A hónap sztoriját kaptuk meg Schmuck Andor kebelbarátja, Rogán Antal belvárosi polgármester, illetve az ő parkolókommandója jóvoltából. Az ötödik kerület élhetővé tételét büntetőcédulájukra tűző, igen tréfás szakembereknek ezúttal fogas kérdést kellett megoldaniuk. A Hild tér egyik oldalán, a kis zsákutcás nyúlványban, ahol se gyalogosok, se autók nem szoktak közlekedni, állapolgárok autói parkolnak. Skandalum! A helyzeten azonnal változtatni kell! A parkolóterror-kommandó logikus megoldása: egy falragaszban konkrétan hazudunk egy ordas nagyot a publikumnak - azt állítjuk, hogy új, a parkolást segítő jeleket fogunk felfesteni - majd helyezzünk el virágládákat úgy, hogy ezentúl se autós, se gyalogos el ne tudjon arra menni. Senki.
Bölcs Rogán Salamon - illetve szakembereinek - kiváló döntéséhez ezúton is gratulálunk. Pompás, bicskanyitogató történet hajtás után.
Szeretném – átvéve a billentyűzetet az előző poszt írójától – folytatni a Parkolóterror Rogánfalván című cikk fonalát:
Talán emlékeznek a blog olvasói a belvárosi közterületfelügyelet augusztusban felemlegetett portyázásaira. Természetesen nem csak a Balaton utca volt érintve az ügybuzgó, reaktivált közteresekkel kapcsolatban, hanem a kerület más részein is furcsa dolgok kezdtek történni a KRESZ betartatása címszava alatt, amit természetesen üdvözlök (tényleg volt pozitív hozadéka is), s nyilván a kerület költségvetésén tátongó lyukak eltüntetésében is pozitív szerepet játszott. Mint ahogy lenni szokott a nagy munka hevében sikerült néha „mellé” is nyúlni. Egy ilyen történetet osztok most meg veletek, ami már folytatásos kalandregénnyé nőtte ki magát augusztus óta.
Van egy kis tér, ami a Hild tér (idősebbek Hild udvarként ismerik) név alatt fut. A Mérleg utcából a tér oldalába nyílik egy zsákutca, amelynek kezdetén az út jobb oldalán egy zsákutca és egy megállni tilos tábla van kitűzve. Az utca két szélén „járda” (nem véletlen az idézőjel!) van, ami a jobb oldalon a 60 cm, a bal oldalon 120 cm széles. Az utcában természetesen van egy parkolóóra is, amely nyilván jó bevételi forrást jelent, hiszen többnyire zsúfolásig van telve az utcácska autóval.
Az augusztus közepén a közteresek is felfedezték maguknak és rövid KRESZ és helyzetelemzés során kitalálták, hogy az út bal oldalán parkoló valamennyi autó megsérti az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM 40 § (8) a, b, c pontját, ezért 5 és 15 ezer forint közötti összegekkel csekkosztogatásba kezdtek.
1/1975. (II. 5.) KPM-BM 40 §
(8) A járdán – részben vagy teljes terjedelemben – csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad
Jó néhány kerületi (tehát a kerületben helyi adókat, ergo a köztereseket is fizető) lakos is belekerült a szórásba, olyanok is, akik – mint ahogy mostanra szerintük kiderült szabálytalanul – már évtizedek itt parkolták le autóikat. Persze több lakos nem nyugodott bele a helyzetbe és jogorvoslat után néztek, amit meg is leltek az 1997. évi LXXVIII. törvény végrehajtási rendeletében, a 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendeletben, amely szerint a járda előírt legkisebb hasznos szélessége – más hatósági előírás hiányában 0,75 m többszöröse, de legalább 1,50 m. Tehát kiderült, hogy a „járda” – műszakilag – nem is minősülhet járdának (hiszen csak 120 cm)! Ezt a tényt tudomására is hozták a köztereseknek, akik szerint a járda az járda és a szabálysértési ügyeket feljelentés formájában a Rendőrségre történő áttételével fenyegetőztek, amennyiben a szabálysértési bírság nem kerül befizetésre.
Eddig az ezer éve íródott „Nagy magyar valóság” c. forgatókönyv szerint zajlottak az események. Aztán porszem került a gépezetbe. Október hónap elején megjelent egy útburkolati jel, amely az utca elején hivatott a „járdára” történő parkolás rendjét szabályozni. Aztán október 29-én megjelent egy tace-pao egy ideiglenesen kihelyezett megállni tilos táblán, miszerint másnap ne parkoljon senki a jelzett időpontban és helyen – a parkolási rend egyértelművé tétele céljából.
(Rossz minőségű volt a fotó, átírtam, a Homár)
Tisztelt Gépjármű tulajdonosok!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Hild tér 5-6 számnál a Belváros-Lipótváros Önkormányzata terület rendezési munkálatokat végez 2008 október 29-én 08,00 és 11,00 óra között.
Az útburkolati jelek felfestése a parkolási rend egyértelműé tétele céljából, az Önök érdekeit szem előtt tartva történik.
Kérjük, hogy a jelzett időpontban a parkolóhelyeket szíveskedjenek szabadon hagyni a munkálatok mielőbbi befejezése érdekében.
Megértésüket és türelmüket előre is köszönjük!
Budapest, 2008 október xx
Aznap sajnos esett az eső, nem történt semmi, így nem tudhattuk meg, hogy mi volt az eredeti terv. Egyértelműsítést maguk elé célul kitűző embereink nem nyugodtak bele a kudarcba, ezért ismét nekifutottak az ügynek. A következő időpontot november 4-ére írták ki. S láss csodát, a „járda” autómentesítése érdekében, a gyalogosok életének éslehetőségeinek javítása, jogaiknak biztosítása érdekében a „járdát” elzárták bazi nagy virágládákkal!
Igen ez már a jövő városa, így most már ti is tudhatjátok, hogyan néz ki egy igazi européer megoldás a Belváros-Lipótváros Önkormányzata szerint!
Egy kerületi lakos, aki a jövőt már megtapasztalhatta.
Az utolsó 100 komment: