Tékozló Homár

Ismét parkolóterror Rogánfalván

2008.11.06. 11:40 | szily | 146 komment

A hónap sztoriját kaptuk meg Schmuck Andor kebelbarátja, Rogán Antal belvárosi polgármester, illetve az ő parkolókommandója jóvoltából. Az ötödik kerület élhetővé tételét büntetőcédulájukra tűző, igen tréfás szakembereknek ezúttal fogas kérdést kellett megoldaniuk. A Hild tér egyik oldalán, a kis zsákutcás nyúlványban, ahol se gyalogosok, se autók nem szoktak közlekedni, állapolgárok autói parkolnak. Skandalum! A helyzeten azonnal változtatni kell! A parkolóterror-kommandó logikus megoldása: egy falragaszban konkrétan hazudunk egy ordas nagyot a publikumnak - azt állítjuk, hogy új, a parkolást segítő jeleket fogunk felfesteni - majd helyezzünk el virágládákat úgy, hogy ezentúl se autós, se gyalogos el ne tudjon arra menni. Senki.

Bölcs Rogán Salamon - illetve szakembereinek - kiváló döntéséhez ezúton is gratulálunk. Pompás, bicskanyitogató történet hajtás után.

 

 

Szeretném – átvéve a billentyűzetet az előző poszt írójától – folytatni a Parkolóterror Rogánfalván című cikk fonalát:

Talán emlékeznek a blog olvasói a belvárosi közterületfelügyelet augusztusban felemlegetett portyázásaira. Természetesen nem csak a Balaton utca volt érintve az ügybuzgó, reaktivált közteresekkel kapcsolatban, hanem a kerület más részein is furcsa dolgok kezdtek történni a KRESZ betartatása címszava alatt, amit természetesen üdvözlök (tényleg volt pozitív hozadéka is), s nyilván a kerület költségvetésén tátongó lyukak eltüntetésében is pozitív szerepet játszott. Mint ahogy lenni szokott a nagy munka hevében sikerült néha „mellé” is nyúlni. Egy ilyen történetet osztok most meg veletek, ami már folytatásos kalandregénnyé nőtte ki magát augusztus óta.

Van egy kis tér, ami a Hild tér (idősebbek Hild udvarként ismerik) név alatt fut. A Mérleg utcából a tér oldalába nyílik egy zsákutca, amelynek kezdetén az út jobb oldalán egy zsákutca és egy megállni tilos tábla van kitűzve. Az utca két szélén „járda” (nem véletlen az idézőjel!) van, ami a jobb oldalon a 60 cm, a bal oldalon 120 cm széles. Az utcában természetesen van egy parkolóóra is, amely nyilván jó bevételi forrást jelent, hiszen többnyire zsúfolásig van telve az utcácska autóval.

Az augusztus közepén a közteresek is felfedezték maguknak és rövid KRESZ és helyzetelemzés során kitalálták, hogy az út bal oldalán parkoló valamennyi autó megsérti az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM 40 § (8) a, b, c pontját, ezért 5 és 15 ezer forint közötti összegekkel csekkosztogatásba kezdtek.

1/1975. (II. 5.) KPM-BM 40 §
(8) A járdán – részben vagy teljes terjedelemben – csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad


Jó néhány kerületi (tehát a kerületben helyi adókat, ergo a köztereseket is fizető) lakos is belekerült a szórásba, olyanok is, akik – mint ahogy mostanra szerintük kiderült szabálytalanul – már évtizedek itt parkolták le autóikat. Persze több lakos nem nyugodott bele a helyzetbe és jogorvoslat után néztek, amit meg is leltek az 1997. évi LXXVIII. törvény végrehajtási rendeletében, a 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendeletben, amely szerint a járda előírt legkisebb hasznos szélessége – más hatósági előírás hiányában 0,75 m többszöröse, de legalább 1,50 m. Tehát kiderült, hogy a „járda” – műszakilag – nem is minősülhet járdának (hiszen csak 120 cm)! Ezt a tényt tudomására is hozták a köztereseknek, akik szerint a járda az járda és a szabálysértési ügyeket feljelentés formájában a Rendőrségre történő áttételével fenyegetőztek, amennyiben a szabálysértési bírság nem kerül befizetésre.

Eddig az ezer éve íródott „Nagy magyar valóság” c. forgatókönyv szerint zajlottak az események. Aztán porszem került a gépezetbe. Október hónap elején megjelent egy útburkolati jel, amely az utca elején hivatott a „járdára” történő parkolás rendjét szabályozni. Aztán október 29-én megjelent egy tace-pao egy ideiglenesen kihelyezett megállni tilos táblán, miszerint másnap ne parkoljon senki a jelzett időpontban és helyen – a parkolási rend egyértelművé tétele céljából.

 

(Rossz minőségű volt a fotó, átírtam, a Homár)

Tisztelt Gépjármű tulajdonosok!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Hild tér 5-6 számnál a Belváros-Lipótváros Önkormányzata terület rendezési munkálatokat végez 2008 október 29-én 08,00 és 11,00 óra között.

Az útburkolati jelek felfestése a parkolási rend egyértelműé tétele céljából, az Önök érdekeit szem előtt tartva történik.

Kérjük, hogy a jelzett időpontban a parkolóhelyeket szíveskedjenek szabadon hagyni a munkálatok mielőbbi befejezése érdekében.

Megértésüket és türelmüket előre is köszönjük!

Budapest, 2008 október xx

 

Aznap sajnos esett az eső, nem történt semmi, így nem tudhattuk meg, hogy mi volt az eredeti terv. Egyértelműsítést maguk elé célul kitűző embereink nem nyugodtak bele a kudarcba, ezért ismét nekifutottak az ügynek. A következő időpontot november 4-ére írták ki. S láss csodát, a „járda” autómentesítése érdekében, a gyalogosok életének éslehetőségeinek javítása, jogaiknak biztosítása érdekében a „járdát” elzárták bazi nagy virágládákkal!

 



Igen ez már a jövő városa, így most már ti is tudhatjátok, hogyan néz ki egy igazi européer megoldás a Belváros-Lipótváros Önkormányzata szerint!

Egy kerületi lakos, aki a jövőt már megtapasztalhatta.


 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elwood 2008.11.06. 11:43:23

na mi van, csak én szedek itt béres cseppet ?

Okádó Mikádó 2008.11.06. 11:43:58

Há nem tom. Szépek a növényládáitok.

nekemmindegy 2008.11.06. 11:47:34

ilyen szar postot el nem olvasok ... sírjál minden faszságon

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 11:47:55

bp-n miért akar mindenki autóval menni mindenhova? nem unalamas mindennap a dugóban ülni órákat? meg parkoló sincs....ejjj sok ökör

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2008.11.06. 11:54:43

Igaza van, hogy háborog! Az egész rohadt város tele van olyan anomáliákkal, ami egy civilizált környezetben nem lenne megengedhető.. Jaaa, hogy mi attól olyan messze vagyunk, mint Makó Jeruzsálemtől? Ez igaz.. és addig, amíg mindenki így reagál dolgokra, hogy "ne rinyájjá, wazz!" ez nem is fog megváltozni!

Rogán szarjon sünt! Vagy virágládát!

Almatlan Jozsi 2008.11.06. 11:57:50

Megoldottak a gordiuszi csomot.
Igy se a gyalogosok nem tudjak a jardat hasznalni se az autosok. Ugy kellett az a par fonnyadt noveny. Meg viraglada akcio is volt az OBI-ban.

Ugyanilyen viragladakat kene telepiteni a parlament bejarate ele es az MTV szekhaz ele, hogy jol elzarja a bejaratot.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 12:02:31

kell-e nektek-e bp-n lakni....ez a baj ezzel az országgal túlságosan fővárosközpontú....minek? máshol is van élet emberek nem csak a szmogban...nálunk csak a sógor waresza meg az új suzukija ( ami nem beszél) van...:) úgykőnektek...

csibenyussz 2008.11.06. 12:03:35

felhivnám figyelmeteket az utcácska tuloldalán lévő "járdácskára" (ld. 1. kép). annak a használhatóságával is akad némi probléma...(hála oszlopocskák) :P

csibenyussz 2008.11.06. 12:05:32

tüvapok 2008.11.06. 12:02:31

mi a bajod Bp-tel? jó hely lenne ez, kivéve hogy csomó igénytelen ember miatt csupa mocsok és anyázós dugó az egész.. :S de ehhez nagy nemzeti agymosás kéne hogy megváltozzon.

mqqq 2008.11.06. 12:07:53

tüvapok, pl azért nehéz mert itt van munkája és nem biztos hogy kifizetődő az egész családot vidékre költöztetni meg bejáratni.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 12:09:11

csibenyussz 2008.11.06. 12:05:32

ahogy mondod, ez! meg az, hogy a bp-i választókon múlik az ország sorsa...oszt mikor nem jön be akkor meg rombolják a várost....muhaha....bp-n csak az normális aki vidékről jött...:) egy darabig persze, mert utánna őt is elviszi az áradat...(tisztelet a kivételnek persze..:) )

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 12:11:28

meg az is baj, hogy nincs más választása az embernek....mert az egész ország egy szarkupac...és aki boldogulni akar pályakezdőként az mind megy bpre...jó hely lenne...ha nem lenne ez a sok autóban terpeszkedő ember aki 2km-ért is a slusszkulcsot szorongatja....a 4-es metro helyett meg lehetne fejleszteni a közlekedés és az elővárosi közlekedést....de hát hiába beszél az ember a hülyéknek....

pizsama 2008.11.06. 12:12:03

Bár magával a megoldást aljas dolognak tartom, a parkolókapacitás csökkentésével egyetértek. És persze legyen dugódíj!

csibenyussz 2008.11.06. 12:14:04

de azért azt tudod hogy egy kalap alá venni minden "hülye" budapestit az kb olyan mint leparasztozni minden vidékit?
én sem teszem , te sem tedd. és akkor béke van.
az meg hogy a rakás nyugdijas és hajléktalan hova szavaz az nem hinném hogy a város egész lakosságát jellemzi.

Bibo65 2008.11.06. 12:14:47

Én látok rosszul? A jobb oldalon van egy felfestés, ami a parkolást szabályozza. Vagy nem? Vagy mivan?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 12:15:45

alapjában véve romlott a társadalom : a szarok bele nem az én bajom hozzáálláson kellene változtani...a sok bliccelőt (akinek ez menő) azt meg belelökném a dunába....a bkv-nál meg kirugatnék mindenkit....szavazzatok meg polgármesternek és megoldom...Paraszt for president....

Bibo65 2008.11.06. 12:16:09

Ja, a bal oldalon. Voltam ám katona!

csibenyussz 2008.11.06. 12:16:26

fejleszteni kéne együtt a várost, az uthálózatot és a vidéket is. nem az emberek hibája hogy oda költöznek ahol (egyenlőre még) munka van. szivesebben élnék én is zöldebb környezetben, de nem megoldható. és ez a helyzet sajnos csak rosszabb lesz, és az sem javit rajta hogy az emberek folyton egymást marják...
na jo, befejeztem az offolást.

Bibo65 2008.11.06. 12:17:19

És még a szemetet sem vitték el. Szintén BAL oldal...

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 12:17:43

csibenyussz 2008.11.06. 12:14:04

ezért tisztelgek a kivételnek...már eleve azzal is bajom van, hogy ami bp-n kívül van az vidék....muhaha....

egyébként béke van....nekem a hülyékkel van bajom nem a bp-i emberekkel...hülyék meg mindenhol vannak...csak bpre jobban besűrűsödnek...:)

csibenyussz 2008.11.06. 12:17:57

hát Demszki helyére én megszavazlak szivesen bármikor :D

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.11.06. 12:18:15

nemtudom. múltkor jártam a fővárosban, kurvára nem volt dugó. 1,5 óra alatt felértem a balcsitól a ferihegyre, m7-petőfi híd-üllői útvonalon át. azért ezt nem tekintem rossznak.

nem is értem mi a probléma a közlekedéssel pesten, az autópályán viszont tényleg nagyon sok láma van...

csibenyussz 2008.11.06. 12:19:06

miért? hogy mondod más szóval? vidék. ez lealacsonyitó vagy mi a szösz van? sajnálom ha annak érzed, nem annak szántam ugyanis ;)

2008.11.06. 12:19:28

tüvapok 2008.11.06. 12:02:31

Megkérném tisztelettel a vidéken élő és kisebbségi komplexusban szenvedő polgártársaimat, hogy árulják el a vidéki városokban miért nincs szmog ? Ott rózsaillatot pufognak kifele az autók ?
Mondjuk konkrétan Pécsen reggelente a város teljes hosszában áll a dugó.

csibenyussz 2008.11.06. 12:20:33

Hurrá Torpedó

nincs mindig dugó, a minap én is csak áthussantam egyik végéről a másikra, de néha durván be tud állni. és az a hajmeresztő amikor pl kedd délben (???) áll a körút??

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 12:22:02

Kulics 2008.11.06. 12:19:28

mert ott is sok a hülye...:) ez ilyen egyszerűűű

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 12:23:21

csibenyussz 2008.11.06. 12:19:06

nem lealacsonyító csak nekem fura...pl a sógoroknál bécs a főváros...de graz attól még nem vidék....ez csak náluk megy így ( a hpb-i embereknél) decbrecen az vidék....szeged az vidék....pécs az vidék...győr az vidék...muhaha

É2I 2008.11.06. 12:28:12

@Bibo65

Ezek szerint szabálytalanul parkol a virágláda, túl lóg a vonalon.
Gyorsan meg is kell büntetni, beleültetni vagy 5-15 ezer parlagfüvet.

@nális coitus 2008.11.06. 12:30:59

Végre megint egy értelmes poszt, üdvözlet az irójának. Tragikus, ahogy megoldották a helyzetet. Se autók, se gyalogosok, inkább egy haver szállítson le pár virágládát 1,5 millárt és mindenki örülhet. Tipikus eset, amikor az emberrel be akarják tartatni a szabályokat és büntetnek, de az önkormányzat meg nem tartja be, őt nem büntetik.

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2008.11.06. 12:32:08

Offtopik lett az on vagy mi van???? Mintha a bejegyzés nem arról szólna, hogy hol jobb lakni!

Bibo: Jah.. helyes a felfestés és a virágokra ömlő szutyok is.. úgy látszik, az nem zavarja a közterületesek szemét.. a szemét.. szemetek! :)

Bibo65 2008.11.06. 12:36:49

Mivel és is az V. kerbe járok dolgozni, ez (is) zavar. Ám addig mindig el tudtam ott menni, amíg a kalauz le nem rakta a bringámat a vonatról újpesten. Lehet, hogy rossz helyen parkoltam azzal is? Ja, és bringával nem volt soha dugó, csak Critical Mass alatt. Akkor nem is ültem bringára :-)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 12:40:55

Candy Single · candysingle.blog.hu 2008.11.06. 12:32:08

burkoltan arról szól. mivel a kedves posztírójának már nem tetszik annyira ott lakni ahol lakik mert nem tudja hova tenni a benzintemetőjét....

eddig 1 ember szavazott rám...továbbra is lehet paraszt from vidék for president-re szavazni...

schokobanane (törölt) 2008.11.06. 12:43:14

Ööö, én nem értem... Ott kezdődik, hogy hogyan lehet járdának nevezni azt a kábé 60 centi keskeny aszfaltröhejt... ugye ott a bal oldalon látható izéről van szó, amelyen most a ládák díszelegnek? Ezen mondjuk elfért volna egy babakocsis anyuka? Vagy egy tolószékes ember?
Az én felfogásomban a "járda" minimum egy méter széles, és ezzel talán még keveset is mondtam.

Pikka 2008.11.06. 12:43:50

csibenyussz 2008.11.06. 12:19:06
Gondolom tőled még egy pesti sem kérdezte meg, hogy Pécsen vannak-e buszok.
Egyébként tény, hogy sok pesti lenézi a "vidékieket" jöjjenek azok bármely nagyvárosból. Nem általánosítok, a fél családom pesti, ők legalább tudják, hogy "vidéken" is van busz.

Kulics 2008.11.06. 12:19:28
Pécsen egyszer láttam olyan szép igazi szmogot: amikor megnyitott 5 éve az Árkád. A tetején lévő parkolóból nem lehetett látni a Rákóczi utat rendesen. Gondolom a "sok paraszt" ment kuttúráló'ni :) (mielőtt bárki megkérdezi, igen, mi is elmentünk megnézni, de csak azért hogy életünk eslő statisztika zhja után lazítsunk, ha már az egyetem mellé nőtt ez a csoda")

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 12:46:25

Pikka 2008.11.06. 12:43:50

jah ez jó...tőlem egyszer egy sötét bp-i azt kérdezte vannak-e emeltes házak "vidéken"? muhaha...

szmog mert azért van mert mindenki a kocsiban pöffeszkedik...pécsett is....kertváros meg egy paneldzsungel...még jó, hogy messze van!

csibenyussz 2008.11.06. 12:47:21

Pikka 2008.11.06. 12:43:50

nem igazán értem a mondandód lényegét.
"Gondolom tőled még egy pesti sem kérdezte meg, hogy Pécsen vannak-e buszok."

csibenyussz 2008.11.06. 12:48:22

na jo. sziasztok.
sötét budapesti keres másik posztot, ahol nem osztják a .... (moderáltam magam)

rkpeti · http://www.uzemanyaglopas.hu 2008.11.06. 12:51:18

A virág szebb mint az autók. Még a co2-t is fogyasztja! Én az egész utcát befüvesíteném, beültetném virággal.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 12:52:23

csibenyussz 2008.11.06. 12:48:22

ki oszt téged? vagy mivan? nem azt osztjuk aki ott lakik, hanem aki sötét és ott lakik....

Pikka csak arra célzott, hogy van egykét dark night bp-n aki már feltette neki ezt a kérdést...

Gumidomino 2008.11.06. 12:55:08

tüvapok
azt én kérdeztem miután nem mertél belépni a liftbe.
muhaha...

Rutger Hauer 2008.11.06. 12:56:37

Te nyomorult!

Jobb volt neked steinerfalván élni???

csibenyussz 2008.11.06. 12:56:52

ok. részemről a téma (már csak azért is mert offolás) lezárva. ahogy ezt jóval fentebb is irtam egy ilyen mondattal hogy "egy sötét budapesti" elég sokakat minősitesz. ez ugyanolyan mintha valaki azt irná "egy sötét vidéki", nem hiszem hogy szó nélkül hagynád.
na tényleg ennyi.

Pikka 2008.11.06. 12:58:49

csibenyussz 2008.11.06. 12:47:21
Mondom, nem általánosítok, mielőtt bárki félreértené. Csak nem ez az egyetlen eset, amiről hallottam. Én, pécsiként nem gondolom azt, hogy egy olyan vidéki ksivárosban élnék, ahol a lócitromot söpörgetjük az utcán. Elvárném tehát, hogy az effélre degradáló kérdéseket ne szegezzék nekem/nekünk. Másrészt nem azzal van gondom, hogy Pécs "vidék", mert valamilyen szempontól tényleg az. Csak a hangsúlyt nem szeretem, ahogy egyesek kiejtik ezt a szót.

tüvapok 2008.11.06. 12:46:25
Az Indóház tér az ország egyik legmocskosabb pontja. Niylván központ hely, meg mélyen fekszik, de akkor is. Mondjuk nekem egyedül a nyóckerben volt olyan "élményem", hjogy úgy éreztem nem jut levegő a tüdőmbe. Bár szerintem ez a nem az autók, hanem egyéb szagforrások miatt volt:D

Dr.Bio74 2008.11.06. 12:59:38

Szerintem így szebben néz ki, pláne ha a szemét is el lenne szállítva. Ugyanakkor érződik az arrogancia is:
Ti levagytok szarva, hogy hova teszitek az autókat, én ilyen szépet alkottam, és kuss.
Ez a fajta hozzáállás mindig tetszött. Még mielőtt kapom a zuhanyt, megjegyzem, ha egy mód van rá nem megyek be Bp. -re autóval, de sajnos nincs megoldva, hogy ezt megtegyem. Próbáltam nem jött össze. Nincs rá mód, hogy a városhatárban ott hagyd biztos, megfizethető helyen az autódat, és onnan viszonylag gyorsan, egyszerűen elérd a célod valamilyen tömegközelkedési eszközzel, ez lehetetlen.
Apropó, parkolás.Legutóbb léparkolok a célomtól 10 perc gyaloglásra. Kiszállok, már érkezik is egy jó ember, hogy itten nem lesz jó, mert ez mozgássérülteknek fentartott hely. Kérdem, hol-é a tábla? Szongya itt van, csak valami kötsög elfordítá, és tényleg már fordította is vissza. Ó, köszönöm, hálálkodák én, és arrébb húztam a belem. Az érdekes az, hogy amikor mentem vissza hosszabítani a parkolási időmet, a tábla megint elfordítva és három busz (turisták) áll passzentosan azon az oldalon, akkor néztem, hogy valami vendéglátó hely vagyon ott, és az én kedves emberem ott valami bédolgozó.Korrekt!

Pikka 2008.11.06. 13:00:20

jah, bocs a gépelését, közben dolgok :S

Amúgy csibenyussznak igaza van, nézzen magába minden pécsi, aki valaha kiejtette száján a "Parasztelosztó" nevet :)

törpegyík 2008.11.06. 13:03:12

Pikka, nézek befele. Sötét is van rendesen. Viszont ma is sárga busszal megyek haza.

csibenyussz 2008.11.06. 13:03:49

Bio74

Pont a napokban ezen filóztam, hogy sok országban a nagyvárosokban meg tudták oldani hogy a városok határában letehesd a kocsit, és városon belül csak tömegközlekedj. ettől elég messze állunk még, nem? :S
A bicajos közlekedési lehetőségekről meg inkább ne is beszéljünk... :(

Pikka 2008.11.06. 13:05:49

törpegyík 2008.11.06. 13:03:12
Melyik irányba? Csak érdekességképp: miért van az, hogy az egyik városba várók sorba tudnak állni, míg a másik falu felé menők nem?

acetofive 2008.11.06. 13:08:41

ugy kell az otkernek!
miert szavaztatok troger tonira?

mement 2008.11.06. 13:10:45

Az elvel teljesen egyetertek, magasrol teszek ra gyalogkent, hogy nem tudod hova tenni az autodat, senki sem kotelzett senkit arra hogy kocsikazzon, az viszont tarthatatlan es felhaborito, hogy lepten nyomon szanaszet hagyott dobozokba botlok, hogy azt gondoljak a az auto tulajok, hogy parkolo az egesz vilag, ha nem lenne keritesem meg a kertembe is beparkolna par tudorakhuszar.

A virag meg szep, tisztitja a levegot, bar jelen esetben elmebetegseg hogy viragladakal zarjak el az utat, de meg mindig emeszthetobb es elviselhetobb, mint a rengeteg auto.
Nem szeretem a kis hulye rogant, de ez a fajta tenykedese szimpatikus.

A kozterulet nem azert van hogy elmes es jofej honfitarsaink, sajat garazs hianyaban ott taroljak a magantulajdonukat.

pengusz 2008.11.06. 13:12:46

Ilyen esetek nem csak "rogánfalván" fordulnak elő, hanem Vörös Csepelen is. A társasházunk előtt azért rakták ki a megállni tilos táblát, hogy jobban elférjen a Teszkó busz. Közben a lakótelepen mindenhol új parkolókat épített az önkormányzat :D

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 13:14:42

Gumidomino 2008.11.06. 12:55:08

jaja, meg a betonon és szédültem az elején, a térkőre azthittem dísznövény...muhaha

É2I 2008.11.06. 13:16:28

@tüvapok

Akkor MÁSODIK! Szavazat :D

@Bio74

Há' mér még nem láttál három busznyi rokinyugdíjjas TÚRistát egyszerre parkolni? Most már igen :P

Dr.Bio74 2008.11.06. 13:19:29

Szerintem néhol kevés dolgon múlik. Nekem például ott bukott a mutatvány a múltkor, hogy a Petőfi híd budai hídfőjétől nem messze álltam meg (Irinyi?), mindig volt parkoló. Jó időben az ember átbattyog a hídon, és húszperc gyaloglás után ott is vagyok, nem van jó idő esetén, ott a vellamos, But a parkolóban limitált az idő, mármost vagy visszasündörögsz és újra veszel jegyet, vagy megbízol a telefonos rendszörben. Mivel az nem akaródzott, próbálkoztam a parkolóőrnél, aki azt mondta ne problémázzak, vegyem meg egyszer a maximum időre a jegyet, majd mégegyszer amennyivel túl akarom lépni, és Ők nem lesznek bunkók megbüntetni, ha egymás mellett látják a két jegyet. Tényleg nem voltak bunkók, négy alkalommal, ötödikre biztos újoncot kaptam ki. Azóta bemegyek pedig néha agyvérzés helyet keresni.És ez egy a sok közül.
Nincs meg a komplex gondolkodás, illetve cselekvési terv, arra, hogy Bp. élhetőbb legyen.

Páneurópai Harci Kos 2008.11.06. 13:20:35

azon a részen ahol a virágládák állnak, régebben mindig sűrún álltak az autók. A gyalogosforgalom, ha volt is mindenki az ut jobb oldalán járt, a borbolt mellett.
(nem egy nagyforgalmú vidék annyi szent) Azonkívül -ott van a "kutyafutató" teleszarva, a padokon néha hajléktalanok alaszanak.
úgyhogy aki emiatt rinyál az valószinűleg egy olyan autós aki ott szokott állni, de most nem tud.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 13:21:16

csibenyussz 2008.11.06. 13:03:49

piece...én kérek elnézést, ha a lelkedbe hatoltam!

törpegyík 2008.11.06. 13:21:59

Pikka 2008.11.06. 13:05:49

Északnak. Pestről :-)))
Változnak az idők.

csibenyussz 2008.11.06. 13:24:02

tüvapok 2008.11.06. 13:21:16

szerencsére nem hatoltál sehova :P

É2I 2008.11.06. 13:27:45

Pont arra lettem volna kíváncsi, hogy a nagyobb kerítés és a kiebb közti helyen mi van. Már a szeméten kívül. Ezekszerint kutyaszarató, nice.
De mintha most is csöveznének az egyik padon...

Gumidomino 2008.11.06. 13:35:05

tüvapok 2008.11.06. 13:14:42

"Az a te bajod hogy sokat voltál vidéken...nem fejlődött ki az agyad"

:D

Gumidomino 2008.11.06. 13:40:19

Jó pár hely van a bevezető utaknál ahol lehetne P+R parkolókat csinálni de oda inkább bevásárlóközpontot építenek - mint például KöKinél. És ennek mindannyian kollektíven örülünk mert senki nem emelte fel a szavát elég hangosan az ellen hogy egy újabb csillogó pénztemető legyen az erdő helyén.

Dr.Bio74 2008.11.06. 13:40:52

Tüvapok

Miért rövidítetted meg a neved?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 13:41:28

Gumidomino 2008.11.06. 13:35:05

ami meg kifejlődött azt a Józsi bora elintézte...

Gumidomino 2008.11.06. 13:42:25

Egyébként szerintem tényleg hülyék vagyunk itt Budapesten.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 13:42:35

Bio74 2008.11.06. 13:40:52

hosszú volt...meg nem is tetszett....meg az üzenetet sem vágta le senki.(akinek kellett volna)..:)

Dr Kangörény 2008.11.06. 13:46:35

Ez az ékes bizonyítéka az autósokkal való bánásmódnak.
Mindegy, hogy szükség van-e rá, vagy sem, ha szopatni lehet az autósokat, akkor tegyük meg.

Rogán is olyan, mint a demszky, csak kicsiben.
Rohadjon meg az összes politikus.

Dr.Bio74 2008.11.06. 13:51:13

Kangörény_ 2008.11.06. 13:46:35

Nekem is gyanús volt a hasonlóság. Az arcélük szinte ugyanaz.

Tüvapok

Azért soknak lejött, de most te vagy Tüv a pók.

2008.11.06. 13:52:09

Jol latom, hogy a kep baloldalan egy csoves kolonia egesz pereputtya ott van? Vagy az csak szemet? Ez nem zavarja a koztereseket?
Elkepeszto, hogy mi folyik Budapesten. Vilagvaros, az...

Csokkenteni kene az autok mennyiseget, de amig alternativakent a draga, retkes es lassu BKV vagy az eletveszelyes biciklizes kozott lehet valasztani, addig ez nehezen fog menni.

mement 2008.11.06. 13:52:41

Az autosok meg szopatjak a varosi kozosseget, azzal hogy ugy gondoljak nekik mindenhez tobb joguk van.

Mert ok budosek, zajosak, egy kisszobanyi helyet foglalnak a szukos varosbol, es meg a baratainkat is szetlapitjak:)

Ha menne esszeruen a parkolas, es nem mindenki szeretne autoval megtenni a 2kilometeres tavolsagat, nem lenne problema.

mement 2008.11.06. 13:53:42

TaZ

Azon gondolkodtal mar miert eletveszelyes biciklizni a varosban?

Franky4fingers 2008.11.06. 13:54:59



nem lealacsonyító csak nekem fura...pl a sógoroknál bécs a főváros...de graz attól még nem vidék....ez csak náluk megy így ( a hpb-i embereknél) decbrecen az vidék....szeged az vidék....pécs az vidék...győr az vidék...muhaha

Ez mekkora baromság. Ismerek egypár született Wienert, hát ők aztán a legnagyobb hangon parasztoznak.

2008.11.06. 14:00:24

mement

Igen, mert nincsenek normalis bicikli utak, az autosok (tisztelet a kivetelnek) szarnak rajuk, sot meg neha direkt keresztbe is tesznek. Ezert.

Nekem Del-budarol kell Obudara mennem dolgozni (meg aztan vissza), a 86-os busz szinte vegig vinne, de neha fele annyi, atlagban 2/3 annyi ido alatt megteszem a tavot autoval. Biciklivel tobb, mint egy ora, es elkepeszto, hogy milyen szar minosegu a bicikli ut, amin a Margit Hidnal kozlekedni kulon orom.

Ezek utan autoval megyek. Ez van...

victoriginal 2008.11.06. 14:02:15

szerintetek most mi a jobb? kinézve az ablakon mindenhol csak autókat látni, vagy kinézve az ablakon zöld növényeket, fákat nézni?

én utóbbira szavazok, az autókat el kell takarítani a belvárosból. de ehhez kellene rengeteg sok parkolóház meg mélygarázs, úgyhogy előbb azokat kellene felhúzni.

mement 2008.11.06. 14:06:18

TaZ

Minden gecizes nelkul, azzal hogy autoba ulsz azzal akaratlanul is rontod a kozlekedes helyzetet. Biciklizni amugy is uton kell, ez eleinte neheznek tunik meg elkepzelhetetlennek, de ott nagyobb eselyel eletben maradsz. Es tenyleg mindenegyes auto csak tovabb terheli, a mar most is elviselhetetlenul tulzsufolt budapestet.

Es ha esetleg belejossz a bringazasba, akkor egy delbuda - obuda szakasz nem lesz tobb fel oranal, nyugis tempoban, izzadas nelkul.

2008.11.06. 14:08:59

En abszolut egyet ertek azzal, hogy sok az auto, mindenhova parkolnak, stb., de ez ember fuggo is. Van paraszt meg van normalis ember.
En ha bemegyek autoval a belvarosba pl. az Andrassy-Bajcsy kornyekere, akkor addig korozok, amig nem talalok helyet. Tobb okbol is: nem szeretek 18e Ft-ot fizetni a parkolasert, nem szeretem ha meghuzzak az automat a sarkon es amugy is altalaban max 5-10 perc utan van hely. Idoben kell elindulni...

Velem (a becsuletesseg es igazsagossag bastyajaval :) ) ellentetben tessek korulnezni, hogy mi folyik ott a kornyeken, illetve ugy altalaban a belvarosban. En szorgalmazom a "loposautok" visszatereset, es szallitsak el az osszes kocsogot jo messzire. Ha mindig jonne a buntetes, es nem csak szokoevente egyszer, meg nem lehetne ledumalni a parkoloorrel, akkor talan rend lenne.

Mindezek mellett sok az auto, es kellenek a P+R-ek meg minden. Itt Daniaban erdekes, hogy az oltonyos embereknek sem derogal buszra/vonatra ulni, igaz nem lesz szaros a nadragja az ulestol, es nem is kesik el...

Jo hosszu volt, de ez a Budapest tema mindig felidegesit...

BR
Tamas

Határozott Szándék (törölt) 2008.11.06. 14:10:11

Mindig is utáltam az olyan autókat, amik a járdán parkolnak.

szgyula 2008.11.06. 14:10:23

Én a közteres helyében elfogadtam volna az érvelést, hogy az nem járda. Majd átírtam volna a papírt, hogy úttesten parkolt, mittomén mennyi büntiért. Parkolt? Igen. Azt mondja nem járdán? Jó.

Dr.Bio74 2008.11.06. 14:12:14

Igen, mert nincsenek normalis bicikli utak, az autosok (tisztelet a kivetelnek) szarnak rajuk, sot meg neha direkt keresztbe is tesznek.

Öö, keresztbe szarni rá tényleg bunkóság, mert kikerülhetetlenné válik.

Én kisvárosban élek, de hihetetlenül járhatatlanná válnak útjaink amikor meló után özönlik a nép, egy autó, egy embör. Annó a buszok tele voltak, most panganak, és ritkítják őket, és rákényszerítik a többi embert is az autóra.
A legjobb amikor a kis egyírányú utcácskában ahol lakom, a ház előtt parkol a nyerges vontató, meg egy busz, itt laknak a szentjeim. Édesanyámnál a szemeteskocsi nem tud végigmenni az utcán, mert annyi autó áll a házak előtt, van ahol négy is.(apuka, anyuka, önállósodott gyerök,meg mindennapra egy látogató)Persze nagyon kiakadnak, amikor nem viszik el a szemetet.
Egyszerűen lehet, hogy szarul élünk, de az autók számán, ezt nem lehet érezni.

mement 2008.11.06. 14:12:44

Azt gondolom, es ez idevag a parkolas kerdesehez is, hogy teljes paradigma valtasra van szukseg. Itt elunk 2 milioan osszezarva egy veges teruleten. Jelenleg oncelusag es az egyenei erdekek mindenki fejeben elobre valok mint a kozzosseg erdeke. Ez meg is latszik minden szintjen a varosi eletnek. 2 millio ember eros tulzasal egymas ellen el, de legalabbis egymas mellet, ahelyett hogy ezt egymasal tenne.

Ehez persze ujra kene szervezodnie a kozzosegnek, a kozos erdekek menten.

Eros demagogiaval: Ha mindenki azt nezne hol tud a masiknak segiteni, akkor mindenkire jutna minimum egy fo aki az o erdekeit nezne. Rendszerben kene elnunk, nem pedig kaoszban.

Layosh 2008.11.06. 14:13:25

Ti szavaztatok a Rogánra, akkor most viseljétek a következményeket!!!

cso zsi 2008.11.06. 14:15:16

Ki a paraszt?
Nyugati ember úgy jött ide, hogy azt kérdezte, van-e áram?
Amikor megtudta, hogy az internet gyorsabb, mint az ő lakhelyén, akkor letette az arcát.

A bécsiek tökéletes hasonmásaink (ill. mi nekik) elvégre párszáz éve ők ruccantak le vidékre, vagyis Magyarországra.
Volt kitől tanulni.

Demszky lehet, hogy volt fővárosi, de elég régóta kívülről kavarja...

ejszi 2008.11.06. 14:19:43

Azért elgondolkoztatóak az autó fikázok.
Engem pl. az érdekelne: életkor és családi állapot....

27 éves vagyok 2 gyerekkel meg lennék lőve autó nélkül (higgyétek el próbáltam bkv, volán, vonat hopp 3 órát késik Miskolcon a vonat). Nem járhat mindenki bringával sem.

Egyébként bkv-val járok, kivéve mikor eldurran az agyam. Lakás - meló 4 járat 1:15 perc
kocsival 30perc, csak azért nem teszem, mert környezettudatos vagyok (sokba kerül a benzin :) )

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2008.11.06. 14:22:02

"Nincs rá mód, hogy a városhatárban ott hagyd biztos, megfizethető helyen az autódat, és onnan viszonylag gyorsan, egyszerűen elérd a célod valamilyen tömegközelkedési eszközzel, ez lehetetlen." (Bio74) - Ezért eleve nem kell kiköltözni az agglomerációba, és onnan úgy bejárni, hogy közben mindenki hibás, csak a kiköltöző nem. Nem kell kiköltözni, és nem kell autóval járni. Hidd el, én igy csinálom, és élek: hazajutok minden nap, el tudok menni bevasarolni autó nélkül is, és a hétvégi kiruccanáshoz sem kell nekem autó. Végre ki kellene kaparni a kis popsikat a kocsiból!
"nem az emberek hibája hogy oda költöznek ahol (egyenlőre még) munka van." (csibenyussz) Az emberek kiköltöznek az agglomerációba, de nem oda járnak dolgozni - pont ez okoz egy csomó közlekedési és parkolási gondot. P+R parkolót meg nem a belvárosba kell építeni, hanem a szélére, jó közlekedési kapcsolatnál. Botrány, hogy az Örsön nincs ilyen. Öröm, hogy a Mundo-val lesz 400 P+R a Bosnyák téren (7-es buszcsalád, 3, 69 villamos), a Kökinél 330 P+R és 60 B+R (Bike and ride) parkolóhely létesül. Szóval nagy lemaradással, nagy hibákkal, de azért lassan javul a helyzet P+R téren. További infó: budapestjovoje.freeblog.hu/

drhb (törölt) 2008.11.06. 14:25:53

TaZ 2008.11.06. 13:52:09
"Csokkenteni kene az autok mennyiseget, de amig alternativakent a draga, retkes es lassu BKV vagy az eletveszelyes biciklizes kozott lehet valasztani, addig ez nehezen fog menni."

Abba azért nem ártana belegondolni, hogy ha senki se, vagy csak akinek nagyon fontos, az járna autóval, akkor a bkv járatai 3-4-szer sűrűbben járnának, és az egész rendszer gazdaságosabban működne. A takarításra is több pénz jutna, de közben abba sem árt belegondolni, hogy a kosz az utasokon is múlik, mert ők okozzák. Ja és akkor bicajjal is könnyebb lenne közlekedni az utcákon, és bicikliutat se lehet építeni oda ahol nincs hely a sok autó miatt.

drhb (törölt) 2008.11.06. 14:29:17

"Nekem Del-budarol kell Obudara mennem dolgozni (meg aztan vissza), a 86-os busz szinte vegig vinne, de neha fele annyi, atlagban 2/3 annyi ido alatt megteszem a tavot autoval. Biciklivel tobb, mint egy ora, es elkepeszto, hogy milyen szar minosegu a bicikli ut, amin a Margit Hidnal kozlekedni kulon orom."

Ha nem lenne annyi autó az úton, akkor a busz gyorsabban haladna, gyorsabban mint te autóval nagy forgalomba. Ha nagy a forgalom, persze hogy lassú a busz, és a megállók miatt lassabb mint az autó ugyanakkora forgalomnál.

Ofélia . 2008.11.06. 14:33:51

Nem szoktam ilyet írni de egymás gyermeteg piszkálása helyett pesti, pécsi, vidéki inkább el kéne menni az utcába és felszedni az úttestet.

Szép növényekkel betelepíteni.

mement 2008.11.06. 14:34:26

Ejszi

vannak esetek amikor elkerulhetetlen az auto hasznalata, de az emberekre inkab az a jellemzo hogy amint megvette hitelbol a kocsit, onantol kezdve soha nem szall belole ki

Az autozas onerzeti kerdes lett az auto meg statusz szimbolum, mivel ezektol az emberektol nem lehet megszabadulni, ezert meg kell oket valtoztatni. Nem hiszem hogy normalis es egesszseges emberi jellemre vall az aki mergesgazokal es mergezo anyagokal fustoli tele azt a helyet ahol mas emberek elnek.

Az esetek 80 szazalekaban siman lehet auto nelkul lenni, a maradek 20 ban meg elintezed kocsival amit kell. Ha mindenki igy tenne, ez egy tiszta es biztonsagos varos lenne, ahol gyorsan es passzentosan lehet eljutni A bol B be.
Tudatositani kene, hogy az autozas nem jog, hanem lehetoseg, meghozza a legrosszab, mert iszonzatos terheket ro a kozossegre, es nagyon komoly kornyezeti karokat hagy maga utan, aminek hatasa megint a kozosegre terhelodik.

Bit Rot 2008.11.06. 14:34:34

A postolónak alapvetően igaza van, de...

de ha a postoló pont azt támasztotta alá jogilag, hogy ami ott van, az nem járda, akkor miért említi később azt, hogy "virágosládákkal zárták el a járdát"?

A többivel egyetértek!

Dr.Bio74 2008.11.06. 14:47:31

A jó múltkor kissé eltévedtünk, oszt bolyongtunk, hál istennek nem én vezettem, hanem a kollégám, úgyhogy tudtam bambulni. Mert van mit, vannak helyek, amik az autóáradat nélkül elképzelve az utcákat egyszerűen csodálatosan szépek.

Ofélia . 2008.11.06. 14:50:21

Ja ésmost felmegyek mendére.

Dr.Bio74 2008.11.06. 15:01:17

budapestjovoje · 2008.11.06. 14:22:02

Szerintem kétszeresen nincs igazad.
1.Nem költöztem ki, eleve setét vidéki vagyok, DE nem dolgozom Bp. -en. Én csak akkor megyek oda amikor muszáj, mert csak ott van az a valami, illetve szakmai és kulturális események miatt. (Bár ha tudsz valami munkát...)
2. Sokan keresnek annyit, hogy nem akarnak a számukra kellemetlen városban élni, ez nem csak Budapestre igaz. Miért ne tehetnék meg ? Csak élhető kompromisszumot kellene kötni. Hol van az a rengeteg pénz amit a parkolási díjakból beszedtek, miért nem lehetett parkolóházakra, tömegközlekedésre költeni? Hogy javul a helyzet üdvözlöm, de szerintem a bányászbéka segge alól, ezzel a tempóval feljönni, eltart egy ideig.

drhb
Lenni igazság nálad.

Perillustris 2008.11.06. 15:30:12

Én kétfelé bontanám a dolgot: egyik oldalról tény, hogy szabálytalanul parkoltak a megbüntetett autók, és ezért jogos a bírság. Ha ezt módszeresen, a kerület többi részén is rendszeresen megteszik, az támogatandó.

Ellenben a második képen látható "megoldás" tipikus hungarikum, hiszen ezzel kiüresítették az alapvetően jó célt, azaz a járda megtisztítását, visszaadását a gyalogosoknak. Ez így szánalmas. Nem kellett volna mást csinálni, mint elszállítani a gépjárműveket.

A beküldő okoskodása téves jogértelmezésen alapul: a kormányrendelet a megjelenése után épülő járdák szélességét szabályozza, visszamenőlegesen nem hatályos. Azaz a régebben épült 90, 120, vagy akár 140 cm szélességű járdák ma is annak számítnak. Egyéb hatósági előírás nélkül is.

Perillustris 2008.11.06. 15:50:19

"Nekem Del-budarol kell Obudara mennem dolgozni (meg aztan vissza), a 86-os busz szinte vegig vinne, de neha fele annyi, atlagban 2/3 annyi ido alatt megteszem a tavot autoval. Biciklivel tobb, mint egy ora, es elkepeszto, hogy milyen szar minosegu a bicikli ut, amin a Margit Hidnal kozlekedni kulon orom."

Ez a táv egy rutinos bringásnak 30 perc, egy nagyon kényelmesnek 40-45 perc. Több mint egy óra csak akkor jön össze, ha megállsz hamburgert enni a Margit-hídnál. :)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.11.06. 16:10:43

A 2. képen látható a távolban egy autós, aki passzírozza át a kocsiját a parkoló autók között.
Én arra tippelnék, hogy ennek elkerülése volna a cél, de a virágosládák díjnyertesek...

tuli1 2008.11.06. 16:19:44

Az Önkomrányzatnak igaza van, mert -ahogy a lakók be is bizonyították - nem járda, így nyugodtan tehet rá virágládát. Egyébként meg nyilván egyszerűbb lett volna egy figyelmeztetés az utca elején, hogy folyó X.-étől tilos ott a parkolás, büntetünk, cédulák az ablaktörlő alá, stb. Csináljanak belőle sétálóutcát.

s.o.v.i.e.t 2008.11.06. 16:20:55

a képen látok virágládát, meg előtte parkoló kocsikat is. de ez lehet, hogy az én böngészőm hibája. so: a két képet megnézve (honnan lett fényképezve és meddig tart az utca), parkolni lehet éppen; csak most a 7 kocsi helyett 5-tel.

pesten van dugó. a körúton meg pláne. de ezt nem a pesti sötét ember okozza, hanem az 1 utat ismerő és eltévedéstől félő sötét, aki lakhat bárhol.

s.o.v.i.e.t 2008.11.06. 16:22:03

TaZ 2008.11.06. 14:00:24

Akkor minden nap szembe megyünk egymással! Integess!:D

Secnir 2008.11.06. 16:28:06

nah, zepet felirattam pár szex és warez listára.
zep, sikeres vagy!
amúgy páron már regeléskor kiírta, hogy ez a név már foglalt. Látom, nem egyedül dolgozom....

s.o.v.i.e.t 2008.11.06. 16:31:04

mement 2008.11.06. 14:34:26
"..ahol mas emberek elnek.."
aki kocsival jár, az hol él?

"iszonzatos terheket ro a kozossegre, es nagyon komoly kornyezeti karokat hagy maga utan"

ezért aztán 150 forintot elpöfékelt literenként be is ad a kasszába + adó (súly, reg., zöldkártya,...)

Az erkölcsösség az alkalom hiánya?

=Daniken= 2008.11.06. 16:33:31

Azt mondja már meg nekem vki, főleg az 5. kerületi önkormányzattól, hogy miféle kiváltság miatt szívóznak az autósokkal az Országház utcában?
A Semmelweiss utcában voltam kénytelen parkolni szombaton este,mivel egy vacsorára voltam hivatalos a Szervita térhez közel. 4 kört mentem a Deák tér felől és kettőt az Erzsébet tér felől, tökéletesen tele volt az összes hely, egyedül az Országház utcában volt hely, de ott kint a tábla, hogy csak behajtási engedéllyel lehet behajtani.Ami azért valljuk be, nevetséges, főleg hétvégén.HA ez azért van, hogy mindenki a Szervita téri Parkoló házba menjen parkolni, akkor már elnézést, de pofátlanság és diszkrimináció.Ha pedig csak atért, hogy be lehessen szedni a direkt erre vadészó parkolóőrök által kirótt 10.000 HUF bírságot, akkor finoman annyit mondanék, nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez korrekt eljárás.A szombaton este 8 óra után is kint ólálkodó és csoportosan büntetést osztogató parkolóőrök nem erről tanúskodnak.hozzá tenném, ha egy kisteher autó pont a tábla elé parkol, akkor nem is látom és mivel megismételve többször nincs a tábla, így nem is túl korrekt.Mindazonáltal kíváncsi lennék rá, hogy miért vezették be ezt a szabályt.Pláne úgy, hogy ez egész hétvégén is érvényben van.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2008.11.06. 16:42:15

ELőrebocsátanám, hogy én alapvetően autóellenes vagyok, DE
1. a belvárosban úgy megszűntetni parkolóhelyeket, hogy annak semmi hozadéka nincs minimum a gyökérség kategóriába esik. (szebb lett tér? jobban elférnek a gyalogosok? egyéb pozitívum?) Nekem senki ne állítsa, hogy a parkolóhelyek megszüntetése itt önmagában előremutató tud lenni.
2. Parkolóautomata van az utcában, tehát: parkolj, fizess + megbüntetünk. Dupla bevétel. Okos!
3. Megszűnt x db parkolóhely. Pótlásáról gondoskodtak? Helyi lakosoknak segítettek? Legalább 1 nyűves és drága parkolóházat építettek? Tömegközlekedést/bicikliutat fejlesztettek?

Élhető, autómentes, zöld, stb belvárost nem lehet különálló pénzszedőakciókkal elérni! Ehhez bizony tervezés kellene, meg stratégia. A parkolóbevételeket meg nem kellene odaadni a maffiának. Amíg ez az összes "ötletük" addig elmehetne az egész csapat a sóhivatlba. Esetleg emigrálhatnának Indiába!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.06. 16:43:20

en ma dugtam viragosladan meg Vacon
itt amerikaban a fiatalok fo szorakozasa a kocsiban dugas
fel amerika kocsiban fogamzott
gondolom ezert is olyan egyszeru jogsit szerezni

Impega 2008.11.06. 16:46:07

hagyma 2008.11.06. 16:43:20

Persze de nekik akkora nagy boszom kocsijaik vannak, hogy elfer benne ket ember kenyelmesen (fekve IS), raadasul a valto se akadalyoz. Adnek en nekik kispolakot :D

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 16:47:30

Popeye76 2008.11.06. 16:42:15

én azzal kezdeném, hogy nem adnék el autót 0HUF-os önerővel 10év hitelre...hidd el rögtön kiürülne a város....

Almatlan Jozsi 2008.11.06. 17:11:33

Az autozasrol lemondani remenytelen ebben a kulturaban. Onnantol kezdve, hogy ha nincs autod akkor a noi tarsadalom 90%-anak a kegyeibol kiesel egybol es valaszthatsz a maradek 10%-bol, de azok is ovatosan bannak veled (mert fura vagy).

Ha meg mar megvan az auto es nem hasznalod, akkor az a legirracionalisabb dolog a vilagon. Majd persze fizeted az adot, torleszto reszleteket, biztositast csak azert, hogy egy-ket butort magad hozhassal haza az ikeabol? Ne szorakozzunk.

Szoval az autozast el kell fogadni mint olyant es csak 2 dolog segithet:
1. tobb parkolo
2. hibrid v. elektromos meghajtas

+1. leszarni mindenkit, kikoltozni egy tanyara es ott leelni a hatralevo eleted
(en ez utobbit valasztottam, immar ket eve Londonban peneszedek)

Corruptor 2008.11.06. 17:14:27

Akinek a jelen gazdasági körülmények között még futja utókázásra, megérdemli :-)

Corruptor 2008.11.06. 17:16:43

Álmatlan Józsi:

Wzzeg, ne szivass már, hogy Londonból ingázol! LOL

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.06. 17:22:40

Almatlan Jozsi 2008.11.06. 17:11:33

London = tanya? szééép! :)

s.o.v.i.e.t 2008.11.06. 17:40:09

Almatlan Józsi: "nincs autod akkor a noi tarsadalom 90%-anak..."

és ha van autóm, de gyalog megyek szimpátiát kicsikarni?

vagy nincs autóm, de kölcsönkérek?

tény, hogy sok lánynak számít ez a kocsi dolog. De én azért remélem, hogy nem 90%-nak!

s.o.v.i.e.t 2008.11.06. 17:41:28

Londonban könnyebb megkeresni egy menő kocsi árát, mintha itthon maradna az ember?

Almatlan Jozsi 2008.11.06. 17:43:41

Ingazik a fene. 10 percre lakom gyalog a munkahelyemtol. :) Ezt csinalja utanam valaki!

London nekem tanya mert ha el akarsz menni szorakozni ramegy a havi fizetesed plusz a jovo havi fele. :)

Almatlan Jozsi 2008.11.06. 17:51:07

s.o.v.i.e.t:
1. de 90%-nak. Akkor is ha tagadjak. Kolcsonkeres jo otlet, rovidtavu kapcsolathoz. :)

ha valaki nem igy gondolja, irhat nekem (hehe), de konyorgok, pornooldalakra ne regisztraljatok be !!! :)

2. Ha epp egeszsegugyben dolgozol 10 percig se gondolkodj hanem irany kulfold. (pl. ide)

damogran_ 2008.11.06. 17:52:54

Bio74 2008.11.06. 12:59:38

Gondolom a Kinizsi utca elején próbáltál parkolni.. A Kaltenberg étterem már hosszú évek óta sajátítja ki önhatalmúlag a parkolóhelyeket. Direkt erre fizet embert, aki előtte felügyel egész nap, hogy nehogy odaállj, mert akkor a turistabuszaik nem tudnak hova. Régebben láttam újságcikket is a helyzetről, de nyilván volt kit lefizetni ilyenkor mindig az önkormányzatnál, hogy továbbra is folytathassák ezt az illegális parkolófoglalást.

vörösbor(de)minőségi 2008.11.06. 17:53:46

alsó rakpart barom széles járdának tetsző tárgy margit hidunk mellett,ahol sokan parkolunk-oszt eccecsak minden autón egy érdekes feljelentés összeggel ellátva-csekk sehol és 12ezer a bünti.gyalogosok ott nincsenek csak a kocsiból kiszállók,akik nem feltétlenül büdösbunkók amiért odáig autóval mentek.amugy ezt a büntihullámot a centrum csinálta és nem mindig.

s.o.v.i.e.t 2008.11.06. 17:57:40

Almatlan Jozsi 2008.11.06. 17:43:41

"2. pont ..."
Tulképp bármelyik szakterület munkavállalója elmondhatja ezt.
a parkolóőr asszem pont nem :)))

2008.11.06. 18:38:15

Perillustris

En nem vagyok rutinos bringas, lehet gyurnom kene ra :) Valamint nem szeretek reggel 7kor leizzadni, mivel a melohelyen nincs zuhanyzasi/atoltozesi lehetoseg. Ha ez utobbi lenne, akkor is meggondolnam, mert a 30 perc bicikli utan meg 30 perc elmenne a zuhanyra/oltozesre, es akkor megint ugyanott vagyok, ahol a part szakad :)

Mindegy, en kerek elnezest, es tovabbra is autoval fogok jarni, ha otthon vagyok. Itt Koppenhagaban kicsit mast ertenek tomegkozlekedes alatt, mint otthon, igy nem is panaszkodom miatta. (30-40 perc alatt meg lehet tenni kb Bp-Erd tavolsagot atszallasokkal egyutt.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.06. 19:03:55

Hé! Az előbb még 122 komment volt!
Moderálunk, moderálunk?

Almatlan Jozsi 2008.11.06. 19:12:54

TaZ:

Le lehet-e izzadni elektromos bickiklin-e?

btw en is a kocsira szavazok
van is egy ott all a parkoloban
neha megtekintem es orulok neki

s.o.v.i.e.t 2008.11.06. 19:20:37

ColT 2008.11.06. 19:03:55

121 :D

Hecky 2008.11.06. 19:55:56

"állapolgárok"
újsírók
lektrok
?

jesszumpepi (törölt) 2008.11.06. 19:57:34

Ezen kiváló kommentek örömére igyunk egy pángalaktikus gégepukkasztót!

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.11.06. 20:50:37

ilyen viragladat felenk is lerakhatnanak parat. utcasarkon van egy darts klub /khmm khmm buzibar/, ott kepesek az ajtoba parkolni ugy, hogy ures a kornyek, jardan teljes tengelyszelessegben. a buzija.
igaz en is mindenhova autoval/gyalog megyek, de parkolasnal igyekszem a legkisebb vizet zavarni.
a sok dugo meg a ket eve frissitett gps-ek miatt van, multkor megkerdezi tolem egy no a zoltan utcaba, hol a beloiannisz utca ???

2008.11.06. 21:35:37

Az volt mar amugy, hogy a szemuveges ropi szarjon sunt? Ez FONTOS!

2008.11.06. 21:37:48

Almatlan Jozsi:
Londonban csak akkor megy el a fizud szorakozasra, ha nem ott keresed. Amugy hetenet 1x amolyan istenesen el lehet gorbulni, persze "6 for 5" akcioban vett sorokkel es utana egy kis buli :)

Secnir 2008.11.06. 21:45:40

ha valamelyik helybeli felvenné velem a kapcsolatot, megköszönném. érdekelne ez a négy virágláda, jól nézne ki a kertemben. szükség eetén teherautóval érte megyek, csak nézzétek meg, hogy le van-e rögzítve, illetve legyen ember, aki felteszi a platóra...
ilyen olcsón nem kapom meg sehol :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.06. 21:46:23

Hát nemtom. Én a város másik végébe (ha sürgős a dolog) autóval megyek, mert OLCSÓBB MINT A BUSZ(!!!), ha viszont nem sürgős akkor minek stresszeljek a parkoláson (belvárosban lakok, ha egyszer kiállok a (parkolóbérletes) helyemről, akkor fél nap mire újra lesz egy...

Ha meg 1-2km-re van a cél, és nem kell nehezet vinni, akkor minek autózzak...

suono 2008.11.06. 21:56:04

Kitalálja valaki, hogy pontosan hol lakik Schmuck Andor? Hát, igen. Itt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.06. 21:57:58

És vajon ő parkolhat abban az utcában?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.06. 21:59:57

@Secnir : Hm, a teherautó IFA?
És a parkolóórák mellé felférnek a ládák is?

Amúgy ha már zsákutca, szerintem rohadtul beleférne hogy az úton mászkálnak a gyalogosok, oldalt pedig parkolnak az autók. Amikor valaki tolat kifele akkor meg félreállnak a gyalogok. Így mindenkinek jó lenne.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.06. 22:00:12

Impega ez teny
de...
kispolakban ugy kell, hogy elorehajtod a jobbeslo ulest, arra hasal a nynya
a tobbit mar gondolom kitalaltad
kerdezette nyugodtan szakemberrel alltk szemben

2008.11.06. 22:00:43

CoIT, ez kerdes?

cseresznye1 2008.11.07. 04:21:55

Secnir! Megyek pakolni! Ede Féle kék ifa a szálitóeszköz? :D

Acmee 2008.11.07. 08:25:55

Srácok!

Marha egyszerű: Akinek nem tetszenek az autók milliói és a kipufogógáz, az húzzon ki vidékre. Ja, onnan szar bejárni, akkor meg kussolj, mert a lusta seggedet nem vagy hajlandó megmozdítani azért, h vmi ne szúrja a szemed!

Igen, én is egy vidéki városban élek, faluból költöztem be. 4évet laktam Bp-n, 4 évet Pécsett, a többit pedig faluban! Van rálátásom a dolgokra! DE!! Annyi tahó paraszt érdektelen emberrel soha nem találkoztam, mint BP-n! Elárulom, IQ-light Butapestiek (azokra vonatkozik, akik "parasztozzák" a vidéket, akinek nem inge...), ha nem lenne a vidék, ti már régesrég belefulladtatok volna a saját sz@rotokba (és mellesleg még éhen is halt volna a város)! A legjobb az egészben, h még el is vagytok szállva, h bezzeg Ti a fővárosban laktok. Ja, igen, ami mellesleg normális európai léptékkel nézve egy teleszemetelt, bűzlő gázkamra, amit ráadásul Ti, Butapestiek még súlyosbítotok is! Azért kíváncsi lennék, h a reggeli dugóban ácsingózók hány százaléka Butapesti lakos(vagy közvetlen vonzáskörzet, ahova a "piros" csíkos kék buszok járnak) tippre 99%! Akkor ne reklamáljatok! Saját magatokat ássátok egyre mélyebbre!

Bocs az ömlengésért! DE!!! Akinek ez nem tetszik (márpedig vannak jópáran, többek közt Nekem is hányingerem van BP-től), az tegyen ellene. Hogyan? Csak 1db eldobott flakont szedjen fel mindenki! Oder lehet múvolni vidékre (amit mellesleg szidtok, akinek nem inge...), ahol tiszta a levegő, nem sz@rnak egymás fejére az emberek, lehet madárcsicsergést hallgatni masszív alapzaj nélkül, stb. Lusta vagy a kertes házhoz? Vmelyik kommentre: Igen, vidéki városokban (sőt, mennyire hihetetlen még falukban is) vannak tömbházak!

Manyizga (törölt) 2008.11.07. 09:08:44

Haha... tehát az autósok szerint NEM járda a járda, mert nincs 150 cm?! :) Akkor mi, ha nem járda? Csak mert egy másik jogszabállyal ütközik az értelmezése? Vigyék perre nyugodtan a megbüntetett autósok, a bíróság TUTI, hogy járdának értelmezi majd, onnantól meg nem lesz apelláta...
Vajon mit szólnának az autósok, ha a járdának ezek szerint NEM minősülő szélességű járdák helyett a gyalogosok (a KRESZ-ben előírt módon) az úttesten közlekednének? :)) Hülye pesti autósok...

Matiz Papa (törölt) 2008.11.07. 09:08:44

Én csak azt szeretném mondani, hogy amikor bejöttünk a Kárpát-medencébe, az éjszaka a románok ellopták a járdáinkat.

anarch 2008.11.07. 09:49:53

Acmee, szerintem kevesebb, sokan járnak fel vonzáskörzetből. Hosszú évekig jártam fel Bp. határából a belvárosba és a négysávos bekötő mindig tele volt, ergo csak kívülről jöhettek be :).

Mindegy, már nem vagyok Pesti s itt jóval kevesebb az autó, annál több a bicikli. Nem is csoda, mert éjjel-nappal ordas parkolási díjak vannak, és nincs olyan hogy a lakókerületedben mentesülsz a díj alól. Kivétel pl. a környezetbarátabbnak vallott gáz ill. etanol-üzemű járművek.

babsz 2008.11.07. 15:08:04

Most nem azér, de hogy néz már ez ki?? Abszolút nem illik a mögötte levő alacsonyabb korláthoz (sem), ráadásul dőlnek össze-vissza. Talán előbb a járdát kéne normálisan megcsinálni!

kpetya 2008.11.07. 16:20:05

Ad1: b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló – az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt – része; a gyalogút azonban nem járda.
avagy ami alkalmatlan gyalogos közlekedésre az nem járda.

Ad2: A bkv ne jövöben legyen tiszta, hanem most és majd akkor majd átszokom rá. Továbbá pontos, kiszámítható, és járjon gyakrabban. Valahogy nincs kedvem egy büdös,zsufolt buszra 15percet várni.

Ad3: A drótszamarasok ne propagálják mennyire jó nekik, csak azért mert nem veszik ki részüket a közteherből. Fizessenek ők is regadót, "sulyadót", kötelező biztot és utána dumáljanak. És legföképp tartsák be a kreszt!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.08. 03:48:27

Acmee
en lattam olyan budos taplokat videken, most szo szerint falvakban
hogy ihajj
szoval hatrabb az agarakkal
a taplo nem feltetlen lakohelyfuggo

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.08. 03:50:56

ja ezt a hulyeseget meg hogy videk nelkul ehenhalna Pest ezt olyan 25 eve elfelejtheted
eladni nem tudjak amit termelnek
pont ez a gond

pzs17 2008.11.08. 10:44:50

kpetyának: A drótszamarasok nem csinálnak légszennyezést.
Néha érdemes ránézni hogy milyen levegőt szívunk be:
www.idokep.hu/?oldal=legszenny
Én ahová csak tudok biciklivel megyek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.08. 22:35:24

ja 17 evesen nem nagy kunszt
de ha viszzed a gyerket oviba a masikat suliba aztan megy melozni akkor sok sikert
süti beállítások módosítása