A Datanet egy hibabejelentésre a sávszélesség lecsökkentésével reagált, de a számlát továbbra is az eredeti, nagyobb sávszélességű csomag szerint állította ki. Miután naív ügyfélünk ezt észrevette, a Hírközlési Hatósághoz fordult.
Tisztelt Nemzeti Hírközlési Hatóság!
Augusztus végén váltottam, és a GTS-Datanet ügyfele lettem. 4 megabites internetre és telefonra fizetek elő náluk (Yo!NEKED Buli csomag). Eleinte minden rendben volt, de aztán egyre gyakrabban jelentkezett az a probléma, hogy megszakadt az internetkapcsolat. Többször felhívtam a technikai ügyfélszolgálatukat, ahol azt mondták, hogy az én gépemben lehet a hiba (vírus), de kiderült, hogy náluk van a hiba. Elmentem személyesen az ügyfélszolgálatukra, kicserélték a modemet, de a probléma ezután is jelentkezett.
December 10-én írtam nekik egy emailt, melyben részletesen leírtam a fenti problémát. Válaszukban közölték, hogy a jelzett hibát rögzítették rendszerükben, az elhárításról értesíteni fognak.
Pár napja feltűnt, hogy mintha lassabb lenne a hozzáférés, és meg is mértem a sebességet, mely most a korábbi 4 megabit helyett körülbelül 1,7 megabites lett. Ma (december 27.) ismét felhívtam őket, ahol utánanéztek, és kiderült, hogy (valószínűleg a hiba elhárítása során) egy alacsonyabb sebességre tették át a vonalat. A számlázás, vagyis a havidíj viszont továbbra is a 4 megabites csomag szerint alakul, mondta a telefonos ügyintéző. Kérdésemre, hogy hogyan lehetséges az, hogy az 1,7 megabites internetet 4 megabitesként fogják számlázni, azt a választ kaptam, hogy mivel most bejelentettem a hibát, ezért mától fogva a hiba megszűnéséig tartó időszakot kompenzálni fogják a számlázás során. Ezzel mindössze csak annyi a gond, hogy az utóbbi pár napban is lassabb volt a sebesség, ezekre a napokra viszont nem fogok kártérítést kapni, mivel nem jelentettem be.
Felmerül a kérdés: ha egy internetszolgáltató csökkenti a vonal sebességét, akkor annak semmilyen következménye nincsen, amíg az ügyfél nem veszi észre? Ha esetleg nem veszem észre vagy nem jelentem be, akkor hónapokig fizetnem kell ugyanazt a havidíjat, miközben a hozzáférésem alacsonyabb sebességű?
Kérem, vizsgálják ki az ügyet.
Köszönettel,
XY
Az utolsó 100 komment: