Tékozló Homár

Fűtés nélküli buszokkal kínoz a BKV Óbudán

2009.01.21. 07:12 | szily | 52 komment

"Nemcsak a vidékieknek szar" című sorozatunk újabb epizódjában Edó és kolléganője ugyan nem mértek mínusz hét fokot a buszban, mint zsámbéki sorstársnőik, de ők is jól összefagytak tömegközlekedés közben, a 160-as és 260-as buszjáratokon. Ugyanis egyáltalán nincs beéptett fűtés, havi kilencezerért. Fagyos harag alant.

Bár a nagyon nagy fagyok most nem jellemzik napjainkat, de a BKV- nak sajna nem fér bele a havi 9.000-res bérlet árába, hogy télen fűtsék a buszokat! Ma úgy döntöttünk kolléganőmmel, hogy ezt nem hagyjuk szó nélkül. Az illetékes arra hivatkozott, hogy a régi típusú buszokon nincs fűtési lehetőség! Nem az a probléma, hogy nem raknak tüzet a csuklóban, hanem hogy -20-ban csuklóból nincs fűtés a régi típusú Ikarus buszokon! Ilyen körülmények között utazni Óbudán a 160-as, vagy a 260-as buszokon nem igazán leányálom, főleg az új bérlet áráért. Pláne, hogy az ír fővárosban, ahol közel minden háromszorosába kerül, a tömegközlekedést fűtött járatoknál oldják meg, lényegesen olcsóbban! Nem, nem megyünk Dublinba, azt szeretnénk, ha 9.000 Ft-ért fűtenék a nyavalyás buszokat, hogy ne faggyunk egymáshoz, az amúgy is túlzsúfolt járatokon! Nem, nem örülünk, hogy fölengednek és hogy fizethetünk az államnak ezért a szolgáltatásáért, mert a jéghideg buszokkal biztosan nem ösztönöznek senkit arra, hogy a főváros határában letegyék gépjárműveiket és buszra szálljanak! Köszönjük szépen, hogy segítetek ezt a szomorú tényt közölni a nyilvánossággal, bár meggyőződésem, hogy mindenki a saját bőrén érzékeli a BKV hideget! Köszönettel, Edó
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kajánkodó 2009.01.21. 07:15:47

semmi gond, júliustól majd bepótolják a most hiányzó hőfokokat, éz évi statisztikában éppen a helyes/optimális hőmérsékletet fogja mutatni az éves átlag... a lényeg, hogy fizessen a kedves ügyfél, igényekről nem érdemes szót ejteni!

Soni 2009.01.21. 07:21:28

2.? Jáj!! Angliába is hideg van :))

Soni 2009.01.21. 07:23:13

Egyébként azért itt külföldön se leányálom, itt pl. olyan szemét van a buszokon hogy várat lehet építeni belőle, és néhány csökkentagyú sofőr a légkondiból hideg levegőt szokott nyomni(tudom, mert mindig oda ülök). Persze még az is melegebb mint a kinti...

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.01.21. 07:23:14

Ez sajnos így van,más buszokon sem fűt a BKV.De én legalább nem fizetek érte egy fillért sem.. :-) Amíg van 4 milliárdjuk,amit tanácsadásra eltapsolnak és az ombudsman álláspontja szerint a pótdíjazás mértéke nem haladhatná meg az okozott kár mértékét (290Ft),addig nem is fogok.Ez amúgy a Volán sárga buszaira is igaz,de azoknak meg arra van pofájuk,hogy kiküldjék az ellenőreiket a reggel 6 órás,csontáfagyott járművekre.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.01.21. 07:37:53

kabát, sapka, sál, kesztyű! vagy a buszmegállót is fűtsék? a hőingadozás különben sem tesz jót! Várod a busz -20ban, majd felszálnál a +30as buszra, majd megint ki a -20ba, aztán meg csodálkozol, hogy beteg vagy!

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2009.01.21. 07:51:22

Vagy az van, hogy a posztírót egy kicsit átverte a BKV, vagy az, hogy a posztíró nem egészen értette meg a tájékoztatást.

A BKV IK280-asain ugyanis kivétel nélkül VAN fűtési lehetőség. Az egy másik kérdés, hogy ahogy ez a gittegylet itt karbantartja a buszait, sajna könnyen lehet, hogy a "lehetőség nem kihasználható" (ergo nem működik).

Csak azért teszem ezt hozzá, mert nagyon szemet szúrt az a két mondat, hogy "Az illetékes arra hivatkozott, hogy a régi típusú buszokon nincs fűtési lehetőség (...) nincs fűtés a régi típusú Ikarus buszokon".

Uff.

maincoon © 2009.01.21. 07:51:43

valaki írta, hogy forgatott valamelyik tv-csatorna valami buszos témában
erről mit is lehet tudni??? (lemaradtam egy kicsit az olvasásban, mert egyedül tartom a frontot az irodában)

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2009.01.21. 07:53:27

@tüvapok 2.0:

"+30as buszra" ??? tüvapok, a fővárosban nincsen negatív előjelű járatszám, miért így írod le a Keleti pu.-Káposztásmegyer viszonylatot?... :)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.01.21. 07:56:03

Áh, úgysem jön a busz... akkor meg minek fűtsék?

maglew 2009.01.21. 09:26:23

Ez tévhit hogy a régi tipusú buszokon (Ikarus 280) nincs fűtés. Van azon radiátor, csak ki kéne tisztítani a rendszert és be kénye kapcsolni hogy fűtsön. Érdekes a sokkal régebbi volánbuszokon (ami a 19-41-es villamospótló is) néha izzadva utazok, mert annyira fűtenek. Ez egyedül a BKV hanyagsága!!!

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.01.21. 09:51:18

Ha tömeg van, egymáshoz szorultok, és máris nincs hideg. Melegítitek egymást.
Ilyen törődő a BKV, szociálisan érzékenyebbé teszi az embereket - legalább azt is átérzed kicsit, hogy milyen lehet az utcán élni.

mqqq 2009.01.21. 10:11:03

Edó = Ede ??????

Darth Revan 2009.01.21. 10:18:01

Dublinbus olcsobb???
A havi berlet kb. 100 euro

Nincs ejszakai kozlekedes (ami van az szanalmas es nem ervenyes ra a berlet)

Most emeltek a jegyarakat es bejelentettek, hogy 10%-kal csokkentik a jaratokat.

Csucsidoben sem ritka, hogy 20-30 percet varok a buszra olyan helyen, ahol 7 azaz het all meg es mindegyik 10 percenkent jar a menetrend szerint.

Barcsak itt is BKV lenne...

Darth Revan 2009.01.21. 10:19:08

@Darth Revan:
7 vonalnak van ott megalloja.
kicsit elcsesztem elobb

Gumidomino 2009.01.21. 10:31:25

Darth Revan
nekünk integetni kellett a busznak mert különben nem állt meg. ezt mondták az ottlakók.
folyton a számokat lestük.

szóval remélem nem állsz ott addig amíg nem jön busz :)

moli 2009.01.21. 10:32:27

kerem a bkv-t, hogy minden buszon kapccsolja KI a futest -10 folott! rettenetesen unom a vetkozest/ultozest minden felszallaskor/leszallaskor. azt elfogadom, hogy a metroban meleg van, mert rossz a szellozes (bar allitolag vilagszinten jo), de a buszokon es villamosokon mi a halalnak kellene futeni?! kintrol jovok! fel vagyok oltozve, hello!

mbond 2009.01.21. 10:34:01

A hidegben a bacilusok sem ugrálnak annyira, nem? Máskor az a bajunk, hogy minden létező kórságot elkapunk a buszokon...

baskiria 2009.01.21. 10:47:44

Darth RevanÉ ne mondj ilyet, olyan jol hangzik hogy ott olcsobb! :D

nekemmindegy 2009.01.21. 11:11:30

Síros r*banc. Ugyanolyan hideg van az összes buszon, nem csak óbudán van hideg. nem is értem az egészet. ha meg fázol a régi buszokon nézd meg szépen a menetrendet és azok az időpontok, amik be vannak keretezve azt jelzik, hogy abban az időpontban VOLVO típusú busz közlekedik, amin van fűtés. nézd meg szépen előre a menetrendet és menj volvoval és ne sírjál

drhb (törölt) 2009.01.21. 11:29:46

Nem értem a problémát, télen sokszor el szokták mondani, hogy helyi járaton nem fűtenek, mert nem éri meg, olyan sokszor ki-be csukják az ajtót. Az utasok meg eleve télre vannak öltözve, hiszen kint is hideg van, sok ideig meg nem ülnek bent, mint a távolsági járatoknál.

drhb (törölt) 2009.01.21. 11:31:45

Sőt, én fel lennék háborodva ha helyi járatra befűtenének. Egyrészt pazarlás, másrészt olyan rövid időre le nem venném a kabátomat, főleg ha nincs ülőhely és állni kell, így megizzadnék, attól lehet aztán utána megfázni, nem attól hogy 10 perc buszozáskor a buszban is kinti hőmérséklet van.

moli 2009.01.21. 11:35:21

@drhb: pedig sajnos futenek. az embereknek -habar omlik roluk a viz, mindenki izzadt- megis szerintem eszukbe se jut, hogy talan le kellene vetkozni vagy szolni, hogy kapcsoljak le.
mondjuk nyaron meg ablakot nem nyitnak.. mintha beletorodnenek, hogy ha zarva van az ablak, akkor annak hivatalosan zarva kell maradnia es csak engedellyel lehet kinyitni vagy nem tudom. nem ertem.

., (törölt) 2009.01.21. 12:24:30

Te miről beszél Dublinban?
1napra unlimited= Bus and rail. 10,20 euro
www.dublinbus.ie/fares_and_tickets/daily.asp

Havi bérlet, csak buszra. 98 euro.
Kombinált. 118 euro
www.dublinbus.ie/fares_and_tickets/monthly.asp

Mindenki hajtogatja, hogy milyen olcsó máshol, ezzel szemben Bécsben az automatábó 1,70 euro a metrojegy

Na akkor tessék már mondani, hogy mi van?? Mennyi is a havi bérlet odakint?

betépett felhasználó 2009.01.21. 12:45:15

javaslat: jegylyukaszto ketyert lecserelni piaadagolo mutyurure! felszallni, jegyet, berletet kutyurube bedugni, ha ervenyes 1xhasznalatos poharkat aladugni oszt a lefolyo lecszaggatobol 100 mlitert "az isten aldja meg a BKV!"t felkialltassal behorpinteni.
Tobb ervenyes jegy, tobb horpintes, ezert erdemes a hazisarkanyt is buszoztatni es az o fejadagjat benyakalni.
Diderges garantaltan megszunik.

falusi jaratokon lancal rogzitett zomancozott csupor is megteszi az 1xhasznalatos helyett. az igy megsporolt benzbol a verdat el lehetne latni hanyo-zacsikkal.

copyleft!

AlulírottFentemlített 2009.01.21. 12:56:02

Kedves utasaink meg üljenek a jegesmedve fagyos f@szára!

Píter 2009.01.21. 12:58:43

Ne higgyétek, hogy a Volvókon megy a fűtés!!! Legalábbis Óbudán az esetek legalább 50%-ában jég hideg van!!! Tegnap is tapasztaltam a 260-oson és a 86-oson is. SENKI SEM VÁRJA EL, HOGY 20-30 FOK LEGYEN A BUSZOKON!!! DE AZT, HOGY LEGALÁBB A KEZE NE FAGYJON ODA A KAPASZKODÓKHOZ TÉLEN, vagy hogy 20-30 percet ülve ne fagyjon át teljesen felöltözve, az ELVÁRHATÓ!!! kb 10-15 fok lenne az ideális.

2009.01.21. 13:12:01

Én kesztyűt hordok és akkor nem fagy oda a kezem. Sikeres-e vagyok ?

Col.Maybourne 2009.01.21. 13:24:44

@Jichak Kolompár:
Nalunk 27ajro a havi es 211€ az eves berlet. Es minden flandriai varosban ervenyes az osszes tomegkozlekedesre.
www.delijn.be
cheers,

moli 2009.01.21. 13:28:32

@Píter: az emberi test a betaplalt energiat tobbek kozott futesre hasznalja. egy buszon a tomeg siman felfut 10 fokra radiatorok nelkul is. de megintcsak mi szukseg van konstans 10 fokra, akar ha kint 12 van akar ha -30. nem abszolut homerseklet kell, hanem max relativ, hiszen kintre amugy is feloltozol, itt csak azt a homersekletet veszted el, amit amugy a mozgassal termelnel, maximum ezt kell helyettesiteni futessel.

Píter 2009.01.21. 14:07:13

@moli: Egy olyan ikaruson ahol 10 centis réseken sűvít a szél nincs 10 fok, ugyanúgy, ahogy 1 nyitott ablakos, vagy hideg levegűt befújó volvón sincsen, ahol 2 percenként nyílnak az ajtók is... Úgy látszik nem utaztál még bkv-val mínusz fokokban...

r ! d 3 r · http://rider.blogozz.com 2009.01.21. 15:59:38

ez egyáltalán nem egyedülálló eset, én újbudán lakok, minden reggel és délután a fehérvári úton járok és a régi 4-es-6-os szerelvények járnak 41-es és 47-es kódnév alatt. akárhogy is keresem nem látok fűtőelemet a járatokon, és nem is fűtenek SEMMIT!! valamint az átfagyott villamosban még hidegebbnek hat, amikor rá kell fogni a kapaszkodó acélcsövekre...
a másik ugyanott járó villamosjárat a 18-es. esek a fehér-sárga fűtőtesttel rendelkező járatok, DE EZEN SEM FŰTENEK MINDIG, de ha fűtenek is akkor az olyan hogy csak akkor melegít ha a villamos éppen halad, azaz megállóban nem.
ergo megy a villamos 1-1,5 percig fűt 5-10 fokra, majd a megállóban leáll, összes ajtó kicsap, lehűt minusz tízre 1,5-2 percig
nem kérek én sokat, nem várom el hogy 30 fokra fűtsenek, de azt sem akarom hogy minusz tízben fagyjak szét ácsorgás közben. ha be tudnánk állni egy konstans +10 fokra az nekem már bőven megfelelne. de hát erre sem képesek.

vauvauvau 2009.01.21. 16:03:12

Utazzon Taxival!
Kényelmes szolgáltatásokkal, kedves sofőrökkel, gps-el, kártyalehúzóval, bőrülésekkel, egy mosollyal várjuk!

moli 2009.01.21. 17:11:19

@Píter: persze, biztos nem. ennyi, el is van intezve a problema, megbeszeltuk, lezarhatjuk, tovabblephetunk. ilyen egyszeru.

Edóci 2009.01.21. 17:28:18

@nekemmindegy: Neked biztos mindegy! :-)Nekem nem!

dantE · http://videodrome.freeblog.hu/ 2009.01.21. 19:17:41

A 17-es villamos vonalán is csak minden 12. viliben van fűtés, az összes többiben meg olyan hideg van, hogy kint több idő kell a totális kihűléshez, bent ülve meg kb. a vonal végére válik elviselhetővé a kocsik hőmérséklete, mikorra már mindenki telefingta, böfögte és lehelte a 40 éve felújításra váró sárgákat...

r ! d 3 r · http://rider.blogozz.com 2009.01.21. 20:22:02

@dantE: ezek a régi háborús vackok a letekerhető ablakkal vagy az általam említett ex 4es6osok??

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.21. 21:10:42

@tüvapok 2.0: Nemár, tüva! Azt ne mondd, hogy a BKV egészségünk megóvása érdekében nem fűt!
Ne fűccsé be, mer szeretem, ha hideg a busz egggy kicsit?

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.21. 21:16:32

Amúgy meg nekem sincsenek extra elvárásaim, de az durva, hogy némely járművön hidegebb van, mint odakint.

Tudom, gyalogoljak...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.21. 21:42:37

A posztíró arra gondolt, hogy a csukló után nincs fűtés, ugyanis a 280-asokban csak a B tengelyig tart a fűtőtest.

Azért a budai ICS-k többsége fűtőtt, egy-két Fradiból szalajtott példány van, ami még nem jutott el a főjavításig, de elég kicsi az esélye, hogy pont olyan jön. A fűtötteken 8 fokkal mértem melegebbet, mint a kinti hőmérséklet (-2 fok mellett 6 fok az utastérben), bőven jó városi viszonylatban. A 17-esen meg KCSV-k járnak, bár a hozzászóló csak azt mondta, hogy ott nem kapcsolja be mindenki a fűtést. A fűtés egyik villamoson se sebesség és ajtóállapotfüggő. Tátrán ha bekapcsolod, folyamatosan ontja a forróságot. Az más kérdés, hogy ha nyitva tartják percekig az összes ajtót, gyorsan kihűl a villamos. Egyébként ICS-re visszatérve, a fűtőtest belsejében 81 fokot mértem, tehát nem olyan gyengék azok a fűtőtestek, csak fagyban kevésbé feltűnő 6-8 fok különbség, mint mondjuk 10-15 fokban.

r ! d 3 r · http://rider.blogozz.com 2009.01.21. 22:19:24

@Peti817172M: szép a tudásanyag és a gyűjtőmunka is, de ez az elmúlt egy-két hónap tanulsága mivel amikor tátrán mentem, mindig rátapadtam a radiátorra, és mikor megállt bizony abszolútnemfűtött, csak annyit, amennyire a radiátor borítása fel volt melegedve és az leadott a hőmennyiségéből.
én speciel a tél folyamán ha kétszer utaztam radiátoros és fűtött ics-en, pedig kategorikusan keresem, amikor felszállok rá. volt olyan nemegyszer hogy volt radiátor is de nem ment a fűtés mind ics-en mind tátrán.
igaz amit írsz, technikailag rendben vannak ezek a villamosok, de nem hajlandóak fűteni őket normálisan, és ez itt a probléma.

Carnivora (törölt) 2009.01.21. 22:47:30

Ez szándékosan történt így közösségépítő szerepe van bújjanak össze az emberek szorosan

Carnivora (törölt) 2009.01.21. 22:53:36

@Píter:

Szegény sofőrnek is kell gázolajból a fizetés kiegészítés ... majd baszik elpuffogni a pórnépre.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.01.22. 01:58:30

@Darth Revan: Abszolúte nem fikázásból, hanem kíváncsiságból kérdezem: biciklizésre nem gondoltál? Több helyen olvastam, hogy Dublinban remekül lehet!

Navarone 2009.01.22. 15:00:53

Esetleg vegyen kabátot a kedves utas!

cbc 2009.01.22. 16:18:23

" az ombudsman álláspontja szerint a pótdíjazás mértéke nem haladhatná meg az okozott kár mértékét (290Ft)"

Nem kedvencem a BKV, de ebből gyönyörűen látszik hogy mekkora felesleges és ostoba dolog az egész ombudsmani intézmény.

Ezen az alapon ugyanis senki nem venne jegyet, max. akkor ha elkapják.

kernelpanic 2009.01.23. 14:09:22

hahaha,
orulj neki, mert otthon legalabb jar a busz. en egy Pecs meretu ir varosban vagyok (Cork), 1,60 a buszjegy, es sosem jon a busz pontosan, kimaradnak jaratok, es akkora kosz-szemet van a buszon, hogy az leirhatatlan. A cegnel ahol dolgozom sokan jarunk busszal, par hete kisebb forradalom robbant ki a busz miatt, alairasgyujtes, stb, annyira rossz a szolgaltatas. Ok, itt nincs olyan hideg, de en speciel nem is szeretnem ha futenenek, mert akkor rarohad az emberre a kabat. Otthon sem eretettem karacsonykor, hogy a westendet miert kell olyan melegre futeni, ahelyett hogy sporolnanak az energiaval..
bahh..

moli 2009.01.23. 14:41:46

@kernelpanic: bejelentettek a gaz-balhe idejen, hogy a plazakban csokkentik a 26 fokos homersekletet.

26 fok.

otthon maximum 24 van, de inkabb 23, igy is megesik, hogy ruha nelkul maszkalok. pedig az 24, nem pedig 26. plazaban minden elado poloban, pulover senkin.

whizzzzkid 2009.01.23. 15:10:37

@Joe Forster/STA: Valoban lehet kerekparozni Dublinban. Csak epp eletveszely, mert a buszok es taxik (plusz jopar renitens) is ugyanazt a savot hasznaljak es hat az irek nem epp a legjobb soforok a vilagon. (Hogy finoman fogalmazzak.)

Az hagyjan, hogy integetni kell a busznak, hogy megalljon! Az, hogy a jo helyen varod es vadul integetsz, nem jelenti, hogy meg fog allni... Elvegre ha kesett 30 percet, valahogy csak meg kell probalni lefaragni belole...

Maradjunk annyiban, hogy barcsak BKV lenne Dublinban! Ettol fuggetlenul ha nem esz nelkul szornak el a penzt a BKV-nal (MAV-nal, Volannal, a Parlamentben, stb.), akkor lehet, hogy a futes is megoldhato lenne a buszokon. Es meg sokminden mas.

kernelpanic 2009.01.23. 18:16:37

@moli: vazze', enis hallottam ezt a 26 fokot akkor, de maig azthittem felreertettem..!! azert nem mertem ideirni..
ez szornyu, teljesen tonkre fogjak tenni ezt a bolygot ha ez igy megy tovabb, es a 26 fok telleg felesleges amikor mindenki kabatban megy be.
az ilyen pazarlokat fogja eloszor falhoz allitani a forradalom, remelhetoleg 1 fokban, kisgatyaban..
bahh..

Lina88 2009.02.21. 18:52:57

Ebben az a vicc, hogy a régi típusú Ikarus buszokon (26-as, 280-as, Ezüstnyíl típusú), igenis van fűtés! A vezető sem kabátban ül egész nap a vezetőfülkében, és, ha valaki ott áll és beszélget vele, akkor nem fagy úgy oda, mint egy ülésen. Csak a BKV cseszik felszámolni a műszaki káoszt. Láttam képeket, amik az Óbudában készültek (mármint a garban), és amilyen állapotokban vannak ott a buszok...
Csak egy jótanács: Ha a nyugatiból 91 vagy 291-es busszal akartok menni, akkor kerüljétek el a bpo-727, illetve bpo-729-es rendszámú buszokat. Többek között fűtés sincs rajtunk, rángatnak, és rossz a kézifék is.

Lina88 2009.02.21. 18:57:01

Bocsánat, az egyik típus az nem 26, hanem 260-as típus.
süti beállítások módosítása