

Ráragasztásrol.

jesszumpepi (törölt) 2008.10.07. 17:25:22

Nyáron a horvát tengerparton ittam koktélnak nevezett gyümölcslevet.

Annak jó volt.

Két fiatal pultosfiú volt.Egyik se beszélt se angolul,se németül.

jesszumpepi (törölt) 2008.10.07. 17:27:58

A Liszt Ferenc téren a Karmában jó koktélokat adnak.

Igaz,nem éjszaka járok,és nem ittasan.
Lehet,hogy akkor jobban becsapnának?

Ofélia . 2008.10.07. 17:28:10

Már a horvátok is kurvulnak.

Amikor még jugoszlávia volt ilyen nem fordult elő.

Bobby Baccala 2008.10.07. 17:33:48

"Nem mernék balkánozni, mert friss benyomásaim vannak Szerbiáról és Romániáról, ott buliban mindent az orrom előtt nyitottak/töltöttek."


igen, és ott 1 deci a mértékegység :D

punpa 2008.10.07. 17:38:48

..:: Gabesz ::.. 2008.10.07. 17:05:45
Kannás borral? :))

Akár, és ha a vendég felháborodik, akkor bizalmasan elárulod neki, hogy a decinként 100000-be kerülő 86-os Chateau Lafite -et abban az évben kannába csomagolták :)

Ofélia . 2008.10.07. 17:52:56

1876-os évjáratu Chaetau Lafite tabbletták eladók.

Ugyanott eredeti nemespenész antikolt cimke és míves kínai üveg.

A dugó ramszesz sírjábol"tanusítvány mellékelve".

Három év garancia pofonok ellen.

Átverlek BT sehol utca semmi szám.

Korlátozott mennyiség akciós ár"na erre lendül a magyar"

Koli 2008.10.07. 18:50:53

Kocsmában csapolt sört (főleg drágábbat), rövidet, folyó bort csak a sikertelenek isznak.

Én vendéglátóhelyen csak üveges sört rendelek, és ha nem a szemem előtt nyitja az üveget, akkor kérek egy másikat.
Van belőle konfliktus, de így nem nagyon csesznek át.

Bár már lejárt szavatosságú sörbe is sikerült belefutnom, majd kiderült, hogy nincs panaszkönyvük...

hgregory 2008.10.07. 19:19:15

Mindig is irigyeltem azokat, akiknek van pénzük rá, hogy helyben rúgjanak be. Az ilyeneknek mint én, csak az alapos otthoni felkészülés marad.

Kicsiláng 2008.10.07. 19:57:04

Üdv.

Mint vendéglátós had mondjam el,hogy a a mércével mért ital csak akkor lesz annyi amennyi ha színültig öntik és ha egyenesen tartják a mércét....Mert ha a pultos csak egy kicsit is megdönti már becsapta a vendéget....Ha nem öntik tele nyugodtan verd az asztalt...A jatt kérdés....mindenkinek szíve joga hogy ad e vagy nem.De gondolja mindenki át milyen lenne fordított esetben...Én sem mosojogtam tiszta szívből mikor a "szivacs" az 5 Ft-ot visszavárta ( tudom nem vagyok sikeres ember)de jól jött egy kis plusz a szánalmasan kevés kis fizetésemhez....

euAgWzgmmtq7K 2008.10.07. 19:59:20

az a fasz van a pultosokkal, hogy semmilyen papír nem kell hozzá, és bárki odamehet. kb. innentől kezdve teljesen mindegy. alapozzál kint :] vagy dobjál be buli előtt 2-3 algopircsit, arra ráiszol két sört és egy felest és totál KO leszel

Secnir 2008.10.07. 20:39:46

egyszer a gyuriba' mentünk inni meg ultizni. ittam egy sört, utána kértünk unimukkot, beleszagolok, mondom, gyuri ez nem unikum. aszondja de az, ne kötekedjek.
megittam.
még le se rakták a lapokat, már érzem, hogy az ital (nevezzük így, mert nem unikum volt) leért a belem aljára, fellazított mindent, oszt a lazított cuccokkal elindult felfelé. hörrr.
kiszaladtam az udvarra, a túloldalt volt a WC. nem értem el oda, kb 3 métert tudtam megtenni, az asztalok között futás közben elfordítottam a fejem, és a futással práhuzamosan sugárban hánytam.
mire odaértem a wc-hez, addigra elfogyott.
visszasétaltam, bementem a gyurihoz, mondom ez nem unikum volt.
pedig abból a züvegből töltöttem (és mutatja a literes unimukkosüveget).
mondom grrrr.
na jó, a vendégem vagy ma este.
na azér.
oszt ultiztunk tovább.

mqqq 2008.10.07. 20:46:28

Azért hozzák a szomszéd pultból, mert a hely amelyikről beszélsz csak rendelésfelvételre van, ha nem tetszik, kérd a másik 6-8 pultnál, ahol látod amikor csinálják. Egyébként meg kilencig 500 a koktél, 200 a sör és még neked áll feljebb, igyad a borodat tovább ahol akarod! Piha!

Kicsiláng 2008.10.07. 20:49:17

Több helyen kérnek szakirányú végzettséget mint ahány helyen nem....A munkáltató szegénységi és kapzsisági bizonyítéka az amikor nem kér semmiféle papírt..../Tisztelet a kivételnek aki sürgősen keres embert és nem ér rá válogatni..de az ilyen ritka/

goodmanbeats 2008.10.07. 20:52:37

a morrisonsba (a kettobe is) jarni szorakozni osi roman szokas. inkabb a drogos bulikra menjetek, ott nem tudnak a palackos asvanyviz helyett lovizeletet rad sozni.

wtf.h4x 2008.10.07. 20:58:13


.

A Hermina Bau fórumbejegyzések alapján emberek után nyomoztatott.

Hermina Vau! does not approve.


herminavau.mooo.com/

herminavau.getmyip.com/

freeweb.hu/finger?mit=hermione112

.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.10.07. 21:02:45

Kicsiláng 2008.10.07. 19:57:04
gondolom te a tescoban s jattolsz, hiszen ott is rosszul keresnek és nekik is jól jön a mellékes...

ez a baj ezzel az országgal, hogy ami nem jár elvárják...

mqqq 2008.10.07. 21:04:16

Nem mellesleg a legtöbb ilyen helyen nem a személyzet kapja a jattot.

Kicsiláng 2008.10.07. 21:10:41

Nem jattolok a tescoban de szerinted 14 órát gürizni mennyire jó érzés? És vannak bunkó parasztok akiket el kell viselnie a pultosnak....Azért ne keverjük már a bolti eladót a pultossal...a pénztáros nem hallgatja végig az aktuális nyavalyádat de a pultos sok mindenkinek lelki szemetesláda...meg a pénztáros-eladónak nem kell reggeltől estig az agyatlan barmokat hallgatni az obszcén és trágár megjegyzéseikkel...ahol nincs biztonsági embert ott a pultosra hárul a biztonsági feladatok ellátása is- ez pedig nem könnyű...szerintem téged is nehezen viselnek ittas állapotban a pultosok

hgregory 2008.10.07. 21:30:19

Kicsiláng, ha ötezressel fizetek, te is úgy adsz vissza mondjuk 350-ből, hogy 650 azonnal, majd egy perc hatásszünet, hátha lelépek a kevés lóvéval, aztán a két kétezres?

Undorító népség vagytok. És ti nyugodtan visszapofázhattok. Ha a bolti eladó teszi, másnap már az utcán van.

Illetékes Elvtárs 2008.10.07. 21:42:53

Aki alkoholos italt iszik, sikeres mar nem lehet. Kolat kell inni. Vizet kell inni, azt csak kolazni, vodkazni lehet. Vagy kolat, mert lehet tudni milyen muanyagbol van.

Kicsiláng 2008.10.07. 21:53:00

Akkor beszélj ha már kiszolgáltalak....soha nem csaltam és nem is fogok....az hogy vannak undorító emberek az nem szakmafüggő...Ja és engem is kirúgnának ha csalnék...tudod nekem a vendég az első...még a saját munkatársamat is lecsesztem a vendégeim miatt...tehát ha megkérhetlek ne vonj mindenkit egy kalap alá....MERT MINDENHOL VANNAK SZAR SZEMÉT EMBEREK NEM CSAK A VENDÉGLÁTÁSBAN....és nem azért írtam hogy a pultost védjem nézd meg az első hozzászólásomat....ha szemét ember lennék őt védeném...ezért ne támadj engem....jó tanácsot adtam mire figyelj mint vendég mert én is szoktam a pult másik oldalán lenni nem csak téged akarnak átverni....

Xezs 2008.10.07. 21:58:00

Az a tanulság hogy normális piákat kell inni, nem ilyen kevert szarokat :)

Xezs 2008.10.07. 22:09:32

Ezt a borravaló dolgot meg hagyjuk szerintem, elbaszott szokásnak tartom. Sosem értettem, minek adják az emberek (én is szoktam, de tudatosan szokatom magam lefele róla). Vagy mindenki kapjon vagy senki. Inkább senki. Ha meg kevés a fizu (sokszor ez a nyavajgás tárgya), lépni kell máshova.

Szerencsére engem még sose néztek ki mert visszakértem az aprót (vagy csak be voltam baszva és nem vettem észre), szóval alapvetően jó tapasztalataim vannak. Igaz, én nem is megyek flancos újgazdagoknak kitalált helyekre.

Kicsiláng 2008.10.07. 22:15:59

Szerintem is hagyjuk....Nem éri meg ezen veszekedni pont ezt mondtam mindenkinek szíve joga hogy mit csinál a pénzével...

JózanParaszt 2008.10.07. 22:43:22

Dejó hogy nálunk még mindig 190 a korsó sör, és 380 a feles abszint :)

s.o.v.i.e.t 2008.10.07. 22:45:33

Nem sírdogálni, hanem továbbállni. Annyi a vendéglátó / szórakozóhely főleg a fővárosban, hogy ihaj! Nem tetszik valami: nem jattol, csöndben fizet, továbbáll. Ha tetszik valami, akkor jattol, szintén csöndben fizet és sehovamenés. Van olyan hely is ahol adnak árlapon van a szóda. Kipróbáltam. Kellett hozzá pofa, de elvállaltam. Fél liter 100-ért. Nemhogy kinézett a pultos, hanem megkérdezte, hogy jeget és citromot tehet e bele. Kértem. Változatlan maradt az ár... Jatt nélkül fizettem, hogy lássam, a következő rendelésnél mit kapok. Kikértem az italomat. Mosoly, kedvesség, rendes kiszolgálás. Fizettem, jattoltam és ugyan olyan kedvesen köszönte meg a rendelésemet, mint az előző 100-as szódánál... Ilyen is van. Meg lerántós is.
Nem sírdogálni kell, hanem arrébb menni pár métert és kipróbálni, hogy mit adnak és hogyan.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.10.07. 23:03:08

pultnál nem adunk borravalót és kész! szar a fizu? én tehetek róla, hogy a sok kötsög vállalkozó vendéglátó eleve úgy szabja meg az alkalmazottai bérét, hogy a borravalóval majd kijön??? osztá akkor a kedves pincér meg az 5forintért is kanyázik....

manualis mammografus 2008.10.07. 23:10:07

en adok jattot, akkor is, ha nem szimpatikus a kiszolgalo szemely, kiszolgalas modja. viszont nem szerzem meg azt az oromot nekik, hogy pancsolt cuccot kerek es igy le is rantsanak a kelletenel jobban :) uveges sor, lehetoleg belga vagy nemet. esetleg cseh. abban nincs hiba. amugy aki ilyen vodkatonik, viszkikola, serialmale es egyeb dolgokat iszik, nem sikeres ember. rovidet csak tisztan. esetleg kiseronek sor vagy megegy feles ;>

labi 2008.10.07. 23:16:12

Nem tök mindegy, hogy a hátsó szobában baxnak át, vagy az orrod előtt töltik bele a felvizezett vodkát? :)

Pulton dugtatok már?

s.o.v.i.e.t 2008.10.07. 23:20:07

labi!

Itt nem pulton dolgozókkal van a baj, hanem a pult mögöttiekkel. :)

manualis mammografus 2008.10.07. 23:26:00

labi,

de, teljesen mindegy :) ezert a sikeres ember csak az ismerose kocsmajaban issza a rovidet (ahol az ismeros tulajdonos, nem egy alkalmazott), morrisons es a tobbi hasonlo - evolucios zsakutacak gyujtohelyere nem jar, ha megis, csak uveges sort iszik. ha nagyon reszeg, akkor mondjuk teljesen mindegy, hogy mifele a rovid.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.10.07. 23:35:58

"18 éve aluliakat és ittas személyeket nem szolgálunk ki.."

na de mikor még nem vok ittas, rendelek, iszok, utánna már ittas leszek...ezt a paradoxonont feloldja valalki?

s.o.v.i.e.t 2008.10.07. 23:46:29

18 éve ittas személynek nem mindegy, hogy kiszolgálják, vagy sem. Ő valószínűleg megoldja magának.. Hol itt a paradoxon? Vagy arra gondolsz, hogy amikor kikéred, akkor még csak 17 vagy és mire kiadnák addigra betöltenéd a 18-at. De nem szolgálnak ki és cikk lesz belőle, mert paradoxul jártál?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.10.08. 00:15:42

hat amerikaban mindenhol adunk mer az a rendszer
persze ha valaki bunko akkor nem, de olyan nincs gyakran mer' kirugjak
ja es nem tudom mi a baj a csapoltsorrel, szinte keptelenseg felvizezni vagy attolteni mast bele
en sikeres vagyok mert a torzshelyemen 36 fele csapolt van es jo a csirkeszarny
es tipselek is, mert megerdemlik
ezert tart itt ez az orszag
/most ha hiszitek ha nem en tenyleg dugtam sorozoben, mondjuk a sajatomban es a pultos csajt de jo nezett ki/

bicski 2008.10.08. 07:24:58

Kedves Bikfitz,
bunkó módon viselkedtél és még világgá is kürtölöd. - szánalmas vagy, hogy szerencsétlen pultosokat vegzálsz olyannal amivel kapcsolatban nincs igazad, ugyanis nincs olyan (jog)szabály, ami előírja, hogy az orrod előtt kell bekeverni az italt.

én személy szerint fénysebességgel kiraktalak volna ajtón kívülre.

csocsi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.10.08. 07:54:33

bicski
ha a pulotnal ulok
akkor igenis elottem csinaljak
me kene hatramenni?
ki a faxomat erdekli a jog meg szabaly
van egy barpult
kerek egy gin tonicot odxt telewrja jeggel a poharat raont akarmennyi gint meg tonicot vagy decit
es hallaluja
mindenki boldog
Mary ,onjuk a bloody meerit szereti

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.10.08. 08:21:15

Most én eztet nem értem. Kértél egy italt, ahol máshol csináltak meg, de anélkül, hogy a hölgy megkóstolta volna, vagy azt mondta, hogy ez víz + jég, te elkezdtél kekeckedni, mert igenis azt tetted. És különben is vodka-tonikot kértél, egy büdös szó nem esett arról, hogy fele-fele arányban kéred, vagy hogy, így végül is, ha kaptál volna 3dl tonikot és 1 csepp vodkát, az akkor is az. Felháborító lett volna, de akkor joggal reklamálsz, így meg csak elásod magad. Miért vagy ilyen bizalmatlan másokkal szemben? A többiek sem veled nevettek szerintem, hanem inkább rajtad röhögtek és azért nem álltak meg, mert nem lehet, hisz mindenki szomjas. Mindenesetre gratulálok neked, ügyes önlejáratás volt, ami a karaoke-val, valószínűleg, csak elmélyítettél.

Taps-taps-taps

Impega 2008.10.08. 08:24:41

Egyszer a haverokkal mentunk el nyaralni. Rendeltunk, a csaj kiadja a pultnal az italokat, es mondja, 1200+jatt. Hö! Jatt? Azt vagy adok vagy nem. Visszakerdeztunk, feltetelezve, hogy esteleg rosszul hallottunk, de nem. Meg pofakat is vagott, pedig az az en szokasom. Tenyleg majdnem mindig adok jattot, mert en is dolgoztam mar vendeglatasban, de a szoke picsanak, semmit nem adtunk, igy nem.

Fairy Girl 2008.10.08. 09:06:43

s.o.v.i.e.t 2008.10.07. 23:46:29

"18 éve ittas személynek nem mindegy, hogy kiszolgálják, vagy sem."

Hát, egy 18 éve ittas személynek már rég mindegy :)))

helianthus 2008.10.08. 09:48:32

Kicsiláng 2008.10.07. 21:10:41
Dolgoztam vendéglátásban is, teljesen hasonló kondíciókkal, azaz 14 óra munka (+1 előtte, nyitás stb és 1 utána, zárás stb.), ugyanígy vélekedtem, mint Te a vendégekről, egyebekről, és még borravaló sem volt (a helyi masszív alkeszok nem arról híresek, a pár egyéb vendég meg pláne)! Aztán abbahagytam és eldöntöttem, hogy bármi történhet ezután, DE vendéglátózni soha többet nem fogok, maximum akkor, ha én vagyok a főnök, magam irányítok és nekem jön belőle a pénz. És igenis adjál a Tesco pénztárosnak jattot, próbáld ki, hány kg, sőt inkább mázsa árut megemelnek egy nap! Ők is megérdemlik.

Sanyi 2008.10.08. 10:05:10

Finnorszag. Nincs borravalo, se kocsmaban, se taxiban, se mashol. Jo.

b[ALien] (törölt) 2008.10.08. 10:25:52

hagyma! A csapolt sört nagyon könnyű felvizezni :) Vmelyik szigeten volt egy teszt, pár helyen bent, pár helyen kint mérték ugyanolyan csapolt sör (tán dreher) alkoholtartalmát. Frankón mind más volt:) Asszem a zindex irta. Amúgy én is dugtam sörözőben,a wc-n:)

b[ALien] (törölt) 2008.10.08. 10:32:08

Jut eszembe borozóban is:) Bazi öreg vagyok már

EÖ (törölt) 2008.10.08. 10:55:51

szerbiában könnyű, ott Garga Pitics főzi a viszkit, oszt az övék finomabb mint az eredeti :)

EÖ (törölt) 2008.10.08. 10:59:16

kardinálispinty

leborulok nagyságod előtt

nem jössz hozzám pultosnak?
küldj egy fürdőruhás képet magadról, és majd döntök :)

egyébként meg a faszé nem bír kérni 3 cent vodkát és egy üveg tonikot KÜLÖN
aztán majd kóstolás után összekeveri, hamarabb észrevenni a Finlandia-kommersz cserét.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.10.08. 11:21:34

balien
hat mondednt lehet de normalis sosorshordoba ember nem tesz vizet
maximum a korsoba
de tok ertelmetlen
ez a vizezes mar regen urban legend

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.10.08. 11:23:45

borozoban me'g sose
viszont a rackevei strandon volt egy liezonom

b[ALien] (törölt) 2008.10.08. 12:29:00

Nem legend, 1-2 éve volt a teszt. U.a. csapolt dreher 4 helyen és mindnek más volt az alkoholtartalma. Nálatok biztos nem vizezik, az oké. De szereretett kis Hazánkban sajna sok a hiéna...

b[ALien] (törölt) 2008.10.08. 12:37:18

Majdnem jól emlékeztem, de a lényeg a lényeg.

dooky 2008.10.08. 12:37:28

Itt irorszagban nem divat a borravalo. Mondjuk a fizetes is normalis, ugyhogy en meg nem lattam senkit csalni. A jegyet ideadjak a buszon, es visszaadnak 1.45€-s arnal 1.50bol is. A multkor adni akartam 5€-t a taxisnak, mert telleg nagyon rendes volt es szimpi, erre visszakerdezett, h are u sure???

Azt hiszem, ha nemely orszag tud igy is mukodni, akkor az elv mukodokepes, csak az emberek mentalitasaval van baj.

b[ALien] (törölt) 2008.10.08. 12:39:20

Ez is azt bizonyítja, hogy az eldobható sör a legjobb:))

nem várt fordulat 2008.10.08. 12:43:25

Egyéves Önkéntes 2008.10.08. 10:59:16

"egyébként meg a faszé nem bír kérni 3 cent vodkát és egy üveg tonikot KÜLÖN
aztán majd kóstolás után összekeveri, hamarabb észrevenni a Finlandia-kommersz cserét. "

Itt a pont, legalábbis a legtöbb esetben.
Ugyanis mivel én ha vodkát iszom akár naranccsal, akár paradicsomlével, akkor általában 2dl rostos / 1dl vodkát kérek. na most nagy valószínűséggel a rostost 2dl -es pohárba fogja adni. ha meg szólok, hogy 3dl pohárba kérem, az olyan snassz...

Dr.Bio74 2008.10.08. 14:10:12

Karacsi_macinál a pont. Bár nem értem ha a pultos megett ott voltak az alkotók, akkor miért kell hátul összemixelni a lét?

A tips meg egy óriási baromság amit sok hülye éltet (én is sajnos). A borravaló nálam max. az elégedettségemet fejezheti ki, ennek ellenére sok helyen, elégedettség ide v. oda, elvárják, sőt erre építenek.

jesszumpepi (törölt) 2008.10.08. 14:18:53

b[ALien] 2008.10.08. 12:39:20

Mindegyik sör eldobható.A poharas,a korsós,az üveges is.
Csak nézz körül,mielőtt eldobod!

EÖ (törölt) 2008.10.08. 14:34:21

dooky

szerintem félreértetted, az írek csúnyán beszélnek angolul:

nem "Are U sure?" volt az hanem "Are you crazy?"

:)

EÖ (törölt) 2008.10.08. 14:39:34

karacsi_maci

akkor a 2 decisből átöntesz az egy decisbe valamennyit, utána az egydecisből visszaöntesz valamennyit a kétdecisbe
ezt párszor megcsinálod és van 1 deci keverted a kétdecisben, van egydeci keverted az egydecisben és van egydeci keverted a székeden-nadrágodon

de ha még ennél is sikeresebb akarsz lenni, akkor egy kiskorty az egydecisből és egy nagykorty a kétdecisből, ha elég ügyes vagy és úgy csinálod, hogy egy nagykorty az pont két kiskortynak felel meg, akkor egyszerre fogy ki a két pohár és szádban keveredik az ital, így nincs veszteség

Ez FONTOS!

Dr.Bio74 2008.10.08. 14:45:14

Egyéves Önkéntes

Néha én is ilyen körülményesen oldom meg a kirótt feladatot, ha azt szeretném demonstrálni mennyire szörnyűségesen nehéz, bonyolult munkát végzek.

b[ALien] (törölt) 2008.10.08. 15:06:51

Persze előbb meg kell inni és a gúnyája eldobható vagy visszaváltható, söröskorsó eldobásáért viszont haragszik a korcsmáros. Ha eltalálod nem haragszik mert nem emlékszik:)

b[ALien] (törölt) 2008.10.08. 15:12:05

jesszumpepi 2008.10.08. 14:18:53

:)))))

suklemovics 2008.10.08. 15:44:47

Na akkor egy jó tapasztalat...
Budapest, Hunyadi tér, söröző. SOHA!!! egyetlen alkalommal sem vágtak át, pedig 4 éven keresztül jártam oda. Egy esetről tudok, mikor egy pultos frissen odakerült, próbálta a piát felönteni, kiderült, másnap nem dolgozott ott.
Ha nézet eltérés volt a számlával kapcsolatban...:
OK, mondták, akkor most ezt mi fizettük, de a hövőben, ha idejöttök akkor körönként fizettek, és nincs félreértés...
Korrektek! Maximálisan!
Kár, hogy már nem járok oda... :(

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.10.08. 15:48:00

helianthus 2008.10.08. 09:48:32

TESCO-snak meg pont NE adjál borravalót, mert hiába emelget, nem kapja meg ami a kasszában marad. (Esetleg le is battyák.)

Balance Of Power 2008.10.08. 16:00:45

Hunyadi ter? A Csengery utcaban? Oda sosem mertem beulni, mert az (nem is olyan) regen elegge kesdobalo jellegu volt.

A legkiralyabb megoldas szamlaugyben: amikor eloszor mentunk az Epitesz pincebe, mindenkinek a fogyasztasat kulon papiron vezettek. Felirtak a nevet es hozzairtak mindig, mit kersz. Tavozaskor nem volt felreertes. Egyebkent zsenialis otlet a sajat szempontjukbol is, mert igy joval tobb jattot akaszthatnak le. Mondjuk nem tudom, csinaljak-e meg ezt.

csigafrédi 2008.10.08. 16:04:43

engem ez a méricskélés készít ki. kérsz egy italt & elkezdenek vegyészkedni egy pléhbögrével...lelombozó.
a bejegyzést küldő, pedig valóban elég bizalmatlan..lehet, hogy azért ment hátra, hogy ne a pulton virító kamut kapja..eszébe sem jut, hogy megkóstolja, ha szerinte szar...én feláldoztam volna magam & igenis megkóstoltam volna, hogy mit viszek a társaság hölgy tagjának. ha jó jöhet mégegy, ha nem, akkor a fent említett módszer. egy tonik, egy gin külön kérve..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.10.08. 16:59:38

orulunk is qrwara ha angol vagy Ir vendegek jonnek a hotelba

jesszumpepi (törölt) 2008.10.08. 17:25:01

Hej,hagyma!

Elvitted előlem a 101 kiskutyát :-(

jesszumpepi (törölt) 2008.10.08. 17:29:26

Aztán a söröt...

Azt vizezED-E?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.10.08. 17:45:20

sorry jesszum, most ebredtem
megittunk vagy 5 liter bort Maryvel az ejjel

Kicsiláng 2008.10.08. 18:40:05

helianthus

Ugyan azt tettem....nem megyek vendéglátozni max saját tulajdonú helyre.(Én sem számíthattam egy késdobálóban hogy jattot kapok a szivacsoktól meg esetleg attól az egy két betévedő vendégtől)

vauvauvau 2008.10.09. 07:47:24

Én múltkor egy pohár vizet kértem a Morissonsban, és az után is tudtam mulatni, táncolni.

suklemovics 2008.10.09. 08:32:03

Balance Of Power 2008.10.08. 16:00:45
NEm a Csengery utcában...
A Vörösmarty utcában...
A tér másik oldala, csak nem akarok reklámot csinálni senkinek...

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2008.10.09. 09:05:34

Velem a múltkor történt:
Kértem egy 2-1-es boroskólát egy Külkeres buliban, erre a csaj adott 3 deci kólát!
Visszaviszem, mondom neki, hogy ez csak kóla basszus, én pedig 2-1-es VBK-t kértem.
Erre a csaj tölt egy pohárba kb 1 deci bort, és ráönt 2 deci kólát, azt mondja: "Tessék"!
Mondom neki: a 2-1-es VBK azt jelenti, hogy 2 bor és 1 kóla... erre néz rám, és nagy morcosan megkapom amit eredetileg kértem, és még ő van felháborodva!!! :D
Vannak ilyen zseni pultos csajok...

csigafrédi 2008.10.09. 09:50:32

RolFic, ezen cseppet sem csodálkoznék a helyedben.
aki a vörösbort kólával issza....

EÖ (törölt) 2008.10.09. 09:52:56

rolfic

te egy igazi ínyenc vagy!

Mesélj, light cola vagy sima illik jobban a tablettás borhoz?

bekbórd! 2008.10.09. 11:49:57

A VBK rummal a legdurvább! =matrózfröccs

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.10.09. 15:08:54

Én az orrod elött belehugyozok a korsódba és eladom neked mint angol sört.Fogadjunk?
Azt hiszed hogy ha elötted töltik a pohárba a vizet amit reggel az üvegbe töltötek akkor azt kapod amit kérsz?Naiv... :D Na a hülye tudatos vásárló akit tényleg egyszer-kétszer jól el kell verni hogy szokja, otthon van :D

csigafrédi 2008.10.09. 15:55:15

flexsnake · flexsnake.blog.hu 2008.10.09. 15:08:54
ebbe szerintem ne fogadj...max vmi gyengénlátóval.

Tupfen 2008.10.09. 17:45:56

Hola

Én voltam pultos idén nyáron 2 helyen is Pesten, az egyik egy perzsa étterem a Rádayban a másik pedig egy jó kis Rockabilly bár a Blaha környékén. Mind a két hely tisztában van a vendéglátás szabályaival, tisztelik a vendéget ezért lehet az, hogy az egyik már cirka 20 éve a másik meg 15 éve színesíti a hazai palettát.

Aki meg Morrison's-ba vagy Buddhára jár sikeres már nem lehet :D

Riska 2008.10.09. 20:27:19

Életemben sehol máshol nem sikerült olyan finom csapolt sört innom, mint a Wigwam-ban Bp.-n. A hab kemény volt a tetején, az íze gyökeresen eltért az üvegestől/dobozostól. Egyáltalán nem volt vízezett, addig a pár percig amíg ittam, királynak éreztem magam hogy az ország legjobb sörét iszom, pedig csak soproni volt, rendkívül nagy szakértelemmel csapolva. Azóta nem találok hozzá hasonló csapoltat.

Sajtipajti 2008.10.10. 01:09:21

"Mindig is irigyeltem azokat, akiknek van pénzük rá, hogy helyben rúgjanak be. Az ilyeneknek mint én, csak az alapos otthoni felkészülés marad."

menj el dolgozni, huzz le heti 70 orat (mondjuk nem a kozigazgatásban, hanem valami szakmában), es akkor neked is lesz penzed hogy a kocsmaban rugj be. Mellesleg godollon 50forint a feles es 5ft a szoda, es ettol már csak vidékebb van. Ha meg pesten laksz, akkor vegyel egy berletet, ha meg azt sem, akkor meg rábaszcsiztál. faszom a hisztibe már.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.10.10. 01:23:04

vauvauvau
aze' lehetett mert atqrtak es vodkat adtak viz helyett
en meg eletemben nem tancoltam jozanul
olyan felos vagyok
kell par so
utana persze travolta je;lenthet

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.10.10. 01:27:22

Morrisonsban én is csak az akciós időszakban iszom, utána már csak sört max, vagy mivel nem drága, üveges búzát. De azt én pl ki nem állhatom, ha valahol külön hozzák ki a gint/vodkát meg a tonikot/narancslevet. Mondjuk én csak olyan helyekre járok, ahol megbízom a pultosokban/csaposokban.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.10.10. 14:31:53

Ha az ember nem egy 5csillagos szálloda bárjában akar berugni akkor nem rokkan anyagilag bele, persze mondjuk én nem 2hordo sörrel kezdem :D Elég nekem pár üveg is :D
Egyébként sok helyen nem az orra elött keverik az embernek a piát mivel van ahol a pult és az italosasztal egymás mögött van.Ez egy olyan dolog hogy a péksütemény sem elötted készült, nem láttad, ne fizesd ki... Nagyon parás aki mindenhol azt nézi hogy át baszhatják-e... Lassan a tudatós vásárlóból átmentünk köcsögösködő vásárlóvá.Azért ez már a ló másik oldala.Pár évnek el kellet telnie hogy az ember úgy gondolja hogy megilletik olyan jogok hogy tudja mit és hogyan vesz/használ akkor felült a lóra de mostmár anyit kapálózott rajta hogy leesett és pont a ló fütyijével van egyvonalba.Aztán majd ha feláll akkor meg hoznak valami törvényt ahol kiderül mégsincs annyi jogunk...Ésszel kellene tudálékoskodni.Okoskát is mindig agyonverték a hupikék törpikékben.Tényleg, törpillának kék a punihja? :D

Selkt-Sa 2008.10.10. 15:18:46

khm-khm...
tisztességes vendéglátóipari helyeken az ilyen keverős-koktélozós dolgokat úgy szokták csinálni, hogy kihozzák a szigorúan egyujjnyi viszkit kispohárban, és kihozzák hozzá a kólát/miegyebet BONTATLAN üvegben, és ott helyben bontják ki, te meg kevered úgy, ahogy jól esik. vagy legalábbis nekünk a főiskolán ezt így tanították mixológia órán...

koktélt szigorúan a vendég előtt, vagy mérőpohárral, vagy a megfelelő mondóka, vagy időszámolásos módszerrel készítünk. pont azért, hogy a vendég ne érezze magát átbaszva a palánkon.

én a holdudvarban lettem szépségesen átbaszva egy csupajég mojitoval, amiben gyakorlatilag nem volt semmi rum. vagy legalábbis csak nyomokban lehetett érezni az ízét...

Céadaoin (user ID 44540) 2008.10.10. 22:44:42

Egyszer egy zajos kocsmában kikértünk három deci kólát. Gyanúsan sokáig távol volt a pultos - aztán visszajött három viszkikólával...

Tupfen 2008.10.11. 14:12:49

Hát akkor büszke lehetek magamra, hogy eddig sem a csapolt söröm sem pedig a Mojito-m iránt nem érkezett kifogás :D

Mellesleg mindenkinek megvan a törzskocsmája, ahol tudja, hogy nem basszák át, és nem áll addig a pultossal szemben,míg az ki nem tölti a kért italát.
Sokan azért vendéglátoznak megfelelő szakmai tudás és kompetencia nélkül, mert gyors pénzt remélnek, az ilyen helyen vizezik a piát és töltik alá a mércét...

Tanulság: csak a már előzőleg vki által lecsekkolt helyre tedd be a lábad, vagy maradj otthon ha bizalmatlan vagy.

Perillustris 2008.10.11. 18:40:26

"az a fasz van a pultosokkal, hogy semmilyen papír nem kell hozzá, és bárki odamehet. kb. innentől kezdve teljesen mindegy"

LOL

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.13. 18:06:34

hagyma 2008.10.08. 16:59:38
orulunk is qrwara ha angol vagy Ir vendegek jonnek a hotelba

Elmondom, hogy az írek adják a legjobb borravalót (mármint itt, túristaként). 16500.- ra te hol kapsz máshol 20000.- et?

A Tuskóban meg nem tehetik el a borravalót, ne is hagyd ott. Ha már akciós 7 Ft-os vizes zsömléért mentél be, ne ajserkodj, főleg, ha nem is kaphatja meg ;)

Nikoll 2008.10.15. 11:11:15

Múltkor láttam, amikor vitték be a pultba az "ARO" vodkát...
süti beállítások módosítása