Ha egy bármennyire príma termék mellé pannon stílusú ügyfélkezelés járul, akkor olyan ijesztő esetek történnek, mint Bucserrel. Naiv Ügyfelünk 2007-ben vett egy Nav N Go navigációs szoftvert, SD kártyán. Az adathordozó most elromlott, a cég pedig az új kártyáért + ügyintézési díj címén 49 eurót kér, jóllehet a Naiv Ügyfélnek érvényes jogosultsága van a szoftverre, a kártya maga meg kábé 4000 forintba kerül. Bucser ezt nehezményezni, és ki van borulva az ügyfélszolgálat menetén is. Szomorú kaland, bőséges levelezéssel megtámogatva hajtás után.
Velünk történt a hétvégén. Nem mese nem kitaláció. Még 2007-ben vásároltunk egy IGO My Way 2006 Plus software-t egy helyi disztribútortól. A szoftver digitális formában nem elérhető, nem pótolható amennyiben az adathordozónak használt SD kártya tönkremegy, biztonsági másolat nem készíthető róla. Németországba készülvén frissíteni akartam a szoftver térképkészletét ám mikor betettem a számítógépembe a kártyát az kérte, hogy formázzam meg, mert nem olvasható. Kivettem a kártyát vissza a PDA-ba, de nincs haszna már az sem ismerte fel.
Nosza felbátorodva, hogy legális szoftver és licenckód birtokában vagyok írtam egy levelet a navngo support részére.
"2007-ben vásároltunk I-go MyWay 2006 Plus software-t dobozos MiniSD kártyás kiszerelésben. Sajnálatos módon a kártya tönkrement így a szoftvert sem használni sem telepíteni, sem frissíteni nem tudjuk. A szoftverünk regisztrálva van a honlapjukon ahogy a korábbi frissítések is. Afelől szeretnék érdeklődni, hogy lehetséges-e hogy küldjenek nekünk egy cserekártyát vagy pedig digitális formában letölthetővé tegyenek számunkra egy példányt a szoftverből.
Az SD kártyát több dokkolóban is kipróbáltuk több számítógépen melyek más SD és MiniSD kártyát gond nélkül fogadnak az I-go-t tartalmazó kártyát és tartalmát viszont nem látják.
Amennyiben szükséges a licenckódunkat is meg tudom adni. A probléma megoldása sürgős lenne ugyanis április elején Németországba való kijutáshoz szükségünk lenne a szoftverre is.
Tisztelettel: x.y."
nem érkezett rá válasz úgyhogy kicsit megsürgettük a dolgot egy újabb levéllel.
" Tisztelt NavNGo kft.
Az alábbi szövegű Mailt küldtük el Önöknek
Nem értjük miért nem kapunk valamilyen választ a levelünkre
Reméljük nem a válasz levél szállítással van gondd
Gondolom, Ha megrendelésről lenne szó akkor azonnal válaszoltak volna
De azt is elfogadom ha nem érdekli a problémám Önöket"
És itt beidéztük az előző levelet amire már a következő választ kaptuk.
" Tisztelt x.y. Úr!
Mindenekelőtt köszönjük megtisztelő érdeklődését, és a visszajelzését navigációs szoftverünk iránt.
Cégünk minden felhasználónak válaszol, minden esetben érkezési sorrendben. Az ügymenettől nem áll módunkban eltérni, nem teszünk különbséget levélíroink között.
A levelére válaszolva: Természetesen lehetséges. A kártyára egy év garancia van, amit a vásárlás helyén lehet érvényesíteni. Garancia lejártával a kártyacsere ügyintézésének, és a kártyának együttes díja 49€.
A kártyacserét disztribútorunk intézi, elérhetősége: (itt megadták a disztribútor elérhetőségét)"
Felkerestük a disztribútort hátha tud tenni valamit az érdekünkben.
" Tisztel Hölgyeim és Uraim!
(navNgo support) által írt levél alapján kérem a I-go meghibásodott program adathordozó cseréjét utánvéttel és vállalom akár a megjelölt költségeket is
A levél a mellékletben szerepel"
Itt bemásoltuk az első levelet.
majd erre a következő válasz érkezett
" Kedves X.Y.!
Ahhoz, hogy ki tudjuk cserélni a kártyát el kell juttatni a régit a Nav N Go nak a vásárlást igazoló számlával együtt. Kérem küldje el nekem a hibás adathordozót a következő címre: RRC Hungary Kft. IV kerület Ezred utca. 1-3 C2-es épület. Nevemre címezze a levelet. Mi továbbküldjük a Nav N Go nak és ők fogják a cserekártyát visszaküldeni nekünk. Sajnos utánvéttel nem tudja kifizetni az új adathordozót . Személyesen be kell fáradnia érte hozzánk a már előzőleg említett címre és kézpénzzel tud fizetni.
Üdvözlettel:"
mi válaszunk
" Tisztelt Z.ZS Úr!
Köszönettel vettem gyors válaszát de nem lehetne megoldani, hogy az Önök Szegedi Vagy Hódmezővásárhelyi képviseleténél befizetem a kért összeget mert csak ezért Nem utaznék Budapestre.
Oldjuk meg a kérdést valamilyen módon
Megjegyezném, hogy a programot jogtisztán vásároltam és nem használati jogot kérek egy másik gépre , mert jelenleg az i-go értékesítő hálózat ezen az áron kínálja második felhasználó jogosultságát
A szolgáltatás összege számomra magas hisz jogosult vagyok a program használatára így ha küldenék egy 2 GB kártyát eredeti bontatlan csomagolásban, vagy egyedi letölthetőséget biztosítanának részemre, hisz a jogosultságot már megszereztem a korábbi vásárlással.
Tisztelettel X.Y."
ezen kérésre érkező válasz
" Kedves X.Y!
Sajnos más megoldást nem tudunk biztosítani az ön számára. A Nav N Go nem küldi el az új kártyát csak és amennyiben a régi rossz hozzájuk kerül a vásárlást igazoló számlával együtt.
Az én szerepem ebben az ügyben kizárólag közvetítői így nem áll módomban változtatni a feltételeken. Az ön által felvázolt lehetőségek közül egyik sem kivitelezhető. Bármennyire is szeretnék önnek segíteni nem tudok.
Üdvözlettel:"
A kifizetendő összeg amit kérnek az új kártyáért 49 Euro. Ez az összeg véleményem szerint teljesen indokolatlan jelen esetben hiszen egy 2 Gb-os Kingston microSD kártya MiniSD és SD átalakítóval (amire 3 év és nem 1 év garancia jár) 3990 Ft. A kártyát személyesen kell feljuttatni. Készpénzben kell fizetni a csere díját, ez körülbelül 4-5000 Ft költséget jelent csak benzinben autópálya díjat nem is számolva. Kérdem én, hogy amikor az Egyesült Államokból rendelt szoftverem esetén, ha az adathordozóm hibájából nem vagyok képes használni a szoftvert, akkor elég nekik hogy a számlát és az adathordozót visszaküldöm ők postafordultával ingyen és bérmentve küldenek egy újat. Ezt egy magyarországi cég aki elvileg világhírűen jó egy magyarországi ügyfelével miért nem képes megcsinálni?
Postára adom ajánlva az SD kártyát + a számlát sőt felajánlottam, hogy küldök én nekik új kártyát bontatlanul arra sem kell költeniük. De ha egyszer megvásároltam egy szoftvert azért miért is kell újra fizetnem? Nem frissítést kértem, nem újabb licencet, csupán azt, hogy a meglévő jogosultságaimmal élni tudjak.
Vajon a fogyasztóvédelem tud-e ezzel bármit kezdeni?
Üdv.: Bucser
Az utolsó 100 komment: