Tékozló Homár

Kérés nélkül emel hitelkeretet a Raiffeisen

2009.03.10. 12:53 | jackyll | 179 komment

Enzo egy újabb válságkezelő/profitmaximalizáló megoldást fedezett fel bankjánál. 100 ezer forintos hitelkeretét előzékenyen, kérés nélkül felemelték 430 ezer forintra ("elkél majd a háztartásban"), ami után 4x-es készenléti díjat szedtek. A hitelkeret visszaállítása további 2000 forintba került:

Kb másfél éve átmentem a Raiffeisen bankhoz, mert kedvezőbbnek ítéltem meg számlavezetési kondicióikat. Akkor - hogy alkalomadtán az ad-hoc likviditási gondjaimat fedezni tudjam - kértem un. 'A' hitelkeretet is 100e Ft-tal. Ezt a bank pár "jól fizető" (számla jóváírás) hónap után un. 'A' hitelkeretet is 100e Ft-tal. Ezt a bank pár "jól fizető" (számla jóváírás) hónap után önkényesen, kérvény nélkül megemelte 430e Ft-ra. Erről állításuk szerint levelet is küldtek, valamelyik számlaértesítőben, postai úton. Ez a levél állítólag tartalmazta, hogy amennyiben 15 napon belül nem jelzek vissza a banknak, akkor automatikusan (???) jóváhagyásra kerül a magasabb összeg. Természetesen ez a felhívás (mint hogy sok más egyéb számla-és reklámlevelet kapok) elkerülte a figyelmemet, így a magasabb összeg utáni rendelkezésre tartási jutalék (2%) természetesen több, mint 4x-ére emelkedett! Tény, hogy a számlaegyenlegemen én a magasabb hitelkeret összegét a neten (és sms-en) keresztül is láttam, de mivel az értesítő levélben leírt díjfizetési kötelezettségeimmel nem voltam tisztában, ezért nem gondoltam, hogy ilyen magas rendelkezésre tartási jutalékot számítanak fel.


Oké, ez az én hibám, nem voltam elég körültekintő sem az 'A' hitelkeret kondicióival kapcsolatban, sem a postaládámat nem "kezeltem" megfelelően. De! Miután levonta a bank a magasabb összeg utáni éves rendelkezésre tartási díjat (a 2%, éves 8.600Ft!) felhívtam őket és telefonon kértem őket az összeg visszaállítására. Közölték, hogy rendben, de ennek is van ám díja (szerződés módosítási díj), 2000 Ft! Még ezt is lenyeltem, de két hétig nem történt semmi.
 
Két hét után ismét telefonáltam, ismét kértem, ismét tájékoztattak, hogy benne van már a rendszerben, intézik. Immáron egy hónap után megint nem történt semmi, a számlámon még mindig ott volt a 430e ft hitelkeret.
 
Egy hónap után már személyesen voltam kénytelen bemenni a a bankba és elpanaszolni, hogy annak ellenére, hogy automatikusan, sunyiban és azonnal megemelték a keretemet (és ezáltal nekem több mint 4x-esére emelkedett a költségem ezzel kapcsolatban), érdekes, hogy a lefelé módosítás kétszeri unszolásra sem történik meg, és ezért a drága időmet várakozással kell töltenem a fiókjukban. Ott helyben panaszlevelet írtam, melyben röviden felvázoltam a fenti történetet és kértem, hogy ha már hátulról jövő trükkel kicsaltak tőlem több mint 4x annyi jutalékot, mint amennyit én eredetileg vállaltam a 100e ft-om után, akkor miután ennyi kellemetlenséggel és személyes közbenjárással kell 2009-ben, az online és telefonos világban megoldanom ezt az egyszerű(nek tűnő) problémát, tekintsenek el a szerződés módosítási díjtól (2000 Ft).
 
Ez kb egy hete volt. Ma néztem az egyenlegem, és úgy látom, hogy a panaszlevél és személyes jelenlétem után érdekes módon már a módosított, régi (eredeti) összeg van a számlámhoz rendelve. Majdnem megörültem, de korai volt: a szerződés módosítási díjat természetesen kérésem ellenére beterhelték!!!
 
Összefoglalva, az általam nem is kért magasabb hitelkeret után 8600+2000Ft-ot húzott le rólam a nagy múltú Raiffeisen bank, és a történet végén még nem is volt velem szemben korrekt! Szerintem keresek egy másik bankot...
 
Ti legyetek körültekintőbbek!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.03.10. 13:00:46

Kedves Postoló!

Ne aggódjon, Ön nem hülye, csupán nem olvasta el körültekintően a leveleit. Ebből következett a probléma. Tanulópénznek jó volt az összeg (bár ezekben az időben minden pénz számít). Mindenesetre a Raiffeisen bank ügyfélkezelése miatt megérdemli a sünt. Ön pedig, ha jónak látja, váltson bankot, de ezentúl olvassa figyelmesebben a bank által küldött leveleket.

Üdv.

Delfinci 2009.03.10. 13:01:17

Bankszámla kivonatot mindig végigolvasni, a mellékelt reklámlevélen pedig az apró betűt is! Ma már csak így lehet ...?

Gumidomino 2009.03.10. 13:01:41

még egy ilyen levél megírása se döbbenti rá a posztolókat arra, hogy olvassák el legalább utólag az ÁSZF-et?

benne van? sajnos megszívtad.

nincs benne? nem homár hanem PSZÁF.
vagy falhoz állítás. esetleg tégla papírral hogy ez nem volt szép. meg persze sün - ha már homár.

milyen_Péter? 2009.03.10. 13:02:37

stipistopi bank ennyit tud.

Bikicsunáj Bój 2009.03.10. 13:15:12

Mondom én, hogy Citi "nullás díjcsomag" Havi 150e huf egyszeri utalás, és minden "ingyé" van.
Hitelkeretnél meg max. kamat, de csak ha használod. Rendelkezésre tartási díj felejtős díjcsomagtól függetlenül.

maincoon © 2009.03.10. 13:16:33

de bankos nap van ma ... megint

szemig jimmy 2009.03.10. 13:19:41

@maincoon ♀: . ez jutott eszembe
közgazdászok vannak-e?
bőőőőcséészek nem érnek!

b[ALien] (törölt) 2009.03.10. 13:20:22

Bankos nap van?
utálom a bankokat, rohadt hiéna mind

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 13:23:32

"mivel az értesítő levélben leírt díjfizetési kötelezettségeimmel nem voltam tisztában, ezért nem gondoltam, hogy ilyen magas rendelkezésre tartási jutalékot számítanak fel."

Legalább önkritikát gyakorolsz...

"Még ezt is lenyeltem, de két hétig nem történt semmi."
Ez viszont már pár sün kiszarását jelenti a bank részéről...

"a szerződés módosítási díjat természetesen kérésem ellenére beterhelték!!!"
Ez még párat...

Nedves nézőink, a "hogyan kérjünk el semmiért egy 10ezrest" c. kurzus mai óráját láthatták...

szemig jimmy 2009.03.10. 13:23:33

ha kedves ügyfél azonnal felmondja a számlát nem jobban járt volna?
csak hogy elkezdjük a posztírót...

szemig jimmy 2009.03.10. 13:25:38

@ColT: stadler oktat a közgázon vagy hol
igen az a juhászból lett nagyember
lehet hogy az új bankos nemzedék már elkzedte alkalmazni tanait...

Delfinci 2009.03.10. 13:27:14

@Stranger79: Aranyos a Citi nullás díjcsomagja, de én csak szeretném ha annyi fizetésem lenne, amennyi ahhoz kell... :( Viszont nekem a BB-nél is ingyé van a számlavezetés! Csak nem reklámozzák annyira?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 13:27:29

@A mosóporos: Hát őt nem baszták át 54000Ft-ossal :/

ddq (törölt) · http://inda.hu 2009.03.10. 13:28:15

Tisztelt Ugyfelunk!

Engedje meg hogy bemutassok Onnek legujab szolgaltatasunk, ami ugyfeleink novekvo analfabetizmusa tett indokolta.

A szolgaltatas kereteben kollegaink havonta 3 elore egyeztetett alkalommal elfaradnak Onhoz es hangosan szotagolva 2szer egymas utan felolvassa Onnek a szerzodest.

A szolgaltatast automatikusan aktivaljuk Onnek ha 15 napon belul nem jelzi ellenkezo szandekat, de ertelemszeruen ezt is felolvassak Onnek egy elore egyeztetett idopontban demo jeleggel.

Koszonjuk, hogy Ont is hulyenek nezhettuk es lehuzhattuk par ezressel.

maincoon © 2009.03.10. 13:29:38

mikor lehet már offolni????
türelmetlen vagyok

zsukimuki 2009.03.10. 13:30:45

@milyen_Péter?: szivecském nagyon ráér ma elsőzni :-D

Alapvető élelmiszer 2009.03.10. 13:34:16

Milyen már, hogy egyszerű levélben küldik ki az infót? :-O És ha a másik kedvencünkön, a postán cseszik kézbesíteni? vagy elkeveredik? se te, se a bank nem fog engedni, mert ők úttörő becsszó föladták, te sem engedsz majd, mert te meg nem kaptad meg. Elő kellene írni, hogy ilyesmiket csak ajánlott levélben tehetnek meg.

zsukimuki 2009.03.10. 13:36:42

@Alapvető élelmiszer: az ajánlott levél is szívás, nálunk a postás b@szik becsöngetni...csak az értesítőt dobja be, a legközelebbi fiók ahol felvehetem az ajánlott levelet sorbanállással együtt egy másfél órás program! még nem tudtam eldönteni hogy ki szarjon sünt, a postásom vagy az aki ajánlott levelekkel bombáz!

Gumidomino 2009.03.10. 13:36:53

nem is ÁSZF hanem ÁÜF van a raiffeisennél. de a kérdés továbbra is fennáll: végigolvastad-e posztoló a szerződésedet és ha igen, van-e benne ilyesmi? és ha nincs benne, miért nem mész a PSZÁF-hez?

Pittykapitany 2009.03.10. 13:37:46

@maincoon ♀: Enis, bar inkabb a szkenneles foglalkoztat. Hogy allsz? :)

elwood 2009.03.10. 13:38:06

@EnZsolt / Vidéki Man - tekézik, iszik és ráiszik.: @Gumidomino: @Kasirozott rozsomakmatrica:

Lehet, hogy nektek szórakozás ÁSZF-t olvasgatni, de akkor ezt minden nap megteheted.

Most jött a CIB-től a számlalevél benne két sor hogy az ÁSZF módosult. Hol? Mivel? Menjek regényt olvasni ?

Elvárom egy banktól, hogy azt tegye amire felhatalmazom (kezelje a pénzemet), és nekem plusz költséget jelentő dolgot csak akkor tegyen, ha előtte felhív, vagy aláirat.

Röfi szarjon zuhanyrózsát, az ÁSZF olvasószakkör meg megtalálta a tökéletes bankját.

maincoon © 2009.03.10. 13:39:14

@ColT: jujj, én már alig várta, hogy valaki bátorítson ;)

Szóval van aki kölcsönadja a Friderikusz könyvét nekem amig kiolvasom? 23-án megyek pestre (budára)...

szemig jimmy 2009.03.10. 13:42:56

@maincoon ♀: én megszerzem neked néhány fürdőruhás fotóért :)
15-én nem jössz? nagy buli lesz, rendőrök könnygáz meg a szokásos...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.10. 13:43:41

Mit vártatok? A Raiffeisen az a bank, amelyik annyira sóher, hogy sms-ben kéri, hogy hívd fel őket, ha ők akarnak tőled valamit. Azért ez a módszer már tarhás körökben is ciki...

zsukimuki 2009.03.10. 13:44:16

@A mosóporos: de te abban a szerencsés helyzetben vagy hogy mindezt a TV-n keresztül nézheted :-) az összes nejed társaságában

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 13:45:12

@zsukimuki: OK akkor pl. legyen választható...

@elwood: Mondjuk az ilyen levélben az ÁSZF módosítást közölni?

@maincoon ♀: Ja az nekem meg sincs, de nem is Pesten lakok :(
Hogy is voltak azok a fürdőruhás képek? 8P :)

Pittykapitany 2009.03.10. 13:45:21

@Fedor: Tenyleg van ilyen?? Ez meg a 10en eveseknel is kezd gaz lenni amikor nincs penz a kartyamon dumaval csorgetgetik a masikat...

maincoon © 2009.03.10. 13:46:42

@Pittykapitany: pár perc és mutatok mintát belőlük

@A mosóporos: 15-ét kihagyom :D

Bikicsunáj Bój 2009.03.10. 13:47:48

@Delfinci:
Az lehet, hogy a számlavezetés is. DE, az utalásokkal, kp felvételekkel, kártyával mi a helyzet? Azért mennyit gombolnak le rólad?
Megoldás: Összeállni a pároddal, fennteratni BÁRHOL a legolcsóbb számlacsomagot kártya és minden nélkül(kb 200 huf/hó) Oda küldeni a fizukat, majd egy összegben tovább a CITISRE, és kész is a 150-es utalás. Innentől viszont minden ingyen van. Átgondolást megér.
Uff!

Gumidomino 2009.03.10. 13:47:55

@elwood:
Lehet, hogy téged nem zavar, ha egy általad aláírt szerződésnek csak az első és az utolsó oldalát olvasod el, mert nehogymár ne mondják el amit tudnod kell.
Ha így van, akkor holnap küldök egy szerződést az első oldal adatok az utolsó aláírás a kettő között meg rám íratod minden vagyonod. ;)
Egye fene, aztán küldhetsz sünt is a homárral!

Tisztelettel
ÁSZF olvasószakkör :D

persze ha benne van, akkor is lehetne a bank korrektebb. de ha a bankok korrektek lennének, akkor nem tartana itt ez a világ.

szemig jimmy 2009.03.10. 13:49:14

@zsukimuki: megyünk zászlót lobogtatni
a neje(i)m kezeli(k) a zászlórudat
lehet a tvben is benne leszek :)

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2009.03.10. 13:50:01

"...Szerintem keresek egy másik bankot..."
Hohóóó!!! Ez már számlamódosítás lesz!!! Ezért is megfizetsz :D

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.03.10. 13:51:13

Citibank a megoldás :)
amíg nem volt 0-ás számlám addig a számlámhoz kapcsolt 126ezer forintos "lemehetsz mínuszba" számla éves díja azt hiszem talán 2000Ft körül volt. Ez nem a hitelkártya, hanem folyószámlához lévő hitelkeret.
Azóta picit változott, asszem most 180e de természetesen nem volt az emelésnek költsége.

Most már a számlavezetésének sem. Néha ugyan ha leszaladok mínuszba 30-40ezerrel akkor olyan 37,5Ft-ot felszámolnak hogy "rendelkezésre tartási díj" de még belefér... Persze ésszel kell azt is csinálni, mert ha 2x többet költök mint amit keresek már biztosan nem járnék jól...

zsukimuki 2009.03.10. 13:52:32

@A mosóporos: a macskaköveket ezek szerint te cipeled :-)
@ColT: a sünszarás vagy az ajánlott levél?

Pittykapitany 2009.03.10. 13:53:17

@maincoon ♀: szemelyesen? :)
Itt is van szkenner meg fonok is...

szemig jimmy 2009.03.10. 13:53:31

@sambalabammbumbumm: hát a citi párszor itt már szembekerült a népakarattal
de ha neked jó akkor egészségedre
meghát, ha ésszel használod akkor könnyű
próbáld meg ész nélkül

szemig jimmy 2009.03.10. 13:55:58

@zsukimuki: igen de mostanában maincoon köveknek hívom őket :)
ráírom a véleményemet és ajánlottan továbbítom a rendőrök felé
ők viszik tovább a parlamenthez mint népakarat, meg vélemény
néha visszaküldik ha nem találják a címzettet

elwood 2009.03.10. 13:56:23

@Gumidomino: Egy szerződés Gumidominoval az egy egyedi dolog. Átolvasom, megnézetem ügyvéddel.

Egy ÁSZF-től ami mindenkire vonatkozik, azt várom el, hogy szabályozzon általános dolgokat, felmondási idő, milyen költségek vannak stb. Ha ebbe belebujtatnak valamit amivel később lehúznak, akkor jogilag igaz, hogy elolvastam aláírtam, de attól én még átverésnek tartom. Ráadásul hiába olvasgatod bármikor megváltozhat.

Egy bankot azért tartok megbíhatónak mert nem rejtett trükkökel akar lehúzni, hanem megmondja, hogy ez ennyibe kerül és még így is jól jár. Nagyon jól.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 13:57:51

@zsukimuki: A sünszarás egy banknak kötelező. Az ajánlott levél legyen választható...

@Pittykapitany: Á, főnök mindenhol van, csak jó esetben te vagy az... én pl. nem vagyok.

maincoon © 2009.03.10. 13:59:43

max 10 percig érhető el, utána leveszem
maincoon.blog.hu
minősíteni nem ér!!!! :S

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.10. 14:00:01

az első blokkban egy szövegrész duplán van. szedjétek már ki mert belekavarodtam a dologba, aztán rájöttem hogy el van cseszve, de elvett egy percet az életemből, mire rájöttem hogy nem én vagyok a hülye hanem ti :D

Bikicsunáj Bój 2009.03.10. 14:01:38

Használd ésszel, és nem lesz népakarattal szembekerülés.
Most nem a kölcsönként használt hitelkártyáról van szó, hanem folyószámláról.
Bár sokaknak fogalmuk sincs mi a különbség. "Számla oszt jólvan...."
Mondj ellenérvet a "0"-ás számlára. Mit veszthetsz?

zsukimuki 2009.03.10. 14:01:39

@A mosóporos: de remélem ajánlottan küldöd!
@sambalabammbumbumm: azt hallottam hogy a citi-nél nagyon remeg a léc, a tőzsdén nagyon szarul állnak...kell nekik az ügyfél, ergo jófejek (legalábbis próbálkoznak, habár ilyen felhozatal mellett abszolúte igaz hogy vakok között...)

milyen_Péter? 2009.03.10. 14:02:03

@zsukimuki: Hát, ha már asszonykámnak más teendői vannak, tartanom kell a frontot egyedül, mert mindenhol jelen kell lennünk. :)

elwood 2009.03.10. 14:02:54

@maincoon ♀: tíz percet néztem a képet és rögtön feltűnt hogy miért ilyen homályos az arcod ?

szemig jimmy 2009.03.10. 14:02:59

@maincoon ♀: elsőztem :)

neet 2009.03.10. 14:05:05

Hogy kell bankot csinálni? Valaki felébred egy reggel, és azt mondja, mától bankom lesz, a neve x?
Vagy hogy lesz vki banktulajdonos?

Bikicsunáj Bój 2009.03.10. 14:05:21

@zsukimuki:
Messze nem remeg annyira, mint egyes bankoknál Magyarországon.
Ha annyira remegne a léc, akkor mindenkinek adná a "0"-ás számlát, meg ész nélkül a 11-12% kamatot, mint más bankok. Ebbe is gondolj bele...
Az ügyfélgyűjtés nem egyenlő a forrásgyűjtéssel.

maincoon © 2009.03.10. 14:05:40

@elwood: photoshop az arc, de tényleg én vagyok 20 éves koromban

@A mosóporos: láttalak :)

zsukimuki 2009.03.10. 14:06:23

@milyen_Péter?: asszonykád holnap megy egy interjúra, második kör! úgyhogy tessék mindent bevetni, mert kell az az állás!
@A mosóporos: én meg másodikoztam :-)

Gumidomino 2009.03.10. 14:06:39

@elwood:

nem tudom hogy nézetkülönbség van-e köztünk vagy csak elbeszélünk egymás mellett. az előbb úgy tűnt, mintha azért olvasószakköröztél volna le, mert szerintem végig kell olvasni minden szerződést amit aláírunk.

én sem arra gondoltam, hogy a rafi tökéletes, mert imádok ászf-et olvasgatni. csak gondoltam, nem ártana mégis legalább ilyenkor megnézni hogy jogosan követel-e a bank vagy nem.
az, hogy ülnek a panaszkezelésen, nem rafi sajátság. inkább erre van kihegyezve a poszt, mégis mindenki beáll a sorba szidni a bankot azért mert felszámolt egy díjat.
szidom én is őket, de nem olyan miatt ami az én hibám is lehet.

É2I 2009.03.10. 14:07:02

Ez az ászf olvasgatás nagyon hasznos, de pl. a rafinál a tavalyi kamatvágások környékén naponta jelent meg új. Ki az a kretén, aki folyamatosan lóg a bankja módosítási szarjain? Szerintem még az se, aki írja.
Hogy a nyelvezetéről ne is beszéljünk. Külön értelmező nagyszótár kell hozzá, úgy tele van (nem véletlenül) szórva szakkifejezésekkel.

Ilyenkor jut eszembe, hogy a PSZÁF is forgathatna magában sünöket. Már hogy hagyja az ilyen sunyi és egyoldalú szerződésmódosításokat.

zsukimuki 2009.03.10. 14:07:42

@maincoon ♀: hah, most lebuktál! ezek szerint már elmúltál 20 :-D

BB922 2009.03.10. 14:09:23

Még mielőtt teljesen off lesz: a hitelkerettel a CIB pont ugyanezt csinálta, vagyishogy mégse mert csak egyszerűen emelt, mondván az nekem jó. Nem volt előtte értesítés. Akkor vettem csak észre a trükköt amikor már 790 volt a keret, úgyhogy most gyorsan visszatoltam mindent és lemondom az egészet a fenébe.

És különben is: nyolcszor megadtam már az e-mail címemet minden rohadék szolgáltatómnak, miért nem lehet az ilyen változásokat ezen közölni? Netbank van, ott követem az eseményeket, egyenleg+történetközlő leveleket hónapokig nem nyitok ki.

milyen_Péter? 2009.03.10. 14:09:42

@zsukimuki: remekül elsőzök, meg harmadikozok, bónuszban telepíthetek windowst is. Így már neked kell nyerni! Megemlítheted a kábeltévé szerelést is, hátha! :)

szemig jimmy 2009.03.10. 14:09:56

@maincoon ♀: nem neked van Tündérmacika?
Róla is kérünk képet!
@zsukimuki: látom Péterrel együtt mentek mindenhova :)
@Gumidomino: @É2I: @elwood: én néha elolvasom ezeket a banki izéket
aztán bemegyek a bankba és mindenre rákérdezek kétszer
néha még úgy sem egyértelmű...

zsukimuki 2009.03.10. 14:11:55

@milyen_Péter?: akkor nincs is miért aggódnom :-)

Impega 2009.03.10. 14:13:28

A kikuldott levelek mindig el kell olvasni. Milyen jogon lehet elvarni, hogy egy mailre ok valaszoljanak (ami ugyen nem hivatalos), ha mi sem vesszuk ra a faradsagot, hogy megnezzuk mi van a boritekban. Tehat a posztolonak SUN
DE! A bank meg szarjon egy megnagyobbat, ha egyszeru levelben kuldi ki az ilyesmit. Mar irtam egyszer, volt ilyen nekunk Invitellel, es asztalveres utan dij nelkul megoldodott a gondunk . Ugyhogy SUN a banknak is. Na meg annak is aki ezt torvenybe megegngedi

maincoon © 2009.03.10. 14:13:48

@zsukimuki: lebuktam. ez van :)
@A mosóporos: Tündérmackó Mamapicinek van. Nekem kölköm van, de akkor még kósza gondolatként sem létezett :)

Szerintem ne itt offoljunk. Inkább maradhat még a kép a munkaidőm végéig. Gyertek addig át, amig nincs kedvetekre való poszt.

zsukimuki 2009.03.10. 14:14:16

@A mosóporos: ha már egy család vagyunk ;-)
néha azon tűnődöm ezeket a banki hujjeségeket olvasva, hogy ha Gizi néni a 8 általánosával nekikezd egy ilyen apróbetűs kiolvasásának akkor abból mégis mit ért meg!?!?

b[ALien] (törölt) 2009.03.10. 14:14:22

@maincoon ♀: én meg minősítettem, de csak mert nem ér:)

elwood 2009.03.10. 14:14:50

@Gumidomino: sztem van nézetkülönbség _és_ elbeszélünk egymás mellett.

Minden egyedi szerződést végigolvasok. Ha egy ismeretlen cég aláiratna velem valamit elolvasnám.

A nagy bankok standard szolgáltatásokat nyújtanak emberek millióinak. Én bevallom soha nem olvastam el az ÁSZF-t, mert elvárom tőle, hogy úgy működjön a bank ahogy azt józan paraszti ésszel megszoktuk. És még sohasem csalódtam.

Ha az alapján lehúznak akkor azt lehúzásnak tekintem ha benne van ha nincs. És elhúzom onnan a csíkot.

Ha én elolvasással kiszúrnám az átverést akkor nem lenne szükség ügyvédre. Te ügyvéddel mész számlát nyitni ?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.10. 14:15:23

@maincoon ♀:
en hetero vagyok es most ettem bundaskenyeret
ez nem kellett volna
mar ahova elvitt a link
ohhhhhhhhhh
mindig megfogadim sose klikkelek sehova amit nem ismerek

milyen_Péter? 2009.03.10. 14:20:07

pl. egy mobiltelefon előfizetés ÁSZF-jét ki olvasta el szerződéskötésnél? ŐSzintén!!!

É2I 2009.03.10. 14:20:19

@A mosóporos:
"néha még úgy sem egyértelmű..." Sokszor az ügyintézőknek sem. Sőt mondok jobbat, van amikor én viszem nekik az infót, hogy ilyen meg ilyen szolgáltatás van a bankjukban ;(.

@Impega:

Így van, el kell olvasni. De, a bankoknak hírdetmény útján is lehet ÁSZF-et módosítani. Azaz a fiókjukban kifüggesztik, mondjuk a budiban.
Menj be minden nap és érdeklődj, hogyan is tettek a cső végére.
Undorító.

maincoon © 2009.03.10. 14:20:20

@hagyma: ??????????? bővebben... :D

Impega 2009.03.10. 14:22:55

@É2I: Igy van, epp errol van szo. Ez olyan mintha a torvenymodositas a Parlament pincejebe lenne kifuggesztve. Ez azert nagyon nem szep dolog.

zsukimuki 2009.03.10. 14:25:30

ejnye-bejnye! ne szídjátok már a bankokat! szegényeknek meg kell élniük valamiből! alig keresnek valamit a hitelekkel és az egyéb okosságokkal, már ezt a kis trükközést is sajnáljátok tőlük?!?!

Dnt 2009.03.10. 14:27:42

Ilyen levelet én is kaptam... csak mivel nem bízom már semelyik bankban, mindig megnézek minden hírlevelet, amit küldenek. Persze telefonon nem lehetett "mégsem kérni" a magas hitelkeretet, csak kézzel írt levélben... leírtam, elküldtem, kértem, hogy ne csináljanak ilyet, majd ha akarok valami újat, bemegyek... eddig működött... :)

elwood 2009.03.10. 14:29:41

Az OTP-nél a lakáshitelek előtörlesztési díja 0% volt vagyis ingyenes. Felemelte 4%-ra.

Benne volt az ÁSZF-ben ? Benne. Reklamálhatok ? A szakkör szerint nem.

Akkor most képzeljük el, hogy az előtörlesztés díját 100% felárban állapítja meg, az éves kamatot egyúttal 80% -ra emeli. Megteheti az ÁSZF szerint ? Meg. Korrekt ez ? Sztem nem.

szemig jimmy 2009.03.10. 14:39:32

@elwood: 1, a bankok be vannak sz@rva hogy nem fizetsz ezért nem adnak újabb kölcsönt
ezt értem
2, akiknek meg adnak, azoknak felb@sszák az előtörlesztést nehogy törleszteni merjenek
hát akkora sün nincs mint amire én most gondolok

Gumidomino 2009.03.10. 14:41:50

@elwood:
Egyetértünk és _mégis_ elbeszélünk egymás mellett. Nem vagyok szakkör - akármennyire is igyekszel megbélyegezni :P - nem olvasom el minden szolgáltatóval kötött szerződésemet pontról pontra és nem szoktam fontoskodó arccal a bankba rohangálni ha változik valami.
De ha kifizettetnek velem egy olyan díjat, amiről nem tudok, akkor először leülök és átnézem a szerződésem, meg az ÁSZF-et meg a többi anyámkínját aztán ha nincs benne, akkor írok a homárnak és szidom a bankot.
Az azért úgy nem megy, hogy írok a homárnak pedig aláírtam hogy ilyen díjat felszámolhatnak.

Abban viszont egyetértünk, hogy az egyoldalú és sunyi szerződésmódosítások lehúzásnak minősíthetők. De ezek már túlmutatnak a homár hatókörén. Ehhez talán a banki károsultak, vagy a lakáshitelesek vagy mik szakköréhez kell csatlakozni, hátha el lehet jutni a szabályozók magasba emelt tekintete elé. Ez csak így változhat.
Így is úgy is lehúzás az egész.

A posztban nem látszik egyértelműen, hogy sunyi módon változtattak volna valamit, vagy már eredetileg is így volt. Ezért nem értem, miért állítasz be úgy, mintha mindenben egyetértenék a banki gyakorlattal. :(

Tsabi 2009.03.10. 14:46:36

Nekem ezt 2x el kellett olvasnom, hogy felfogjam. A dolog ott kezdodik, hogy mi az atyauristen retkes pimpilije ez a rendelkezesre allitos dij? Ha jol ertem, ugy mukodik, hogy en szolok a havernak, hogy lehet kene kolcson jovo heten 20ezer forint, o meg mondja, hogy persze nem gond, tud adni, de adjak ezert en neki most 500forintot?! Basszus, kar, hogy gerincesnek szulettem, most istenbizony alapitanek egy bankot :) a poszthoz mas hozzaszolni valom tan nincs is, a banknak annyi sun, ahany forintot ebbol a dijbol eddig osszesen beszedtek, a posztolonak meg egy, hogy nem olvassa el a leveleit.
a levelezesrol meg altalaban, a banknak tajekoztatasi kotelezettsege van, lehet hirdetmeny a bankfiok falan, szamlakivonatra nyomtatas, kulon level..de hogy neki kelljen utannajarni, hogy ugyfel elolvasta felfogta megertette, az meg nalunk se divik, de szerintem sehol mashol a vilagon nem..
Azt kene megerteni, hogy nekem, az ugyfelnek a dolgom a tajekozodas, nem kotelessegem, de sajat, jol felfogott erdekem.

elwood 2009.03.10. 14:49:55

@Gumidomino: Bocs a szakkörért, ez jött le. Úgy értettem, benne van ÁSZF-ben mit reklamál a poszter.

Én sunyinak tartom, ha úgy terhelnek meg valami költséggel, hogy nem járultam közvetlenül hozzá. Hiába van ÁSZF, én úgy érzem átvertek és nem fogok bízni a bankban.

Én korrektnek azt tartanám ha azt írnák, hogy felemeljük a keretét, de mivel ez plusz költség önnek, kérjük _aláírva_ küldje ezt vissza, vagy felhívják, hogy mondjon rá igent.

É2I 2009.03.10. 14:55:48

@Tsabi:
Jól értetted. A bank rendelkezésedre bocsájt egy hitelkeretet. Ez egy szolgáltatás, aminek ára van.
Viszont a kisbetűs hitelkeret módosítás, több kezelési díjért gerinctelen.
És pontosan fordítva kellene működjön. Azaz, ha 15 napig nem jelzed, hogy igényed van rá, akkor maradni kellene az alapon, oszt' kalap.
Persze úgy 100-ból nem lenne egy emelt sem. Na innen indultunk ki.

milyen_Péter? 2009.03.10. 14:59:13

Mivel senki nem válaszolt a kérdésemre, így levonom a megfelelő következtetést: senki nem olvassa el a mobilos ászf-et szerz. kötésnél. Ez FONTOS!

Gumidomino 2009.03.10. 15:03:11

@elwood:
egyetértek.
igazából az a baj, hogy a sunyi meg a korrekt nem jogi kifejezés. odafent meg senkinek se érdeke, hogy változzanak a szabályok...

én igazából legelőször azt tartom rohadt sunyiságnak és inkorrektségnek, hogy egyes munkahelyek kikötik, hogy csak bankszámlára hajlandók utalni. azaz nem választhatom a készpénzfizetést.
rákényszerítenek, hogy fizessek bankszámlavezetési díjat, fizessek kamatadót, fizessek pénzt hogy hozzájuthassak a saját adózott pénzemhez. de ez már messzire vezet.

szemig jimmy 2009.03.10. 15:10:51

@Gumidomino: egyes munkahelyek?
Mindegyik!!!
Régi szép idők, pénz borítékban, gyár kijáratánál büfés meg szakított mintha a a balcsin lett volna...
ami apró volt a borítékban mindig ott végezte...és nem csak az enyém

milyen_Péter? 2009.03.10. 15:11:17

@Gumidomino: sőt, továbbmegyek, van olyan cég, ahol ki van kötve, hogy melyik bankhoz mehetsz. Gyalázat.

Tsabi 2009.03.10. 15:11:19

@É2I: ez igy ebben a formajaban nem igaz. Ha a diszpozicios kreditet igenybeveszed, annak fizeted a kamatat, na az szolgaltatas, es az fizetendo. Az, hogy a magyar penzugyi ertelemben vett tarsadalmi felfogas egyaltalan legitimizalja ezt a dijat, na az a szomoru. En mindenesetre ezt a dolgot nem tartom szolgaltatasnak, igy nagy valoszinuseggel olyan bankhoz mennek magyarorszagon, akinek nincs ilyen tetel a kondicios listajan..

Ofélia . 2009.03.10. 15:16:02

Most megtettem azt, hogy csak a postot olvastam és kihagytam a kommenteket így talán nem vagyok elfogult.

A saját bankom OTP ugyanezet megtette és a megbeszélt folyószámla hitelkeretemet megemelte 3 szorosára viszont erröl értesítést is küldött.

Na én nem szoktam a banki leveleket a kukába irattározni és mivel dolgoztam bankban(is) rögtön a rendelkezésre állási díj jutott eszembe ezért asszonykám már MÁSNAP!!!! a bankfiókban volt.

Na meg is nyugtatták,hogy ez nem fog minket ellehetetleníteni és lőőn.

A évi rendelkezésre állás még így is 1 százalék és havi 500 ill egy korsó sör megéri,hogy egy jelentős összeg van a seggem alatt lényegesen óccóbban(kamat) mint egy sima áruhitelnél!!!

Amúgy nem kellene ennyi de mint mondtam a biztonság.....

Tsabi 2009.03.10. 15:16:49

A kp vs. bankszamla sztorihoz csak annyit, hogy kp-nel meg abbol lenne zsortolodes, hogy a fizubol levonnak x osszeget, mert a kasszazas penzbe kerul, a kp szallitasa, tarolasa es orzese penzbe kerul, stb, ja es nem esik ki fel/egy nap a fizuosztasra, hanem gizike utalja par gombnyomassal (produktivitas).

Ofélia . 2009.03.10. 15:19:24

@milyen_Péter?: Persze, hogy van csak azt a kenőpénzt(jutaléknak nevezik) nem te teszed zsebre....

Jó péda a készpénzes autóvásárlás volt ami valamiért csak vért izzadva sikerült:((((

milyen_Péter? 2009.03.10. 15:24:57

@ofélia: Ebben biztos voltam. A cég még ezen is keresett...

Ofélia . 2009.03.10. 15:28:47

@Tsabi: Tökéletesen igazad van!!

Csak el kell képzelni egy 3000 főt foglalkoztató céget akinél ezt be kell borítékolni még aznap kifizetni brrrrr.

Átutalásnál enter:)))

Ofélia . 2009.03.10. 15:41:55

@milyen_Péter?:" egy mobiltelefon előfizetés ÁSZF-jét ki olvasta el szerződéskötésnél? "

Hogy valaki válaszoljon A KUTYA SE de utólag vinnyognak sokan a saját hülyeségük miatt :D

Ha egyszer le lehetne szoktatni ezt a buta országot, hogy tisztes polgárok ne higgyenek a reklámoknak hanem néha gondolkozzanak is egy kicsit és nem kell nekik minden amit a szomszédban látnak kevesebb magában morgó depi bolyongana az utcákon és családok talán együtt maradnának:(((

milyen_Péter? 2009.03.10. 15:51:27

@ofélia: Akkor teliholdkor őket hallani? :D

ringer 2009.03.10. 15:52:09

A stipistopi nem kispályás már ami a lenyúlást illeti. Akiknek október-novemberig a díjcsomagjuk tartalmazta a havidíjban fizetett SMS figyelmeztetéseket, azoknak onnantól kezdve 20 Ft/SMS. A havidíjat persze nem csökkentették. A rendszerük egy utalásnál 3 SMS-t küld(belépés, utalás, értesítés), ami ugye 60 Ft, nekem már a hónap végén többet vontak le az SMS-ekért, mint a 690 Ft-os havidíj maga volt.

Impega 2009.03.10. 15:53:31

@ofélia: En mar olvastam :) de csak alairas utan. Ugyhogy megerdemlnek egy sunt ha panaszkodnek

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 15:53:48

@maincoon ♀: A francba hát nem pont akkor mentünk el az orrmányirodába?! :D
Ez az én szerencsém :(

szemig jimmy 2009.03.10. 15:57:54

@Tsabi: akkoriban nem voltak ilyen költségek, mert a pénzügy ezért kapott fizetést.Minden forintot megkaptam ami a fizetésem volt. Nehéz elhinni mi?
@ofélia: 2000 fős gyár volt. És ez a kisebbek közül való, mert a cocializmusban voltak erősen bika nagy vállalatok meg gyárak (pl RÁBA, Vidi, stb...)
Szóval csak akarni kell. Amúgy meg ha lehetne választani nem biztos hogy én ezt választanám, de el tudom képzelni hogy akadnak magyarországon ilyen emberek.

Pittykapitany 2009.03.10. 15:59:29

@ColT: Nem tudod mit hagytal ki. Mondjuk ensem de a kepeket lattam. :))

lodenkabat 2009.03.10. 16:00:30

Lassan közeledik a májusfaállítás ideje. Mi lenne, ha lámpavas lenne állítva az összes bank bejárata elé? Legalább kéznél lenne, ha nem fognak vissza. Persze tudok pár más helyet is, ahol elkelne - asszem ráállok a gyártására. Én leszek az első gazdag lámpavasgyártó.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 16:01:32

@A mosóporos: A pénzügy most is ezért kap fizetést, meg azért hogy az ember próbaidejének a végén ne írják át full összegre a fizetést, és ezért külön oda kelljen menni hozzájuk...

@Pittykapitany: Na ez az azokat szerettem volna megnézni :)

VR6 2009.03.10. 16:06:16

Ősszel az smsesdit és a havi 100Ft netbank díjat is így vezették be...
De ahova járok bankolni a Rafihoz, ott jó csajok vannak, úgyhogy maradok.

szemig jimmy 2009.03.10. 16:08:43

@ColT: én láttam, nem rossz:)
lesz holnap is! csak időben kell érkezni...

Ofélia . 2009.03.10. 16:13:57

@A mosóporos: A borítékban kapott fizetésnek megvolt a maga diszkrét bája!!!!

CSAK te tudtad, hogy mennyi prémiumot, jutalmat, túlórapénzt stb. kaptál:))

Azok a jóóó sörözések a haverokkal:)))

Persze ha valakitöl elkérték a fizetési slejfnit az normálisan a válóperes ügyvédek keresetét javította:))

szemig jimmy 2009.03.10. 16:15:51

@ofélia: könnybe lábad a szemem...:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 16:23:04

@ofélia: Hm, most is tudjuk mennyi a prémium, stb. 0.

Impega 2009.03.10. 16:25:12

@ofélia: Hja, igy feltortek Apunak a szekrenyet muszak kozben, elloptak a boritekot es 1 honapig csigat gyujtottunk, es adtuk el, hogy anyuek tudjak fizetni a lakas torlesztot. De nem vettek fel ujabb kolcsonoket Orion TV-re (Ugye akkor meg csak az volt)

szemig jimmy 2009.03.10. 16:29:47

@Impega: mi műszak végén vettük föl a fizut...

EÖ (törölt) 2009.03.10. 16:31:28

én akciós holland műmenyétre akartam hitelt felvenni a fent nevezett banknál (még a válság előtt) de átküldtek az Erstéhez. Azok meg annyit várakoztattak, hogy beleégett az Alfatex bőrhatású szék Ikea logója a hátsómba.
Úgyhogy a provident-nél kötöttem ki. Hülye azért nem vagyok.

Egyébként meg Erstézni ősi német szokás!

Impega 2009.03.10. 16:33:53

@A mosóporos: Mar nem amlekszem, de asszem ott is ugy volt, csak utana meg tan elment tusolni, es tan akkor nyultak le, de mindegy is ez!

szemig jimmy 2009.03.10. 16:35:38

@Impega: szar lehetett
csigát én is szedtem, munkaidőben a gyárudvaron...annyi volt mint a szemét

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 16:37:41

@Impega: Akkor még valahogy volt ennyi előrelátás az emberekben :/

@A mosóporos: Hm, nálunk jópár dolgozik. Már csiga.

Impega 2009.03.10. 16:40:53

@A mosóporos: @ColT: Na igen, ma mar nagyon kevesen tennek ezt meg az biztos. Csiga is kevesebb van a sok gyomirto miatt;;;na de ez egy masik csata ;)

EÖ (törölt) 2009.03.10. 16:41:40

@ofélia:

a fizetési szalagról jut eszembe egy tapasztalt kolléga esete:

új felesége lett a szerencsétlennek.
Első alkalommal odaadta az asszonynak a fizetést, mire az megkérdezte: És a szalag?
Mire a faszi odaadta neki a szalagot és ugyanazon mozdulattal visszavette a pénzt.
Mondta a zasszonynak: Vagy szalag, vagy pénz.
Többet a szalag téma nem jött elő.

Lehet, hogy urban legend, de nekem konkrét névvel mesélték.

EÖ (törölt) 2009.03.10. 16:42:56

@Impega:

mi akkor szoktunk szedni csigát a darugyár udvarán, ha már az összes csövet elloptuk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 16:43:47

Izé. Kérdés, mi lenne ha a bank felé rendelkezésre állást számolnék fel, azért mert a befizetéseiket teljesítenem kell, illetve hasonlók?

elwood 2009.03.10. 16:49:05

ma ez úgy zajlik, hogy a fizetés megy a számlára, asszonynál a társkártya, én meg csak az SMS-eket látom belőle ...

Impega 2009.03.10. 16:53:10

@A mosóporos: Amugy nekem mint gyereknek nem volt szar. Tudod mekkora elvezet Keresni, gyujteni. Mentunk suli utan es minden nap egy orat az arokban futkostunk anyuekkal. Jo volt am ;)

Ofélia . 2009.03.10. 17:02:01

@Egyéves Önkéntes: A csöveket csak a daruk után mivel lopni csak pontosan szépen.....

EÖ (törölt) 2009.03.10. 17:37:17

@ofélia:
hát igen, bár a sikeres emberek azok daruval kiteszik a csövet a kerítésen kívülre, utána kinn beakasztják a kampót valami nagyba és átemeli magát a daru a kerítésen
szerintem
bár most néztem, hogy a daru eszmei értéke 100.000 ft, szóval csak óvatosan!

É2I 2009.03.10. 17:39:09

@Tsabi:
Én sem tartom szolgáltatásnak! Csak a bankok.
És ez a nagy lehúzás, ők azt mondják rendelkezésedre bocsájtották az összeget, bármikor felhasználhatod. Ha akarod, ha nem, már terhelik is a költségeit.
Szóval ez a magyar realitás, nem más nemzetnél lévő kondíció.
Megtehetik? Meg. Mivel nincs más. A PSZÁF le van kenyerezve, úgyhogy azt csinálnak, amit nem szégyellnek...

Tsabi 2009.03.10. 17:56:15

@É2I: az utolso modnatoddal leirtad a lenyeget..es ahogy elnezem, eleg keves dolog van, amit szegyelnenek..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.10. 18:15:22

itt is vannak erdekessegek
minap jott valami kartya nem tudom hany dollar hitellel
de rendesen a kartya nem csak a reklam
egybol kertek 129 dollart
mikor meg nem is aktivizaltam es nem is kertem
hehe
a kartyat eltettem mert szep

na ez a top kifulladt, megyek csinalok marhaporkoltet mire Mary hazaer kesz legyen
uhh egyszer Vacon Viciannal olyan barnyporkoltet ettunk.........
huuuuuu
azert erdekes milyen aprosagokra i melekszik az ember
most jo csiposre csinalom
hatha akkor nem eszik annyit

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.10. 18:23:20

Valaki ÁSZF-et emlegetett, összeszámoltam, hány olyan magán és céges szerződésünk van, amihez minimum 10 oldalas ÁSZF is tartozik:
E-ON villany
E-ON gáz
UPC-kábel
UPC tel
UPC tv
T home
T mobile
Allianz
Generalli
ELMŰ
FŐGÁZ
Pécsi Vízmű
Biokom
Fővárosi Vízművek
VB Lízing
Erste Bank
Raiffeisen Bank
Budapest Bank

(lakás+iroda+autó)

A fél életemet azzal töltsem, hogy a kib..szott módosításaikat nézegessem, melyik miakor akar átvágni a palánkon???? Akkor minek vannak a felügyeletek, nem az ő dolguk lenne a visszásságokat és ügyfélmegtévesztéseket felderíteni??
Ha lenne, a faszom is a kapitalizmussal lenne tele, de télleg (szabad piac, ahha)...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 18:26:58

@hagyma: Aha, szóval ott is játszanak az emberi hülyeségre :D

@szemtanú - alibit nem igazol!: Nem mindig olvasgatni, hanem lesznek szívesek és a módosítást mindenkinek megküldik pl.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.10. 18:28:48

@szemtanú - alibit nem igazol!:

hehe
mi mindig rosszkor es rosszul......
mire csodbe megy a kapitalizmus mi belepunk
mikor viragzott akkor szocializmus volt/nekem megfelelt/
hat ez ilyen

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 18:31:12

@hagyma: Igazából valszeg itt sokaknak mindegy minek hívják a rendszert, csak legyen mit adni a gyerekeknek és ne baszogassanak sokat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.10. 18:31:26

@ColT:
nem tudnak mert a kutyat nem erdekli, aki meg hasznalni kezdi az fizessen, nekem itt van szep platina

ja es meg annyit akartam mikor en arrol beszelek, hogy ingyen kecsap, meg ingyen tranzakcio a bankoknal stb.stb.stb. en nem dicsekszem, csak szeretnem tudatni, akkora lehuzas ami otthon megy, a vilagon nincs
es ez tuti

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.10. 18:34:35

Van kedvetek tippelni?
Hány forint osztalékot fog minden bizonnyal kiosztani a Magyar Telekom Nyrt. áprilisban, a 2008-as üzleti éve után? (az adózott nyereségének csak egy részét, természetesen).
De kérlek ne nézzetek utána, csak tippeljetek, jó? Egy hete ezt játszom az ismerőseimmel, nagyon tanulságos:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.10. 18:34:41

@ColT: figyelj , en mikor kijottem aszittem , na itt a szabadsag
hat ilyen kemeny torveny sehol nincs
csunyan nezel a rendorre vagy beszolsz, bilincs-imadnak bilincselni ez valami flusztracio-, aztan jail
minimum 5 orara, utana birosag
ez az ara a biztonsagnak
elfogadtam, belattam
tkeletes rendszer es bank az nincs az is tuti

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.10. 18:36:18

@szemtanú - alibit nem igazol!:
eloszor is nem tudom mi az a Nyrt
masodszor nem tudom mi az az osztalek
azt tudom, hogy ilyen telekom izek qrwa nagy penzt csinalnak

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 18:52:00

@hagyma: Értjük hogy nem dicsekszel, mert belátható hogy az lenne a normális ami ott van szolgáltatás terén.

A rendőrös dolog az olyan hogy ha közbiztonságot akarsz, pláne nagyvárosban, akkor kellenek a kemény rendőrök.
Itt pl. az a bajom hogy ugyan rendőrök hébe-hóba vannak, csak baszogatnak, de keményebb dolgokat nem tudnak megoldani, ill. közelébe sem mennek.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.10. 18:58:24

Ezúton jelentem, hogy a westend céundá áruházban pontosan ismerik azt a szabályt, hogy annyiért kell adni a melltartót, ami az árcédulán szerepel, még akkor is, ha a táblán, ami a melltartók árát jelöli, majdnem kétszer annyi van.

Ezt a felfedezést most tettem, bár a kedves pénztáros hölgyek az "ezt bebuktuk" felkiáltással nyugtázták a történetet.

Ettől ma sikeresnek érzem magam.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.10. 19:00:56

@ColT:
ez ettol persze meg minden reggel 6-kor ha bekapcsolom a jo reggelt kentakianat
mindig van valami gyilok
tegnap valami barban lovoldoztek a tancparketten
ma valaki a csaladjat tette hidegre
de ha nem vagyok hulye es megnezem hova mikor megyek, szinte tokeletes a biztonsag
a bankok rugalmasabbak, de itt is megqrnak ha minuszba megy de nagyon
a kartyarendszer meg mukodik
nem kell pocsolni kp-vel
mindenhol van csak huzod es utod a pin-t
nekem ez vesszoparipam, miert nem lehet otthon ezt megcsinalni
nem egy nagy orszag

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.10. 19:01:26

@mamapicilánya/mpl:
Az egész raklappal megvetted?
80/B-sre jóáron vevő vagyok:)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.10. 19:06:21

@szemtanú - alibit nem igazol!:

kérlek szépen a méretekről nem nagyon tudok nyilatkozni, de azt tudom, hogy hirtelen felindulásból azonnal beszedtek vagy hármat a kék fehér csíkos kis kék csipkével díszítettből.

csak 2990-et fizettem, és sajnos én is csak a pénztárnál konstatáltam a majdnem négy helyett. akkor már bántam, hogy nem vettünk tízet.

mostmár mindegy

Ofélia . 2009.03.10. 19:08:42

@mamapicilánya/mpl: Szia mamapici ezúton gratulálok a sikerednek de nem veszek sűrűn melltartót eddig nem éreztem huányát:))

@hagyma: Egyszer az életben látnám, hogy a kiccsávót úgy megfektetik, hogy az orcája lenyomata örökre az aszfaltban maraggyon!!! na üsse kő az imbuszmannal együtt:))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 19:11:44

@mamapicilánya/mpl: Gratulálok a Westendnek meg a C&A-nak is.

@hagyma: Na ja, de csak azért mert jó sok ember van összezárva, ott több gyilok történik.
gondolj bele, kevésbé durva rendőrökkel mi lenne.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.10. 19:13:17

és azt is most olvastam, hogy kirúgták az egész magyar upc vezérkart a p*csába

hehehe

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.10. 19:14:41

atcimkezek egy melltartot es veszek Marinek , vagy negyet
\ha megkerdezik a meretet, majd mutatom

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.10. 19:17:08

@mamapicilánya/mpl:
Te, tipikus nő:DD
A 2.990 gyakorlatilag 2.000,
a 3.990 pedig valójában 4.000,
így jön ki a félár:DDD

Általam is használt elszámolási módszer:
"Drágám, mennyi volt ez a kis cucc?" - kérdi a zuram.
"10 körül, nem emlékszem pontosan"
Dehogynem, volt az 14 is:)

Ofélia . 2009.03.10. 19:17:38

@mamapicilánya/mpl: Háát nem.

Érettségi előtt volt un. bolondballagás akkor öltöztem nőnek és volt harisnyám is harisnyatartóval a gatya fölött meg melltartó is( innen a pepita ofélia)

De a legszebb a babette anyó volt eredeti húsdarálóval és lyukas nagylavórral, pipával Hát az frenetikus volt mikor végigvonultunk pécs belvárosán:)))

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.10. 19:25:54

@szemtanú - alibit nem igazol!: pontosan, így kell számolni, ez nem tudom a hímneműeknek miért nem egyértelmű:) örülök, hogy valaki végre megérti a matematikai számításaimat. köszönöm.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.10. 19:32:28

es meg akkor nehanyan itt kerdore vontak
miert nem nezem rendszeresen a bankszamlakivnatomat...
kell nekem stroke?
meg akciosan se

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.10. 20:46:51

@mamapicilánya/mpl:
Számíthatsz rám, kódexem van a kerekítésre:)
Vásárlásnál 1000-re, 10000-re lefelé, akciós spórolásnál ( a hülyének is megéri!!!)ugyanez felfelé!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.10. 20:56:50

@szemtanú - alibit nem igazol!:
Mary halistennek maganak intezi a ruhazkodasat
en meg nem csekkolom a bankszamlat
lsd fent
elelmiszerbevasarlasnal ha akar valamit es megkerdezem ezt most minek, akkor aszongya
hat olyan jo arban van
kesz

neet 2009.03.10. 21:00:42

@szemtanú - alibit nem igazol!: nekem a zuram ilyen. 89990 neki 80 ezer, na baz. Diszkalkúlia? LOL
Egyébként elnézem neki, mert remekül vesz ruhákat nekem. Vagy noszogat, h vegyek én. Álompasi lenne? ;)

Tilcsák Bea (törölt) 2009.03.10. 21:11:25

@Alapvető élelmiszer: igazad van, miért nem mennek ki személyesen.
vagy hívjnak föl minden ügyfelet egyenként telefonon.

Tilcsák Bea (törölt) 2009.03.10. 21:19:34

@neet: akár.
szabályozása a HPT-ben, II.fejezet tartalmazza (link: www.jogiforum.hu/torvenytar/122/Hpt./1996-%C3%A9vi-CXII.-t%C3%B6rv%C3%A9ny-a-hitelint%C3%A9zetekr%C5%91l-%C3%A9s-a-p%C3%A9nz%C3%BCgyi-v%C3%A1llalkoz%C3%A1sokr%C3%B3l ),
engedélyezési eljárás leírása PSZÁF honlapján (link: www.pszaf.hu/data/cms547646/engutmut_hitelintalapitas.pdf ).
ötszázmillió alatt enm érdemes törnöd a fejed rajta.

Tilcsák Bea (törölt) 2009.03.10. 21:20:50

@milyen_Péter?: én minden szerződést elolvasok alaposan, mielőtt aláírom.
de ez biztos szakmai ártalom.

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.10. 21:23:50

@neet:
Az évszázad pasija, egy főnyeremény:D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 21:35:29

@ofélia: Anyám, én meg itt lakok :D
Izé, mi otthon - szar iskola volt - még a bolondballagásunkról is elkéstünk. Kb. egy órával előtte tudtuk meg hogy kéne készülni, így sietve összedobtunk valamit.
Mondjuk magunkat adtuk, így is elég hülyén néztünk ki :D

@szemtanú - alibit nem igazol!: Miért, én meg elmosogatok és takarítok.
De főzni nem tudok.
Viszont asszony mindig beleköt hogy nem jól van elmosogatva.
Nem hogy örülne hogy egyáltalán elmosogatok :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.10. 21:48:16

@ColT:
takaritasrol szo nem lehet
mosogatogep van halaegnek
jol fozok, most borsostokany
Mary elment a bankba, mer en enm tudom felbehgyni a kajat
ja mirol is volt szo?
hitelkeretet emelgethetik tolem
emelik is rendszeresen
de ez nem jar tobbletkltseggel nekem
se tobblet bitevel

lótumfaktum 2009.03.10. 21:49:51

@szemtanú - alibit nem igazol!:
soronként 1 szó bit gyilkosság!!!
Jön -1 és megint végigbaxtatja a beírókat ,hát kell ez nekünk ? a nagytestvér figyel!

100-ra 10-et tip.

@Egyéves Önkéntes:cshakh 5ft -ként fizesd provit.
@mamapicilánya/mpl: a méret meg adásával le kötelezne kedves ,hogy tudjuk milyen erővel nyomjuk, hány gombot fogjunk át a klavin. hogy lehet,hogy egy nő nem tudja a fixe méretét és mégis négyet akar venni ,milyen perverzió az ilyen?
@neet: " Álompasi lenne" és ha horkol?
emlékszem valaki panaszkodott nem is tudom ki volt?Vagy Ö is olvassa a homárt?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.10. 21:56:38

@lótumfaktum:
Mary is horkol neha
a liverpoll meg vezet 3-0-ra

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.10. 22:05:42

amugy eszmbe jutott nem tudom otthon igy van-e
a jo multkor kellett az ugyvedemnek egy papir es faxon, nem emilben
bementem a bankomba ami itt van a sarkon es szoltam ezt kene elfaxolnom
2 perc

lótumfaktum 2009.03.10. 22:06:17

@hagyma:
mi ez a csönd vihar előtti?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 22:12:15

@hagyma: Normális helyeken ez így megy.
A Magyar Posta meg elkér 500Ft-t
Otthon ha van faxod akkor 25ft...

Amúgy én amikor koliban laktam akkor is takarítottam.
Ha több 10e-s telefonokat szerel az ember akkor nem tűnhet el semmi->rend és tisztaság legyen.

@lótumfaktum: Csak néha zavarja meg a csendet egy kis horkolás...

lótumfaktum 2009.03.10. 22:30:16

@lótumfaktum: a lófaxot ki hagytam az aposztrofáját!
mi ez a csönd vihar előtti-É?

É2I 2009.03.11. 07:45:14

Na mi van? Én szedem csak a vérescseppet?

neet 2009.03.11. 08:04:45

@É2I: nem csak ;)
De adhatnál a gmailnek is, megint nem megy :(

É2I 2009.03.11. 08:08:16

Már tegnap is volt valami hír. Engem viszont nem érint annyira. Van ugyan fiókom, de komoly nyomozás után találnám meg csak X)

neet 2009.03.11. 08:09:15

@Lukrécia Bögre: 500 millió pont elég volna. LOL

@lótumfaktum: nem horkol. Csak néha, de én meg beszélek, a gyerek pedig énekel (!!) álmában. Kutya meg helybenfut és szuszog. Nem mondom, h halkan telnek az éjszakáink.

lótumfaktum 2009.03.11. 08:14:58

@neet: Hát mit mondjak ,jól telnek az éjszakáitok.másnap mindenki fitt,kialudt, nem mennék a szomszéd szobába melletetek nyaralni!

milyen_Péter? 2009.03.11. 08:48:39

megy nálam is. Igaz, kissé haldoklott, de adtam neki egy kávét.

Manyizga (törölt) 2009.03.11. 09:06:25

Addig nyújtozkodj, ameddig a takaród ér!

A bank most megfizettette a poszt írójával a nagyobb takaró bemutatóját és a tisztítási költségét is. :)

(Francért kell hitelkeret a számlához?! Pláne ilyen piti 100.000 Ft-os... )

Impega 2009.03.11. 09:10:43

@Manyizga:Csak megjegyzeskent:
Piti 100000 Ft? Vannak akik meg bruttoban sem keresnek ennyit. Akiknek 100000 Ft egyatalan nem kis osszeg

É2I 2009.03.11. 09:24:31

@Impega:
_Hitelkeretnek_ viszonylag nem nagy. Fizetésnek nettóban viszont már sokak álma.

csviktor 2009.03.12. 00:51:15

BALFASZ A POSZTOLÓ!
www.pszaf.hu Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete
www.nfh.hu Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

2009.03.12. 14:39:09

Sajnos ezzel kapcsolatban - nem raiffeisenes - de benfentes infóim vannak. Az úgy megy, hogy a hitelezési vagy bankforgalmi vagyakármelyik osztályvezető aszongya: emeljük fel a díjakat ! ÉS felemelik.
Tehát NEM a raiffeisen a hibás, hanem "Kiss Dezső", "Nagy Ákos" vagyakármianeve főosztályvezető kapzsi szemlélete. Ott, akkor, abban a pozícióban.
Őneki jár a sün végbélen át.

Fogyasztóvédő 2009.03.19. 00:18:18

Tegnap találtam az egyik blogon egy nagyon jó és igaz anyagot. www.vallalkozokszovetsege.blog.hu
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:

Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal


A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.


A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.


Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.


Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.


Néhány tény:

Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.

A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.

A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.


PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.

- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?

- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?

- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?

- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?

- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?

- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?

- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”


A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.

Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.

Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.

A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.

Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.


A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.

Info: www.vallalkozokszovetsege.com

süti beállítások módosítása