Tékozló Homár

Érdemes-e karikagyűrűt mattosítani?

2009.04.14. 10:49 | szily | 63 komment

Ezt a posztot csakis házas vagy elvált Naiv Ügyfelek olvassák el, a többiek ugorjanak. A probléma ugyanis szélsőségesen egyedi, de hátha van valaki, aki személyes tapasztalat alapján tudja, hogy eleve reménytelen-e a selyemfényezés, vagy Á-ék jártak ügyetlen ötvösnél.


Régóta olvasója vagyok a Homárnak, de most úgy gondoltam én is írok egyet! Nem nagy ügy, de talán lesz 1-2 okos hozzászólás amiből tanulhatok. Az eset: Tavaly szeptemberben vettünk 1 pár (azaz 2 db) karikagyűrűt. Tök egyszerű, semmi minta, csak selyemfényezés. Az azt jelenti, hogy nem fényes a felülete, hanem kicsit olyan "dörzsölt", mattosított. Azért karikagyűrűt nem túl sűrűn vásárol az ember gyereke, gondoltam pár évig gyűrű marad. Néhány hónapig csak nézegettük a dobozban-addig nagyon szép volt, de karácsonykor gondoltunk egyet és felhúztuk egymás ujjára is. Na, itt követtük el a hibát. Ezt nem kellett volna. A szép mattosított gyűrűk 2 hónap alatt úgy néznek ki mint anyám 45 éves karikagyűrűje. Visszavittük a boltba, hogy nézzék már meg, 2 hónapos hordástól milyenek lettek (mindkettő!), de ott csak azt mondtak, hogy ez természetes folyamat. Beadhatjuk újra mattosításra-olyan lesz mint új korában. De kérdezem én: minek? Újabb 2 hónapig (még addig se, mert a 2. hónap végére teljesen eltünt róla)? Érdemben senki nem tudott okosat mondani-lehet, hogy ékszerekre nincsenek fogyasztóvédelmi szabályok?  Igazából az zavar ebben az egészben, hogy amikor jeleztük az üzletben a hibát, annyit válaszoltak, hogy ez természetes folyamat-az arany puha. De, kérdem én, amikor vásároltuk miért nem tudták ezt mondani??? Még csak említést sem tettek róla, hogy azért ez nem sokáig marad ám ilyen...
Hát, ennyi.
Biztos van valami tanulság-én nem találtam.
 
Üdv: á 
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nius 2009.04.14. 10:51:25

Irígylem a problémáit...

Szarazkoro 2009.04.14. 10:52:29

2nd....Es most elolvasom..

nius 2009.04.14. 10:52:30

Első? Azannya! :)

tixar 2009.04.14. 10:52:30

Puha (talán 14 karát feletti?) aranynál simán a karcolások, matton meg fényesedések jelennek meg, ez tényleg természetes.

Mi úgy csináltattuk meg ezután(!) (ingyen), hogy mintha drótkefével körbeütögetnénk, matt hatása van, de kicsit durvább, viszont évek alatt se változik jelentõsen. Egy darabig mondjuk könnyen karcolt össze mindent (sebváltó, kilincs), de aztán stabilizálódik a helyzet.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.04.14. 10:54:31

A fényes és a matt is kényes ha magas a karát.

abakus(z) 2009.04.14. 10:58:56

Most ötvösnél vagy sakkversenyen voltak? Mattot kaptak...

Impega 2009.04.14. 11:00:50

passz.az enyem fenyes, csilli villi

abakus(z) 2009.04.14. 11:03:53

Mellesleg valóban hamar eltűnik a selyemfényezés (6 hónapos tapasztalat). Illetve könnyen karcolódik is. Nem érdemes vele visszrohangálni 2 havonta, mert a végén még a gyűrű teljesen elfogy, elkopik.

Stubb 2009.04.14. 11:04:54

Az arany biza bemattul, viheted 2 havonta. Még szerencse, hogy én pl. enyhén allergiás vagyok rá, így titángyűrűt csináltattunk a feleségemmel arany helyett. Szépen néz ki, kb. felébe kerül és messze nem olyan kényes.

KáposztaMedve 2009.04.14. 11:07:18

Sajnos ez így működik. Nekem is ilyen van(+ egy vésés a közepén), és azok a pár mikrométeres barázdák hamar kiegyenlítődnek, az arany már csak ilyen. De ha ragaszkodsz hozzá, készíttes gyűrűt bakelitből.:)

Grg76 2009.04.14. 11:08:05

Nekem másfél év után sincs semmi észrevehető fényesülés. Van mihez hasonlitani, páromé ugyanis gyárilag fényes, mig az enyém matt. :)
Igaz, vörös-aranyból van, lehet ez is számt.

kumming 2009.04.14. 11:11:40

Megvettem a kocsit a szalonban, csillogott-villogott. Esős hétvége után tiszta matt, sáros lett. Visszavittem, hogy én nem ilyet vettem, erre aztmondják mosassam le. De minek, hogy pár nap után megint ne csillogjon? Érdemben senki nem tudott okosat mondani,lehet, hogy autókra nincsenek fogyasztóvédelmi szabályok? Mikor vettem a kocsit, nem mondták hogy nem lesz mindig ilyen csilli-villi.

Kedves posztoló, ugy ez nem volt komoly?

Grg76 2009.04.14. 11:13:01

@kumming: A postolónak épp az a baja hogy kifényesedik.

Tsabi 2009.04.14. 11:13:44

Mattositani kemenyebb anyagokat erdemes, nekunk nemesacel gyuruink vannak 8 ev hordas utan az enyem picit karcos, de a siman rendbehozhato. Szvsz aranygurut vagy hord az ember, es kinez ahogy kinez (persze esszel), vagy tiptop allapotban bedobozolja es idonkent nezegeti.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.04.14. 11:27:20

Ha zöld nyomok vannak a gyűrű alatt az ujjadon, akkor rézből van az aranygyűrűd. Polírozhatod eleget.

Van egy százas smirglim, mattosítást vállalok ingyé'.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.04.14. 11:28:23

Évfordulóra mattoltasd be...

Meglátod, 1-2 (3-4) év, és már nem is fog zavarni... :)

hatesz 2009.04.14. 11:37:07

"Tavaly szeptemberben vettünk 1 pár (azaz 2 db) karikagyűrűt...
...karácsonykor gondoltunk egyet és felhúztuk egymás ujjára is"
Apäm, ezt a romantikät...

Most akkor nem minden arany ami fenylik, vagy nem minden fenylik ami arany???

greggrant 2009.04.14. 12:01:19

@hatesz: nem minden arany, ami mattos. vagy nem minden mattos fénylik, ha arany. vagy nem minden mattos, ami arany. vagy ha az is volt, lehet, hogy fénylik, mert arany.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.04.14. 12:13:16

- Mi a közös a nőben és karikagyűrűben?
- Mindkettő fénylik ha kefélik.

labi 2009.04.14. 12:22:57

Figyeltél volna általános iskolában, már ott elmondták, hogy az arany puha...

Megoldásként vehetsz gagyi aranyat, amiben az arany kevés, ötvözőanyag sok, az keményebb. De akkor meg arról írsz postot, hogy miért kevés az arany a gyűrűdben.

É2I 2009.04.14. 12:37:04

Szóltam Irénnek. Azt mondta: fakk. Pedig nem szokott iLYeneket ;)
A gyűrűt meg tedd be a dobozába, úgyse nem menő mostanába.
Dehogy mattosítani? Hát hogy a sünben vegye észre a holló?

pengusz 2009.04.14. 12:37:33

Hát én sokszor forgácsoltam már aranyat (24K), és el kell, hogy mondjam: forgácsolási szempontból keményebb, szívósabb anyag, mint egy K720-as szerszámacél.

Doryyka 2009.04.14. 13:09:19

Páromtól kaptam egy nagyon szép fehérarany karláncot, kövekkel, karácsonyra (karátokat nem tudok, a Jézuska hozta tényleg). Úgy mondta (nem magától találta ki, neki is ezt mondták), hogy bírja a napi hordást.
Január 2-án szaunáztunk egyet, ezért letettem egy polcra. Mikor onnan felemeltem, a lánc 2 darabban volt. (Nem nyúlt hozzá senki, gondolom, letevés közben szétestek a szemek). Párom elvitte megjavíttatni (Árkád, Alaszka éxerbolt). Megcsinálták, garanciálisan (mint kiderült, összeforrasztották). Legközelebb a pulcsim ujjába akadt bele, és esett le, a munkahelyemen. Ekkor egy ezresért csinálták meg. Majd harmadjára, egyszer csak észrevettem, hogy egy szemnél szét fog esni, levettem magam, és beletettem egy ékszeres dobozba. Onnan 4 darabban vettem ki.(Februárt írtunk). Bevittem én magam, mondták, darabja ezer forint a forrasztásnak. Mondom, jó, de 2 hónapos, max 3, tehát garancia? Hát, ez már lett garanciálisan javítva, ő látja (mindig felismerik, vagy ennyire egyedi darab, vagy csak a baj lesz vele...)Mondom, akkor miért nem forrasztották először minden illesztésnél össze? Kérdezték a páromat, és ő nem kérte. Gondoltam, ki van zárva (és tényleg nem kérdezték). Itt hagytam őket faképnél, ne abból gazdagodjanak meg, hogy még egyszer ott kell hagyni a cucc árát náluk...Így most van egy nagyon szép karláncom, darabokban. De az azóta vőlegényemnek is volt érzéke, a gyűrűt nem náluk vette:)

SWB 2009.04.14. 13:10:01

Hát először is, én is ötvös vagyok ,de azt már azelőtt is tudtam, hogy az arany kopik,mielőtt még elkezdtem volna tanulni a szakmát. Az, hogy te ilyen ALAPdolgokat nem tudsz... hát arról nem az ötvös tehet. Egyébként meg miért mondaná el az áru rossz tulajdonságait? Neki az a célja, hogy eladja. Talán a boltban is elmondják neked, hogy edd meg a sajtot, különben megromlik? Gondolkozz...

SWB 2009.04.14. 13:18:57

@Doryyka: és a legdühítőbb, hogy max törtaranynak adhatod el. Jobban megérné mint végigforrasztgatni. Sajna az ékszerek nagy része rossz minőségű, és ha nem tudjátok mire kell figyelni a megvételnél, akkor az ilyen simán előfordulhat. De persze, senki nem mondja, mire kell figyelni; nagyrészt én is a szakmában tanultam meg.

Doryyka 2009.04.14. 13:23:24

@SWB: És az éxerek meddig garisak? Mostanában nem volt sok időm, de ezt szeretném leverni rajtuk...

SWB 2009.04.14. 13:30:49

@Doryyka: igazad is van. Egyébként nem tudom pontosan, hogy meddig van a garancia, az ékszertől függ. De fogd a blokkot vidd vissza és mutasd meg nekik, hogy náluk vetted, darabokban van, csináljanak valamit vagy vegyék vissza. De keményen csapj oda az asztalra, különben elhajtanak, hogy hát te nem vigyáztál rá, nem ők tehetnek róla.

Doryyka 2009.04.14. 13:33:11

@SWB: Köszi! Ezt fogom tenni!

hiszti 2009.04.14. 13:34:24

Valami pihent agyban foganhatott meg a mattosított karikagyűrű. A karikagyűrűt viselni szokták mindennap (főleg a hölgyek), tehát a homokfúvott, vagy mattított gyűrű kifényesedik nagyon gyorsan. Az eladónak kutya kötelessége felhívni a vevő figyelmét erre a tulajdonságra. Mint ahogy egy későbbi hozzászóló karlánc darabokra szakadása esetén is.
Ezért kell a vevőt a merev és/vagy tömörszemes karkötőre rábeszélni. Az ilyen dolgok elhallgatásából lesz a galiba.
Hajdanában, amikor egy nagymama ötezer forintért akart venni láncot (ebbe az árba 1-1,5 grammos ékszer fért bele!) az unokának ballagásra, inkább javasoltam neki a műszaki, vagy ruházati boltot.
Csak ne kelljen hetente garanciálisan forrasztatni.

Doryyka 2009.04.14. 13:37:45

@hiszti: Hát ez az, de nem ezt mondta, hanem, hogy bírja ez..."kereskedői" hozzáállás.

hiszti 2009.04.14. 13:38:40

Doryka!
Biztos hogy nem hangzott el a vőlegényed füle hallatára a vásárláskor, hogy a karláncot nem öltözködés előtt. hanem a toalett elkészítése végén kapcsold a csuklódra, illetőleg a vetkőzésnél is elsőként kerüljön a dobozába?

hiszti 2009.04.14. 13:41:09

Nos én sokszor hangoztattam főként igazgyöngy stb ékszereknél, hogy ne fújjon a füle mögé köré parfümöt mert nem érheti a gyöngyöt.
Vagy ne ebben a gyűrűben gyúrjuk össze a tésztát, mert ocsmányul beleragad a kövek közé.
Van akinek ezt mondani kell.
Manapság nem tudom hogy megy ...

SWB 2009.04.14. 13:42:03

@hiszti: na igen, ez lenne a normális eljárás. Dehát melyik kereskedő (tisztelet a kivételnek) nem arra utazik, hogy megvegyél tőle bármit, akkor is ha szar? Hát bolond lenne megmondani ha nem jó, nem is érdekli...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.14. 13:44:10

mi is megyunk ma a parommal szaunazni
le is vetetek minden ekszert Maryrol

Doryyka 2009.04.14. 13:44:24

@hiszti: Azért nem, mert ő kínosan ügyel az ilyesmire. 10 éve tudom... Ha szóltak volna neki, nem azt mondja, hogy hordjam csk nyugodtan... És nem is alkalmi ékszerként adták el naki. Sajnos, jobban ehhez ő sem ért, viszont megtetszett neki, ami nem is csoda, mert gyönyörű.

hiszti 2009.04.14. 13:56:12

Hát akkor irány az üzlet és csak keményen. Ilyen üzletet bonyolított a férjem is december 23.-án. Egész éjszaka morogtam magamban, hogy sosem figyel arra amit mondok. 24.-én hónom alá csaptam a véletlenül megtalált ajándékomat és bekacsáztam az üzletbe.
Mit szépítsem- marhára ideges voltam- megadtam a kegyelemdöfést az eladóknak.
Hozzá kell tennem-tapasztalatból- az ékszerboltban a pasasok 90%-nál az ajándékra szánt összeget meglehet toldani. De ha szart sóznak el, akkor anyu jön be, és annak sosincs jó vége:)

leszálló ág 2009.04.14. 13:59:31

Oszt mé' is kell egy karikagyűrűt hordani?
Csak a baj van vele.
Rajtam eccer vót, egy napig. Azóta valahol van, meg is kérdezem a zasszonyt, hogy kiváltotta-e a zaciból? ;)

hiszti 2009.04.14. 14:00:16

@SWB: nos akkor én rossz kereskedő voltam. Ehhez képest jó bevételt könyvelhettem el, pláne a visszatérő vásárlóktól:)

pengusz 2009.04.14. 14:13:14

Mondjuk az ötvös/iparművész "kollégák" is megérnek egy misét: Egyszer behozta a kész gyűrűket (1.6 milla volt a két db.), hogy a homlokfelületébe marjunk bele szöveget. 90 fokos osztásban voltak a gyémántok befoglalva, és csak hárompofás tokmány van a géphez :)
Gyártástechnológiához nem sokat értenek :D

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.14. 14:20:47

na, pont az ilyen hülyeségek miatt sem vagyunk házasok már 20 éve.


mi már jó előre láttuk, hogy sem Isten, sem ember, sem ékszerész nem kell ahhoz, hogy szépen, boldogságban éljünk, és ne legyenek ilyen problémáink.

@hagyma: lebuktál, azt írtad, hogy "párom".

betépett felhasználó 2009.04.14. 14:24:11

megmondom en mi a tanulsag:

1. " anyam 45 éves karikagyűrűj" -> anyucid nem mai csibe, min. 65 korul jar
ergo,
2. ha idejeben legyartott, te is tul vagy az elso negy indexvaltason

szoval a tanulsag: ez foleg az asszonynak szol: ha hazasodsz, keress magadnak egy jo fiatal alfahimet, akinek nem az a legnagyobb problemaja, hogy fenyesedik a gyuru, hanem hogy max.tul fenyes tokjaban a kard...

Nelossel · http://www.nelossel.hu/ 2009.04.14. 14:28:32

18. születésnapomra kaptam egy aranygyűrűt, ami egy sima, fényes felületű, és egy ugyanolyan, de mattított, érdes felületű gyűrű összefűzéséből áll. Arany, hordtam minden nap, kb 2-3 évig, a két karika egymáshoz (alul-felül keresztezik egymást), és az ujjamhoz is dörzsölődött. Ehhez képest semmilyen kopás vagy fényesedés nem mutatkozott rajta. a fényes fele meg nem karcolódott.
Bizonyíthatóan nem réz, vagy bármi más, nem átvágtak vele.
Na ezt magyarázzák meg a nagyokos ötvös urak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.14. 14:33:16

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl:
es szerinted ez veletlen volt...
csalodtam benned mpl
mennye vissza Dorrykaig
thx
sonka lesz reggelire

۝merta-X 2009.04.14. 15:37:21

@SWB: "2009.04.14. 13:10:01
Hát először is, én is ötvös vagyok ,de azt már azelőtt is tudtam, hogy az arany kopik,mielőtt még elkezdtem volna tanulni a szakmát. Az, hogy te ilyen ALAPdolgokat nem tudsz... hát arról nem az ötvös tehet. Egyébként meg miért mondaná el az áru rossz tulajdonságait? Neki az a célja, hogy eladja. Talán a boltban is elmondják neked, hogy edd meg a sajtot, különben megromlik? Gondolkozz..."

Ezért tart itt ez az ország.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.04.14. 15:46:17

A kialakításon is sok múlik, pl. a merevebb fülbevalórészek tovább bírják, mint a lánc formájúak. De a karika az ott is kopik és kifejezetten rosszul tűri a merev alkatrész a csavarást. Sajnos gondolni kell erre is ha valaki ilyen tartós használatú tárgyat vesz.
Én ötévente szeretném a karikagyűrűt cserélni/újat venni de csak 10x. Utána lecserélem a nőt :)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.14. 15:56:46

@sambalabammbumbumm: mire cseréled? fehér szárnyú angyalkára, vagy kis piros szarvú ördöglányra?

É2I 2009.04.14. 16:53:11

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl:
Mindkettő jöhet, akár egyszerre.
De a gyűrű...Na az nem kell. Azt meghagyom Elijah Woodnak ;)

SWB 2009.04.14. 18:37:27

@۝merta-X: én egy percig se mondtam, hogy ez a helyes. Nem a véleményem miatt tart ott az ország, ahol. Csak közöltem a tényeket, mert ha eddig nem vetted volna észre ott basznak át, ahol tudnak. Ha nem nézel valaminek utána, akkor nem is fogsz tudni róla. Én tisztességesen megmondtam egy vevőnek, hogy egy anyaghibás szar, amit javíttatni akar (persze kiderült, hogy a főnökömtől vette, többet nem is küldtek ki a vevőkhöz...)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2009.04.14. 19:27:23

Az én Bécsben vásárolt matt arany/fehérarany karikagyűrűm sosem veszítette el gyönyörű matt selyemfényét - mindaddig, míg egy görög ékszerész Rodoszon szívességből ki nem tisztította: azóta ragyog (sajnos). Nem örültem neki igazán...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.14. 21:29:23

Muhaha. Minek a papír? Éljen a poligámia!

Babapiskóta (törölt) · http://www.alberletmesek.blog.hu 2009.04.14. 21:50:02

Bahh,engem aztán nem érdekelne,h néz ki a gyűrű,csak lenne végre az ujjamon...:(

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.04.15. 09:11:17

Ilyenek az eladók, nem mondanak el mindent a termékröl.
Ezért aztán , tán az USA-ban, ráirták a mikrosutőre ,hogy macskát száritani tilos benne.
Merthogy esse monták, oszt valami okos usák megmikrozta amacskáját

Judithboszi 2009.04.15. 11:43:51

Én is irigylema problémátokat. Megjegyzem, idővel szép absztrakt karcos lesz sőt képes deformálódni, vékonyodni is, de ezt a mai fiatalok soha nem látják meg, olyan iramban válnak.

Brummm 2009.04.15. 16:16:21

@pengusz: gyártástechnológiához te se értesz. Most az arany szerinted keményebb, vagy szívósabb? A kettő együtt nem igazán megy.

És 3 pofás tokmányba is bele tudszfogatni bármilyen gyűrűt, ha belülről fogatod meg, s nem kívülről, ahol a gyémántok vannak.

Ülj le, egyes.

Jack__Bauer 2009.04.15. 19:18:50

@SWB: próbáltam küldeni egy üzenetet a blog.hu-n keresztül, de nem engedte a rendszer... ("Parameter «frisbee» is required!" - akármit is jelentsen ez)

Karikagyűrűt szeretnék készíttetni, árajánlatot szeretnék Öntől\Önöktől, ezért legyen szíves írjon egy emailt a jackbauer kukac freemail pont hu címre, hogy fel tudjuk venni a kapcsolatot!

Jack__Bauer 2009.04.15. 19:22:56

Ékszerötvösök, "bevált" ékszerüzletek elérhetőségét bárkitől szívesen fogadom a jackbauer kukac freemail pont hu email címre!

Köszönet!

ciluvagyok 2009.04.15. 20:10:09


múltkor vettem a boltban fél kiló kenyeret, leültem, megettem, hát nem elfogyott? nekem a boltban senki nem mondta, hogy az evéstől elfogy...
Tanulság 1: a postolónak gyurmából járna gyűrű, nem aranyból, annyira ostoba
Tanulság 2: homár nem talál semmi igazán homáros posztot...

Jack__Bauer 2009.04.15. 20:58:11

@Stubb: megkérdezhetem, hogy hol vettétek a titán gyűrűt és mennyiért? Köszi!
süti beállítások módosítása