Tékozló Homár

Pécsen a törvényszegés nem veszélyes a társadalomra

2008.11.21. 06:32 | ge | komment

A pécsi Coop-ban a rossz rendszer miatt kártyával történő fizetés esetén is a kerekítési szabály szerint járnak el. Az üzletvezető ezt elismeri, de nem tud mit tenni, ám a közbelépő rendőr szerint minden így van jól, nem kell 1 Ft miatt pattogni és egyébként is: mindenki hibázhat.

Az alábbi eset ma történt velem a pécsi Kossuth téren lévő Konzum üzletházban lévő Coop üzletben. Egy terméket vettem 699 Ft-ért. Bankkártyával fizettem. Már ott érdekes volt a helyzet, hogy a pénztárosnő megkérdezte, hogy kell kezelni a Pos-terminált. Mondtam neki, hogy sajnos nem tudom. Valahogy megoldotta a kérdést, igen ám, de amikor megkaptam a bankkártyás fizetésről a cetlit, látom, hogy 700 Ft szerepel rajta.

Kérdem a pénztáros hölgyet, hogy nem ütött-e el véletlenül az összeget. Mondta, hogy nem, mert ennyibe kerül. Mondtam, hogy nem ennyibe kerül. Közölte, hogy nincs már 1 forintos, kerekítés van és nem igaz, hogy egy forint miatt reklamálok. Ennél a pontnál kicsit felment a vérnyomásom. Tájékoztattam, hogy a kerekítés a kézpénzes fizetés esetére vonatkozik, bankkártyás fizetésre nem. Erre átüvöltött pár pénztárt, hogy "Keresztnév (már nem emlékszem) gyere, mert valaki egy forint miatt reklamál". Jött az üzletvezető-helyettes hölgy, aki nagyon kedves volt és igazat adott nekem, hogy valóban, de sajnos rossz a rendszerük, most mit csináljanak? Kérdeztem, hogy akkor ennyi? Megkárosítjuk a vevőt, szarunk a törvényre, azt jónapot?

A legszebb, csak ezután következett. Jött egy rendőr, aki érdeklődött, hogy miben segíthet. Előadtuk a szitut. Közölte a szerv, hogy mivel már nincs 1 forintos, nem történt semmi. Én és az üzletvezető-helyettes hölgy is közölte vele, hogy sajnos rosszul tudja, a törvény szerint engem átvertek, de sajnos rossz a rendszerük. Erre azt mondta a rendőr nekem, hogy "Maga még sosem hibázott?". Kérdeztem tőle, hogy ha engem elkapna valamivel, majd én is kérdezzem ezt tőle? Azt válaszolta, hogy az eset nem veszélyes a társadalomra.

Mivel úgy tudom, hogy a Tescot és társait akár fillérekért is büntették meg már súlyos tízmilliókra, kérdem én, hogy lehet egy üzletláncnak ilyen mentalitása? Ha naponta beküldöm az összes haveromat, hogy vegyen valamit 9 forintra végződő összegért, fizessenek kártyával és utána sorban felnyomjuk őket, akkor mi lesz?

Üdv: pécsi homár

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rákenrolldetektív 2008.11.21. 07:57:57

És vannak emberek, akiknek megint (sokadszorra) az jön le, hogy 1 Ft miatt.
És nem az, hogy meglopták.
Ebben az esetben pedig nem az számít, hogy 1 Ft vagy 1000 Ft.
Persze van különbség, de a lényeg, hogy kevesebbe került...ennyi...

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.21. 07:59:42

jól tükrözi a pénztárosok (nagy részének) a mentalitását. ha valami gáz van rögtön átkiabálják a bótot : te Irén van kotonunk? muhaha....pénzátors hölgyő hülye volt....rendőr...hmmmm....amúgy meg ott helyben nem kell cirkuszolni a pénztárnál 1HUF-miatt verni a tamtamot....meglehet ezt szépen a sorbanállás nélkül is kérdezni.....azért a posztolót sem féltem, gondolom már direkt várta ezt a szitut, hogy jól homározhasson!

rákenrolldetektív 2008.11.21. 08:01:46

Na igen!
Egy tarkónbaszást érdemelne a kiabálásért...

jusztIacika 2008.11.21. 08:06:56

Az a pénz már a Kópé, te Kópé!

Shagrath 2008.11.21. 08:08:08

"kerekítés a kézpénzes fizetés esetére vonatkozik"

de hiszen kézpénz érted. Remélem mikor helyesírás szabályzatot vesz majd, nem verik át 1 forinttal érted, hisz' minek kétszer érted.

bogec 2008.11.21. 08:10:26

Ne reklamáljon, menjen vissza, és vegyen valamit 102 forintért, akkor nála lesz a vezetés.

Amúgy sztem aki ilyenre szót vagy gondolatot pazarol az erősen lelki szegény.

Pénztárosoknak kiabálásért: torokütés

citromtorta 2008.11.21. 08:12:00

Igen, tudom, hogy nem az 1 ft miatt, hanem az elv miatt szóltál - jogosan. Az a sok-sok 1 ft amit az emberektől beszednek így... Ott vernek át bennünket, ahol akarnak. Sajnos.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.21. 08:12:32

"Jött egy rendőr, aki érdeklődött, hogy miben segíthet."
Ne bassz hogy egy forint miatt redőrt hívtál...

staropramen 2008.11.21. 08:13:55

Amikor az1-2 Ft os kivonásával ezeket az idióta le-föl kerekítési dolgokat megalkották tudhatták, hogy ez lesz a vége. Semmibe lett volna az árakat egy füst alatt 0 és 5 végűvé tenni a kerekítés szabályai szerint és akkor nincs ez a hajcihő.
Persze ez már csk eb gondolat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.21. 08:17:12

@rákenrolldetektív : Nem csak arról van szó hogy elv. De látható hogy fingjuk sincs az egészről, és hülékkel meg nem érdemes vitatkozni, mert meggyőzni nem tudod őket.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.21. 08:17:49

ez nem ebgondolat
errol van szo
ha nincs 1 meg 2 forintos
akkor nincs 699, hanem van 700
nem tul bonyolult
bar en nem vontm volna ki, dehat en csak hagyma vagyok
Mary/tudom amerikai/ nem erti
hehe
ha valami valamennyibe kerul akkor miert kell tobbet fizetni
nekem is abszurd
ez van

jusztIacika 2008.11.21. 08:20:13

Noshát igazad van, de akkor sem lennék a szomszédod, mert szoktam feketézni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.21. 08:20:24

Amúgy meg gabriseszter, PécseTT.
Legalább a postok általatok írt része legyen helyes...

homár molla 2008.11.21. 08:21:06

csak nem a pécsi bölcsész? miért nem olvastok inkább egy jó könyvet?

Boo 2008.11.21. 08:22:31

Tényleg nem értem a kereskedőket...elbasznak valamit, aztán még nekik áll feljebb. A véletlenül arra sétáló rendőröket meg rühellem, ilyen helyzetben.

Kedvenc büfésem is rutinosabb a multiknál.. nála már minden ár 0-ra vagy 5-re végződik. XD

É2I 2008.11.21. 08:23:36

@tüvapok 2008.11.21. 07:59:42
"átkiabálják a bótot : te Irén van kotonunk?"

Nem, nem Irénnél nincs koton. Tudom leellenőríztem. Nálam van. Nálam is. ;P

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.21. 08:25:43

@Boo : Hát így kéne...
Mondjuk csak én vagyok ilyen hülye hogy 1-2 Ft -on eszembe nem jutna rugózni?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.21. 08:28:54

ÉnmegénmegazIrén 2008.11.21. 08:23:36

jaja....én csak a kabaréklasszikust idéztem, de nem is tudom miért az Irén ugrott be....meg a Jolán!

rákenrolldetektív 2008.11.21. 08:31:23

Én olyan helyen dolgozom, hogy ha elbaszok valamit akkor a legkevesebb a bocsánatkérés...
A komolyabb hibáknál jönnének a: "akkor ezt természetesen nem kell kifizetni", "sajnálom, cserébe fogadd el ezt most ingyen" mondatok.
De szerencsére ez elég ritka, hogy elrontsak valamit...de ha mégis, akkor nem kezdek el kurvaanyázni a vevővel...érted...nem kezdek el kajabálni, hogy "Gyere mán ez a balfasz nem hagy!" ...
Ennyi...megyek is németbe mentalitástanulásra...

hoppacska72 2008.11.21. 08:34:55

Én "Bótosként ezt úgy szoktam megoldani,hogy már számolás közben kerekítek! :-))))

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.21. 08:41:52

persze, mert felvesznek mindenféle kistinipics*kat pénztárosnak....akik vérig van sértve mikor a vevő reklamál....én itthon még nem sok boltban láttam ugyanazokat az arcokat a pénztárban...jah talán a Böbe a vegyesbótban....de hát őt mindenki dugja....talán még a hagymának is megvót valamikor....

Radi 2008.11.21. 08:43:50

De sok ideje van valakinek....

jusztIacika 2008.11.21. 08:44:01

Nekem ez valahogy nem kerek!

É2I 2008.11.21. 08:46:17

@hagyma 2008.11.21. 08:17:49
"ez nem ebgondolat
errol van szo
ha nincs 1 meg 2 forintos
akkor nincs 699, hanem van 700
nem tul bonyolult"

Nálunk a jó szokás szerint ezt is kettős rendszerként hozták létre.
Így ki lehet írni, hogy 699. Ha kártyával fizetsz ennyi, ha kp, akkor 700. Alias meghagyták a marketing stratégák kenyerét....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.21. 08:47:59

hat de ilyen a vilagon nincs
kiirom az arat
de mar tudom hogy nem annyi
hihhhetetlen

Impega 2008.11.21. 08:49:02

Lukrécia Bögre 2008.11.21. 07:17:24
fotosopp. nem a rendszer rossz. a pos terminálba az az összeg kerül, amit beleütnek. ennyi.

Szerintem is.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.11.21. 08:52:04

pécseTT? a lófaxt. mé nem jó a pécsen? mi a TT? a múlt idő jele, én úgy tudom.

hódmezővásárhelyett. milyen bután hangzik ez már? például.

nyelv müvelők szarlyanak Sün-t.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2008.11.21. 08:52:33

Ja, lehet kerekíteni bankkártyával is. Viszont az ilyen üzleteket simán kötelezni kellene hogy ne írhasson ki nem öttel osztható árakat. Nekem baromira nem az 1 forint fáj, inkább fizetek valamiért 700-at mint 699-et, de akkor arról tudjam, hogy 700 forint, na azt lássam elsőre, hogy "de jó, hatszáz meg még valamennyi".

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.21. 08:53:45

Na jó de értelmes ember erre azt mondja (főleg ha faszoskodnak vele) hogy DUGJÁTOK FEL AZ EGY FORINTOTOKAT.
Oszt'ennyi.
Na ugorgyunk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.21. 08:55:23

nem tudjak feldugni mer nincs

É2I 2008.11.21. 08:58:44

Nekem még van, de sün az hatásosabb. Egy egy forintost senki észre se venne, de még kis bélást se :O

kLa · http://majmok.blog.hu 2008.11.21. 09:06:01

A boltok többségénél úgy működik, hogy amikor meglátja, hogy kártyával fizetsz, elveszi a pos terminált, lehúzza a kártyát, beüti kézzel (!) az összeget, majd te leokézod (!) a zöld gombbal, beírod a pina kódot (tudom, van olyan kártya, aminél nem kell). Itt nem csak a csaj hibázott, hanem bizony te is, nem nézted, hogy mire nyomod meg a zöld gombot. Én a Bosnyák téri CBA-ban jártam így, csak engem két forintra akartak megvágni, és meg akarták magyarázni, hogy én vagyok a hülye, kártyával is kell kerekíteni. Nem a két ft olyan borzasztó összeg, de ha az ország összes CBA-jában csak minden második kártyával fizetőt vágnak meg 1-2 forintra, akkor az mennyi pluszbevétel évente?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.21. 09:06:43

nekem van egy zold tizforintosom a hutttomon Petofivel

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.21. 09:09:04

@hagyma, Irén : A francba tényleg. OK, akkor sünt. (Szegény sün :D )

É2I 2008.11.21. 09:23:55

@hagyma 2008.11.21. 09:06:43
"nekem van egy zold tizforintosom a hutttomon Petofivel"

Nekem meg kék huszasom, még sarló&kalapács van a címerben.

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.11.21. 09:24:32

Nos akkor úgy látom senki nem olvasta el amit írtam, talán az Apeh-nek hisztek:
www.apeh.hu/adoinfo/penztargep/kerekites.html
Idézem:
"...Bankkártyával történő fizetés esetén sem zárja ki a törvény a kerekítés lehetőségét, erről azonban a vásárlókat előre tájékoztatni kell."

É2I 2008.11.21. 09:27:11

@ColT 2008.11.21. 09:09:04
"@hagyma, Irén : A francba tényleg. OK, akkor sünt. (Szegény sün :D )"

Legyen kiszárított tengeri sün. Na az tud fájni.
Még a múlt héten sikerült kipiszkálni a ujjamból néhány beletört tüskét augusztusi beszerzés óta ;O

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.21. 09:28:15

na most kimentem megnezni
cimer van meg a hatldalon ott ulnek valakik valami fa a latt

MarsellusW 2008.11.21. 09:49:49

Hülye voltál fiam/lányom, még ordítottál is ezért, gratulálok! Igazi magyar állampolgár vagy. Csak így tovább, messze van még Vlagyivosztok.

elwood 2008.11.21. 09:54:33

Szép kidolgozott karakterek vannak a történetben:

1) user: Kérdezze meg orvosát gyógyszerészét, és higgye el, hogy egy forint miatt nem éri meg idegeskedni. Ha (helyesen) szóvá is teszi, rugózni rajta, többet árt magának mint amit bárkinek használ.

2) pénztáros: lehet tényleg csak hülye, nem jött le, hogy elismerte-e a hibáját. Az ártatlanság vélelme alapján tekintsük simán hülyének.

3) Boltvezető, az egyetlen helyes hozzáállás az elnézéskérés, ( ha már sztornózni nem tudja) sport szelet ajándékba átadása, pénztáros példás megbüntetése lett volna. Így marad a mell alatt húzott, szívlapáttal.

4) Rendőr: Ilyesmire nincsenek kiképezve.
Kiképzésük alatt a lejárt zöldkártyás Barkas észrevétele, közlekedési szabálytalanság észlelése esetén tüntető módon figyelmen kívül hagyás és továbbhaladás, valamint bűvészórákon a tízezres jogosítványba személyibe való feltűnésmentes átvétele szerepel.


Imre, hagyjad ...

Editor Bob 2008.11.21. 09:56:14

Hogy mekkora sóherek vannak, úristen. Manapság, amikor egy kéregető is kiröhög ha egy 50-est adsz neki, te nekiállsz 1 Ft miatt szarozni? Kedves postíró, nagyon nem vagy sikeres ember.

Ha mindig mindenhol ilyen makacsul vitázol a legkisebb semmiség miatt is, szerintem egyszer egy kereskedő belédállít hátulról egy kisbaltát.

MosoMasa 2008.11.21. 10:10:38

koma. milliókat vesznek ki a zsebünkből az eféle hozzáállás miatt. konkrétan a te zsebedből ma 1 forintot, holnap a másik ezret, meg többet. Aztán meg csak legyingetsz, ha egyáltalán észreveszed. És jön a sírás, hogy a mocskos népek nem fizetnek adót, nincs lé a kincstárban...
Azt kellene felfogni, hogy 1-2 forintos összeg létezik - csak érme, mint fizető eszköz nem!

További magyar hang 2008.11.21. 10:14:15

És ehhez mi köze van a Coop-nak?
A pénztáros 699-et "ütött be", a terminált üzemeltető bank végezte a kerekítést.
Vagy azt várod el a Coop-tól, hogy hekkelje meg a rendszert? Esetleg szerezzenek be egy vagon régi 1 és 2 forintost és ilyen esetekben adják vissza neked a különbözetet.
Mennyire életszerűtlen már ezzel a boltost zaklatni, próbáltál volna meg gondolkodni mielőtt kötözködni kezdesz.
Ja, igen: a vevőnek mindig igaza van, még akkor is ha mérhetetlenül ostoba.

blogsámán 2008.11.21. 10:14:54

Gyerekek!

Mielőtt fikáztok, valaki olvassa már el Ingyenes Online Stratégiai Játék barátunk kommentjét.
1. Valóban volt már ilyen post, és akkor feketén-fehéren kiderítettük már, hogy kártyás fizetés esetén is lehet kerekíteni, csak akkor ezt ki kell írni az üzletre.
2. Azzal dobálózni, hogy így a sok vásárlótól mennyi plussz bevétele lesz a boltnak szerintem hülyeség, mert a lefelé és fölfelé kerekítések nagyjából kiegyenlítik egymást.
3. Nem felesleges ilyen boltokban sem a nem 0-ra és 5-re végződő árak alkalmazása, ugyanis a kerekítés csak a számla végösszegére vonatkozik. Persze ha csak 1 tételt veszel, akkor kellemetlen, de azért zömében több tétel kerül a kosárba.

Üdv mindenkinek!

Arilian 2008.11.21. 10:17:50

Én általában ügyfél párti vagyok de:

1. forintént tényleg nem éri meg idegeskedni.

2. ebben semmi csalás vagy lehúzás nincs mivel 701 forintál is 700at kell fizetni.

maincoon © 2008.11.21. 10:34:21

Én sikeres városban lakok. Sokszor fizetek bankkártyával, de még soha nem volt ilyen problémám. A pénztáros mindig a fizetendő (nem kerekített) összeget írja be a terminálba, így nem kellett reklamálnom sem.

Amúgy a tévedésről: a héten bakiztam itt a munkahelyen. A főnök azt mondta, hogy egy tálca sütivel jóvátehetem. :D

Hol vagytok csajok, alszotok még?

És Zep????

RPD 2008.11.21. 10:45:20

@blogsámán
A több tételes mókáról csak annyit, látod mekkora hőbörödés van itt a homáron. Ha bemegy az embör venni egy rágót 199ért, akkor jó eséllyel vesz még 2őt, mert akkor ő érzi magát klafául mert 2 forintot nyert a bizniszen. Nyílván ezen "sokat" keres az üzlet, 3at vetté 1 helyett. A kereskedelemben nem hülyék menedzselnek, a sok kicsi sokra megy törvényt ismerik:)
Ezt abszolúte nem mindenkire értem, de asszem a kommentek alapján kijelenhetjük, h sok embernek számít akár csak elvi szinten az az 1-2 forint.

IP2 2008.11.21. 10:47:26

2008. évi III. törvény:
3. § Bankkártyával való fizetés elfogadója dönthet úgy, hogy a bankkártyával
való fizetés elfogadása során az 1. § szerinti kerekítési szabályokat alkalmazza.
Erre a tényre a bankkártyával fizető személy figyelmét kifejezetten fel kell
hívni.

Ekkora barmot, mint a posztoló ritkán látni.

TH 2008.11.21. 10:50:20

Engem az érdekelne, hogy ha 702 forintot kellett volna fizetnie, és 700-at vonnak le, akkor is verte volna-e a földhöz magát a kedves posztíró. És akkor jönnének-e a kommentek, hogy "Az a sok-sok 1 ft amit az embereknek odaadnak így"...

RPD 2008.11.21. 10:53:30

@th
Verte volna mert akkor a pénztáros úgy döntött volna, h nem alkalmazza a kerekítési szabályokat. Mert így kell döntenie.

TH 2008.11.21. 10:53:32

Hozzátenném, hogy ennél nagyobb szarrágást, mint amit a posztoló művelt, már el sem tudok képzelni.

TH 2008.11.21. 10:54:57

Kopottfenyu Nylontacsko / Ribakos sutirablo 2008.11.21. 10:53:30
Ezt a faszságot honnan vetted? Ha kp-ben fizet, akkor is beszedik tőle a 2 forintot?

Ozy 2008.11.21. 10:58:52

Kiabálni tényleg bunkóság.

De mostmár értem a jatt körüli hatalmas felháborodást a másik blogban.

1 Ft-ért kiverni a balhét....

gratula...

Most megint mondjam azt hogy a 175 Ft-os kakaóscsigára simán odaadom a 200 Ft, legyen egy picit mosolygósabb a kasszás....

RPD 2008.11.21. 11:04:06

@th
A kp-s fizetésről szó sincs csak az elektronyikusról.
2008. évi III. törvény:
3. § Bankkártyával való fizetés elfogadója dönthet úgy, hogy a bankkártyával
való fizetés elfogadása során az 1. § szerinti kerekítési szabályokat alkalmazza.
Erre a tényre a bankkártyával fizető személy figyelmét kifejezetten fel kell
hívni.
Érted? dönthet úgy is h nem kerekít. Ha jól értem és ez a 702 ft-re is érvényes.

IP2 2008.11.21. 11:08:01

Kopottfenyu Nylontacsko ne legyél már debil. Nem a pénztáros dönt el tranzakciónként, hanem a pénztárgép és a hozzá kapcsolódó informatikai rendszer központilag, minden tranzakcióra.

RPD 2008.11.21. 11:08:23

Mellesleg kurvára nem szarrágás esete forog fent, egy nagy üzletláncnál rengeteg kártyás fizetés lehet éves szinten (nagyságrendileg se tudom mennyi) de ezzel a stratégiával nem kevés extra profithoz juthat a kereskedő semmi befektetéssel.

RPD 2008.11.21. 11:09:24

Ez nem a rendszertől függ véletlenül? Vagy tényleg debil vok?:D

RPD 2008.11.21. 11:11:37

Aszzem télleg debil vok:D Meggyőztem magam:D

TH 2008.11.21. 11:11:39

Kopottfenyu Nylontacsko / Ribakos sutirablo 2008.11.21. 11:08:23
De vagy mindig kerekítenek v. soha kártyás fizetésnél. Ha mindig kerekítenek, abból hogy lesz bármekkora profit? És ha csak felfele kerekítenének, akkor is? Mennyit nyerhetne egy bolt? Napi 1000 forintot? 2000-et? Havi szinten lehet, hogy 50 000 forintot is zsebre tennének...Hű, ez komoly százaléka lehetne a bevételüknek...;)

IP2 2008.11.21. 11:13:18

Kopottfenyu Nylontacsko, nem sértésnek szántam :). Valóban nincs így leírva, de azért nagyon valószínű, hogy nem lehet csak a felfelé kerekítést alkalmazni. De valaki ottani kommentelő igazán vásárolhatna valamit 702 forintért kártyával, és rögtön kiderülne :)

RPD 2008.11.21. 11:16:50

Jaj:D Én aszthittem (és de megörültem neki) h lehet olyat is h 98-nál fel, 02-nél meg haggyák az összeget. Tuti nem lehet? Mer ha igen elkezdek vmit árulni 99ért:D

TH 2008.11.21. 11:16:56

Kopottfenyu Nylontacsko / Ribakos sutirablo 2008.11.21. 11:11:37
OK, túltárgyaltuk. :DDD

Mylady 2008.11.21. 11:17:13

A bolt hibázott. Annyiban, hogy nem írta ki, hogy bankkártyás fizetés esetén is alkalmazza a kerekítést.
MErthogy a törvény szerint megteheti. Csak ki kell írnia, hogy döntött. Gondolom azért (is), hogy ne tehessék meg, hogy egyszer így, mászor úgy.

Hány poszt lesz még, amiben emiatt hőbörög tudatlan hősünk???

TH 2008.11.21. 11:18:13

Kopottfenyu Nylontacsko / Ribakos sutirablo 2008.11.21. 11:16:50
Csak nehogy 6ot vegyen valaki...Buksz 4 forintot kapásból.

RPD 2008.11.21. 11:18:13

Basszus kiderítem:D Lemegyek a boltba és veszek így is meg úgy is. Csak ki ne nyírjanak a vevők mer kártyával fizetek a dianás cukiért:D

Mylady 2008.11.21. 11:18:25

A cím meg szokás szerint bulvárjellegű és nem a posztról szól.
Már meg sem lepődök.

RPD 2008.11.21. 11:20:43

TH 2008.11.21. 11:18:13
tökmindegy. így is legalább 40%os hasznom van rajta:D

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.21. 11:22:54

699HUF-ot bankártyával fizetni? ez se normális.....

azért elképzelem, ahogy a rendőr felismerte, hogy tényállás van fennforgásilag és odalépet, esetleg netán szolgálatba helyezte magát...:) muhaha ez a legnagyobb poén az egész sztoriban.....ez a szál megérne egy kibontást!

Gumidomino 2008.11.21. 11:37:53

Én erről lemaradtam hogy bankkártyánál is lehet kerekíteni.
Akkor meg mi a büdös francért találták ki ezt a kerekítési baromságot és mennyit fizettek annak aki kitalálta?!

na ezért tart itt ez az ország...

anarch 2008.11.21. 11:43:39

Készpénzes fizetésnél KÖTELEZŐ a kerekítés, bankkártyásnál OPCIONÁLIS. Azaz szépen eldönthetik, hogy a rendszer amit bevezetnek az kerekít vagy sem. (Azt viszont utána tartania kell, tehát nem lehet az, hogy egyszer kerekít, másszor nem :))

anarch 2008.11.21. 11:46:20

Idézet: Bankkártyával való fizetés elfogadója dönthet úgy, hogy a bankkártyával való fizetés elfogadása során az 1. § szerinti kerekítési szabályokat alkalmazza. Erre a tényre a bankkártyával fizetõ személy figyelmét kifejezetten fel kell hívni.

Forrás:
www2.pm.gov.hu/web/home.nsf/portalarticles/2D9CE5ED0E5E0B6EC12573E200410A08?OpenDocument

bekbórd! 2008.11.21. 11:48:43

A pénztáros beletúrhatott volna a fiók aljába, hátha van vmelyik résbe egy 1 Ft-os. Azt akkor pampogjon a vevő h átverték! :)
Amúgy illene egy pénztárosnak ismernie a szabályokat.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.21. 11:51:56

no ez az, de a mai pénztárosok nem valami magasan kvalifikált bőcsészek!

scubadiver 2008.11.21. 11:57:01

Hú, de qva nagy brobléma ez! Többet nem is pazarolok erre a témára!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.21. 11:57:06

no de mi lett a rendőrével? nem ajánlotta fel, hogy kifizeti?

demizson bobby 2008.11.21. 13:02:01

örülj,hogy nem erőszakolt meg a rendőr a boltvezetővel egyetemeben

EBL 2008.11.21. 13:28:06

Amennyiben jól tudom, a hatályos törvények szerint kerekiteni a bankkártyás fizetésnél is lehet, mig a kp esetében kötelező. Eszerint a COOP üzlet nem sértett jogszabályt.

Az üzlet joga eldönteni, hogy bankkártyás fizetés esetén alkalmazza-e a kerekitést.

"3. § Bankkártyával való fizetés elfogadója dönthet úgy, hogy a bankkártyával való fizetés elfogadása során az 1. § szerinti kerekítési szabályokat alkalmazza. Erre a tényre a bankkártyával fizetõ személy figyelmét kifejezetten fel kell hívni."

A posztoló meg egy szarrágó

EBL 2008.11.21. 13:30:55

Kedves Homár!

Mielőtt az alábbi hazug cimen posztot jelenitenek meg érdemes egy percre googlet ragadni és megkeresni a hatályos törvényeket!
"Pécsen a törvényszegés nem veszélyes a társadalomra"
A bankkártyás kerekités nem törvénysértő.

2008.11.21. 14:16:45

"Jött egy rendőr, aki érdeklődött, hogy miben segíthet."

A korrekt válasz az lett volna, hogy semmiben, mivel láthatja, hogy (még) nem folyik vér...
De ha már ott nyüzsgött, legalább kérhetted volna, hogy igazoltassa a pénztárost/boltvezetőt, mert szeretnéd feljelenteni őket. :))

Vick_ 2008.11.21. 14:38:30

Ha egy 28 napos hónapban naponta 100 embert húznak le bankkártyás fizetésnél 1 Ft- tal az havi plusz 2800 Ft.
2800 Ft- ért miért csinálná ezt valaki direktbe?
Aki 1 Ft- ért reklamál arra a SZARRÁGÓ szó jut az eszembe.
És milyen elvekről beszélünk 1 db forintnál??
A posztoló még mindig a szocis időkben érzi magát mikor még 50 fillér volt egy gombóc fagyi...és 1 forintból már 2 gombócra telik!!!

2008.11.21. 14:40:18

@Hagyma: Magyarország nem az egyetlen hely, ahol kerekítenek. Finnországban élek és itt nem használják az 1 és 2 euro centeket, viszont az árak nem 5-el oszthatóak. KP-s fizetésnél kerekítenek, pont mint Magyarországon, viszont kártyás fizetés esetén MINDIG a pontos összeget kell fizetni, nincs opciós lehetőség a kerekítésre.

@tüvapok: 699-et kártyával fizetni miért is probléma? Én sokszor (szinte mindig) az 1/1,5/2 euros apró vásárlásaimat is kártyával fizetem, mint ahogy a legtöbb ember itt Finnországban. A kártyás fizetés gyors és megbízható, valamint jóval kényelmesebb is, mert nem kell KP-t magamnál tartani. (max 20€ van nálam, arra az esetre ha véletlenül valahol elromlott volna a terminál, ugyanis itt még sok piaci standnál is lehet kártyával fizetni)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.11.21. 14:45:47

Tapani_SF 2008.11.21. 14:40:18

igen, mert ott pikkpakk betárcsáz a terminál....de otthon mikor akkor porolják le előtted.....hmmmm? hiába vagyunk nyelvrokonok ne hasonlítsad már össze a két országot!

Ozy 2008.11.21. 16:04:56

Magyar-Finn nyelvrokon?

Finnugor nyelvcsalád?

Van aki ezt még elhiszi?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.21. 16:13:47

Tapani SF
ujabb bizinyitek a finn -magyar rokonsagra

TH 2008.11.21. 16:18:41

Ozy 2008.11.21. 16:04:56
Az baj, ha az ember elhiszi?
Mit higgyek inkább el? A sumér rokonságot vagy a japánt? :)

Ábelesz-kobelesz 2008.11.21. 20:13:33

Félelmetes, hogy mennyi elmebeteg kretén állat szaladgál a világban!
Kedves posztoló barátom! Ha ezt a vitát abban a sorban bonyolítod le, amelyikben én állok mögötted, biztos lehetsz benne, hogy megettettem volna veled a herédet és visszaduglak anyádba!
A mögötted álló emberek ideje, egyenként többet ér, mint a szaros 1 forintod. írd meg a bankszámla számodat és összedobjuk valahogy azt az 1 forintot, nehogy éhen haljál. Feltételezem, hogy azért a benzinkutaknál mindig 10002 Ft-ért tankolsz és kp.-val fizetsz. Ha pedig el mernék kérni a 2 Ft-ot, rögtön tiszában lennél a szabályokkal.
Remélem az ideg szétbaszta azt a hülye fejedet (merthogy megloptak 1 Ft-al!!!!), és többet nem írogatsz marhaságokak a Homárra.

Szép is lenne, ha minden kereskedelmi egység jogorvoslatot követelne, amikor a kerekítési szabály nem nekik kedvez.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.11.21. 20:18:38

es en tovabbra is mondom amagmet
ez a kerekites egy baromsag
ha kiirom valamire 699
az 699
vagy irjam ki 700, ha nem letezik olyan erme
hihhetetlen

Nfbg 2008.11.22. 00:09:10

Jó oké hogy csak 1 forint, de igen ha veszel 10 terméket darabonként 1 forint plusszal, akkor az 10 ft, ha ezt csak 10 napig csinálod az 100 ft ami kb. 0,4 L benzin.Szerintem ez a blog azért van hogy az ilyen élményeket megosszuk, és ha homár kirakta, akkor nem kell szitkozódni emiatt szerintem.

jesszumpepi (törölt) 2008.11.22. 03:57:44

Jut eszembe.Mario Vargas Llosa perui író A kecske ünnepe című regénye egy latin-amerikai diktatúrában játszódik.Na,ott aztán tényleg megetetik valakivel a saját heréjét!Mert részt vett egy sikertelen puccskísérletben.
Meg más dolgokat is művelnek vele a börtönben.

tejfogubandi 2008.11.22. 09:44:17

Bazzz. Utaljunk neked egy forintot ?

tejfogubandi 2008.11.22. 09:46:01

Ha én lettem volna a sorban tuti megdobnálak két 5 forintossal...

Attee 2008.11.22. 18:10:59

Tettem félre pár db 1ft-ost, küldök belőle egyet a posztolónak.

Ofélia . 2008.11.22. 19:30:43

én+én+irén:

Van szabad kotonod?.

Nem tudom, hogy lett a kezedben süntüske.

Egy hordó sör után sem kézenállva megyek be a tengerbe.

CID 2008.11.22. 22:19:26

jesszus, hogy te miket olvasol.

Passport 2008.11.23. 18:28:31

Tékozló Homár helyett javasolom a Bolhafingból Atombombát ez jobban illusztrálná a topik mélyenszántó szellemiségét.Avagy F@szságokról Tudálékosan címet.

A Tyne folyó déli partja 2008.11.23. 18:59:10

te hagyma, mikor én anno Kanadában jártam (kb. 15 éve) akkor ott az volt a szokás, hogy kiírták valaminek az árát, de többet kellett fizetni, mivel a kiírt árban nem volt benne az adó....ez mekkora marhaság már??? hordjak magamnál mini számológépet, hogy ki tudjam számolni, van-e nálam elég pénz, mert nem képesek azt kiírni, amit fizetnem kell??
a hülyeség az az otthoni rendszerben (amit külföldön élőként nem nagyon tapasztaltam még), hogy minden 9-re végződik. (itt is) átvették ezt a hülye szokást nyugatról, aztán most, hogy megszűntek az egy- meg kétforintosok, mindenki veszít egy kicsit...

tüvapók, vagy hogy hívnak: én szoktam pár fontos vásárlást is bankkártyával kiegyenlíteni, mi a gond azzal? általában nincs is nálam készpénz, max. ha metróval kell mennem valahova, annak nem jó a bankkártya (se a papírpénz. kényeskedő metróautomaták vannak errefele).

Alikam 2008.11.25. 15:22:58

Igazad van, de azért akkor is nevetséges, hogy 1 forinton rugózol. Ezt elegánsan kell elintézni, tudatni a pénztárossal, hogy tisztában vagy azzal, hogy átbasznak, azátn a panaszkönyvbe beírni és végül a fogyasztóvédelemnél meg feljelenteni őket.

A kedves hőbörgőket meg tájékoztatom, hogy havonta többmillió forint pluszt is össze lehet szedni az ilyen "hibás gépekkel" (kiafaszhiszielhogyhibás), hopp most egy forint, hopp máshol 2...jó biznisz.

A rendőr meg csak ne üsse bele az orrát az ilyen dolgokba, főleg akkor ne, ha hülye mint a segg.
süti beállítások módosítása