Syphone egy meggondolatlan gombnyomás után közel 200 ezer forintot hagyott ott a Spar-ban, amit a bolt azonnal visszautalt, ám az a számlán nem jelent meg. A pénz több, mint egy napig valahol máshol volt. De az alap igazság: blokkot, visszaigazolás mindig megnézni, összeget ellenőrirzni!
Tanulságként szeretném megosztani mindenkivel az alábbi sztorit, aki bankkártyával szokott fizetni. Történt, hogy vasárnap délelőtt az egyik Spar áruházban vásároltam 17.752,-Ft-ért, amit a pénztárnál a bankkártyámmal fizettem ki. A pénztáros hölgy egy nullával többet azaz 177.520,-Ft-ot ütött be a bankterminálba, amit én mondanom sem kell, hogy nem vettem észre (tudom sikeres nem lehetek) és szépen meg is nyomtam a zöld gombot.
Mit sem sejtve elballagtam az autómhoz a csomaggal és éppen megnéztem a telefonomon az időt és akkor láttam a bank által küldött sms-t, ami szerint 17 ezer forint helyett 177 ezret húztak le a számlámról.
Hajaj gondoltam rohanás vissza, hiszen ez így nem lesz OK, de már magamban felkészültem a kellemetlenségekre és még ki tudja mire, miután majd sikerül visszaszereznem a pénzem.
Szerencsére a blokkok megvoltak a vásárlásról, meg a tranzakcióról is. Odamentem az információhoz, ahol egyből elnézést kértek és mondták, hogy sebaj ezt azonnal korrigálják, visszautalják a számlámra az összeget.
Csodálkoztam is magamban, hogy ez igen! Csak ennyi lenne?
Visszaballagtunk a főpénztárossal az említett kasszához és egy aranykártyával, vagy mivel meg az én kártyám segítségével stornózta a tranzakciót. Aztán jelezte, hogy a 17 ezret ki kellene akkor fizetni, mert most így nullán vagyunk…
Erről kaptam is egy bizonylatot tőle, de sms nem jött a bankomtól, így ezt egy kicsit szkeptikusan fogadtam és mondtam neki, hogy várjuk még, mert lehet hogy ön valóban stornózta ezt, de engem a bank erről nem tájékoztatott és hát addig a pénzem nincs meg.
Vártunk, de semmi.
Mondtam, hogy ez így nem lesz OK, hiszen a számlámon mindennemű tranzakció után kell jönnie sms értesítésnek és hát addig miért fizessek még 17 ezret amikor már úgyis náluk van 177 ezer.
A hölgy jelezte, hogy nyugodjak meg, mert a pénzem hétfő reggel már a számlámon lesz. Hát nehezen hittem neki és miután ezt közöltem is vele felhívta a bankjuk (OTP) kártyás helpdesk munkatársát.
Ő is bizonygatta, hogy nyugodjak meg a pénz ott „van” lesz a számlámon. OK mondom, de még sincs ott, mert erről nem kaptam sms-t és hát ez így nem OK.
Nem tudott meggyőzni az ellenkezőjéről.
Miután befejeztük a beszélgetést nem tudtam mit tenni, kénytelen voltam kifizetni az összeget, de jeleztem a főpénztárosnak, hogy vegyünk fel jegyzőkönyvet az esetről, ami meg is történt.
Ezután 177e+17e = közel 194 ezer mínusszal távoztam a boltból remélve, hogy ha hazaérek megnézem a netbankot, ott már az összeg szerepelni fog a számlámon.
Csalódnom kellett, mert ott sajnos szépen látszott a 177 ezres és utána a 17 ezres vásárlás, de a visszautalás/stornózás nem!
OK mondom, majd hétfő reggel. Persze semmi nem történt. Hívom délben a Spar-t, hogy mi a helyzet, erre ők, hogy tudnak a dologról és dolgoznak rajta, majd hívnak…
Itt volt a pillanat, hogy kezdtem megijedni, hogy a pénzem ugrott. Hívtam is azonnal a bankomat (ERSTE), hogy mit lehetne ilyen esetben csinálni, mert már több mint 1 napja nincs a számlámon a pénzem.
Ők nagyon kedvesen kértek, hogy faxoljam át nekik a bizonylatokat. Miután ezt megtettem kb. 10 perc múlva hívott a bank, hogy minden OK a számlámon van az összeg. Erről meg is jött az sms. A Spar meg valamikor este 6 körül hívott, hogy nem tudják mi a gond és hogy én keressem meg a bankomat…
Szóval a lényeg, hogy ha valakivel ilyen történik legyenek meg a bizonylatok, meg a jegyzőkönyv és hívni kell a bankot, nem az üzletet, mert ők nem tudnak semmit.
Legközelebb 10 centiről fogom megvizsgálni milyen összegre nyomok zöld gombot az tuti.
Ja és érdekesség képpen: a pénzemet ki használta 1 napig, mert én nem tudtam az tuti….?
Üdvözlettel:
Syphone
Az utolsó 100 komment: