Bucser úgy érezte, hogy a kevés nemzetközi hírű magyar vállalkozás egyike kiszúr vele, mert az SD-kártyán megvett navigációs szoftverének elromlott az adathordozója, a cég pedig az új kártyáért + ügyintézési díj címén 49 eurót kér, jóllehet a Naiv Ügyfélnek érvényes jogosultsága van a szoftverre, a kártya maga meg kábé 4000 forintba kerül. Simon Attila online értékesítési vezető az alantiakat reagálja csütörtöki posztunkra:
Szomorúan olvastam ma a blogotokat egy felhasználónk kálváriájáról. Mint tudjátok, a Nav N Go egy magyar cég, és bár ma már szerencsére a világ sok országában kaphatóak navigációs készülékek a szoftverünkkel, a magyar felhasználók egy kicsit mindig közelebb állnak a szívünkhöz más felhasználóknál. A blogbejegyzést olvasva így rögvest utána is néztem a történteknek, és szeretném megosztani veletek a történet másik felét.
Az eset a jelenleg kapható Nav N Go iGO 8 elődjével, az iGO My way 2006-tal kapcsolatos, mely szintén egy SD-memóriakártyán forgalmazott navigációs szoftver volt. A három fő kérdés avagy panasz, amit a blogból kiolvasni véltem:
1. Miért nem ingyenes a csere?
2. Miért az RRC bonyolítja a cserét?
3. Miért nem lehet “hozott” SD-kártyára pótlást kérni?
A válaszok:
1. Miért nem ingyenes a csere?
Mint felhasználónk is írta, a garanciális idő már lejárt a termékre, így garanciális cserére már valóban nem jogosult. (Ilyen garanciális esetekben ugyanabban a boltban tudja minden vevőnk cserélni a meghibásodott terméket, ahol azt vette.) A garanciális időn túl cserekötelezettsége a boltnak nincs, így jól tette felhasználónk, hogy közvetlenül a Nav N Go-hoz fordult. Ilyen esetekben is igyekszünk mindenkinek segíteni, és lehetővé tenni a cserét – a konkrét termékverziótól függően eltérő –, de minden esetben önköltségi alapú áron. Ebben természetesen nem szerepel a szoftver licenszdíja, hiszen azt már egyszer kifizette a vevő a később tönkrement termék árában.
Önköltséget azonban sajnos nem csak az SD-kártya jelent, hanem a rajta található térképek is. A szoftvert ugyan tehát ingyen adjuk, a térképek esetében viszont már nem tudunk ugyanígy eljárni, mivel azokat mi is másoktól, különböző térképészcégektől vásároljuk. Mivel a szoftver és a térképek az adott SD-kártyához tartoznak (a gyártás során a kártya azonosítójához kapcsolva készülnek a licenszek), és a licenszük más kártyára nem vihetők vagy másolhatók át, így egy cserekártya esetében új licenszeket kell készíteni, és azok díját is ki kell fizetnünk.
2. Miért az RRC bonyolítja a cserét?
Az ügyintézésben valóban az RRC Kft., magyarországi disztribútorunk tud segíteni, mivel a Nav N Go csak a termék gyártója, értékesítést és személyes ügyfélszolgálatot érintő ügyekben országonként egy-egy helyi disztribútorunk tud segíteni. Magyarországon ez a cég az RRC Hungary Kft.
3. Miért nem lehet “hozott” SD-kártyára pótlást kérni?
Belátom, hogy egyszerű és költségtakarékos megoldás lehetne a saját SD kártya használata. Hogy ez miért nem lehetséges, arról íme néhány indok :
· Mint már említettem, az eredeti szoftvert és térképeket az SD-kártyához kötött licenszek miatt egy másik kártyára (akár saját, akár gyári kártya) nem tudjuk újból kiadni, csak ugyanarra a kártyára (például ha nem a kártya hibásodik meg, csak véletlenül a felhasználó letöröl néhány fájlt).
· Az általunk gyártott “termék”: az SD-kártya + szoftver + térképek együtt. Ha ennek egy részét nem mi biztosítjuk, akkor a termék egészére nem tudnánk garanciát vállalni,a garanciális vagy garancián túli csere esetén pedig az eredeti termékkel megegyező terméket tudunk csak adni, mivel a csere által érintett igen kis számú esetre egyéni termékgyártás nem kivitelezhető.
Bár a konkrét ügyben felhasználónk számára nem tudtam jó hírrel szolgálni, remélem sikerült tisztázni, hogy ebben az esetben nem a napjainkban sokszor tapasztalt “lehúzás” egy újabb esetéről van szó.
Üdv,
Simon Attila
Nav N Go Kft.
Online értékesítési vezető
Az utolsó 100 komment: