Azok a rendszerek mindig sok galibát okoznak, amik a készítőik szerint hibátlanok. Sokszorosan igaz ez, ha a rendszer a fogyasztók megbüntetésére, méghozzá igen durva megbüntetésére lett kitalálva. Ilyen például az autópálymatrica-ellenőrző rendszer, ahol szinte felesleges fellebbezni, hiszen annak halasztó hatálya sincs, ami azt sugallja, hogy MINDEN fellebbező hülye vagy ügyeskedő. László egyiknek sem tűnik. Olvasónkat megbüntettékaz M1-es autópályán, bár váltig állítja, hogy nem járt arra. Ezt ellenőrizni nem tudjuk. László viszont azt is állítja, hogy az ÁAK gépei által készített fotón egyszerűen nem az a szám látható, aminek azt a cég elkönyvelte. Olvassák el a sztorit, vizsgálják meg alaposan az alant látható képeket, és szavazzanak!
2009.01.12-én levelet kaptam az ÁAK Zrt-től, melyben közölték: 2008.12.15-én 17:44-kor lefotóztak az M1-es autópálya Budapestről kifelé tartó szakaszán, és mivel nem fizettem autópálya használati díjat, ezért 15 napon belül fizessek be 15300 ft pódíjat.
Értetlenül forgattam kezemben a levelet, hisz sem akkor, sem évek óta nem jártam az M1-esen. Sőt, a kérdéses napra egy sajnálatos esemény miatt konkrétan is emlékeztem: aznap éppen egy temetésen voltam Martonvásáron, amely kb. 14:30-ig tartott, ezután pedig a feleségemmel együtt mentünk gyermekünkért a Budapest XX. kerületében található bölcsődébe (16:00 körül ), majd az este hátralévő részét szintén a XX kerületben töltöttük. Egészen biztos voltam tehát abban, hogy csak valami tévedés miatt írhatták nekem: aznap 17:44-kor lefotózták autómat, az M1-es Budapestről kifelé tartó szakaszán. Sebaj, gondoltam, ha készült kép, az mindent igazolni fog, az én autóm egészen biztosan nem lehet rajta, max. eltévesztették a rendszámot. Fel is hívtam az ÁAK Zrt Ügyfélszolgálatát, ahol előadtam történetemet, és kérdeztem, hol tekinthetném meg a képet? Az ügyintéző udvariasan végighallgatott, majd közölte, amennyiben szeretném megtekinteni a kérdéses fotót, személyesen be kell fáradnom valamelyik Ügyfélszolgálati irodájukba. Másnap el is mentem az M3-as bevezető szakaszán található Ügyfélszolgálati irodába, és ott kértem, mutassák meg nekem a fotót. Legnagyobb megdöbbenésemre a következő képet mutatták:
Se az autó, se a környezet, ahol a kép készült nem látható....De nem is ez volt a legdurvább...hanem a rendszám. Az én rendszámom ugyanis IER-697, míg a képen, számomra egyértelműen az IER-597-es (de még az is lehet, hogy IEP 597 + egy piszok a P betű tövében) számsor látható.
Amikor felhívtam erre az ügyintéző figyelmét, ő csak hümmögött, majd odahívta a kollégáját, aki szintén csak hümmögött, majd egy harmadik kolléga is beszállt a hümmögőkórusba....Végül közölték: nem tehetnek semmit, írjak reklamációs levelet.
És most jön a leggennyesebb csavar a sztoriban!
Amikor hazamentem, és újra figyelmesen átolvastam a levelet, a következő kitételt találtam benne: „Felhívjuk figyelmét, hogy a reklamációnak…nincs halasztó hatálya.” Értik ezt?! "A reklamációs levélnek halasztó hatálya nincs”, vagyis ha nem fizetek be 15 napon belül 15300 ft-ot az ÁAK Zrt.-nek, a 15. naptól már 63.750 ft-ra emelkedik a pótdíj összege! Az ÁAK Zrt. viszont csak 30 napon belül köteles válaszolni a panaszos levelekre!!!!!
Ismerve a magyarországi jogkörnyezetet, megijedtem…. Mi van, ha egészen egyszerűen nem tudom bizonyítani igazamat, és kezdetét veszi egy végeláthatatlan ügy, melyet az egyre emelkedő összegekről küldött különböző felszólítások, behajtó cégek zaklató levelei, és egyéb pszichikai terrorizálás fog kísérni? Mindnyájan ismerjük az ilyen eseteket…Ezért úgy döntöttem (lehet hogy tévesen?), befizetem ezt az összeget, és úgy folytatom igazam keresését. Ezzel párhuzamosan megírtam reklamációs levelemet, és vártam a választ. 2009.02.11-én aztán meg is kaptam az alábbi levelet:
A levélhez mellékelték a fentebb már bemutatót fotót is. Külön felhívnám a figyelmet a következő mondatra: „Az ellenőrzést végző elektronikus rendszerhez kapcsolódó kamera a gépjárművek forgalmi rendszámát rögzíti, adatvédelmi okokból a járműben tartózkodó személyek a kamera látószögén kívül esnek”. Tetszik érteni, ugye? Nincs lehetőség arra, hogy egy teljes képen látható gépjármű típusa azonnal eldöntsön egy ilyen vitás kérdést….Ennek ellenére a levél mégis megnyugtatott, ugyanis a mellékelt képen számomra egyértelműen más rendszám olvasható, mint a saját autómé.
Le is fotóztam gyorsan a rendszámtáblámat, alább pedig bemutatnám egymás alá helyezve a kettőt, döntsék el a kedves olvasók azt, szerintük egyezik-e a két rendszám:
Saját rendszámom:
Az ÁAK Zrt. által küldött rendszám:
Önök szerint 597 vagy 697 olvasható az ÁAK Zrt álta küldött fotón?
Külön felhívnám a figyelmet a kérdéses karakterre… Az ÁAK Zrt felvételén a kérdéses karakter felső része szögletes, szemben a valós 6-os szám felső kerekített ívével.
Ezennel kérném a kedves olvasókat, szavazzanak: 5-ös, vagy 6-os látható az ÁAK Zrt által küldött fotón?
Hangsúlyozni szeretném: én egyik fotót sem manipuláltam digitálisan, amit az ÁAK Zrt által küldött képpel igazolni is tudok.
Természetesen ismét levelet írtam az ÁAK Zrt-nek, melyben felhívtam a figyelmet a fentebb látható egyértelmű különbözőségre. Azonban úgy gondoltam, Önök által a nyilvánosság segítségét is kérem, mivel ha ez az ügy titokban marad, bármelyik autóstársam kaphat egy hasonló fizetési felszólítást az ÁAK Zrt-től……
Segítségükben bízva, és további tényfeltáró munkájukhoz sok sikert kívánva maradok tisztelettel:
Varga László
Az utolsó 100 komment: