Tékozló Homár

Ki ad számlát adminisztrációs díjról?

2009.04.14. 11:11 | jackyll | komment

Egy érdekes kérdés jutott Anna eszébe a parkoóltársaságok kapcsán. A fizetési felszólításokon a legkülönbözőbb egzotikus adatkezelési díjakat találni, de vajon adtak-e ezekről valaha bárkinek számlát?

Így a terhességem vége felé nem nagyon tudok aludni, és a legfurább dolgok jutnak az eszembe alvás helyett :) Most éppen az, hogy a mindenfajta parkolós ügyvédi irodától kapott fizetési felszólításokon lévő "ügyvédi díj", "adminsztrációs díj", "BM adatlekérési díj" stb. kifizetése után kapott valaki erről utólag számlát? Mert én utána gondoltam és most meg is néztem, és a nem kevés ilyen-olyan jogcímmel kiegészített parkolási büntetés kifizetése után soha nem kaptunk ezekről a díjakról számlát. Más kapott? Megszondáznátok?
Előre is köszi :)
Üdv
Annus

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abakus(z) 2009.04.14. 11:14:44

Ha nem a kukában landolnának bontatlanul az ilyen leveleim talán tudnám, hogy mi van bennük. :)
Igaz, részletező számlát még én sem láttam.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.04.14. 11:15:59

Mifelénk (Belgium) a parkolás állami kézben van és mindenről kapsz számlát (pontosabban nyugtát, mert bírságot nem lehet elszámolni).

abakus(z) 2009.04.14. 11:16:24

@Andreisen: nagyon ott vagy ma! Ne add fel! Lehecc még jobb is. :)

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.04.14. 11:19:42

@abakus(z): csak ezt a szám felemlegetést nem lehet kihagyni, ha az ember oda teszi magát. pedig azt hittem, hogy meg bírom állni, de nem.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.04.14. 11:22:45

Asszem adnak számlát, csak sokat kell sorbanállni érte.

Bit Rot 2009.04.14. 12:16:05

"Most éppen az, hogy a mindenfajta parkolós ügyvédi irodától kapott fizetési felszólításokon lévő "ügyvédi díj", "adminsztrációs díj", "BM adatlekérési díj" stb. kifizetése után kapott valaki erről utólag számlát?"

Befizettem, kértem postán (ajánlott levél) vagy telefonon, kaptam.

Most akkor törölve lesz a post? :-)

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.04.14. 12:16:28

hahaha! amikor a képviselők milliókat vesznek fel, nehogy már ilyeneken tököljenek a kedves ügyvédi és behajtó irodák!

Bit Rot 2009.04.14. 12:17:40

@Andreisen:
"Mifelénk (Belgium) a parkolás állami kézben van és mindenről kapsz számlát (pontosabban nyugtát, mert bírságot nem lehet elszámolni)."

Na, a híres belgák, egy ismerősömmel pont pár hete kiabáltak az egyik belga metróállomáson a jegyeladók, hogy NEM FOG KAPNI SZÁMLÁT a jegyről, amit kifizetett, mert kifogyott a számlatömbük, és húzzon már el!

Sati 2009.04.14. 12:17:50

sztem néhány babamagazin hasznosabb lenne esténként :) a parkolási téma kifejezetten zavaró lehet elalvás előtt.

Bit Rot 2009.04.14. 12:18:41

@Lesley:
"hahaha! amikor a képviselők milliókat vesznek fel, nehogy már ilyeneken tököljenek a kedves ügyvédi és behajtó irodák!"

Mondom, hogy adnak számlát!
Persze lehet, hogy csak annak, aki kér (????).
Ez is jó trükk :-)

köpőcsésze 2009.04.14. 12:28:27

@Bit Rot:
A boltban is csak annak kötelesek adni számlát, aki ajánlott levélben kéri?

Annus drága, nem csodálom, hogy nem tudsz aludni, ha ilyeneken jár az eszed:-) Tessék a babára koncentrálni!

É2I 2009.04.14. 12:50:57

Kérhetnék számlát?
Kaphatnék számlát?

Kérjen számlát milliókért!

Megcsináltuk!!!
A rádióreklámot: milliókért.

Irén is azt mondta; sz.r lehet a terhesség, ha ezen megy az agyalás éjfélkor.
Igyál meg egy pikoló sört, oszt' hagyd rá a Gordonkára. Ő úgy is elintézi az álmaidat, a jövendő kiscsákóval együtt;

soseleszekelső 2009.04.14. 13:31:06

Szerintem jogos a felvetés.

Nagyszerű, hogy kérésre adnak számlát (bár én sosem kaptam), de számlát nem kérésre kell kiállítani!!!
Mit szólna az APEH, ha mindenki (cégek egymás közt) csak akkor állítanának ki számlát, ha a vevő írásban kéri?


Én telefonon bejelentettem anno az APEH-nek, de úgy tűnik nem lett nagy foganatja.

Tron65 2009.04.14. 13:44:15

1: vannak dolgok, amikről azért nem adnak számlát, mert úgyse lehet elszámolni. Pl ilyen a bírság, az állig. eljárási díj és pár hasonló.
2: amikor ma MO-on számla(nyugta) adási kötelezettség van, nemtudom, hogy veszi magának bárki parkolótársaság a bátorságot, hogy semmit nem küld.

helianthus 2009.04.14. 13:54:48

Engem jobban érdekelne az, hogy ki viszi át a szerelmet a túlsó partra?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.14. 14:14:06

szóljatok a köpcösnek (dr. Szikora János, apeh vezérigazgató)

Fairy Girl 2009.04.14. 15:13:41

Kolléganőm kap az OTP-től rendszeresen levelet, amikor késik a havi törlesztés fizetésével (tudom, nem sikeres stb.), a levél abból áll, hogy SZÁMLA x CHF összegről, ami a monitoring vagy micsoda díjat tartalmazza.
Ejha! :)

Szűcslaci 2009.04.14. 15:29:22

És ugyan kinek a nevére állítanák ki a számlát, írásbeli kérés nélkül?

Szűcslaci 2009.04.14. 15:33:44

És ugyan kinek a nevére állítanák ki a számlát, írásbeli kérés nélkül?

T2006 2009.04.14. 15:42:15

@Szűcslaci: Annak a nevére akit megbüntettek?!

balage71 2009.04.14. 15:43:30

Hogy ki ad számlát erről? Ugyanaz aki számlát ad:
- a színházi ruhatári díjról (párszáz fő x 150 Ft minden este, számold ki)
- a ruhatisztítóban elköltött pénzről
- a hentesnél elköltött pénzről
- a mosógépszerelő helyett
stb.
Gondolom mindenki tudja folytatni a sort.

T2006 2009.04.14. 15:47:07

Ilyen esetekben ne az elszámolhatóság miatt adjanak számlát hanem, hogy a pénzt ne tudják zsebre tenni, maradjon nyoma!

nem várt fordulat 2009.04.14. 16:41:43

"Megszondáznátok?
Előre is köszi :)
Üdv
Annus"

Esetleg egy akt vagy teljes alakos fotód van, utána eldöntjük, hogy megszondázunk -e :))

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.14. 21:30:26

"parkoóltársaságok"

A parkoól az olyan, mint a kutyaól?

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.14. 21:31:56

@karacsi_maci:

"Már megint az a büdös bőrszonda"

Mi? Hehe :-DDD

Sati 2009.04.14. 21:39:42

@balage71: aha, és még az italautomaták számláiról nem is szóltunk...

soseleszekelső 2009.04.14. 22:03:33

@Sati:
Mondjuk arról nem is kell, mert az ÁFA tv. nevesíti, hogy az automatából történő értékesítés mentes a nyugtaadási kötelezettség alól.

@Szűcslaci:
Szerinted, ha egy cégnek küldenek egy fizetési felszólítást, némi admin díjjal kiegészítve, akkor vajon kinek kéne írniuk a számlát?

zapkorte (törölt) 2009.04.15. 14:57:01

Szívesen megfizetem a pótdíjat, adminisztrációs díjat, ügyvédi munkadíjat is! Remélem nem baj, hogy ha a befizetés összegéből én is levonom az engem megillető adminisztrációs díjat, levelesláda fenntartási és bosszankodási díjat, továbbá a kiszállási díjat az irodájukig, valamint a sorbanállási díjat. Nem vagyok vágós, egy fillérrel sem kérek többet mindezért, mint amennyit ők szoktak kérni hasonló esetben!

MP 2009.04.16. 08:40:05

Nem tudom hogy megy mert hozzám már nem jutott el a levél bár én vezettem. De az is vicces hogy nem mellékelik a szerintük bizonyító erejű fotót hanem azt valami díj ellenében adják oda ha kéred. De mivel ők vádolnak nekik kellene automatikusan csatolni. Megjegyzem érdekes lenne egy fotón látni az első rendszámot a helyszínt s a szélvédő mögé tett jegyet. Ha meg nem egy képen van akkor ugrott a dolog. Szerintem...
süti beállítások módosítása