"Nem is olyan szar, ha tudod, hogy másnak legalább annyira" sorozatunk újabb tagja azt mutatja meg, hogy a szerencsétlen Magyarország elé állandóan bezzegpéldának állított Írországban még rosszabb banki ügyfélnek lenni, mint itthon. Egy példa nem példa, de azért jól esik, köszönjük Zsoltnak, hogy jól befeketítette előttünk azt a gyönyörű dévérkeszegező helyet. Írországi Homár-olvasók, riadó: mindenki ilyen állapotokat tapasztalt a bankokban?
Hogyan jelentettük föl a Magyar Postát Brüsszelben? cimű
cikkeden jókat vigyorogtam:) "Szegény asszony, próbálkozna bármely hazai telefonos ügyfélszolgálattal." Mondatodba jól belekapaszkodva árnyalnám a képet a hazai ügyfélszolgálatokról és a szolgáltatások színvonaláról, innen Dublinból.
Permanent TSB bank vs. Naiv ügyfél:
Gondoltam első fizetésemet azzal ünneplem meg, az esti kocsmázást nem számítva, hogy utalok haza egy kis zsét, az otthoni számlák etetésére. A dolog ott kezdődik, hogy hiába van internet bankod, utalni, olyan számlára amire még nem utaltál csak akkor tudsz, ha előtte regisztrálod az új számla számot a call centeren keresztül. Ez a Permanent TSB esetében úgy néz ki, hogy felhívod a call centert, megadod a másik bank swift kódját és a számla számot, ők jól felvésik ezt, majd pár órán belül visszahívnak, újra ellenőriznek, azonosítanak, elmondatják az adatokat és leokkézzák a dolgot. Utána tudsz utalni. Na eddig nem nekem nem sikerült eljutnom.
Hívom a bankot, mondom a hölgynek a CIB SWIFT kódját, pötyörészés, válasz: ez a bank nem tagja a SEPA-nak. Mondom mi? Ők csak olyan banknak tudnak utalni ami tagja a SEPA-nak, ez a bank nem tagja. Írok a CIB-nek, hogy hát akkor most mi van, vajon hogyan tudok nekik utalni, ha ők nem tagjai a SEPA-nak? CIB: kérem mi igenis tagja vagyunk a SEPA-nak, még egy linket is küldtek ami a SEPA oldalán az aktuális tagok listájára mutat. És tényleg a Permanent TSB és a CIB is tagja a SEPA-nak.. Hmm..
Hívom megint a Permanent call centerét, mondom szeretnék új számlára utalni, mondom a SWIFT számot, hölgy pedig rögtön rávágja, hogy sajnos nem tagja a SEPA-nak, próbálok erősködni, hogy de igen, ellenőriztem, itt a lista előttem, akkor rossz a SWIFT kód, mondom jó a SWIFT kód az is itt van a listán a bank neve melet. Hát ő nem tud mit tenni, ellenőrizzem a SWIFT kódot, mondom minek? Itt van előttem, ellenőriztem több helyen is, bank web oldalán, a SEPA listáján is stimmel, hát ő nem tud mit tenni. Mondom dehogynem, frissítsék a listát, nyílván náluk van a hiba, hát ő nem tud mit tenni. Ennyiben maradtunk. Jobb híján írtam a bank publikus emil címére, az internetbankban nincs üzenő rendszer.. 1 hét után jött egy válasz, hogy köszönik a kérdést, továbbították a megfelelő osztályra.
Eddigre kb meguntam a bénázásukat és a CIB-hez fordultam, kértem őket, hogy nézzenek már utána miért szivat a Permanent. Na azért őket se kell félteni, első körben azzal próbált a deviza osztály lerázni, hogy más nem jelezte a problémát. Ezen azért már én is berágtam és egy válaszlevélben kértem őket, hogy ugyan továbbítsák már a válaszukat a deviza osztály vezetőjének is, tudom hogy ha más nem jelezte a problémát akkor az nyílván nincs is, de azért mégis na.. Ezek után 2 órán belül rájöttek a megoldásra, ugyan mindkét bank tagja a SEPA-nak, de hivatalosan még nem vették fel egymással a kapcsolatot, nem cseréltek kulcsokat akármi ezért nem megy a dolog. Kértem és ajánlottak is egy másik ír bankot, amivel ez a kapcsolat él és működik. Azóta boldog AIB Írország ügyfél vagyok.
A CIB deviza osztály próbálkozását, hogy csuklóból elhajtson, leszámítva, a CIB munkatársai sokkal segítőkészebbek, gyorsabbak és hatékonyabbak voltak mint az ír bankosok. Ezúton is köszönet nekik! A Pernanent TSB től azóta se jött semmi válasz. Amikor felmondtam a számlám náluk és az ügyintéző lány megkérdezte, mért lépek le tőlük, elmeséltem neki az egész sztorit, attól, hogy a CIB fél nap alatt kiderített a probléma valódi okát, konkrétan nem kapott levegőt.
A banki szolgáltatásokról úgy általában annyit, hogy aki ismeri az 5-10 évvel ezelőtti OTP-t, az nagyjából tudja miről beszélek. Internetbank van, de szinte csak utalni lehet vele. Az új számlára utalás minden banknál macerás, van amelyik levélben, postán küld ki kódot az új számla, amire utalni szeretnél, aktiválásához..nem vicc.. A mostani bankomnál pl a telefonos utalás úgy néz ki, hogy felhívod a call centert, ők rögzítik, hogy mit szeretnél, hova és mennyit utalni, átküldik egy másik központba és majd ott másnap reggel talán
foglalkoznak vele..
Olyan, hogy SMS értesítés a számla tranzakciókról szinte egyáltalán nincs. Nemrég találkoztam egy bankos szakival egy MS rendezvényen és mondtam neki, hogy ez nekem nagyon hiányzik. Nem értette, el kelet magyarázni miről van szó, hogy igen ahányszor fizet a Tescoban, rögtön kap értesítést a tranzakcióról, az új egyenleggel együtt. Még csak nem is halott korábban ilyenről. Nem tudom, hogy bank szektorban mit csinálnak a nemzetközi konferenciákon, de nem ártana, ha süti tömés helyet néha beszélgetnének is egymással..hátha gyorsabban terjednének szét a jó ötletek..
Persze az is igaz, hogy itt kapsz úgy SIM kártyát, hogy nem vesznek tőled DNS mintát, bemész, odaadják, ennyi.... Sőt az Állam se szívat szét mindenkit azzal, hogy csak hat igazolvány és írisz ellenőrzés után adja oda a postás, amit küldenek. Az adóhivatalos bármilyen postám eddig mindig simán bent volt a postaládában.. Lakcím igazolványuk, sőt szerintem személyijük nincs, és mégis megy a szekér, nem dől össze az államigazgatás..
Üdv.: Zsolt
Az utolsó 100 komment: