Tékozló Homár

Többszörös szűrőprobléma a szervizben

2009.01.08. 14:00 | ge | 166 komment

Dániel története mindenkinek ismerős lehet, aki járt már autószerelőnél. Az eredetileg 15 ezerre kialkudott olajcsere költsége végül majdnem a duplájára nőtt, az autó fizetés után nem indult és még taxizhatott is a benzinkúthoz felesleges üzemanyagért.

Kedves Homár!

Alább egy Ford Cromax (Bp. Asztalos Sándor u.) sztori, kicsit húzva, az egészet itt találod. MkIII-as Mondeo időszakos szervize: Múlt csütörtök délután 2-re kaptam időpontot a munkafelvételtől telefonon, ahol azt is mondták, hogy az olajcsere kb. 15 000-ből kijön, mivel ha náluk veszem az olajat, meg a szűrőt, akkor nem számolnak fel munkadíjat. Mikor beértem a hölgy kérdezte, hogy gyári, vagy Armafit márkájú utángyártott gázolajszűrőt kérek. Kérdeztem, hogy mi a különbség, kiderült, hogy a gyári 9758, az Armafit 3490 Ft. Utángyártottat kértem.

Két és fél óra után közölték, hogy kész, 33 ezer forint lesz. Az államat felkapartam a földről, hiszen 15 000-ből elvileg kijött az olajcsere, kb. 3500 körül kellett lennie a gázolajszűrőnek, amit szintén ott vettem, tehát gondoltam arra sem számolnak szervízidőt, úgyhogy mindennel együtt maximum egy 20-asból ki kellett jönnie a szervíznek. Kérdem, hogy ez hogy jött ki, a srác sorolja: gázolajszűrő 9758... Hopp, mondom az nem annyi, az csak 3500, mert utángyártottat kértem! "OK, akkor kiszedjük, és belerakjuk a másikat." MI VAN?Huh? falbav - Na, itt elszállt az agyam. Ott várattak két és fél órán keresztül, úgy, hogy minden épelméjű helyen ez kész lett volna 1-1,5 óra alatt, és kiszedik a szűrőt úgy, hogy azt már eladni úgysem tudják, mert tele van töltve gázolajjal. Kész.

Szóval ott ülök még egy bő fél órát, mikor szólnak, hogy kész. Fizetek, immáron 27 ezer forintot, megyek ki, indítózom, a kocsi nem indul. Megyek vissza, hogy ez van. Egy szerelő srác jön ki, ő is próbálja, semmi. "Nagyon fekszik az a mutató!" - mondja, és kijelenti, hogy azért nem indul a kocsi, mert nincs benne gázolaj. (nem volt kifogyva) Kijön a szervízvezető srác is, és mosolyogva kijelenti, hogy "Hallom kifogyott az üzemanyag". Hívok taxit, elvitetem magam egy MOL kútig, veszek kannát, veszek bele üzemanyagot, visszavitetem magam. Dízel bele, kocsi nem indul továbbra sem. Bemegyek, a szervizes kijelenti, hogy 5-kor elment minden szerelő (kb. fél órával előtte ő mondta, hogy 6-ig ott vannak), ő meg nem ért hozzá, úgyhogy csak péntek reggel tudnak hozzákezdeni. Fenyegetőzés, OK, egyik elvállalja, betoljuk a kocsit, a szerelő mókol rajta kicsit, és kijelenti, hogy azért nem indul be, mert "kevés benne a nyál!" Volt benne kb 3 liter, hoztam 6-os, 8-9 literrel nem indul el egy kocsi...?

A szv srác elmegy még 10 liter gázolajért, ezalatt a szerelő lelép, mondván neki 7-re az Üllői úton kell lenni. gun Szv visszaér, a 10-ből beleöntenek a kocsiba kb. 5 litert, az egyetlen még bent lévő szerelő nekiáll, még gyilkolják kicsit a kocsit, de hál' Istennek beindul. Ekkor kijelenti a szv, hogy az utángyártott szűrő volt a hibás, és visszatették a gyárit, és így beindult. Mindenesetre azért a 10 liter gázolajat, amit hozott, azt fizessem már ki, azaz 3000-rel lógok. Hulla fáradt vagyok, kifizetem, és eljövök.

Csak otthon vettem észre, hogy kiszámláztak még egy átvizsgálást 2450 Ft értékben (nem kértem) egyéb szerelési anyagokat kb. 1400 Ft értékben (vajon egy ilyen szervíznél mik lehetnek ezek az anyagok? Rongy? Vagy mi?) , és kicserélték a levegőszűrőt is (ezt ugyebár tisztáztam az elején, hogy nem kérem) 3145 Ft szűrő, és 450 Ft szerelés értékben. No comment.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.08. 16:05:16

@Mézes B. Ödön: Akkor a celebek meg a politikusok álcázott ufók? Mindját gondoltam :D

Átlagarcú 2009.01.08. 16:05:19

nemtudommá, keress rá valahogy:))))

Énbagoly 2009.01.08. 16:05:55

@ColT:
Muszáj mindig egy mániákus? X-(

Átlagarcú 2009.01.08. 16:06:19

Tarpa, melyikben volt?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.08. 16:13:56

@sörecet: közben megtaláltam! én egyébként minden névváltoztatást bejelentettem eddig! tik, tük, tüv....

Bamba Barack 2009.01.08. 16:16:07

És mennyi sok ilyen genyó szervíz van.Anyámat a skoda palotában vágták szépen át...bevitte a kocsit,mert állandóan elfolyt a hűtőfolyadék.Többen mondták neki,hogy hengerfejes lesz a kocsi.A szalonban közölték ,hogy ó nem az más gondok vannak vele...Az előre megbeszélt árnál vagy 20 ezerrel többe került a nagy semmi és most viszi majd anyu hengerfej javításra a kocsit...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.01.08. 16:16:39

Bár nem szoktam ilyet, de:
Szerintem Te vagy a hülye, kedves Dániel!

Az igaz, hogy köcsögök a szervizben, de Te azért igen gyík módon viselkedtél...

Én lennék terrorista! 2009.01.08. 16:19:23

"Szaki: Ne szórakozzon, tudja, hogy a ma kézhezkapott havi fizum 55 000 lett?"

Tudom hogy nem kellene, de mégis ezért kell mindig egy kis plusz pénzt adni zsebbe. Nem a szerelő a hibás a fos fizetéséért, te meg csak rosszabbul járhatsz, ha elsajnálod azt a kis pluszt. Ilyen a világ. Kétezer pöngő mindjárt meghozza a munkakedvet.

Nálunk meg itt Tarpán (törölt) 2009.01.08. 16:19:53

Nem tudom. Olyan sok poszt nem volt. Konkrétan egy volt két sótartóval.

jusztlacika 2009.01.08. 16:22:57

Észre sem veszitek, hogy végre egy szaftos HOMÁR FASZA POST, erre ufókkal beszélgettek???


amúgy első!
nincs nálam sün!!!!!!! DIPLOMA???????!!!!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.08. 16:24:38

@jusztlacika: jó de ki itt a bőőőcsééész? és hol vannak a skeptikusok?

Nálunk meg itt Tarpán (törölt) 2009.01.08. 16:30:29

Néha Sörecetből bújik ki a tárcanélküli bőcsész:))) Csak az látszik ellentmondani néki, hogy szereti a ruszlit. Viszont annak meg tudja a latin nevét is.

Átlagarcú 2009.01.08. 16:33:25

Így szétoffolni egy csótányt! Nektek már semmi sem szent?

Átlagarcú 2009.01.08. 16:35:07

off
Bocs, azt hittem a csótányosban vagyok. Most látom csak, hogy a szervízben.

Jólfelhúztammagam 2009.01.08. 16:37:11

@s_marky:
"3500ért gázolajszűrő? Egyébként az az utángyártott mocsok olyan 1000ft körül van,csak úgy mellékesen "

Csak úgy mellékesen az említett dízel autó nagynyomású befecskendező fúvókáinak (porlasztócsúcs) cseréje barátilag 250e Ft. A meghibásodásukat az üzemanyagban lévő 2 mikronnál nagyobb szennyeződések okozzák.

Ezek után biztos nagyon előrelátó dolog az üzemanyagszűrőn 2-3 esetleg 6 ezer forintot megspórolni, és betenni egy gagyi kínai szart.

jusztlacika 2009.01.08. 16:50:01

én telefingjak egy ilyen nagynyomású lófaszt?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.08. 16:51:35

@sörecet: Csótányosnak az egyik pécsi felsőoktatási intézmény kajáldáját hívták... :)

big_mafa 2009.01.08. 16:57:25

@Koli: Skoda óradíj 9500+ÁFA???
Az igen.
Nekem Toyotám van, az óradíj (Márkaszervíz!) Bp-en kijön asszem 5-6e körül. De megszívtam - mivel sose romlik el, nem tudok sokat spórolni a díjkülönbözeten. :-)

(igaz, hogy e mellett a szervíz mellett nincs szalon)

Alikam 2009.01.08. 16:57:55

Most őszintén. 3000 forintot miatt csináltál magadnak plusz három órát és plusz tízezer forintot.

Ha már van egy Ford Mondeód, akkor ne legyél már enyire szarrágó, hogy 3000 forinton spúroskodsz.

Addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér. Ha nem vagy olyan anyagi helyzetben, hogy Mondeóval grasszálj, akkor lehet venni biciklit is.

Amúgy abban igazad van, hogy tényleg nagy faszok voltak a szervízben.

Trejo 2009.01.08. 16:58:17

Ekkora morzsit!
Olajcserénél gázolajszűrő csere az érdekes történet. Talán inkább olajszűrő.
Garanciális autónál az időszakos szerviznél meg van határozva, hogy milyen alkatrészeket kell kicserélni, valószínűleg a levegőszűrő is ilyen. De neki nem kell.
Járjon inkább biciklivel az egyszerűbb mint az autó és még gázolajszűrő sem kell bele... :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.08. 17:01:15

@Trejo: Esetleg azt ki tudja cserélni maga is. Én is tudok légszűrőt cserélni, de olajszűrőt inkább nem állok neki.

indapass90210 2009.01.08. 17:06:43

"rkpeti · www.jarmukovetes.hu 2009.01.08. 15:38:55
Fiat Grande Punto 4 lit olaj, pollenszűrő, levegőszűrő, olajszűrő: 9600 ft. Csere díja: 1500 ft. Lehet irigykedni."

Már csak arra válaszoljál légyszi, hogy kasztrolos dobozból adják a teszkós olajat, vagy bennehagyják az eredeti csomagolásban?

ge-za (törölt) 2009.01.08. 17:14:36

Nekem nincs autóm.Sikeres vagyok?:D

mp320 2009.01.08. 17:15:24

@ColT:
na Te is aztán jó szerelőhöz jársz... Most hogy leszoptad ötszázszor végre megcsinálja rendesen és normálisan a kocsid? Nekem ehhez nem kellett senkinek semmi szivességet tennem...

kisgalád 2009.01.08. 17:27:49

@Mézes B. Ödön: Most, hogy mondod a főnököm is kezd gyanús lenni....

elwood 2009.01.08. 17:33:56

A posztoló cseszegetése volt már ?
Burzsuj III-as mondeo-val nincs péze márkaszervízre, meg taxi hordja a benzint ... ilyesmi ...

HaTaczy 2009.01.08. 17:35:44

Húúú! Ez nagyon hosszú volt és elfecsérelt idő:( Olajszűrőbe gázolaj? Hova öntötted a hozott naftát?
A románok által ellopott lovak megkerültek?

HaTaczy 2009.01.08. 17:39:32

Csak, hogy jót is írjak:)
Munkafelvevő mennyire töltötte ki a felvevőlapot? Több lett? Fizeti a szerviz, mivel Téged nem kérdeztek meg, hogy javíthatjuk-é többé.

Koli 2009.01.08. 17:40:46

big mafa
Bizony ennyi itt nagyfaluban az Octavia szervizdíja. 9500 plusz fa per óra.
Plusz kibaszott drága longlife olaj kell bele (amivel nem bírja a 30 ezres intervallunot, csak 24-25-öt), egy-két szűrő, és már 100 felett is vagyunk.
És még fékbetét csere nem is volt 50e-nél...

Tudoooom, Octaviaval nem lehetek sikeres...

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.01.08. 18:09:53

Régi mondás,de igaz: "csak az vegyen magának autót,aki meg is tudja csinálni,ha elromlik benne valami..ha meg nem tudja,akkor dobja ki." Ez igaz bármire,ami elromolhat.
Magyarországon vagyunk,szolgáltatóktól,szervízesektől sehol ne várjatok semmi jót.Mindegyik azt nézi,hogy hol tud átverni.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.01.08. 18:27:32

a szervizben a kötelező szerviz előtt betelefonáltam, hogy hogyé lesz az idén a lehúzás.
hát nagyon, mondják.
kezemmel a karbantartási füzettel, kérdem mi van benne az aranyárban?
hát a kötsögök felsoroltak mindent, különösen azokat, amikhez hozzá sem kell még nyúlni, de még ajánlott szinten sem.

ez nekem nem tetszett.

felhívtam az autómat gyártó cég mo-i képviseletét, hogy a kötelező szervizzel vannak problémáim, különösen az elvégzendő munkával. a pasi is jót röhögött.

kérdeztem mizújs azzal az eu irányelvvel, hogy nem írhatják elő a gyártók, hogy márkaszerviz szolgáltatásati kell igénybe vennem bizonyos ideig.

ember elmondta, hogy csináltathatom máshol is, ha nevemre szóló számlával tudom majd igazolni kétség esetén, hogy a beszerelt, lecserélt ezmegezek a karbantartási kézikönyvben ajánlott vagy felsorolt termékek.

miután erről írásom is lett, rögtön spóroltam a kétéves szervizen 30 ezret.

okos vagyok-e?

Dr.Bio74 2009.01.08. 18:31:49

Aztat én sem értem, hogy mi értelme egyrészt kicserélni a drágább szűrőt a kért olcsóbbra, mert ha már elbaszarintotta, akkor miért nőveli a veszteségét? Másrészt (gondolom elírás) de mit keres az olajszűrőben a gázolaj?
Harmadrészt ilyen esetben csak jegyzőkönyvvel a kezemben, vagy a szervízvezető farkával a zsebemben hagyom el a helyet ( a vezető maradhat).
A kocsi mellett álldogálás pedig túl azon, hogy sok helyen tiltott is, egyáltalán nem old meg sok mindent.
A történetről szívesen meghallgatnám a másik fél elbeszélését is.

sálas 2009.01.08. 18:38:02

ha valaki használni is akarja az autóját, ne vegyen fordot.
nekem egy -lassan nagykorú- renaultom van.
egyszer passzióból megtörtem, utána kissé gyalázkodott. anyagáron ismerős megjavította (törött elemek+ jobb első index+ lámpa+ munkadíj= 25ezer. ha nem nála csináltatom, 75-80 alatt nem úszom meg)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.08. 18:39:25

@mp320: Javítottam neki telefont amikor még azzal is foglalkoztam. Az a baj hogy alapból nem vannak autószerelő haverjaim, tehát bármilyen szerelőhöz megyek oda, úgy kezdődik hogy lehúz. Eggyel (ezzel) végigjátszottam, azóta az normálisan dolgozik, máshova nem hordom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.08. 18:41:30

@sálas: Fordot? Ember, nekem az van és még így 17 év után is autó. Amúgy annak idején rönón is gondolkoztam, aztán nem az lett.
Igazából úgysem annyira az számít 10 éves kor felett hogy hol készült az a szar hanem hogy hogy verték szét az előző tulajok.

Dr.Bio74 2009.01.08. 18:43:20

@sálas:

Nekem is Renaultom van (lajtán túli), kacarászott a generátor. A szervíz értékelése:
-új generátorral cca.:150 000 Ft
-felújított generátorral cca: 120 000 Ft

Oszt én cseréltem le a csapágyakat:
4 óra meló, és 2x1500 Ft csapágyár. Klassz.

sálas 2009.01.08. 18:47:39

@Bio74:
az én rönyóm is német.
szent meggyőződésem, hogy itthon a selejt szart b@sszák elénk.

Smartass 2009.01.08. 18:48:28

Elnézést, de:

1, Szerintem ilyen modern injektoros autókat nem szokás betolni, már csak a katalizátor miatt sem.

2, az szerintem nem gázolajszűrő, hanem olajszűrő, és nem kerül bele gázolaj.

Kevés benzinnel/diesel olajjal tényleg nehezebben indul az autó. Nekem például 1-2 literrel hidegben már nem pöccre indul az autóm (innen is tudom, hogy tankolni kéne).

Amúgy úgy tudom, hogy az se túl jó ötlet, ha sorozatosan kiszárítod a tankot. Ezt mondjuk csak a bátyám mondta, aki autószerelő. Ő biztos tudja miért.

Dr.Bio74 2009.01.08. 18:49:06

@sálas:
Sorry, de "Lajtán túlinak" pont a németek hívják, és inkább törökül tud, mint németül.

sálas 2009.01.08. 18:51:25

@ColT:
hát, nagy szerencséd van. nálunk a családban 3 ford volt, különböző korúak, -egyik vadonás új-
és pár hónap után apám továbbköltötte a reklámot:
ford. feel the differene-IÁLMŰ

sálas 2009.01.08. 18:53:54

@Bio74:
arra gondoltam, hogy anno oda még jobb autókat szántak mint most ide. az én járgányom német importból van, törökül nem ért, németül meg még nem próbáltam :)

Nálunk meg itt Tarpán (törölt) 2009.01.08. 19:24:13

@Mézes B. Ödön: "Jelenleg a helyzet azonban nem úgy néz ki,hogy a földönkívüliek egy invázióra készülnének a Föld ellen. Nem tesznek erre vonatkozóan jelzéseket,utalásokat és nem hagynak hátra látható,vagy hallható információkat sem. Sőt,az UFO-megfigyelések és földönkívüli látogatások száma drasztikusan csökkent. Talán egyszerűen nincs rá okuk ,hogy ilyen szörnyűséget tegyenek. Legalább is reméljük nem következik be mindez…"
Persze, hogy nem jönnek. Csak átkúrnák őket a ufószervízben. Edénél sem szállnának meg, mert ő is lehúzná őket.

Orizatriznyák 2009.01.08. 19:26:24

Autóval nem viccelek, csak ismerőshöz megyek szervízbe. No szakszervíz (egyébként sem volt még sosem új, garis autóm). Mivel lány vagyok, könnyen át tudnának vágni vadidegen helyen.

lacasa 2009.01.08. 19:57:17

Kedves átvert Ügyfél!
Ajánlanám a figyelmedbe a mondeo clubbot
mondeoforum.camelcom.hu/index.php
Többet nem leszel átverve!
Üdv: lacasa

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2009.01.08. 20:01:05

volkswagenéknél sem megy ez másként mint másutt
nem jelentéktelen flottát veszünk át, közte a cégcsoport teljes kínálata, például néhány seat
Vettünk már át flottát Toyotát is, az fele ekkora volt mind darabszám mind érték tekintetében, mégis megadták a módját nem épp úgy mint most de ez egy másik story. Szóval fülig érő szájjal visszük az új verdákat a seatokat is. Az egyikben aztán másnap kideül, nem jó az ablakmosó, nem jön a tartályból a folyadék, sebaj visszük is vissza az egy napos autót, valami hiba van, meg kéne javítani de hirtelen. Kiderül nem volt téliesítve, szétfagyott, szétrepedt cseréljük, semmi gond! Másnap kolléga megintcsak problémát észlel, ki hinné, most sem téli ablakmosót töltöttek bele, újra elfagyott. No comment

Mille38 2009.01.08. 20:40:21

Nem tudom, szabad-e jót is mondani a szervizről, de mi öt éve járunk oda Ford Transit Tourneo-val. Először is, mindig meg akarják venni a szerelők :) Mindig rendesek voltak, betartották az árajánlatot, ha találtak valamit, telefonáltak és egyeztettünk. Úgy kerültünk oda, hogy amikor megvettük a kocsit, volt egy futómű-hibája, amivel négy autószerelő-műhely nem tudott mit kezdeni előtte. A Cromaxnál pedig rájöttek a hibára (egy régi szerelésnél rosszul tettek vissza valami apró alkatrészt), megjavították, azóta is jó, és azóta is hozzájuk járunk vissza. (El lehet képzelni, hogy mennyire nem tartjuk drágának, hiszen ez (nagy)családi autó, aminek a költségeit sehol sem tudjuk leírni.) Sajnálom, ha másoknak nincsenek ilyen jó tapasztalatai. REmélem, nem a negatív tapasztalatok oka, hogy lecserélődött a szerelői gárda az elmúlt években ??!!??

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.08. 20:59:24

@Smartass: Hm,attól függetlenül abetolás mint mentőeszköz lemerült akku esetére, frankón működik... Nekem is injektoros az autóm (nem mechanikus hanem elektronikus vezérlésű, katalizátoros) és tutira be lehet tolni, már kipróbáltuk :(

Gyros55 2009.01.08. 21:28:49

Márkaszervízben egyszer jártam, az új, szalonban vett Mazdámmal. Első 5 ezres szervíz, jól lehúztak. Utána kikötöttem az órát, egy év után eldobtam a szervízkönyvet. 3 év alatt egy lengéscsillapító csere 20 ezer, de azt valószínűleg úgysem cserélték volna gariban.
Most egy 16 éves Hyudai-t hajtok, olajcsere otthon a garázsban, olaj 4.000.- olajszűrő 1.100.- munkadíj a sör amit utána megiszom.
De van jó szervizem is, vízpumpa csere: alkatrész 9.500.- munkadíj 3.500.-
Bármilyen kocsit vállalnak, ha kell megadom a címet.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.08. 21:37:50

Megmondtam, hogy a mercit kutyán kell kitolni, és meg kell hirdetni a vaterán. A szállítást a vevő állja!

kisgalád 2009.01.08. 21:39:00

@Bőrön D. Ödön: Csak most olvasom a nickneved! Nem vagy te véletlenül rokona Mézes B Ödönnek???

Secnir 2009.01.08. 22:55:29

@hiszti:
jelen
öööö
most mire is gondolsz?

Smartass 2009.01.08. 23:15:02

@ColT

Igen, működni működik, csak nem ajánlott:) Mert nem tesz jót a katalizátornak...

Gondolom egy-két ilyen betolás, bevontatás még nem teszi tönkre, de nem véletlenül írják a kézikönyvekben:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.08. 23:26:08

@Smartass: Ha valamit 2 naponta tologatni kell azt az ember úgyis felgyújtja :D Nyilván nem arra volt gondolva hogy rendszeresen tologatod :D

@Gyros55 : OK, hogy Hyundai, de a Mazdával mi lett? :D
Az x ezres szervizeknek is van értelme, a lehúzáson kívül is - az egy más dolog hogy értelmes szervizben/otthon is meg tudják csinálni, a márkaszerviz csak egy pénzgyártó gépezet (a cégnek).

Amúgy főleg az olajcserét érdemes betartani - ezt mi tudjuk, de van pár olyan műszaki analfabéta aki az se tudja hogy az olaj miért kell az autóba, nekik jó ha van egy kötelező szervizperiódus.

kisgalád 2009.01.09. 00:38:39

Namostanakkormánnemlesztöbbújpostmáma?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.09. 01:08:25

Ja ha van éjjelre időzítva akkor az 1-kor már ki szokott jönni...
Mindegy, ma éjjel úgyis szívás van, annyi a meló mint máskor nappal bazzeg.

kisgalád 2009.01.09. 01:27:35

Jó lenne, ha lenne új post. A híroldalt elolvastam, a Honfoglalózni így két pohár bor után inkább nem megyek, jó kis darabolós horror meg épp nincs a tv-ben. (A seggem elvonszolni a polcig és dvd-t betenni meg lusta vagyok. :))) Ja, a kislámpámat leverték a dögök, úgyhogy olvasni se tudok.:(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.09. 01:31:09

aludni...?
Én azt tenném ha nem kéne melózni. Itt bent sajnos nincs sör :/

kisgalád 2009.01.09. 01:39:53

Jaja, az lesz. Már beraktam az Aliens2-t (Bolygó neve halál). Arra szoktam szépen elszenderedni. Aztán ha a film lejár dvd kikacs-> tv kikapcs.

Col.Maybourne 2009.01.09. 07:26:50

Posztiro latott mar akarmilyen gyari es utangyartott szurot szetvagva es egymas melle teve? Egyszer nezze meg es utana dontse el, hogy melyiket valasztja. Ha az utangyartott teszik, akkor szemorvosi eset szegenyke...
Nevetseges, hogy Magyarorszagon parezer forintert kockaztatnak emberek tobbszazezres javitasokat... Vicc...
Ja, itt felenk a VW szerviz oradija 40€/ora. Es nem 55000Ft-ot keresnek a szerelok...

További magyar hang 2009.01.09. 08:02:00

"...és kiszedik a szűrőt úgy, hogy azt már eladni úgysem tudják..."

dehogynem!

Col.Maybourne 2009.01.09. 08:15:49

@mamapicilánya:
ha tolunk vasarolsz, akkor ezt nem tudod kivitelezni EU-s iranyelv ide, vagy oda. Ugyanis olyan termekspecifikaciot adunk, hogy kenytelen vagy tolunk megvenni. Meg az olajat sem tudod mashonnan beszereni.
Szurot sem tudsz mashol venni, mert gyartoja csak ketto van a vilagon es ok csak OEM-ben utaznak...
Bocsi, nekunk is elni kell valamibol. Igaz, hogy nem szgk-ban utazunk, de mar ok is kacsintgatnak a mi megoldasaink fele...

Gumidomino 2009.01.09. 08:55:41

most meg hogy itt a válság a nyakunkon, olcsóbbak lesznek az autók de előírják majd a rövidebb szervizperiódusokat mert a forgalmazó/szerviznek is élnie kell!?
hajrá fogyasztás.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.09. 08:57:43

@Gumidomino: nálunk a faluban mindenki autószerelő, bár a ladákat, meg a wartburgokat bárki megszereli! a szuzuki, ami a sógornak van az meg megy mint a rettenet!

Miron 2009.01.09. 08:58:47

Én 10 éve járok a Cromaxhoz éppen azért, mert a hivatalos Ford márkaszervizek arany árat kértek a Mondeóm szervizeléséért.
Eddig mindig meg voltam elégedve, ráadásul a Mondeo után Fiestával és Galaxyval járok hozzájuk.
Való igaz, hogy igyekezni kell mindent előre megbeszélni. Például mikor a Fiestánál a generátorral volt gond, felajánlották hogy maguk elviszik szakműhelybe javíttatni, vagy elvihetem én és utána ők beszerelik. Így is történt, én jóval olcsóbban meg tudtam csináltatni.
A szűrőkkel kapcsolatban keverednek a fogalmak. Van üzemanyagszűrő, motorolaj szűrő, levegőszűrő és pollenszűrő, ami az utastérbe belépő levegőt szűri meg. Az Armafitnek titulált és valaki által lekínaizott szűrő valójában Armafilt és magyar gyártmány. Minőségben azonos az eredeti gyárival, nem kell tőle félni.
Minden szűrőt meg lehet venni ugyanígy, több változatban. A levegőszűrőt a legegyszerűbb kicserélni, kevés kézügyességgel is megoldható (igaz, nem sokat spórol az ember rajta, mert alacsony a munkadíja is). Nem érdemes tovább használni az előírtnál, mert a szennyezettség foka nem mindig látszik ránézésre, viszont a megnövekedett ellenállás túlfogyasztást eredményez. A pollenszűrőhöz a Mondeonál kényelmetlen a hozzáférés és egyáltalán nem létkérdés a cseréje. Viszont tapasztalatból tudom, hogy az elszennyeződött szűrő miatt kevés levegő lép be az utastérbe és kegyetlenül tud párásodni a szélvédő.
Furcsa, hogy nem indult a kocsi, mert nem szokás a műhelyben átadni a megrendelőnek. A munkafelvevő ki szokta vinni a parkolóba, ehhez pedig be kell indítania. Nekem még mindig így adták át. Az üzemanyagszűrő cseréjénél a leggyakrabban a miatt nem indul a motor, hogy nincs rendesen légtelenítve az üzemanyagellátó rendszer, vagy estleg nincs jól meghúzva a szűrő csatlakozója és levegőt szív.
Egyébként viheted magad is a szűrőket, ha pl. megveszed az Armafiltnél vagy a Unixnál. Előtte hasonlítsd össze az árakat. A Cromax honlapján megtalálod a fontosabb alkatrészek árát (eredeti és utánygyártott), a Unix pedig telefonon megmondja.
A legnagyobbat a motorolaj árán lehet nyerni vagy bukni, ott hatalmas különbségek vannak. A gépkönyvből tájékozódni kell, hogy milyen minőséget igényel a motor és mennyi a szervizperiódus. Ha ez hagyományos vagy félszintetikus olajjal teljesíthető, nem biztos, hogy érdemes a nagyon drága szintetikus olajak legjobbikát beleönteni.
Ne vedd ezt kioktatásnak, mert bármelyik szervizbe mész, hasonló eldöntendő kérdések előtt találod magad és a szervizköltségek valóban a csillagos eget verdesik ha nem figyelsz oda.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.09. 09:03:56

jóvanmá legyen új poszt! itt mindenki olyan okosch, csak azt nem értem miért van a homár!

Impega 2009.01.09. 09:08:27

Franciaorszagban a gyartok monopol helyzetben vannak. Ez azt jelenti, hogy nem lehet arulni koppincs termeket. Ahhoz hogy a gyartok behozzak a kiesest, ami az uj auto eladasbol szarmazik, nehany alkatresznek felemeltek az arat tobb mint 500%-kal.Gyakorlatilag olyan arakat adnak, amilyet akarnak. Nincs konkurencia .

liven 2009.01.09. 09:09:47

Boldog Új Évet Minden Homározónak 2010-re!
A Pocsay család

(Valaki Tarpáról irogat???)

Walter Melone (törölt) 2009.01.09. 09:11:34

És akkor örülj, hogy nem a Gablini foglalkozik a Fordokkal...

2009.01.09. 09:13:10

A gázolajszűrőnek és az postíró által kért 3500ft-os olajszűrőnek nem sok köze van egymáshoz. A gázolajszűrőnél reális ár egy tizes... Vagyis butta zsírparaszt nemhozzáértő, és még panaszkodik is. Gázolaj van-e tőttve a motorolaj helyére a kocsiba e??? Baccpapucsot neki, autója ajtaját letépni.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.09. 09:16:34

kit kell megdugni, hogy legyen új poszt?

Jólfelhúztammagam 2009.01.09. 09:17:42

Úgy látom többen küzdenek szövegértelmezési problémákkal.

Az olajcserén KÍVÜL (ami 15k forint)rendelte a postoló a GÁZOLAJSZŰRŐ cseréjét.

@Miron: Tudom, hogy az Armafilt magyar, de korántsem vagyok biztos, hogy a minősége megegyezik a gyárival.
Pollenszűrőnek, olajszűrőnek OK, de g.o. szűrőnek be nem raknám.
A kínait az ezer forintosra mondtam.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.09. 09:21:23

@Jólfelhúztammagam: jóvanmá, gázolajszűrő/tésztaszűrő nem mindegy! balfkék emberünket átverték! ennyi!

Nálunk meg itt Tarpán (törölt) 2009.01.09. 09:36:13

Ezzel a szűrővel megin elleszünk Április 4-ig.

Troppauer Hümér 2009.01.09. 09:41:17

Mindenki leszűrte a tanulságot?

Akkor ugorgyunk!

Nálunk meg itt Tarpán (törölt) 2009.01.09. 09:44:38

A nagyobbik probléma az, hogy a Jelena Isimbaeva(corwald) megint nem akar előjönni enni a hideg miatt.
Abból muharból meg egy szó sem igaz...azt sem tudom, milyen színe lehet.

elwood 2009.01.09. 10:09:36

ha egész nap nincs poszt akkor bödön kétszer ufozik vagy ő is kihagy ?

Nálunk meg itt Tarpán (törölt) 2009.01.09. 10:19:07

Nem sikerült még megfejtenem az ufóiratok rendezési elvét. Lehet, hogy nem is emberi lokikára épül.
...sőt még az is lehet, hogy nem is szénalapú. Ki tud itt elgazodni?

zsoci 2009.01.09. 10:42:11

Már többször mondtam: Szervizkönyv új korában szétép, Márkaszervíz örökre elfelejt.

BlazeHun 2009.01.09. 10:44:12

Há holélez?

Én mikor először szervizeltettem kocsit bementem a márkaszervízbe, odaléptem a legszimpatikusabb archoz, elmondtam, hogy mit kérek, mennyi lesz? Mondja ennyi, meg annyi. Kérdezem: És ha otthon csinálod gyári alkatrészekkel? -30% OK! mikor hívjalak?

És évek óta ő szervizeli lelkiismeretesen, minden ok és még elfogadható az ár is is!

Ja és hogy nem adózik, ba**meg hát má leadózta a fizetéséből, meg leadóztam én is! Egyszer kiszámoltam, hogy a bruttó fizetésem, amire még a munkaadó kicsnget vagy 40%-ot az államnak minden levonás szirszar után a valós vásárlóértéke csak 20%!!!!!
A többi 80% ot az állam sz*rja el.

Hánehogymá! Nem szartam sünt!

BlazeHun 2009.01.09. 10:47:49

Ja és még! A kedves levélíró szívósor helyében mikor beindult a kocsim úgy hajtottam volna el fizetés nélkül mint a sicc, hajtsák be bírósági úton, vagy hajtsák be a kiskaput.

A szerelőket meg egy 42-es krómacél csavarkulccsal vertem volna bal bokán!

2009.01.09. 11:03:48

@BlazeHun: Én meg lopok a bótban. Tök drága minden. Hánehogymá!

balazst 2009.01.09. 14:19:02

Szerintem nem cserélték át az üzemanyagszűrőd. Simán bennehagyták a gyárit, aztán kitalálták, hogy jól megszopatnak. Lehúztak egy kábelt vagy csináltak valami hasonló viccet, hogy ne induljon a kocsi, aztán mikor már szopattak eleget, eljátszották a szűrő visszacserélését. Beindították a kocsit és elengedtek.

tiborc2008 2009.01.09. 15:53:46

Jó autó a Skodri, csak nemkő márkaszervízbe vinni. 200e km van enyémben, kétszer jártam márkaszervízben. Először és utoljára.
Amúgy tök mindegy, hogy a megrendelő milyen szűrőt kér a kocsiba, úgyis a kínai szutykot teszik bele. Ha a gyárit kéri, akkor drágábban.

tiborc2008 2009.01.09. 15:57:07

@zsoci:
Nem-nem, szervízkönyv nem tép el, mikor kocsi elad, szépen bepecsételve összes szervíz márkaszervízben!
Persze márkaszervízbe csak a könyvet szabad vinni pecsételtetni, a kocsit nem.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.01.09. 16:11:15

mondjuk én megvédeném a Cromaxot, nekem pont ellentétes tapasztalataim vannak velük. korrekt módon, gyorsan szervizelnek.

egy MK III-as Mondeóba meg el nem tudom képzelni, hogy beletenném a szar utángyártottat, hogy megspóroljam 20 liternyi gázolaj árát...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.01.09. 17:47:30

ez magyaroroszág! igen, ide züllesztette hatvan (?) év kommunista diktatúra!

M13 2009.01.09. 18:31:56

Az a helyzet, hogy vannak autószalonok ahol október óta alig adtak el autót, így kizárólag a szervíz jelenti az egyetlen bevételi forrást. Ezért minden létező dologgal bepróbálkoznak.

M13 2009.01.09. 18:35:33

Hány km-t futott a kocsi? Tökmindegy! Van 2 ismerősöm is aki a digitálisat is lenullázza akár. Festékréteg vastagság vizsgáló? Badarság! Fémpor tartalmú gitt és a legtutibb műszer is gyári vastagságot jelez a tk-s kocsinál is. Szervízkönyv? Kétezerért belepecsételnek. Röviden ennyi!

M13 2009.01.09. 18:54:05

Gyári olaj sem mindig fasza! '95-ös Fiesta-ba annyira vékony olaj kell gyárilag, hogy nyáron "megég" nem biztosít elegendő kenést. Igaz télen előnyösebb, de ezért csipegeti szinte minden Fiesta az olajat, mert tönkrevágja a motort.

KCicó 2009.01.10. 13:11:45

Audi márkaszervízben munkadíj 15.000Ft/ó...

kunzoo 2009.01.11. 13:23:37

Én is megszívtam egy peugeot márkaszervizben. Autó rángatott majd megállt, nagy nehezen elvergődök a szervizig. Mondom nekik dugulás van, pucoljanak, és cseréljenek szűrőt. Pucoltak, de szűrőt nem cseréltek, mint kiderült mert pár nap múlva ugyanez. vissaviszem, kicserélték, de így dupla munkadíjat fizettem. Vittem műszakira is, ott meg a számlán volt külső belső takarítás, miközben nem végeztek ilyet, de ezt most bizonyítsd be hogy ez most tiszta vagy koszos. Legközelebb heghajtom majd a verdát a sárban, úgy nem lehet letagadni.

redriot77 2009.01.22. 13:30:36

1. Keresel olyan márkaszervízt, ahol te is bemehetsz a műhelybe, mikor az autódat javítják.

2. Tudtommal ha te magad viszel a gyári előírásnak megfelelő olajat (használati útmutatóban pontosan meg van adva) és szűrőt, akkor azt kötelesek betölteni/beszerelni, garanciavesztés nélkül.

Így vehetsz normális helyen olajat, így kevésbé valószínű hogy vmi használt étolajjal felöntött teszkósolajat fognak az autódba tölteni Castrol/Total/Shell flakonól. És mivel ott állsz a szerelő mellett, és látod hogy mennyit tölt bele, azt sem tudja eljátszani, hogy csak félig engedi le az olajat, és a hiányzó mennyiséget tölti utána.
+ így nem tudnak kiszámlázni egy teljes flakon olajat, miközben az autóba esetleg csak 3.5 liter fér. (Ilyenkor persze nem adják oda a maradék 1.5 liter olajat.)

Ha azt mondja a szervíz hogy nem lehetsz az autód mellett a műhelyben, akkor keress másikat! (ha mindenki így tenne, előbb-utóbb minden ilyen sumák műhely lehúzhatná a rolót.)

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2011.05.25. 13:45:00

Olaj:5,7.
Olaj+légszűrő: 1,3
Megcsinálva ház elött, munkadíj:0Ft
Suzuki...
pici,ócó
süti beállítások módosítása