"Nemcsak a vidékieknek szar" című sorozatunk újabb epizódjában Edó és kolléganője ugyan nem mértek mínusz hét fokot a buszban, mint zsámbéki sorstársnőik, de ők is jól összefagytak tömegközlekedés közben, a 160-as és 260-as buszjáratokon. Ugyanis egyáltalán nincs beéptett fűtés, havi kilencezerért. Fagyos harag alant.
Bár a nagyon nagy fagyok most nem jellemzik napjainkat, de a BKV- nak sajna nem fér bele a havi 9.000-res bérlet árába, hogy télen fűtsék a buszokat! Ma úgy döntöttünk kolléganőmmel, hogy ezt nem hagyjuk szó nélkül. Az illetékes arra hivatkozott, hogy a régi típusú buszokon nincs fűtési lehetőség! Nem az a probléma, hogy nem raknak tüzet a csuklóban, hanem hogy -20-ban csuklóból nincs fűtés a régi típusú Ikarus buszokon! Ilyen körülmények között utazni Óbudán a 160-as, vagy a 260-as buszokon nem igazán leányálom, főleg az új bérlet áráért. Pláne, hogy az ír fővárosban, ahol közel minden háromszorosába kerül, a tömegközlekedést fűtött járatoknál oldják meg, lényegesen olcsóbban! Nem, nem megyünk Dublinba, azt szeretnénk, ha 9.000 Ft-ért fűtenék a nyavalyás buszokat, hogy ne faggyunk egymáshoz, az amúgy is túlzsúfolt járatokon! Nem, nem örülünk, hogy fölengednek és hogy fizethetünk az államnak ezért a szolgáltatásáért, mert a jéghideg buszokkal biztosan nem ösztönöznek senkit arra, hogy a főváros határában letegyék gépjárműveiket és buszra szálljanak! Köszönjük szépen, hogy segítetek ezt a szomorú tényt közölni a nyilvánossággal, bár meggyőződésem, hogy mindenki a saját bőrén érzékeli a BKV hideget! Köszönettel, Edó
kajánkodó 2009.01.21. 07:15:47
Soni 2009.01.21. 07:21:28
Soni 2009.01.21. 07:23:13
Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.01.21. 07:23:14
a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.21. 07:37:53
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2009.01.21. 07:51:22
A BKV IK280-asain ugyanis kivétel nélkül VAN fűtési lehetőség. Az egy másik kérdés, hogy ahogy ez a gittegylet itt karbantartja a buszait, sajna könnyen lehet, hogy a "lehetőség nem kihasználható" (ergo nem működik).
Csak azért teszem ezt hozzá, mert nagyon szemet szúrt az a két mondat, hogy "Az illetékes arra hivatkozott, hogy a régi típusú buszokon nincs fűtési lehetőség (...) nincs fűtés a régi típusú Ikarus buszokon".
Uff.
maincoon © 2009.01.21. 07:51:43
erről mit is lehet tudni??? (lemaradtam egy kicsit az olvasásban, mert egyedül tartom a frontot az irodában)
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2009.01.21. 07:53:27
"+30as buszra" ??? tüvapok, a fővárosban nincsen negatív előjelű járatszám, miért így írod le a Keleti pu.-Káposztásmegyer viszonylatot?... :)
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.01.21. 07:56:03
=Ford Prefect= 2009.01.21. 09:21:19
Ja. Lásd Monok ;-)
maglew 2009.01.21. 09:26:23
Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.01.21. 09:51:18
Ilyen törődő a BKV, szociálisan érzékenyebbé teszi az embereket - legalább azt is átérzed kicsit, hogy milyen lehet az utcán élni.
mqqq 2009.01.21. 10:11:03
Darth Revan 2009.01.21. 10:18:01
A havi berlet kb. 100 euro
Nincs ejszakai kozlekedes (ami van az szanalmas es nem ervenyes ra a berlet)
Most emeltek a jegyarakat es bejelentettek, hogy 10%-kal csokkentik a jaratokat.
Csucsidoben sem ritka, hogy 20-30 percet varok a buszra olyan helyen, ahol 7 azaz het all meg es mindegyik 10 percenkent jar a menetrend szerint.
Barcsak itt is BKV lenne...
Darth Revan 2009.01.21. 10:19:08
7 vonalnak van ott megalloja.
kicsit elcsesztem elobb
Gumidomino 2009.01.21. 10:31:25
nekünk integetni kellett a busznak mert különben nem állt meg. ezt mondták az ottlakók.
folyton a számokat lestük.
szóval remélem nem állsz ott addig amíg nem jön busz :)
moli 2009.01.21. 10:32:27
mbond 2009.01.21. 10:34:01
2009.01.21. 10:47:44
nekemmindegy 2009.01.21. 11:11:30
drhb (törölt) 2009.01.21. 11:29:46
drhb (törölt) 2009.01.21. 11:31:45
moli 2009.01.21. 11:35:21
mondjuk nyaron meg ablakot nem nyitnak.. mintha beletorodnenek, hogy ha zarva van az ablak, akkor annak hivatalosan zarva kell maradnia es csak engedellyel lehet kinyitni vagy nem tudom. nem ertem.
., (törölt) 2009.01.21. 12:24:30
1napra unlimited= Bus and rail. 10,20 euro
www.dublinbus.ie/fares_and_tickets/daily.asp
Havi bérlet, csak buszra. 98 euro.
Kombinált. 118 euro
www.dublinbus.ie/fares_and_tickets/monthly.asp
Mindenki hajtogatja, hogy milyen olcsó máshol, ezzel szemben Bécsben az automatábó 1,70 euro a metrojegy
Na akkor tessék már mondani, hogy mi van?? Mennyi is a havi bérlet odakint?
betépett felhasználó 2009.01.21. 12:45:15
Tobb ervenyes jegy, tobb horpintes, ezert erdemes a hazisarkanyt is buszoztatni es az o fejadagjat benyakalni.
Diderges garantaltan megszunik.
falusi jaratokon lancal rogzitett zomancozott csupor is megteszi az 1xhasznalatos helyett. az igy megsporolt benzbol a verdat el lehetne latni hanyo-zacsikkal.
copyleft!
AlulírottFentemlített 2009.01.21. 12:56:02
Píter 2009.01.21. 12:58:43
2009.01.21. 13:12:01
Col.Maybourne 2009.01.21. 13:24:44
Nalunk 27ajro a havi es 211€ az eves berlet. Es minden flandriai varosban ervenyes az osszes tomegkozlekedesre.
www.delijn.be
cheers,
moli 2009.01.21. 13:28:32
Píter 2009.01.21. 14:07:13
r ! d 3 r · http://rider.blogozz.com 2009.01.21. 15:59:38
a másik ugyanott járó villamosjárat a 18-es. esek a fehér-sárga fűtőtesttel rendelkező járatok, DE EZEN SEM FŰTENEK MINDIG, de ha fűtenek is akkor az olyan hogy csak akkor melegít ha a villamos éppen halad, azaz megállóban nem.
ergo megy a villamos 1-1,5 percig fűt 5-10 fokra, majd a megállóban leáll, összes ajtó kicsap, lehűt minusz tízre 1,5-2 percig
nem kérek én sokat, nem várom el hogy 30 fokra fűtsenek, de azt sem akarom hogy minusz tízben fagyjak szét ácsorgás közben. ha be tudnánk állni egy konstans +10 fokra az nekem már bőven megfelelne. de hát erre sem képesek.
vauvauvau 2009.01.21. 16:03:12
Kényelmes szolgáltatásokkal, kedves sofőrökkel, gps-el, kártyalehúzóval, bőrülésekkel, egy mosollyal várjuk!
moli 2009.01.21. 17:11:19
Edóci 2009.01.21. 17:28:18
dantE · http://videodrome.freeblog.hu/ 2009.01.21. 19:17:41
r ! d 3 r · http://rider.blogozz.com 2009.01.21. 20:22:02
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.21. 21:10:42
Ne fűccsé be, mer szeretem, ha hideg a busz egggy kicsit?
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.21. 21:16:32
Tudom, gyalogoljak...
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.21. 21:42:37
Azért a budai ICS-k többsége fűtőtt, egy-két Fradiból szalajtott példány van, ami még nem jutott el a főjavításig, de elég kicsi az esélye, hogy pont olyan jön. A fűtötteken 8 fokkal mértem melegebbet, mint a kinti hőmérséklet (-2 fok mellett 6 fok az utastérben), bőven jó városi viszonylatban. A 17-esen meg KCSV-k járnak, bár a hozzászóló csak azt mondta, hogy ott nem kapcsolja be mindenki a fűtést. A fűtés egyik villamoson se sebesség és ajtóállapotfüggő. Tátrán ha bekapcsolod, folyamatosan ontja a forróságot. Az más kérdés, hogy ha nyitva tartják percekig az összes ajtót, gyorsan kihűl a villamos. Egyébként ICS-re visszatérve, a fűtőtest belsejében 81 fokot mértem, tehát nem olyan gyengék azok a fűtőtestek, csak fagyban kevésbé feltűnő 6-8 fok különbség, mint mondjuk 10-15 fokban.
r ! d 3 r · http://rider.blogozz.com 2009.01.21. 22:19:24
én speciel a tél folyamán ha kétszer utaztam radiátoros és fűtött ics-en, pedig kategorikusan keresem, amikor felszállok rá. volt olyan nemegyszer hogy volt radiátor is de nem ment a fűtés mind ics-en mind tátrán.
igaz amit írsz, technikailag rendben vannak ezek a villamosok, de nem hajlandóak fűteni őket normálisan, és ez itt a probléma.
Carnivora (törölt) 2009.01.21. 22:47:30
Carnivora (törölt) 2009.01.21. 22:53:36
Szegény sofőrnek is kell gázolajból a fizetés kiegészítés ... majd baszik elpuffogni a pórnépre.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.01.22. 01:58:30
Navarone 2009.01.22. 15:00:53
cbc 2009.01.22. 16:18:23
Nem kedvencem a BKV, de ebből gyönyörűen látszik hogy mekkora felesleges és ostoba dolog az egész ombudsmani intézmény.
Ezen az alapon ugyanis senki nem venne jegyet, max. akkor ha elkapják.
kernelpanic 2009.01.23. 14:09:22
orulj neki, mert otthon legalabb jar a busz. en egy Pecs meretu ir varosban vagyok (Cork), 1,60 a buszjegy, es sosem jon a busz pontosan, kimaradnak jaratok, es akkora kosz-szemet van a buszon, hogy az leirhatatlan. A cegnel ahol dolgozom sokan jarunk busszal, par hete kisebb forradalom robbant ki a busz miatt, alairasgyujtes, stb, annyira rossz a szolgaltatas. Ok, itt nincs olyan hideg, de en speciel nem is szeretnem ha futenenek, mert akkor rarohad az emberre a kabat. Otthon sem eretettem karacsonykor, hogy a westendet miert kell olyan melegre futeni, ahelyett hogy sporolnanak az energiaval..
bahh..
moli 2009.01.23. 14:41:46
26 fok.
otthon maximum 24 van, de inkabb 23, igy is megesik, hogy ruha nelkul maszkalok. pedig az 24, nem pedig 26. plazaban minden elado poloban, pulover senkin.
whizzzzkid 2009.01.23. 15:10:37
Az hagyjan, hogy integetni kell a busznak, hogy megalljon! Az, hogy a jo helyen varod es vadul integetsz, nem jelenti, hogy meg fog allni... Elvegre ha kesett 30 percet, valahogy csak meg kell probalni lefaragni belole...
Maradjunk annyiban, hogy barcsak BKV lenne Dublinban! Ettol fuggetlenul ha nem esz nelkul szornak el a penzt a BKV-nal (MAV-nal, Volannal, a Parlamentben, stb.), akkor lehet, hogy a futes is megoldhato lenne a buszokon. Es meg sokminden mas.
kernelpanic 2009.01.23. 18:16:37
ez szornyu, teljesen tonkre fogjak tenni ezt a bolygot ha ez igy megy tovabb, es a 26 fok telleg felesleges amikor mindenki kabatban megy be.
az ilyen pazarlokat fogja eloszor falhoz allitani a forradalom, remelhetoleg 1 fokban, kisgatyaban..
bahh..
Lina88 2009.02.21. 18:52:57
Csak egy jótanács: Ha a nyugatiból 91 vagy 291-es busszal akartok menni, akkor kerüljétek el a bpo-727, illetve bpo-729-es rendszámú buszokat. Többek között fűtés sincs rajtunk, rángatnak, és rossz a kézifék is.
Lina88 2009.02.21. 18:57:01