Tékozló Homár

A webshop hétvégén nem dolgozik

2008.11.04. 07:36 | ge | 40 komment

Az online boltnak álcázott oldal hétvégenként egy nagy fekete lyuk, ahová beesnek a megrendelések, aztán eltűnnek hétfőig. Péter (aki emiatt lecsúszott a kinézett laptopról), miután ezt megtudta, a nevetéstől majdnem leesett a székről, mi viszont inkább megkönnyeztük.

Tegnap kinéztem karácsonyra egy laptopot nővéremnek, gondoltam időben megrendelem, feltelepítem és karácsonykor csak oda kell rakni a fa alá. A notebook.hu-n volt is egy gép, ami tetszett, rendelhető is volt. Szuper. Miskolcon raktárról volt rendelhető, sebaj, gondoltam, jó nekem az az 1-2 hét mire felhozzák egy pesti boltba, messze van még karácsony.

Vártam is az ügyintéző hívását, hogy melyik boltba hozzák, de akövetkező beszélgetés zajlott le:

ÜI: - Sajnáljuk, de a rendelést nem tudjuk teljesíteni
Én: - Miért?
ÜI: - Mert nincs raktáron, az utolsó darabok már el vannak rakva másnak (??? WTF???)
Én: -De én tegnap rendeltem on-line, akkor még rendelhető volt. Nem on-line a rendszer?
Üi: - De az, de mi nem dolgozunk hétvégén.
Én - ( viccesen ) És a rendszer sem?
Üi: NEM, a rendszer sem dolgozik hétvégén...

Hát első hallásra akkorát nevettem, hogy majd leestem a székről. Le is vágtam a telefont, bár megkérdeztem volna, hogy mégis mit csinál a rendszer hétvégén, ha nem dolgozik? Bulizni volt? Ma nem másnapos? Aztán felhívtam a központot, mert mégiscsak érdekelt, hogy ez hogy működik. Tájékoztatásuk szerint ez mégsem online rendszer, csak úgy tűnik. Mert ha on-line rendelsz, az nem foglalódik le automatikusan. Ha egy miskolci bemegy a boltba és azt a gépet akarja amit én már megrendeltem, szemrebbenés nélkül eladják neki. Hiába rendeltem meg, fizetném ki, szállíttatnám magamhoz, regisztrálok fel az oldalra, töltöm ki az adatokat... Hiába...

Egyszer valaki elmagyarázhatná nekik, milyen is egy on-line websop.

Péter

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leon 2008.11.04. 07:38:51

Mert Edé-ét akartad megvenni!!
:)

Csakazértse első...

Sikamlós Jim DiGriz 2008.11.04. 07:39:21

Pedig tudhattad volna, hogy problémás lesz, ott van a nevében.

(".hu")

eppur si muove 2008.11.04. 07:41:34

Egyszer egy óriásplakáton volt kiírva, hogy webshop 0-24-ig. Án meg azon mosolyogtam, hiszen milyen is lehetne, ha nem non-stop :D
És lám-lám, kiderült, ismét tévedtem, van még mit tanulnom Magyarisztánban.

eppur si muove 2008.11.04. 07:43:50

Szerencsére nagy a verseny laptopfronton, rendelj máshonnan. Lehet, hogy vhol picit drágább, de van...

Megdobbent 2008.11.04. 08:00:37

Haaat, veluk csak 1-2 gond van :) Webshop nem mukodik, ha nem viszed borondben a penzt, akkor mondjuk uzletben sem fizethetsz bankkartyaval, de legalabb olyan kenyelmetlenul erzed magad a boltjukban, mintha a szuleik haloszobajaban lennel hivatlan vendeg. Az a ceg (es ezt komolyan mondom, de ugy nem vadkent, csak egy maganvelemenykent, hogy) egy penzmosoda.

Bementem vagy 2 honapja hozzajuk, hogy van x penzem erre a dologra szanva, mit tudnak mondani. Hat semmit nem tudtak, mert ok az elit. Nafaszom bedzsaveltem a veluk egy fedel alatt levo egyik nemhuje boltba, kartyval megvettem ugyanazt cca. 30%-al olcsobban, mint amit ok is kinaltak...

Namostakkor? :>

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.11.04. 08:00:40

Webshop magyar módra. Inkább a pozitív oldalát kellene nézni, és örülni kellene annak, hogy legalább félig online. :)

Megdobbent 2008.11.04. 08:02:11

Nna, a legfontosabbat meg lehagyom: erdemes megvarni palkovicsne laptopnyeremeny-ertesiteset, mert akkor csak az AFA-t kell befizetned egy szamlaszamra es van laptopod!

Persze lehet, hogy ede is eladja a vizallo (vitorlazashoz hasznalt) gepet, mert o mindig tovabblep, ha egy-egy vendege nem borcsol.

AvgDvl 2008.11.04. 08:03:38

És az milyen, hogy a 21. században egy komoly bank webes felületén az átutalás 17 óra után csak másnap megy el? Péntek esetén hétfő reggel. Mert a processzornak is jár a szabadidő, a jól megérdemelt pihenés. Persze a számládról rögtön leemelik, ne neked kamatozzon. Abszurdisztán.

javgerg 2008.11.04. 08:09:14

2008.10.20-án elrendelték a notebook.hu Számítástechnikai Kft. felszámolását.
Lehet, hogy ezért nem sikerült?

Amon 2008.11.04. 08:16:14

Rendelj külfölfről - például Angliából. Fele annyiba kerül szállítással együtt. Egy negatívuma van, nem lesz magyar billentyűzeted.

A fele árért szerintem meg lehet vele barátkozni. Ebay, non-stop 0-24.

homár molla 2008.11.04. 08:19:44

fú de utálom azokat, akik "feltelepítik a gépet".

helianthus 2008.11.04. 08:33:59

Gyerekek 2 perc múlva karácsony és nekem nem szóltok?
Amúgy legmélyebb respectem Péternek, aki már NOVEMBERBEN gondol a karácsonyra! Asszem lenne mit tanulnunk tőle. Én tipikusan az a férfi vagyok, aki azt mondja a szeretteinek, mindenki vegye meg, amit szeretne XXXXX forintig, én meg majd szépen kifizetem. Próbálkoztam még régen a vásárlással, de amikor sikerült Anyámnak venni egy olyan hálóinget, amiben szerinte már a dédanyja is ódivatú lett volna, meg vettem az akkori barátnőmnek olyan parfümöt, amit szerinte biológiai vegyifegyverként lehetne alkalmazni feladtam. Aztán jött a második verzió, hogy ki mit kér. Na szépen elmondták, hogy ilyen felsőt olyan színben, stb. én vettem egy hasonlót, hasonó színben, az már nem volt jó. Ki érti a nőket?

pizsama 2008.11.04. 08:55:07

helianthus!
Senki. Pont ezért nem kell azzal foglalkozni, mint mondanak az ajándékra. Azt kapták, azt kell szeretni. Te se barna kötött pulcsit szerettél volna.

Amúgy én is előre megveszem az ajándékokat, októberben-novemberben szép nyugisan találok mindenkinek valamit, így nem kell az utolsó pillanatban görcsölni és rohangálni, ahogy azt a legtöbb ember teszi közvetlenül karácsony előtt.

helianthus 2008.11.04. 08:58:38

Persze, Te könnyen beszélsz, de azért karácsonykor elviselni azt a sunnyogást, amikor próbálják a hátad mögött megszervezni az ajándék visszacserélését, úgy hogy ne tudjál róla és ne fájjon, azért az nem könnyű!

csibenyussz 2008.11.04. 09:15:20

a laptop.hu-val nekem is volt egy kisértetiesen hasonló sztorim, csak ez elhúzódott még úgy 5-6 hetet, mert minden héten beigérték hogy " a következőre már tuti meglesz a gép"
...

csibenyussz 2008.11.04. 09:16:28

jujjjj..
javitás: notebook.hu. bocsika. naggyon hajnal van még!! :D

Narrátor (törölt) 2008.11.04. 09:28:37

AvgDvl 2008.11.04. 08:03:38

Ez minden banknál így van és az ún. GIRO elszámolóház miatt van. Az utolsó bankközi utalás üzenetét 16.15-kor lehet elküldeni, utána már csak másnap vesznek föl utalást. Ezért késik ilyenkor egy napot az utalás. Utalj VIBER-rel, az 1-2 órán belül ott van, viszont több ezer forint a díjtétele.

ODIV 2008.11.04. 09:30:54

notebook.hu ???

Halottakról jót, vagy semmit...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.11.04. 09:32:06

A bankok is leállnak éjjelre, hétvégén. Harminc éve volt szlogen, hogy "A Citi Bank sosem alszik" (The Citi never sleeps). Nagy gondjuk volt amikor új szerverekre álltak át, hogy leállás nélkül megoldják. Megoldották.

Itt a 21. században egy napig tart egy átutalás.

Nanemá 2008.11.04. 09:56:40

Mondanám, hogy nincs igaza Péternek, ha nem tudnám, hogy "a Vevőnek mindíg igaza van." De az tény, hogy nem ismeri igazán a WEB-áruházak működését. (Persze, neki nem is ez a dolga.) A web-áruházak álltalában lényegesen olcsóbbak, mint a hagyományos üzletek. Ezt viszont a közhiedelemmel ellentétben elsősorban nem azzal tudják elérni, hogy csili-vili áruházak helyett lepukkant, mellékutcai sufnikból adják át az árut, hanem úgy, hogy gyakorlatilag árukészlet nélkül, tehát minimális forgóeszközre lekötött tőkével és az ezzel járó minimális kockázattal működtetik a kereskedést. Ezért aztán, ha rendeléskor azt látod, hogy az adott áru raktáron van, az csupán azt jelenti, hogy az áru a web-áruházzal napi kapcsolatban lévő kereskedőnél van raktáron, tehát 24-48 órán belül a web-áruháztól átvehető. Viszont, ha hétvégén senki sem dolgozik a web-áruházban (ezek gyakran 2-3 fős cégek, és mivel ők is emberek, a hétvége az nekik is hétvége), nincs senki, aki hétfőig lefoglalja a megrendelt árudat a nagykereskedőjénél. Így előfordulhat, hogy más cég beelőz. (Én is szívtam már emiatt az eBoltnál leadott rendelésemkor) Szerintem az egyetlen, amiért ezügyben elmarasztalható ez a web-áruház (de a többi is), hogy nem teszi nyilvánvalóvá, hogy mit is jelent tulajdonképpen náluk az, hogy valami raktáron van.

Mylady 2008.11.04. 09:56:55

Én a notebook.hu-nál vettem néhány hete gépet, nem volt velük gondom.
De most megijesztettetek. Tényleg felszámolás alatt állnak?

A bankoknál meg tényleg a GIRO miatt van napzárás koraeste.
Valamikor el kell számolni a bankoknak is egymás között, merthogy nem megy ám el minden utalás fillérre pontosan, hanem nettó módon elszámolnak egymással.

AlulírottFentemlített 2008.11.04. 11:15:54

A számítógép is csak ember, neki is jár a pihenés.

Nincs messze az idő amikor a számítógépek fognak elsőként falhoz állítani minket, ha jön a forradalom.

javgerg 2008.11.04. 11:23:20

notebook. hu Számítástechnikai Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. (2008/44)
1138 Budapest, Váci út 83.
Adószám: 12460542-2-41
Eljárás típusa: Felszámolási eljárás
A bírói végzés közzétételének napja: 2008. október 20. (hétfő)
A követelési igény benyújtásának határideje: 2008. november 29. (szombat)
A bírói végzést közzétevő Cégközlöny száma és oldalszáma: CK2008/44/247074
Cégjegyzék-szám: 01 09 687345
Bírói határozat száma: 28.Fpk.01-07-006574/12.
A határozatot hozó bíróság neve: Fővárosi Bíróság
Felszámoló neve: PK-ECONO Pénzügyi Gazdasági Tanácsadó Kft.
Felszámoló címe: 1132 Budapest, Alig u. 14.

GZoli 2008.11.04. 11:39:42

"AlulírottFentemlített 2008.11.04. 11:15:54
A számítógép is csak ember, neki is jár a pihenés.

Nincs messze az idő amikor a számítógépek fognak elsőként falhoz állítani minket, ha jön a forradalom."

Ezt a sorozatot én is nézem :D

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2008.11.04. 15:01:50

helianthus 2008.11.04. 08:33:59
Gyerekek 2 perc múlva karácsony és nekem nem szóltok?

Napraforgó, viszont én tudok Neked ajánlani egy szuper hasznos weboldalt, amire kattintva mindig megtudhatod, hogy éppen karácsony van-e???
Fent van a nevem mellett :)

helianthus 2008.11.04. 15:30:33

Tarika, köszönöm, de ennél több kell, hogy meggyőz, hogy miért téged válasszalak. :)

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2008.11.04. 15:42:03

Mi??? A beválasztós játékról nem tudtam :) Csak én elájultam a fenti oldaltól, gondoltam, terjesztem, mint a vírus :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.04. 16:13:12

en a karacsonfat is 24-en veszem meg
az ajandekot meg el is felejtem
Majd Mary vesz maganak valamit a kozos szamlankrol oszt jovan

avogadro00 2008.11.04. 17:32:26

melyik oldal is volt ez? notebook.hu ?
legjobb reklám az antireklám :(

garázda 2008.11.04. 17:52:09

Nem jó céget kerestél meg!!

isti77 2008.11.04. 17:59:07

Ebben mi a meglepő? Szerintem úgy értette az ügyintéző, hogy aki a webáruházat karbantartja, a rendelhetőséget/árakat/bármit átírja, a terméket felteszi/leveszi az oldalról, az nem dolgozott a hétvégén, így ha esetleg véletlenül a hétvégén 10-en is megrendelték azt az 1 darabot, ami még volt, akkor mindegyik azt látta, hogy kapható, holott ugyebár 1 darabot csak 1 valaki vihet el.

Egyelőre szerintem a mai (magyar) technika színvonalán a rendeléseket még emberek dolgozzák fel, a webshop csak egy automatikus visszaigazolást küld, hogy megkapták a rendelést.

SZERINTEM!
Ha rosszul tudom, akkor sorry.

isti77 2008.11.04. 18:01:46

"Én a notebook.hu-nál vettem néhány hete gépet, nem volt velük gondom.
De most megijesztettetek. Tényleg felszámolás alatt állnak?"

Csak nem vettél tőlük +3 év bolti garanciát? :)

kapasz 2008.11.04. 21:53:57

A 17 órai záráshoz: akkor az otp miért 19 órakor zár?

Taktikai Reset 2008.11.05. 11:47:47

tudtommal az on-line kereskedelemre is ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint az "élő" boltokra:

ha valami kintvan a "polcon" - és nincs melléírva h. "lefoglalva" vagy "bemutató darab" stb. - akkor azt az eladó fél igény szerint _köteles_ a rendelkezésedre bocsátani.

Kivéve, ha van apróbetűs rész, vagy egyéb nyalánkság a webáruház működési szabályzatában (pl. az oldalon szereplő információk csak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek ajánlattételnek stb).

ugralo_kavics 2008.11.05. 15:10:46

A notebook.hu felszámolásról:

prohardver.hu/tema/notebook_hu_felszamolas_alatt/hsz_1-50.html

Konkrétan:

"Kedves Polip!
Ne haragudj, hogy én - notebook.hu-s-ként - ismeretlenül minősítelek, de úgy gondolom, meglehetősen ízléstelen, amit művelsz
Egyrészt azért, mert - mint konkurencia - igy próbálod sütögetni a pecsenyéd.
Másrészt azért, mert - mint konkurencia - ismerned kell a valós történetet.
Azért vagyok biztos abban, hogy a történet ismert előtted, mert okulásként széles körben megosztottuk mindenkivel.
A történet, amiből minden konkurensnek okulni kell a következő:
Van egy ember, aki a notebook.hu-ba viszi garanciális noteszét. A notesznek a cég mindössze garanciális márkaszervize, vagyis az ember nem tőle vette.
A garancia letelik, sőt a masina már a 3 éves kort is betölti, mikor az ember gondol egyet: itt az ideje új géphez jutni. Betipeg hát a szervizbe ismét és közli, hogy a gép már megint elromlott és ő ezt már unja, kéri tehát vissza a pénz, cirka 400 ezer forintot.
Szerviz mondja neki, hogy a gép egyrészt nem garanciális, másrészt ebben a korban mission impossible pénzt visszakapni, bármennyire is jólesik az, and last but not least fáradjon már ahhoz a céghez, akitől vásárolta.
Eltelik egy kis idő, jön egy levél, hogy ő bizony a PTK x paragrafus Y pontja alapján elállna a szerződéstől, mire mi megírjuk neki, hogy a PTK hivatkozott pontja erre az esetre nem igazán, másrészt mi nem állunk szerződésben - ergo nincs mitől elállni - egymással, tehát goto oda ahonan vásárolta.
Kis idő újra eltelik, érkezik egy újabb levél - ezúttal egy ügyvédi irodától - , melyben ugyanez a levelezés van megismételve. Miben ebben a levélben újabb info nincs és eredetileg már megválaszoltuk, nem irunk újabb levelet.
Kis idő újra eltelik, jön egy újabb levél - ezúttal fővárosi bíroság - , mely szerint a nevezett felszámolási eljárást inditott a notebook.hu ellen, mert az ügyvédje által küldött utolsó fizetési felszólításra nem válaszolt határidőn belül. A bíróság kéri a cég álláspontját.
Megírjuk válaszként, hogy egyrészt mi fizetési felszóítást nem kaptunk, másrészt pedig nem állunk szerződésben a nevezett céggel, kérjük a kérelmet elvetni. Ügyvédünk berohan lobbizni az ügy bírójához, aki mondja, hogy persze ez igy nem áll meg, ha valóban nincs számlaforgalom a két cég között.
Megy tehát egy levél a bíróságtól az állampolgárhoz, hogy ugyan mutassa már be a számlát a vásárlásról.
Felperes levél vissza, benne a számla másolat, melynek kiállítója XY Bt. Bíróság köszöni a számlát és első fokon megállapítja fizetésképtelenséget
ezt persze meg lehetne fellebbezni 8 napon belül, csakhogy az ügyvezető éppen 2 hétig betegszabin - mandulaműtét - , levél bontatlanul fekszik az asztalán, ügyvéd pedig balesetet szenved, a levelet át sem veszi.
Fellebb határidő lejár, bíróság elrendeli a felszámolási eljárást.
Mi történik most? 40 napon belül a hitelezők benyújthatják az igényüket, aztán ki lesznek fizetve. Addig is és azután is a cég háborítatlanul működik tovább és okul az ügyből. Ez utóbbit javaslom mindenkinek...."

HandG 2008.11.07. 10:50:51

Péter

Belegondoltál már, hogy mi lenne, akkor, ha minden egyes on-line webshopban raktáron lenne minden ami tényleg rendelhető????
Az országban nem férne el a raktár!!!!

Nem kellene ennyire egyszerűen gondolkodni emberek!!!!

Noooormális?

W84IQ 2008.11.10. 16:01:11

Hát, ez horror történet, viszont ugralo_kavics némi reminescence után be write-olhatná a hompédzsre a disclaimert, hogy nem guaratneeolnak weekenden purchészelést.

U.I. Ki az a zep aki most a crashdump-om olvassa két porno site között?

alvajaro 2008.11.30. 13:10:06

Nanemá: ezzel az okfejtéseddel csak az a baj, hogy a notebook.hu nem egy webáruház, hanem Magyarország legnagyobb notebook kereskedése, több üzlettel, raktárkészlettel.
süti beállítások módosítása