Tékozló Homár

Könnyű reggeli savóporital

2009.03.23. 12:17 | jackyll | 170 komment

Norbert egy visszatérő jótanácsra hívja fel a figyelmet, azazhogy mindig tessenek kiolvasni a termék csomagolását, mielőtt kifizetik, mert hiába utal minden külső jel tejre, ha azt egy szóval nem írják a dobozon. Nyilván nem véletlenül:

Nemrég volt szó róla: megpróbálják elérni, hogy a magyar termelők által termelt, előállított termékek (köztük a tej is) legalább olyan olcsó, ha nem olcsóbb legyen, mint a külföldi termékek (tej esetében a szlovák, lengyel dobozos tej). A nagyobb áruházakban (de egyes hazai üzlethálózatokban is (pl. Coop) idáig kb. 120-130 Ft-ba kerültek a szlovák és a lengyel dobozos UHT tejek, míg a magyar tejek litere kb. 180-300 Ft-ba. Jelentős eltérés, csak a nagyon tehetősek vagy patrióták vásároltak ennyivel többért a magyarból. De a napokban felfedeztem, hogy végre nem a szlovák tejek állnak halomban 120 Ft-ért, hanem magyar származásúak, és, - hogy szívemnek még kedvesebb legyen mivel az alföldön élek- alföldről származóak. Alföldi Harmat a neve. Már itt gyanút kellett volna fognom...

Hazaérve kibontva megkóstolva érzékeltem, hogy - bár az 1,5%-os tej amúgy is "vékony", de ez mintha még tovább lenne hígítva vízzel. Először csak a 100ml tartalmaz táblázatot hasonlítottam össze ezen és egy szlovák terméken. Feltűnő volt, hogy kisebb energiatartalmú a mi tejünk, valamint jelentősen kevesebb a fehérje tartalma is. Csak ezek után találtam rá a doboz másik oldalán a magyarázatra: Összetevők: tej 51%, permeátum.

Köszönöm szépen az ilyen olcsó magyar "tejet"! Részemről maradok az ugyan ennyibe kerülő, de 100%-os 1,5%-os zsírtartalomra standardizált terméknél. (már most látom előre, hogy jön a kioktatás: piacon kell vásárolni, stb. > az emberek kb. felének a teljes tej gyomor és bélrendszeri panaszokat okoz, nekem is (laktóz intolerancia -> van laktózmentes tej, kb. 3-400 Ft-ért, és az ugyancsak nem teljes.), valamint azt FEL KELL FORRALNI, mert TBC-t terjeszthet (ritkán, de az esély megvan rá)!.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2009.03.23. 12:24:00

"családi ital" - nem ajánlott egyetlen családba sem.

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2009.03.23. 12:31:22

Azért mert a másikra nincs ráírva attól még nem biztos hogy 100% tejből van...

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 12:32:01

az ilyen reggeli ital, harmat meg tökömtudja szarok miért veszik meg az emberek?

gelsystem 2009.03.23. 12:34:12

én olyan tejnek láccó tárgyat nem is veszek, aminek 3 napnál több a szavija gyártástól.......
vajon sikeres vagyok-e???
.
HOMÁR!!!!!HOL A POSZTOM, AMIT A MÚTHÉTEN KŰTTTTEM????

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.03.23. 12:36:12

Ne légy hülye, ne idd meg egyiket se!

Kicknick 2009.03.23. 12:36:28

magyar tejbe magyar lóf...szt

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 12:37:19

ezért tart itt az élelmiszer ipar, mert mint ahogy a kedves posztoló is felvázolta már a RENDES TEJ-től kifordul a bele, nem csodálkozom, ha ilyen szarokat iszol, utánna meg nem bírja a igazit a szervezet!

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.03.23. 12:38:46

Mintha erre már lenne konkrét szabály, hogy nem lehet az ilyen italokat a tejek közé keverve árulni a boltokban...

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 12:41:12

@Lesley: egyáltalán miért lehet ilyen szarokat forgalomba hozni?

holysmoke the one 2009.03.23. 12:42:38

igazábol ha már másfeles tej,akkor nem ugyan mindegy hogy az tejből vagy bikagenyából lett készitve?
akinek nem birja a gyomra a rendes tejet,megérett a Taigetoszra.laktóz...böhh,beltenyészet!bazzeg

Bikicsunáj Bój 2009.03.23. 12:44:56

Erről egy vicc jut eszembe:

Józsi bácsi lovaskocsival közlekedik, teli üvegeket szállít. Megállítja a rendőr:
-Mi van a palackban, Józsi bácsi?
-Harmatlé- válaszol az öreg.
-Hadd kóstoljam meg, nehogy szeszt szállítson- mondja a rend őre.
beleiszik, majd mondja:
-De hisz ez lóhúgy!!!!
-Mondtam én hogy Harmatlé, röhög az öreg... -Gyí Harmat!!!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 12:45:42

@holysmoke the one: ezt mondom én is! érdekes régen nem volt ennyi alergiás ember. Manapság meg mindenre, külön külön! alergiám van a tejre, a mogyoróra, a csokira, a fűre, a levegőre. Persze mert ezeket a szarokat eszitek isszátok, aztán csodálkoztok, ha a normális kajától beájul az immunrendszeretek!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 12:45:43

@holysmoke the one: ezt mondom én is! érdekes régen nem volt ennyi alergiás ember. Manapság meg mindenre, külön külön! alergiám van a tejre, a mogyoróra, a csokira, a fűre, a levegőre. Persze mert ezeket a szarokat eszitek isszátok, aztán csodálkoztok, ha a normális kajától beájul az immunrendszeretek!

MosoMasa 2009.03.23. 12:45:44

Namost az alföldi harmatra ugye mintha egyáltalán nem lenne ráírva, hogy azt tejként árusítanák.
Családi ital...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.23. 12:46:46

évek óta csak annyi tejet fogyasztok amenyi a kávéba kell. néhanapján csinálunk még olyan sütit amibe kell. istenigazából nagyívben leszarom, hogy ki és hol, és mennyiért gyártja. mindíg a legolcsóbbat veszem a boltban, elvárásom nincs csak annyi hogy 100% tej legyen, és 1,5-ös.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 12:47:14

amúgy meg mi szükség a tejre? tejre addig van szüksége az embernek amig szopik!

Col.Maybourne 2009.03.23. 12:50:19

Jééé, visszajott a 'Reggeli Ital' csak mas nevvel :)
Annak idejen nagy botrany volt belole, aztan sikerult ugy orvosolni az esetet, hogy a Reggeli Italt atsoroltak a 25%-os AFA korbe a 12%-osbol, igy a vegfelhasznaloi ara egybol a tejjel lett egyenerteku. Ezt most nemigazan lehet meglepni, kedvezmenyes AFA kulcs hianyaban...

Secnir 2009.03.23. 12:51:49

"A nagyobb áruházakban [...] idáig kb. 120-130 Ft-ba kerültek a szlovák és a lengyel dobozos UHT tejek, míg a magyar tejek litere kb. 180-300 Ft-ba."

uh.
t.
felülök a biciklire, bringázom 1 km-t, majd a TSZ-ben veszek friss tehéntejet 170 Ft/l áron.
és az nem uht, meg pasztőrözött meg savós, hanem echte gyári tehénből van.
gyanítom a cikkíró meg pár kommentelő még nem látott tehéntejet, nekik kérésre küldök mintát emailben...

quarelin 2009.03.23. 12:52:53

@a paraszt a fatelepről: akkor te ne egyél se sajtot se vajat, meg semmiféle TEJterméket se

kees · http://neuhappysex.ch 2009.03.23. 12:54:28

@a paraszt a fatelepről: Hát, akkor nekem minden nap szükségem van rá.

LiberAll 2009.03.23. 12:55:17

@a paraszt a fatelepről: Azért van szükség tejre, mert szopunk... csak már nem anyatejet :D (bocs, nem tudtam kihagyni :) )

Amúgy meg, én alig találok 3,5-ös tejet, szóval ha van akkor igyon azt a postíró havonta páralkalommal, kb fél év és ihatja az igazit is. Amúgy azért veszek UHT-t mert a tej a kávéba kell és lusta vagyok naponta venni egy litert, hogy aztán 8 decit 2 nap múlva öntsem ki a pecsába...

GZoli 2009.03.23. 12:55:46

@lolcatz: Így van, csak folyékony kenyeret. Ez FONTOS!

epeficam 2009.03.23. 12:56:00

Nem értem a posztot. Kutya se mondta, hogy az tej. Akkor meg csak örülhet neki, hogy több mint a fele tejből van:P

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 13:01:15

@epeficam: semmi, értelmetlen az egész! az emberek megvesznek mindenféle ipari hulladékot, amit élelmiszer boltban kapnak és utánna csodálkoznak, meg jönnek sírni! de ugylátszik megéri nekik az ilyen szarokat gyártani mert veszik, ha senki nem venné már rég nem lenne! az emberek 80%-a úgy hülye ahogy van!

elwood 2009.03.23. 13:04:59

Sztem Norbert jól tette, hogy beküldte. Biztos nem a tisztítószerek közül emelte, le, hanem a tejek között volt egy tejnek látszó tárgy. Mindenk tudja mostmár, hogy megint jobban kell figyelni.


Egy hülye kérdés, minek kell UHT tej ? Régen sokkal rosszabb volt mint a normál, a dobozos tejek meg akár két hétig elállnak ...

BlueBear · http://proletarmatrix.php0h.com 2009.03.23. 13:09:02

Mi annak idején rendszeresen vettünk házitejet. Fel kellett forralni, nagy ügy. De össze sem lehet hasonlítani azzal a fehér lóhúggyal, amit tej gyanánt a boltokban kapni lehet. Századokkal ezelőtt lényegesen alacsonyabb volt az átlag életkor, de erősebbek, strapabíróbbak voltak az emberek. El kéne kezdeni végre természetesen táplálkozni. Ahelyett, hogy lassan intravénásan adagoljuk magunknak a tartósítószereket, és hipersteril környezetben neveljük a gyerekeket, hogy még véletlenül se legyen immunrendszerük, ezzel megteremtve a következő beteges generációt, amiből majd megélhetnek az orvosok és a gyógyszergyárak.

Leadfoot 2009.03.23. 13:09:09

@Secnir: és aki a város közepén lakik, és nincs TSZ a közelben?

Egyébként sokan sírtok, hogy az összes élelmiszer tele van mindenféle genyával... kíváncsi vagyok, ti mivel táplálkoztok.
Mert ha semmi olyat nem esztek/isztok meg, amiben van valami "gyanús", már régen éhen haltatok volna, ugyanis ilyen egyszerűen nincs.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 13:11:12

@Leadfoot: "és aki a város közepén lakik, és nincs TSZ a közelben?"

azokat majd az evolúció lerendezi! szerinted meddig tartható fent ez a világszintű mérgezés?

elwood 2009.03.23. 13:11:18

@BlueBear: "össze sem lehet hasonlítani azzal a fehér lóhúggyal, amit tej gyanánt a boltokban kapni lehet. Századokkal ezelőtt lényegesen alacsonyabb volt az átlag életkor"

én nem akarok azon dolgozni, hogy nekem is alacsonyabb legyen

elwood 2009.03.23. 13:12:57

@a paraszt a fatelepről: az evolúció mindnekit lerendez, falun is tele van minden műtrágyával, a tehén penicilinen él.

Majd kiszelektálódik a vegyszertűrő emberfaj.

TCM 2009.03.23. 13:13:59

@a paraszt a fatelepről:
Azért lehet ilyen szarokat forgalomba hozni, mert mindig van egy olyan réteg, aki ezt meg is veszi. Gyártanának biztos igényesebb dolgokat, de ha a szarra van igény, akkor azt fogják gyártani. :-(

nevem 2009.03.23. 13:14:44

Azok a 120 forintos szláv UHT-k állítólag lejáratközeli tejporból vannak visszahígítva. Így biztosítják a stratégiai készletek (amiből háború esetén a fejadag lenne)forgását.

Gumidomino 2009.03.23. 13:15:47

Az odáig rendben, hogy sokan csak "a kávémba kell reggel egy féldeci", nekik mondjuk mindegy is talán, hogy miből van.
De vannak, akik kartonszám rakják a bevásárlókocsiba az ilyen téglalap alakú hűtés nélküli tejeket!
Esténként meg örülnek mert iszik a gyerek a vacsorához egy pohár tejet?

Én a sparos 2,8-ast veszem, legalább kétnaponta egy litert, de nem is sajnálom rá a pénzt, mert szerintem közelebb van a tehénhez mint a dobozhoz.
Elhízni meg úgyse attól hízik a nép, hogy 1,5 helyett 2,8%-ost iszik.

Persze sün a nagyáruháznak hogy a tejek közé rakják. De hát a hónapokig dobozban csücsülő tejet is tejnek hívják sokan.

égafater 2009.03.23. 13:16:58

ez a harmatlé káros, vagy csak szimplán nem tej?

nevem 2009.03.23. 13:20:12

Elfogadható minőségű tejekre az alábbi bejegyzés kommentjeiben vannak példák: homar.blog.hu/2008/03/04/itthon_csak_a_savo_megy#comments

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 13:22:21

@TCM: ez kb olyan, mint a korábbi debrecenis vagy milyen kolbászos poszt, ahol szétrobban az anyag és idejött az ipse csodálkozni! aki 200HUF alatt virslit vesz és utánna ámul, hogy nincs benne hús az mégis mit várt??? ugyan ez a tejjel is! a Barack ízű szeszes ital is ilyen! :)

☺ágica (törölt) 2009.03.23. 13:26:08

@TCM: ez részben igaz, de sok esetben azért is, mert a gyártónak így éri meg. Minél kisebb ráfordítással minél nagyobbat szakítani. Nyilván, ha senki nem venné, akkor előbb-utóbb kénytelen lenne változtatni. A kérdés csak az, hogy igyekezne-e jobb minőségű árut előállítani, vagy csak kitalálna valami újabb trükköt. De tény, hogy amíg lósz*r van...

Gumidomino 2009.03.23. 13:27:53

erről jutott eszembe a múltkor láttam tesco tengerész italt, de nem néztem meg hogy miből van.

azért az is megérne egy misét hogy vannak, akik mindent megisznak.

Kicknick 2009.03.23. 13:29:01

családi ital, hmmm
csak nem a Pocsay család?

elwood 2009.03.23. 13:33:35

@Gumidomino: az más, ha inni kell elfogy az arcszesz is.

De kinek van tejfüggősége, hogy UHT tejre szorul ?

Gumidomino 2009.03.23. 13:39:52

@Leadfoot:
szerintem ma már kevés az olyan piac még a város közepén is, ahova ne tette volna be a lábát legalább egy "házi tej" árusító bodega.

felmérték az igényt és kielégítik. gondolom az se pont olyan mint ahogy a tehénből kijött, de nemrég ilyenből csináltam aludttejet és vacsorára jó hidegen megettük.

(persze nem forralhattam fel, de a tbc is csak egy a sok fenyegetés között amivel együttélünk)

Zorro2007 2009.03.23. 13:40:39


Itt az eredmenye a sok eves tehénleépítesnek. Olcso szart hozunk be kulfoldrol.

Ausztriaban atszamitva 250Ft 1Liter 3,5%-os eredeti tehenet latott tej.
Akor nalunk mier ilyen draga??

Balance Of Power 2009.03.23. 13:42:34

A frissen fejt hazitej tenyleg tul eros a varosi gyomornak (mi is szoktunk venni a telken) es mindenen atuto tehenistalloize van felforralas utan is (tehat a belole csinalt kakaonak, kavenak is). Szoval a 2,8 es 3,6-os tejek jelenthetik a kozeputas megoldast (a valodi tehentej 5-6%-os!) es amugy ezeket is mind erdemes felforralni. Egyreszt jobb ize lesz, masreszt tovabb tart.
Az UHT-t a magam reszerol betiltanam, a multkor vettem, mert gyorsan kellett, de nem sok koszonet volt benne.

Balance Of Power 2009.03.23. 13:43:38

@Zorro2007: En Nyugat-Europaban meg nem is lattam tejnek tuno tejet, legalabbis boltban.
Tejfol, turo - arrol meg azt sem tudjak, mi az ;))))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.03.23. 13:44:45

@Secnir: a postoló már a postban kifejtette, hogy miért nem ilyenfajta tejet vesz, dehát benned mindig megvan a kényszer, hogy kijelentsd, hogy te mennyire különbül cselekedsz minden esetben :)nem baj, ezért szeretünk :)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 13:51:11

@Rékuc: olvass, láss, értelmezd

"Hazaérve kibontva megkóstolva érzékeltem, hogy - bár az 1,5%-os tej amúgy is "vékony", de ez mintha még tovább lenne hígítva vízzel. "

akkó mivan? veszi nem veszi? vette! megvette, rájött, hogy szar! HURRRÁ

Secnir 2009.03.23. 13:56:26

@Leadfoot:
ha pösti vagy, akkor nagycsarnok
vagy piac.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.03.23. 13:59:14

@a paraszt a fatelepről: mielőtt nekemesel, talán te értelmezz
'ilyenfajta' = amilyenről Secnir írt (teljes tehéntej)
mivel ugye neki címeztem a mondandómat, az ő kommentjére reagáltam, ugye, kéremalássan
sóhaj

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.03.23. 14:05:48

Vajon akik lelkesen szidják az UHT tejeket tudják mit jelent?

Azt hogy ultra magas hőmérsékleten "kiölik belőle" azokat a káros és hasznos baktériumokat amik benne vannak.

Azaz nincs benne semmilyen bifidusz amiért később a mancsocskáját könyörögve nyújthatná a fogyasztó se semmilyen más. Gyakorlatilag állati fehérje és zsír marad azaz mintha pl. csirkehúst ennél. Illetve marad még a kalcium szóval talán valamivel több.

Azaz ha UHT tejet iszol és kefirt fogyasztasz kb. helyrehozhatod mintha normális tejet innál. Itt nem az UHT eljárás az amit szidni kell.

Tény, hogy a tejporból, savóból készített "tej" sokkal olcsóbb és még kevesebb az energia/fehérje és zsír tartalma gyakorlatilag nem hiszem hogy ártana. Kb. ugyanaz, mintha házilag vizeznéd.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.23. 14:11:01

@Secnir:

meg van TSZ?
hat amugy ez nem az en posztom, nem tudok erdenlegeset tej ugyben

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.23. 14:12:32

offolni meg nem akarok
bar ma offosak vagyunk
mar en es Woodstock

Balance Of Power 2009.03.23. 14:16:09

@sambalabammbumbumm: Az UHT-k ize mindenkeppen szar, akarmi van is benne.

Mondjuk a szoci kakaos ital uralkodik, pedig abban aztan tenyleg franc tudja, mi van.

Balance Of Power 2009.03.23. 14:17:32

@hagyma: Miert, USA-ban nincs tej? Hat a Vadnyugat meg a telepesek az smafu?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 14:18:14

@Rékuc: én kérek elnézést!
u.i: sóhajtozni nem kell! az meg hogy nem bírja, a kis pocija az "ilyen fajta" tejes, az meg ennek a steril/ mesterséges környeztnek az eredménye amiben él!

KaeL 2009.03.23. 14:23:14

Ez itt az ingyenreklám helye, mert megérdemlik. Közel két évtizede nem ittam olyan jó ízű kakaót és tejet, mint amit a kapuvári Cserpes Sajtműhely készít.

Külön kérésemre elküldték, hogy a saját boltjaikon kívül hol kaphatóak a termékeik Budapesten (tapasztalati megjegyzés: feltéve, ha nem kapkodják el...):

"Baguette XIII. Katona József utca 29-31.
C.B.A. XIII. Raul Wallenberg utca
Lux Csemege XIII. Váci út
Jani bá élelmiszerüzlet XIII. Fiastyuk utca 27-29.
Béke útcai élelmiszerüzlet XIII. Béke utca 100-106.
Liget Delikát VII. Damjanich út 54
Csemege Üzlet VII. Király utca 35-37.
Opera Depi VI. Hajós utca 12-14.

Saját üzleteik címei megtalálhatók weboldalukon: www.cserpessajtmuhely.hu

Énbagoly 2009.03.23. 14:24:35

Látszik, hogy a posztoló ritkán vesz tejet.
Mi már régen kilőttük a harmatot, a családi italt, és a frisss feliratú tejnek látszó készítményeket is.

Balance Of Power 2009.03.23. 14:29:53

@_KaeL_: Tegyuk akkor hozza a Hold utcai piacot is, legalabbis ezt a joghurtot en ott szoktam venni. Akkor legkozelebb majd nezek tejet is.

pizsama 2009.03.23. 14:30:38

Én úgy oldom meg, hogy nem iszom tejet. Marad a sajt és a kefir.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.23. 14:31:48

@Balance Of Power:
honne lenne tej
a hutonkben is van most is
nem hulyulok Mary most akarta kidobni mert rank romlott, de mondtam neki megprobalok belole turot csinalni forralas utjan
azt nagyon szerettem azt a jo savos turot
de hogy ebbol a tejbol lesz-e az kerdes

Kicknick 2009.03.23. 14:32:25

@pizsama: nekem meg a sör
na abban van a vitamin :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.23. 14:34:09

@Balance Of Power:
hu oda en is gyakran jartam
olyan igazi kefirt itt meg nem nagyon talaltam, pedig imadtam kiflivel
obb hijjan most tejfolt eszek bagettal
ez az elet

elwood 2009.03.23. 14:35:24

egy turot fogsz abbol csinálni

KaeL 2009.03.23. 14:36:31

@Balance Of Power: Igen, ott is van, és még néhány helyen, ami a weboldalukon fel is van sorolva. A viszonteladók listáját nehezebb volt megszerezni.

De akkor a teljesség kedvéért idemásolom a weboldaluk címlistáját:

"A mindig kiváló és tartósítószer-mentes termékeinket az alábbi mintaboltokban tudja megvásárolni:

Budapesten az alábbi helyeken:

1054 Budapest V. ker. Hold utca 13.

1093 Budapest IX. ker. Vámház krt. 1-3.

1106 Budapest X. ker. Fehér út 3. (Cédrus)

1195 Budapest XIX.ker Kispest Kossuth téri piac 9-es pavilon

1156 Budapest XV.ker Nyírpalotai út 52.

Vidéken:

9330 Kapuvár Deák Ferenc utca 5.

9022 Győr Bajcsy Zsilinszky út 41-43.

9022 Győr Szent Imre út 164/d

9022 Győr Jereváni út 43.

9700 Szombathely Kőszegi út 4/A.(Külső-Urániaudvar bolt)"

Ofélia . 2009.03.23. 14:39:45

Szerintem ez a tejnek nevezett termékutánzat valami honvédségi mozgósításra készletezett tejporbol barkácsolt folyadék:))

Ezeket az érzékenységeket meg allergiákat csak azért imádom mivel már lassan felnő a második generáció akinek gyakorlatilag NINCS immunrendszere már csecsszópó korában is mindenféle baktériumölő de hülyére reklámozott vegyszerekkel sikálják orrba szájba és csodálkoznak, hogy allergiás lessz még a saját szüléjére is!!

@Secnir: Hatalmas igazság a tej a tehénböl nő ki és nem a lombikokbol:)))

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 14:42:25

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: jaja és minél jobban alergiás meg nyomorncabb annál jobban sikálják, amitől még betegebb lesz ettől még jobban sikálják, meg gyógyszerezik amitől mégjobban és így tovább! aztán meg sírnak!

Ofélia . 2009.03.23. 14:43:51

@Woodstok: Küld már le hagymát sörért, vagy pucoltass vele ablakot:))))

BlueBear · http://proletarmatrix.php0h.com 2009.03.23. 14:49:17

@elwood: Nem a fene egészséges életmód miatt élnek tovább az emberek, és nem is ezért kisebb a csecsemőhalandóság, hanem mert a legtöbb szokványos betegségre van gyógymód, míg akkoriban egy tüdőgyulladás is halálos volt. Ami engem illet, hamarabb eszem meg a magunk nevelte disznóból csinált ételeket, és iszom meg a tejüzemet a büdös életben nem látott tejet. Az igazság az, hogy bármit megvesznek az emberek, mert "olcsóbb". Gyakorlatilag meg fogalmuk sincs, hogy mit etetnek meg velük.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 14:57:08

@☺ágica: akkor kell valakit még keresni akivel lehet vitatkozni! valami hipohondert :)

Ofélia . 2009.03.23. 14:57:38

@☺ágica: te a sikálósokhoz vagy a némi egészséges kosz elviselőihez tartozol??:))

É2I 2009.03.23. 14:58:15

@a paraszt a fatelepről:
Na pont ezért van a laktóz allergia, embör.
A felnőtt szervezet nem képes lebontani a tejet. (A tied sem.) Csak vannak akik jobban érzékenyek rá, vannak akik nem.

@Balance Of Power:
Az UHT az egy pasztőrizáló eljárás. Mért tiltanád be?
Más kérdés, hogy az ilyen szar "italokat" én is betiltatnám.

Ofélia . 2009.03.23. 14:59:13

@☺ágica: Bocs már látom:))

Reménykedjünk egy sikálósért:))

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 15:00:06

@É2I: ezért nincs is rá szükség! gondlom ha szükség lenne rá felnőtt korban is akkor az evolúció úgy oldotta volna meg, hogy egészen a halálodik anyatejen élsz, de nem így van! tehát nem kell!

☺ágica (törölt) 2009.03.23. 15:00:34

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: szeretem a tisztaságot, de csak mértékkel:) A cseresznyét pl csak közvetlenül a fáról eszem meg:) Tudom, hülye példa, de most ez jutott eszembe. És most biztos kapok, mert nem mindenki teheti meg...

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 15:01:41

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: de legalább olyan kitartó és virgonc legyen mint a "Csapvizet nem iszok, mert igénytelen" leányzó! húú az de jó volna!

Angelus 2009.03.23. 15:02:43

Ezeket is jól meg lehetne fingatni egy feljelentéssel "Fogyasztók megtévesztése" jogcímre hivatkozva. :)

Balance Of Power 2009.03.23. 15:02:48

@É2I: Mondom, szar az UHT-s tej. Gyakorlatilag ihatatlan. Ezert en nem hiszem nagyon el, hogy valaha latott tehenet.
Es az kulon tetszett, hogy felforralaskor teljesen mashogy bugyogott, mint a sima tej. Ugyanis mig utobbi egysegesen fut fel, az UHT-s kozepen bugyogott csak.
Azt mondjuk alairom, hogy a kakaos italt a nosztalgia miatt szeretjuk.

betépett felhasználó 2009.03.23. 15:03:29

NEM AKAROK EGESZSEGESEN MEGHAAAAAAALNNNIIIII!!!

ergo,nekem jo a szar is, csak helyettesitokbol legyen. (pl. fospermet 51%)

Balance Of Power 2009.03.23. 15:04:04

@a paraszt a fatelepről: Most akkor nem igaz "a tej elet, ero, egeszseg" c. kitetel?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.23. 15:04:44

lehet hogy én vagyok a hülye, de nem látom, hogy ez tej lenne....

a családi ital az meg milyen kategória?

ismerek egy családot, ahol az ital a páleszt jelenti, akkor ők ilyen kiszerelésben veszik?

mellesleg elég jól elkülönül például a sajtnak látszó növényi zsír (okádék) néhány áruházban. mondjuk pont a sajt mellett, de oda van írva, hogy mondjuk: szendvicsfeltét.

ha ez csak úgy halomban állt, és nem a tej/tejtermék felirat alatt, hanem mondjuk az áruház közepén feltornyozva, akkor nem értem a problémát.

mikor tanulják már meg az emberek, hogy olvasni kell, és bizony sokdioptriás szemüveggel és lupéval kell járni vásárolni?

mellesleg olvassatok egy kicsit a savóról:
www.tankonyvtar.hu/main.php?objectID=5341793

Texaszi Láncfűrészes 2009.03.23. 15:04:54

Osztán az alföldi harmatra hol a ragyába van ráírva, hogy tej?

Senki sem mondta róla, hogy tej!

A posztoló hülye volt és vett egy NEM TEJET !!!!!

frocli 2009.03.23. 15:05:06

A harmat vízcseppek, esetleg összefüggő vízréteg formájában jelentkező nem hulló csapadék, amely a földfelszínen, illetve felszínközeli, szabadban lévő tárgyakon, főként növényzeten figyelhető meg. Rendszerint éjszaka vagy hajnalban alakul ki, amikor a földközelben harmatpont alá hűlő levegő vízgőztartalma kicsapódik.

Ehhez képest a posztoló tejre emlékeztető családi italt kapott, úgyhogy még jól is járt.

☺ágica (törölt) 2009.03.23. 15:07:34

@Angelus: sehol nincs ráírva, hogy tej, így nem megtévesztés. Ne aggódj, rendesen körüljárták a témát, nehogy rájuk lehessen húzni a vizes lepedőt...

Secnir 2009.03.23. 15:12:30

@hagyma:
igen, vidéken. nem is kevés számban.

köpőcsésze 2009.03.23. 15:13:07

Mi a probléma? Hol van erre írva, hogy tej? Tudni kell olvasni. Az alföldi harmat nem tej, hanem alföldi harmat. A frissföl nem tejföl hanem frissföl. A margarin nem vaj, hanem margarin.
Ha tejet akarsz inni, tényleg vegyél a piacon. És ne aggódj, nem sokáig fogsz fosni tőle. Pár hét után az alföldi harmattól jönne rád a hígfosás. Ha érzékeny vagy a tejre, arról nem a tej tehet és nem az a megoldás, hogy higított, mesterséges szarokat iszol helyette.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.23. 15:24:43

@Secnir:

tenyleg azt hittem a termelo szovetkezeteket megszuntettekteszem hozza teves dontes vol/ezek szeint lett volna/

Ofélia . 2009.03.23. 15:28:56

@☺ágica: ne törődj vele én a piacit is mosatlanul eszem mikor megkóstolom(néha hazáig elfogy ezt hívom retúrvásárlásnak)

A tv-ben látott finnyabinnyákat asszonkám csak táposcsirkének hívja:))

Amúgy én csak hajnali harmatrol tudok ezt a nők ismerik jobban:)) meg nyári harmatrol az meg a fákat repegeti:))

köpőcsésze 2009.03.23. 15:30:48

Norbi update tejet kell inni, az az igazi!!!!

Impega 2009.03.23. 15:32:51

@hagyma: @Secnir: Figyelem! Nem osszekeverni a TÉSZ-eket a TSZ-ekkel!

Impega 2009.03.23. 15:39:10

@☺ágica:
Termelo es ertekesito szovetkezet

pause 2009.03.23. 15:44:29

rá van írva,hogy tej?
nincs
me nem látod az árcédulától a terméket

Impega 2009.03.23. 15:45:07

@☺ágica: Szivi, mostmar tudod :)

Ofélia . 2009.03.23. 15:54:02

@pause: :D

@☺ágica: Norbibol sztem update gulyást főznek valahol kannibálföldön:))
Ez csak álom de olyan édes!!

Ofélia . 2009.03.23. 15:58:41

@☺ágica: Pláne ha előtte ránéznek a försztlédire még az étvágyuk is elmegy:)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.23. 16:11:50

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa:

rosszul tudod, norbi menni amerika, láttam tegnap a tévében, hogy ámerikát elárasztja a norbi ápdét, mert ott minden második ember kövér, és norbi lép atkins doktor helyébe:)))

köpőcsésze 2009.03.23. 16:15:55

@mamapicilánya/mpl:
Valószínűleg zsír és cukormentes tehénből. De nem iszom norbi tejet, úgyhogy nem vagyok képben. Sőt, norbi rudit sem eszem. Pláne túró rudit:-)

Impega 2009.03.23. 16:55:41

Norbi egy majom. Aki Norbi apdateezik az is majom. egyel normalisan. Norbi meg mennyen Amerikaba bele.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.23. 16:59:35

az Alfoldi Harmat az olyan mint az Alfoldi Robert?

Impega 2009.03.23. 17:01:44

@hagyma: Ez ugye csak egy koltoi kerdes volt;)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.23. 17:13:44

@Impega:
ide oszt ne gyojjon

gondoltam hasonlo csak a
Harmatot kell melegiteni

Ofélia . 2009.03.23. 17:18:30

@hagyma: Pedig ez megy és láát sok kövéret

Reszkess amerika a bankcsődök sem okoztak akkora kárt mint ez fog:)))

Elmenekültem a kurucosrol mert ki tették a címlapra na most jön majd a tetü fröcsögés:((((

É2I 2009.03.23. 17:27:25

@Balance Of Power:
Két dologról beszélünk:
-Az UHT egy eljárás, csíramentesítésre.

- Az, hogy ezzel (is) akarják eladni ezt a lötyit, nem az eljárásnak a bűne.

Ugyanakkor nem csak elhiszem, de tudom, hogy a dobozos tejek rosszak. Nagyrészt tejporból és egyéb adalékanyagokból készülnek. Eszembe nem jutna semmilyet sem inni.
Egyébként nem véletlenül nincs a nálunk gyártottra ráírva, hogy tej. Mivel nem nevezhetik annak. Így lesz belőle ital, harmat meg tudja az ég micsoda.

É2I 2009.03.23. 17:30:02

@hagyma:
Jajj, ez ütött. :)
Akkor is, ha direkt volt, akkor is, ha nem. ;)

mókus 2009.03.23. 18:57:28

@Leadfoot: secnir mindent magának termel. Otthon süt kenyeret, tehenet fej, grillezi a húst, sző-fon, satöbbi.
Ezeket mind ő írta magáról korábban.
Kis ökofalu.

pause 2009.03.23. 20:08:07

@mókus: ha nagyleszek,ökofalu leszek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.23. 20:23:09

@É2I:

perszehogy direkt volt;)
@mókus:

es bort tesz a kettes szamu kukaba, de nem arulta el hol van a kukaja
ezert sorozok

DoktorKotász 2009.03.23. 20:53:48

Zöldfarm Bio vagy Berchtesgadener Land. Oszt jónapot.

Circus 2009.03.23. 21:01:35

Nemértem...
miért nem vesznek az emberek 1 liter 3,5-ös tejet, felöntik vízzel, és kb féláron még mindig jobb tejet isznak, mint az annak csúfolt 1,5-ös???

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 21:30:31

@Circus: me miné ócsubb anná jobb! ha a verebeknek lószar kell vagy fordítva?

misztral 2009.03.23. 21:30:36

Én se szeretem az UHT-tej ízét, de azért nálam mindig van itthon. Hirtelen felindulásból palacsintát sütni vagy spenótot főzni például kiváló.

Circus 2009.03.23. 21:43:21

@a paraszt a fatelepről:
pont ezt mondom - 1 liter TEJ + 1 liter instant víz (csak víz kő hozzá, és máris kész, érted?!) = 2 liter óccsó tejlé. Mindegy.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 21:54:56

@Circus: az emberek 80%-a úgy hülye, ahogy van!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.23. 22:13:03

@mókus:
en meg zabalom itt a genkezelt kukricaval tomott broylercsirket
meg a hamburgert
aztaqrwaeletbe
iszom is egy kis kannasbort

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.23. 22:24:51

ah nincs itthon csak csokoladastej, romlott tej, vodka meg sor
meg fasirt

Circus 2009.03.23. 22:30:15

@hagyma:
romlott tej? az minek? :)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 22:31:56

@Circus: túrónak, de tényleg! olvastam, hogy túrót akar! egy nagy túrót!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.23. 22:59:07

A laktózintoleranciának semmi köze sincsen az allergiához. Ahogy felnő az ember, nincsen szüksége sem anyatejre, sem más tejre. Az csak extra feature, hogy felnőttként is képesek tejet inni. Lásd még: en.wikipedia.org/wiki/Lactose_intolerance , amely genetikai adottságokat is említ.

Nagymennyiségű tej(termék) napi fogyasztásával lehet ellene tenni, de kinek van kedve a munkahelyén álló nap fingani és fosni (tényleg!), csak azért, hogy a laktózintoleranciája megszűnjék (már ha egyáltalán sikerül)? :-(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.23. 23:11:30

@Circus:
mert megromlott es Woodstock ki akarta dobni de par nap mulva felforralom ahogy paraszt irja es lesz turonk
vagy nem

Dax 2009.03.23. 23:34:52

@a paraszt a fatelepről: pedíg egész jó proginak hangzik :D

Dax 2009.03.23. 23:36:26

hoppá eltünt amire válaszolni akartam, és teljesen máshoz kötötte végül a blog? :O :O :O

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.23. 23:57:00

@Dax: már akartam kérdezni, hogy EGYÉBKÉNT minden renben van-e? :)

Fairy Girl 2009.03.24. 08:23:52

@a paraszt a fatelepről: 2009.03.23. 12:47:14
"amúgy meg mi szükség a tejre? tejre addig van szüksége az embernek amig szopik!"

Ennyi.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.03.24. 09:26:37

Ha csak tehetem 3.6%-os tejet veszek. Ez a 1.5%-os színezett víz nem az én műfajom.
Vonnegutnak volt egy ilyesmi beszólása valamelyik könyvében, hogyaszongya, a lány olyan italt ivott, ami azzal kérkedett, hogy egyáltalán semmit de semmit nem tartalmaz.
Abszolút egyetértek a Mesterrel.
Hogy lehet valamilyen élelmiszernek az az ELŐNYE, hogy nincs benne semmi? Mi a f*sznak teszik ezt a belükbe az emberek?
Nooooormális?

Balance Of Power 2009.03.24. 09:32:59

@É2I: Rendben, valoban nem volt tiszta, lenyeg az, hogy "UHT-s alatt a dobozos, honapokig elallo, tehenet sose latott "tejet" ertettem. Persze ma "kakaot" ittam reggel, de ez csak egy heten egyszer fordul elo.

Mindenesetre egeszen dobbenetes, hogy a felnott embernek nem kell tej. Foleg azok utan, hogy mennyire nyomtak az elmult evtizedekben. Most meg azt olvastam valahol, hogy a rakot is elosegitheti. De ezek velhetoleg ilyen 10 evente megvaltozo trendek es valojaban sem az orvosoknak, sem a kutatoknak nincs fogalmuk arrol, mi az egeszseges es mi nem. 20 ev mulva lehet, hogy a zoldseg lesz karos meg a gyumolcs.

É2I 2009.03.24. 09:59:58

@Balance Of Power:
Sajnos mára már nincs olyan, ami _biztosan_ egészséges. :(

wildpig 2009.03.24. 10:12:55

@_KaeL_: Minálunk Gyálon a pékségben árusítanak a Cserpestől joghurtot, kefírt, tejfölt. Csak azt vesszük, ahhoz képest a danon egy kalap szar. A tejet meg hétvégén a piacon egy dánszentmiklósi termelőtől idestova 5 éve.

Balance Of Power 2009.03.24. 11:52:32

@É2I: Valoszinuleg soha nem is volt olyan.
Talan a napi 2 deci minosegi vorosbor tenyleg nem art.

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2009.03.24. 12:20:22

ez a magyar tej vs szlovák/lengyel tej rém egyszerűen kikerülhető:
2,8%-os tej. Olyanból csak magyar van. a Minna óccsó is, csak szar a nyitómechanizmusa.

ramirez7788 2009.03.24. 12:40:40

Én mostanában ESL-es tejet veszek. Kicsit drágább, de felbontás nélkül 21 napig elvan a hűtőben és az íze jobb mint az UHT tejé.
Amúgy meg mindenki egyen igyon amit akar, csak a gyerekét néha csapja ki a rétre füvet meg földet enni. Attól lesz majd immunrendszere.

bldo 2009.03.24. 12:53:50

@_KaeL_: Így van, a Cserpes-féle tejet én is imádom, mi szinte már csak azt vesszük (szerencsére az Örs vezér téri piac közel van hozzánk), persze már amikor kapunk. A 3.5%-os tej nem egyszer volt már, hogy elfogyott az orrunk előtt...

QAQ 2009.03.24. 13:26:47

Az osszes ilyen 1.5 , 2.8 , 3.5 os zsirtatlamu tejek tejporbol vannak keszitve (ez biztos forrasbol tudom) mert csak igy tudjak szabalyozni a zsirtartalmat.

A legjobb tenyleg olyan tejet venni es fogyasztani ami par nap alatt megromlik de ilyet nehez kapni mert az boltok sem veszik mert utanna kidobhatjak az egesszet mert a nagytobseg UHT s tejet vesz amit aztan honapokig tarolhat 25 fokon :)

epeficam 2009.03.24. 14:04:06

@a paraszt a fatelepről: Hát kb ennyi:)
Azért csendben megjegyzem én is fogyasztok néha ilyeneket, de szigorúan csak csokival/kakaóval.

Random666 2009.03.24. 16:32:11

@QAQ: A 2,8-as spar tej pár nap alatt megsavanyodik, de addig egész jó. Szerintem.

Balance Of Power 2009.03.24. 16:42:24

@Random666: Fel kell forralni ezeket a tejeket. Tovabb elall (akar egy hetig is) es az ize is jobb lesz. Az asszony pl. nagyon szereti a folet.

lótumfaktum 2009.03.24. 19:10:52

3,6 2,8 1,5 0,1%
komolyan nem értem! ha tejet akarok inni akkor a tehénből ki szerelt 5.6%tejet kell venni pesten is egyre több helyen kapható.
azok a lefölözött valamik csak emlékeztetőek-ez kicsit hasonlít az ere
detihez-.
a többi eredeti csapvíz
a technológiát nem ismerem,de az össz. dobozos zacskós tej, tejporból van vissza nedvesítve.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.03.24. 21:47:59

@tuby smith: te is :-) nem rólad koppintottam, csak most olvasom a tijédet!

WhoTheHell 2009.03.25. 10:41:54

Ha magyar tejet akarsz akkor nem elég a terméket nézni.
Minden dobozos tejen vagy egy karika amiben van egy ország kód meg egy szám. Ha ez HU xxxx akkor magyar tejből van függetlenül a gyártótól. Ha meg PL RO CZ AU ... akkor nem.
Ezt nézd ne a nevet.
Meg azt hogy TEJET VEGYÉL ne reggeli italt. Még a tej se biztos, hogy tej.

baliquez 2009.03.25. 18:55:35

Mind az "alföldi" mind a "harmat" megnevezés félrevezető. A "családi ital" minősítés pedig megtévesztő, ilyen kategória nem létezik. Fél kéne a gyártót kicsit jelenteni egészségkárosításért és csalásért. Jellemzően a "leküldöm a gyereket tejért" esetet szopja be vele a kedves vásárló. Aztán csodálkozik a gyerek mikor le van cseszve amiért ilyen szart vett tej helyett. Btw a fullos gyári tej is már inkább egészségtelen mint egészséges - a teheneket folyamatosan hormonokkal tömik hogy folyton tejeljenek, az meg a gyulladáscsökkentők jól benne maradnak a tejben uht dacára is.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.26. 01:54:19

Egyszerű megoldást javaslok. Ami nem tej - tehát a törvény szerint tilos ráírni, hofy "tej" -, arra legyen kötelező ráírni nagy betűkkel, hogy "NEM TEJ", mint a cigisdobozra a "dohányzás halált okozhat" stb. dumákat. És akkor nincs átverés, nincs probléma. Ja, hogy a szart nehéz lesz eladni? Hát, bizony, bizony...

BunnyHoover 2009.03.26. 05:35:21

forralás után tejből sem lesz túró

baliquez 2009.03.26. 09:04:54

"családi ital" helyett pedig "nemtej ital" feliratot, köszönjük.

nem_karóka 2009.03.26. 16:36:39

@Kiddy (Laura Lovebite): Hadd védjem meg a tejet egy kicsit, mielött ezen a blogon is elterpeszkedik a pszeudotudomány. Azt megértem, hogy laktóz-intoleránsoknak savanyú a szölö (tej!), de azért nem kell a tej-absztinenciából vallást csinálni. Nem véletlen, hogy annyian nem laktóz-intoleránsak felnött korukban (csecsemö-kor végén nem kapcsol ki a gén, ami a lebontáshoz kell), ez egy nem olyan régi pozitív szelekció eredménye, állattartó emberi populációkban. A laktóz-intoleránsak halászó-vadászó-gyüjtögetö népekben éltek túl inkább. Ennyit az evolúcióról: annak idején még számíthatott, ha valaki felnött korában is tudott tejet inni, még ha ma már anélkül is megvan az ember, mert megveheti a sört a boltban helyette. (Apropó, nem kellene már valami védelem a "sör" névre is, mert van épp elég amit nemsörnek kellene hívni.) Azért én még szeretem a tejet is (3.5% bébi, fullmetál!), és valami szójagányt biztos nem innék helyette: azt biztosan nem kell se felnöttnek se gyereknek se másfajta föemlösnek.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.28. 00:34:15

@nem_karóka: "Azt megértem, hogy laktóz-intoleránsoknak savanyú a szölö (tej!), de azért nem kell a tej-absztinenciából vallást csinálni."

Én pl. kurvára szeretnék sok-sok tejet írni, de nem bírom. Aztán felfedeztem egy iszonyú fincsi rétest a boltunkban, azt vettem tucatjával és szlapáltam hozzá a tejet. Úgy sikerült. Erre most eltűnt a rétes a boltból, valami ócska szemét van helyette.

Nem mindenki nem akar tejet inni, aki nem tud.

Vegaaa 2009.03.28. 16:41:12

a posztiró örült hogy alföldiként alföldi terméket vehetett. elárulom hogy az alföldtej székesfehérvári:) gyártanak farmfölt is, ami nem tejföl, hanem vmi olajjal fellocsolt akármi. de ugyancsak az alföldtej gyártja pl. a winny tejfölt, vajat, de a parmalat és kyr cuccok többségét is ök forgalmazzák (azt nemtom hogy vettek e licenszt és gyártják is öket esetleg). hasonló cipöben járhat a vásárló amikor turórudinak kinézö cuccokba botlik. csak poénként emlitek egyet: norbi rúd...:) vagy a solemizo Boci rudija is kakaós túródesszert. nemhiába az elnevezés.
egyébként ez az egész "balhé" egyáltalán nem újkeletű. ugye emlékszünk még a reggeli italnak becézett "tej"-re?
emberek, nem tudtok vásárolni.

vhm 2009.03.28. 23:12:33

Felháborító post: hol a faxomban látod a dobozon, hogy tej? Naugye. Ez családi ital. Ennyi. Ha tejet akarsz, tejet vegyél ne ilyet.

Bérgyilkos Bohóc 2009.03.29. 14:28:05

Csatlakozom az előttem szólóhoz. Tanulj meg olvasni. Milyen alapon vered az asztalt, hogy nem TEJ-et kaptál? Családi ital, Frissföl, Túró csoki... ismerős?

mogyiscsalamádé 2009.04.03. 11:39:10

Miafaszértnemháználveszedakkoratejethailyenkurváraalföldivagy??!!!!!!!!!!!!!!!!

tuby smith · http://tuba-honlap.blog.hu/ 2009.04.14. 23:57:47

Valaki azzal érvelt a tej ártalmáról, hogy az ember az egyetlen, amely megissza más emlős állat kölykei táplálására szánt váladékát.
Erre mondtam azt, hogy az ember az egyetlen, amely képes elvenni más állat kölykei táplálására szánt váladékát.
tejcukor és tejfehérje allergia/intolerancia miatt kiátkozni a tejet szerintem demagógia. Ez egyébként népcsoportonként eltérő arányú (állattartó földműves európai populációban 5-10%, vadászó gyüjtögető nomád ősű népeknél, mint az indiánoknál akik soha sem tartottak állatokat 90% körüli, és nem ez miatt csappant meg a számuk)

Hány mogyoróallergiás van, aki bele is halhat egyetlen szem mogyi elfogyasztásába, mégsem lázonganak a betiltásáért, holott minden csokin rajta van, hogy
"nyomokban mogyorót tartalmazhat!"
süti beállítások módosítása