Tékozló Homár

Felrobbant egy Tescóban vett kenyérpirító

2009.02.09. 08:43 | szily | 200 komment

Hogy egy kicsit fel tudjunk éledni a veszprémi sokkból, első adagnak jöjjön egy kis felhőtlen kacagás. Pálnak két év boldogság után felrobbant a Tescóban vásárolt kenyérpirítója. Ez olyan sokkot okoztt neki, amit csak szabadversben tudott megfogalmazni, gyerekkorunk jól ismert skandináv gyerekverseinek stílusában:

Pál: Felrobbant a pirító

De mikor szétszedtem akkor megdöbbentem.
ELEKTRONIKA VOLT BENNE!
Egy kibaszott kenyérpirítóba is kondenzátorok !!!, elektromágnes!!! stb volt benne.
Mi a rohadt faszért tesznek bele elektronikát???  Miért nem jó a hagyományos bimetall kapcsoló???


Mert ez nem bimetall kapcsolóval működött.
Hanem egy rohadt elektronika volt benne.


A levél többi része is fenomenális, mondhatni átjön rajta a durranás okoztas megdöbbenés. Jó szórakozást!



Volt egy teszkós kenyérpirítóm. A ceglédi teszkóban vettem. Kb 2 éves lehetett! Nem is valami gagyi noname hanem: Dyras. Modellszáma: WTTR-790. Ha ilyened van készülj lelkiekben... a robbanásra!! Vagyis ez. Mit is írnak a Dyras honlapján: A Dyras márkanév mára a megbízható, elérhető áru termékek védjegyévé vált. Hogyne... persze.. !

De soha nem szedtem szét, semmi buhera semmit nem csináltam vele, még befagyott vízvezetéket sem olvasztottam vele szóval rendeltetésszerű használatnak volt kitéve. Ma reggel sütöttem vele egy szeletet. Meg is csinálta rendesen. Aztán raktam bele még egy szeletet.

De mikor lenyomtam a gombot nem csinált semmit csak búgott aztán durrant egy kibaszott nagyot, belül villant is egy nagyot , sőt kidobta a kenyeret aztán füstölt ... De akkorát durrant hogy majd összeszartam magam. A reggeli készítése közben ki gondolná ugye hogy ez az egyszerű szerkezet is fel tud robbanni.

Mert a számítógépek tápegységétől (ami dugi van kondenzátorokkal) azoktól már megszoktam hogy bekapcskor jónagyokat tudnak durranni. De hogy már a kenyérpirítókban is kondenzátorok.... Mert ugye mikor bekapcsoltam akkor nem izzott fel a fűtőszála, föléhajoltam és pont akkor robbant, sőt még jobban megijedtem hogy a kenyeret is kidobta. De a kismegszakítót nem csapta le. (Lehet ebben a házamban is már besült...:-) D )

Aztán belenéztem hogy az izzószálak épek akkor mi a fasz durrant benne???

De mikor szétszedtem akkor megdöbbentem. ELEKTRONIKA VOLT BENNE! Egy kibaszott kenyérpirítóba is kondenzátorok !!!, elektromágnes!!! stb volt benne. Mi a rohadt faszért tesznek bele elektronikát???  Miért nem jó a hagyományos bimetall kapcsoló??? Mert ez nem bimetall kapcsolóval működött. Hanem egy rohadt elektronika volt benne.

SZóval úgy működött hogy mikor lehúztad a gombot akkor az elektronika egy elektromágnes segítségével lent tartotta a kenyereket. Van rajtra egy potméter amivel szabályozni lehetett hogy hány percig maradjon lent a kenyér. Ha lejárt az idő vagy megnyomtad a STOP gombot akkor az elektromágnes kikapcsolt és a rugók felhúzták a kenyereket és közbe a rugók oldották a fűtőszálak érintkezőjét is így kikapcsolt a cuccos.

De mivelhogy a kondenzátorok nemigazán hőállóak, és amibe kondenzátor van az előbb-utóbb felrobban, ezért a kenyérpirítóm elektronikája is felrobbant. Három kondenzátor volt benne, abból kettő felrobbant, sőt egy ellenállás is köddé vált bellőle.


Sajnos a képek rossz minőségűek (telefonnal készültek), de jól látszik hogy elektronika van benne, aki meg már látott kondenzátor felrobbanva akkor az még a képen ki is szúrja a szétroncsolódott kondikat, sőt a műanyag burkolaton belül is látszanak a kondik maradványai (barnás foltok).


Tehát a mai cuccok úgy silányak ahogy vannak!!


Ellenőrizzétek a kenyérpirítótokat!  Ha van rajta stop gomb és ha a konnektorból kihúzott állapotban nem marad lent a gombja akkor 100%-osan egy elektronikával felszerelt készüléked van ami: el tud durranni!

Az egyik kondinak a megmaradt burkolatán látszik a felirat: 25V, 220nF. De nincs benne külön táp stb, akkor honnan szed 25V-ot az elektronika? Szétszedtem, elektronikát kiiktattam így tudok vele úgy sütni hogy kézzel végig nyomom a gombot akkor izzik a fűtőszál és pirítja a kenyeret. Mert a fűtőszál az túlélte az incidenst, csak a kapcsolást szabályzó elektronika égett ki teljesen.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.09. 08:46:57

Förszt.

Tényleg förtelmes, de a kondikról nem az tehet hogy Tuskóban vetted, meg a felrobbanásról sem.
Nem kéne mindent a Tuskóra fogni (utálom de azért maradjunk a realitások talaján).

A kondi lehet azért volt benne mert pl. nem akarták hogy amikor bedugod, csattanjon a TV képe (fázisjavíónek?). Bár ez igazából olyan mindegy. Bimetallal 10 évig nem vennél újat, muszáj megélni a gyártónak valamiből :D

nevem 2009.02.09. 08:47:28

El kell keserítsem a posztküldőt, A Dyras az gagyi noname márka.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.09. 08:50:54

Kérdés, Pál rokona-vagy ismerőse-e Szilynek, merthogy ennyi erővel kipostolom én is hogy a munkahelyemen most javítok egy monitort, amiben elhaltak a kondik, pedig ez nem is nóném, és ez is több éve megy már.

Kirakná-e?!

Boo 2009.02.09. 08:52:34

Nem robban,csak pukkan XDD most aztán oda a két évvel ezelőtt kifizetett 1800FT-od

szily 2009.02.09. 08:58:44

@ColT: Ha ilyen viccesen írod meg, akkor kiposztolom, naná.

staropramen 2009.02.09. 09:00:58

Sztrovacsek!
ha ennyire nem tudsz meglenni piritós nélkül javaslom vegyél egy másikat.Most már tudod, legjobb az NDK levehető ajtajú bimetallos.
Ezt a házilagosan megbuherált kézzelnyomós sz@rt meg széles ívben hajítsd a kukába mert lehet,hogy egy álmos reggelen arra leszel figyelmes, hogy szikrázol, mint karácsonykor a csillagszóró.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.09. 09:07:57

@szily: Aha! :)

Hát ilyen viccesen nem tudom :)
Bár a faszikám is csak kiakadt.


@Boo: Na igen, ennyi pénzért mit akar.
Bár szerintem az 5000, 10000Ft-osok sem jobbak :/

Impega 2009.02.09. 09:09:09

En nem ertek hozza. Ehhez csak annyit tudtam hozzaszolni .

milyen_Péter? 2009.02.09. 09:09:26

Első 10-ben... :)

Én szeretem a kenyérpirítómat. Még nem robbant fel, pedig 3 éves.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.02.09. 09:11:41

a régi szép idők, amikor anyám még a sparheton pirította a kenyeret....

a konyha veszélyes üzem, ott történik a legtöbb háztartási baleset

az én kenyérpirítóm nem dyras vagy mi, de nem is robban, viszont 4-es fokozaton szénné égeti a kenyeret, 3-ason meg csak melegíti, és idő előtt kirepíti

3,5-es fokozat nincs:(

de én szeretem az égett pirítóst is. persze fokhagymával

buksikutya 2009.02.09. 09:12:20

szar a link a postban

t

buksikutya 2009.02.09. 09:12:26

szar a link a postban

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.02.09. 09:13:27

A kenyérpirító úri huncutság

milyen_Péter? 2009.02.09. 09:15:03

A linkbeb sok a http. Pont eggyel több, mint kéne..

Brunoka 2009.02.09. 09:15:45

Hihi..Onmegsemmisito pirito..:) Biztos azt hitte, hogy titkos kormanydokumentumokat akarsz sutni benne.

trónkövetelő 2009.02.09. 09:15:48

NAGYON OKOS A POST íRÓJA :)

Csak a hülyék kedvéért azért van benne elektronika hogy ne gyújtsa be a házat. A korábbinál ha letapadt a bimetal akkor a kenyér benne volt 30 percig, aztán meg is gyulladt szépen. Az elektronika akkor kell ha valami gáz van a hőkapcsolóval, 5-10 perc múlva akkor is kapcsolja ki. nem is beszélve arról hogy ha beleakad a beletuszkolt kenyér és nem tudja kiadni, akkor ugyanúgy meggyullad.

Komolyan ... Erre kelni ma reggel hogy egy hülye gyerek beír egy hülye postot... HOMÁR!!!

HaTaczy 2009.02.09. 09:16:08

"majd összeszartam magam"
Hát, én a reggeli kávéval vagyok így. Igaz, az nem robban, de ha nem figyelek oda, beszarok tőle:)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.09. 09:18:37

@szily: szóval tökmind1, mi a poszt, miről szól, ha vicces mehet! muhaha! sőt tovább megyek, ha éppen nem vicces, akkor a küldője legyen valami istentelen nagy gyökér, hogy csámcsoghasson raja a nép! mint a hitelágyas fószer! csináltok ide színvonalat!

egyébéként meg mit csodálkozik a kedves kenyérpiri tulaj?

OkoskaTo:rp 2009.02.09. 09:20:09

Na, most a garanciának annyi. Kellett neki szétszerelnie. :)

Brunoka 2009.02.09. 09:20:39

P.S. persze a legjobb a kandallonal piritani, nyarson..
Nem mintha volna kandallom, de ezt ugy mondtak kovetkezeskepp igaznak kell lennie..:DDD

vitriolisz 2009.02.09. 09:23:30

A mobiltelefonos egyiptomi faszi rosszabbul járt! A múlt héten csodájára jártak egy emberfejű Nilusi harcsának!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.09. 09:25:53

a homárnak csak az számít ha valami vicces!!! ha éppen nem vicces akkor legyen igen hülye!!! = poszt!

VilMarci 2009.02.09. 09:26:09

... a Tesco ugye csak a kattintások növelése miatt fontos?

btomi1980a 2009.02.09. 09:26:44

Wazzz.... hogy mik vannak? Fogadjunk le volt értékelve 345Ft-ra, Te meg megveted! Marha!

É2I 2009.02.09. 09:26:48

A tárgárság mióta vicces?
Az meg hogy a posztoló elcsodálkozik azon, hogy kondi van a gépben nem bimetál tényleg rotfl na.

Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2009.02.09. 09:28:54

Asszem ezek után, ha valami eldurran, azt fogom majd rá, hogy "azé, mer elektronika van benne". Lesz olyan jó, mint a "mert ez műanyag", és társai.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.09. 09:32:53

@trónkövetelő: Esetleg ha az elektronika gyullad meg?

@Eddie Krueger: Meg mer teszkós!!!! Még ha nem is.

Mylady 2009.02.09. 09:34:33

Hát én ebből annyit értettem, hogy vett egy kenyérpirítót és felrobbant.
A többit minek kellett leírni?
Mi az hogy bimetall kapcsoló? Meg elektronika?

Secnir 2009.02.09. 09:34:38

A kenyérpirító nekrológja:

Barátom, ha majd eljössz halotti
toromra,
vess egy pillantást kihűlt
kondezátoromra.

Dervenkál Egon 2009.02.09. 09:34:54

Nem valami noname, hanem Dyras. Na ez az ami ijesztő.
Azt viszont hadd tegyem hozzá, hogy a nem noname eszközök, pl márkás porszívóban, amelyet lassan már távirányítással lehet működtetni is először a gagyi elektronika szarik be.
Tessék platnin pirítani! Sokkal jobb íze lesz a pirítósnak!

Hellisfitar 2009.02.09. 09:36:02

Én csak azt szeretném megkérdezni, hogy elektronika volt benne?

Önjáró Talajgyalu 2009.02.09. 09:36:20

A KONDENZATOROK! A KONDENZATOROK! HAT NEM ERTITEK!!?!? KONDENZATOROK!!!444negy

Önjáró Talajgyalu 2009.02.09. 09:37:51

Es tessek mondani, a bimetal az olyan mint a Biro Ica, csak a lanyokat is szereti?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.09. 09:39:20

amúgy bírom, mikor ilyen hobbibarkács emberek megvesznek minden szart, majd utánna elismerően mondják rá, hogy mekkora szar, ecsém ezt nézd!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.09. 09:41:31

@tüvapok 2.0: Nem, én pl. azért veszek (hobbibarkács létemre) minden szart mert másra nincs pénzem. Viszont tudom mit várjak, és nem írom ki a 'Omárra hogy két év után beszart mert a Tescoban vettem, mikor tudtam hogy fos, és a Tesconak (kivételesen) ehhez semmi köze.

Mylady 2009.02.09. 09:42:45

Nekem egy 1x éves kenyérpirítóm van és az istennek nem akar tönkremenni. Pedig akkor vehetnék újat.

Ezt a szüleimtől kaptam és utálom.
Egyszer anyám kitalálta, vesz nekem karácsonyra egy kenyérpirítót. Mondtam neki, jó, de boltban vegye, ne a karácsonyi vásárban. (ismertem már a hülyeségeit.)
Letette a nagyesküt, hogy boltban veszi.
Megkaptam a pirítót, kipróbáltuk, nem működik.
Apám (az ezermester) szétszedte. Kiderült, hogy azzal a beltartalommal nem is fog soha működni. Merthogy valami lényeges kimaradt belőle.

Mondtam, nem baj, vissza kell vinni a boltba és kicseréltetni.
Erre anyám: ja, hát a karácsonyi vásárban vettük.
Puff. LEgalább kipróbálták volna karácsony előtt, hogy működik-e. De nem.

Mindegy, vettek egy másikat. Boltban. Ráhagytam, gondoltam, majd úgyis tönkremegy és veszek magamnak egyet. Na, azóta működik.

Viszont ronda (fehér, zöld díszítéssel), fokozatmentes szabályozója van, ahol egyik állásban szinte csak melegít, 1 mm-rel arrébb már szénné éget.
+ A pöcökre, amivel le lehet nyomni a kenyeret, tettek egy zöld műanyag borítást (anélkül nem lehet lenyomni), ami kb a 2. használatnál leesett. Azóta úgy működik, hogy mikor kidobja a kenyeret, hatalmas zajjal kilövi a gombot is, én meg keresgélhetem a konyhában.

A legszebb: a nem működő pirítót a szüleim felajánlották öcsém iskolájában a farsangi tombolára nyereménynek.

-Gyöngyibaba- 2009.02.09. 09:45:12

Amíg olvastam a posztot, fokhagymás pirítóst ettem, tuskó gazdaságos mikróban 12 perc alatt megpirítva. Szerencsés ember már nem lehetek.
Várom mikor robban:ĐĐ

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.09. 09:45:47

@ColT: hát erről beszélek! én is veszek szart, pl a 3000FT-s flexet, mert a kék boscht sajnálnám téglát vésni! de nem is csodálkozom ha beszarik! ez ennyi!

Tzl 2009.02.09. 09:46:15

És örökérvényú igazságnak fogadjuk el: "amibe' kondenzátor van az előbb-utóbb felrobban"
Ne legyenek illúzióink, állandó életveszélynek vagyunk kitéve, mivel mindenben van kondenzátor!

Még jó, hogy nem kell kondenzátorgyárban dolgoznunk... :o)

Tzl

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.02.09. 09:46:21

@trónkövetelő: Na de kondenzátort kitenni forróságnak... néha az egyszerűbb megoldás a jobb.

Barátom motorozik, és hát szereli is, meg nem túl új autókat is, ő szokott szórakoztatni azzal, hogy elmeséli azokat a kretén megoldásokat, amiket az gépeiben talál - na persze általában akkor néz utána, hogyan működik, amikor elromlik. Meg lehetne csinálni egy sima pöcökkel, de a mérnök kitalálta, hogy elektronikusan lehessen kapcsolni, ezért inkább relével húzza be, ehhez tervez egy hidaulikát, aztán kell hozzá fűtés, hogy télen ne fagyjon be, de a fűtőszálat nem lehet elvezetni emitt, akkor kell neki egy csatorna... és nincs megállás.

Persze mindig a kiegészítő berendezések romlanak el. Egy pöcköt pedig meg nem lehet belefaragni, mert teljesen eltérő az elve.

Alaplapos lett a kenyérpirítóm, de lehet, hogy csak update-elni kell a firmware-t.

elwood 2009.02.09. 09:48:51

Lehet, hogy csak új technológiával, robbantással égeti a piritóst.

Finom lett ?

staropramen 2009.02.09. 09:49:46

Sztrovacsekek!
ahogy már boldogemlékezetű Rejtő Jenő is megírta : "nem lehet minden kenyérpirító mellé egy tűzszerészt állítani"
(bocs Mester!)

nGel 2009.02.09. 09:51:09

biztos azert volt,mert nem analog,hanem digitalis pirito,javaslom legkozelebb egy kulso tapot is szereljunk ra:)

Rézfánfütyülő fűzangyal 2009.02.09. 09:51:25

Drága jó istenbarma, Pál!
Meg fogsz lepődni, a vízcsapból folyó vízen kívül szinte mindenben van elektronika. És ez így jó mert - akár hiszed, akár nem - olcsóbb és biztonságosabb, mint a hagyományos bimetall vagy mechanika. Sőt, a kondenzátorok mindegyike sem robban fel törvényszerűen. Egy régi, hagyományos autó sokkal többet hibásodik, mint egy elektronikával túlzsúfolt új!
Ha vissza akarsz mászni a fára, hajrá! DE előtte felejts el írni.

Mylady 2009.02.09. 09:51:57

@Sofian: á, Pocsayék csak távoli névrokonok. Annyira távoliak, hogy teljesen más a nevünk :)))

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2009.02.09. 09:51:59

Én egy kis faszenesen szoktam pirítani...

Üdv.
Pocsay család

elwood 2009.02.09. 09:52:02

A firmware patchet időnként rá kell tölteni, különben elvész a garancia.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.02.09. 09:52:59

A posztírónak üzenem, hogy ma már kapcsolóüzemű tápokat használnak. Egyébként meg honnan veszi egyik-másik kommentelő, hogy a kondenzátorok felrobbannak?? Van olyan, hogy kipukkad, igen, főleg, ha hőnek vannak kitéve. De nem törvényszerű...

nGel 2009.02.09. 09:54:04

resetelve volt-e? Meg a legjobb kenyerpitirok sem birnak ki tartosan 2 ev hasznalatot, ha kozben nincsen legalabb havonta 1x ujrainditva, hogy a kenyermorzsa toredezettsegmentesitesrol ne is szoljak

F(r)osch & tsa. 2009.02.09. 09:54:31

@Mylady: komolyan mondom a karácsonyi vásáros szöveged , jobb mint maga a poszt. Mylady-t Firstlady-nek!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.09. 09:54:34

@Darren79: ez a poszt csak "vicces" ill. hatásvadász ezért került csak ide! ennyi!

F(r)osch & tsa. 2009.02.09. 09:56:44

@Rézfánfütyülő fűzangyal: Azért azt nem ártana hozzátenni, hogy a régi kocsikat bárhol meg tudod szerelni, és nem szopsz azzal, hogy uh elektronika, honnan szerezzek most egy ilyen meg olyan szart hozzá, meg mittudomén.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.09. 09:56:49

na itt vannak a vicces IT-s gyerekek is! :) muhaha

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.09. 09:58:47

@F(r)osch & tsa.: de ki akar mindenhol autót szerelni? me én nem! nekem menjen! az a világ elmúlt mikor mindenkinek másodszakmája volt az autószerelés! ne is jöjjön vissza!

Tsabi 2009.02.09. 09:59:18

Szerintem is Mylady kommentje volt viccesebb. Ja, es mielott offolnek, utolso elotti kenyerpiritonk nem robbant, hanem szepen leolvadt a muanyag korben, es kilatszodott a Zelektronika! Tanultam az esetbol, a mostani az fembol van.

elwood 2009.02.09. 10:00:05

Mondjuk, a Dyras-ról nekem nem a minőségbiztosítás csúcsa ugrik be. De robbannia nem kéne.

2009.02.09. 10:00:27

Azért van benne elektronika, hogy a garanciális idő lejárta után megsemmisítse önmagát, így újat kelljen venned.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.09. 10:02:45

a teszkó meg majd remélem jól rálép a faszotokra és hanyattlök, amiért fölöslegesen baszogatjátok a nevével! ez tiszta röhej vazzeee!

F(r)osch & tsa. 2009.02.09. 10:07:16

én vagyok A TESCO. egyelőre nem zavar. Mi nem kívánunk boldog új évet, mert nem vagyunk a pocsay család.

F(r)osch & tsa. 2009.02.09. 10:08:29

hozzá kell tenem, pocsayék és palkovicsné is járt már nálunk. bacc papucsunk nincs.

jusztlacika 2009.02.09. 10:09:46

Én mindig a tescoba fingok, ott úgy elrepül az idő, mint egy fasza kis kenyérpirító.

schawo2 2009.02.09. 10:10:42

Mekkora barom. Remélem a következő kenyérpirítód bimetallos lesz. Akkor majd megtudod mi az a szívás :D

Walter Melone (törölt) 2009.02.09. 10:13:33

"amibe kondenzátor van az előbb-utóbb felrobban"


Most akkor nagyon megijedtem...

:-)))))

lótumfaktum 2009.02.09. 10:13:37

@HaTaczy:Az első 100-ban: Idős korban gyengül a záró izom-vagy az ellentétes használattól.
@Rézfánfütyülő fűzangyal: Cáfolom, a jármű fejlesztés kezd visza fejleszteni a túlzásba vitt elektrokütyükből. A vadászgépekben nincs anyi elektr. mint egy jobb autóban.
A srác meg miért vett darázspirítót azt még kínában is lenézik.

jusztlacika 2009.02.09. 10:15:59

tudnám miért itt bénáztok, mikor már ott a friss post! bénák!

petyo 2009.02.09. 10:16:09

Hát, minden normális kenyérpirító így működik ma már. A kondenzátor nyilván nem azért robbant fel mert a kondenzátorok mindig felrobbannak, hanem mert máshol elromlott az elektronika és ettől elkezdték magukat rosszul érezni.
Lehet mechanikusan is időzíteni, de az sokkal jobban hőmérsékletfüggő lesz, azaz a pirítós minősége nem lesz egyenletes.
Nem kell mindentől beszarni, az elektronika barát.

Walter Melone (törölt) 2009.02.09. 10:16:36

@Mylady:

:-)))))))))))))))))))))


Szülőket megtagadni, pirítót kidobni!

Tedd rendbe végre az életed!

Rézfánfütyülő fűzangyal 2009.02.09. 10:17:30

F(r)osch & tsa.
Nekem is volt Trabantom, és van nosztalgiám az országút szélén sk cserélt hengerfejtömítésról stb.
De az új autóm mégiscsak jobb, kényelmesebb, és kevesebbet kell javítani. Ez van, ez a fejlődés. Már a nosztalgia sem a régi.

Tipikusbalek 2009.02.09. 10:17:48

Már elnézést, de azért azt elmondanám, hogy zsugorcsövezett kis kábelsarus megoldással elég korrekt elektronika volt benne. Nem csak úgy odapöttyintve forraszanyaggal.
„Mert ez nem bimetall kapcsolóval működött.
Hanem egy rohadt elektronika volt benne.”
Amúgy miért a bimetall vagy magyarosabban ikerfém meg nem elektronika? Még ha mechanikus elven működik akkor is elektromos kapcsoló.
Más: „Az egyik kondinak a megmaradt burkolatán látszik a felirat: 25V, 220nF. De nincs benne külön táp stb, akkor honnan szed 25V-ot az elektronika?” Hát a 230V effektívből az a huszonöt csak kikerül valahogyan. Mondjuk 800W a fogyasztása a pirítónak. Akkor kb 3,5 Ámpér folyik át rajt. 230V-(mondjuk )20V=210V. 210V/3,5A=60 Ohm. Tehát a hatvanohmos ellenállás sorba kötve a kondival felnyal a 230V-ból legalább 210V-ot. Akkó pedig a kondinak mán csak 20 V jut. Más kérdés hogy 60 Ohmra ráküldeni 200V-ot nem melegítené-e fel az ellenállást túlzottan? Gyanús nekem nagyon hogy az a 60 Ohm nem véletlenül a fűtőszálé lesz? Mintha annak amúgy is nagyon melegednie kéne?

bekbórd! 2009.02.09. 10:21:29

Vegyél újat, de sztem elektronikussal kell beérd.

Mylady 2009.02.09. 10:22:36

@Walter Melone: Nem lehet kidobni.
Nem pazarolunk. Amíg működik, addig ez van. ÉS kész.

(Eddig azért nem vettem újat, mert kíváncsi vagyok, meddig bírja.)

Mylady 2009.02.09. 10:23:41

@Tipikusbalek: Hát, ebből nekem úgy tűnik, a posztoló nemsokkal tud többet az elektronikáról nálam :)))

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.02.09. 10:23:47

@Mylady:
Hát ez sokkal viccesebb, mint az istenbarma sztorija:D

Texaszi Láncfűrészes 2009.02.09. 10:24:36

A posztíró láthatóan NEM KONYÍT az elektronikához.


AKKOR MI A FASZNAK FOGLAL ÁLLÁST A TÉMÁBAN?

Kevésbé égette volna magát ha csak annyit ír, hogy pukkant és elromlott.

És mi a faszért szedi szét és hackeli meg?

Egy hét múlva olvashatjuk, hogy felgyújtotta a konyháját vagy megrázta a TESCOs kenyérpirítója.

Birka! Birka! Birkaaaaaaaaaaaa!

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.02.09. 10:35:17

Ma reggel nálunk is volt egy hatalmas durranás. Körbejártam az egész lakást, de semmi. Értitek? Semmi, sehol semmi. Semmi a konyhában, semmi a hálóban és a nappaliban is csak egy nagy büdös semmi. Vagyis, khm... a nagy büdös semmi nyoma. Valaki pukkantott, de nem vallotta be. Nálunk csupa kaland az élet...és rejtély...és nagyon sikeresek is vagyunk!

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2009.02.09. 10:41:08

Az azért kell, hogy a Sasszem figyelhessen téged - még kikapcsolt állapotban is.

Pista Bácsi 2009.02.09. 10:41:15

Már látom ezt is klasszikussá válni...

Az eddig megszokott

zéerté
Palkovicsné laptopja
fospunpa
Árkád wc
benzintarháló hondás
bacc papucs
stb

után jöhet az "elektronika van benne" kitétel is, ha valamit le akarunk alázni :-))

Konyhában 2009.02.09. 10:43:44

@Pista Bácsi: és a kis kerti grill, ami FONTOS!!! :)

borpancsoló 2009.02.09. 10:44:07

"elektronikával felszerelt készüléked van ami: el tud durranni!"

uhhhh...

Mindenesetre sajnálom szegényt, mert ahogy látszik, tényleg megviselhette a robbanás.

Amúgy még mindig sokkal jobb az az ember, aki bár nem ért valamihez, mégis próbálja, nézegeti, mint az aki teljes lemondással mindent egyből kidob, soha nem tanulva semmiből. (mármint most nem azt kell ebből leszűrni a posztírónak, hogy nem szabad stopgombos kenyérpirítót venni, hanem hogy bizony, már egy piritót is "elektrotechnikával" szerelnek.)

Amúgy az előadásmód abszolút ötös! :DDD:DDDDDDD

ernye 2009.02.09. 10:49:56

Én is az otthonbarkácsolós emberek kasztját erősítem, és mint rájöttem, elég veszélyes életmódot folytatok, mivel pár napja vettem a tescóban 4990 HUF-os kenyérpirítót, 4 x 1 szeletes, full króm ház, két szabályzója van (nem kell mind a négyet használni ha csak két szeletet akarok pirítani), tök jól néz ki és tökéletesen működik, csak egy a bibi vele, hogy : MADE IN TESCO :D:D:D
Egyenlőre megfelelt kis családom részére :D , de komoly halálfélelem fogott el a leírtak láttán :D Bár lehet, hogy egy biosfrissítés orvosolja a problémákat :D És igaz, minek az elektronika bármibe is ??? LE AZ ATOMMAL, LE AZ ATOMMAL :D:D De sebaj, lassan piacra dobom a nukleáris hulladékkal működő kenyérpirítómat, abban majd nem kondenzátor, csak sugárzó hőt fog leadni :D:D:D

۝merta-X 2009.02.09. 10:51:03

Az utolsó mondta világbajnok:D
Kiszedett belőle minden cafrangot, a maradékot meg használja:DDD

AlulírottFentemlített 2009.02.09. 10:57:37

Meg kellene kérdeznie a postolónak egy pár kovácsot, hogy mennyiért csinálnának neki új burkolatot pirítóra.
Én a nílusi palóc fantázia nevűt ajánlom :-)

stnksrbtks 2009.02.09. 10:57:49

mellesleg a kondenzator es az elektromagnes meg messze van az elektronikatol, az ugyanis a diodanal meg a tranzisztornal kezdodik... amibol valoszinuleg szinten volt ebben :)

Boo 2009.02.09. 11:00:47

"Mi a rohadt faszért tesznek bele elektronikát??? Miért nem jó a hagyományos bimetall kapcsoló??? "

Kérem tegye fel a kezét az, aki szerint az áramkörbe iktatott bimetall kapcsoló nem tartozik az elektronika körébe.

FPéter 2009.02.09. 11:05:58

Örülj, hogy nem vindóz volt benne, az még a lakást is felgyújtotta volna. Utána esetleg elnézést kért volna a kellemetlenségekért.

Levi 2009.02.09. 11:07:35

A festőm csak ennyit mondott mikor felvetettem a teszkós festék beszerzését: "teszkós geci" :))))

MosoMasa 2009.02.09. 11:08:27

@Tipikusbalek: a bimetál nem elektronika. Az fizikán alapuló mechanikus szerkezet, még akkor is, ha épp elektromosságot kapcsol - ti. hőtáguláson alapul és nem valami elektronikai folyamaton, összetevőn....
Ennyi erővel a villásdugó is elektronikus kapcsoló.
Különbség van az elekrtomos és elektronikus között!

aGerald 2009.02.09. 11:08:49

Hol itt a probléma?! Jó, néha hangosan pirít a pirítód, de ezek szerint még mindig pirít a pirítód, pedig már több, mint 2 éves.

É2I 2009.02.09. 11:09:23

@ernye:
Én is ilyet vettem az ősöknek. ELSŐre vihettem is vissza az egyik fele gyárilag sz.r volt. A másodikat már helyben kipróbáltam.

Űrhajós 2009.02.09. 11:10:56

"Nem is valami gagyi noname hanem: Dyras. "

Ez jó....

Bit Rot 2009.02.09. 11:11:11

@Tipikusbalek:
"Más kérdés hogy 60 Ohmra ráküldeni 200V-ot nem melegítené-e fel az ellenállást túlzottan?"

Elektronika, 1-es!
Nem a feszültség miatt melegszik az ellenállás, hanem a disszipált teljesítmény miatt.

Tehát ha 200 V esik egy ellenálláson, de csak 0,001 A (1 mA-el), akkor az "csak" 0,2 Watt, amit simán el tud disszipálni, nem melegszik különösebben.

Persze valószínűbb lehet, hogy tényleg a fűtőszál az ellenállás, az pedig melegedhet.

Űrhajós 2009.02.09. 11:13:27

azért akkor is az árkád-szarás a legjobb.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.09. 11:16:57

van olyan márka, hogy NONAME??? vagy ez az ember hol él?

staropramen 2009.02.09. 11:17:20

Sztrovacsekek!
most hallom, hogy még a platós Ifában is van kondenzátor.Ez biztos?
Ha tényleg van, nem lesi le a pinkódot?

Leonard Zelig 2009.02.09. 11:18:05

De ha nincs benne kondenzátor, hogyan SMS-ezel a kenyérpirítóval?

FPéter 2009.02.09. 11:20:22

Ja, azt tudjátok-e hogy minden elektronika füsttel működik?

Ha kijön a füst, akkor többet már nem működik.

changebug (törölt) 2009.02.09. 11:28:12

Örüljél, hogy nem 299Ft-os (akciós ár:199Ft :) ) egyszer használatos kenyérpirítók vannak divatba. A 249-299Ft-os szeletelt kenyér mellé (akciósan kettőt fizet egyet kap - most Öné lehet a szeletelt kenyér és a kenyérpirító mindössze 349ft-ért! Csak itt, csak most)
A jó öreg orosz cuccok, amikbe még van anyag az a biztos! :)
Amúgy részvétem - szar, dolog lehetett hogy a reggeli kómából egy kibaszott kenyérpirító agóniája térített magadhoz.

Sákif za morro? 2009.02.09. 11:31:47

Mekkora idióta a posztoló!? Legalább viccesen írta meg az ostobaságának történetét. Meg bimetall. ROTFL!

Sákif za morro? 2009.02.09. 11:32:49

Mókuska! Mégis mit gondoltál? Az a tekergető mi az öregördögnek van rajta? Hm? Dizájn?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.02.09. 11:33:12

"Van rajtra egy potméter amivel szabályozni lehetett hogy hány percig maradjon lent a kenyér."

Ha van potméter, akkor sajnos elektronika van benne, már abban az értelemben, ahogy a levélíró gondolja.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.02.09. 11:37:49

Nah mindjárt kimegyek a konyhába, szétcsavarozom a jófajta interspáros kenyérpirítómat és ha nem találok benne bimetált, akkor úgy baszom ki a kukába, hogy az anyja sem fog ráismerni.

Idegesítik itt az embert hétfőn. :)

lótumfaktum 2009.02.09. 11:41:21

@Mylady: Ugye jó a fordításom :DYRAS= darázs talán hagyma is meg erősíti

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.09. 11:43:25

@Konyhában:
elnezest kerek nem grill
kis faszenes
kondi nelkul
ez fontos

movhu 2009.02.09. 11:44:28

Lidl-ben vettem hasonlót, máig f*szán működik :)

Ha meg nem vagy elektronikai zseni, akkor ne köss bele a 25V-os kondiba. Nyilván a módszer ugyanaz, mint a gagyi hajszárítókban lévő 12V-os motoroknál.
Ohm törvényét alapul véve a fűtőszál x cm-es darbján a 230V-ból pontosan 10-20 V esik. Ide kell kötnia kondit vagy motort, és láss csodát, nincs is semmi gond, mert nem kap nagyobb feszültséget.
Egy gond van, ha a fűtőszál egy másik darabja zárlatos lesz. Akkor ugye a maradék szálra esik a nagyobb feszültség, tehát a kondi is többet kap. Szerinte így durrant.

DömDöDöm 2009.02.09. 11:47:14

@Rézfánfütyülő fűzangyal: Ja, biztos nem olasz vagy francia!
A szomszédom -aki nagytudású autószerelő- mondta épp a múlt héten egy éppkétévesfiat alól kidugva az olajos képét, hogy ha ővé lenne ez az autó, akkor már a harmadiok javítás után felgyújtotta volna. Épp olyan szar, mint egy francia járgány.
Tele vannak zsúfolva -szar anyagból szerelt- elektronikával (mer a motor stinte mindegyikben ua.), oszt annyi....

dr. Bértollnok 2009.02.09. 11:54:30

@ernye:
Nyugodj meg én két éve használom ezt a típusú "teszkós" kenyérpirítót hiba nélkül. Ha a posztoló esetét nézem, akkor nekem van mit aggódnom... :-) A "teszkós" márka meg nem idegesít, ugyanott gyártják, ugyanabból az alkatrészekből és ugyanazok a kis sárga kezek pakolják össze, mint a nagyobb "márkákat", csak nem fizeted meg a "imidzset". A lényeg, hogy jó áron kaptam praktikus és elég pofás jószágot, ami illik egy normális konyhába...

A robbanástól meg nem félek. Azon túl hogy hang-, fény- és füst jelenségekkel jár, mást nem nagyon tud csinálni... Hogy elektronika van benne? Persze. Mire számított a posztoló? Pont a minőséget és a megbízhatóságot lehet vele javítani. A bimetállos megoldás sokkal megbízhatatlanabb, mert a nagy teljesítmény kapcsolása lassan beégeti az érintezőket. Tipikus hibája az ilyen szerkezeteknek, csak az szovjet-orosz gyártmányúak bírnak ki sok évet... :-)

Az elektronikában meg sajnos előfordulnak xar alkatrészek. Azért ne keltsünk pánikot, mert elég ritka. Nem akarok a "márka" védelmére kelni, de az alkatrészeket nem ő gyártotta. Nyilván itt arról volt szó, hogy a kondenzátor rövidzáras lett. Ezt nagyon nem szeretik... Amúgy az a kondi szerintem 250V 220nF. A leírt jelenség arra utal, hogy hálózati feszültség idézte elő a tüzijátékot. Azt a kismegszakítót azért leellenőriztetném a posztoló helyében, mert kicsit túl lomhának tűnik. Egy pillanatra ilyenkor bőven a 30-50A átszalad a hibás alkatrészen (ez a volt olyan látványos), aminek azért kellett volna hatással lennie rá. Általában 16A-es értékkel nézve le kellett volna oldania. Természetesen a durranás akkor is megvan, csak utána nem marad rajta hálózati feszültség. Az emlitett kondenzátor tipikus alkatrész az ilyen szerkezetekben. Még a régi típusú FÉG cirkogeizeremben is ezt kellett cserélnem, mert behalt. A hőmérséklet miatt ne izgulj, az elektrolit kondenzátorok érzékenyebbek a hőre, de a leggyengébb azok közül is 85 Celsiust bír, aztán a következő lépcső 105 Celsius. A hálózati feszültségre szánt hagyományos kondik nyilván méretezve vannak a várható körülményre, mert nem várt volna a pirítód két évet a tüzijátékkal... Amúgy lehet transzformátor nélkül is előállítani néhány voltos törpefeszültséget, itt azonban valószínűleg nem volt rá szükség, csak drágította volna a ketyerét.

lokkoLori 2009.02.09. 11:55:50

@Mylady:
ez eddig az év kommentje :D

Valaki más 2009.02.09. 11:57:17

Aztán megnézte-e az üzenetet, mielőtt a készülék megsemmisítette önmagát?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.09. 12:03:18

@bértollnok: Ember, hiába raksz egy ilyen helyre 220-as kondit, az jól fog melegedni mert mellette ot izzik a fűtőszál.. Még ha 105 fokost is raksz oda, az se jelent semmit, töredék idő alatt elhal mint egyéb alkalmazásokkor.
Rendes hőszigetelés kellett volna oda, nem kispórolni belőle. Ja meg a késülék külső része felé néznie a kondinak, mert arrafele hidegebb van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.09. 12:04:28

@Mylady: De hát a tiében is ELEKTRONIKA VAN!!!!!!!!! :D
Ez FONTOSCH!

jusztlacika 2009.02.09. 12:09:19

@hüjehalyó:
te mekkora fasz vagy! :D LOL

Joc 2009.02.09. 12:17:10

Szerintem örülj annak, hogy az 999 Ft-os kenyérpirítód eddig működött. Amúgy nem az elektronika a hibás, valószínüleg ez a fajta eddig tart. Ezt hívják fogyasztói társadalomnak. Visszasírni a bimetálos régi kenyérpirítót, pedig kissé olyan mint visszasírni Kádárt, mert az olyan jó volt. Ja.. Unokáink is fizetni fogják. Te gondolom zaporozseccel jársz, mert abban nincs elektronika, meg az olyan jó volt. :)

Bakter 2009.02.09. 12:25:56

Mondjuk ki: létezik a kondenzátorbűnözés, és kondenzátorterrorimus.
(Ha az itt leírt módon fosnék, már régen egy barlangban laknék, annyi felrobbant elektronikát láttam már a legkülönfélébb célú készülékekben.)

betépett felhasználó 2009.02.09. 12:31:01

faszikam, most aztan jol le piritottad magad...:) es ehhez a kiegett kutyudnek semmi koze.

Önjáró Talajgyalu 2009.02.09. 12:34:09

@Joc: En olyan autoval jarok, amiben nincs elektronika. Van bowden, rudazat, vakuumos elogyujtas. Karburettor. Elektronyik nem van. Ha betekerem a CO csavart, betekertem. Ha kitekertem, ki van tekerve. Semmi magia. Legjobb. \o/

Ja es nincs kenyerpirittom. Sikeres ember-e lehetek meg?

betépett felhasználó 2009.02.09. 12:34:36

emberek, hasznaljatok TRIMETAL-t!!
www.trimetal.com/
THE PROFESSIONAL BEHIND THE PROFESSIONAL KENYERPIRITATIONMACHINE

BéLóg 2009.02.09. 12:39:00

@Secnir: Kellene a forrás is, barátom!

Stanislaw Lem: Kiberiáda (kötetben az)
"Első utazás, avagy Gargacián csapdája"

(részlet...)
...Volt ennek a felvilágosult uralkodónak egy elmélete, amelyet meg is valósított:
az egyetemes boldogság elmélete.
Ismeretes ugyanis, hogy az ember nem azért nevet, mert vidám, hanem azért vidám, mert nevet.
Ha mindenki azt mondja, hogy remekül mennek a dolgok, mindjárt megjavul a hangulat.
Pazari alattvalói ezért, természetesen saját javuk érdekében, kötelesek voltak fennhangon mondogatni, hogy rendkívül jó dolguk van, és a régi, homályos "Jó napot!" üdvözlő formulát a király az előnyösebb "Dejóminden!" köszöntéssel helyettesítette, engedélyezve azonban, hogy a tizennégy éven aluli gyermekek egyszerűen csak annyit mondjanak: "Hűha!", az öregek pedig: "Jajdejó!"
Pazari király mindig örvendezve látta, hogyan duzzad a jókedv a népben, valahányszor csatahajó formájú hintójában végighajtatott az utcákon.
Elgyönyörködött az éljenző tömegben, kegyesen kiintegetett uralkodói kezével, s az emberek teli torokból kiabálták: "Hűha!", "Jajdejó!" és: "Ezmárdöfi!"
Egyébként demokratikus hajlandóságú volt. Roppantul szeretett amúgy katonásan elkvaterkázni öreg hadastyánokkal, mohón itta a háborús történeteket, és megesett, hogy amikor kihallgatáson fogadott valami külbolygói méltóságot, egyszerre csak térden sújtotta buzogányával, és felordított: "Hurrá, győzünk!", vagy "Lékeld meg azt a csatahajót!, esetleg: "Záporozzanak csak a golyók!"
Semmiért sem rajongott ugyanis annyira, mint a férfias bátorságért, a marcona, halált megvető hősiességért. Imádta a hamuban sült pogácsát puskaporral meg pálinkával, a komiszkenyeret, kartácsot és mordályt.
Amikor rosszkedvű volt, felvonultatta maga előtt az ezredeket, amelyek kedvenc katonadalait énekelték: "Ragyog minden csavarunk, háborúzni akarunk", "Utolsó csepp olajamig", "Ha majd ellepi a rozsda fáradt testemet", vagy a régi dragonyos dalt: "Öreg srófnak nincs muterja."
És elrendelte, hogy ha majd meghal, a régi gárda énekelje el a sírja fölött kedvenc nótáját, amelyik úgy kezdődik:
"Ha majd eljössz, rózsám, halotti toromra, Ejts egy könnyet kihűlt kondenzátoromra"...

guy 2009.02.09. 12:39:14

Én azt csodálom, sokan azt írják, hogy a kondenzátor nem veszélyes, csak néha felrobban, ha hőnek van kitéve. Namost a kenyérpirító, ha jól tudom, rendeltetésszerű használat mellett hőnek van kitéve...
Persze azt is elhiszem, hogy a kondenzátor jobb, mint a bimetál, de kérdés, hogy nem lenne-e jobb valami más?

knbm (törölt) 2009.02.09. 12:40:58

Nem is valami gagyi noname hanem: Dyras???
Mi a dyras ha nem gagyi???

Az autós összehasonlításról meg csak annyit, hogy a francia autóban is német a legtöbb elektronika. Az apám Pezsójába Siemens motorvezérlő, Bosch ABS ment tönkre.

Tipikusbalek 2009.02.09. 12:42:06

@Bit Rot: "Más kérdés hogy 60 Ohmra ráküldeni 200V-ot nem melegítené-e fel az ellenállást túlzottan?"

Elektronika, 1-es!
Nem a feszültség miatt melegszik az ellenállás, hanem a disszipált teljesítmény miatt.

Tehát ha 200 V esik egy ellenálláson, de csak 0,001 A (1 mA-el), akkor az "csak" 0,2 Watt, amit simán el tud disszipálni, nem melegszik különösebben.

Kedves barátom neked ebben a legmesszemenőkebbig (vagy mi) igazad van. Ugyebár az a 200V sem pontosan 200V. Csakhogy az elektronika 1-est én 2-es alára szépíteném. Én a 200V-ot csak úgy elnagyoltan a 230V effektív értékű magyar villamos hálózatra értettem, a fenti kontextusban. Mint ahonnan(táp nélkül)nyerte emberünk a delejt. De szerintem nem próbáld meg bedugni a konnektorba azt a 60 Ohmos ellenállást egy kondi kíséretében. Mert lehet, hogy a posztolóval hasonló élményben lenne részed.

robcsa 2009.02.09. 12:43:54

uraim
Manapság már minden elektromos készülék elektronikával van felszerelve. hogy miért?
itt pl azért mert a hagyományos bimetál sose romlik el, mig az ócska elektronika a legkisebb áramingadozástol is. Fogyasztoi társadalom. azért tartanak el hosszu ideig a régi mosogépek mert azokba nincs elekrtonika, az ujakat meg teletömik vele,és nől az ipari veszélyes hulladék

dr. Bértollnok 2009.02.09. 12:48:27

@ColT:
Ember!
Ki mondta a posztolón és rajtad kívül, hogy a hőmérséklet miatt ment tönkre?! Éppen az a valószínű, hogy nem! Évekig használtad aztán most egyszerre melege lett? Ugyan már! Meg aztán mutass nekem olyan kenyérpirítót, amiben hőszigetelés védi az elektronikát! Mawximum megoldják a szellőzését. Érdekes, hogy nekem folyamatos használat (családi tatározás) mellett sem durrannak el a "teszkós" kenyérpirítóban a kondenzárok, pedig az sincs szigetelve.
Ne csak olvasni tanulj meg, hanem értelmezni.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.09. 12:48:45

@Tipikusbalek: 1-es! 230V effektív értékű???? mivaaaaannnn???? nincs tanítás a műegyetemen vagy nincs keresztfélév elektróbol oszt itt szenvedtek?

Bakter 2009.02.09. 12:51:40

"azért tartanak el hosszu ideig a régi mosogépek mert azokba nincs elekrtonika, az ujakat meg teletömik vele"

Persze, mert azokban meg a mechanikus időzítők és léptetőmotorok purcannak ki.
Egyébként pedig egy elektronikus vezérlést sokkal egyszerűbb és olcsóbb előállítani, mint egy mechanikusat. Ez is hozzátartozik a dologhoz.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.09. 13:01:38

@Tipikusbalek: te a névleges effektívre gondolsz! az Ueff = U / gyök2!

zsoci 2009.02.09. 13:14:53

Hát azért pár helyen kijavítanálak:

A Dyras az nem márka hanem fos, noname.

Amiben kondenzátor van az nem feltétlenül robban fel, hanem a rossz minősségű kondi robbanhat fel.

A számítóép táp sem durranhat SOHA! Ha durran az hibás !

Önmagában az elektronika nem rosz, csak arosz minőségű. Biztos hogy kevesebb baj van vele, mint a mechanikus rögzítővel.

Üdv Zsoci

Tipikusbalek 2009.02.09. 13:19:25

@tüvapok 2.0: Már megint fölösleges hanta! Ja! U(p)/gyök2 (de csak sinuszosan váltakozó jelalaknál, ha most belekötsz, hogy mivan ha cosinuszosan változik megőrülök)pontosan. Fölösleges barátom. Mi van ráírva a műszeredre váltakozó fesz. mérésnél? Mondj egy számot!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.02.09. 13:31:47

Hát ezen marha jót röhögtem.

Belegondolva, én is anyám kenyérpirítóját szerettem jobban, mert azt oldalra kellett kinyitni. Most a feleségem szokott kenyeret pirítani, de az a kicseszett kenyér mindig beleragad, hiába a kenguru automatikája, én meg agyhugykövet kapok, mire késsel kikurkálom az agressziótól instant zsemlemorzsává átlényegült ex-kenyeret.

Azóta melegszendvicset eszek. Azt ki lehet nyitni :-D

Jetstream 2009.02.09. 13:32:21

Egy haverom új autó vásárlási buzgalmában
Nézett tesztet, totálkárt, katalógust, specifikációt
Nem találta elképzelését egyetlen márkában

Sem nem volt megfelelő helykínálat avagy városi használat
Netán csak tesztesek fikázták, így ciki járni vele
Átkozta is az összes hülye autógyárat

Na végre eldöntötte hogy vesz egy folkszvágen passzát
Kombit hogy a cuccokat tudja cipelni vele
Büszkén nézte a rakodótér hosszát

Kéziféke hibátlan nem sokáig volt
Bóvdenes kar helyett gombos kondenzátorolt

Elektorfil mérnökök maguknak fékkart feldugták
Gondolta a haverom miközben a kompútert
Szakszervízek programozták

Azóta is szív vele, idegbeteg a sok resettől
Már lejár az akku saru
Elektornikát megutálta, kivéve a zenéből

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.09. 13:35:01

@Tipikusbalek: dehogy kötekszem! ha érdekel én ökölszabályok szerint méretezek, ha éppen kell! csak gondoltam ha már elektró órát tartotok akkor nosza!

É2I 2009.02.09. 13:40:49

@zsoci:
"A számítóép táp sem durranhat SOHA! Ha durran az hibás !"

Na az a durranás a meghibásodás maga.

Hajj, azok régi szépidők, amikor még kondenzátorokat durrogtattam. Tényleg rohadt nagyot tud szólni még egy iciri- piciri kondi is némi túlfeszültség hatására. Persze akkor ütős igazán, ha csak véletlenül kap túlfeszt, te meg nem várva az egészet, rögtönt sünt szarsz.:D
A stiroflex kondik pedig még konfetti hullást is generálnak, persze némi füst is jár hozzá.

☉ ☾ 2009.02.09. 13:42:02

A számítógépnek nincsen tápja, kenyérpirítóról megy.

hefi 2009.02.09. 13:45:35

Nekünk a Dyras botmixerünk döglött be! Az lett volna még szép, ha az robban fel használat közben :)

Most Hauser van helyette; az se egy nagy minőség, de lagalább működik.

Jetstream 2009.02.09. 13:45:38

@1478 97 277: És a pletykának ha nincsen tápja, miről megy?

Secnir 2009.02.09. 13:46:04

@BéLóg:
Asszem te vagy az első, aki rajtam kivűl Lemet olvas :)
azonban ne feledjük a máfordítót is, aki ily remekbe szedte le a fránya lengyelt :)
Murányi Beatrix volt az...

Secnir 2009.02.09. 13:47:58

Persze az igazi kenyérpirítók azok nem robbannak : lásd BSG

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.09. 13:54:39

legjobb majd az lesz, mikor ez a "szaki" beállít valami háztartásikisgépjaívtóba, hogy izé, eztet kéne okosba megjavítani!!! me az lesz!

É2I 2009.02.09. 13:58:11

Nálunk a gyesznónak van tápja. Akkor az már nem is számítógép?

☉ ☾ 2009.02.09. 14:05:06

A pletykának alaplapja van, a disznó tápja a gyűlölet.
A jó kenyérpirító benzines, héjégetős, vagy gázos pörkölős, utánégetős, kerozin töltésű, ludtoll vezérelt.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.02.09. 14:25:35

A Dyras egyébként is ősi román cég.

Tsabi 2009.02.09. 14:26:05

@1478 97 277: van geotermikus is, csakgyorsabban kell szaladni a lavanal.. Klasszikus pelda pompeii, na ok is feltalaltak a durranos piritost, csak az elszaladast nem.

s_marky 2009.02.09. 15:30:25

Döbbenetes felismerés a társadalmi elbutulás...vagy talán túl sokat lógtunk fizikaóráról?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.09. 15:40:48

@s_marky: Ez még egy intelligens fogyasztó volt, tudja mi az a kondenzátor!

trónkövetelő 2009.02.09. 15:43:13

BAZZEG KIMODERÁLTAK INNEN MERT SZIDTAM A RENDSZERT DE MÉG EGY KÁROMKODÁS SEM VOLT BENNE...

HIHETETLEN... KIVÁNCSI LESZEK HOGY EZ A POST ÁTMEGY-E.

ÉS JUSTIS NAGYBETUVEL IROK CSAK HOGY TUDJÁTOK PARASZT MÓDON MODERÁLJÁK A HOZZÁSZÓLÁSOKAT. ÉN TÖBBET NEM OLVASOM EZT A SZ*R HOMÁRT.

Leonard Zelig 2009.02.09. 16:02:46

Én egész nap bimetált hallgatok. Az kikapcsol. ÉRTED?

Nada 2009.02.09. 16:06:31

Van, aki vásárol egy luxusautót, olyat, amiről te csak álmodnál, és nem is tudja, hogy azért vette meg, mert abban akar meghalni. mert annak majd beragad a gázpedálja, ki tudja miért és hogyan, és bumm. Az illető a kocsi fölé száll, és hallja mások gondolatait, no meg a sajátját. Innen értesül, hogy épp meghalni vette meg a kocsit. Tán a robbanós kenyérpirítónak is funkciója van.Ki tudja?mertmegerdemled.blog.hu/2009/02/09/halalelmeny_20_percben05

Té, mint Tamás 2009.02.09. 16:36:05

Mellesleg a csavarhúzója is teszkós. Én is vettem, párszázforintos szett volt, és tök jók.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.09. 16:59:40

Biztos voltmár, nem olvastam az előző 150 kommentet, de sikeres ember-e aki bármilyen műszaki cikket tesco-ban vesz?

"A Dyras márkanév mára a megbízható, elérhető áru termékek védjegyévé vált. "

Elérhetű árú/olcsó = szar. Tessék észben tartani.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.09. 17:01:27

@É2I: én hifi hangfalkimenetére kötöttem gyerekkoromban a kondikat. Egy ideig ritmusra zizegtek, a hangerő növelésével egyre hevesebben, aztán pukk :) Olcsó játék hülyegyerekeknek, de akkor jó móka volt.

RaveAcE 2009.02.09. 17:08:21

Mi bajod az elektronikával?
A celeron procimon is lehetne pirítani, ha nem darálná le az a forgó izé.

É2I 2009.02.09. 17:30:31

@/ Gery Greyhound:
:)
De mákod volt, hogy nem küldted az örök vadászmezőkre a hifidet.
Egyébként én nem szórakozásból nyírtam a kondikat. Mondjuk úgy; munkahelyi ártalom volt. Általában akaratlanul, de max figyelmetlenségből ;) Persze megbünhődtem érte, mivel a tőlem pár centire váratlanul kidurranó kondi általában a bekokszolás mennyei érzését hozta magával. Aka, majd besz.rtam az ilyedségtől :D

geniusgenie 2009.02.09. 17:50:16

Például a kompakt fénycsövekben is elektronika és kondik vannak.Hagyományos izzót már sokat cseréltem, kompaktot eddig egyet, annak is a csöve nyekkent meg.(Noname tipusu)Rekorder OSRAM 15 éve megy konyhában.
Bár igaz, hogy pl vasalóban még csak bimetallost láttam, lehet, hogy a kenyérpirítóba is célszerűbb.

ezsoezso 2009.02.09. 18:24:26

"Mi a rohadt faszért tesznek bele elektronikát??? Miért nem jó a hagyományos bimetall kapcsoló???"

Azért Te szerencsétlen idióta, mert a Tescóban vásárolsz és ott - ugyan olcsón - de szart kapsz! Tele vannak a hirdetési oldalak Tescoban kapható LCD tévékkel (Orion, Technika) amit megvett a tulaj, most meg árulja, mert rájött, hogy 5-10ezerrel drágábban normális tv-t is vehetett volna és nem egy hulladék képet nézne.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.09. 18:35:30

az enyemen nincs gomb de nem marad lent az az ize csak bedugott allapotban
akkor most fel fogunk robbanni?
kb 6 eves sunbeam markaju a WalMartbol
tele vagyunk ketsegekkel Maryvel

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.09. 18:52:34

Volt egyszer egy kenyérpirító,
Nem noname szar, hanem Dyras.
Bár a kettő ugyanaz.

Nem volt benne bimetall,
De volt benne elektronika.
Felrobbant.

Minden versben fő a rím,
Pirítót gyárt a Dyras.
A Teszkó meg árulja.
A pirítós felrobban.
Posztoló Pál beszarik.
A versem itt ér véget.

Büdösgyökér 2009.02.09. 19:23:51

12 kenyérpirító...7 már ismert, egy felfedi titkát!
A 11-esek közül ez volt a Dyras nevű! De már bedobozolták.

Picsafüst, ebből lekvárt kellett volna csinálni, nem posztot. Kár a bitekért!

jesszumpepi (törölt) 2009.02.09. 19:54:27

Nálunk Dyras kávéfőző nagyon hamar,Dyras rádió hamar tönkrement :-(

lótumfaktum 2009.02.09. 20:02:00

Nekem a 22éves energomat mosógép kondija robbant fel tavaly de azért mert vízfolytrá .eszembe sem jutott,hogy be írjak a homárba.nem szerencsés?
egy ilyen be író menyi suskát kap zsebbe,tudja valaki?
Tiltakozom!!!miért nem vagyok most sárga?

truebaba (törölt) 2009.02.09. 20:11:29

Lányom Tefal kenyérpiritójában nincs elektronika se bimetál..
Cuppanós tapadokorong van benne, azt tartja lent a kart, majd adott idő mulva elenged és a felfelé szálló kar meglöki a csengőt is.. Nem kell itt túlbonyolítani mindent az elektromosággal, régen nagyon sokáig nem is ismerték mi az..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.09. 20:14:27

@bértollnok: Khmm! Láttál már olyat hogy sokáig melegen van egy kondi, aztán elhal? És ha épp úgy hal el hogy 220-at szűr akkor megeshetik hogy a két fegyverzet összeér = pukk.

@megélhetési sünöző: Jaja!

Minden versben van egy rím
Ebben is van nem is egy

Megdobbent, most erEDEti izzel 2009.02.09. 21:05:59

@FPéter: Nem-nem. Kenyer helyett kitolt volna egy kek cedulat, rajta egy 1-900-as szammal, hogy ott utanakerdezhet, hogy telleg szar-e a cucc.

Attee 2009.02.09. 21:07:10

Ezek a fránya robotok egyre jobban átveszik az uralmat, és terrorizálnak...:)


Embörök! Alapjában nincs baj azzal, hogy elektronikát tesznek egy ilyen gépbe, két okból teszik: jobban eladható és bármilyen fura, olcsóbb gyártani. Emellett akár még megbízhatóbb is lehet, mint a hagyományos.
Ja és az elektronika nem csak a "gagyi" kenyérpirítók kiváltsága, van Tefal, Philips, stb is elektronikus időzítővel.

Az energomat pl. nem azért volt ennyire tartós, mert nem volt benne mikrokontroller, hanem mert tartósra tervezték...Ma már ez nem szempont, sőt...tagadják a gyártók, de létezik valóban a "beépített élettartam". Ez lehet pl. egy szándékosan gyengébb minőségű kondenzátor is a tápban, "megfutást" okozva teszi gallyra az egész gépet.

[Sven] 2009.02.09. 21:11:17

"Nem is valami gagyi noname hanem: Dyras."

ezen hatalmasat felröhögtem :D
aztán láttam, hogy nem viccelt.

rainman35 2009.02.09. 21:41:20

Egész nap nyugtalanit valami! Mi van az exit tours-s sielökkel, hazatértek?
Vagy olvasták a homárt és a teszkos puder ügy és kenyérpiritó robbantás miatt úgy döntöttek, hogy inkább ök is külhonban maradnak, és egybe kötik életüket fr. secusokkal???? :)

herk 2009.02.09. 22:03:27

"Tehát a hatvanohmos ellenállás sorba kötve a kondival felnyal a 230V-ból legalább 210V-ot. Akkó pedig a kondinak mán csak 20 V jut."

Apróság, de azért még fontos lehet:
230 =/= 210+20
Pitagorasszal kell számolni a 230 voltot, mert a kondin a feszültség késik/siet az áramhoz képest.
C

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.02.09. 22:25:44

Ilyen kondikat fillérekért lehet szerezni elektronikus alkatrészeket árukó boltokban (Lomex, HQ Nedis, Conrad). Kell még hozzá egy rendes páka (nem a drótos pisztoly, inkább a hegyes) és nem remegő kéz. Kiforrasztod a kipukkant alkatrészt, elviszed a boltba, mosolyogsz, ezért megszánva nem néznek külyének [*], hazaviszed a szajrét, beforrasztod [**], örülsz, és elmeséled fűnek-fának, mekkora nagy elektroműszerész lettél tegnap óta.

[*] Ha már tudod, mit kell fölírni, akkor csak egy papírt viszel magaddal, és már a boltban is gyakorló elektroműszerésznek fognak nézni. (Ez az istenkirály alatt van eggyel.) Nekem már elmondták, így én is ismerője vagyok a nagy tudásnak: feszültség (...V), hőmérséklet (...C) és kapacitás (...μF). Ha magasabb hőmérsékletűt kapsz, az egyáltalán nem baj, sőt, pont ebben az esetben még akár jobb is lesz; a feszültség lehet kicsivel magasabb, de ne sokkal; a kapacitás pontosan egyezzen meg.

[**] A kondenzátor egyik oldalán van egy nyilas csík, olyan, mint amilyennel elvileg a Star Trekben a turbóliftet jeleznék a falon. (A Star Trekben van turbólift, csak nem jelzik a falon, de ha jeleznék, tutira ez lenne a jele. Értem?) Az áramköri lapkán meg általában kör jelzi a kondenzátor helyét, és az egyik félkör sraffozva van. Na, a sraffozott részre megy a csíkozott oldal.

Ha meg magával rántotta az alkatrész a többit, és szétégett az egész panel, hát, legalább megpróbáltad. Borítékolom: bármi is az eredmény, az asszony kurvára értékelni fogja... ;-)

Mylady 2009.02.09. 22:57:50

Ez a poszt olyan, mint anno fizikaórán: sok érdekes elhangzik, de én egy büdös szót sem értek belőle.
Gondolom (remélem), ezzel a többi lány is így van itt :)

Mylady 2009.02.09. 23:01:44

Ja! Ma este szénné égett a pirítósom, mert nem figyeltem.
Sajátos technikája van a fent említett gépemnek: elsőre fehér marad a kenyér, másodikra halványbarna lesz, ekkor fordítani kell rajta hosszában (mert hosszabb kenyeret használok, mint a gép), de ekkor már figyelni kell, mert harmadjára vagy világos barna lesz a kenyér (és akkor jön a negyedik menet), vagy jól megég - na, mielőtt megég, ki kell venni. Ma nem figyeltem.
Remélem, érthető voltam :)

Mylady 2009.02.09. 23:03:18

Azt hiszem, tényleg veszek újat :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.09. 23:34:00

@Mylady:
itt kicsi a pirito, megsincs akkora kenyer ami kilogna
bar egyszer Tampan egy magyar hentesnel kaptam nagy igazi kerek magyar kenyeret
amugy itt azer van mindenhol toszter mer ezt a kenyeret csak ugy lehet megenni
na jo francia peksegekben van eheto is

Bubu80 2009.02.10. 00:15:00

Jó napot, jó szurkolást!!

pacorro 2009.02.10. 00:52:17

Nem kellett volna tuningolni, akkor nem robban föl! :-)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.02.10. 00:57:04

@Mylady: Na most ha ez enyémet nem/sem értetted, akkor baromi nagy irgum-burgum! Direkt úgy írtam le, ahogy nekem is elmagyarázták: totál hülyéknek! Meg is értettem. 8^)

Doktor Kotász 2009.02.10. 02:01:29

@Boo:
"Kérem tegye fel a kezét az, aki szerint az áramkörbe iktatott bimetall kapcsoló nem tartozik az elektronika körébe."

Kérem az tegye fel a kezét, aki nem tudja mi a különbség az elektronika és az elektrotechnika között!
Na azok ne is szóljanak hozzá a témához...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.10. 03:36:35

@megélhetési sünöző:
eletemben nem voltam Tarpan de ha akarod akkor olyan
majd Maryt megkerdezem, mert O nem volt se Tampan se Tarpan
neki tudni kell

Té, mint Tamás 2009.02.10. 03:46:57

@megélhetési sünöző:
Úgy rémlik, Tampában szokott lenni valami nagy mulatság, ahol félpucéran vonulgatnak, Tarpán szerintem nincs ilyen. Remélem, segítettem.

Leonard Zelig 2009.02.10. 09:14:42

Nekem a budaörsi virágpiacon kínáltak egy full extrás, 16 szelepes, injektoros, egyhatos, ötajtós Dyrast.

Mylady 2009.02.10. 09:41:58

@Joe Forster/STA: Na most, azért remélem, abban egyetértesz, hogy a "totál hülye" és a NŐ az két külön kategória :)))

A gondok ott kezdődnek, hogy mi az a kondenzátor? Bimetall kapcsoló? Elektronika? Elektromágnes? Ellenállás?

Folytassam?

Mylady 2009.02.10. 09:43:18

De szerintem ez teljesen normális így.

Te sem tudnád megkplönböztetni a CINNAMONt a fahéjtól...
:)))

2009.02.10. 11:18:14

Szerintem kifogyott a kondenzátorból a koszinusz fí és azért robbant fel. Tessék máskor 40 ezer kilométerenként feltölteni.

Funi 2009.02.10. 16:20:09

nem tudom, miért számít olyan marha modern dolognak az elektromágnes egy kenyérpirítóban, nagymuter azt hitte, elromlott a SZOCKÓ kenyérpirítója, mert nem maradt lenn a kenéyr... később rájött, hogy nem dugta be a röfibe....

Vladimir Harkonnen 2009.02.10. 21:01:34

Nagyanyámnak van egy átkosbéli szovjet kenyérpirítója, már nem használja, mert nem bírja elrágni a pirítóst. (ugyanis vagy kenyeret vesz a nyugdíján, vagy fogakat, és ő a kenyér mellett döntött érthető okokból.)
Felajánlhatom? Gyönyörű narancssárga dizájn, alig 5 KW-os fogyasztás, és belefért a régi 2 Kg-os kenyérből a 2,5 cm vastag "körbeszelet" is. Alig 30 éves, és még kitűtő egészségnek örvend. Garantáltan nincs benne kondenzátor!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.02.10. 22:40:56

@Mylady: Én szoftveres vagyok, a hardverhez totál hülye, tehát egy csoportba tartozunk, bár más-más okból. ;-) Ettől függetlenül az általad felsorolt kifejezések egyikének ismeretére sincsen szükség, hogy az ember kicseréljen egy kondenzátort. Ezt próbáltam szerényen elővezetni. ;-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.11. 04:53:05

@Joe Forster/STA:
hat itt egy kndenzator arabaol veszek 3 kenyerpiritot

Mylady 2009.02.11. 22:49:39

@Joe Forster/STA: Értem én amit írtál, értem.
De azt még mindig nem tudom, mi az a kondenzátor.

És itt ragadnám meg az alkalmat, hogy meséljek egy apró szösszenetet egy korábbi főnökömről. Aki férfi. És megkérdezte tőlem, hogy mi az a porlasztó. Ő. A férfi. Akinek van jogosítványa és a sokadik autóját használja.
Tőlem, a nőtől. Akinek még autója sincs. Bár jogosítványom van.
Mondjuk a műszkki vizsgán majdnem megbuktam, mert nem tudtam szétszedni az elakadásjelző háromszöget :)))

Sákif za morro? 2009.02.11. 22:56:11

Baszod, akkor hisztizz, ha a tekerős mákdarálóban felrobban egy kondenzátor... :-DDDDDD
süti beállítások módosítása