Gábor internetszolgáltatót akar váltani. Egymás közt mondom, örülhet, ha nem szúrják ki a kocsija kerekét, nem keresik meg egyenként a rokonait és nem mutogatják szocialista megyei elnökök képét a kutyájának, amíg vonyítani bír. Gábor direkte jól járt, mert csak annyi történt, hogy önkényesen módosították az adatait, majd emiatt rossz helyre küldték a számláját, majd ezt letagadták, de a tartozás miatt nem válthatott szolgáltatót. Jólesően mindennapos horror alant:
A következő történetet szeretném megosztani veled:
Édesanyám 2004-ben szerződést kötött az akkori Freestartnál, boldog Internet felhasználók lettünk. Közben ugye felvásárolták a Freestartot. Lettünk előbb Eurowebesek, majd Invitelesek. Azaz, mintegy 5 éve van ADSL szolgáltatásunk. Fontos megjegyzés: közben bátyám is Freestartos lett: Ő a pesti címére kérte a szolgáltatást, de pécsi (édesanyám címe) levelezési címmel.Eltelt ugye jó pár év, megnőtt az Internetes csomagunk mérete, de az ára csak nem akart csökkeni. Nem baj, váltsunk szolgáltatót! Mondtam Én és itt kezdődött az Inviteles ügyintézési bénázás.
Kiválasztottuk a leendő szolgáltatót, szóltunk az Invitelnek is, innentől minden magától megy. (Mindezt még februárban!)Szerződésünket új szolgáltatótól kézhez is kaptuk, március 9.-ei dátumozással. Innentől számítva 11 nap múlva már az olcsóbb szolgáltató él.Azonban a mai nap az új (leendő) szolgáltatótól kaptunk egy SMS-t, hogy meghiúsult az átállás, mivel tartozásunk van az Invitel felé.
Felhívtuk az Invitelt, hogy ez hogyan lehetséges. Kiderül, hogy a márciusi számlával bizony tartozunk. Az ügyfeles közölte, hogy Ők kiküldték a pesti címre a csekket, azzal maradtunk el. Ezen persze meglepődtem, hisz nem stimmelt a cím. Invitel szerint már pedig nekünk 2004 óta a pesti címre küldik a csekket. Felvetettem a hölgynek, ha ez igaz, akkor keresse benne a logikát, már 5 éve havonta az ország másik végéből felutaznék a csekkért?
Miközben a vonal másik felén a hölgy próbálta védeni a cég (vélt) igazát, rájöttem a probléma okára: Bátyám, az év elején kérte az Invitelnél a hozzá tartozó (ergo saját pesti) vonal levelezési címének módosítását a pécsi címről a pesti címére. (tetszik érteni: 2 különböző vonal,2 különböző körzet szám és 2 különböző ügyfél azonosító, de 1 azonos levelezési cím - volt) Invitelnél valaki nagyon ügyes volt, ugyanis nem figyelte a különbözőséget, csak az azonosságot. Átírásra került az édesanyámhoz tartozó vonal levelési címe is.
Ezt a malőrt felvázoltam az ügyfelesnek, mire a válasz, bocsi, de ez van. Hivalatos levélben kérjem a visszaíratást és fizessem be a csekket. Panasszal fordulhatok az Invitel panaszkezelési csoportjához, levélben vagy faxon (érted, távközlési vállalat e-mail cím nélkül).
A hölgy közli, utaljam a pénzt neten, majd szóljak a másik szolgáltatónak, mehet az átállítás. Nem lesz gond, a következő számlázás 10.-e után lesz. Kérdem, hogy mi van akkor ha ismét kicsúszunk az időből? (hisz max 11 nap az átállás, azaz legkésöbb 12.-ére lesz meg) Akkor be kell fizetnem az áprilisi hónapot is, de nem baj, majd a panaszom kivizsgálása után (ha jogos) visszafizetik.
Összegezve:
* váltani akarunk, mert drága az Invitel(vagyis Invitelnek már 1 forintot sem akarunk fizetni)
* valami ügyes módosítja az adatainkat az Invitelnél (engedély, meghatalmazás, kérvény nélkül!)
* szerződés köttetik az új szolgáltatóval március 9.-ei dátummal, azaz 20.-ától már nem vagyunk (lennénk) Inviteles ügyfelek
* lassúság miatt még Invitelesek vagyunk, Invitel kiszámláz a rossz címre
* új szolgáltató visszadobja a hordozási kérelmünket, mert tartozunk Invitelnek
* kérdőre vonom Invitelt, hogy ez mégis hogy?
* kérem az adatok visszaírását, amit nem lehet, csak levélben hiába Ők hibáztak
* az átállás időtartama és a dátum miatt ismét meg fog hiúsulni az átállás
* ezért ismét az Invitelnek fogunk fizetni (akinek már nem akarunk!)
* és így megy tovább az ördögi kör!
Szerinted?
Engedély nélkül módosítanak más ügyfélhez tartozó adatokat, majd emiatt az adott ügyfelet károsítják -hisz március közepétől már a másik, olcsóbb szolgáltatónak kellene fizetni- a szolgáltatóváltás megakadályozásával!
Panasz persze menni fog, amit jó esetben 1 hónapon belül kivizsgálnak.
Addig persze fizessünk a drága Invitelnek, mert adminisztrációs bénázás bukik a váltás!
Üdv,
Gábor
Az utolsó 100 komment: